Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 04.02.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
Bo jeździć przyszło dzisiaj po korzonkach. Te są jak żyły Entów ze Śródziemia 😏8 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
Większość wrzuciłem do "co dziś robiłeś rowerowego...", co zostało wrzucam tutaj - zgodnie z założeniem tego wątku Jajozębatka, jak widać w miejscu przykładania największej mocy ząbki są znacznie cieńsze, niż w "martwej" strefie. Nie zwróciłem uwagi, czy podobnie jest w okrągłych. W sumie okrągłej dawno nie miałem. Przerzutka XTR, po wstępnym umyciu, w trakcie rozbierania do pełnego serwisu: (prawie)POV na główną część mojego zaplecza serwisowego. Niżej leżą jeszcze opony, zapas szmat i akcesoria do mycia rowerów. Za plecami mam stojak i jakieś "grubsze" graty w/na szafkach. Skromnie, ale cieszę się, że chociaż na tyle mogę sobie pozwolić mieszkając w bloku. Muszę sobie tylko dorobić więcej światła, bo teraz ciężko zrobić zdjęcie bez cieni (przecież wiadomo, że głównie o to chodzi, a nie żeby widzieć, co się robi... ). @kazafaza podoba mi się Twoje pudełko z kawałkami łańcuchów! Też takie mam! Ale nie tak różnorodne i kolorowe.4 punkty
-
4 punkty
-
Jeśli już grzejemy duże rozmiary: bliżej wiosny przygotuję piękną perełkę użytkową. Już Merlin Monroe śpiewała że Diamanty to jest szyk i wdzięk i zgrabna kibić i piękny dekolt…. Miałem plan zrobić sobie Diamanta muzealnego i użytkowego, kupiłem kilka całych na części, polowałem, nawet zapoznałem się z galwanizacją… Diamant to szosówka rodem z lat 50. Geometria lata 40 na bruki, zmieści oponę road plus bez mrugania kocim okiem. To protoplasta grawelowy. Na sprzedaż będzie cały zestaw: rower i przydatki. Duuuży rozmiar ok 62. Malowanie piękny wojskowy zielony mat. Korba suport przednia przerzutka, stery,hamulce Alda, z rozpinaczem, oryginał. Napęd 2x4 Piasta historyczna Renak Flip flop zestaw z na ostrym i prawdziwą kontrą, dodatkowo ( szeroki łańcuch, blat 46 z podparciem dla ogniw) Mostek org - alu Grunert, klamki, baranek 36cm oryginał, dopasowany do geometrii. Koła plecione współcześnie na polerowanych obręczach imitujących szytkowe. Wolber Gentleman. Opony szer 28 z beżowym paskiem iluzja szytek , komfort większy . Spokojnie można założyć z tyłu np 32 mm możne nawet więcej, z przodu do 40 wchodzi Piasty z motylkami. Szerokość antyczna 117 i 93. Siodło jako rekwizyt oryginalne dobrze zachowane z mewą, dobre do filmu albo krótkie jazdy, brooksa chyba nie dam, mam do swojej pupy ułożonego i zalecam kupić sobie nowego… Rower jest stylizowany na antyk tzn są polerowane, ale używane części taki nowy z „ patyną” użytkowy tzn dobrane komponenty praktyczne do jazdy użytkowej, ( manetki i przerzutka tylna udaje już Campagnolo a nie łańcuszkowe Huret …stąd też lakier proszkowy w kolorze militarnym jak motocykle z wojny. Nawet motylki dobrałem inne ale lepsze. Dużo pracy było, ale jeździ to cudownie i nie ma na rynku żadnego roweru z taką pracą widelca.. Duży rower dla dużego konesera dam znać jak ogarnę ofertę. Przebieg po złożeniu testowy około 15Okm koła przetestowane i świeżo skorygowane. Ps manetki są z nowym chromem, zdjęcie refleksami oszukuje. 😜2 punkty
-
W edge530 w widoku mapy da się ustawić dwa pola danych. W wyznaczaniu trasy dobrze się sprawdza trasowanie wg map popularności- jeśli dużo innych użytkowników tędy jeździ, to jest szansa że mają sensowny powód.2 punkty
-
Każdy kto widział globus wie, że Ziemia jest okrągła i w Polsce opada w kierunku Włoch a rzeki w Polsce płyną w kierunku Szwecji więc płyną pod górkę i to zdjęcie to doskonale potwierdza. Doskonały materiał dydaktyczny na lekcje geografii.2 punkty
-
Co to za przyjemność jechać w grupie kilka centymetrów za kimś i gdy ktoś siedzi kilka cm za tobą? Jak jeden pierdnie to leżą wszyscy. Ja podziękuję. Ciekawe, że kierowcom za jazdę na zderzaku grozi mandat i słusznie, a rowerzyści lubują się w takiej jeździe i z prędkościami dorównującymi nieraz samochodom w terenie zabudowanym bo prędkości rzędu 50-60 km/h to na rowerach szosowych nic nadzwyczajnego2 punkty
-
Dokończyłem rozpoczęty wczoraj wieczorem serwis przerzutki RD-M9100. Tzn. dzisiaj wyregulowałem tylko opór sprzęgła, więc niewiele się narobiłem. 😜 Ale jak widać ogólnie było co robić. Na szczęście wewnątrz czysto, ostatnio się przyłożyłem i się opłaciło. Można było oczywiście rozłożyć bardziej, ale nie ma to sensu. Potem serwis pedałów M8000. Swoje lata mają, ale jeszcze polatają. Jak widać w środku całkiem znośnie i nawet smar nie przepracowany (chociaż niewiele go zostało), co świadczy o tym, że i ich ostatni serwis poszedł mi całkiem nieźle. A zapewniam - łatwo nie miały... Nie mam gdzie zamocować imadła, więc radzę sobie w inny sposób. Jak już wylazłem z dziupli serwisowej, to wyjrzałem za okno i... rozłożyłem trenażer. Zrobiłem jedyny Melanż, na jaki mogę sobie pozwolić w moim wieku. 😆 A teraz zasłużone piwo i Xbox.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Garniak jest bardzo wysoko konfigurowalny. Tak z ciekawości napiszę ,że można o wiele więcej ,bardzo o wiele więcej z nim robić cuda. Ale to nie na tym etapie świadomości. 😁 Jutro pokażę jeden bardzo prosty trick. A może cały cykl zrobię ???1 punkt
-
Ja, koniec końców, wyszukałem najbliższy mi serwis na stronie https://www.shimanoservicecenter.com/pl/ , bo stwierdziłem, że może to być jakaś gwarancja fachowości w temacie piast wielobiegowych. Wybrałem Centrum Rowerowe Hetmańska. Okazało się, że serwis był niepotrzebny, a "przeskakiwania" w napędzie były związane z wyrobieniem karbonowej zębatki (mam napęd na pasku Gates'a), którą kupiłem i wymieniłem we własnym zakresie. Chłopaki zdiagnozowali to po dwóch godzinach po zawiezieniu roweru. Co ciekawe, po godzinie zdążyli do mnie zadzwonić, bym przyjechał i zabrał akumulator od przednich lampek, bo nie może zostać u nich na noc taki potwór-samoróbka (pakiet 6 ogniw 21700 dający napięcie 14,4V).1 punkt
-
W cyklomanii zaopatrzysz się we wszystko co potrzebne. Weź też nowe podkładki pod śruby (cruch washer - weź sobie od razu jakiś mały zapas jednych i drugich). do goleni dolnych w Lyriku Rock Shox olej do amortyzatorów Maxima Dynamic Suspension Light 120ml - Cyklomania do goleni dolnych w RS35 Rock Shox olej do amortyzatorów 15WT 120ml - Cyklomania Sram smar Butter Assembly Grease 29ml - Cyklomania Rock Shox podkładka do widelca Crush Washers 8mm 1szt - Cyklomania Rock Shox podkładka do widelca Crush Washers Flanged 8mm 1szt - Cyklomania Do sprężyny powietrznej w RS35 możesz dać SRAM Butter Do sprężyny powietrznej w Lyrik producent zaleca smar Rock Shox smar Dynamic Seal Grease PTFE 29ml - Cyklomania oraz kilka ml oleju Rock Shox olej do amortyzatorów Maxima Dynamic Suspension Heavy 120ml - Cyklomania1 punkt
-
1 punkt
-
@Donayo jak czegoś Garmin nie skopie przy kolejnej aktualizacji , lub Komoot w swoim widżecie to wszystko pięknie śmiga przynajmniej na Edge. I raczej na tym polu nigdy nie było zgrzytów. Ale generalnie zawsze trzeba być czujnym, wszak to tylko kapryśna elektronika.1 punkt
-
Pisalem posta na urlopie po pijaku. Możesz założyć zębatkę NW bez prowadnicy w miejsce 43/42T na zewnątrz, tyle że będziesz miał za długie kominy. Wtedy wystarczy po stronie ramy założyć podkładki z obi czy leroja pod kominy i tyle. Problemy z linią łańcucha można jako tako rozwiązać używając łańcuchów 12sp (np x01 eagle za 200zł świetnie sobie poradzi z przekosami i będzie mega wytrzymały/bo to z XX1 eagle jest najbardziej wytrzymały łańcuch na rynku)1 punkt
-
Mikołaj był serdecznym sprzedawcą, kiedy sklep był taki od tyłu pawilonu handlowego… myślę, że dużo serca ma do rowerów bo całe życie z różnymi klientami. Warszawskimi… do wyrzygania. I jeszcze ma siłę samemu wsiadać na rower… gdy tam bywałem byłem bardzo cienkim klientem za 25 zł. A traktował mnie bardzo w porządku. You Tub to inne akwarium, a jaki był na żywo w ostatnich latach nie wiem… zarzut że zachwalał rowery ze swojej oferty, taki los dilera. Ten od Mercedesów nie poleca nowego BMW.1 punkt
-
Tu masz Bianchi na niezłej obniżce, zostały już tylko rozmiary 530 i 570. https://www.peruffo.com/it/4487-38290-bianchi-oltre-race-shimano-105-r7120-12v-fulcrum-racing-818-db.html#/6-taglia_bici-530/1026-colore-ck16_irid_matt Giant na Ultegrze Di2 ale został tylko XL https://www.mount7.com/giant-tcr-advanced-0-2023.html1 punkt
-
Analogicznie to robi się każdy amortyzator, warto to ogarnąć, bo zamiast raz w roku można robić nawet i 3 razy z nudów.1 punkt
-
Nie wiem gdzie mieszkasz poza Polską ale jeśli mieszkasz w Niemczech lub Holandii to powinieneś sobie zdawać sprawę, że ludzie jeżdżą tam elektrykami nie dla przyjemności (choć dla przyjemności też, szczególnie starsi, głównie piza miastami) ale jest to alternatywny, tani i ekologiczny środek transportu w miastach i z przedmieści czy podmiejskich wiosek do miast, do pracy, do szkoły, itp. Są wykorzystywane strikte użytkowo. W miastach brakuje miejsc parkingowych, szczególnie w centrach jest ograniczany czy wręcz zakazywany ruch samochodowy, parkingi są bardzo drogie i parkowanie ograniczone czasowo do godziny czy dwóch - teraz mieszkam w jednym z większych miast niemieckich i parkingi w centrum kosztują 3 eur za 2 godz., gdzie 2 godziny to maksymalny czas parkowania. Parkingowce są jeszcze droższe. Jak 10 lat temu mieszkałem w Holandii to godzina parkowania w centrum jednego z większych miast Holandii, w którym mieszkałem kosztowała 2,60 eur i godzina to był maksymalny czas parkowania. W parkingowcu godzina kosztowała 3 eur. Komunikacja autobusowa nie każdemu pasuje bo jest się zależnym od rozkładu i lokalizacji parkingów więc zostają rowery a rowery elektryczne są znacznym ułatwieniem w podróżowaniu. Poza tym są tam akcje promujące commuting na rowerach elektrycznych, pracodawca bierze rowery w leasing czy najem długoterminowy, odlicza sobie to od podatku a pracownikowi odciąga niezbyt wysokie miesięczne raty. O infrastrukturze nawet nie wspomnę, u mnie w mieście, które ze względów geograficznych jest rozciągnięte w kierunku północ-południe, przez środek miasta przebiega Velo Route, szeroka na kilka metrów, asfaltowa droga rowerowa, bezkolizyjna, biegnąca po byłej linii kolejowej, po wiaduktach nad ulicami1 punkt
-
1 punkt
-
Po używaniu wosku, po szejkowaniu łańcuchów jak opętany - zdobyłem doktorat z czystości napędu A teraz uwaga - mój wniosek: nic bardziej nie niszczy łańcucha niż szejk, wosk i rotowanie łańcuchami. I nie ma nic lepszego niż fabryczny smar, w którym znajduje się łańcuszek w czasie transportu. Zetrzeć z zewnątrz (najlepszy jest do tego brunoxol i wd-40) i jeździć. Wypłukiwanie tego z wnętrza i używanie wosku to w naszych warunkach wybitny błąd. Chyba sobie jaja robisz. Wosk nie ma żadnych właściwości smarujących. Niecierpliwie czekam na pierwszych odważnych, którzy zaczną do silników świeczki wciskać.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00