Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 23.01.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
8 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
Bo jedno jezioro po lewej, a drugie po prawej stronie ścieżki w dół.5 punktów
-
@Chleje24na7 Parafrazując: Ludzie dzielą się na 2 typy: - Ci którzy węszą spisek - Ci którzy pogodzili się ze spiskiem4 punkty
-
3 punkty
-
No jasne, każdy może być mistrzem polski amatorów, to nic takiego, każdy może nim zostać, w ogóle nie trzeba mieć genetycznych predyspozycji do uprawiania sportów wytrzymałościowych3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Ja mam zakaz od córki wstawianie zdjęć wnuków... ale faktycznie ile osób ogląda to forum?. A tak na marginesie, już raz postulowałem do Admina żeby ograniczył przeglądanie forum dla niezalogowanych. My tu jak rodzina ale nigdy nic nie wiadomo... Fakt... kolarstwo nigdy nie było tanie i nie będzie... ja od rodziny zamówiłem sobie na 60-te urodziny rower szosowy Bianchi na elektronice.... i czekam, mają czas na zbieranie funduszy.3 punkty
-
Racja ale tak nie do końca. Tematy "filozoficzne" to faktycznie domena 40+, porady sprzętowo-techniczne - zdecydowanie też, bo liczy się wiedza i doświadczenie, ktoś młodszy z reguły zadaje pytanie. Ale w tematach o bunny hopach, o wyborze rowerów do skakania za 1000 zł - sama młodzież No i jak ktoś to kiedyś dowcipnie ujął w innym wątku i kontekście - W wieku 40+ i kasy więcej i chęć udowodnienia sobie i innym, że zdrowie jest - większa. Jeśli zdarzało Wam się odbywać różne "klasowe" zloty i spotkania po latach to zauważyliście, że większość idzie z "duchem ewolucji": łysieją, grubieją i chorują ale sporo osób "odkryło" i aktywnie uprawia sport - biega, pedałuje czy co tam jeszcze3 punkty
-
Formula forum miala top popularnosci 20 lat temu. Teraz sa inne kanaly komunikacji. Mlodziez nie ma potrzeby korzystac z forum. My sie zestarzelismy razem z forum.3 punkty
-
3 punkty
-
Doszły i zakupy od Niemca. - karbonowe koła szosowe DXC RD/FIFTY (brandowane Novatec R5) - dętki Continental Race 28 Presta 42mm (2 szt.) - za 13,50 zł grzech było nie wziąć jak i tak musiałem zapłacić za wysyłkę - dętki Continental Race 28 Light Presta 60mm (2 szt.) - ok. 27 zł/szt., więc jak wyżej - klocki hamulcowe Shimano G04Ti - klocki hamulcowe Shimano K04S - jedne i drugie były sporo tańsze niż u nas, więc wziąłem na zapas2 punkty
-
Cena stali poszla w górę https://www.olx.pl/d/oferta/rama-rowerowa-on-one-inbred-26er-CID767-IDIGIoB.html I to ostro. Ale może się jakiś rogacz znajdzie.2 punkty
-
@spidelli to wszystko o czym piszesz miałbyś będąc w ekosytemie Garmina. Bez kombinowania i studiowania filozofii "orientalnej"😉2 punkty
-
@Chleje24na7 podaj łaskawie nazwiska, adresy, kontakty... Kto, kiedy? Cała ta dyskusja, jak każda wojna religijna, skończy się rozpalaniem stosów2 punkty
-
Najwięksi agitatorzy ciasnego stopniowania zapomnieli jak Shimano wprowadziło 10 rzędowe napędy i na forum wylewali żale, że: 1. WREDNE JAPOŃCE ZABIERAJOM NAM ZAKRES KORBĄ bo zmienili 22-32-42 na ciaśniejsze (jeden z koronnych argumentów zwolenników FD) 24-32-42 2. PO CHOLERE NAM 10 rzędów??!!?! Już 9sp jest za ciasne, a tutaj będzie trzeba dwa kliki robić! (Ten sam koronny argument zwolenników FD)2 punkty
-
Teraz amorki nowe składają na sucho przez to na dzień dobry trzeba zrobić przegląd zerowy co duzo osób o tym nie wie i jeżdzą zaraz po zakupie nowego zacierając go2 punkty
-
2 punkty
-
Bo parę dni temu, to jeszcze puchaty śnieżek można było na ścieżkach znaleźć.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Ja już swoje zdanie na temat kryzysu rowerowego przedstawiłem, ale zauważyłem, że kolegów 40+ jest tu całkiem sporo. Może trzeba pomyśleć nad założeniem tematu, w którym można by się wymieniać różnymi opiniami i pomysłami, np. jak to inni koledzy (bo wiadomo, że nie my) znajdują, podrywają, a później ukrywają przed żoną 25 letnie kochanki, albo co kupić, gdy dopadnie kryzys wieku średniego, a nie stać nas na Porsche, czy jak domowym sposobem rozpalić konar, i nie mam tu na myśli tego w kominku. Myślę, że wspólna analiza wyników badań lekarskich też byłaby mile widziana i pomocna, bo wiadomo, że dr google + "miałem kiedyś to samo" jest znacznie bardziej wiarygodne, niż opinia lekarska. Wstęp do tematu miałyby osoby ze zweryfikowaną datą urodzenia, np. na podstawie peselu, żeby nie było historii, że przykładowy Irek45 przechwalający się, że w ciągu nocy to on osiem razy może, tak naprawdę to Seba22.2 punkty
-
2 punkty
-
Kupiłem finalnie te koła, dzisiaj przyszły. Rzeczywiście jest to brandowany logiem DXC Novatec R5, ta nazwa z dopiskiem "OE" pojawia się zresztą na etykietach producenta na kartonie. Jestem naprawdę bardzo pozytywnie zaskoczony jakością tych kół. Są prościutkie, szprychy dobrze naciągnięte, a obręcze sprawiają wrażenie solidnych. Szprychy to cieniowane 2.0-1.5-2.0 Pillary (prawdopodobnie PDB1417), nyple aluminiowe (specyfikacją pasują DSN 14). Jakiś czas temu macałem 50-tki od CSC i ścianki obręczy uginały się pod naciskiem palca - obawiałem się tego w przypadku tych kół, ale nic takiego nie ma miejsca, więc na razie zakładam, że nie są zrobione z gównolitu. Co do wagi - komplet, po zdjęciu fabrycznych opasek i podkładki z bębenka, waży 1567g (855g tył i 712g przód). Zakładam, że to zdecydowanie powyżej 0,5kg mniej niż dotychczasowe koła. Wymiary właściwie się zgadzają, wewnętrznie 21mm, zewnętrznie 27,1-27,2mm, a wysokość to 51mm. Muszę jeszcze dokupić taśmę i wentyle tubeless, tarcze i opony. Pierwsze testy prawdopodobnie dopiero w marcu. Na tę chwilę jestem zadowolony z zakupu. A, no i co bardzo ważne - można łatwo usunąć naklejki.1 punkt
-
Paczonc po tamtejszych sklepach, forach i ibajach czuję tęsknotę do Albionu. Czuję też, że u nas takich „uczciwych” cen nie ujrzymy prędko… …ale ten Eccentric za grosze to skandal. Aż mi się zachciało, pomimo iż poluję na coś o spokojniejszej geometrii, pod 29x2,6” właśnie. A już kiedyś miałem to-to (choć Mk1) jako 79er ale jakiś sztywny był.1 punkt
-
1 punkt
-
Koło Warszawy 100 km w 3h to taki pułap podświadomie pojawiający się po prostu, pamiętam go z czasu pierwszych opon szosowych ( wtedy debiut mojej 1 szosówki- solo trasa na około Puszczy 150 km ok 6 godzin gumy 23 mm Stomil gatunek drugi, Jaguar potem mozolnie poprawa wyników ) !… Nie wiem o co chodzi z Watami bo celowo omijam takie zagadnienia… ale mieć siłę na jazdę z V33km/h jest chyba ok, bardzo przyjemnie pod nogą Wystarczy z taką mazowiecką wydolnością ( niezróżnicowaną) wystartować za Lublinem to niepłaska płaska Polska rozłoży na łopatki. 100 km tu i tam to może być inny świat. I nie będzie 3 godzin tylko 3:15 albo zjazd do bazy z mlekiem. Płaskoziemca byle zmarszczki kosztują z każdym kilometrem coraz więcej… część z nas trenuje sprytnie, a część tylko regularnie jedzie zrobić swoje i nie ma szerokiej adaptacji do innego zakresu obciążenia. Wszystko zależy.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
To raz , a dwa polecam tłumaczenie słowa Epuse z języka francuskiego Składając koła do gravela , to po pierwsze zrezygnowałbym ze stożka 45 . Po co toto w gravelu ? Zwykłe obręcze mtb z ali z szer wew 25 , piasty 350 , d-light albo lasery . Około 2 tys powinno wyjść przy wadze 1400 max , 28 szprych1 punkt
-
@player123 Nie wiem na ile wskazanie mocy jest prawdziwe, ale jezeli Ty z 1,5h lub wiecej jazdy masz srednia 294W, to to na pewno nie jest przeciętny zjadacz chleba. Ktoś zaczynający od zera średniej 30km/h na szosie nie zrobi - przykład mój, wybitny nie jestem, ale tragiczny też. W ostatnim sezonie w zależności od warunków, tras, średnie oscylowały w granicach 27-29km/h. Może to ja jestem słaby, ale na pewno nie zgodzę się ze stwierdzeniem1 punkt
-
Moim zdaniem montowanie lemondki do rekreacyjnego roweru tylko po to, aby używać jej sporadycznie, jest całkowicie bezsensowne. Dlaczego ? A choćby dlatego, że jeśli ustawisz sobie prawidłowo relacje siodło-lemondka, to tym samym jazda w normalnym (klasycznym) chwycie będzie niewygodna (kwestia ustawienia siodła-będziesz zjeżdżał w kierunku jazdy). Jeśli zostawisz siodło w tradycyjnym ustawieniu, to szybko odkryjesz, że przy jeździe na lemondce niewyobrażalnie gniecie 😁. Tak więc albo w prawo albo w lewo, bo kompromis w tym przypadku jest niezwykle trudny do osiągnięcia i może zaprzepaścić wszelkie zalety wynikające z posiadania lemondki.1 punkt
-
No to kogo pierwszego bierzemy na grilla....... postuluje @marvelo. 😉😈. Odstąpię parę kubików drewna.1 punkt
-
Nigdy nie osiągniesz idelnie równomiernego naciągu szprych. Jak wspominał @uzurpator wynika to z pewnych niedoskonałości elementów koła (szprychy nie są identyczne, obręcze nie są jednolite i jednorodne na całym obwodzie, otwory w obręczach i piastach mają pewną tolerancję usytuowania itd. Osobiście dla mnie priorytetem jest proste koło, naciąg ma być zbliżony do wartości docelowej na stronie mocniej obciążonej (napędowa z tyłu, hamulcowa z przodu) i nie powinien na żadnej szprysze przekraczać max wartości dla danej obręczy. Odchylenie wartości naciągu od wartości docelowej wyjdzie samo (im lepsze elementy koła tym mniejszy) i dla mnie osobiście nie jest funkcja celu nie jest min odchylenie. Oczywiście jeśli wychodzi grubo poza +/-20% to jest coś zmaszczone na etapie zaplotu, użycie różnych szprych na jednej stronie koła itd.1 punkt
-
Wcześniej dawali wszystko na raz!!! Miałeś pan taki zakres że napędy były do wszystkiego!!! Ale wiadomo, że jak coś do wszystkiego to jest do... :))))1 punkt
-
Oooo!! Jakby takie panie biegły przed trenażerem i co 20 km gubiły część garderoby to bym nawet 200 zrobił 😉😁1 punkt
-
Te wasze procenty miedzy zębatkami są niewiele warte. Weź sobie jeden z drugim dwa rowery, każdy z nich ma inną średnicę tylnego koła, oba rowery mają te same kasety i te same zębatki na korbie i spróbujcie podjechać pod jakąś górę zaczynająć jazdę rowerem na kołach o mniejszej średnicy a potem na rowerze o większej średnicy koła, podjeżdzacie w obu przypadkach na tym samym przełożeniu. A teraz odpowiedz sobie na którym rowerze było ciężej podjechać pod górę? Jeszcze napiszę coś o ciasnym stopniowaniu. Niedawno kupiłem dwie szosowe kasety z zamiarem przeszczepu kilku koronek do kasety MTB w celu zmiękczenia napędu czyli zrobienia ciasnego stopniowania. No i zrobiłem sobie kasetę ze stopniowaniem co jeden ząbek w najtwardszym zakresie kasety. Pojechałem w teren, po chwili już wiedziałem że takie stopniowanie nie nadaje się do jazdy szarpanej jaka jest w terenie, non stop trzeba było klikać manetką aby przerzucić łańcuch na kasecie o dwie lub trzy koronki zamiast o jedną.1 punkt
-
Mosso 983XCT (https://cyclosport.pl/pl/p/RAMA-MTB-29-MOSSO-MODEL-983XCT-Sztywna-os-Boost-12-x-148-mm-Kol.-Czarny-mat-Rozmiar-ramy-17-/3655) Lekka, współczesna, zgodna z przednią przerzutką. Jest wciąż sporo rowerów zgodnych z napędem 2x11 i 2x12, ale rynek "samych ram" w zasadzie nie istnieje. Co do tego ciasnego stopniowania... W napędach 2x11/1x11 oraz 2x12/1x12 (przynajmniej w Shimano) stopniowanie dla najszybszych 7-8 biegów jest identyczne, różni się końcówka kasety od miękkiej strony.. W przypadku starych napędów 10 rzędowych pierwsze 6 biegów jest zestopniowywanych identycznie jak odpowiedniki 11 rzędowe. Poniżej zestawienie. Nie wiem zatem gdzie jest komfort ciasnego stopniowania dla prędkości 20-30km/h, które daje napęd 2x, a nie może dać napęd 1x. Chętnie się dowiem.1 punkt
-
Stoję, w kałuży, i patrzę. I czuję, że membrana w butach już nie jest pierwszej młodości.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Zaczynałem od budowy koła, Ciebie interesuje raczej od tego momentu: https://youtu.be/X5gs00ttvdg?si=OPp6_0I2JwbdbrZN&t=1016 Ale najistotniejsze porady będą w osobnych filmikach typu: https://youtu.be/xz6nM6SY-aY?si=h9HN-4-VNwFXF3Fs1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00