Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      45

    • Liczba zawartości

      7 404


  2. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      24

    • Liczba zawartości

      7 614


  3. Marinbiker

    Marinbiker

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      290


  4. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      10 619


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 04.09.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. 18 punktów
  2. Bo tato, odpocznijmy. Pozdrow'er😘
    15 punktów
  3. Bo spacerkiem z młodym Pozdrow'er😘
    15 punktów
  4. Bo, jak sama nazwa wskazuje, jest to droga dla gravela, co widać na załączonym obrazku
    11 punktów
  5. Bo na dole grają w siatkę plażową, a na górze chmurzysko.
    10 punktów
  6. 8 punktów
  7. Bo zachód słońca nie nad Narwią
    7 punktów
  8. Bo chłop najpierw pomamrocze, potem łapę wpycha w krocze
    7 punktów
  9. przedstawiam Eduardo Bianchi Spillo Racing
    6 punktów
  10. 5 punktów
  11. @spidelli, niezła impreza musiała być na tych za"ż"ynkach Bo początek ścieżki do mnie, a nawet dalej...
    5 punktów
  12. 4 punkty
  13. Bo Orlica faktycznie dzika: Woda była lodowata, mimo że środek lata.
    3 punkty
  14. Przesadziłem znacznie z tym wzrostem wartości 5x. Tyle jednak nie. Rozstaw kół wynosi 111.3, nie 110 cm. Dziś test na leśnych drogach. Jest ok. Opony tłumią dość dobrze przy ciśnieniu 2.5 i 2.7 bara. nie jest to różnica jakaś wielka w porównaniu do 40 mm, ale udczuwalna. No i większa szerokość (realnie o ok. 6 mm - bo te tufo 40 mm mam na obręczy wąskiej 19 mm) daje znacznie lepszą trakcję na nierównym podłożu. Przy tym również na szutrach/ubitych leśnych drogach nie oczuwam wzrostu oporów toczenia. Parę zdjęć, jeszcze bez mocowań kuferka, lampki itd. 5 koszyków - dwa przednie na małe sakwy, (litr z haczykiem pojemności każda) dwa na bidony, jeden na pojemnik z narzędziami i łańcuchem. Jak będzie pierwsza dłuższa wycieczka - to zrobię jeszcze zdjęcie z pełnym, że tak powiem, załadunkiem. kufrem, sakwami. Widzę, że przeoczyłem jedną naklejkę na obręczy przy odklejaniu. Nie wiem, czemu ostatnie fotki mi się obróciły...
    2 punkty
  15. Wstawiam zdjęcia porównawcze convoya z lumintopem: lumintop b01 - maks jasność convoy s2+ (zmodyfikowany) - maks jasność
    2 punkty
  16. Trzęsie tak samo, sztywny widelec i wąskie opony, to sztywny widelec i wąskie opony. Nawet z amortyzatorem potrafi na tarce lub bruku nieźle wytelepać. Większą różnicę potrafi zrobić owijka, która będzie bardziej mięsista niż standardowe gumowe chwyty.
    2 punkty
  17. No jesień jak w mordę strzelił.
    2 punkty
  18. Wybaczcie mi moją absencję w temacie. Ostatnio mało wchodziłem na forum, a i też mimo pełni sezonu nie do końca byłem w stanie znaleźć czas na kręcenie...
    2 punkty
  19. Bo musiałem kurde skrócić trasę i uciekać przed burzą. Na szczęście zdążyłem...
    2 punkty
  20. No to jedziem co tam się ostatnio trafiło a nie skasowało 🤪
    2 punkty
  21. Zawsze stawiam piwo tylko nikt nie przychodzi 😉 Pozdrow'er😘
    2 punkty
  22. Coraz dziwniejsze te grzyby w lasach.
    2 punkty
  23. Bo koniec lata się zbliża a w lesie bajecznie
    2 punkty
  24. Bo jeszcze jedno z Mam erek... Pozdrow'er 😘
    2 punkty
  25. Suntour XCR 32 26" z ułamanym rogiem dropout( stop magnezu). Dodrutowane z noża tokarskiego(8mm grubość akurat pasował). Koło 27,5- wsadzone dystanse między oś qr i dropout, by finalnie mieć 5-6 mm wolnego dla opony. Adapter do tarczy 185mm z podkładek.
    1 punkt
  26. No ale jak sama nazwa wskazuje - jest to forum ROWEROWE. Czy pojazd z silnikiem 1500W na dodatek z manetką pozostaje nadal rowerem? Proponuję udać się na fora zajmujące się takimi przeróbkami, LUB prościej - pójść po rozum do głowy.
    1 punkt
  27. Kup RD-M5120 ma sprzęgło i jest do napędu 2x10 i 2x11 i jest tańsza od RD-M6000GS. Jeśli chcesz kupić RD-M 6000GS to również będzie pasowała do układu 2x10 z kasetą 11-42.
    1 punkt
  28. W moim mieszczucho-trekkingu mam hamulce SLXM7100, z przodu metaliczne J04C z tyłu żywiczne i o dziwo tylne żywiczne hamują i modulują dużo lepiej w każdych warunkach.
    1 punkt
  29. i manetkę do tyłrzutki bo guma go gripshifta kosztuje tyle co manetka a mam z roweru x5 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  30. Bo wrzesień też może być rowerowo udany.
    1 punkt
  31. Mówiąc szczerze to nie bardzo umiem w zdjęcia i pstrykam telefonem tylko ulotne chwile. Często też nie chcę się zatrzymywać i schodzić z roweru, żeby coś sfotografować. Wybrałem kilka obrazków z tego roku.
    1 punkt
  32. Bo droga raz była, raz jej nie było...
    1 punkt
  33. Dziś odebrałem rower z serwisu. Przerzutka ustawiona. Tylny hamulec OK. Z przedniego nie jestem zadowolony, sam go jeszcze podreguluję, bo już chyba wiem, w czym tkwi problem. W każdym razie rower jest praktycznie gotowy, pomijając ten nieszczęsny hamulec. Zanim porobię zdjęcia, to jeszcze muszę zamontować koszyki, stopkę, uchwyty na nawigację, lampkę i kuferek. Specyfikacja ostatecznie, w miarę obłędnego naciągania budżetu, wyszła taka, bez wnikania w szczegółowe oznaczenia modeli: * Rama, widelec, kierownica, dzwonek, zacisk sztycy, podkładki i kapsel sterów - pierwotne Marina. * Hamulce zaciski - mechaniczne Avid MTM super (light). * Klamki - Avid Dial 7. * Tarcze - Shimano XT z radiatorami - 160 mm. * Wszystkie linki i pancerze - Jagwire. * Korba - SLX M7100. * Tarcza korby - Garbaruk custom 38T, ofsset 6 mm. * Suport - MT800. * Manetka - XT M8100. * Przerzutka - XT M8100. * Kaseta - XT M8100 - 10-51. *Łańcuch - XT M8100 + SLX M7100 (na zmianę, ciekawe, czy odczuję różnicę). * Obręcze DT GR531 - 24 mm. * Szprychy - Sapim Race. * Dętki - Continental Light. (Może będzie mleko). * Opony - Tufo Thundero 44 mm. * Piasty - Novatec D791SB i Shimano MT500. * Sztyca - amortyzowana Cane Creek eeSilk - skok 35 mm. * Siodło - SQlab 602 Ergolux. * Pedały - XLC superlight platformowe z magnezu. * Stery - Accent jakieś tam Pro - zewnętrzne. * Chwyty - Dartmoor Maze (tymczasowo - bo będą SQlab). * Mostek - KLS. Waga - 11.8 kg, po wymianie chwytów będzie 50 gramów więcej, a jeśli dodam jeszcze rogi SQlab - to wzrośnie do 11.95 - chociaż zasadniczo rogów, ani pedałów nie nie wlicza do wagi. Bez pedałów, rogów i z chwytami SQlab wyniesie ok. 11.6 kg. Koszty - masakryczne (bo jeszcze dochodzi składanie kół i dwukrotna pomoc serwisu oraz kilka drogich narzędzi) - miałbym za to przyzwoitego karbonowego gravela myślę albo mega wypasionego aluminowego. Tak więc przestrzegam przed samodzielnych składaniem, bo to droga nad przepaść☺️ Zrobiłem dziś na nim jakieś 25 km testowej jazdy. Geometria - fantastyczna dla mnie. Przed kupnem tego roweru drobiazgowo, co do milimetra i połówki stopnia wyliczyłem wszystkie kąty i odległości w odniesieniu do moich 2 obecnych rowerów - i się nie pomyliłem, uwzględniając dłuższy mostek i większy offset sztycy. Czuję się na nim jak w garniturze uszytym na miarę, dosłownie. I to jest słodka pigułka, która neutralizuje gorycz osi QR i absurdalnie archaicznych mocowań zacisków hamulcowych. Rower jest jednocześnie stabilny i wystarczająco zwinny. Jest długi bardzo, bo rozstaw 110, kąt główki wypośrodkowane 70, BB Drop 70, a mostek po wymianie z nerwowego 45 mm na 60 mm - wszystko to jakoś się zrównoważyło i dobrze się prowadzi w zróżnicowanym terenie, choć nie wykluczam w przyszłości mostka 65-70 mm. Piasta MT500 cyka jak zagarek pradziadka (irytująco głośno) i ma klasyczny mechanizm zapadkowy, który "łapie" z dużym poślizgiem. Czuję, że za rok, dwa, ja i tak to koło przeplotę i wyląduje tam DT 350... Hamulce - jak je całkiem ogarnę i się dotrą - to być może dorównają obręczowym Deore - to mi wystarczy zupełnie. Oby tak było... Niepotrzebnie kupowałem takie drogie tarcze, ale tu chodziło o wagę i estetykę - bo ich kształt i kolor radiatorów pasuje do wyglądu widelca. Wiem, dziecinne... Opony - nie czuję większych oporów toczenia niż w ich wersji 40 mm, którą mam w crossie. Wg testów mają opory toczenia większe o parę procent, bodajże 3. Nieodczuwalne. Same opony są rewelacyjne, dobrze je już znam. 44 amortyzują odczuwalnie lepiej niż 40. Może kiedyś założę jakieś 48 mm, jeśli te okażą się za mało elestyczne na leśnych drogach, ale wątpię. Napęd - absolutna bajka. Nigdy dotąd nie miałem "w ręku" XT. Dobrze też obliczyłem przełożenia - 38T jest idealnie, nawet traktując dwa skrajne biegi jako dodatkowe, takie ekstremalne - to na biegach 2-11 - objadę cały pagórkowaty G. Śląsk na przykład - z odpowiadającymi mi prędkościami. 38x45 jest wystarczająco miękkie na większość "nizinnych" podjazdów, a 38x12 daje przy kadencji 90 i oponach 44 prędność prawie 37/h. Więcej w tego typu rowerze nie trzeba. Dziury między biegami są spore (w tym jedna na granicy akceptowalności), ale w żadnym razie nie tragiczne - do turystyki znacznie lepsze jest 3xxx, które miałem daaawno temu, ale dla mnie plusy 1xxx przeważają nad minusami. Linia łańcucha na customowej zębatce Garbaruka - BDB. Siodełko - spasowało mi bardzo dobrze, jak żadne poprzednie w życiu. Ale jest ciężkie, cóż... Sztyca eeSilk działa fantastycznie. Przy mojej dość mocno wyprostowanej pozycji amortyzacja kręgosłupa jest ważniejsza niż amortyzacja rąk - tak sobie to teoretycznie założyłem - i po jeździe testowej widzę, że to była słuszna teza. A rower ze sztywnym widelcem dużo lepiej się prowadzi po asfaltach, szutrach itd. Podsumowując: mój poprzedni składak na Mosso był mocno taki sobie. Ten jest bardzo udany. Mam nadzieję, że w praniu nie wyjdą jakieś cuda i mam wycieczkowca/turystyka już do emerytury hehe. Jeździ się na nim super - w tzw. właściwościach jezdnych nie ma praktycznie nic wspólnego ze swoją oryginalną wersją (przepaść), poza trochę cudacznym (ale proporcjonalnym i przyjemnym) i archaicznym wyglądem. 😊 Idę przekręcać koszyki itd.
    1 punkt
  34. @keltu@Ador @Strek @testudo @Zbyszek.K @bazzz @CoolBreezeOne @siemalysy @WaGiant @Jurek63 @sznib @vincek @Mandoleran @spidelli @kazafaza @elkaziorro @rambolbambol@kipcior @Sansei6 @zekker @Cross90 @KSikorski @_Piotrek @abdesign @marcesco @wojtasin @Punkxtr @wojtt80 @JWO @Roballinho @akkwlsk @itr @Rysz @Grizzli @TheJW @jendrzych @artoor @100lar3k @Dokumosa @skom25 @woojj @Kemusi @Q_u @Brombosz @RafalxM @3143k4r2 @Angelic @niuti @GrzeGT @szy @ernorator @teotym @Artwro @Semtex @SerQ @Marinbiker @sky87 @Greg1 @Galipette @KNKS @Maciorra @GrzeGT@vincek Pominięte kilka miesięcznic, mimo to looozzz. Pozdrow'er😘
    1 punkt
  35. Bo trzeba się przyzwyczaić do ciemności
    1 punkt
  36. Czyli wschód, bo u mnie na zachodzie jest początek 😁 Bo droga z płyt jumbo na niemieckim zadooopiu wśród pól i łąk jest tak gładziutka, że nawet na szosowych slickach 28c nie czuć łączeń
    1 punkt
  37. Jak d@@a zza... Trio amigos Twarz i bark gorzej wyglądały, anawet wyglądają... Czyl, jak na urlopie zrobić 100+ ze wspomnieniami 🙃 Kot szczęścia w pozie wypoczynku
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...