Skocz do zawartości

Ranking

  1. Cross90

    Cross90

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      654


  2. pablo23

    pablo23

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      176


  3. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      895


  4. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      7 455


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 27.02.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo januszowóz też poczuł wiosnę tej zimy😉
    9 punktów
  2. Bo mam nadzieję, że lato nie będzie deszczowe, ale woda w bajorkach się utrzyma:
    7 punktów
  3. Też chciałem objechać, ale... zo obu stron jeszcze większe bagno... Łeee tam. No Mud No Fun Bo oficjalna miejscówka na końcu drogi.
    6 punktów
  4. Bo pomnik przyrody "Grupa Drzew" - nawet ładne miejsce.
    4 punkty
  5. Co prawda nie zauważyłem żadnej żaby w Rezerwacie "Żabie Doły", za to dołów aż nadto 🫣😅
    4 punkty
  6. Szaszłyki, stery, gumy anty uderzeń łańcuch, dupochron, podkładki surowe z carbonu, półośka 15x100 Qer, gumki 28g do współżycia. Pozdrow'er😘
    2 punkty
  7. I tak ci z przedniego naleci Łańcuch to mu już zesztywniał Ale to obieg zamknięty, co wypiją, to potem do tej rzeki wysikają i poziom wody się nie zmieni
    2 punkty
  8. @Zigfir dzięki za rady .Tylko jest taki ból - ja się nie ścigam , nie wstrzeliwuję się z formą w jakieś ramy czasowe i mam gdzieś słupki i wykresy. Od dziesiątek lat robię to po swojemu aby realizować to co mnie satysfakcjonuje najbardziej. Tyle I aż tyle mi wystarczy.
    2 punkty
  9. Bo w poprzek czasu. Pozdrow'er😘
    2 punkty
  10. Parostatkiem w piękny rejs, statkiem na parę w piękny rejs.
    2 punkty
  11. Dolny konus (bieżnia) powinien dojść do końca. Tam jest pasowanie na wcisk i trzeba użyć sporej siły, by prawidłowo osadzić ten element. Możesz posłużyć się jakąś tuleją, którą da się nasunąć na rurę widelca lub kawałkiem rury (może od odkurzacza). Można też delikatnie stukać po obwodzie młotkiem i pobijakiem, ale trzeba uważać, by konus równo wchodził.
    1 punkt
  12. Pod BSA 68 mm masz od SRAMa w sumie jeden suport (nie licząc jego odmiany z ceramicznymi łożyskami) 00.6418.015.000 (jest też wersja 00.6418.015.004, która w zasadzie jest dokładnie tym samym suportem, tylko zawiera inne podkładki - zamiast 2x2,5 mm jest 1x2,5 mm i 1x5,5 mm do zamontowania korby grawelowej - u SRAMa opisywanej "Wide", która ma po prostu dłuższą oś, większe q factor i i większą linię łańcucha, ale podkładki są też sprzedawane osobno, więc nie ma problemu, żeby te suporty nie stosować wymiennie) - zobacz np. tu : https://www.rosebikes.pl/sram-dubtm-bsa-bottom-bracket-cups-mtb-road-73-mm-road-wide-2668867?article_size=BSA%2F68-73mm Może te suporty SRAMa nie grzeszą specjalnie wytrzymałością czy nie mają efektu wow!, ale za to są w miarę tanie. Wszystko inne, co najdziesz pod BSA 68 mm i oś DUB, będzie najprawdopodobniej droższe... Co do korby - dwurzędowe korby AXS - w tym ta 46/33 (ale już nie korby Wide 43/30) - są przeznaczone do pracy z kasetą do 10-36 i przerzutką tylną ogarniającą ten zakres (nie wiem, czy SRAM dalej - jak w czasach wprowadzenia Reda AXS i pierwszego Force'a AXS dalej sprzedaje dwie wersje tylnej przerzutki - do 33 i do 36 zębów - ale chyba, w Rivalu jest tylko ta druga)
    1 punkt
  13. @TheJW Ja dalej czekam... na "mój" amortyzator sklep pokazuje w tej chwili 10 working days ( kupowałem jako 40 working days ponad 2.5 miesiąca temu..). Z kolei w zamówieniu z drobnicą jest prawie wszystko on stock tylko najwyraźniej wysyłka blokowana jest przez brak obręczy wtb po 7EUR. To że newsletter nie działa to normalne. To RCZ. Wątek na mtb-news.de jest jak najbardziej przydatny. Jeżeli jakies linki z newslettera nie działają to też normalne. Czasami daje się ręcznie wyszukać produkt a czasem nie. Na mtb-news.de polecam też wątek Galskugel : https://www.mtb-news.de/forum/t/rcz-glaskugel-wartezimmer-spekulationen-austausch.968348/page-535 można zobaczyć co komu przyszło lub nie przyszło, jak zapakowane i z jaką rurą sterową @Dokumosa Co do foxów factory to rzeczywiście chyba poniżej 300 EUR ostatnio nie ma,ale sidy sl select pojawiają się czasem po 169EUR, sl ultimate 239EUR. Gorzej z sidami 35mm. Suntoury nie występują zbyt często i bez szokujących przecen (może oprócz Raidona 27.5 boost tapered za 19EUR..). Reba faktycznie trzyma tam cenę (169EUR). Ponieważ to wątek zakupowy to wieczorna porcja chińszczyzny: Przyrząd do haka - 62PLN. Wolałbym taki spłaszczony/frezowany ale jedynie na to udało się zanęcić Ali by rzuciło "obłędną okazję" . Tamte najtaniej proponowało za 112PLN. Wykonanie jest estetyczne, ładna obróbka. "Elementy poprzeczne" po demontażu chowają się w środku, jeden z nich pełni wtedy rolę zakrętki. Deckas 38t 96assymetric - do korby mt600 24PLN śrubki do blatów, podkładki do ww., śrubki do tarcz, dodatkowy uchwyt do lampki offbondage, klucz do zębatek, dzwonek - wszystko w zakresie 6-8PLN
    1 punkt
  14. @spidelli Oprócz kolarstwa to mi się zdarza czasem popływać wpław i na ergo, połazić i żelastwo jakieś potargać. A postawiłem na Polara nieco przez sentyment, bo w sumie to mój 3 zegarek tej firmy i przez to, że czujniki pulsu mają faktycznie dobre. Pierwszy był Polar F11 w 2009 roku, następny M430 i obecnie VantageV2. F11 to jeszcze zanim wróciłem do kolarstwa, po nastoletniej przerwę, gdzie robiłem góra set km rocznie na mtb. Cel zrealizował, bo pomógł pozbyć się zbędnych kg. 😁 M430 służył dzielnie, ale mi jego bateria przestała wystarczać czasowo i nie zliczał pływania. Obecnie Vantage V2 jest ok, poza tym, że kiepsko mu liczenie ilości przepłyniętych basenów kraulem wychodzi, choć żabę liczy poprawnie.
    1 punkt
  15. Obniżenie pozycji o 12-13 cm przy prędkości około 28 km/h przyspiesza rower o 0,4 km/h. Zaoszczędzenie na oporach toczenia 15W przy tej samej prędkości daje nam już około 1 km/h różnicy. Od wielu miesięcy bawię się sprawdzaniem co tak naprawdę ma realne przełożenie na szybkość przy prędkościach około 30 km/h. I doszedłem do wniosków że: - opony - strój - wąskie ułożenie rąk (lemondka) Natomiast te parę cm w dół czy w górę (czyli wysoka główka ramy vel niska) jest całkowicie pomijalne. Tzn. rower wygląda na szybszy ale jedzie prawie dokładnie tak samo.
    1 punkt
  16. Bajkowy garaż niestety za daleko.. studio detailingowe będzie oklejało, całą ramę + widelec serwis 0 - foxa 38 będzie robiony, o dhx2 dostałem informację, że 0 się nie robi, tylko pełny odrazu, bo konstrukcja na to nie pozwala Najwcześniej wyruszę w trasę dopiero po 14 marca, więc dam znać jak pierwsze wrażenia. Mam akurat czas, więc wrzucę wkładki i zamlecze koła. Oponki już zmienione na Continentale Kryptotale, wpadnie jeszcze dedykowany błotnik do 🦊
    1 punkt
  17. @pecio I bardzo dobrze, bo w tym o to chodzi, aby robić to co się lubi. Ja mam akurat trochę masochistyczne podejście, bo lubię się zmęczyć. Do tego ścigam się tylko czasem wirtualnie i lubię sobie zgarnąć koronkę na żywo. Jak się w roku trafi jakaś ustawka podpadająca pod nieoficjalny wyścig to wszystko. Nie mam też zbyt wiele czasu, a lubię robić jakieś sensowny dystans na wypadzie, więc sam rozumiesz, muszę zapi ...😏 @spidelli Co prawda nie miałem osobiście, ale zegarek Wahoo odradzam. Chyba nawet kończą produkcję. Za to Bolt jest bardziej niż ok. Zajechałem v1 (rozpadł się gumowy przycisk) i teraz użytkuję 2. Garminy też się znajomym sprawdzają, choć nie są już tak proste w obsłudze jak wahoo. A i najbardziej interesujące wersje z ładowaniem ze słoneczka to już szaleństwo cenowe.
    1 punkt
  18. Sprzedawca dobrze radzi...
    1 punkt
  19. Ta metoda stabilnie zapiera kolo gdy chcesz zdjac opone. poza tym nie obciaza szprych i nie ryzykujesz bicia bo kolo jest podparte we wszystkich trzech punktach.
    1 punkt
  20. No i trzeba się zdecydować co do pozycji jaka ma być : komfortowa, czy sportowa - Trek i Spec mają tę pierwszą (wysoka główka ramy), a Scott, Canyon i Cube będą szybsze, a w każdym razie bardziej sprzyjające rozwijaniu i utrzymywaniu prędkości.
    1 punkt
  21. I jeszcze Canyon Roadlite CF. Z pierwszych trzech wybrałbym Scotta i zmienił napęd na 1x11 / 12.
    1 punkt
  22. Mam wrażenie że dyskusja zbacza w dość dziwne rejony. A miało być o rowerach...
    1 punkt
  23. Kwestia ceny, bo różnica wagi wg Meridy (a ja bym im tutaj nie wierzył) to tylko 0,5kg. Poszukałbym jakichś bardziej wiarygodnych źródeł np. filmu z ważenia sprzętu. Poprzedni Silex 400 w rozmiarze S to jeśli dobrze pamiętam 10,45kg.
    1 punkt
  24. Wszystkie korby Shimano, które miałem w rękach przez lata, miały tę uszczelkę montowaną w sposób o którym pisałem. Linkowany film to unboxing, więc widać na nim korbę w stanie fabrycznym. I jest dokładnie tak samo jak mówię. Musisz chyba wyprowadzić sklep z błędu... Niestety obecnie sklepy mają coraz mniejszą wiedzę, czasem lepiej sprawdzić coś w sieci czy zapytać tutaj, niż wierzyć im do końca.
    1 punkt
  25. Nie no 1gk różnicy jest między 400 a 4000 o tym samym rozmiarze. Merida robi bardzo dobre ramy al i całkiem dobre ramy karbonowe więc obojętnie, który weźmiesz będzie do dobra liga. 400 będzie sztywniejsza a 4000 będzie bardziej pomagała w amortyzacji nierówności.
    1 punkt
  26. Wygląda kozacko Cieszę się że mogłem pomóc i mam nadzieję że będziesz zadowolony z jazdy Do zobaczenia na trasach
    1 punkt
  27. Mnie bardziej niepokoi te 3mm małego blatu od ramy. Ciekawe co będzie jak założysz łańcuch i depniesz konkretniej pod górkę ....
    1 punkt
  28. No to w takim układzie jak powyżej pokazane na filmiku to nie będzie problem, w takim jak poniżej byłby.
    1 punkt
  29. @Kamil190Co za bełkot. Pytanie czy pod dużym obciążeniem typu mocny sprint czy podjazd nie będzie dzwonić.
    1 punkt
  30. no tak, ale zdajesz sobie sprawę jak to idiotycznie brzmi, przy uczciwym sprzedawcy nie trzeba robić chargebaack - po prostu odda Ci kasę. W necie jest mnóstwo artykułów na portalach finansowych na jedno kopyto o tym jak działa charge back i nikt się nie zająknie o tym że potrzebne jest potwierdzenie sprzedawcy. Wszystko jest opisane w stylu: karta to świetne zabezpieczenie w zakupach on line, wystarczy napisać do banku i pieniądze wracają.
    1 punkt
  31. Przepiękny jest ten MBK, ma w sobie to coś.
    1 punkt
  32. Gratulacje! I raz jeszcze dziękuję za cenne wskazówki. Pociągnę ten plan już do końca - tak w ramach eksperymentu ale patrząc w TP i w miarę potrzeby dorzucę coś, chociaż pewnie będzie to outdoor jak się zrobi pogoda Nawet bez pomiaru mocy TP rysuje wykres. Co do pomiaru - pomyślę nad tym poważnie ale w szerszym kontekście. Polar ma jedną niezaprzeczalną zaletę - jest bezpłatny. Wahoo jest fajną platformą, naprawdę fajnie te jednostki są zrobione - ciekawe filmiki, żarty itp. Ma eksport do TP ale kosztuje 15$/mc. TP - 20$/mc chyba żeby kupować hurtem. Diagnostyka, kilka planów free + plany płatne. Ale nie widzę narzędzia/aplikacji do bezpośredniego używania, tj. wyświetlania słupków. Zastanawiałem się już nad zmianą ekosystemu, nawet stopniowo - np. kupując pedały Wahoo, potem Bolta, w końcu zegarek. Wahoo nie ma tak rozbudowanego zaplecza jak Polar w postaci aplikacji webowej i pal sześć monitorowanie snu ale do analizowania wyników trzeba byłoby opłacać TP. Stawiam tradycyjne pytania o ekosystem Garmina A piwo to sobie odbiję na sakwach - najlepiej smakuje w czerwcowy, gorący dzień, podane w kufelku i trzymane spoconą dłonią I już podoba się dla mnie Fajna stronka 👍
    1 punkt
  33. A ja napisze coś kompletnie odwrotnego. Jeżeli ma to być opona do jeżdżenia głównie poza asfaltem to testami na BTR bym sobie głowy kompletnie nie zawracał. Zresztą porównując wyniki oporów toczenia na różnych stronach można w ogóle zgłupieć. Dla tych samych opon wyniki potrafią być kompletnie różne. Gravelowy Mezcal ma ogólnie dobre opinie: https://off.road.cc/content/review/tyres/vittoria-mezcal-gravel-endurance-tyre-review-13869 Od siebie mogę polecić Tufo Swampero lub Specialized Tracer Pro. Jeżeli chcesz mieć pewność trzymania praktycznie w każdych warunkach to na przód można dać Specialized Rhombus ( jako napędówka już niestety nieco zamula).
    1 punkt
  34. W tej cenie nie warto. Oprócz tego co napisałeś zmienili także obręcze, wczesniej były wtb przystosowane do tubeless, to kolejny minus.
    1 punkt
  35. 1 punkt
  36. Generalnie fitness to taka szosa z prostą kierownicą. Chociaż ten Felt jak tak teraz patrzę to ciężko stwierdzić, czym jest... Bardziej jakiś miks crossa z szosą.
    1 punkt
  37. Może fitness? https://www.centrumrowerowe.pl/rower-fitness-felt-verza-speed-20-pd38838/ A jak nie, to Sensa: https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-emilia-tiagra-2024/ Gravele w tej cenie raczej niewarte uwagi, niestety to popularny sh*t i dopłaca się za sam fakt, że to gravel. Chyba, że jakaś używka. Co do hamulców, to tarczowe tylko windują cenę zakupu i serwisu roweru. Na początek przygody z szosą nie ma sensu kupować roweru na tarczach, szczególnie, jeśli nie waży się 80+ i nie jeździ w górach. A jak się człowiek wkręci i chce kupić lepszy (=droższy) rower, to i tak właściwie nie ma wyboru, bo na szczękach już praktycznie nic nie ma. Lepiej więc kupić rower na szczękach z lepszym napędem, niż pchać się z słabe tarcze pokroju Tektro czy w ogóle jakieś no-name'y i tak samo słaby napęd.
    1 punkt
  38. 1 punkt
  39. Nie mam jeszcze docelowych podkładek ale dzisiaj zamontowałem korbę GRX. Kolega wydrukował mi kilka rozmiarów (3, 2, 1 i 0,5 mm) i postanowiłem zrobić próbę. Podkładki o średnicy 41,5 mm z otworem 24 mm (lekko podszlifowałem te wymiary, bo wydruk 3D wyszedł nieprecyzyjny 😕 ). Poniżej fotki wraz z opisem (zrobiłem pomiary prześwitów). 1) Wydruk: 2) 5 podkładek na oś od strony napędu (8 mm) i jedna z drugiej strony (1,3 mm - taki wydruk 😕 😞 3) Przy zakładaniu lewej korby docisnąłem ją, przytrzymując od strony napędowej, i wkręciłem nakrętkę. Przy takiej ilości podkładek korba weszła na wielowypust do końca i nie było luzu poprzecznego. Poniżej fotki - pierwsza z przyłożoną nakrętką do lewej korby a druga już z wkręconą: 4) Taka ilość i układ podkładek pozwolił mi na uzyskanie około 3 mm odległości małego blatu od ramy (dwie fotki, widok od dołu): 5) Odstęp od trójkąta - lewa korba 6 mm: 6) Odstęp od trójkąta - prawa korba 3 mm: 7) Wszystko skręcone, nic nie obciera. Myślę, że takie ustawienie jest optymalne z punku widzenia odległości korby i blatów od ramy (okolice suportu i trójkąta). Nie mogę bardziej odsunąć małego blatu po stronie napędowej, ponieważ lewa korba jest niewiele ponad 1 mm do ramy (przy suporcie). No chyba że kosztem lewej korby (wysunięcie na wielowypuście). Jak dotrą zamówione podkładki, to je wymienię zachowując dzisiejsze ustawienia. Wyczyszczę korbę i wymienię blaty. Wymienię też przerzutki. Zacznę od przedniej i się okaże, czy uda się ją ustawić do zamontowanej dzisiaj korby GRX.
    1 punkt
  40. Tarcze hamulcowe Shimano RT-MT800 140 i 160mm (pierwsza BOX, druga OEM) - czyli brakujące elementy nowych kół szosowych. Już się nie mogę doczekać aż je wieczorem założę! 😍 Smarowidło do łańcucha Bike7 Pro Wax 500ml - gdyby ktoś miał wątpliwości, w którym obozie jestem 😜
    1 punkt
  41. Dziś zrobiłem biznes życia. Od Helmuta kupiłem funkiel nowy czujnik kadencji . Kosztował cztery dychy z wysyłką. A dla czego tak tanio? Bo był popsuty.......😁. Helmut nie wiedział , jakie triko się czai w czujnikach Garmina i go nie umiał uruchomić. 🤣 Tak to jest jak na szkołę rzuca się kamieniami.
    1 punkt
  42. z wyprawy do Chorwacji... to było już na szczycie... o tuuu https://www.google.com/maps/place/Voda+Josipa+II/@45.3059118,14.192783,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x4763560a15855d31:0xfc50f055ed3ad03f!8m2!3d45.3059118!4d14.1953579!16s%2Fg%2F11c1ny_bjf?entry=ttu
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...