Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      10 432


  2. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      1 950


  3. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      7 321


  4. sky87

    sky87

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      294


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12.08.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Krzychu, pod drzewkiem to się siusiu robi, a nie rower stawia. Bo po piwku zatrzymałem się pod drzewkiem...
    11 punktów
  2. 8 punktów
  3. 8 punktów
  4. Las Bronaczowa okolice Rezerwatu Kozie Kąty.
    6 punktów
  5. 5 punktów
  6. Bo nadchodzi spokój i ciepłe dni. W tą mała torebkę z chin na kierownicę za kilkanaście zł wchodzi spokojnie bezlusterko z krótkim obiektywem. Pozdrow'er😘
    5 punktów
  7. Bo tak sobie dzisiaj jadę i kątem oka przez ułamek sekundy widzę na poboczu rower i jakaś baba drzewo maca. Zawróciłem, a tu taka sytuacja:
    4 punkty
  8. Bo trochę Beskidzko te Sudety wyglądają .
    3 punkty
  9. Wczoraj zaparkowałem pod lasem i zanim ruszyłem na rower z dziećmi a one zjadły loda, musiałem rozprawić się z kilkunastoma Tabanus bromius😉 Na końcówce utrudniałem młodemu wyprzedzenie mnie by młoda na biegówce była pierwsza i wielka tragedia przy busie😉 Pozdrow'er😘
    2 punkty
  10. Przyciąga nas to miejsce jak magnes.
    2 punkty
  11. Bo trzy tymbarki w kartoniku ze słomką eko. Pozdrow'er😘
    2 punkty
  12. Bo koniki robią patataj. No co ja poradzę, że nie umiecie ich znaleźć na obrazku
    1 punkt
  13. Na dojazdy do pracy Carpe jest bardzo fajna, do 50km też spokojnie nią obleci. Ja gdybym drugi raz ją brał pewnie kupiłbym rozmiar mniejszy niż większy. Lka przy 180 jest spora.
    1 punkt
  14. Zmień tylko zębatkę jak słusznie radzi @leejoonidas- ta korba średnio sprawdzi się w Twojej ramie z racji linii łańcucha właśnie. Też ją miałem, bo Shimano podaje że jest "uniwersalna" ale działać działa, tylko na największych zębatkach kasety łańcuch jest za bardzo przekoszony. Na wadze zmieniając korbę nie zaoszczędzisz, musiałbyś pójść dopiero w XT żeby była większa różnica.
    1 punkt
  15. Po co Ci ta nowa korba? Ta którą masz i suport octalink są dobre, nawet ma właściwą linię łańcucha 50mm. Kupujesz zębatkę 38 zębów Narrow Wide BCD104 i w miejsce środkowej zębatki przykręcasz nową a resztę wywalasz. Przerzutka tył M5120 zamiast 5100, manetka XT M8000.
    1 punkt
  16. Nie wiem czy fajny, https://pl.aliexpress.com/item/1005004701186742.html?spm=a2g0o.cart.0.0.78e5452c4sDBQY&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol potrzebuje microspline na QR, płacąc w USD przez revoluta wychodzi 112zł po kuponach sprzedawcy i sklepu więc chyba nie jest źle. Dorzuce jeszcze kaseta 12s deore za 254 lub mając usd 61.6 co po revolucie daje 250;) https://pl.aliexpress.com/item/1005005265833338.html?spm=a2g0o.cart.0.0.78e5452c4sDBQY&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol Manetka i przerzutka m6100 za 199zł
    1 punkt
  17. Obiecane dodatkowe zdjęcia i opinie po jeździe. Wczoraj udało się zrobić 40 km, jakiś tam ogląd się pojawił. hamulce — jest ogromna różnica względem tych fabrycznych mechaników. Jest twardo i szybko reagują, tak jak lubię. Poza tym hamowanie w dolnym chwycie momentalnie blokuje koła nawet przy lekkim nacisku. Hamowanie w górnym chwycie jednym palcem działa bardzo fajnie, przy dwóch palcach bez problemu potrafi zblokować koło. manetka — działa zupełnie inaczej niż SRAM. Nie chodzi nawet o to, że zmiana odbywa się całą klamką a zrzucanie małą dźwignią (w SRAM robi się to wszystko tylko małą dźwignią). Już po 40 km wiem, że rozwiązanie Shimano bardziej mi pasuje. Zaskakujące jest też to, że wszystko odbywa się przy minimalnym nakładzie siły. W SRAM to jednak było bardziej "na twardo". Muszę się przyzwyczaić, ale podoba mi się, komfort na łapach — już wcześniej (po krótkiej jeździe) miałem wrażenie, że łapy GRX są wygodniejsze od tych SRAMowskich. Wczorajsza dłuższa jazda to potwierdza. Dla moich dłoni to czysta poezja. Podpiera odkładnie tam, gdzie trzeba. Nie gniecie, bez rękawiczek bardzo komfortowo. Czekam na dłuższy trip i wtedy sprawdzę, jak to jest po całym dniu jazdy. Żeby nie było, że jest tylko super. Brakuje mi jednej rzeczy. Nigdy nie pamiętam, jak nazywa się ta funkcja, ale chodzi o to, że: jadąc na twardym przełożeniu mogę mocniej nacisnąć klamkę i przeskoczyć o kilka koronek w górę, nie mogę jednak zrobić tego w drugą stronę i muszę schodzić po 1 koronce, Zastanawiam się, czy w klamkomanetkach GRX 800 jest takie rozwiązanie. Uwielbiam je w XT i świetnie sprawdza się w napędach 1x. PS Owijka tymczasowa. Nowa ma dopiero dzisiaj wpaść do paczkomatu i będzie przewijanie Rondla.
    1 punkt
  18. Zasadnicza różnica między Grx 600 a 800 to chyba tylko hamulce. Ja dopłaciłem. Czy warto...nie wiem. Hamują bardzo dobrze. Czy GRX 600 hamują gorzej, nie umiem się wypowiedzieć. Ogólnie różnicę powyzej 105 w zwyz Czy Grx 600 są według mnie kosmetyczne. Miałem 105, wsadziłem ultegre. Lżejsza to fakt, delikatnie cichsza, ale biegi przerzuca tak samo. Czy widzę różnicę między 105/ultegra, a GRX800. W moim odczuciu nie, poza rzeczą oczywista jak sprzęgło. Na pewno na wybojach lancuch jest dużo lepiej napięty co chroni go przed spadaniem, czy niekontrolowana zmiana przełożenia, jednak różnicy w precyzji zmian nie widze. Przed zakupem grawela też rozważałem grizla ale z racji tego że zakładałem sprzedaż szosy, a mam jeszcze mtb wybór padł na Backroad. Wrzuciłem mu oponki tuffo thundero 44 i sobie chwalę. Finalnie szosa została, zreszta tez Rose. Wole miec problem z miejscem w garazu niz problem z kolami. Ich przekladanie by mnie zabiło.:). Z Canyon masz jeszcze Graila. Bliżej mu do Backroad ale ta powydziwiana kiera mnie odstraszyła. Chociaż Rose też tu poleciało z sztyca typu D i dedykowanym mostkiem z wew prowadzeniem kabli. Jak offset sztycy lub dlugosc mostka nie podpasi to ich ceny w Rose zabijają. Na mostek jest sposób. Można u nich kupić kapę sterow pod zwykły mostek, rezygnując z integracji. Ze sztyca jest lipa. Pozostaje zakup u nich z offsetem 0 lub szukanie siodelka z inaczej wygiętymi szynami
    1 punkt
  19. - nowe węglowe obręcze MTB od Nextie z rabatem w ramach crash replacement - dętki Continental Race - opony CST Jack Rabbit II Pro EPS 29x2,25 (rowerzysta.pl, też na allegro, ma w promocji po 129 zł!) - maluśka torba podsiodłowa Deuter Bike Bag 0,3l (miała być do MTB, ale przetestowałem dziś na szosie i kiepsko...z załadowanymi jedynie dętką i nabojem CO2 odczepiła się przy skoku nad dziurą) - torba podsiodłowa Zefal Z Light Pack XS 0,3l (nie ma na zdjęciu, bo jeszcze nie dotarła ) Póki co nie miałem okazji przetestować go w mocniejszym deszczu, więc na razie nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na to pytanie. Lekki deszczyk nie robił na nim wrażenia. Temat przewyższeń to nie do mnie, bo mieszkam w chyba najbardziej płaskiej części Mazowsza, więc o przewyższeniach nie ma tu mowy. Nachylenie pokazuje z niewielkim opóźnieniem, na pewno kilka dobrych sekund, ale jak wcześniej - te nasze mazowieckie nachylenia... Od razu po zakupie nakleiłem też szkło 3MK FlexibleGlass Lite i nie zauważam negatywnego wpływu na obsługę ekranu (chociaż nie mam za bardzo porównania, bo nie użyłem go na rowerze ani razu bez szkła...). W tym roku ze względu na kontuzję raczej nie przetestuję go zbyt dokładnie w rożnych warunkach.
    1 punkt
  20. Szosowe tak. Wersje MTB nie. Co do startowania to kwestia wprawy.
    1 punkt
  21. Polska fabryka rowerów Romet https://www.youtube.com/watch?v=FppqtaXUPEw "I w ten sposób z polskiej rury, z polskiej huty, w polskiej fabryce zrobiliśmy ramę."
    1 punkt
  22. Jestem na etapie wymiany hamulców. Wybór padł na GRX i w praktyce oznacza to: wymianę klamkomanetek, wymianę zacisków, wymianę tylnej przerzutki, Kupiłem odpowiednio: klamkomanetki GRX 600 1x11, zaciski GRX 400, przerzutkę GRX 812 (obsługuje kasety 42T), fabryczna kaseta została - zjedzie się to wymienię na Shimano, fabryczny łańcuch został, jak będzie potrzebna wymiana to wjedzie Shimano, fabryczne tarcze AVIDA również zostały bez zmian, zmienię na coś innego razem z kołami, Rozważałem klamkomanetki i zaciski 800, ale ceramiczne tłoczki + lepsza modulacja mnie nie skusił do dopłaty 1000 zł. Dodatkowe elementy, o których warto pamiętać: Pancerz przerzutki. Do Rondla potrzeba OT-SP41 i idzie on na całej długości. Krótki kawałek pancerza OT-RS9000 był nieprzydatny. Końcówki - w zestawie z klamkomanetkami była końcówka z krótkim noskiem do mocowania. W przerzutce była końcówka z długim noskiem (niepotrzebna), ale w samej przerzutce w oczku na linkę była końcówka z krótkim noskiem, "Gwoździki" do wbijania w przewody hamulcowe. Fabrycznie przewody były z jednej strony zamontowane w zacisku a z drugiej miały wbite gwoździki. Niestety ich wyjęcie nie jest łatwe. Przy skracaniu trzeba wbić nowe gwoździki. Należy kupić wersję dla przewodu BH-90. Oliwki były schowane w klamkomanetkach. Po wyjęciu korków i wykręceniu śruby trzeba je wyjąć. Są nowe, nieużywane. Po prostu je tam schowano. Owijka - u mnie po odwinięciu Fizik wygląda tak sobie. Uznałem, że go wymienię. Po kilku godzinach zabawy mam następujące obserwacje: Namęczyłem się z prowadzeniem nowych linek. W dolnej rurze pancerz przerzutki i tylnego hamulca jest w gumowej otulinie. Po dłuższym boju okazało się, że najwygodniej jest wyjść stare linki, wyjąć gumowe otuliny i wprowadzić nowe przewody. Z pancerzem przerzutki problemu nie było - wkładałem od główki ramy i ładnie wyszedł z tyłu. Niestety z zaciskiem hamulca było więcej zabawy. Moje zaciski były zalane i miały przewody. Musiałem prowadzić od tylu do przodu. Próbowałem na kilka sposobów, ale ostatecznie zadziałało narzędzie do prowadzenia linek wewnątrz ramy i wprowadzenie za jego pomocą linki od przodu, podłączenie na dole pancerza i przeciągnięcie w drugą stronę. Co do gumowych otulin mnie najwygodniej było nałożyć na pancerze i wprowadzać w całości wprowadzić od ramy. Instrukcja trochę mieszała z pancerzem i końcówkami. Ostatecznie w moim przypadku: wszystkie potrzebne końcówki były w klamkomanetce albo przerzutce. Musiałem tylko dokupić pancerz OT-SP41. Zamieszanie wynikało z instrukcji. Tam jest mowa o pancerzu SP-41 zakończonej długim noskiem od przerzutki i krótkim od klamkomanetki. Jednocześnie w zestawie jest krótka linka OT-RS9000 ale ona ma 20 cm i idzie na odcinku od wyjścia linki z ramy w dolnej rurce tylnego trójkąta. Tyle, że w Ruut jest tak, że linka wychodzi pod mufą suportu i potem jest podwieszona na zewnątrz. Więc całość to OT-SP41. Od strony przerzutki zwykła uszczelniona końcówka + nosek w samej przerzutce. Od strony klamki końcówka z krótkim nosem. Sama regulacja i ustawienie — nie jestem jakiś tam super wymiataczem. Wszystko poszło bardzo intuicyjnie i szybko. Po wstępnej regulacji działało ok, ale przy kręceniu do tyłu łańcuch spadał z największej zębatki kasety. Po lekkiej korekcie nie odnotowałem żadnych problemów. Trochę zabawy miałem z doborem długości pancerzy. Ale ostatecznie wyszło bardzo fajnie. Adaptery zacisków — zostają te od Rondo. Trzeba je przekręcić do nowych zacisków. Odpowietrzanie - klamki były fabrycznie zalane, zaciski też. Po skróceniu i połączeniu wyszło, że nie ma potrzeby odpowietrzania. Co ciekawe tył i przód działają bardzo porównywanie. To zaskoczenia, bo w fullu na hamulcach SLX mam zauważalną różnicę między tyłem i przodem. Pierwsze wrażenia: zrobiłem kilkaset metrów po ulice przed domem. Działanie manetki jest genialne. Lekko, bez wysiłku i precyzyjnie. W porównaniu do SRAM dużo przyjemniej, hamulce - to był główny powód wymiany. Tutaj dla mnie jest przepaść. Jak dotrą się klocki, to będzie więcej niż oczekiwałem. I klasycznie zapomniałem zważyć przed. Ważyłem po i wyszło na to, że rower plus: pedały SPD (540 Shimano) (345g), dwa koszyki na bidon (100g oba), zaczep + naboje CO2 po 16g każdy (150g całość), torba Apidura (100g) uchwyt garmina + mocowanie do lampki bontrager ION, mocowanie do lampki bontrager flare FT (sztywne), czujnik prędkości Garmina, mocowanie torby Ortlieb pod siodłem. ważny 10,7 kg. Po odjęciu dodatków z listy, dla których znam wagę i dodatkowych 100g dla całej reszty mamy: poniżej 10 kg. Rower nadal ma fabryczne koła ze zmienionymi oponami i wlanym mlekiem (po 100 ml na koło). Czekam jeszcze na finalną owijkę. Jednak chęć jazdy jest na tyle dużą, że zawijam starą i lecę do lasu na dokładne testy. Fotki i wrażenia wjadą wieczorem.
    1 punkt
  23. Musisz sobie jeszcze odpowiedzieć na pytanie jakie chcesz wciskać opony bo wielu się chwali, że wejdzie 35c, ale często się okazuje że wejdzie, ale gładka bez bieżnika, a i miejsca mało na błoto itp. Jak chcesz jeździć na slickach 35c to każdy z powyższych będzie pewnie dobrym wyborem, jak chcesz wkładać coś z bieżnikiem to szukaj roweru z deklarowanym większym prześwitem np. ten Sup.
    1 punkt
  24. Grizl jest bardziej skręcony w stronę mtb, przyjmuje opony do 50 mm i jeszcze jest miejsce na błotniki, moim zdaniem nietrafiony wybór, reszta spoko ✌️ Gorzej z dostępnością. Edit: rzuć okiem na Rose Reveal https://www.rosebikes.de/rose-reveal-04-105-2716192?product_shape=Matt+Carbon%2FShiny+Red
    1 punkt
  25. Cześć, wybrałeś coś już? Miałeś okazję zobaczyć na żywo Backroada? Podepnę się trochę pod temat bo mam podobny budżet i wymagania. Na przyszły sezon wymieniam moją wysłużoną szosę Giant Contend SL 1 i szukam dokładnie tego co Ty - gravela, głównie na asfalt, ale pewnie też pośmigam po szutrach i dokupię drugą parę kół typowo szosowych 28c więc szukam czegoś uniwersalnego. Obecne faworyty to: -Rose Backroad na GRX600 2x11 https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx600-2696922?product_shape=*blue+haze -Canyon Grizl CF SL 7 na GRX RX810 (ten się wydaje trochę toporny, ale widziałem na żywo na zawodach i wygląda obłędnie) https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/adventure/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-7/3244.html?dwvar_3244_pv_rahmenfarbe=YE#productDetailModalTriggerGridContainer -Superior X-Road Team Elite SE na 105 2x11 https://superiorbikes.com/pl-pl/bikes/product/x-road-team-elite-se/887 -Canyon Endurance CF 7 na 105 2x11 https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7/2735.html?dwvar_2735_pv_rahmenfarbe=R076_P02 Ktoś doradzi, który z tych będzie najlepszy? Albo którego skreślić na starcie? Mieszkam w małopolsce i obecna 105-tka daje radę nawet na większych podjazdach więc nie muszę mieć lżejszych przełożeń. Z drugim kompletem kół powinienem mieć możliwość na robienie treningów + amatorskie zawody gravelowe, może w przyszłości szosowe
    1 punkt
  26. Bo trawsko się wplątało i jechać się nie dało
    1 punkt
  27. Bo już lekko chłodny wieczór 🙂
    1 punkt
  28. Bo widok troszkę wyższej perspektywy niż perspektywa siodełka
    1 punkt
  29. @Sobek82 Jak Ci tak nudno z jednym drzewem, to tu masz więcej
    1 punkt
  30. No tak trochę pusto, tak pusto że aż nudno, tak nudno tylko trochę, ale pięknie bo drzewo, zachód i rower, więc nudno i pusto już nie. Bo pół serca Pozdrow'er😘
    1 punkt
  31. Bo całkiem spoko miejscówka, co nie?
    1 punkt
  32. Ponad 10kg aluminiowego roweru za ponad 10k cebulionów, rozsądku to tu nie ma😁
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...