Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 08.09.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
16 punktów
-
16 punktów
-
16 punktów
-
14 punktów
-
14 punktów
-
12 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Przez wiele lat czterotłoki były dedykowane tylko do DH i jakiegoś hard Enduro dla cięższych zawodników, a Shimano miało tylko 2 grupy temu dedykowane. Jak wyszły SLXy M666 to pamiętam jak się recenzenci zachwycali jak to dają radę w górach na trudnych trasach. Dawały i dają dalej, bo nowsze serie to tylko kosmetyczne zmiany. Dlaczego więc czterotłoki weszły do grup pozagrawitacyjnych? Bo się pojawiły elektryki. Do normalnych rowerów do MTB, dla zawodników poniżej 80kg montowanie czterotłoka nie ma żadnego sensu, a dopłacanie choćby tej stówy to marnowanie tej stówy, którą można by przeznaczyć na coś rzeczywiście przydatnego.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Jaki? Dokładnie taki jak parkowanie na zakazie, chodzenie po DDR i sto innych przykładów. Każdy ma swoje miejsce. Ty nie chcesz jechać po DDR, a mi się nie chce iść 500 metrów, to sobie zaparkuje na zakazie.2 punkty
-
W PL mamy skłonności do przesady, kupowania na wyrost i moje ulubione - na przyda się.2 punkty
-
W sumie bzdury. Rada miasta czy gminy rzadko kiedy ma bezpośredni wpływ na powstające projekty dróg. Może zatwierdzać gdzie będzie budowana droga, przyklepią budżet ale nikt się w szczegóły nie zagłębia. Od takich rzeczy są urzędnicy, a ci nie są wybierani, tylko pracują na etacie. Jeżeli mają to dobrze wykonywać, to trzeba solidnej pracy nad nimi, a nie ograniczyć się wyłącznie do wyborów. To są lata chodzenia i zmiękczania betonu, ogrom pracy, żeby zmienić myślenie i poprawić jakość projektów. To jest ogrom pracy społecznej, poświęcenie masy prywatnego czasu. Jeżeli nie miałeś jakiejkolwiek styczności z urzędem, nie miałeś okazji konsultować projektów, nie widziałeś jak urząd pracuje od środka, to wstrzymaj się z takimi mądrościami.2 punkty
-
Tego to ja się domyśliłem. Tylko najpierw musisz znaleźć amatora na takie rowery, żeby nie powiedzieć frajera...2 punkty
-
2 punkty
-
@leon7877 "Tak, jadąc ddr tamujesz ruch na ulicy bardziej niż jadąc ulicą. " Tak. Wiem, mózg staje w poprzek, ale kolizyjne skrzyżowania dwóch strumieni ruchu spowalniają oba. Poniekąd - każda synchronizacja powoduje opóźnienia. Podjeżdżając do przejazdu rowerowego ja muszę się zatrzymać i kierownictwo też musi. Dlatego np separuje się wysokością przejazdy kolejowe, tramwajowe, buduje kładki. Casus: https://www.google.com/maps/@50.1872342,19.0378294,3a,75y,199.34h,84.69t/data=!3m7!1e1!3m5!1syqGS2drmxi_ha4QTVRIyfQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DyqGS2drmxi_ha4QTVRIyfQ%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D83.90738%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?entry=ttu Światła na guziczek na DK86. Każdy przechodzący przez to przejście wyłącza tę drogę z użytku na ~2 minuty. Kilometr dalej jest coś takiego: https://www.google.com/maps/@50.217294,19.0601393,3a,60y,14.72h,78.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZ0bhM0zNGtyltQaGxUe9JQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu Te światła odpowiadają na ~50% korków na wjeździe do Katowic i to tylko po to aby przepuścić rowerzystów, pasażerów autobusu i kilka aut na wyjazd po prawej. EDIT: https://www.google.com/maps/@50.2206525,18.9946426,3a,75y,313.52h,79.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYsX0eqqUFgbm-Mwr2hTxrQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu Tutaj widzimy resztki przejazdu kolejowego który jest aktualnie odbudowywany. Tą linią będzie szedł ruch objazdowy podczas przebudowy katowickiego węzła kolejowego. Zauważ, to jest na DK81 - to jest droga pod dużym ruchem. Już teraz jest płacz, że będą korki. Bo będą.1 punkt
-
@Cross90, przyznam, nie słyszałem o tym myku wcześniej, ale mam już tyle eliksirów w kanciapie, że nie wiem czy miz życia na tą naftę starczy🙃1 punkt
-
Nie zawsze. jak już pisałem, jak jest sporo dróg pobocznych/wyjazdów z posesji wzdłuż głównej drogi z DDRem wymuszanie pierwszeństwa przez kierowców w te drogi skręcających/z nich wyjeżdżających sprawia ze w takiej sytuacji bezpieczniej pojechać ulicą. Poza tym jak nie ma dużego ruchu i tak go nie tamujesz jadąc ulicą. Bardzo modne ostatnio zwalanie winy na ofiarę. To się nazywa zbydlęcenie. https://www.brd24.pl/rozmowy/zbydlecenie/1 punkt
-
Odpowiedziałem Ci. Każdy ma swoje miejsce, do tego przeznaczone. Jeżeli Ci to nie wystarcza, to parkuj na zakazie, bo to przecież tylko formalności którymi nie ma co się przejmować. Jadąc DDR, nie tamujesz ruchu i jest to dla Ciebie bezpieczniejsze. Naprawdę tego nie rozumiesz? Zaraz mi wyskoczysz, że nie wszędzie są DDR więc i tak jeździsz ulicą. No jak nie ma, to ciężko po nich jechać i wtedy wyboru nie ma. To teraz odbijam pytanie: co Cię tak gryzie, że nie możesz jechać po DDR? Jaki masz problem?1 punkt
-
Tak jak pisałem, ja absolutnie nie jestem zwolennikiem agresji. Nie piszę o sytuacji z filmu, tylko o moich obserwacjach jako kolarza, kierowcy i pieszego. Nie trzeba daleko szukać. Ktoś tu w innym temacie pisał, że jechał po DDR i spotkał biegacza. Jakimi słowami go przywitał? "Gdzie k...a?". Także ten.1 punkt
-
1 punkt
-
Nie ma takiej kutki. Ja się intensywnie pocę i nic się nie sprawdza. Żaden softshell się nie sprawdzi - swojego czasu testowałem bardzo dobry (oczywiście nielaminowany) Marmot Tempo i niewiele wniósł do tematu. Ja po prostu jak jadę na coś dłuższego z planownymi postojami to mam ze sobą kilka sztuk "pierwszej warstwy" (cokolwiek by to było w twoim przypadku - bielizna techn, bawełna etc) i pierwsze co robię na postoju to zmieniam. Natomiast jak wyjeżdżam na jakąś "szybką popołudnioą pentelkę" to nie zawracam sobie tym głowy - wracam do domu to wszystkie ciuchuy idą do pralki a ja pod prysznic - taka rutyna i nie ma co z nią dyskutować.1 punkt
-
I właśnie się dowiedzieliśmy dlaczego piszesz takie głupoty i jesteś całkowicie odporny na to co inni chcą ci przekazać.1 punkt
-
1 punkt
-
Mały update: w rowerze siedzi już komplet tektro r369. Jak widać zapas jeśli chodzi o długość ramion jest spory a z przodu to nawet w drugą stronę prawie zabrakło (od góry). Zapas na długość wynosi około 2 cm więc sporo ale wolałem dmuchać na zimne i brać dłuższe niż na styk. Wygląda na to, że długość ramion 60 mm byłoby w sam raz. Między oponą a szczęką/ramą zrobiło się ciut więcej miejsca z tyłu - koła i opony identyczne do poprzednich 700x35C. Koleś który to montował mówił, że trzeba było rozwiercać trochę dziury. Czyli średnica otworu jednak nie pasowała do śrub montażowych hamulców. Dałem im do montażu jedną tulejkę 3 cm ale użyli swojej. Klamki 3x8 ST-EF65 v-brake/canti na cztery paluchy też działają jak należy. Przestawili oczywiście dźwigienkę (śrubę?) od dołu pod canti. To tyle w temacie hamulców i klamkomanetek do nich. Dzięki wszystkim za pomoc.1 punkt
-
Dziękuję, staram się zawsze być 'naj'. Do tego jeszcze dodam, że po wielu latach terapii wszystkie moje osobowości zostały już zintegrowane. I może ważę tyle co dwie, to jednak jestem pojedynczą osobą. Osobnikiem nawet. Nie wiem też skąd Ci się wzięło, że średnia z tego co szeroko pojęte środowisko rowerowe sądzi* jest taka jak tutaj próbujesz przedstawić. W tym wątku nikt tak nie stwierdził. Zostało Ci powiedziane dlaczego tak się dzieje i dlaczego tak się będzie działo. Kolarze _będą_ unikać ścieżek, bo ścieżki nie są infrastrukturą na której da się uprawiać kolarstwa szosowego. Jeżeli złapie ich policja to jak najbardziej będą płacić mandaty. Protip: to koszt robienia interesów. Stówka raz na pięć lat to nie dramat. Znaczy się, przez ostatnie dwadzieścia dostałem mandat raz. Jak najbardziej słusznie, nadmienię, ale jak na kilka tysięcy godzin w siodle to drobne. I tutaj jest również clou mojego posta. Jeżeli jesteś takim obrońcą praworządności, to fotoradary stawiane co 2km Ci oczywiście nie przeszkadzają? Prawda? Swoją drogą, nikt nawet nie zaprzeczał temu co piszesz co do wystawiania mandatów. *co swoją drogą jest po prostu głupie, bo 'rowrzyści' to nie jest jakaś spójna grupa światopoglądowa, co zresztą i w tym wątku też widać. Swoją drogą 2: Zachowujesz się jak postać w grze video. https://www.google.com/maps/@50.2218962,18.9263086,3a,75y,189.77h,73.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1JhQ90AzrjtmZk8sKQ8rFQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu Jak zobaczysz rowerzystę przed tym przejazdem, na prawym pasie, to rozumiem wzrok na czerwono się mieni, ale za to jak jest za, to szczęśliwość wielka następuje.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
U mnie stabilnie - chleją coraz młodsi... na szczęście MO czuwa nad porządkiem1 punkt
-
Jw. nie mam za bardzo nowych, chyba żeby pojechać mniej typowo i bardzo luźno związane z rowerem (podczas urlopu). Kowalik z opaską jak bandyta taki trochę wczorajszy. Mam nadzieję że czegoś się w końcu nauczyłem i będę pamiętał, że ten ma tylko pasek na oczach, a Pleszka czarne także podgardle. Koziołek trochę napalony był Nie, to nie jest dokonanie aktu, ten odbył się za drzewem i nie dało się dobrze strzelić Tutaj też rozczaruję, to nie jest zwieńczenie akcji. Jako ciekawostka, to oprócz ostatniego i parki, to ogniskowe rzędu 500-600 (dla mojego aparatu 1000-1200). Zatem zdjęcia owadów nie były z bliska, tylko kilku metrów (na oko 3-5, bliżej na pewno nie bo obiektyw ma minimum ostrości na 2,8m).1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00