Skocz do zawartości

Ranking

  1. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      2 318


  2. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      4 518


  3. Cross90

    Cross90

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      654


  4. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      10 432


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 07.08.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo nadawali burze, a było super😁
    12 punktów
  2. 10 punktów
  3. Bo oprócz pochłanianych kilometrów, trzeba czasem dotknąć i kultury, i historii. Zamek Książąt Mazowieckich w Liwie (a właściwie to, co z niego zostało) z dobudowanym muzeum, prezentuje się właśnie tak:
    7 punktów
  4. Bo spotkałem koło biedronki Pozdrow'er 😘😉
    7 punktów
  5. Michał, kadr Ci poleciał, ale poprawiłem.
    7 punktów
  6. Niech będzie pochwalony ... chciałbym się przypomnieć z propozycją SINGLE nad morzem Zaraz mamy długi weekend taki wypad 11-15 byłby idealny. W moim SS poczyniłem zmiany Dzisiaj wjechał gburowaty wideł i wpakowanie gburowatego kierownika ma sens Dorzucam zdjęcie aktualnego wozidła do dalszych wycieczek
    4 punkty
  7. @bazzz, dzięki Bo tak wygląda ostatni odcinek podjazdu
    3 punkty
  8. Kopiuj/wklej Build na niedzielę. Robimy w tą sobotę/niedzielę mini zlot koło Przelewic, kolega będzie motorem zmierzał więc mu zawezmę rower swój, chce koniecznie z przerzutkami, nie bardzo byłem rad odwijać owijki i wyciągać pół osprzętu z singla, chodził za mną od pewnego czasu zamysł na pogodzenie barana z manetką. Przy największym przekosie łańcuch tarł o 3'' opony więc wpadły stare Griftery na nowych kołach od Rodi 30C. Koszyk to już moja ułańska fantazja. Pozdrow'er😘 Jeszcze raz pozdrow'er
    2 punkty
  9. Bo przejadę, pomyślał rowerzysta. Bo takiego wała, pomyślało błoto.
    2 punkty
  10. Bo w temacie ślimaków: panoramiczno-widokowy
    2 punkty
  11. W taką pogodę wodoodporna kurtka to podstawa.
    2 punkty
  12. Bo okazuje się, że takie szutry po horyzont mam niedaleko chałupy👍
    2 punkty
  13. Cześć, chciałbym się z Wami podzielić moimi doświadczeniami z łańcuchem z aliexpress. Jestem początkującym rowerzystą jak i serwisantem swoich rowerów. Poprzednie dwa łańcuchy kupiłem w wersji OEM bez pudełek, dlatego też nie wiedziałem jak wygląda oryginalnie zapakowany produkt. Przechodziłem na napęd 1x11, zakupiłem łańcuch Shimano 11s na ali. Przyszedł w "fabrycznym" kartonowym opakowaniu, wszystkie folijki, papiery. No fajnie, łańcuch założyłem do roweru. Po przebiegu 319km postanowiłem sprawdzić wyciągnięcie łańcucha przyrządem (wiem, że to słaba metoda, ale coś tam można się dowiedzieć) i przymiar 0.75 wpadł bez problemu, 1.0 również. Łańcuch zdemontowałem, kupiłem stacjonarnie nowy łańcuch Shimano 11s. Mając oba łańcuchy postanowiłem je zmierzyć zawieszając je na gwoździu. Wynik widoczny jest na zdjęciu. Długość łańcucha nowego to około 146,5cm. Wyciągnięcie 1% oznacza 14,6mm. W moim przypadku wyciągnięcie wynosi 10mm co daje 0,68%. Jak widać przyrząd pokazuje co chce, ale łańcuch i tak idzie na złom. Moja wina, bo chciałem zaoszczędzić a ostatecznie musiałem kupić drugi łańcuch.
    1 punkt
  14. Jakby się coś Stallovego kroiło w terminie choć troszeczkę bardziej odległym to chętnie. Bo nie chcę jak Ktoś Ostatnio wpadać z przerzutkami z zaświadczeniem lekarskim
    1 punkt
  15. Witam Niestety bikepacking nie jest dla każdego i nie każdemu pasuje Odnoszę wrażenie że dużo ludzi tego spróbowało i się sparzyli ?! Można się spokojnie spakować w podstawowy zestaw toreb nawet na zimowy kilkunastodniowy wypad . Wszystko zależy od umiejętności i sprzętu jakim dysponujemy . Nie da się lekko i mało jak nie ma sprzętu z półki "lekko ,małe i niestety drogo" Na zdjęciu jestem spakowany na tydzień późną jesienią i niczego mi w tym zestawie nie brakuje Przód Pacman -tarp ,moskitiera ,materac - ciuchy na przebranie (do spania) zapasowa koszulka ,skarpety ,ręcznik , kurtka i spodnie przeciwdeszczowe. Torba przód -przybory higieniczne , baterie , apteczka ( minimum) ,czołówka i parę pierdół Na kierownicy butelka wody Trójkąt -jedzenie ,kuchenka i inne szpeje , filtr do wody , pompka ,łatki jakieś narzędzia, aku do lampki , dużo po nocy jeżdżę Tył -Śpiwór , kurtka puchowa -w zależności od temperatury większa torba +ciepła bielizna, Botki ,spodnie puchowe (jestem zmarzluch ) Pod torbą stelaż i śledzie w worku . A co wcale mnie nie dziwi taki sam zestaw mam na weekend jak i na dwa tygodnie. Latem potrafię połowę mniej zabrać towaru . Tu mnie kolega uświadomił że jak ktoś ma 190 cm to jego zestaw nawet minimalny jest mega większy od mojego . Kumpla polar to dla mnie płaszcz I nic mi tam na rowerze nie dynda ,nie wisi , sztywno na swoim miejscu jak po niebieskiej tabletce ! Wszystko zależy kto co potrzebuje na wyjazd , mam kumpla który zabiera składane krzesełko , a można usiąść na pieńku Bardzo przydatna jest "lista" co zabieramy i czego nie użyliśmy na żadnej wyprawie , spokojnie można to zostawić szczególnie gdy nasze wyprawy są " do około komina" gdzie praktycznie wszystko można kupić w razie W .
    1 punkt
  16. Ale założyciel tematu chyba nie zamierza się ścigać w pro-tourze, tylko robić sobie mini przejażdżki DO 30 km. Nikt nie twierdzi, że baranek nie ma sensu, tylko że przy totalnie rekreacyjnej jeździe nie robi różnicy. A klamkomanetki są znacznie droższe w zakupie i droższe też w serwisie.
    1 punkt
  17. 2,0 ale przez moment miałem nawet VEE TIRE T-FATTY 29x3.0"
    1 punkt
  18. @szczupak56dzięki za szczere podzielenie się doświadczeniem, mało kto potrafi przyznać się do błędu dlatego na forach dominują opisy świetnych okazji na Ali. Niestety problem staje się coraz większy bo podrobiony towar trafia również na Allegro czy do OLX.
    1 punkt
  19. Możesz śmiało użyć DOT4 tylko sprawdź czy masz dobry zestaw, bo pewnie potrzebujesz końcówki Bleeding Edge.
    1 punkt
  20. Jak coś trochę bardziej pojemnego i workowatego, to polecam https://allegro.pl/oferta/sakwa-rowerowa-geosmina-na-kierownice-3-5l-gravel-13970045115
    1 punkt
  21. Idziesz w dobrym kierunku potrzebujesz jeszcze coś podobnego na przód ale jak to się sprawdzi w praktyce to nie wiem bo np. Dt Swiss czy Mavic oferuje do swoich kół coś jak poniżej co daje gwarancje, że oś po zaciśnięciu jest prawidłowo zablokowana. https://allegro.pl/kategoria/czesci-piasty-16445?string=end cap
    1 punkt
  22. Oczywiście, że tak. ad. 2) Spójrz do instrukcji, jest to ładnie wyjaśnione https://si.shimano.com/en/dm/GADBR01/install_shifting_cable ad.3) korzystam z video parktoola i instrukcji shimano, działa 🙂 Jeszcze jedna uwaga Przyjrzyj się dokładnie, to są dwa różne noski, jeden owszem wchodzi w klamkomanetkę ale ma jeszcze podłużny ząb.
    1 punkt
  23. U mnie jest GRX400, niedawno zostałem zmuszony do wymiany przewodu. Kupiłem taki jak Shimano chciało "Sm-Bh90-Jk-Ssr" i jest w komplecie wszystko co ma być. Choć co tam stówę kosztuje to nie wiem. Do tego zestaw do odpowietrzania ezmtb z Shimanowym olejem , instrukcja na YT jedna, druga, ze 2-3 próby, bo też tego nigdy nie robiłem i w końcu poszło tak jak ma być. W sumie Shimano też daje instrukcję jak to zrobić w pdf.
    1 punkt
  24. Jak ktoś się pobawić to dlaczego mu zabraniać. 1. Bębenek 10s jest taki sam jak pod 11s a nawet 12 s z kasetą 11-50,51. 2. Tak niektórzy producenci oferowali np Mavic (nie wiem czy nadal) end caps pod QR jako adapter sztywnej osi.
    1 punkt
  25. @Resel- widzę, że jesteś z Krakowa, Bianchi Arcadex mają w BIKE-RS, przynajmniej ostatnio mieli, jak byłem w ubiegłym tygodniu, ale nie wiem, w jakim rozmiarze, musiałbyś sprawdzić.
    1 punkt
  26. 186 i 84 to raczej niespecyficzna budowa ciała, tu standardowe propozycje producenta są raczej bezużyteczne. Masz krótkie nogi i długi tułów. Może być, że kupisz dwa rozmiary i żaden nie będzie pasował 😜 jeden będzie ciął jajka a drugi będzie za krótki. Teoretycznie ten za krótki można wydłużyć moskiem i kierownicą ale na zdjęciach wygląda jakby okablowanie było w zintegrowanej kierownicy i mostku więc można już sobie odpuścić to rozwiązanie. Więc do brzegu, bez mierzenia a najlepiej bikefitingu bym nie kupował bo uwalić 9k a potencjalnie 18k to już poza moją strefą komfortu. Wolał bym jechać i przymierzyć krossa eskera 7/8 w jakimś salonie czy Superiora x-road w centrum rowerowym. @marcescosztywność to jedno a wygodna pozycja to drugie, koledze raczej bardziej o geometrie chodzi.
    1 punkt
  27. @ernoratorszybka dla autora, nie wiem za wiele o nim, poza tym co napisał, ale po tym co napisał nie sądzę, żeby robił średnie ponad 30 km/h. A w takim przypadku prosta kierownica nie będzie problemem.
    1 punkt
  28. Podobnie jak kolega wyżej, w kwestii odsprzedaży jestem pesymistą. Widzę, jak na OLX potrafią wisieć tygodniami rowery dużo bardziej popularne na polskim rynku, które ktoś chce sprzedać właśnie dlatego, że źle dobrał rozmiar. Rowery te potrafią być wystawione w cenie o 30% niższej niż sklepowa, a zainteresowanie nimi i tak jest średnie, skoro tygodniami nie schodzą. Inna kwestia, że mając 8500 zł, można kupić innego gravela na GRX600 bez najmniejszych problemów i nie trzeba szukać czegoś z drugiej ręki.
    1 punkt
  29. Do takich zastosowań nie potrzebujesz gravela. Weź sobie kup jakiegoś fitnessa, albo "gravela" z prostą kierownicą jak marin dsx 2 czy cube nulane pro. Lepiej się sprawdzą w mieście dla amatora, na trasy do 30km. Lepszy stosunek cena/osprzęt, tańszy/łatwiejszy serwis.
    1 punkt
  30. Każde połączenie karbon-alu pastą. Chodzi przede wszystkim o to, że karbonu nie można ściskać tak mocno jak innych materiałów.
    1 punkt
  31. DSX'owi to chyba jednak bliżej do MTB niż do fitnessa.
    1 punkt
  32. No i regularny serwis wedle zaleceń producenta. Wszystkie środki do smarowania z zewnątrz to wyciąganie kasy od jeleni a często też robią więcej złego niż dobrego.
    1 punkt
  33. Ad 3. Poszukaj na YT poradników od Park Tool albo GCN, GRX przelewasz jak każdą inna grupę szosową od Shimano.
    1 punkt
  34. Ponoć Brooks to takie fajne i wieczne siodełko. Mój po 3latach Trzeba będzie napisać reklamację zobaczymy co z tego wyjdzie. Drobne prace przy rowerze i czyszczenie tarcz Postanowiłem sprawdzić jak tam opona w środku bo cały czas mi schodziło powietrze, pomimo reguralnych dolewek mleka. Tufo jednak nie lubi się z mlekiem. Przynajmniej wszystko ładnie zeszło i będzie można spokojnie dętki włożyć w środek. Detka z mleka się zrobiła Mały wyjazd z potomstwem. \ Wreszcie dotarłem. Chociaż nie byłem przygotowany na tak długą trasę. Chciałem zrobić maks 40km a dojechałem aż i okazało się, że zrobiłem 90km. Muszę jeszcze raz tam pojechać lepiej przygotowany. Teraz miałem ze sobą tylko jeden bidon i nic więcej. Nie udało się wszystkiego przejechać bo byłem wypompowany.
    1 punkt
  35. Ja swojego przerobiłem na grzybowóz i rower na zasadzie "nij w krzaki i się nie przejmuj" Myślę tylko czy nie wrzucić szerszych opon bo miejsca jest sporo a i poprawiło by to wygodę. Pytanie tylko co tam max wejdzie, pewnie 2.0/2,1.
    1 punkt
  36. Bo nie chce przestać padać to siedzę w lesie 🙃
    1 punkt
  37. 1 punkt
  38. Nadmiar szczegółów najczęściej jest zbędny.
    1 punkt
  39. Ależ nie ma nic złego w testowaniu, wręcz przeciwinie... Natomiast nie bardzo rozumiem dlaczego piszesz o "odmieńcach" czy "niestworzonych historiach", stąd też moje pytanie...
    1 punkt
  40. Ale co jest tak niestworzonego w tym, że ktoś może mieć inne potrzeby niż Ty?
    1 punkt
  41. Społeczeństwa są coraz bardziej leniwe. Jeżeli dodamy do tego, że chcą się kreować na kogoś, kim tak naprawdę nie są, to wręcz pożądane jest móc powiedzieć w towarzystwie - "regularnie trenuję na rowerze" - co tam, że trening polega na dojeżdżaniu na elektryku do pracy i jeździe po bułki do Lidla - ważne, że jest to dobrze odbierane w otoczeniu. Trenuję sam, ale czasem najdzie mnie, żeby ktoś mi potowarzyszył - ze świecą szukać chętnych. Tysiące wymówek. Można by wysnuć tezę, że ktoś nie chce ze mną spędzać czasu. Pudło. Jeżeli zaproponuję tym samym osobom spotkanie, gdzie nie będzie trzeba wykazywać żadej aktywności fizycznej - już ze spotkaniem nie ma problemu. Oczywiście propozycje kieruję do osób, które same kiedyś były bardzo aktywne, ba - nawet do takich, co się zarzekają, że ciągle trenują - jednak rzeczywistość jest inna. Obecnie lenistwo jest wpajane dzieciakom od najmłodszych lat - pamiętam czasy szkolne - z trudnem było znaleźć dzieciaka z nadwagą, jak już się znalazł - często był obiekem drwin, obecnie pewnie z połowa dzieciaków oscyluje w granicach nadwagi, I wmawia się im, że najważniejsze, że dobrze się czują sami ze sobą. I mają nie przejmować się zdaniem innych.
    1 punkt
  42. A masz jakieś podstawy do takiego twierdzenia? Typowy wykres zależności współczynnika tarcia opony od stopnia poślizgu (czyli o ile wolniej kręci się koło w stosunku do swobodnego toczenia, 100% poślizgu = całowicie zablokowane koło) na różnych nawierzchniach wygląda tak: Ten wykres oczywiście zależy od rodzaju opony (np. wyścigowy slick vs opona drogowa, opona letnia vs wielosezonowa, opona z wysokim bieżnikiem i prawie łysa itp.), a dla niektórych rodzajów nawierzchni nie da się tej krzywej precyzyjnie wyznaczyć. Widziałem też takie wykresy, gdzie np. dla grząskiego śniegu na samym końcu (przy całkowicie zablokowanym kole) jest nawet jeszcze lekka górka (czyli właśnie ten klin przed oponą ze skumulowanego, luźnego materiału nawierzchni). Dlatego zablokowanie koła wcale nie powoduje realnie aż tak dużej utraty siły hamowania, a często ją wręcz wzmacnia. Na przykład na takim lodzie koło zablokowane generuje praktycznie taką samą przyczepność jak toczące się z minimalnym poślizgiem. Na szutrze, im większy stopień poślizgu, tym większa siła hamowania. Podobnie będzie w grząskim piachu czy śniegu. Wiele zależy też od tego, co znajduje się pod tą luźną warstwą. W każdym razie spadek siły hamowania (jeśli występuje) po zablokowaniu koła praktycznie nigdy nie sięga 50 %. Zwykle jest to jakieś 10-30 %. Oczywiście to też nie jest mało, ale często i tak więcej niż podczas niedostatecznego stopnia poślizgu. Układy ABS starają się utrzymać stopnień poślizgu w jakimś zaprogramowanym z góry przedziale, a te nowocześniejsze próbują też odczytać w jakiś sposób rodzaj nawierzchni i dostosować stopień poślizgu do warunków (tak przynajmniej wnioskuję z przeproprowadzonego researchu na temat układów ABS - jeśli ktoś coś wie więcej na ten temat to proszę o informacje). Wychodzi im to lepiej lub gorzej, ale nigdy idealnie. Zwykle i tak poświęcają siłę hamowania na rzecz zachowania sterowności i stabilności (np. w warunkach "split mu"). W trudnych warunkach zimowych układy ABS generalnie sobie nie radzą i często znacznie wydłużają drogę hamowania w stosunku do nawet średnio doświadczonego kierowcy obeznanego z hamulcami bez ABS-u, a w pewnych warunkach redukują siłę hamowania prawie do zera. Jak bezradny (i trudny do przewidzenia) jest ABS w zimie widać choćby tutaj: Dlatego ja ABS-u w rowerze mtb, który z założenia porusza się w warunkch terenowych, często po luźnej nawierzchni, nie widzę i mam nadzieję, że się nie upowszechni. Zablokowane koło, zwłaszcza przednie w zakręcie to problem głównie ze względu na utratę sterowności. Zablokowanie tyłu często wręcz poprawia sterowność, jeśli się to umiejętnie wykorzysta. Właściwie bez możliwości blokowania tylnego koła jakakolwiek bardziej agresywna jazda w terenie jest niemożliwa. Nawet normalna komunikacyjna jazda w warunkach zimowych (gdy ktoś jeździ rowerem cały rok) z ABS-em będzie mordęgą. A już na oponach z kolcami na pewno. Dlatego ABS w rowerze to moim zdaniem zło.
    1 punkt
  43. Ja tam fanem Trek'a nie jestem, ale zawsze lepiej się czuje kiedy użytkowane przeze mnie rowery mają autoryzowany serwis bliżej niż 480km od mojego miejsca zamieszkania... Dlaczego ? A prostu dlatego, że często mechanik ogarnie temat "na miejscu" bo akurat miał potrzebny komponent na półce, a do tego jeszcze kawą poczęstują... 😎 Na elektrykach się nie znam, ale mniemam że stopień skomplikowania sprawia że psują się 10x częściej niż tradycyjne rowery. Cóż ci ten Trek takiego złego uczynił że tak go nienawidzisz 😄
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...