Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.08.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
Ja robiłem ochy i achy nad chmurką, lis już dobrze wiedział co się z tego narodzi. Pół godziny później jechałem slalomem między piorunami... Tak się rodzi burza.18 punktów
-
17 punktów
-
15 punktów
-
15 punktów
-
14 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Stare rękawice się prują, wiec... plus zmiana w parku narzędziowym.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Trochę druciarstwo ale nie znalazłem w googlach takiego samego konusa, więc postanowiłem nieduże wżery zlikwidować domowym sposobem. Wkrętarka w imadle, we wkrętarce oś, papier ścierny na śrubokręcie a potem wygładzanie bieżni pastą polerską. Konus jest jak nowy, choć i tak kupię stożki Shimano, bo najbliżej im do średnicy moich oryginalnych z przedniej piasty Marina (moje 17mm - Shimano 15mm). Przy mniejszej średnicy konusa może być problem z uszczelnieniem piasty, bo osłonki mają wewnętrzną średnicę właśnie 17mm.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów hamulcowych w ramie może ładnie wygląda, ale raz, że to zupełnie zbędne dziurawienie ramy i zapewne niezbyt szczelne, a dwa, że może to być upierdliwe przy wymianie okablowania. W tym Krossie ten zawijas na pancerzu tylnej przerzutki jest żałosny, ciągle nie rozumiem, dlaczego żaden Chińczyk nie produkuje kopii starego dobrego kółeczka Avida. Osłony na łańcuch jak w tym Krossie osłaniają odzież, a napęd niemal wcale, bo to co wyrzuci przednie koło i tak poleci na korbę, chyba że z przodu osłony doklei się wiszący chlapacz wykonany ze srebrnej taśmy, dlatego lepsze są osłony bardziej pełne albo całkowicie pełne i osłaniające korbę też od wewnętrznej strony. Błoto pośniegowe z piachem i solą skutecznie zeżrą łańcuch wraz z kasetą i może kółeczkami przerzutki, dziury w ramie pod pancerze i przewody będą ciągnąć wodę z solą do środka. Albo będziesz czyścił łańcuch albo tylko smarował, ale bez jego wymiany zarżniesz przy okazji kilka zębatek kasety. Dlatego wg mnie 27 biegów z dwoma przerzutkami jest zbędne, jeżeli do tej pory wystarczało 7, a jeżeli wystarczała jedna tarcza z przodu, to 3 będą grubą przesadą. Może złe doświadczenia z wielobiegową piastą miały związek z tym, że była już używana. Napęd z przerzutką zewnętrzną jest bezpośrednio wystawiony na warunki otoczenia, więc wraz z nim pojawią się pewne zalety, ale też mnóstwo nowych wad. W obecnie funkcjonujących na rynku przerzutkach w piaście nie podoba mi się tylko jedna rzecz, tzn. obrotowe manetki, które w zimie gdy mocno zmarzną ręce są nie do użytku.1 punkt
-
1 punkt
-
Porównujesz Canyona przeznaczonego do rekreacyjnej jazdy z dość wygodna geometrią, do wyścigowej Meridy. Jak jesteś lekki i chcesz się ścigać to Merida będzie ok. Jak wolisz swodobie i wygodniej jeździć to moim zdaniem z tych dwóch Canyon.1 punkt
-
Ta jest ATA, ostatnio kupiłem jeszcze z alie sunshine 11/42 za 80 zł.1 punkt
-
W sumie to nie wiem czy w każdym rowerze tak jest ale ja mam z tyłu mniejszy imbus niż z przodu. Nie robi mi to różnicy bo i tak w saszetce wożę 5 rozmiarów1 punkt
-
Napisz coś więcej - w jakim terenie chcesz jeździć, jakie dystanse, jak, ile i czym jeździsz obecnie - wtedy będzie można ocenić jaki trekkingowy rower elektryczny potrzebujesz - bo co innego potrzeba do całodziennej jazdy po alpejskich przełęczach a co innego w terenie płaskim czy pagórkowatym - a waga baterii zależy od pojemności, jak ktoś potrzebuje 400 Wh a kupi 750 to i wyda więcej i będzie woził więcej wagi.1 punkt
-
@dargenn Całość trwała jakieś 2-3h, z głównych zmian to : - zmiana siodełka i przesunięcie - zmiana ustawienia klamkomanetek ( zmniejszenie "reachu") - specjalne wkładki do butów Rozmiar roweru był dobrze dobrany ( nawet byłem u nich z tym rowerem przed zakupem, żeby sprawdzić czy rozmiar jest ok ) Najwięcej zabawy było z siodełkiem i manetkami. Mój odcinek lędźwiowy jest mega pospinany z miednicą przez co zawsze robił mi się "koci grzbiet ". Niestety nie da się tego od razu "naprawić" i obecne ustawienie roweru ma na celu aktywowanie odcinka lędźwiowego. Czeka mnie też praca z fizjo Największą zmianą, którą odczułem bo bikefittingu to było zniknięcie bólu w odcinki lędźwiowym oraz mrowienia rąk. Dalej mi się kark męczy po jakich 30km, ale to jest właśnie do przepracowania.1 punkt
-
Żeby nie było ja nic z ali nie mam wspólnego, ale dzisiaj zaczęła się wyprzedaż i kaseta cs m6100 przy zakupie dwóch sztuk wychodzi 189zł. Przy zakupie 1 z kodem BST5 190, ale nie chce mi się już zdjęć robić. Te z linku wyżej dodać 2 do koszyka i użyć kodu BST12. Natomiast SLX kaseta 231 przy zakupie 1 sztuki z kodem BST5 Przerzutka rd m8100sgs z kodem BST5 2491 punkt
-
Sam posiadam uchwyt GUB na telefon sprawdzało się to dobrze całość aluminiowa montowałem zamiast kapsla. Centralnie na mostku sprawdzał się bardzo dobrze. Tylko jazda z telefonem jest taka sobie i nawigowanie. Szybko rozładowując się bateria w telefonie.Do tego pasuje również posiadać powerbank. Mi to rozwiązanie ogólnie do końca nie podeszło jak kto co lubi. Ja wolę dedykowane urządzenie z GPS używam od dawna sobie bardzo chwale.1 punkt
-
Mam w dwóch rowerach klamkomanetki St-Ef50 (starszy model), z dźwignią na cztery palce i tam na pewno jest przełącznik ciągu. Jedne mam w crossie z hamulcami V-brake, a drugie w szosówce z prostą kierownicą z hamulcami U-brake. Mam też takie jak Twoje, stare klamkomentki 3x7 pod canti i te działąją również z hamulcami szosowymi w innym rowerze: W tym ostatnim mam zamiar zamontować teraz nowy nabytek - upolowane w idealnym stanie stare XT 3x8 (bo mam nową kasetę 8-kę): Wszystkie stare klamkomanetki sprzed ery V-brake będą dobrze współpracować z hamulcami szosowymi i możesz takich szukać. XT chodzą drogo, ale mogą być też LX-y czy nawet Alivio.1 punkt
-
1 punkt
-
Obawiam się, że ten mechanizm do przestawania ciągu hamulca w klamce występuje tylko w wersji z dźwignią na cztery palce, czyli takiej: Klamkomanetka Shimano ST-EF500-7R tylne - ST-EF500-7R / ST-EF500-L - 12961895682 - Allegro.pl Dostałem właśnie odpowiedź odnośnie długości śrub mocujących w R369: "śruby około 30mm i 15 mm". Masakra jakaś! Jak może być śruba o długości 1,5 cm? Nie wiem czy gościu miał te hamulce w ręce czy podaje co mu się wydaje. Jak on to mierzył to też zagadka. Współczesne hamulce szosowe mocuje się takimi nakrętkami (tulejami z gwintem), które wchodzą w środek widelca lub poprzeczki ramy, dlatego same śruby hamulca mogą być bardzo krótkie i nie muszą przechodzić na wylot. SHIMANO nakrętka osi hamulca szosa 28/30mm imbus - 8546512135 - 9842050617 - Allegro.pl Ale do tego potrzebna jest większa średnica otworu w widelcu i ramie od tylnej strony.1 punkt
-
A ja jadę do zatoki Kal na 10 dni i wpadłem na pomysł że wezmę rower w częściach bo inaczej by to nie przeszło w bagażniku kombi z żoną i dwójką dzieci, zabrałem wszystko co potrzebne i na autostradzie zorientowałem się że nie spakowałem widelca, więc na mopie zamówiłem widelec na allegro z dostawą do jutra, ten sam który został w domu 😉 Tak więc coś mam nadzieję pokręcić na swoim wynalazku. Pozdrow'er 😘😉1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo nie wiedzieć czemu w wakacyjną sobotę długoweekendową nie byłem tam jedyny1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Sam sobie odpowiem: 1. Obowiązek istnieje, ale ze strony tunezyjskiej dostałem informację, że jeśli planuję trip z noclegami w różnych miejscach i organizowanych na bieżąco, to w zasadzie powinienem pojawić się pierwszej nocy w punkcie, który mnie zgłosi, zostanę zapytany o przebieg trasy, ale nikt nie będzie mnie monitorował. 2. Chcemy płynąć z Palermo do Tunisu, więc problemem są Włosi i ich zryte przez covid mózgi - do wejścia na prom wymagane są bilet powrotny oraz udokumentowane rezerwacje na wszystkie noclegi pomiędzy kursami, co jest do ogarnięcia - albo przez booking.com i zaklepanie noclegów w miejscach, gdzie jest darmowe odwołanie rezerwacji, albo bardziej etycznie - część miejscówek w okolicach Tunisu wystawia oficjalny glejt na długość pobytu, a nieoficjalnie spędza się u nich jedną noc, a później to już jak u ludzi. W skrócie - w tym momencie podróż do Tunezji przez Włochy to porażka i lepiej bujać się tam bezpośrednio, albo przez Francję.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00