Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 18.09.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Startowałem parę razy w amatorskich czasówkach Lubelskiego Towarzystwa Cyklistów. Trasa liczyła około 10 km. Pierwszy raz (2006 rok) byłem w Zemborzycach i tam było raczej płasko. Jeśli dobrze pamiętam, średnią miałem nieco ponad 36 km, co wtedy dało mi drugie miejsce w kategorii M3. Potem był Dys, gdzie start był pod górę i już średnie były nieco niższe (moje około 35 km/h), moja forma też i już zwykle lądowałam bliżej końca (bo i konkurencja coraz mocniejsza). Niestety, strona LTC już nie istnieje i nie mogę znaleźć wyników, ale kiedyś jechał tam Piotr Chmielewski i odstawił konkurencję ze sporo wyższą średnią. Znalazłem jedynie wyniki z Jastkowa, ale tamtej trasy nie znam, bo już w tej czasówce nie jechałem. W każdym razie wiele osób z tej listy kojarzę i wiem jak wypadałem w stosunku do nich, więc jakiś ogląd mi to daje. Tak to wyglądało: https://www.pzkol.pl/pobierz/942/s/942_2017_mistrzostwa_ltc_w_jezdzie_na.pdf3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Odczuwasz plusy bo obniżyłeś ciśnienie, założysz dętkę to ciśnienie wzrośnie i plusów nie będzie. Dętka to dętka, różnica między zwykłymi, butylowymi a lateksowymi to przede wszystkim masa a w mtb nie ma to większego znaczenia2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Żadne tam elektryki! To jest model, którym będę się poruszał gdy już mi sił w nogach zabraknie.2 punkty
-
Niekoniecznie w "enduro gravelach" większość nowych graveli jest dłuższa, bardziej wypłaszczony kąt widelca. Warto popatrzeć na inne modele. takie coś miałem w Accent Furious i to prawda jest irytujące, w Rydleju mi nie występuje.1 punkt
-
1 punkt
-
To zależy jak wygląda ta jazda w terenie. jak zauważyłeś zjawisko występuje przy niskiej prędkości. Jak będą to łatwe drogi szutrowe, polne, ścieżki leśne, to można z tym żyć. Jednak jak planujesz jazdę w trudniejszym terenie, w spd, lub z jakimś bagażem, to jest to frustrujące. Nowe gravele projektuje się tak by miały dłuższe ramy i to zjawisko nie występowało. Może warto poczekać na nowego eskera 2024? Kross decyduje się wypuścić nowy model, na nowej innej ramie, która będzie miała wiele nowości względem starszego modelu.1 punkt
-
1 punkt
-
W ogóle nie jest alternatywą "do roweru MTB".1 punkt
-
Napisałeś, że cena jest nie mała, więc jak rozumiem jest to jeden z aspektów które rozpatrujesz dlatego podesłałem ci link na ali gdzie tego typu dętki można kupić dużo taniej. Niestety jeszcze na nich nie jeździłem, bo w szosie i grawelu niemal od początku mam wrzucone smartube i aerothan więc nie mam porównania, a w MTB raczej nie zrezygnuję z mleka na ich rzecz. Na pewno pozwalają one nieco zejść z wagi. Podobno są odporniejsze na przebicia. Nie mniej to zawsze dętka więc z schodzeniem z ciśnienia trzeba rozsądnie bo można przeciąć. Na kilku kanałach goście robili ich test i podobno jakościowo niczym to od smartube nie odbiega, a jest dużo tańsze. PS Mam je jako zapas.1 punkt
-
Niskie ciśnienie z mlekiem to inny układ niż z okrągłą w przekroju dętką ( z czego by ona nie była) Brak mleka i cieniutka dętka to wciąż wyższe ciśnienie aby nie dobić… w MTB mleko lepsze niż dętka jakakolwiek. W szosie nie chcę używać mleka i może przetestuję aliexpres, jednak szosowe Fossy 13 lat temu to było dno i dwa metry mułu… na pewno „ kolorowy” wynalazek to fajny malutki zapas do kieszonki, i można go w razie czego założyć. Po latach nie chce mi się urywać każdego grama ale zapas może być leciutki.1 punkt
-
Takie dętki można kupić na ali https://pl.aliexpress.com/item/1005005394399523.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.16.7abf1c24WRTiaM&gatewayAdapt=glo2pol Opinie mają bardzo dobre. Na youtube jest o nich kilka filmików.1 punkt
-
No to w takim razie polecam wycieczki niedaleko za zachodnią granicę Rewelacyjne tereny.1 punkt
-
Ten wydaje się spełniać Twoje wymagania https://www.justpedal.nl/en/rigid-fork/90831-surly-midnight-special-650b-fork-1-1-8-50mm-offset-black.html ten pod nieco cieńszą oponę również https://www.justpedal.nl/en/rigid-fork/562026-surly-disc-trucker-fork-700c-thru-axle-steel-disc.html Sklep sprawdzony jakby co.1 punkt
-
Skoro ciężko o widelec w Polsce to kupuj za granicą. Ze swojej strony polecam te dwa widły. Do widła Surly dokupujesz przejściówkę z rury 1,1/8 na 1,5 firmy Reverse i w tym momencie odległość Axel to Crown jest taka sama jak w twoim oryginalnym widelcu, dzięki temu geometria roweru nie ulegnie zmianie. https://www.bike-components.de/en/Surly/Disc-Trucker-28-Rigid-Fork-p75517/ https://nordestcycles.com/en/product/super-albarda-steel-fork https://www.bike24.com/p2399878.html1 punkt
-
No i zawody czasowe są z reguły organizowane na zamkniętych dla ruchu pętlach. Gdybym nie musiał się martwić, że zza zakrętu, ścinając go, wyjedzie mi rajdowiec w 1,9TDi albo pijany traktorzysta wleci na szosę prosto z pola, to też może dałbym radę utrzymać te 40-kilka przez 5 minut. Życie i zdrowie ważniejsze niż segment na Stravie i bzdurne przechwałki na forum.1 punkt
-
Moje doświadczenia ze skrzypieniem. Te same buty Shimano XC5 + bloki. Całość z przebiegiem ok 3000 km. SPD Shimano 540 - mają spory przebieg (pewnie ze 30 tys). Skrzypią. Pomaga mycie + smarowaniem smarem do pedałów Finish Line - psikam blok i pedał. SPD Shimano XT 8100 - przebieg na poziomie 6 tys. Nie skrzypią. Zauważone różnice: XT - stopa nie rusza się na boki, 540 - stopa przy pedałowaniu pływa sobie prawo/lewo. Mówimy o ruchu pięty na boki. Wyraźnie pedał luźno trzyma buta. W moim przypadku ewidentnie luz odpowiada za skrzypienie. Co ciekawe ten luz jest na poziomie samego styku zatrzasku i bloku. Jakby te blachy się już wytarły.1 punkt
-
Z mojego doświadczenia - bloki w zatrzaskach skrzypią rzadko lub wcale, a smarowanie zwykle nic nie daje, chyba że trze blok o platformę z powodu zużycia jakiegoś elementu, a wtedy należałoby zaingerować w platformę pilikiem. Częściej skrzypi podeszwa opierająca się o platformy pedałów, o ile nie są to ubijaki bez platform, a z tym sobie radzę za pomocą starych dętek, po prostu odcinam kawałek i zakładam na platformy, przy okazji zmniejsza to wycieranie platform i podeszew. Ale istnieje jeszcze jedno źródło, otóż metalowe gniazda bloków w butach mogą zacząć ocierać o metalowy mechanizm zatrzaskowy w pedałach, jeżeli ten mechanizm znajduje się tuż nad niewykorzystywanymi otworami w gniazdach (czyli trze o te niewykorzystane gniazda generując irytujące skrzypienie) - wszystko zależy od grubości podeszwy i jej zużycia w miejscu kontaktu podeszwy z mechanizmem zatrzaskowym pedału. Z takim problemem radziłem sobie za pomocą podkładek wkładanych między gniazdo bloków i podeszwę, tak by gniazdo poszło nieco bardziej do góry wgłąb buta, wystarczy coś o grubości milimetra, nawet wycięte nożyczkami z jakiegoś plastiku.1 punkt
-
Ciekawe wyniki należy zwrócić uwagę, że większość startujących miało licencje UCI 👍 Każde zawody czy to szosa czy MTB a zwłaszcza takie czasówki gdzie nie ma możliwości wożenia się w grupie weryfikują rzeczywiste możliwości zawodnika. Pozostałe nawet te ze Stravy ( wystarczy słabiutki wiatr 10/15 km/h)w plecy należy traktować z dużą ostrożnością.1 punkt
-
1 punkt
-
Nie chcesz zrozumieć, prawdopodobnie importer aluminium Jasne jak słońce, uderzenie -> ugięcie [czas] -> powrót. lub w przypadku aluminium, uderzenie -> łożysko znowu dostało, kolarz pomyślał o nowym chamois, sztyca zdała sobie sprawę, że jest za sztywna, mostek powiedział kierownicy, że gdyby miała spłaszczony profil koło mostka nadgarstki kolarza miałyby się lepiej. btw. od czasu do czasu nie chce mi się cofać karetka w tutejszych polach tekstowych, strasznie dziwne.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Z taką prędkością po DDR jeździsz, bandyto? To jest dopiero stwarzanie zagrożenia! A ci szybsi jadą po prostu po nawierzchni do tego przeznaczonej, czyli po szosie, jak Pan Bóg przykazał.1 punkt
-
Bo Triglav (schronisko) @Semtex tak, 25% podjazdy na początku podjechaliśmy ale łatwo nie było (mamy przełożenia 26x42). Te całe10km podjechałem w 90% a ta dziewczyna na czerwonym specu podjechała wszystko 🙃 ale ona ma jakieś predyspozycje do jazdy po górach - nie męczy się 🤣. No i ten upał zabijał. Dopiero jak z powrotem zjeżdżaliśmy zdaliśmy sobie sprawę jak miejscami było stromo - miałem problemy z dohamowaniem przed niektórymi zakrętami 😀1 punkt
-
Pierwszy zwiastun następcy bluebirda i blackbirda. W skrócie jedna rama mullet, w zależności od zastosowanego dampera i łącznika staje się modelem trail lub enduro. https://magazynbike.pl/2023/09/12/dartmoor-rockbird/1 punkt
-
Tak żeby nie było że narzekam tylko na Ridley'a czy tam polskiego dystrybutora. Bardzo dziękuję za super podejście do klienta Panu Szymonowi dzięki czemu stałem się szczęśliwym posiadaczem takiej maszynki do jazdy. Dziś zaliczone pierwsze 60 kilka km, 600m+ up level i same pozytywy ! Niezdecydowanym napiszę że należy mniej czytać a więcej jeździć. Pogodo trwaj.....1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00