Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 04.10.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
12 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Dla mnie błotniki muszą chronić przede wszystkim rower. Ubranie się wrzuci do pralki, mordę przemyje wodą ale z rowerem nie chce mi się bawić po każdej jeździe2 punkty
-
2 punkty
-
Prawdziwy kolarz ma to gdzieś, czy coś jest obciachem.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Potwierdzam - w rowerze mojej żony jest napęd Linkglide - manetka, przerzutka, kaseta, łańcuch i normalną tarcza z przodu - zresztą w zeszłym roku były już napędy Linkglide ale tarcze i korby zaczęto produkować dopiero w tym roku. Myślę że przerzutka Linkglide pracowałaby na każdej kasecie - tylko pewnie nie byłaby ( jak obiecuje producent) tak trwała jak Linkglide - bo czemu nie? Jedyne co ma inny sposób pracy to manetka i przerzutka - obie muszą być systemu Linkglide.1 punkt
-
System LG ma grubsze zębatki tylko kasety oraz liniowy ciąg linki tylnej przerzutki (taki sam dla 9, 10 czy 11rz) przez co potrzebna dedykowana przerzutka tył i manetka. Inne elementy są tożsame z systemami mtb.1 punkt
-
@DiMoonn Zębatki kaset LG są, rzekomo, grubsze ze względu na ebajki. Łańcuchy są identyczne.1 punkt
-
Nie musisz się obawiać. Łańcuch do cues/linkglide to zwykły 11 rzędowiec.1 punkt
-
Hollowtech odnosi się do konstrukcji ramion korby. Standard osi definiuje "2 piece crankset". "Hollowtech II" = puste ramiona + dwuczęściowa konstrukcja z wałem 24mm. "2-piece crankset" = ramiona z kutego ceownika + dwuczęściowa konstrukcja z wałem 24mm. W obydwu wspomnianych korbach będzie pasował ten sam suport.1 punkt
-
1 punkt
-
Ponoć ktoś to robi. Ale mnie nigdy nie wychodziło. Z lenistwa. Łatwiej się operuje dwoma rowerami.1 punkt
-
@Martinus_vmnie zamontujesz tej przerzutki, tak samo jak nie zamontujesz tego haka że zdjęcia. Po pierwsze jest ona dedykowana pod ukośne haki koła, a po drugie nawet jeżeli byś jakoś to urzeźbił to każdorazowe zdjęcie koła to kombinacje z regulacją przerzutki. Po trzecie jest to najniższa półka z możliwych. Jest to kompletnie bez sensu i jest to utrudnianie i komplikowanie prostej naprawy na siłę. Możesz zamontować dedykowaną wkładkę-redukcję gwintu z m12 na m10 ale jeżeli ona będzie po prostu wsuwana to będzie to niewygodne i niezbyt precyzyjne przy pracy z przerzutką. Wklejenie dwustronnie gwintowanej wkładki (helicoil lub zrobiona ze śruby nierdzewnej) załatwi sprawę raz na zawsze, gwint będzie mocniejsze niż oryginał, a praca i działanie przerzutki (dowolnej) będzie identyczne jak w przypadku nowej ramy czy nowego haka. Możesz oczywiście naprawę wykonać samodzielnie pod warunkiem, że masz narzędzia i umiejętności Z tych wszystkich rozważanych rozwiązań wg mnie jedyne słuszne to naprawa haka i montaż dowolnej przerzutki.1 punkt
-
Dwie uwagi odnośnie: pręty są nieodpowiednio wygięte do szerszej opony (ja mam 2.0), trzeba odsunąć błotnik bardziej od opony jak ktoś dużo jeździ po luźnej nawierzchni i jest osobą, której przeszkadzają różne dziwne odgłosy to odradzam - odbijające się kamyczki o aluminium wydają denerwujące odgłosy 😀1 punkt
-
A gravel z prostą kierownicą to nie jest przypadkiem...cross? 🤔 Ależ ci marketingowcy robią ludziom sieczkę z mózgów...1 punkt
-
Po pierwsze żeby móc rotować zestawami i nie bawić się za każdym razem w regulację hampli, przerzutek musisz mieć te same piasty i tarcze. Jeśli robisz to tak, że na sezon masz szosowe 28c lub 32c (pewnie poszedłbym jednak w 28c conti gp5000- realnie wyjdą pod 29), a na afterseason 35/38c to półbiedy, ale jak chcesz podejmować decyzje ad hoc to się może okazać, że czekają Ciebie regulacje. Niektórzy wolą szybko zmienić same opony i dętki no ale Ty wolisz mleko więc tu też lipa....to tak żebyś wiedział. Co do opon w contendzie to ja mam 35c i bardzo dużo miejsca więc 38c wchodzi, 40c chyba też na mniejszym bieżniku, ale miejsca na błoto może być już bardzo mało. Co do piast to do szosowego setu spokojnie można iść w piasty np.: od Lemona (evanlite), jak do jazdy po szutrach i błocie to lepiej dt350 ze względu na lepsze uszczelnienie. Co do opon to wszystko zależy od tego w jakim terenie chcesz jeździć...wagowo / cenowo dobrze wychodzą conti terra trail. Czy warto iść w karbon- z jednej strony tak, ale wg mnie nie jest to jakiś must have. Wiadomo wizualnie na karbonie zawsze lepiej, średnie prędkości na tym samym rowerze, na tej samej płaskiej trasie, podobna moc to ok. 1,5-2kmh średnio szybciej w stosunku do kół alu o wadze 1700gram i też lekkich oponach. Tylko jak dla mnie takie porównanie o kant tyłka...tyle wyszło różnicy średnio u mnie, ale wiadomo są jeszcze zmienne jak wiatr itp., których nie da rady uwzględnić. Karbon sztywniejszy, pow. 30-33kmh czuć różnicę że karbonowy stożek pow.40mm bardziej płynie, ale z kolei w górach na zjazdach jak dostaniesz nagle silnym podmuchem to się cieplej zrobi. Spokojnie mógłbym żyć bez kół karbonowych. Co do szerokości obręczy to Twoje koła pr2 mają wewnętrzną 19mm więc 32, 35, 38 z luzem przyjmą. Oczywiście erto 21 byłoby lepiej, ale w przypadku obręczy alu zaraz robi się troszkę ciężej.1 punkt
-
Jesteś usprawiedliwiony, bo co prawda nie chlapie błoto na plecy, ale przynajmniej chlapie w napęd. Ja jestem w ogóle lamerem, bo u mnie błotnik sięga aż do suportu na dole, czyli nie mam błotka z koła w napędzie. Tylko musiałem kupić takie po taniości, najgorszy szit bo firmowych nie ma takich, z powodów o których wyżej wspomniałem.1 punkt
-
Błotniki? Tfu! Prawdziwy kolarz nigdy nie używa błotników. To obciach jeszcze gorszy niż noszenie skarpet do sandałów.1 punkt
-
No widzisz a po Krakowie trochę tego jeździ, kwestia dystrybutora i dostępności. Rondo też mieliśmy w uj na ulicach jeszcze zanim marka stała się popularna1 punkt
-
Sądząc ze zdjęć problem by rozwiązała odpowiednio gruba podkladka, cos w tym rodzaju i dłuższy szybkozamykacz.1 punkt
-
1 punkt
-
można robić wysyłkowo też serwisy - nie ma się czego bać pod warunkiem że się wybierze sprawdzony serwis jak byś był zainteresowany to ja wysyłkowo robiłem w wichu workshop1 punkt
-
1 punkt
-
Ta przerzutka to jest taki szmelc że szybciej skończy jak Twoja poprzednia. Zapomniałeś jak się rozleciała sama z siebie? Decathlon nie ma przypadkiem dożywotniej gwarancji na ramę? Może załatwili by jakąś na podmiankę, skoro nie chcesz się z tym co masz bawić? Ale, jak to mówią, z deszczu pod rynnę, ramy alu ze stałym hakiem powinny być ustawowo zakazane, przecież to jednorazówki. Ja głosuję za naprawą haka, i jakąś podstawową przerzutką 8sp. Zyskujesz biegi - robiąc singla i tak potrzebujesz wkręcić napinacz w hak, a przedtem go naprawić, więc nic Ci to nie daje a sporo tracisz.1 punkt
-
1 punkt
-
W geometrii ramy powinien być wrysowany wideł z podaną dl CTA.1 punkt
-
Ta podziałka jest głównie po to żeby przy demontażu i ponownym montażu siodełka wiedzieć jak sobie ustawić, żeby było jak wcześniej. Twój przykład jest ewidentny na to, ze jarzma są tak różne że czasem zmieszczenie się "w podziałce" jest nierealne.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
You better watch out you better not die you better not crash i'm telling you why cuz you told your wife your at work1 punkt
-
1 punkt
-
Gadasz bzdury. Jedyne znaczenie ma całkowite przełożenie hydrauliczne systemu. To czy tłoczków było 1 czy 15 nie ma znaczenia. Oczywiście zakładając wszelakie inne parametry hamulca takimi samymi pomiędzy oba systemami, co wcale nie jest takie oczywiste.1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00