Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      7 402


  2. Marinbiker

    Marinbiker

    Użytkownik


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      290


  3. vincek

    vincek

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      658


  4. Greg1

    Greg1

    Użytkownik


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      2 006


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 24.11.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. @kazafaza K I Ś E L - 2 na tablicy wymiata😃 Lampa z Aliexpress. Oprócz logo X-Tiger, na obudowie nie ma żadnych oznaczeń. Zapłaciłem 124,40, 2400 lm, 6400 mAh, opcja powerbank, ładowanie USB - C. Świeci bardzo jasno i w zależności od wybranych diód: daleko dość skupioną wiązką, około 300 m (jak w aucie - światła drogowe) lub szeroko i bliżej (światła mijania). Ta druga opcja znakomicie sprawdza się podczas miejskich wojaży - oświetla szeroką i cieplejszą barwą drogę przed kołem, choć odległość świecenia i tak zależy od ustawienia uchwytu na kierownicy. W lesie, odpalając cztery diody na maksa, z nocy robi się dzień i to podczas hejnału w samo południe😉. Za krótko ją mam i nie udało mi się jeszcze jej rozładować a procentowy wskaźnik naładowania baterii jest bardzo pomocny. Póki co jestem zadowolony. Podobne światło ProX Kastor-X, kosztuje 250 PLN... Dzisiaj wykombinowane 🙃
    3 punkty
  2. 3 punkty
  3. Przyszła lampka OFFBONDAGE 1000lm z Ali za całe 40,66 zł w tym przesyłka gratis - jeszcze nie testowana "na bojowo" tylko sprawdzona w ogrodzie czy działa i wygląda to naprawdę obiecująco. Zapakowana też fachowo. Ciekawe jak będzie z czasem świecenia
    3 punkty
  4. @Michal2008 Sram butter na wszystkie uszczelki, 15wt do dolnych lag i do nasączania gąbek olejowych, 5wt do tłumika. Do czyszczenia cokolwiek.
    2 punkty
  5. Druga obręcz do wcześniej zamówionych z ali piast novatec'a. Pozdrow'er 😘
    2 punkty
  6. Tak z ciekawości, po co Ci rekawiczki na takie temperatury? Ja jeżdżę bez w takich temperaturach, a zaczynam się oglądać za rękawiczkami jak mijam mamuty po drodze...
    2 punkty
  7. Jasne @leon7877. Nie wiem czy zauważyłeś, ale to rękawiczki rowerowe. Kolega który je zakupił, raczej nie będzie ich używał do pracy przy robotach budowlanych 🙄 Poza tym prawdziwi mężczyźni nie używają rękawiczek, jeśli temperatura nie spada poniżej -30°C. A że to na naszej szerokości geograficznej rzadkość, tak więc, kasa wywalona w błoto 😆. A do mnie przyszły kolejne mało męskie lajkrowe obciślaki. Wieczorem wypruje z nich te bezsensowne wkładki i można śmigać. Pewnie wytrzymają max. 1/3 sezonu i "się porwą" 😆
    2 punkty
  8. Bo łożyska ceramiczne mają sens tam gdzie się coś kręci dziesiątki tysięcy obrotów na minutę lub wymaga lekkiego/braku smarowania. Lub oba. Żadne z tych nie zachodzi w rowerach - wręcz przeciwnie - sprzęt się kręci powoli i wymaga ciężkiego smarowania ze względu na wystawienie na czynniki zewnętrzne. Łożyska w rowerach giną od syfu, nie zajechania. Łożyska ceramiczne istnieją, ponieważ hetero samcom da się wszystko sprzedać jeżeli jest odpowiednio drogie. Zwłaszcza jak te samce są w wieku średnim.
    1 punkt
  9. Ja od lat używam painta a od roku za namową @elkaziorro zapisuje w formacie PNG. Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  10. @Marinbiker spoko, ja tak na serio to też dbam o dobre rekwiczki. To tylko taka aluzja do innego posta. By nie robić OT, to fanty wyłapane w dobrych cenach. Złotko Tani multitool Uchwyt na licznik i latarkę:
    1 punkt
  11. @pecio nawet jak go ustawię za sobą? 🤣
    1 punkt
  12. ☺️ jestem zmarzluchem i w okolicach zera palce mi marzną. Nie hardkorowo ale na rowerze odczuwam dyskomfort w tej kwestii, dlatego takie primalofty😎
    1 punkt
  13. Czekaj @spidelli jak cię dorwę na Rouvy...😉😆 wentylator nie wyrobi
    1 punkt
  14. @wojtt80 finalnie zamowilem rozmiar M, rama posiada taki pizdryk ktory zmienia geometrie w nieco blozszebliższe parametry do L wiec mysle, ze jakos to ogarne
    1 punkt
  15. Pod katem pracy w mojej opinii bez porównania lepszy Fox. Wizualnie SID, wagowo porónywalnie.
    1 punkt
  16. Hg701 jest dobry i obecnie w okolicach 90zł dostępny. Nic lepszego raczej nie uświadczysz.
    1 punkt
  17. Jak najbardziej. Trochę pojeżdżone ale niestety praca mnie przygniotła na koniec roku i ledwo ~200 km pokręciłem. Więcej szczegółów wrzuciłem tutaj: Na chwilę obecną jestem zdania, że gra nie była warta świeczki. Jak na moje trasy to wymarzona byłaby kaseta 12s ale o mniejszym zakresie (tak do 40) ale gęściej zestopniowanych przełożeniach w 1/3 dołu.
    1 punkt
  18. Jak tylko widzę, że mogę komuś uciec albo kogoś dogonić to nici ze spokojnej jazdy 🤣 Co to za operacja Cię czeka?
    1 punkt
  19. Black-srak friday czas zacząć...czy bacikowi powiemy nie?
    1 punkt
  20. Cobran to mój jedyny rower z błotnikami, bo oczywiście nie chciało się do Marina zamontować SKS-ów Speedrockerów...😉
    1 punkt
  21. Za te 3 kropki dałbym Ci 25 lat bana lub 100 zł grzywny
    1 punkt
  22. Jedynym trollem jesteś Ty Leosiu, z reguły piszesz że nie rozumiesz jak ktoś coś może bo Ty przecież masz swoje zdanie i inne nie mieszczą Ci się między uszami. Pozdrow'er 😘 Cieplutko
    1 punkt
  23. Ehhh, no dobra. Zapalenie ucha jest najczęściej powiązane z infekcją górnych dróg oddechowych bo się, uwaga, łączą..... Czapkę, rękawiczki, szalik, kalesony zakładam jak mi jest zimno. Na rowerze pocę się niezależnie od pory roku ale jakoś zimą wolę być spocony w ubraniu. Weź mi misiu wytłumacz jak to jest, że jak przemarzniesz, przewieje cię to chorujesz. Ja tak mam, moje dzieci tak mają, jakaś choroba autoimmunologiczna o podłożu psychicznym przez indoktrynacje babci i matki?
    1 punkt
  24. To nie jest takie proste. Po pierwsze pani doktor pisze tu jedynie o wpływie wiatru/zimna na zapalenie ucha środkowego, a to nie nie jedyna możliwa dolegliwość w obszarze małżowiny usznej czy przewodu słuchowego. Po drugie nie każdy lekarz, piszę to z przykrością, jest dla mnie autorytetem. Zawód jak zawód, człowiek jak człowiek, ułomny, niedoskonały. Z pewnością każdy dorosły w swoim życiu trafił na jakiegoś niekompetentnego lekarza. 13 lat temu przemarzłem przewiało mnie, a w uchu miałem jakiś mały stan zapalny, w efekcie mimo szybkiej hospitalizacji 1/3 twarzy mi nie działa. Da się z tym żyć, ale moja córeczka nigdy w życiu nie zobaczyła i nie zobaczy mojego pełnego uśmiechu, czego żałuję najbardziej. Jeśli ktos woli chroni uszy lub zwyczajnie podnosi mu to komfort funkcjonowania, nie ma go co od tego odwodzić. Pozdrawiam cieplutko.
    1 punkt
  25. Realne odczucia to są takie, że dowolny rower, zwłaszcza full w terenie, lata na boki jak szmata, a smuty od "sztywności" to rozpaczliwe uzasadnianie sobie wydania hajsu na nowy szpej. Protip: w rowerze górskim masz 2.5 cala miękkiej gumy pod zadkiem i tyle są warte rozkminy o szytności. Różnica pomiędzy 32 a 28H, zakładając jedynie różną liczbę szprych i te same komponenty po obu stronach, jest poniżej progu percepcji homo sapiensa. Nawet jeżeli w jakiejś tam perspektywie czasowej 28H będzie za mało w stosunku do 32H.
    1 punkt
  26. @Marinbikerdługo nie trzeba było czekać 😉 pozdrow'er 😘
    1 punkt
  27. Od czerwca bieżącego roku jestem "szczęśliwym" posiadaczem roweru Trek Dual Sport 3, którym przejechałem około 100km Wczoraj zauważyłem, że pancerz hamulca przedniego obrysował mi ramę w rowerze, kolor ramy czarny nie pomaga w tym przypadku. Postanowiłem zgłosić to do Treka, który mnie odesłał do sprzedawcy. Dostałem odpowiedź od sprzedawcy: Obtarcia ramy sa naturalnym efektem ocierania pancerza o ramę. Dzieje sie tak we wszystkich rowerach. Aby tego uniknąć można nakleić przeżroczystą grubą folię. Będzie estetycznie i osiągniemy efekt. Czy to jest normalne czy patologia? Czy ktoś miał podobną sytuację i jak to rozwiązać?
    1 punkt
  28. To już nawet w Decathlonie dają gumowe zabezpieczenia na pancerz a taka niby bieda marka 🤪 Ale fakt faktem "uszkodzenie" standardowe, przy następnym rowerze już będziesz wiedzieć że czasem trzeba poprawiać fabrykę.
    1 punkt
  29. Z pierwszymi przeciekami co do nowego GRXa trochę się napaliłem i z dniem premiery zacząłem kompletować nowy szpej. Mój obecny rower jest trzecim z napędem 1x11 od Shimano stąd ekscytacja z przejścia na 12 rzędów była (i jest) spora 🙂 O ile wymiana napędu per se jest oczywiście niczym szczególnym, to jednak potknąłem się na kilku podstawowych tematach 😏 Stąd pomysł, aby napisać poniższe uwagi dla innych zainteresowanych: Klamkomanetki - zmiany w stosunku do GRXa 810 są tak kosmetyczne, że trudno je zauważyć nawet stawiając klamkomanetki obok siebie. Nie jest to oczywiście wada bo klamkomanetki 11s są świetne, ale jakoś mnie to wewnętrznie boli 😆 Pozytywna wiadomość jest taka, że w zestawie z klamkomanetką jest topowa linka z polimerową powłoką. Korba - we wszystkich informacjach prasowych przewija się informacja, że mechanizm korbowy pozostał bez zmian. Dodatkowo na forach są głosy, że szosowe zębatki 11s bez problemu współpracują z łańcuchem 12s. Super wiadomość! Skupiam się na "tyle" a korbę zostawiam i jazda! To wyobraźcie sobie gwałtowy opad rąk i ilość wyzwisk, gdy nowy łańcuch stanął dęba na oryginalnej zębatce GRX 11s. Uprzedzam, ochłonąłem i następnego dnia próbowałem dalej. Sprawa jest jasna: oryginalna zębatka narrow-wide 11s od shimano jest niekompatybilna z 12s. Na chwilę obecną zakup samej zębatki jest w zasadzie niemożliwy, dlatego kupiłem Garbaruka. Działa absolutnie bezproblemowo, ale zdaje mi się, że jest głośniejszy. Przerzutka/hak - tutaj poległem, co prawda z własnej winy, ale czemu nie ponarzekać na Shimano 😅 W moim obecnym rowerze producent zamontował hak direct mount i przerzutkę bez "wahacza" B-axle. Gupi człowiek żyje w przekonaniu, że ten stosunkowo nowy standard haka zostanie z nami na dłużej, więc nawet się nie zastanawiałem nad tym. Przykręcam przerzutkę i od razu widzę, że wtopiłem. Siadam do komputera aby zamówić nowy hak, notabene jak tu się nie pomylić: direct mount vs direct attachement. Dostępność haków za 6 do 10 tygodni , po prostu szkoda gadać, ale niby w dwóch sklepach stacjonarnych w DE mają kilka sztuk na stanie. Akurat miałem jeden sklep po drodze jadąc w delegację, więc go odwiedziłem. Błąd w systemie - haków nie ma. Tutaj czapki z głów dla pracowników Rose, na poczekaniu skonsultowali się z mechanikami w centrali, okazało się, że haki w Backroad są w pełni zamienne z Reveal, zrobili mi zamówienie i 3 dni później miałem hak u siebie. Niuanse: Przerzutka ze średnim wózkiem jest o 30g cięższa od poprzednika 11s. Dodatkowo jest bulwiasta i ma wielkie kółka, jak Altus Kaseta 10-45 jest również 30g cięższa od 11-40 (wartości dotyczą kaset XTR) Póki co nie podzielę się wrażeniami z jazdy ale nie przewiduję tutaj zaskoczeń. Ciekawi mnie nowe stopniowanie kasety, ale na sucho nie będę teoretyzować.
    1 punkt
  30. Poprzednie generacje Boscha miały wewnętrzną przekładnię ( tarcza z przodu 12 -14 zębów kręciła się z prędkością 2,25 razy szybciej niż oś suportu ) i to ona dawała opór po wyłączeniu silnika. Yamaha, Shimano, Brose czy obecne generacje Boscha ( z normalną tarcza z przodu) nie dają oporów - mamy w domu Yamahę PW-ST i Boscha Preformance CX 4 Gen, o innych czytałem w wielu źródłach. Jeśli chcesz jeździć głównie z nogi a wspomagać się w razie potrzeby to poczekaj trochę - w kolekcjach na przyszły rok będą rowery z silnikiem Bosch SX. Na razie znalazłem tylko zapowiedź w KTM, inne firmy jeszcze nie maja na stronach kolekcji. https://www.ktm-bikes.at/sx Porównują dwa praktycznie identyczne rowery jeden z silnikiem Bosch Performance CX 85Nm i baterią 750Wh i drugi z Bosch SX 55Nm i baterią 400Wh mamy 27,8kg versus 20,6 kg, jak dla mnie to spora różnica. Jak nie planujesz dziennych odcinków pod 200km, przewyższeń powyżej 1500m czy zdjęcia ogranicznika i stałej jazdy 35-40 km/h to silnik SX zupełnie wystarcza. Ja mam obecnie Yamahę 70Nm i baterię 400WH, prądu mi zawsze wystarcza ( ładuję co ok 300 - 400 km, najbardziej to zależy od tego jak silnie wieje) a wspomagania używam głównie Eco, czasem Eco+, sporadycznie Normal, Sport używałem jeżdżąc po szlakach w Karkonoszach, Sport + nigdy. Jak zajeżdżę swój rower ( ma obecnie 6 sezonów i ponad 18 tys km) to na pewno kupię kolejny z napędem SX, chyba że do tego czasu wymyślą coś jeszcze bardziej mi odpowiadającego.
    1 punkt
  31. Performance CX GEN4 Mam rower z Bosch Performance CX Gen4. Bez silnika jedzie sie normalnie. Silnik i tak sie wylacza powyzej 25km/h, wiec nie bardzo widze mozliwosci stawiania oporu. W kazdym razie do 30km/h jedzie sie normalnie.
    1 punkt
  32. Oznaczenie CX nie ma nic wspólnego z generacją silnika . CX było i 1i 2 i 3 gen . Tak bosch oznacza silniki do jazdy w górach . Też słyszałem, że 4 gen jest bezoporowy . Słyszałem , czytałem że silniki segmentu ,,superlight" różnych producentów są bezoporowe . Ale to zupełnie inna bajka .
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...