Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      7 320


  2. Punkxtr

    Punkxtr

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      1 392


  3. pecio

    pecio

    Użytkownik


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      1 898


  4. Donayo

    Donayo

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      255


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 13.02.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Gdy majfrend korba się opiera Gruz z 21c na 30c obręcz 17t w wózku, toż to szok Zdjęcie pedała, bardzo proszę Wracamy do SS Pozdrow'er😘
    4 punkty
  2. Miałem pisać o torach ale stwierdziłem że nie będę 🫠
    3 punkty
  3. Bo okno na świat: Jeżeli rower wypełnia praktycznie cały kadr, to chyba sprawa oczywista. Jeżeli tylko kawałek, to wtedy ewentualnie można się spierać czy to portret czy nie.
    3 punkty
  4. @dfq te wykresy to kurs złota. Widzę ,że opuszcza linie wsparcia i zgodnie z popytem inwestorów idzie na rekord 😁 A ja tylko i wiecznie ....."utrzymanie".
    2 punkty
  5. ODI Rogue zastąpiły stare i wysłużone ESI. Do tego kupiłem pierdółki jak przymiar do łańcucha, szczotka do napędu i osłona tylnego widelca od Dartmoor.
    2 punkty
  6. W sobotę i niedzielę kręciłem w plenerze, ale dzisiaj chomik: https://connect.garmin.com/modern/activity/13944653953
    2 punkty
  7. 20 km to mozna i fulem pogonic. To zawsze ten sam problem. Roweru uniwersalnego nie ma. Jezeli ma byc universalny to HT. Gravel w gorach, w terenie to bedzie meka
    2 punkty
  8. Przecież spawać można jak najbardziej, tylko odpowiednio, a nie u Janusza w szopie. Na FB jest taki gostek co ma stronkę SFR bikes. On sam projektuje ramy i je wykonuje, i takie cuda potrafi robić jak ze starej ramy wyciąć normalną główkę i w jej miejsce przyspawać główkę taper. Do tego wyciąć mocowanie pod ośkę 9mm i wspawać na sztywna oś. Do niego można uderzać w ciemno, bo się człowiek zna na robocie.
    2 punkty
  9. Ja bym Ci radził przejechać się na rozważanych rowerach np. na specu którego łatwo wypożyczyć i wtedy decydować. Treść zadawanych pytań nie wskazuje na to, żebyś podejmował jakkolwiek świadomą decyzję. Nikt Ci nie powie co będzie dla Ciebie dobre przy tak formułowanych problemach. Pamiętaj też że celem jest kupienie najlepszego roweru pod względem rozpatrywanego zastosowania, a nie najbardziej przecenionego, a w tą stronę zaczyna zmierzać wątek.
    2 punkty
  10. to kupno nowej ramy i przekladka gratów
    2 punkty
  11. Majówka 2024 Kilka lat temu postanowiłem sobie zaliczyć wszystkie dystanse ze zdalnej edycji TDS. Przez ostatnie lata nie było problemu z dystansami 125 i 250 km natomiast zawsze był problem z zaliczeniem tego najdłuższego 500 km. W tym roku zmieniłem rower szosowy i doszedłem do wniosku, że jest to właściwa maszyna na zrobienie tych wszystkich trzech dystansów, w tym przede wszystkim tego najdłuższego. Pomysłów na zaplanowanie tej trasy 500 km było kilka natomiast myślę że najlepszym z nich jest próba nie tyle zrobienia dystansu 500 km, ile zobaczenie czegoś ciekawego i dojechania do miejsca, w którym na dwóch kołach byłem już kilka razy, ale które przyciąga niczym magnes... WIEDEŃ Jeden nocleg w drodze do Wiednia, jeden (a może dwa) w Wiedniu. Powrót pociągiem Cel: świetna zabawa, zwiedzanie, Stiegl
    1 punkt
  12. Może to też kwestia tego, że ten serwisowy był już nieźle przelatany. W każdym razie ten Lebycle fajny, ameliniowy, leciutki, ale solidny. Nikt z tego przedłużki do klucza robił przecież nie będzie. 😜 Ale ten Toopre to jak patrzę praktycznie 1:1 ParkTool, więc co kto lubi. Do tego Lebycle są inne podobne, trochę tańsze, np. ZTTO, ale wziąłem ten że względu na wygodniejsze w użytkowaniu pokrętła. A adapter jak zrobię, to się pochwalę i może kogoś zainspiruję. Może wykorzystam jakiś projekt na drukarkę 3D i jakoś to połączę... zobaczymy... W razie co mogę wrzucić na obrabiarkę CNC. 😛
    1 punkt
  13. A ja myślałem, że Sobek słuchasz tylko Park Toola 😀 i kątówki pokątnie ! Pierwszy numer daje kopa intrem.
    1 punkt
  14. Ale to chyba o jedno zero za dużo. Poza tym.Sobek ramy kupuje na wagę.
    1 punkt
  15. dobre, miękkie gripy, tez takie używam od paru sezonów, teraz wyszedł model z miękkimi końcówkami (zamiast amelinum).
    1 punkt
  16. Ładny dystans a i grzebyki były 👍 Mnie wykończyły sobotnie i niedzielne enduransy 2x2,5 godziny. Za to obejrzałem pól Youtuba 😉
    1 punkt
  17. @Rafał87 brałem chyba stąd: https://a.aliexpress.com/_Eum5ALr Z jakimiś kuponami i zniżkami wyszło ok. 85zł z tego co pamiętam. Przy składaniu musiałem jeden element trochę zeszlifować papierem ściernym, bo za ciasno siedział i się nie obracał, ale to pewnie tylko moje przeklęte szczęście, bo nikt w komentarzach nie pisał o takim problemie. W każdym razie duperela taka, że nawet nie myślałem o odsyłaniu czy coś. Generalnie fajnie wykonane narzędzie, do użytku domowego idealne. Jak chcesz stalowe, to Toopre ma kopię ParkToola DAG 2.2: https://a.aliexpress.com/_EIHLTZP Osobiście bardzo nie lubiłem pracować z tym narzędziem gdy robiłem na serwisie. Ciężkie, nieporęczne, niewygodna regulacja.
    1 punkt
  18. Postanowiłem na szybko zrobić to co mogę bez kupowania części - wstawiłem 3 mm podkładki między tarczę a korbę i wróciłem do dobrej linii łańcucha. Przejechałem 20 km po lesie i ani raz łańcuch nie przeskoczył nawet na docisku także przynajmniej chwiliowo problem mam rozwiązany za co dziękuję a przy okazji to fajnie było się odpowiednio dobłocić
    1 punkt
  19. To się chyba nazywa odpuszczanie
    1 punkt
  20. Ale fajna ramka, jeszcze z regulacją haków pod singla Jakbym już nie miał Honzo to bym się pewnie właśnie w kolejce ustawił. A że zima sobie poszła i nie ma zamiaru wracać, dzisiaj ściągam z Honzo Ice Spikery i niedługo się pochwalę letnią wersją
    1 punkt
  21. 1 punkt
  22. 😉 a tak poważnie to przez Lipnicę. Trasa o wiele spokojniejsza i bardziej pod rower. Na Chyżne to tir za tirem.
    1 punkt
  23. Zależy od stylu jazdy. Np. koronkę 10T w napędach 12rz można zajechać poniżej 100km jeśli używa się tylko tego przełożenia.
    1 punkt
  24. Mógłbym, w skrócie: Lapierre, stara gemetria, dosyć mały reach, płaska podsiodłówka (74,5) i krótki chainstay (433) będą cię mocno osadzać na tylnym kole podczas podjazdów, będzie mało efektywnie. Na zjazdach także namniej stabilny, bo po prostu cały rower jest krótki. Jeffsy - jest wypośrodkowany i mozno zbalansowany, kąt tu już ma bardziej dzisiejszą wartość i tylny trójkąt (442) jest dłuzszy, będziesz bardziej w centrum roweru. - IMO najlepszy wybór geometrycznie. Mondraker na podjazdach będzie lepszy od spicy ze względu na 76 kąt i chainstay 435, ale niewiele. Dla mnie problemem będzie tutaj dużo pracy przód tył ciałem, ze zwględu na długość środkowej części roweru. Na zjazdach będzie stabilny (bo finalnie jest długi) ale ta długość została tutaj wygenerowana przez środkową część roweru co jak już napisałem w poprzednim zdaniu, nie jest super podczas pokonywania zakrętów bo trzeba będzie dużo pracować przód-tył aby dociążać i odciążać poszczególne koła. EDIT: Jeszcze o speca pytałeś, on jest dla mnie najbliżej ideału, znakomity balans, a jego regulacje pozwalają z niego zrobić cos w stronę jeffsy jak i coś w stronę zjazdówki. Stabilności szukałbym raczej w dużej bazie kół osiągniętej poprzez dłuższy chainstay (najlepiej 440mm) oraz kąt główki (najlepiej 64). Możesz mi pisać na priv jak chcesz coś bardziej szczegółowo, żeby nie pisać tutaj elaboratów.
    1 punkt
  25. Jak ktoś już ma ten wihajster do haków, to można sobie zorganizować adapter do gwiazdki od Bitul'a: https://bitul.pl/pl/p/NARZEDZIE-DO-KONTROLI-USTAWIENIA-KLAMEK-FR021/421
    1 punkt
  26. Ty to chyba sobie jaja robisz. Kaseta SLX vs 5 koronek. Jak podejść budżetowo to kaseta z ali 16usd za kasetę 11-42, lub koronki z ali 11 i 13 za 4.6 usd a 15-17 -19 od shimano bo to koszt łącznie 45zł. Takie rzeczy najlepiej kupować na zapas jak są jakieś promocje w rajchu, np teraz koronka 11t w rosebike to 13zł, koszt dostawy zabija ale jak kupujesz np opony w bikediscount czy bikeinn i dołożysz do tego koronki bo się "mogą przydać" to kupujesz takie rzeczy za grosze na zaś niz przepłacasz bo potrzebujesz na teraz. Blat 34T 25zł Dobre ceny na koronki masz w kastorbike 15T - 10zł, 13T - 15zł 17T- 12.3zł Na allegro 22zł z 11T. Teraz mi pokaż tańszą kasetę Panie uzurpator, który twierdzi, ze taniej będzie wymienić korbę, łańcuch, kasetę, dokupić manetkę i przerzutkę do 2x11. Pomijam fakt kupna korby 2x i jazdę na dużym blacie aby poprawić linie łańcucha na skrajnych przełożeniach.."w praktyce" Chłopie litości.
    1 punkt
  27. Ty masz chyba za dużo wolnego czasu 😉. Miałem dwa rowery na 105 R7000 (analogowe 11rz) i w obydwu, podczas pierwszych kilkuset kilometrów, kultura pracy napędu pozostawiała wiele do życzenia. Po pierwszym/drugim smarowaniu łańcucha sytuacja radykalnie się poprawiała. Nie mam pojęcia czy odpowiada za to smar fabryczny czy konieczność dotarcia się elementów, ale istnienie takiego zjawiska jest bezsporne 😎. Dodam tylko, że w moim przypadku na napędzie pracował łańcuch tożsamy z grupą, czyli 105.
    1 punkt
  28. Ja jestem fanem fulli w górach. Z drugiej strony rower za 13.000 na wycieczki po lasach z dziećmi to trochę overkill (wiem, bo jeżdżę na karbonowym fullu po mazowieckich lasach z córką ). Akurat wybrałeś model cross-country - lekki, na cienkim widelcu. Przy twoich parametrach brałbym coś bardziej down-country z widelcem o goleniach 34-35mm. Jak masz blisko góry to wcześniej czy później zjedziesz z szutrówki na ścieżkę. Choć jak śmigasz na szosie, to pewnie niska kierownica ci nie wadzi i może przekładasz efektywność pedałowania nad możliwości terenowe. Na drogowy dojazd do pracy to całkowita pomyłka - do dojazdu na sportowo to gravel albo hardtail z odpowiednimi oponami, a do dojazdu na luzie coś z błotnikami i bagażnikiem. Mnie (bo chyba straszna cebula jestem) fizycznie boli jazda na dobrych górskich oponach po asfalcie. Sugeruję - gravel na las i dojazd i pożyczać rower w górach albo wpierw pożyczyć dobry rower full w górach i zdecydować, czy to działa. Rower XC na dojazdy do pracy szosą to nie jest optymalne.
    1 punkt
  29. Między kolarzem a kolarzem jest drobna różnica...
    1 punkt
  30. Miejsce pękniętej aluminiowej ramy jest na złomowisku.
    1 punkt
  31. @Sobek82 nie wiedziałem, że słuchasz Tool'a. Zacny band. Bardzo lubię.
    1 punkt
  32. Jest możliwość 34T. @Rafał87 właśnie mało bo nie ufałem temmu przełożeniu więc wykrorzystywałem 13T. @uzurpator wybór 1iks podyktowany był tym do czego rower wykorzystuje - do latania z psem ciągnacym z przodu. Przelozenia 1x11 byly dla mnie idealne. Wczesniej jezdzilem 3x9 ale wiekszosc przelozen bylo zbednych. Mniej na kierownicy, troche mniej na wadze, dla psa pewnie tez lepiej nie szedlem za moda a za wlasna i psa wygoda. Jwkbym jezdzil wiecej solo w terenie zostawilbym pewnie 3x9 moze 2x10 bo na plaskim nie mam szans na takie predkosci jakie mialem przy 3x9. Ale nie jezdze zbyt duzo sam - rower mam dla siebie i dla psa i 1x11 jest dla nas ok. Wiec moze nie warto tak od razu obsmiewac?
    1 punkt
  33. @Sansei6 wiadoma sprawa. Też przez te tory jechałem wiele razy. Teraz kąt natarcia też był dobry. Tyle, że za długo to trwało i tory zaczęły skręcać niwelując kąt 🤣
    1 punkt
  34. Poskładane nowe koło do szosy przez serwis Mała Zębatka, na obręczy dt Swiss r460, piasta novateca, szprychy sapima laser i nyple aluminiowe czarne. Projekt wykonany z myślą o ułatwieniu przekładki z drugim kołem które pracuje w trenażeże .
    1 punkt
  35. Bo Warta szaleje i trochę zalała mi ścieżkę.
    1 punkt
  36. Gdy tłusty czwartek przypada w niedzielę. Gdy dedykowany ściągacz bieżni zawodzi. Gdy ruda Jest na powierzchni Gdy miska sterów Jest nabijana w tradycyjny sposób Gdy widelec Surly wraca do łask Gdy to już prawie Pozdrow'er😘
    1 punkt
  37. Bo ostatnie z cyklu "tam będę jechał".
    1 punkt
  38. @pecio co mają we łbach to każdy wie czyli siano kasy. Takie decyzje nie zapadają w takim miejscu od tak i dla byle kogo. PKL inwestuje w Poroninie wiec ktoś się podczepił pod poprzednią władzę, która w sumie w dvpie miała co gdzie się buduje. O podobnym szajsie na Butorowym to wiem od kilku lat a tutaj w sumie jestem w szoku. Ciekawe gdzie jest ten rozczorcharniec z TPN-u bo tak się składa, że tam wokół jest park. I to są odległości liczone w przedziale do kilkuset metrów. Droga czy Balzera czy od Bukowiny w rejonie Porońca już i tak ledwie zipie od aut a tu jeszcze to dojdzie. To wszystko jest w parku. Gdzie są ekologi bo modernizacja Nosala, Gąsiennicowej czy Goryczkowej ich boli ale tutaj już cisza. Jeszcze niech wyrżną trochę lasu pod parkingi to będzie miodzio.
    1 punkt
  39. 1 punkt
  40. Zajrzyj na kanał Trace Velo. Kiedyś był filmik, jak chłopak jeździł na swojej kierownicy i nie działo się nic, jego kolega kupił identyczną i połamała się po 150 milach. Właśnie tu leży problem. Brak powtarzalności i ciągłej jakości. Trzeba sobie zadać pytanie, czy 100/ 200 gramów, które nie wpływają na osiągi, są warte ryzyka. W rowerze jest naprawdę sporo miejsc, gdzie można zrzucić masę, nie ryzykując wcale. Inna sprawa, że w karbonie wcale nie do końca chodzi o zysk na wadze. Właśnie dlatego karbonowe elementy od dużych producentów, wcale nie są dużo lżejsze od aluminiowych odpowiedników.
    1 punkt
  41. Styczniowe kręcenie wokół komina.
    1 punkt
  42. Kwa następni... "Gmina Tymbark planuje na Łopieniu zwanej też przez miejscowych "wyspą skarbów" budowę nietypowego obiektu, który wielu kojarzy się nadmorską atrakcją. Mowa o górskim molo, które umożliwi turystom podziwianie nie tylko całej okolicy Beskidu Wyspowego, ale także odległych Tatr. Ma być to pomost spacerowy w koronach drzew"
    0 punktów
  43. Zawsze w trakcie objazdu Tatr czy ogólnie kręcenia się w rejonie zaglądałem w dość jednak kameralne miejsce zwane Zgorzelisko. Piękne widoki na Tatry od lewa do prawa. I wszystko w pizdu bo hołota z pod znaku piniądza wywala tam a jakże NAJwiększą szklaną ścieżkę w koronach. Jeszcze na to gówno trzeba będzie patrzyć z takiej Rusinowej czy Gęsiej Szyi. Zapewne będzie też widoczne od strony drogi Balzera. Szczerze nic mnie tak nie wnerwiło w ostatnich latach jak to. Aż się we mnie gotuje, że ktoś pozwala zaśmiecać i przyrodę i krajobraz w takim miejscu. Od dziś jak tylko będzie wiał halny będę się modlił by ten szajs sprzątnął w cholerę.
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...