Skocz do zawartości

Ranking

  1. TheJW

    TheJW

    Użytkownik


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      6 201


  2. kazafaza

    kazafaza

    Elita


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      3 920


  3. KNKS

    KNKS

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      1 657


  4. Tyfon79

    Tyfon79

    Użytkownik


    • Punkty

      2

    • Liczba zawartości

      1 993


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 28.12.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Obejrzałem siedem odcinków pierwszego sezonu „Zacisk - Regeneracja”, sześć się spodobało ale jeden do kosza.
    5 punktów
  2. Nie ma to jak ekologiczna pompa ciepła, która dla wyprodukowanie ekologicznej energii zużywa tą "okropną" wyprodukowaną przez kopcąca, polską ciepłownie opalaną czarnym złotem 🤔. A mnie, szaremu obywatelowi, już za chwilę, zabronione zostanie palenie w kominku 🙄 Jako że cześć życia spędziłem na zabitej dechami wsi, gdzie zimą w piecu trzaskała bogata w żywice sosna, zachodzę w głowę czy UE zasponsoruje 7,5km gazociągu, żeby zasilić w gaz wszystkie 8 domów i czy "rolnikom-emerytom" starczy pieniążków, ze skromnych emerytur, aby zapewnić sobie komfort ogrzewania domu piecem na gaz.
    3 punkty
  3. Eee no, myślę, że te sześć i tak da radę zatrzymać rower. Najwyżej dasz cztery na przód i dwa na tył.
    2 punkty
  4. Ja na początku jeździłam z bukłakiem i plecaczkiem Camelbak 1,5l. Po przejściu z bidonów efekt był WOW. Potem postanowiłam przejść na plecak Deuter Race EXP Air 14+3, żeby plecy mi się tak nie pociły. Byłam jeszcze bardziej zadowolona. A potem kupiłam sobie nerkę z bukłakiem Evoc Hip Pack Pro i od tamtej pory nie chcę słyszeć o żadnym plecaku. Wolność ramion i suche plecy przy rewelacyjnej wygodzie użytkowania spowodowały, że do plecaka już nie wrócę. Nerki nie muszę nawet ściągać, bo wystarczy ją tylko obrócić tyłem na przód i ma się dostęp do wszystkich kieszeni. Korzystanie z bukłaka przy magnetycznej zapince jest bajkowe. No i nie czuć, że się ma ją na sobie. Byłam z tą nerką na dwóch ultramaratonach, a do tego zabieram ją w góry na jednodniowe wycieczki, bo i tutaj jest wygodniejsza niż plecak. Do tego ma taką budowę, że przy kijkach trekingowych nic nie zahacza.
    2 punkty
  5. Bark At The Moon... Wilkołacka dzielnia... 😉
    2 punkty
  6. No można takim gazem jak u Niemca tylko to wynika z polityki rozwoju sieci gazowej. Trudno mieć pretensje, że wieś pali "syfem" jak nie ma innej opcji i nie wiadomo czy będzie bo przecież gaz też już jest be.
    2 punkty
  7. korozja aluminium od soli, jazdy zimą.
    1 punkt
  8. Gnije obrecz, Mi nyple gnily, to im urywalo lby.
    1 punkt
  9. Chyba, że zamówiłeś sobie (jak ja) węgiel z pgg i cię sąsiedzi pytają czym palisz, że tak śmierdzi, polskie, czarne złoto kurfa Na szczęście po sezonie grzewczym wlatuje ogrzewanie gazowe, oczywiście z własną butlą bo podciągnięcie gazociągu (a mieszkam bezpośrednio przy drodze krajowej) będzie miało miejsce w 2027 a umowę z pgnig podpisałem z terminem do 04.24
    1 punkt
  10. Też takie chcem. Też się im przyglądam ale kcialbym jednak z dziurom na spd 🤷‍♂️😂
    1 punkt
  11. IMHO palenie węglem i drewnem nie jest wielkim problemem. Problemem jest palenie śmieciami/różnego rodzaju odpadami.
    1 punkt
  12. Tak , przejdźmy wszyscy na pompy ciepła i samochody elektryki . Przy naszym systemie energetyczno- przesyłowym ....................... alleluja. Nie mówiąc nawet ile syfu toksycznego niesie ze sobą elektromobilność. To taka tykająca bomba. Kupujmy e-rowery na potęgę. 🤮
    1 punkt
  13. Każde klamki z servowave, np. BL-MT501.
    1 punkt
  14. Bo odnoszę to pewnie do swojego przypadku, stylu jazdy, zastosowań itp. Jeden zestaw ww alu waga ok 1700gram, drugi zestaw do giant slr1 na ratchecie, szprychy też cxray, waga 1440gram, opony zalane mlekiem. niby 250-300gram różnicy, ale nie jest to jakaś kolosalna w odczuciach różnica choć oczywiście jest. Ogólnie te gianty to bardzo fajne, lekkie koła. W slr1 mam niższe ciśnienie, jest nieco wygodniej. Ale to obręcze hookless więc wybór opon ograniczony (choć cały top dostępny więc nie jest to dla mnie problemem), zimą rower stoi bo wchodzi szutrówka więc trochę pitolenia z tym mlekiem jest, fajnie byłoby też zmieniać opony, czyli np.: na moje trasy z luzem 25c styknie, ale na góry wolałbym mieć 28-30c (gorsze asfalty) więc takiego zestawu zalanego mlekiem szybko nie przezbroję. W górach mimo gorszej wagi zestawu alu DT w ogólnym rozrachunku jeździ mi się lepiej podczas lużnych jazd, treningów. Na podjazdach ciutkę gorzej, ale nie jest to jakaś kosmo różnica. Na zjazdach lepiej na korzyść alusów-stabilniej na wiatrach. Oczywiście trzeba pamiętać, że liczy się cały set. TCR nie jest tak stabilny na zjazdach jak defy, to rower to zapie....nia i tyle. Trzeba być nieco bardziej skupionym niż w klasycznym endurance. Jak dodasz mu wysoki stożek to trzeba mieć to z tyłu głowy i tyle. Choć i tak twierdzę, że to najbardziej uniwersalny rower na jakim jeździłem. To tak na boku, żeby jakiś offtop tutaj nie zrobił... Co do proponowanego zestawu to pewnie spróbowałbym zestawu na novateku 35mm, chyba że te góry to bardzo okazjonalnie to 50mm. To cena dobrego zestawu alu kręconego na dt od polskiego kołodzieja. Pytanie tylko jak ze sztywnością bo na plastelinowych karbonach też już udało mi się pojeździć.
    1 punkt
  15. Powyżej pewnego poziomu to już się kłania genetyka. I choćby nie wiem co kto robił to już nie " wskoczy" na wyższy poziom.
    1 punkt
  16. End capy powinny być tak zrobione, żeby zapierały się o bieżnię łożyska, więc dokręcasz je ile się da, oczywiście bez siłowania się z nimi. Ale nie widzę ich na zdjęciach więc nie wiem, jakie są w przypadku tych piast.
    1 punkt
  17. Z tą tulejką pomiędzy łożyskami najlepiej zrobić to, co gość na tym filmie od 1:50 Potem dużym śrubokrętem lub kawałkiem pręta wybić łożysko opierając końcówkę narzędzia o jego wewnętrzną bieżnię. Jak wyjdzie jedno, to z drugim będzie już łatwo. Łożyska z tego co widzę są standardowe 6902RS, więc masz ich do wyboru do koloru od takich po 15 zł za 10 szt. do takich po 200 zł za sztukę. Weź jakieś sprawdzone - EZO, SKF, FAG, NSK...
    1 punkt
  18. 1 punkt
  19. Dzisiaj zrobiłem 2-godzinną rundkę "po twardym" (bo mi się już trochę lasy znudziły) po wsiach niemieckich - ani jednego kopcącego komina, i to we wschodnich Niemczech, czyli takiego ichniego odpowiednika naszego wschodu. Więc można ogrzewać dom na wsi nie węglem i nie drewnem
    1 punkt
  20. No jednak dałem temu szanse, a może podsiodłowkę zstąpi... albo co najmniej wesprze na dłuższe dystanse 🙂
    1 punkt
  21. No i nadejszła wiosna, roztopy, krokusy i te sprawy... Ile DOGE sobie życzysz za tę maszynę? ^^
    1 punkt
  22. Pojechałem płaskie asfaltoemtebe, zrobić miejsce na maminą kolację. Chociaż świąt nie obchodzę, to takiej wyżerki nie przepuszczę. Nosiło mnie jeszcze, żeby podłubać przy kupionej ostatnio szosie, ale czasu zabrakło. :( Ograniczyłem się więc do rozkucia łańcucha, skrócenia go w celu zrobienia miejsca na spinkę i umycia przygotowując pod wosk. Tym, którzy obchodzą - Wesołych Świąt!
    1 punkt
  23. 4:0 dla nieoglądania vlogów. Ja z kolei wolę pójść na rower, o ile jest pogoda, niż cokolwiek oglądać.
    1 punkt
  24. Dzisiejszy powrót z pracy. 11 km w śnieżycy.
    1 punkt
  25. Bo to był bardzo przyjemny poranek.
    1 punkt
  26. A ja dziś zdjąłem przednie koło, zainstalowałem i sparowałem KICKR Climb. Zrobiłem testowo pagorkowatą trasę na, Rouvy BiggeSee 27km a potem sprawdziłem opóźnienia climba na trasce do Tyńca (10km). Nie spodziewałem się do końca że to wszystko tak fajnie działa. Jest pięknie, inna jazda 👍
    1 punkt
  27. W dużym skrócie - to korba Austriaka, Gerhards Hilbera po raz pierwszy pokazana na targach IFMA w 1998 roku. Sprężyna miała, tak jak wspomniał Kolega wyżej, minimalizować wpływ martwego punktu. W praktyce, wg producenta, miała zwiększać efektywność pedałowania o 20% zawodowcom i 5% amatorom. Dziś to piękny pomnik historii MTB, na który trzeba patrzeć z przymrużeniem oka i uśmiechem, ale lubię tego typu rozwiązania. Mam jeszcze kilka dziwniejszych w zanadrzu 😉
    1 punkt
  28. Ultra rzadka tytanowa kaseta Tune Rasselbande. Dodatkowo z nakrętką, co czyni ją kolekcjonerskim smaczkiem 😉 Korba Bikedrive w wyjątkowym, pierwszym wydaniu. Trochę czasu mi zajęło doprowadzenie jej do właściwego stanu, ale było warto. Reszta w styczniu, jest duuuużo kultowych gratów do pokazania 😉
    1 punkt
  29. Rower sprawuje się db+. Hamulce się trochę już dotarły, ale i tak są dużo słabsze niż vbreki Deore w moim crossie. Przebieg na razie bardzo mały, więc mam nadzieję na poprawę, obym nie musiał zmieniać na hydrauliczne... Widelec tłumi drgania zerowo, cienki i wygięty na dole do przodu widelec ze stali hi-ten w moim starym rowerze odczuwalnie troszkę pracował - ten nic. Dałem ciśnienie zgodne z wagą moją, roweru i specyfikacją obręczy, opon, charakterem asfalt/szuter itd. - 2.1 + 2.3 - i na wszelakich asfaltach i równych drogach utwardzonych jedzie się bdb z prędkościami do ok. 35/h, sztyca Cane Creek bardzo pomaga, oczywiście ręce luźno i d...pa pracuje. Myślałem kiedyś o gravelu, teraz widzę, że to byłby dla mnie absurd - notoryczna trzęsionka, na crossie z powietrznym amorem [mój drugi rower] jeździ się leśnymi drogami o wiele zdrowiej, szybciej i sprawniej niż na pełnym sztywniaku - wg mnie. Geometria Marina jest super na całodniowe wycieczki. Siodło SQlab 602 jest genialne.
    1 punkt
  30. Przesadziłem znacznie z tym wzrostem wartości 5x. Tyle jednak nie. Rozstaw kół wynosi 111.3, nie 110 cm. Dziś test na leśnych drogach. Jest ok. Opony tłumią dość dobrze przy ciśnieniu 2.5 i 2.7 bara. nie jest to różnica jakaś wielka w porównaniu do 40 mm, ale udczuwalna. No i większa szerokość (realnie o ok. 6 mm - bo te tufo 40 mm mam na obręczy wąskiej 19 mm) daje znacznie lepszą trakcję na nierównym podłożu. Przy tym również na szutrach/ubitych leśnych drogach nie oczuwam wzrostu oporów toczenia. Parę zdjęć, jeszcze bez mocowań kuferka, lampki itd. 5 koszyków - dwa przednie na małe sakwy, (litr z haczykiem pojemności każda) dwa na bidony, jeden na pojemnik z narzędziami i łańcuchem. Jak będzie pierwsza dłuższa wycieczka - to zrobię jeszcze zdjęcie z pełnym, że tak powiem, załadunkiem. kufrem, sakwami. Widzę, że przeoczyłem jedną naklejkę na obręczy przy odklejaniu. Nie wiem, czemu ostatnie fotki mi się obróciły...
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...