Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 10.10.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
13 punktów
-
12 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
Lampka PROX. Normalnie ma górne mocowanie, które dodatkowo jest przesunięte do tyłu. Sprawiało to, że lampka opadała pod wpływem wstrząsów. Górny chwyt mi również nie pasował. Przewierciłem dwie dziury na trytytkę i dodałem gumkę pod mocowanie uchwytu by się nie ślizgało. Uchwyt jest teraz po środku.4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Też polecam stare MTB i to stalowe - tylko że stal Cro-Mo, nie High Ten. I najlepiej żeby rurki były cieniowane ( na naklejce opis "tubing") . Taka ramą obecnie nie przyciąga złodziei a jest niezniszczalna - sam mam do dojazdu do sklepu rower z 1992r. z ramą z rurek Tange Cro-Mo, sądzę że mnie przeżyje😀. 3x7 biegowy DX działa do dziś bez problemu, tylko co dwa lata smaruję linki ( zarówno linki jak pancerze są oryginalne!!!, naprawdę działają)2 punkty
-
2 punkty
-
No nie wiem czy to jest taka dobra rada z tymi trybami... Jak człowiek sobie tak pojeździ raz tym, raz tamtym, to jest raczej świadomy tego jak mocno i co depta. W elektryku brak tej świadomości to w moment zjedzony napęd. Szczególnie w bieda wersjach.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Obwód koła teoretyczny to jedno, dokładność wykonania opony to drugie, a promień dynamiczny uwzględniający ugięcie opony to trzecie. Najlepiej jest zaznaczyć markerem punkt na oponie i wykonać przejazd z 10oma obrotami koła obciążonym rowerem po linii prostej. Mierząc ten dystans można wyznaczyć realny obwód do wpisania w licznik. Niemniej 220m różnicy na 7,5km trasie to żadna różnica. GPS cywilny ma dokładność do kilkunastu metrów, licznik ma swoje opóźnienie etc. Nie można oczekiwać wyników zgodnych co do metra.1 punkt
-
3tyg temu zamówiłem V3 i dopiero kandsa zauważyłem następnego dnia ale mimo wszytko i tak wybór padłby na V3, lepszy osprzęt i wygląd oraz geometria o wiele lepiej mi pasowały. nie jeżdżę w ciężkich warunkach pogodowych więc brak tarcz mi nie przeszkadza. fakt linki w ramie byłyby miłe w V3 ale do przeżycia. Pierwsze 50km za mną i naprawdę jestem zadowolony z wyboru. Na przyszły sezon tylko zmienię sobie chwyty na jakieś ergonomiczne z rogami i może sztyca i/lub mostek amortyzowany w porównaniu do poprzedniego roweru ok 4km/h szybciej no i o wiele lżejszy rower ale zmieniałem stary komunijny 24 letni MTB, nawet podjazdy pod górkę stały się nawet przyjemne https://lazaro-bike.pl/sklep/kands-pure-_pid=603 tu masz kandsa w dobrej promocji aktualnie1 punkt
-
@hubzur11 ta merida to dobry kierunek 👍 Z popularniejszych możesz szukać: Trek (singletrack, multitrack) Wheeler Diamond back Scott GT (tequesta, karakoram, outpost) Specialized (hardrock, rockhopper) Giant (terrago, boulder) Marin (muirwoods, pallisades, bear valley, pine mountain) Dawes To tak z głowy na szybko, jest tego wiele więcej Generalnie trzymaj się ram z rurek cro-mo (chromo/cromoly, różnie to nazywają) i wymienionych wyżej grup osprzętu i powinno być dobrze.1 punkt
-
Jeśli chcesz rower trekkingowy to ja odradzam przerzutkę wewnątrz piasty. Zewnętrzną jesteś w stanie naprawić w warunkach polowych, samodzielnie wymienić czy ostatecznie zdjąć i dojechać awaryjnie na jakimś środkowym trybie po skróceniu łańcucha. Nexus jest dobry w rowerze miejskim gdy w razie awarii jesteś w stanie nawet donieść na plecach do serwisu - i oczywiście czekać aż Ci naprawią. No chyba że jesteś w stanie samodzielnie naprawiać iasz dostęp do części.1 punkt
-
Patrz no osprzęt - jeśli całość ( hamulce, piasty, przerzutki, manetki, korba ) będzie z grup Deore XT, LX, DX to na pewno ramą będzie też dobra, poproś o podanie danych z naklejki, na mojej jest: Cro-Mo, Butted Tubing, Tange, O.S. Tubes. Ta Merida do Twoich celów wystarczy, ma ramę chromowo-molibdenową ( choć nie Tange) chociaż mogłaby wyglądać gorzej by odstraszać amatorów cudzego mienia 😃.1 punkt
-
Mój pierwszy zjadło po 7,5 tyś, obecny ma 10 tyś i nadal działa ( tj nie przeskakuje nawet przy mocnym naciśnięciu na najmniejszym trybie bo pomiar pokazał konieczność wymiany po 500km) Nawet jakbym teraz musiał wymienić kolejną kasetę z łańcuchem i tarczę z przodu to chyba wynik 2 kasety i dwa łańcuchy + 1 tarcza na 20 tyś km jest niezłym wynikiem. Rzeczywiście pierwsza kaseta była HG 200 a obecna HG 770, oba łańcuchy KMC 9e. Realne używam 5- 6 mniejszych trybów, kolejną kasetę planuję 11- 32 zamiast 11- 36, tarczę z przodu też bym zmienił z 38 na 42 o ile się zmieści w ramie. Szybko zużywają się napędy 11 i 12 rzędowe bo tryby i łańcuch są cieńsze. Nie bez powodu SRAM proponuje w napędzie do elektryków 8 rzędów - tylko szkoda że liczy za to abstrakcyjne ceny.1 punkt
-
Dla córki tak kupiłem dwudziestoletniego scotta przerobionego na single speed. Dobra rama, piasty XT, ale bez przerzutek i wygląda jak śmietnik, ale nowy łańcuch i linki oraz szybkie opony. 3 lata jazdy do szkoły bez problemów. Tandetna staroć z przerzutkami to kłopoty.1 punkt
-
Innymi słowy musisz znać "Stack" sztycy, chcesz mieć po prostu dobrą sztycę z możliwie najniższym stackiem w dobrej cenie to prawdopodobnie nie ma lepszego wyboru od OneUp V2.11 punkt
-
A ja się nie zgodzę z tym że im większa bateria tym lepiej - najlepszą taką jaką jest potrzebna dla stylu jazdy. Bo im większa tym cięższa - więc po co. Jak ktoś jeździ na dużym wspomaganiu i traktuje elektryka jako windę do zjazdów to może to mieć sens, ale zwykle ktoś taki szuka MTB a nie trekkinga. Ja jeżdżąc w terenie pofałdowanym na baterii 400Wh na jednym ładowaniu 300 - 400 km, więc zakładając nawet tylko 300 ładowań ( na tyle ogranicza pełną gwarancją Specialized) otrzymujemy 90 tyś przebiegu, który rower to wytrzyma? Do normalnych zastosowań roweru trekkingowego ( 100 - 130 km dziennie, jazda na płaskim na Eco lub wyłączonym napędzie bo przy 25 się wyłącza) zupełnie wystarczy bateria do 500Wh. Jeśli chodzi o silnik to obecnie produkowane silniki centralne nie dają oporu po wyłączeniu - to był problem poprzednich silników Boscha - tych z wewnętrzną przekładnią. Ja mam doświadczenia z Yamahą ( aktualnie ponad 18 tyś km bez problemów i Boschem CX 4 gen - ale ten ma dopiero 3 tyś km. Proponuję ograniczyć ilość biegów - bo im więcej tym szybsze zużycie łańcucha i kasety - oczywiście też tym droższe nowy części do wymiany. Dużych trybów i tak się nie używa - nie po to się kupuje elektryka by kręcić pedałami jak chomik swoim kołem. Bafang jest głośny - ale nie każdemu to przeszkadza. W tym budżecie to raczej coś z posezonowej wyprzedaży, w Centrum Rowerowym są całkiem przyzwoite R-Raymony z serii CrossRay, może trafi się Twój rozmiar. A pozycję dobieraj z drugą osobą - najwygodniejsza na dłuższe dystanse jest moderate, oś kręgosłupa ok 60 stopni w stosunku do podłoża. Marki najlepiej bardziej rozpowszechnione- bo w razie czego łatwiej dostępny serwis - oprócz wymienionych przez Ciebie Giant, Cube, Trek czy KTM.1 punkt
-
Bo wioska gdzieś na zadupiu, 7 stopni, wiatr niemożebny a mi dobrze.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Mój głos na "górala", zdecydowanie. No chyba, że te 70% to dobre jakościowo szutrówki. Z wymienionych Kross wydaje się całkiem fajny. Wysyłkowy zakup wchodzi w grę?1 punkt
-
Wszystkie te rowery są jak najbardziej OK w oferowanej cenie. Ale ciężko za ciebie zdecydować, czy chcesz bardziej sportową pozycję na MTB czy bardziej rekreacyjną na crossie. Może się przymierz do wybrańców jeżeli jest taka możliwość. Jeszcze w centrumrowerowy były całkiem sensowne crossy Ghost Square Base lub Essential. Szczególnie Essential.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
St. Antoni przemalowany, na nowych gumkach, z wymienionym widłem i pod nowym kierownikiem...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00