Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      7 320


  2. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      7 455


  3. TheJW

    TheJW

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      6 201


  4. Strek

    Strek

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      823


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 28.01.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Trzeba było awaryjnie zmienić koło i napęd, bo Inter8 wyzionęła ducha: A tak wygląda napęd zimowy :
    8 punktów
  2. Do wiosny daleko ale coś w przyrodzie drgnęło...
    6 punktów
  3. U mnie dzisiaj tak, jak planowałem - 4 godziny jazdy, asfaltowe MTB po płaskim. No, może wyszło trochę więcej, bo wracając zajechałem do miasta wrzucić do dwóch puszek małym dziewczynkom. Czas brutto dłuższy, bo mniej więcej w połowie trafiłem swoją kobietę z jej ekipą na biegu WOŚP, więc porobiłem im trochę zdjęć.
    5 punktów
  4. Bo tydzień temu jeszcze śnieg leżał, ale po nim już ani śladu, widoczek ładny się otworzył.
    4 punkty
  5. Panowie, zacznijmy od tego, że kolega player123 to duży chłop, co w dużym stopniu premiuje go na płaskich odcinkach ze względu na generowaną dużą moc bezwzględną. Dla niego te 240W w zasadzie to pewnie jazda w tlenie, no może lekka tempówka 🙂 (przynajmniej przeliczając to na W/kg), więc nie dziwcie się, że po płaskich trasach wykręca takie średnie bo jak sam napisał, to żaden wyczyn. Gdyby zamiast tych stu paru metrach przewyższenia (swoją drogą w małopolsce na Jurze takie przewyższenia mam po 10km, bez większych starań), było przynajmniej 1000, już tak łatwo tej 3 z przodu by nie zobaczył, nie mówiąc o trasach typowo górskich.
    3 punkty
  6. A ja bym cisnął sklep o rabat w gotówce. W grudniu na nowym rowerze mojej kobiety od razu po odbiorze i wyjęciu z kartonu znaleźliśmy dwa lub trzy malutkie odpryski lakieru, zgłosiliśmy się do sklepu i dostaliśmy 100 zł zwrotu na konto + razem z brakującą owijką wysłali nam jakieś gadżety typu torba podsiodłowa z dętką i łyżkami, bidon z koszykiem i chyba coś tam jeszcze. Niby nic wielkiego, ale kupując NOWY rower masz prawo oczekiwać, że nie będzie on w żaden sposób wybrakowany.
    2 punkty
  7. @dfq Moja żona też uwielbia eksperymentować z "etanolem" i wsadem biologicznym generowanym przez miejscową florę. Tarnina, owoce bagienne, aronia, malina, jeżyna, jarzębina, pigwa, zioła rosnące na łąkach. Mam kilka znamienitych roczników - chateau de tarninówka 1998, pigwówka 2009 i wiele młodszych roczników. Zero cukru ....tylko owoce , zioła , miód i okowita. Nie wspomnę o konfiturach, dżemikach z tego co u nas rośnie lokalnie. Kiedyś dawno temu była taka dodatkowa apka na Tacxa. Z plików gpx i street view od "gógla " generowała traski takie jak z kamery. Ale te GPS- 3D faktycznie też nie złe. Zamiast na rowerze to trenuje na dronie.😁
    2 punkty
  8. Właśnie coś mnie tak stuknęło w łeb i do Tacxa poleciały pliki gpx Velo Dunajca. Od poniedziałku jadę z e-Zakopca do e-Opatowca podzielone na etapy. Cały tydzień kręcenia po cztery dyszki dziennie. Więcej do mapy, balonika i słupków nie wyciągnę.
    2 punkty
  9. Doskonałym sposobem jest zadanie pytania w wypożyczalni.
    2 punkty
  10. Sierpień, dzień albo dwa po spotkaniu z Sobkiem and spółką
    2 punkty
  11. 2 punkty
  12. Bo sobota, rano, wiatr, jeziora i błotko
    2 punkty
  13. 1 punkt
  14. Zigfir - 1097 km (szosa, MTB, trenażer) TheJW - 841 km (MTB) / + 69 km trenażer, ale postanowiłem w tym roku nie liczyć do swoich statystyk kilometrów wirtualnych Zbyszek.K - 805 km (trenażer) - na tę chwilę ashey_pl - 548 km (Cross) michalr75 - 478 km (MTB) spidelli - 377 km (357 km trenażer, 20 km MTB) NerfMe - 375 km (MTB) Cross90 - 260 km (trenażer) jacekddd - 133 km (rower poziomy - velomobil) Sansei6 - 66 km (MTB) Donayo - 46 km (MTB) ernorator - 30 km (szosa, gravel, trenażer) revolta - 25 km (MTB) dfq - 0.5km (trzeci!)
    1 punkt
  15. @Mandoleran - masz rację że trzeba dopasować opony pod swoje potrzeby. Poza tym warto wziąć pod uwagę czy jedziemy żeby jechać czy zwiedzać. Bo np. moje średnie prędkości podczas zeszłorocznego pobytu we Włoszech oscylowały wokół 15 km/h. I piszę tu o średniej prędkości jazdy bez postojów. Średnia całodzienna wychodziła około 12 km/h więc w takim przypadku opory toczenia są całkowicie pomijalne. Natomiast nie bardzo widzę sens wkładania do gravela opon szerszych niż 45 mm. Bo jeżeli takich potrzebujemy to znaczy że wybraliśmy zły typ roweru. No ale cóż. Kiedyś ludzie kupowali MTB żeby jeździć po asfalcie a teraz kupują gravele żeby jeździć po trasach MTB
    1 punkt
  16. średnica goleni nie ma nic wspólnego z szerokością opony. większa średnica goleni to większa sztywność, kiedyś sidy miały 28mm i wystarczało, 32mm jest optymalne do normalnej jazdy terenowej, czy warto dopłacić to już sobie sam odpowiedz, 34mm będzie też nieco cięższy.
    1 punkt
  17. Grubsza goleń to ogólnie wyższa masa i większa sztywność a sztywność może się przekładać na płynną pracę. 32 do 34 nie porównam. Sam się przesiadłem z 34 na 36. Na ścieżce, szutrowce 34 jest super. Ale na wertepach gorszych niż schody 36 jest lepszy. Solidniejszą konstrukcję czuje się też przy hamowaniu. W przypadku jazdy rekreacyjnej nie w górach, to jednak bym brał 32 chyba, że masa jeźdźca jest znaczna, albo apetyt na istotne zjazdy występuje. W mojej opinii: 32 - wycieczki w łatwym terenie, wyścigi XC (bo lekki). 34 - ścieżki w górach, łatwiejsze bike parki bez nastawienia na skakanie, wycieczki w górach, 36 - trudniejsze trasy w górach, ale z podjeżdżaniem, małe skakanie, enduro jak zawodnik albo trasa z tych lżejszych, 38 - epickie loty i szalone zjazdy. Poważne zawody enduro. Wszystko poza zawodami DH na wysokim poziomie, ale to z uwagi na skok. skok poszczególnych modeli też jest do tego proporcjonalny.
    1 punkt
  18. Trzeba też uwzględnić gdzie i jak długie wycieczki planujemy robić. Ja osobiście wolę trochę mięsa w oponie bo staram się za każdym razem wybierać inne drogi po których jeszcze nie jeździłem i też mam na uwadze jakie mogą mnie czekać niespodzianki, bo nie wszędzie da się luknąć google mapsem . Dlatego ja postawiłem na komfort, a takie coś zapewnia 45 na nieco mniejszym ciśnieniu, bo wiem że na takim balonie moje średnie będą lepsze bo mnie mniej wytelepie co za tym idzie wymęczy i nie mam tu na myśli tylko lasu z korzeniami na trochę słuszniejszym dystansie. Jak tanio, to trzeba polować na promocje, mi udało się wyrwać P. Cinturato za 139 zł i zgadzam się że warto na coś lepszego postawić niż kupować byle co z czego zadowoleni nie będziemy, co w rezultacie będziemy i tak rozglądać się za czymś innym.
    1 punkt
  19. @Sobek82, muszę w końcu zabrać od ciebie Czerwonego Rockiego, bo jak mnie policzysz, za wszystkie mody plus robociznę, to Jaśkowi świnki nie starczy
    1 punkt
  20. Ja dzisiaj zamiast treningu miałem bieg 5 km. Zrobiłem życiówkę: 24 minuty i 20 sekund.
    1 punkt
  21. Piasta novatec D442SB-B12 w wersji microspline. Jedyne 486g 😨. Niemniej to zasługa stalowej osi, stalowego bębna i uwaga - 5 szt. łożysk 6802 w samym korpusie bębna - czyli piasta ma 7 marnej jakości łożysk NBK (2x6902 i 5x6802). Nie chciało się chińczykom robić tulejki dystansowej pomiędzy łożyskami bębenka albo tak ufają tym swoim 6802. Beben ma 4 zapadki.
    1 punkt
  22. Ostro kolego, widzę, że trzeba na ciebie uważać 😁 ... a koledzy, którzy najbardziej się udzielają widzieli współczesny rower szosowy, co najwyżej, w TV 😆 A ja cieszę się, ż nie jestem skazany na warunki terenowe określane jako "płaskie", bo wtedy chyba przesiadłbym się na rower czasowy 😁
    1 punkt
  23. Specjalnie nie widzę przewagi 2x10 z takim 1x11, zakres podobny a łatwość obsługi po stronie 1xx, poza tym na 1xx łatwiej się lata w terenie, ale jak gust to gust. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-octane-one-flapjack-pd26139/?v_Id=156968&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAk9itBhASEiwA1my_6wvHmCXyZY-ZT8yJWiuFZErGmGJ5TaQScJSxfpTbmuNnmaZtrqmTLRoCIfMQAvD_BwE W tym rowerze masz Tiagre z grx400. Jakbym miał wybierać klamki hydrauliczne, wybrał bym GRX, sa wygodniejsze, maja większą klamkę punkt podparcia dla dłoni i palców.
    1 punkt
  24. Będziesz Pan zadowolony! Używam ponad rok i nic mi więcej do nawigacji nie trzeba. Bateria i mapy - SZTOS!
    1 punkt
  25. Mam tą i oryginalną Shimano, są ok. Ale jest teraz promka na tą, tylko trzeba suport ht2 i zębatkę NW https://www.rosebikes.pl/shimano-fc-mt600-2x11-speed-mtb-crankset-36-26-2659325 Wyżej, korba 3rz przerobiona na 1rz To jest ten Sunrace A to Shimano, też jest na aukcjach Pozdrow'er😘
    1 punkt
  26. O co ci chodzi, na filmie wszytko obliczono. Czy jazda amatorska rządzi się jakimiś innymi prawami fizyki?
    1 punkt
  27. Tiagra czy grx 2x10 to bardzo dobre grupy, spokojnie wystarczą do jazdy. Nie ma co się napinać na 11/12 jeśli nie czujesz potrzeby.
    1 punkt
  28. Takich obliczeń i rozważań technologicznych nie ma chyba nawet w F1, a wątek jest o amatorskiej jeździe rowerem po płaskim. Ja się z niego wypisuję, bo już mnie brzuch od śmiania rozbolał.
    1 punkt
  29. @uzurpator miałem podobnież tylko Matkobosko, jasny uiu złoty 😉 27,2 mm jest w dekatlo nie Kamiennyjeźdźca 450mm.
    1 punkt
  30. Tak, zrobiłem tak hamulce w swoim Focusie. Klamki 105 2x11 5800 RS505 i zaciski SLX z linku + przewody z uchem
    1 punkt
  31. Jezus Marian, ta sztyca. Gdzie mogę taką kupić, bo potrzebuję?
    1 punkt
  32. 1. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby klamki Tiagra/GRX działały z zaciskami post. Duży wybór, tańsze tylko często trzeba przewód z uchem zwykły przewód hydrauliczny bez ucha https://www.centrumrowerowe.pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-deore-br-m6100-pd22279/ z uchem https://www.centrumrowerowe.pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-slx-br-m7100-pd20166/ Poczytaj może któreś zaciski mają lekko większe odbicie klocków po hamowaniu, rzadziej będziesz musiał korygować zaciski. Np. nowe zaciski 105 7100/ \ultegra 8100 itd., niby mają o 10% większą szczelinę 2. Różnica w cenie między klamkami 10 a 11 jest nieduża, może wato iść w 11 biegowy napęd. Korba 10 powinna ogarniać 2x11. 3. Im nowszy sprzęt tym więcej części w obiegu
    1 punkt
  33. Kwestia jak dobry jest układ zasilania, ale znając życie jest kiepski, więc spalenia nie można wykluczyć. Ile czasu da radę ciężko przewidzieć. Na spadek napięcia przy obu lampkach na raz zbytnio bym nie liczył, chyba że faktycznie powerbank już siada i nie wyrobi standardowego 0,5A. Na początek spróbowałbym przednią led, a tył żarówka i zobaczył jak to działa i czy z widocznością ok. Da się policzyć: pojemność/zużycie. Najlepiej byłoby zmierzyć ile zestaw ciągnie prądu. Zakładając standardowe 0,5A, to na obecnym powinno być około 4h. Rower może i mało warty, ale ile zamierzasz jeszcze nim jeździć? Jakiego komfortu jazdy oczekujesz? Tak czy inaczej żeby zachował sprawność, to trzeba będzie wydać kasę, choćby na zmianę opon, klocków hamulcowych, napędu. Dla mnie wejście w dynamo w piaście było jedną z najlepszych inwestycji w rower na miasto. Nie musiałem się martwić o baterie, nie musiałem zdejmować lampek jak szedłem do sklepu itp. Tanio nie było, bo do kupienia były dwie lampki (na przedniej przyoszczędziłem i była na żarówce) i hamulec rolkowy, ale wygoda zdecydowanie poprawiła się. Potem po serii przepaleń poszedłem w porządniejsze led (teraz siedzi w innym rowerze i jest zasilana jak na razie z powerbanka), a potem w przesadzone led i ta ostatnia niedawno skończyła 10 lat. Próg wejścia bywa spory, ale jak nie wtopi się z kiepskim osprzętem, to będzie służył długie lata.
    1 punkt
  34. Wczoraj trafiła mi się najlepsza - jak dotąd - sesja na Systm X: Warunek 1: nie przekraczać 134 W. Okazało się, że mogę rozkręcić do prawie 50 km/h bo trenażer wygładzał, a że zwietrzyłem dystans to troszkę przekroczyłem i w godzince wpadło 40 km. Łaskawcy dali filmik - kamera na czyjejś kierownicy (jak na obrazku w lewym górnym rogu), więc jazda "w peletonie", fakt że gdzieś na końcu ale zawsze Muzyki nie dali więc wrzuciłem sobie Kraftwerk "Tour de France" i było całkiem przyjemnie, czyli można a nie ciągle jakieś głupie interwały - jak nie chomik w kręciołku to deptanie kapuchy @dfq toś mnie Pan zainteresował tym rokitnikiem Kiedyś robiłem nalewki owocowe, z tego co w ogrodzie - wiśnie, maliny, nawet aronia (ale to specyficzny smak). Potem tylko orzechówka (na posiekanych niedojrzałych orzechach włoskich). Moja mama robi miętówkę z dodatkiem cytryny (jak mięta obrodzi). Obie są "na jelita", ale mają ok. 40%. A teraz ten rokitnik, no no...
    1 punkt
  35. Ja sam kojarzę prócz Singulara produkcyję Pashley'a - Tutaj Pathfinder w bliżej nieokreślonej cenie Tyle, że jest na QR'ach, zamiast jakichś kosmicznych wynalazków w środku ośi
    1 punkt
  36. Można sam bagażnik. W zestawie jest wspornik który chowa się pod błotnikiem i trzyma sztywno bagażnik. Bez błotników będzie po prostu widoczny. Błotniki z oponą 40mm bez problemu się mieszczą tylko nie pamiętam które bo są w różnych szerokościach
    1 punkt
  37. 11/42 11/46 ogarnie 781 wystarczy kupić goatlinka. Ten Cube jest rocznikowo jak mój były Peak, możesz sobie fat gravela zrobić.😉😘 Pozdrow'er BTW, ogarnia 11/46 https://allegro.pl/oferta/przerzutka-tyl-shimano-linkglide-rd-m5130-10rz-gs-11838209551
    1 punkt
  38. Nie jesteś na żadnym skraju rozmiarów, wyłącznie M wchodzi w grę
    1 punkt
  39. Na podstawie moich własnych (warszawskich) obserwacji, gravele, podobnie zresztą jak wszystkie inne rodzaje rowerów, służą do jazdy po ścieżkach rowerowych w pogodne dni i w tzw. sezonie. Dlatego wybrałbym szybkie slicki. Sam w tej chwili używam Conti GP5000 32C więc nie opcji żeby mnie łyknął legalny elektryk czy rower inny niż szosowy (a i to jak siedzi na nim kolarz a nie niedzielny amator) Ale trochę mnie te opony ograniczają przy zjeździe z asfaltu więc jako następną alternatywę biorę pod uwagę Conti Grand Prix 5000 All Season, Challenge Strada Bianca Pro HTLR ewentualnie Conti GP Urban. Gdybym natomiast chciał zwiedzać więcej szutrówek i mieć zestaw bardziej uniwersalny to założyłbym Challenge Getaway Pro HTLR na przód i Challenge Strada Bianca Pro HTLR na tył z dętkami latex mając na uwadze słabe trzymanie ciśnienia przez nie na mleku. Na pewno ciekawą opcją jest to co zaproponował kolega @Krypto.Szosowiec czyli Conti Contact Speed. Tanie, wytrzymałe, szybkie (przy odpowiednim ciśnieniu). Nie są tylko komfortowe no ale nie można mieć wszystkiego naraz.
    1 punkt
  40. Czy nowy rząd wymusi też na bobrach zmianę polityki wycinki?
    1 punkt
  41. Stara miłość nie rdzewieje. Łańcuch owszem.
    1 punkt
  42. Akurat sobie ski jem ja jecznice z jajek od kurek mych, Beaty, Agaty, Hermenegildy i Afrodyty. Bardzo smaczne. Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  43. Tu nie ma co liczyć Przeca do korby M361, potrzeby jest suport z osią 122,5 mm +/- 1 mm.
    1 punkt
  44. Czy wszystko działa tak jak masz? Jeżeli tak, to nie baw się w aptekarstwo. Jeżeli nie, to przesunięcie o 0.5mm nic nie zmieni. EDIT: Swoją drogą - linia łańcucha 43.5mm to dramatycznie wąsko na góralskim tryplu. Standardowo jest 47.5 lub 50 z marginesem 1mm na obie strony. Dobrze mierzysz?
    1 punkt
  45. od siebie dorzucę Continental Terra Hardpack 29x2,0 w realu śerdnica bliżej 48mm niż 50mm szybka, cicha, na zakrętach klei nadzwyczajnie raczej na suche
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...