Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      7 320


  2. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      4 518


  3. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      1 950


  4. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      895


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12.02.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo Warta szaleje i trochę zalała mi ścieżkę.
    9 punktów
  2. Każde zdjęcie, na którym znajduje się rower, czyli większość tu umieszczanych, można określić "portretem roweru". Bo portret roweru na tle myjni przed myciem, po powrocie z błotnego wypadu.
    9 punktów
  3. 7 punktów
  4. Gdy tłusty czwartek przypada w niedzielę. Gdy dedykowany ściągacz bieżni zawodzi. Gdy ruda Jest na powierzchni Gdy miska sterów Jest nabijana w tradycyjny sposób Gdy widelec Surly wraca do łask Gdy to już prawie Pozdrow'er😘
    6 punktów
  5. Bo ostatnie z cyklu "tam będę jechał".
    5 punktów
  6. Bo niczym duch: W sumie to jakieś pół minuty później duch tego samolotu też był. Zrobił świst, potargał drzewa, podrzucił liście z ziemi. Niestety nie udało się tego nagrać, bo zaatakował bez ostrzeżenia. Może następnym razem. Portrety rowerów też
    4 punkty
  7. Dopiero przy długim czasie naświetlania widać, że rowery też mają swoje fizjologiczne potrzeby.
    4 punkty
  8. Poskładane nowe koło do szosy przez serwis Mała Zębatka, na obręczy dt Swiss r460, piasta novateca, szprychy sapima laser i nyple aluminiowe czarne. Projekt wykonany z myślą o ułatwieniu przekładki z drugim kołem które pracuje w trenażeże .
    3 punkty
  9. Bo tradycyjny północnoniemiecki dom typu "wszystko w jednym" przerobiony na kościół
    3 punkty
  10. Bo świetne miejsce, żeby się zatrzymać - zwłaszcza jesienią/wczesną wiosną.
    3 punkty
  11. No właśnie jeśli się już decydujesz na napęd 2x i QR to nie wiem czy nie lepiej jednak Whistlera 3.8 którego zaproponowałem na samym początku. Nieco lepszy napęd (2x11), XCR zamiast RST i koło 27,5" będzie raczej zaletą przy takim wzroście.
    2 punkty
  12. Dla typowego amatora do rekreacyjnej jazdy nadaje się jak najbardziej. Typowy amator nie będzie wymieniał hamulców (a te akurat ten rower ma lepsze niż 99% rowerów w tym budżecie bo większość ma albo podstawowe Shimano mt200 albo Tektro albo w ogóle jakieś chińskie no name), nie będzie wymieniał amortyzatora (który w tym rowerze jest jakiś tani, podstawowy ale powietrzny więc nie jest tak źle). To co jest nie tak z tym rowerem dla bardziej zaawansowanych użytkowników to brak tzw. sztywnych osi, są "tylko" osie QR, które są po prostu cieńsze od tych w sztywnych osiach (9 mm QR vs. 12 mm w sztywnych osiach) i mniej sztywne, które zakłada się na tzw. szybkozamykacz, który teoretycznie może spowodować, że jak niedokładnie włożymy koło po jego zdjęciu to możemy je włożyć trochę krzywo i tarcze mogą obcierać o hamulce. W szywnych osiach nie ma tego problemu bo tam w ramie i w widelcu są otwory przelotowe i koło zawsze po zdjęciu i założeniu będzie w tej samej pozycji. Z tą sztywnością bym się tak bardzo nie przejmował bo na pewno nie ważysz zbyt dużo, jak pisałaś nie będziesz jeździć po jakiś zaawansowanych technicznie trasach enduro albo DH, więc osie QR w Twoim przypadku wystarczą. Mam w jednym z rowerów osie QR i tarcze i już z kilkanaście razy zdejmowałem koło i zakładałem i jeszcze nigdy nie miałem problemu z obcierającymi tarczami o klocki, jak się to zrobi dokładnie to też zawsze będzie prosto. Ważę też 90 kg i na sztywność kół nie narzekam. Gorzej trochę z brakiem tzw. taperowanej główki ramy, jest tam tzw. prosta główka ramy, na całej długości o takim samym przekroju. Te taperowane rozszerzają się na dole co daje większą sztywność połączenia. W Twoim przypadku, do Twojego zastosowania, prosta główka ramy też wystarczy i będzie odpowiednio sztywna ale jeżeli kiedyś zechcesz zainwestować w ten rower i wymienić amortyzator na lepszy to będzie problem ze znalezieniem odpowiedniego bo po prostu współczesnym standardem jest taperowana główka ramy i takie amortyzatory w zasadzie są teraz głównie robione. Oczywiście są też takie z prostą główką ale głównie pod wymierający standard koła 26". Jest też zawsze opcja ze sterami Token, co napisał Sobek82, wtedy nie ma problemu i możesz dać amortyzator z taperowaną rurą sterową. Ale szczerze mówiąc nie podejrzewam, że kiedykolwiek wymienisz ten amortyzator, no chyba, że ten uszkodzisz i będziesz musiała. Większość typowych amatorów, używających rowerów stricte do rekreacji nie przejmuje się takimi rzeczami i nie upgraduje swoich rowerów tylko i wyłącznie dla samej satysfakcji ulepszenia swojego roweru. Poza tym, reszta komponentów tego roweru jest jak najbardziej o.k., rzekłbym nawet, że bardziej niż o.k. No i ma wymierający już napęd 2x10, który ma swoje zalety
    2 punkty
  13. https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-x-29-1-2022 ^Ani amortyzacja, ani napęd, ani koła nie są lepsze. O sztycy to już w ogóle szkoda gadać w tym giancie. Mam wrażenie, że żyjesz jeszcze starymi latami, kiedy Giant był w opłacalności i sensie zakupu (albo jesteś jakimś turbofanboyem), teraz raz że to drogie a dwa, że nie oferują spójnego wyposażenia tylko takie ulepy. No bo sorry, katalog 17k i fox DPS, SLX z korbą jakąś pozagrupową, hamulce tektro i ta ich pseudostyca? Takie ulepy widuje się w tanich marinach i tego typu markach. Geometria tego roweru też nie króluje, 470mm podsiodłówka w L to wartość o 5 lat do tyłu.
    2 punkty
  14. Ja bym jeszcze wynajął wytłumione studio nagraniowe, żeby wyeliminować dźwięki otoczenia i inżyniera dźwięku do analizy. 😜
    2 punkty
  15. Kolejne wcielenie GT i jednocześnie kolejne podejście do czegoś bardziej grawelowego niż puffin na półtłustych gumach. Trochę dużo czasu minęło, ale gdzieś tam w czaszki czeluściach mam ciągle wspomnienia Kuwahary, no i jakby kto pytał, to czuć różnicę w konstrukcji obu ram. Rurki oversize i triple triangle to zdecydowanie sztywniejsza jazda, ale w pozytywnym sensie. Otóż węzeł suportowy w GT zostaje mniej-więcej na swoim miejscu przy ciśnięciu w korby, gdzie w Kuwaharce wystarczyło spojrzeć na tenże bardziej stanowczo i już zaczynał pływać na boki Pozostałe standardy też zdecydowanie bardziej nowoczesne i bliższe MTB no i ziarnko do ziarnka i rower robi się całkiem przyjemny. Samej zdolności terenowej nie ma co porównywać, GT mam obecnie postawionego na kołach z marina nicasio, jakoś 50mm gumy na kole 27,5. Co ciekawe, wcześniej jeździłem na kołach 26x2,3" i telepało znacznie mocniej, nie lubiłem tamtym zestawem zjeżdżać z asfaltu. Także jakby ktoś planował podobne restomody, to uprzejmie donoszę, że idąc po całości (tarczówki, ahead, większe kółka bezdętkowe) otrzymujemy rowerek bardzo współczesny, a do tego ekologiczny, bo z recyklingu Pyrsk!
    2 punkty
  16. Bo pierwszy raz od dłuższego czasu jakaś przestrzeń.
    2 punkty
  17. W takim razie jedna fotka, bo tylko jedna może być.
    2 punkty
  18. 2 punkty
  19. Bo wyprawa nocna i nowa kładka
    2 punkty
  20. Bo wyciągnąć żonę na rower nie jest prostą rzeczą Tym razem jednak poszło łatwiej niż się spodziewałem
    2 punkty
  21. Majówka 2024 Kilka lat temu postanowiłem sobie zaliczyć wszystkie dystanse ze zdalnej edycji TDS. Przez ostatnie lata nie było problemu z dystansami 125 i 250 km natomiast zawsze był problem z zaliczeniem tego najdłuższego 500 km. W tym roku zmieniłem rower szosowy i doszedłem do wniosku, że jest to właściwa maszyna na zrobienie tych wszystkich trzech dystansów, w tym przede wszystkim tego najdłuższego. Pomysłów na zaplanowanie tej trasy 500 km było kilka natomiast myślę że najlepszym z nich jest próba nie tyle zrobienia dystansu 500 km, ile zobaczenie czegoś ciekawego i dojechania do miejsca, w którym na dwóch kołach byłem już kilka razy, ale które przyciąga niczym magnes... WIEDEŃ Jeden nocleg w drodze do Wiednia, jeden (a może dwa) w Wiedniu. Powrót pociągiem Cel: świetna zabawa, zwiedzanie, Stiegl
    1 punkt
  22. Gripa przypadkowo można odblokować. Na pewno nie jest to idealne rozwiązanie pod kątem ergonomii i doboru chwytów.
    1 punkt
  23. 1. Zmierz parametr axle to crown dla posiadanego amortyzatora 2. Sztywny widelec musi mieć axle to crown mniejsze o 10-20% skoku amortyzatora (czyli w tym przypadku 10-20mm mniej). 3. Musi zgadzać się standard osi (prawdopodobnie 100 qr) oraz standard rury sterowej (prawdopodobnie 1,125" ahead).
    1 punkt
  24. Tak wiem, widziałam na aukcjach na allegro, że są na Judy, a na mrozbike.pl na XCR.
    1 punkt
  25. Na jaką górę? Masz na myśli gąbki olejowe? Mocz w tym samym co wlewasz od dołu. A do komory to sam butter, nie musisz nic dolewać. Do dynamic seala się dolewa 3ml żeby go trochę rozrzedzić bo on jest tak jak wspomnałem bardzo lepki. Nie ma co się tak z tym spinać, jak ktoś to dobrze napisał, jeśli samemu się ogarnia to lepiej robić częściej na byle czym niż rzadko na super olejach i smarach.
    1 punkt
  26. Dynamic grease jest dużo bardziej "przylegający" od buttera, trudniej go usunąć z uszczelki itp. Wg mnie do dampera lepszy dynamic, od biedy butterem zrobisz ale sam sobie bym robił wtedy serwis 2x częściej. Olej 15W się nada do puszki, 1ml do negatywnej i 1ml do pozytywnej. Tutaj możesz spać spokojnie.
    1 punkt
  27. Dziwnie kombinujesz. Chcesz do nic nie wartego widelca wlać oliwę i użyć smar do niego dedykowany a do drogiego widelca użyć chemii do niego nieprzeznaczonej. Ja bym zrobił odwrotnie. Odnośnie ceny service-kitu - jeślii widelec działa to nic nie zmieniaj poza kurzówkami, które jako jedyne części zamienne (wraz z gąbkami) pasują z innych 35mm widelców (pike, yari, lirik, revel) i kosztują około 50zł/komplet. Service kit 2x droższy niż do prawdziwych amortyzatorów bo to mało powszechne i nikt tego nie kupuje.
    1 punkt
  28. Dziwi mnie, że nikt nie wspomniał że napęd musi się ułożyć. Na początku zawsze jest głośno.
    1 punkt
  29. https://www.olx.pl/d/oferta/transition-transam-xl-l-hardtail-stalowa-rama-CID767-IDYmeiM.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=7
    1 punkt
  30. Tez mi sie zdazylo. Przy zlym 'kacie natarcia', rower pojechal w prawo, wzdluz torow, a ja utrzymalem kierunek w locie na wprost . Na szczescie ladowanie bylo w kaluzy, wiec obylo sie bez szlifow. Od tej pory zawsze przejezdzam przez tory pod katem prostym.
    1 punkt
  31. Mówisz o tej dedykowanej nasadce z filmiku? Przecież to można zrobić za pomocą zwykłego krótkiego klucza płasko-oczkowego, ustawić jedynie na dynamometrycznym minimalne mniejszy moment.
    1 punkt
  32. Magura ma klamki z plastiku "karbotektury" to sh*tmano mnie nie dziwi. Takie trendy.😁 https://www.bikestacja.pl/smar-zapobiegajacy-zapiekaniu-shimano-anti-seize-50ml-p-246.html. Smar już znalazłem w fajnej cenie , popatrz czy mają resztę która Ciebie interesuje.
    1 punkt
  33. Cena zapewne jest do urwania. Trzeba się potargować i zobaczyć na czym się stoi. @Tyfon79 Mógłbyś pisać trochę klarowniej twoje posty bo nijak nie można zrozumieć co masz na myśli. Że co? Yari i NX na wyższym położeniu geograficznym przestają działać? Czy teren tam trudniejszy? Czy w specu płaci się za napis a Giancie jest pewniejszy Trance X to wątpię bardzo. Nie ten skok zawieszenia i nie tak dobra geometria. Stumpy jest bardziej agresywny niż poprzedni Reign i oferuje większy zakres regulacji. Osprzęt w Giantach za ~13k też jest słaby w porównaniu do np. Canyona czy YT. Też kiedyś uważałem, że Spec to tylko napis, ale akurat ten model, konkretnie Stumpjumer EVO (oraz jego elektryczne wcielenia w postaci Levo i Levo SL) wyszedł im wyśmienicie i jest wart wydania +2-3k względem konkurencji. Pozostałe modele Speca mnie nie urzekają.
    1 punkt
  34. Także przypomnę, że takie kolarze są w tym temacie zabronione, tylko jedna fotka może być. Bo u-łaa-haa rower dwa.
    1 punkt
  35. Bo krokusy nie mają wątpliwości...wiosna coraz bliżej.
    1 punkt
  36. Tak, dobrze rozumiesz, to sprężyna o konstrukcji która opiera się na podkładkach dystansowych. Do takich tanich amorków ma to sens, bo obniża producentowi koszty produkcji a tani amor zazwyczaj idzie do mniej wymagającego klienta. W droższych produktach nastawionych bardziej na osiągi sprezyna oparta jest o port wyrównawczy ciśnienia wyżłobiony w górnej goleni. Dlatego nie można tam zastosować żadnych podkładek, skok regulowany jest bezpośrednio długością tłoka.
    1 punkt
  37. Ta przerzutka nie ogarnie takiej kasety. Max. zębatka kasety to 36T.
    1 punkt
  38. 1 punkt
  39. Bo wiosna/jesień za oknem, ale zima jest i powinno być zimno... i biało
    1 punkt
  40. Dzisiaj podmieniłem moją biedną SORĘ na korbę MTB z Aliexpress. Szosowa SORA nie sprawdziła się w moim przypadku jako napęd "wertepowy". Ani na tarczy 34T, ani tym bardziej 50T nie mogłem znaleźć prawidłowej kadencji. Blat 40T, który zamówiłem razem z korbą, to kompromis rozwiązujący ten problem. Układ 1x9/40T/11-34 na moje płaskie Mazowsze po 20 km nocnego testu sprawia, że zadowolonym bardzo😄 Oczywiście nie obyło się bez druciarstwa podczas montażu. Oś chińska okazała się ciut za długa w porównaniu z Shimano. Trzeba było szukać podkładek (znalazłem jakąś miedzianą i gumową😉), żeby wyrównać linię łańcucha i ustawić prawidłowo lewe ramię korby (taka plastikowa śruba dociągająca ramię do suportu, musi dać się lekko dokręcić jak kapsel przy sterach). Grunt, że działa i to całkiem przyjemnie cicho, bez ocierania o wózek przedniej przerzutki, którą zdemontuję niebawem. Rower jest nieco żwawszy, łatwiej się rozpędza i mam wrażenie, że jakoś lżej mi się kręci. Może to kwestia przełożeń, bo nie myślę już o lewej manetce a dobieram kadencję klikając prawymi wajchami. Jest naprawdę ok. Rozważam jeszcze wymianę tylnej przerzutki na Deore XT. Tylna SORA póki co sprawuje się nieźle, jest precyzyjna i cicha. Kulturze pracy nie mogę nic zarzucić. Na razie pojeżdżę na tym, co "ulepiłem"😜
    1 punkt
  41. Nie dziś, bo robiłem odwyk od internetu, ale w sierpniu przejechaliśmy Sella Rondę, czyli popularną wśród narciarzy wycieczkę dookoła grupy Sella z użyciem wyciągów narciarskich. Podjazdu tylko koło 400m, ale zjazdu 4100 i 52km na kołach. Trasy różne, bardzo mało asfaltu, głównie szutry i ścieżki o trudności do S2, czyli w alpejskiej skali „średnio” o oznacza, że nie trzeba być cyrkowcem, ale trzeba mieć trochę doświadczenia i rower MTB. Zalecany trail albo enduro, ale XC pod dobrą ręką styknie. Oczywiście szosowcy śmigają po asfalcie i bez wyciągów - jest ich tam więcej niż górali. My na MTB i z karnetem. Mieliśmy zimny (poniżej 10 stopni) dzień z pieruńską burzą z gradem, która trafiła się w trakcie obiadu. Po deserze wyszło słońce. Ledwo zdążyliśmy na ostatni wyciąg, ale zdążyliśmy.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...