Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      7 320


  2. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      1 950


  3. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      10 431


  4. ernorator

    ernorator

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      711


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 26.02.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. 12 punktów
  2. 12 punktów
  3. Bo w poprzek czasu. Pozdrow'er😘
    11 punktów
  4. Parostatkiem w piękny rejs, statkiem na parę w piękny rejs.
    10 punktów
  5. Błoto lepiej omijać https://gifbin.com/bin/082010/1282645267_grandma-riding-bike-faceplants-in-the_mud.webm Bo zieleń powoli rozkwita.
    10 punktów
  6. 9 punktów
  7. We Wrocławiu wyżej rowerem wjechać się nie da.
    8 punktów
  8. Bo wjechałem w sam środek ścinki... 😒
    7 punktów
  9. Bo wiosna... wciąga Środek wydawał się przejezdny...Teraz już wiem, że opona nie leżała tam przez przypadek. Oczywiście zassało mnie kapkę dalej i na hopsik na oponę było za późno
    7 punktów
  10. Bo to piękny weekend był. A teraz leje jak z cebra.
    6 punktów
  11. Też chciałem objechać, ale... zo obu stron jeszcze większe bagno... Łeee tam. No Mud No Fun Bo oficjalna miejscówka na końcu drogi.
    5 punktów
  12. Bo 3 jeziora, dużo błota, cały brudny, niezwykłe widoki i niezwykłe spotkania.
    5 punktów
  13. Bo powyżej 1000 m jeszcze biało 🙃
    5 punktów
  14. Bo przyroda budzi się do życia
    4 punkty
  15. Temat ogólnie bardzo fajny ale mam propozycję/radę abyście się jak najmniej wkurzali/gniewali. Przyjąć na korbę losowe zdarzenie i policzyć na zębatce ilość zębów. Pozdrow'er 😘
    3 punkty
  16. 3 punkty
  17. Inpeak na ramię korby dość tani i dobry. Pedał jednostronny to właściwie to samo co na rame korby i trochę drożej. Dwa pedały to zabawa typu 2.5k+. Cała korba inpeak z obustronnym pomiarem koła 2k. Widziałem, że magne na korbie ma dobre opinie i z zębatkami ~1500pln.
    2 punkty
  18. 2 punkty
  19. Trudno mi sobie wyobrazić awarię w której traci się ciśnienie w damperze, ale po napompowaniu znów da się jechać...
    2 punkty
  20. Do znowu trzeba będzie go umyć 🛀. Ten rower łoczywiście 🤣 🤣
    2 punkty
  21. @ernorator Dziękuję 👍 @Zigfir No i namówiłeś. Piwo mi ostatnio nie smakowało, więc zamiast na piwo wydałem na to: Wykres od 1 stycznia br., 14-go był test, 16-tego - 1 trening A dla porównania - 365 dni. Widać słaby początek, potem zwyżka, pik - czerwcowe sakwy, sierpniowy urlop - bez rowerów, potem trochę szarpania i zjazd od 17 grudnia - zero trenażera.
    1 punkt
  22. @spidelli TSS-y można brać z różnych źródeł i powinny się pokrywać z grubsza. Jest TP ale jest i Strava + dodatki np https://www.sauce.llc/ i https://intervals.icu też robią robotę. Z Sauce jest ten drugi wykresik. Może nieco mniejsze możliwości niż TP, ale i koszty inne. Nawet w wersjach zupełnie darmowych to fajne narzędzia. Inna sprawa, że jak się kończy sezon trenażerów, to zaczyna jazda na zewnątrz i jak chcesz z TSSami nadal pracować to tu przydaje się miernik mocy. Niby z godzin też coś policzy, ale inna dokładność. Nie trzeba nic wyszukanego - wystarcza jednostronny w ramieniu. Niestety z wykresu polara wynika tylko zmęczenie, a i to nie zawsze prawidłowe jeśli miałeś dłuższy okres z niską aktywnością. Do tego przydają nieco inne wykresy. TP to robi super czytelnie: Tu to samo, tyle że z Sauce. Cała sztuka polega na tym, aby rosło nam CTL, ale przy zachowaniu wysokiej formy. Jak treningi będą za słabe — za mało TSS, to CTL leci w dół i, mimo że formę (TSB) niby mamy dobrą i nie jesteśmy zmęczeni (ALT) to w dłuższej perspektywie i tak spadają możliwości fizyczne. Jak przesadzimy — za dużo TSS, to zmęczenie będzie za wysokie i znów forma poleci za mocno na pysk. Nie będziemy mieli sił na treningi i "całą resztę" i efekt też będzie odwrotny do oczekiwanego. Dobry plan to taki który będzie jednocześnie dbał o ćwiczenia, podnosząc możliwości naszego organizmu (w tym FTP i inne moce w jednostkach czasu), a i będzie też dokładać TSSów porcjami co tydzień bez gwałtownych skoków. Odpoczynek jest tu nie mniej ważny niż same treningi, dlatego trzeba wykorzystywać dni regeneracje i korzystać z tego, że CTL spada wolniej niż zmęczenie. Jak jesteś mało lub średnio wytrenowany to efekt jest dość widoczny i CTL rośnie nam stosunkowo szybko, bo zależy od wartości poprzedniej i obciążenia. Niestety jak już jesteśmy wytrenowani, to lekko nie jest, bo wartości poprzednie się robią wysokie. Wtedy minimalny przyrost wymaga mocniejszych bodźców. Tyle że nie jest to takie proste jak już się godzinami kręci mocno - patrz to co napisał @pecio. A jak kręcimy lżej to nam CTL, czyli możliwości fizyczne spadają... I tu dochodzimy do rozpatrywania treningu w długi okresie czasu i tego, że nie da się tego CTL trzymać wyciągniętego na maksa w zbyt długim okresie czasu. To tzw szczyt formy. Jak się go osiągnie częściej niż raz w roku to już sukces. Zawodowcy tak rozkładają treningi, aby szczyt przypadał na wręcz na określoną imprezę. Potem trzeba nieco odpuścić, bo już nie ma z czego dokładać. U nas naturalnym spowalniaczem jest zima, choć trenażery nieco zamieszały w tym względzie 😆 Ale też tu znów zmęczeni długowaflowe przechodzi szybciej niż wyrobione możliwości i utrzymując się w umiarkowanym ruchu, można ten stan podtrzymać. Zabawę zaczynamy od nowa i znów wspinamy się po zębach piły, ale już na dzień dobry mamy inną pozycję wyjściową. Tyle teorii w praktyce trzeba teraz "tylko" dobrać odpowiednio poziomy treningów, aby nam ładnie fitness rósł i osiągnąć maksymalnie szybko rezultaty i się nie przetrenować 😆. Biorąc pod uwagę Twoje plany, najlepsze byłyby dla Ciebie długie treningi o dużej objętości, ale też nie pomijałbym krótszych intensywnych treningi. Organizm przyzwyczai się do pracy na wyższym poziomie i wynikowo lżejsza jazda będzie Cię kosztowała relatywnie mniej wysiłku.
    1 punkt
  23. @leon7877Oczywiście, że na asfalcie gorzej. Biegać i jeździć na rowerze lubię tylko w terenie (chyba, że trzeba zrobić trening interwałowy). Im teren cięższy, tym lepszy, a taplanie się w błotku jest super!
    1 punkt
  24. Myślę że wszystko można, ale o jakim przebiegu mówimy i iloletnim rowerze? Przy naprawdę małym rower powinien wyglądać jak nowy, oczywiście napęd mozna zmienić, ale raczej nikt nie pomaluje jak nowy - a przy użytkowaniu zawsze powstają jakieś drobne rysy. Poza tym można zajrzeć do piasty - tam też będzie widoczny większy przebieg.
    1 punkt
  25. Nie wiem jak się żyje na Śląsku - ale jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś "dla żartu" spuszczał powietrze z damperów Bo, jak wspomniał @KSikorski - jak stracisz ciśnienie to samą pompką go nie odzyskasz.
    1 punkt
  26. @spidelli Biorąc pod uwagę słupki treningowe, które wrzucałeś to w sumie nic dziwnego, że FTP nie podskoczyło. To raczej spokojne kręcenie w dodatku nie specjalnie długie. Niby jedno 2-godzinne, ale to pewnie też na stosunkowo niskiej intensywności. Ładnie to można wychwycić po TSS-ach per tydzień. To może przynieść jakieś rezultaty u ludzi, którzy nic do tej pory nie kręcili, ale jak masz zeszłego roku 6 tysiaków i parę dłuższych wypadów, to nie liczyłbym na spektakularne wyniki. Owszem pozwala na podtrzymanie, ale raczej nie na rozwój. I ciekawostka Też używam Polara + poniżej zestawienie moich TSSów.
    1 punkt
  27. Byłem dzisiaj w takim miejscu i ominąłem szerokim łukiem, choć Garmin piszczał, żeby cisnąć po śladzie 😏. Jeśli nie ma ku temu uzasadnienia, to się w błoto nie wp...., nie wjeżdżam znaczy 😉 Szacun za odwagę 💪😁
    1 punkt
  28. Sztyce amortyzowane są warte funta kłaków. Wzmocnij mięśnie gorsetu i wymień ramę na amortyzowaną. Każda złotówka wydana na sztycę amortyzowaną jest w mojej opinii wyrzucona w błoto.
    1 punkt
  29. Bo jakby taki wiadukt przerzucić do następnego weekendu
    1 punkt
  30. Mój Marin, coś Ty z nim zrobił? Jaki on ładny. Minusy? Za te pieniądze nie ma co narzekać. Plusy? Nowy Muirwoods ma świetną geometrię typową dla rowerów MTB, widać i czuć że przednie koło jest wysunięte mocno do przodu, bardzo to pomaga w jeździe w trudnym terenie i na stromych zjazdach, to jest po prostu typowa Trailówka na sztywnym widle. Rowerem dobrze jeździ się po za asfaltem.
    1 punkt
  31. Bo skrzaty przestały się wstydzić i wyszły z ukrycia.
    1 punkt
  32. Sprzęt dotarł 😎😍 jeszcze oklejanie folią żeby nie było zaraz płaczu i w teren 🙈
    1 punkt
  33. Powodów odkręcania się sterów może być kilka. Może za słabo kontrujesz, może gwint na kontrze jest zjechany, a może nawet na samym widelcu. Te podkładki z ząbkiem nie zawsze działają (ząbek się ścina albo żłobi rowek na rurze widelca) i podczas dokręcania kontry i tak lepiej przytrzymywać górny konus drugim kluczem. Jak będziesz kupował nowe stery (jeśli są konieczne) to przy tym standardzie o mniejszej średnicy są jeszcze dwie średnice osadzenia dolnego stożka na widelcu: 27 mm i 26,4 mm. W MTB to będzie raczej 27 mm, ale warto zmierzyć. No i był jeszcze rzadki standard o średnicy rury widelca 1 1/4 cala, ale to tylko tak dla formalności podaję, bo nie sądzę że tu będzie.
    1 punkt
  34. O ile różne opony tez by mnie dość gniotły, bo idzie tu o estetykę, to awersji w łączeniu produktów różnych producentów nie rozumiem kompletnie, to już zalatuje jakąś, bez obrazy, rowerową bufoniadą. Tak mam przerzutkę srama z lepszym sprzęgłem niż shimano i manetkę z lepszą funkcjonalnością niż sram, no i dla mnie bomba. Tak samo zawiesznie, sid jak dla mnie wygląda po prostu lepiej niż fox, no a damper działa bajecznie, do tego całość obsługuję z jednej manetki bontragera Czad, polecam iść pod prąd i mieć w poważaniu konwenanse :)))
    1 punkt
  35. Timpuss powstał w trudach i męczarniach, po pierwszej randce dał numer i ma ochotę na więcej. Będziemy pielęgnować ten związek i pimpować wizerunek.
    1 punkt
  36. Przede wszystkim zwróć uwagę jakiej wielkości blaty masz w korbie. Czy linka wchodzi do przerzutki z dołu czy od góry. Te dane będą podane przy przerzutce.
    1 punkt
  37. Piszesz tak że nie wiadomo o co chodzi. Z pierwszego zdania wynika że zamieniłeś koło na klamkomanetki..... I że przerzutki w manetce były wyrobione sic. Na suporcie masz napisane gdzie jest prawa i lewą strona. Suport niekoniecznie jest symetryczny, więc jeśli wcześniej wszystko było ok to załóż go tak jak był. Zacznij od tego ile i jakie blaty masz na korbie i jaki typ ma przerzutka która założyłeś? Może ona nie pasuje do korby, albo tylko trzeba popuścić śrubę skrajnego położenia.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...