Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 18.01.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
7 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
@Sobek82 tak się ciekawie złożyło, że wczoraj kupowałem coś na niemieckim ebay, porozmawiałem ze sprzedawcą i okazuje się, że zna kolekcjonera Birii. Podesłał mi zdjęcie od niego i tak wyglądają rowery ze skróconymi wspornikami. Osobiście bałbym się tak jeździć, ale chyba i tak one tylko stoją 😉 Swoją drogą "sprzedał" mi garść ciekawostek. Firma TM-design istnieje do dziś, działa w branży i nawet twórca roweru wciąż pracuje.4 punkty
-
@Sobek82 całość jest w ogóle urzekająca. Momentami nieźle się uśmiałem. Na przykład coś w stylu: Generalnie mamy wsparcie klienta, ale działa tak, jakby go nie było. Ale trzeba im oddać szacunek za to, że nie czarują i nie piszą bajek. Taki np. moloch jak bike24.com jawnie leci w kulki odwlekając wysyłkę poza Niemcy (a przynajmniej do Polski) traktując ich zamówienia priorytetowo, oczywiście nigdzie o tym nie wspominają, a w mailach piszą, że zamówienie już jest gotowe, już czeka na odbiór przez spedytora...i tak wisi od 3 dni. Ci z RCZ przynajmniej napisali wprost - jak będzie to będzie, musisz cierpliwie poczekać.3 punkty
-
Dla świętego spokoju zrób. Zdarzają się niedolewki oleju bądź inne niespodzianki (mogą ale nie muszą).3 punkty
-
Przyszło także moje zamówienie z RCZ. Jestem bardzo miło zaskoczony zapakowaniem. Każdy amor owinięty wieloma warstwami foli bąbelkowej, siedziało sztywno. 2 amortyzatory Fox Factory i Performance. Manetka XTR, manetka SLX, przerzutka SLX w woreczkach. Pudło dopełnione papierem. Jestem bardzo zadolowony. Ja płaciłem przelewem na konto. U mnie w statusie też wszystkie produkty były na stanie. Zamówienie skladane 13 grudnia, doszło dzisiaj. Śledzenie bardzo sprawnie. Komunikacja bez zarzutu, nawet w trakcie mailowo zmieniłem adres odbiorcy, odpisali, zmienili wszystko sprawnie. W międzyczasie wymieniłem też kilka maili na które odpisywali.3 punkty
-
3 punkty
-
Ogólnie sporo gratów na promocji. https://www.rosebikes.pl/sale/czesci-rowerowe2 punkty
-
2 punkty
-
Takie duże rzeczy chyba najlepiej zamawiać pojedynczo, zresztą przy kodach rabatowych jest to niejako wymuszane. Drobnica jest chyba największym problemem W moim zamówieniu rzeczywiście to latało w woreczkach w dużym pudle z kołami. Jednak przed dosłownie 15 minutami przekonałem się że pakowanie części w wersjach OEM niestety jest wyzwaniem dla sklepów, nawet tych o lepszej niż RCZ renomie. Dostawa z Rose bikes: okazyjna korba GRX (45EUR) wrzucona w samym cienkim woreczku zaczęła odciskać zęby na kartonie. Szczęśliwie nie widać uszkodzeń na drugiej korbie (mt600 30EUR).2 punkty
-
To Chrysler 300 z 69 roku, oczywiście z vi ejt. Piękny wóz. Powiem tak - objeździłem z moją Anią (trochę jako pasażer, trochę jako kierowca) sporo kultowych wózków z tamtych lat i są kosmiczne. Z reguły momenty obrotowe robią swoje i człowiek ma cały czas banana na twarzy. Ale na dzisiejsze czasy... zahamowanie taką gablotą to nierzadko olbrzymi stres i to w zwykłym ruchu, nie mówiąc o podbramkowej sytuacji. Luzy na kierownicy z reguły olbrzymie i jak człowiek przyzwyczai się do modernistycznej motoryzacji, trudno się przestawić. W wielu brak zagłówków - przy zderzeniu kaplica. No i to, o czym się rzadko mówi - notoryczne usterki. Dlatego sam śmigam kultowym już samochodem ze sztywną belką z tyłu, ale jednak z kilkoma wygodami. No i lepiej się zbierającym, bo wsiadasz to takiego Shelby GT500, a tu do setki realnie 6-7 sekund. Niemniej odczucia w takim samochodzie są inne i wydaje się, że lecisz ze 2 paki 😉2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Bardzo dawno temu kiedy chodziłem po górach w sandałach z rowerem 26 , takim za 1100 z Dekameronu…. Ale jakiś czas wcześniej włożyłem do niego nietypową OEM RS Torę zero powietrza dwie sprężyny. Rower nie był mój, szliśmy spacerem kilka osób , było stromo, stwierdziłem - przejadę się zamiast sprowadzać!!!! Ta Tora bez komory powietrznej pracowała super!!!! Zjechałem ( w sandałach) i nie wierzyłem. W moim rowerze startowym wtedy miałem Reba Race 29 - i nie wiem czy Tora jechała lepiej :)))) z 26 !!!2 punkty
-
Tak samo, bo dzięki temu eliminujesz wszelkie niedoskonałości, na które na hali montażowej nikt nie zwraca uwagi. Np. odbite od tłoka komory powietrznej ostre metalowe "obrączki" pochodzące z goleni dolnej, jakieś opiłki, etc.2 punkty
-
Pierwszy nowy amortyzator od... madkobosko, 2006? 🫣 Swoją drogą mam ochotę publicznie zapytać, dlaczego ta sama część w Niemczech kosztuje (i to razem z nietanią przesyłką) 25-30% mniej niż największe super hiper duper promocja w Polsce. (Widocznie bogaty kraj mamy. Albo nadal janusze biznesu uważają, że granica państwa jest granicą robienia zakupów i mogą sobie dyktować ceny, jakie chcą. Hejty leco za 3...2...1...)2 punkty
-
Otóż nie, bo koła jako takie nie mają osi. Co więcej, same w sobie nie posiadają łożysk. Rama nie opiera się na osi za kasetą, od tej strony podparcie jest zbędne (istniał prototyp bez srebrnego haka z aluminium). Dlatego ten rower trzeba zdecydowanie zobaczyć na żywo, bo wnioskowanie na podstawie zdjęć jest mylne. Kocepcja jest właśnie dlatego ciekawa, że zastosowane tu rozwiązania wymyślono specjalnie pod ten konkretny rower - stąd wspomniane wystawy sztuki nowoczesnej. Jak zbuduję całość zrobię dobre zdjęcia, nagram film i wszystko będzie dobrze widać. Ciekawy jest też sam wygląd - od której strony nie spojrzysz (dół, góra, przód, tył) - całość ma kształt litery S. Jako, że sam frameset i koła są dziwne (wpisują się tym samym w nurt retro i przeróżnych koncepcji), moja koncepcja zakłada włożenie tu reszty osprzętu w takim samym klimacie. Czyli ślepe uliczki rozwoju, bez których jednak trudno byłoby jeździć na tym, czym poruszamy się dziś. Taki osobisty hołd oddany okresowi, który lubię najbardziej. Czy rower jest do triathlonu? Patrząc na zdjęcia sam zastanawiałem się, do czego miałby być i jak na to wsiąść. Jak wspomniałem to koncept, czyli taki rowerowy Bertone (który zresztą sam miał świetny koncept MTB w tamtym czasie). Na żywo okazuje się, że wygląda zupełnie inaczej - wierzcie, lub nie. Z tego co widziałem w sieci, niektóre z pozostałych 16 sztuk są w aktywnym użytku MTB, choć osobiście nie wyobrażam sobie tego. Po pierwsze rower jest absurdalnie ciężki, po drugie geometria jest dobra na płaskie tereny. Realnie można pokręcić się tym po ścieżce i nie ma osoby, która nie odwróci wzroku, nie zapyta co to za rower. Biorąc pod uwagę cenę, do takich zastosowań Biria powstała. Czyli bogaty Niemiec mógłby wozić sobie ten rower na dachu swojego wypasionego samochodu i nigdy na niego nie wsiąść, trochę takie Porche Bike FS Evolution.2 punkty
-
Przyszła przesyłka z kontrowersyjnego luksemburskiego outletu RCZ. Zamówienie z 14 grudnia, wszystkie produkty z "normalnej" (tzn. nie newsletterowej sprzedaży) ze statusem "On stock" w momencie zamówienia. Koszt 276EUR z wysyłką (ponad 30EUR - dostarczył finalnie DPD). - koła DT X1900 przyszły zgodnie z opisem opakowane jak na zdjęciu poniżej. Ofoliowane z karteczką DT na szprzychach i wentylami w komplecie. Aktualny model z ratchetem. - przerzutki m8000 gs i sgs - tutaj pozytywne zaskoczenie bo wersja BOX a nie OEM jak się spodziewałem - manetka m7100 - OEM w woreczku wrzuconym luzem do pudła z kołami - mogłoby to być lepiej zabezpieczone ale nic się szczęśliwie nie uszkodziło - hamulce mt500 - OEM , miały faktycznie bardzo lakoniczny opis ale spodziewałem się zacisków 2 tłoczkowych a przyszły 4 tłoczkowe m520... - co do pakowania te same uwagi jak przy manetce -dystanse karbon - gadżet za 0.99EUR dorzucony - bez uwag Fima RCZ (konsekwentnie będę unikał używania formy "sklep") rzeczywiście działa w speęcyficzny sposób i zakupy tam są formą ruletki, zabawy czy i/lub kiedy lub co dokładnie dostarczą... Ja decyzję o zamówieniu podjąłem po dłuższym riserczu z dość luźnym nastawieniem, zdecydowanie nie polecam zakupów tam bez takowgo. Jeżeli ktoś potrzebuje część pilnie za tydzień bo wyjazd w góry się szykuje to nie jest również (moim zdaniem) miejsce dla niego. Komunikacja prze emailowa jest słaba. O wysyłce gdybym nie sprawdził statusu w koncie na stronie rcz dowiedziałbym się dzień wcześniej z informacji od polskiego DPD. Jedną rzeczą która mnie zaniepokoiła w uwagach klientów to informacje o próbach wyłudzeń z karty kredytowej kilka tygodni po zakupie tam - strona ma podobno słabe zabezpieczenia - ja płaciłem przelewem. Jeszcze raz podkreślam czas reaizacji tego zamówienia - przy produktach deklarowanych jako "na stanie" zajęło to dość długo nawet biorąc pod uwagę przerwę świąteczną. Prawdziwa "przygoda" zaczyna się z produktami ( a takich jest większość) z deklarownym czasem dostawy 20/40 dni roboczych...2 punkty
-
2 punkty
-
12ka ma. Wciskasz górny przycisk i dolny lewy na raz. Przed chwilą sprawdziłem, bo osobiście nie używam tej funkcji.1 punkt
-
Mam starszy model jeszcze bez ratcheta i nieco cięższy. 11 miesięcy w przełaju gdzie lekko nie miały. Jeden defekt: pęknięty nypel gdy zgarnąłem tylnym kołem dużą gałąź ( w komplecie są 3 zapasowe szprchy i nyple). Po 7 dniach dostałem przesyłkę. Ale warto zapytać czy mają daną konfigurację od razu na stanie bo niektórzy pisali, że czekali dłużej. Najszersze obręcze jakie mają to 23 mm wewnętrznie. Mogą być na stożku 40 lub 50 mm. Wagowo w takiej konfiguracji wychodzi ~ 1450 g.1 punkt
-
https://a.aliexpress.com/_EQZu7rx Koła wysyłają z Francji kurierem.1 punkt
-
Przede wszystkim dość mało miejsca na opony, max pewnie ze 38c wejdzie. Chociaż z drugiej strony jest to wystarczające - sam jeżdżę na Tribanie z oponami 35c ale musisz mieć tego świadomość. Drugi minus to hamulce półhydrauliczne - różne opinie są o nich no i są dość ciężkie. Jakbyś chciał mieć pełne hydrauliki to musisz wymienić całość razem z klmkomanetkami a to już trochę kosztuje. Trzeci minus to dość twardy napęd szosowy z tylną przerzutką bez sprzęgła. O.k. można tylną przerzutkę wymienić na grx, można dać mniejszy duży blat w korbie i mieć 46-36T ale nie da nam to miękkich biegów. Żeby zmiękczyć całość to po wymianie tylniej przerzutki można dać też kasetę o większym zakresie bo grx obsłuży większe zębatki niż Shimano 105 albo wymienić korbę na grx (tu chyba też trzeba wymienić przednią przerzutkę bo są inne linie łańcucha) a to już oznacza wymianę połowy roweru, w którym nie ma sztywnych osi więc nie wiem czy sie opłaca. Ale może to co jest Ci wystarczy i będziesz zadowolony, a jak nie to sprzedasz Tribana i kupisz coś bardziej odpowiedniego, o czym się przekonasz jeżdżąc na Tribanie. Na plus serwis w Decathlonie chyba najbardziej prokonsumencki, może nie zawsze najbardziej fachowy ale przynajmniej nie bawią się w naprawy tylko wymieniają części na nowe1 punkt
-
Słabe heble, wymiana mostu....w Hameryce masz tak gigantyczny rynek części do zabawy w rzeźbę takich wózków ,że radość człowieka ogarnia od siedzenia całymi dniami w garażu . I ten boski gulgot przy odpalaniu ....wytrysk z miękiszona.😁 Ja co prawda tylko 4x4 z biednym Pentastarem.1 punkt
-
@Sobek82 usuń te swoje zdjęcia z 19:28 🙂 ale tak na poważnie, miałem to samo właśnie napisać, trochę to powiem nieroztropne1 punkt
-
Tak, choć tu mowa o prototypie nad którym pracowano już w 1994 roku. Produkcję zaczęto w 1997 roku i w 1998 można było realnie kupić ten sprzęt. Wówczas Biria kosztowała 23 000 marek, czyli jak podają źródła - uwzględniając inflację - aktualnie byłoby to ok. 80 000 zł. Dziś mamy już znacznie droższe rowery, ale blisko 30 lat temu kwota szokowała.1 punkt
-
Piknie to wygląda, jest przecież jasne że wystająca u dołu sztyca jest niczemu winna bo i tak podparcia nima 😉1 punkt
-
Dlaczego przy obręczy o szerokości wewnętrznej 25 mm (jak w zalinkowanych kołach Dandy Horse) " opona 44-45mm to absolutne minimum"? Sam obecnie jeżdżę na obręczach 26 mm wewnątrz z oponami 40 mm i jest elegancko. Zipp zaleca obręcze 25 mm wewnątrz do opon 28 mm, a ten producent jest bardzo renomowany. Enve podobnie.1 punkt
-
Słabo ciągnie ten Bosch. Przy odkurzaniu nim idzie dostać ........ i w ostateczności bierzesz przewodówkę. Za to ten GAS 18V-10 L Professional ciągnie jak cywilny Zelmer - tylko cena. Z akumulatorem ProCore to wciąga nawet tapicerkę 😉 Plus drugiego rozwiązania to w każdy zakamarek nim dojdziesz. Zresztą ja i tak wolę przewodową przemysłówką robić pucowanie aut. Bezprzewodówki używam na wyjazdach jak trzeba pył odciągnąć przy różnych pracach a nie wszędzie jest zasilanie.1 punkt
-
Zapytaj bezpośrednio w https://sklep.token-polska.pl/1 punkt
-
Kolega ujeżdża takie też w Backroadzie. Bodaj po miesiącu rozsypała się przednia piasta i wymiana gwarancyjna była lekko oporna ale od tamtej pory jeździ i jest w porządku. Natomiast jak tu wyżej wspomniano - przy tej szerokości opona 44-45mm to absolutne minimum. Jak zmieniłam koła na carbony to efekt był naprawdę szokujący, oczywiście po pewnym czasie już się tego nie zauważa 🙂 Wybrałem obręcze bez stożków, Newmen pod mtb, szerokość wewn 25mm, piasty DT 240 i cieniowane szprychy Sapima. Waga wyszła niecałe 1300g. Koła mają najechane w sumie około 5 tys km, ostatnio sprawdziłem naciąg szprych oraz zajrzałem pod bębenek i nie ma się do czego przyczepić. Kusiła mnie budowa na chińskich obręczach, bo od kogo nie kupisz to będą chińczyki, ale w razie problemów nie jesteś uziemiony aż paczka przyleci z Chin.1 punkt
-
1 punkt
-
Było w artykułach: Międzyzdroje - Wisełka W zasadzie tak. Ostatnio musiałem awaryjnie odgrzebać stary napęd, bo piasta z biegami umarła. Łańcuch był czarnorudy i sztywny. Poszedł do słoika, został nasączony niebieskim FL i na następny dzień był gotowy do rozruszania. Działa, może nie jakoś super ale spełnia zadanie. Warunki i tak takie, że bardzo szybko sztywnieje i zachodzi rdzą, więc szkoda kombinować z nowym lub próbować dopasować te po piaście z biegami (czekają na nową).1 punkt
-
Napędy 2/3x w terenie są tak samo dobre jak skrzynie biegów z 2 wajchami w samochodzie osobowym.1 punkt
-
@TheJW Trzeba założyć konto w sklepie i tam jest zakładka Newsletter Subscriptions. Niestety nie każdemu działa... wtedy pozostaje szukanie na forach zagranicznych miejsc gdzie ludzie publikują newlettery którą są wypuszczane typowo 3 dziennie... Przykładowy SID z dzisiaj: Często linki do produktów w newsletterach nie działają i trzeba ręcznie dopasować produkt z kodem (a teoretycznie identycznych produktów może być w ofercie kilka naraz), czasem kody rabatowe nie działają itpd. trochę jest z tym zabawy.1 punkt
-
1 punkt
-
https://www.rosebikes.pl/shimano-grx-fc-rx600-hollowtech-ii-crankset-1x11-26768391 punkt
-
Oczywiście, że tak, jeśli robimy "gruby" serwis. Do woskowania łańcucha, do drobnych korekt w napędzie i zamiast "stopki" w garażu czy piwnicy to taki stojaczek jest debeściak. Mały, lekki i da się "nieprzeszkadzająco" schować. Edycja: zdjęcie trochę przekłamuje, stojak ma 65 cm wysokości.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Jaki tam faterkox, nadal mam wincyj rowerów niźli dziatków, to zmianie nie ulegnie, o nie! A najwinkszy szacun należy się Magdalenie kazafazowej, gdyż bez Onej nie byoby takiego zacnego zbioru wrzeszczunów!1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Jakbyś nie zauważył to jest temat "codziennie jedno zdjęcie", stworzony dla tych co lubią cykać dużo i dużo wrzucać. Nie podoba się to nie wchodź, nie ogladaj, a tym bardziej nie pisz głupich komentarzy.1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00