Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      4 582


  2. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      7 615


  3. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      1 957


  4. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      4 438


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 30.07.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Jest gdzieś lecz nie wiadomo gdzie Świat w którym baśń ta dzieje się Malutka puszka mieszka w nim...
    9 punktów
  2. Gdzieś tam w dolince jedzie właśnie peleton TDP.
    6 punktów
  3. Ritchey obręcz dokonał żywot z dwa jedno koło powstać musi. Pozdrow'er😘
    3 punkty
  4. bo z Reichsbrücke w Wiedniu piękne widoki są... (z wyprawy przez Alpy do Chorwacji)
    3 punkty
  5. Glony w Jeziorze Pilchowickim za bardzo wzięły do siebie tekst piosenki W. Młynarskiego "Jeszcze w zielone gramy" i postanowiły zagrać na całego.
    3 punkty
  6. Kierownik siedzi i duma.....co to żem z tą obręczą nawywijał......ale mam pałera po pijaku 🤣
    2 punkty
  7. Przymiar się może i sprawdza ale tylko do "starego" typu napędu. W 12 rzędowych to niewypał. Sram i jego łańcuchy mają inną wymiarówkę niż np.Shimano z racji większych "sworzni". Z kolei wracając do starszych " napędów" np. taki Wipperman nówka jest " krótszy" od nówki Shimano. Tak ,że wykonawca tego przymiaru powinien jeszcze wskazać do jakiego konkretnengo łańcucha ten przymiar kalibrował. Chcecie idealnie znać uciąg konkretnego łańcucha to tylko suwmiarka i pomiar nówki a potem kontrola w ramach nabijania kilometrów. Nawet w Shimano partie łańcuchów mają drobne fluktuacje wymiarowe. Dla mnie wszystkie te przymiary to pic na wodę. A żeby była precyzja to nie mierzyć na "dwóch" ogniwkach tylko w "szerszym " wymiarze.
    2 punkty
  8. Bo fotki nie oddają uroku niektórych miejsc😉
    2 punkty
  9. Miało być trochę słońca i mały deszcz. Był maly deszcz na przemian z dużym deszczem, ale jak sobie wylałem wodę z butów na hali Barankowej i akurat wyszło słońce na 3 minuty, to było nawet przyjemnie:)
    2 punkty
  10. Moje stalowe rowery pracują nawet jak śpią, mimo że są pochowane w stodole, śpiąc w swoim łóżku oddalonym o kilkadziesiąt metrów, czuję tą cudowną pracę stali chromo molibdenowej, to jest niebywałe, nie do opisania, coś z czym się nigdy nie spotkałem, czujesz to pod skórą, na skórze, nawet tam gdzie tylko papier toaletowy ma dostęp. Niesamowite.
    2 punkty
  11. Bo z górki było, Wyżyna Miechowska
    2 punkty
  12. Bo jak się zjedzie z Łapszanki do sąsiadów to jest kolejne 8km pod górę
    2 punkty
  13. Bo takie zadaszenie wykonałem dla kolegi z forum @CoolBreezeOne, nie ma za co😉, rower mój przypadkiem bo wożę w busie 🙃 Pozdrow'er😘
    2 punkty
  14. Sensa i ktokolwiek inny to sobie może pisać co chce, dopuszczać co i jak chce. Jest jeszcze uokik, rzecznik konsumenta i klauzule zakazane. Obowiązki gwarancyjne narzuca prawo, a nie papuga co je pisze dla producenta.
    1 punkt
  15. Ja ze swojej strony mogę polecić Góry Sowie, tam jest kilka pętelek wyznaczonych. Miałem ubaw niesamowity. Pytanie jak pozostali są wprawieni. Jeśli wcale, to jednak czarną trasę bym odpuścił - byłem w tym roku pierwszy raz na e-bike. Jeśli ktoś nie ma techniki jazdy po kamieniach i korzeniach to raczej będzie to dla niego męka (70-80% trasy jest dosyć gładka, ale te 20-30% może skutecznie zniechęcić każdego nowicjusza). Byłem z bratem (szosowiec, cały czas zostawał mocno z tyłu :D) i stwierdził, że swojej połówki, która nie jeździ regularnie w życiu by nie wziął na tę pętlę. Tutaj mapki i trasy. Dla mnie mało czytelne, jak się na coś zdecydujesz to polecam pobrać gpx i wrzucić w jakiś program, z którego korzystasz. https://www.strefamtbsudety.pl/trasy-mapy/ Edit: doczytałem jeszcze raz, że wszyscy bez doświadczenia. To w takim razie konkretnej traski nie polecę. Ale powiem tylko, żebyś na czarną bielawę się nie porywał
    1 punkt
  16. Endurance nie odnosi się do opon tylko do geometrii ramy - na rowerze endurance masz trochę bardziej wyprostowaną pozycję podczas jazdy Gravel jest dłuższy, kąt główki ramy mniejszy więc rezultacie będzie mniej dynamiczny/responsywny Rowery orbea to ogólnie ciężkie są
    1 punkt
  17. Superiora masz też w wersji na wyższej grupie napędowej itd, musisz pogrzebać bo na pewno są w innym malowaniu Jeśli masz budżet 9k to nie ma co patrzeć na contenda w tej konfiguracji. Szukaj czegoś na hydraulice, szczególnie przy tej wadze. Contend ar1, cube attain sl
    1 punkt
  18. Średnio bo cenę ma z dvpy w stosunku do tego co oferuje Popatrz na to - https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/ Producent robi na tej samej ramie szosę i gravela, masz szosowy napęd a w razie potrzeby zmieści się opona 40c
    1 punkt
  19. Jak nie zauważyłeś czy ma przerzutki to nie widziałeś ( co jest całkiem prawdopodobne) czy nie miała silnika 😀. A co do tematu - jeśli jesteście pewni że będziecie jeździć kilka, maksimum kilkanaście kilometrów na raz to możecie kupić te Gazelle. Kierownica typu " jaskółka" jest łatwiejsza w prowadzeniu niż prosta, pozycja "comfort" jest bardzo wygodna na krótki dystans. Rower jest trwały, odporny na nieserwisowanie. Ale jeśli po jakimś czasie okaże się że chcecie powiększyć dystans i to nie do jakiś ekstremów a do 20 - 30 km to je przeklniecie. Chwyt kierownicy typu " jaskółka" wiąze się że skrzyżowaniem kości przedramienia a więc z napięciem mięśni ramion i przedramion. Przy prostej kierownicy mamy kości przedramienia równolegle więc napięcie mięśni jest znacznie mniejsze. Także pozycja siedząca 90 stopni jest wtedy męcząca, najwygodniejsza na dłuższą metę jest pozycja "moderate" czyli 60 stopni ( chodzi o kąt pomiędzy podłożem a linią kręgosłupa). I tego typu rower według mnie będzie najlepszy - z prostą kierownicą i pozycją moderate. A jeśli chodzi o wagę - jak nie planujecie jazdy sportowej to bez przesady w obie strony - najlepszy stosunek jakości do trwałości mają komponenty że średnich grup ( w Shimano to Alivio i Deore) wyższe często są lżejsze kosztem trwałości). I nie patrzcie na przerzutki - bo często firmy dają byle jakie kasety, łańcuchy, manetki a do tego przerzutkę kilka klas wyżej - osprzęt działa tak jak najsłabsze ogniwo. Myślę że dla was dobrym wyjściem będzie Trek Dual Sport 2
    1 punkt
  20. Ja z kolei uważam, że skoro idziesz w bikepacking, to duża część graveli (oczywiście nie wszystkie) będzie miała jedną podstawową zaletę - nieporównywalnie większą liczbę otworów montażowych niż większość rowerów szosowych typu road+. Jeżeli natomiast masz na myśli bikepacking w skali takiej jak na zdjęciu, które zamieściłeś powyżej, to bez większego znaczenia.
    1 punkt
  21. Po prostu po co Ci Gravel, jeżeli wsadzisz tam wąskie opony, czyli takie do których został stworzony typ Road+. Nie kupujesz samochodu terenowego, żeby wsadzić tam nieco większe opony niż do sedana.
    1 punkt
  22. Aż dziwne, że jeszcze nikt nie zaproponował Marina Muirwoodsa. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-muirwoods A tak na poważnie, te Mariny to w porządku marka i oni robią część rowerów takich bardziej nieszablonowych - wyżej są podane inne przykłady. Nawet ten model występuje w malowaniu rasta. Nie wiem, czy macie gdzie przymierzyć - ale to jest fajna opcja. Tak całkiem na poważnie.
    1 punkt
  23. Jedź do najbliższego mechanika samochodowego niech ci wkręci v-coila - korba lata posłuży.
    1 punkt
  24. No to nie Gravel, tylko szosa Road+. Czyli rower szosowy na tarczach, ale z możliwością montażu opon w okolicach 32c. Jeżeli podoba Ci się Terra, to masz też model Avant, który jest szosą Endurance. Jeżeli nie planujesz pakowania tam opon w okolicach 40c, a czytając opis nie ma to sensu, to nie ma powodu żebyś kupował Gravela.
    1 punkt
  25. Nie stresuj się, kwestia lini łańcucha jest mocno przereklamowana, jak przerobiłem swojego Canyona z 3x10 QR na 1x12 i sztywną oś 142x12 to też mocno przeżywałem….🙀 Teraz się przyzwyczaiłem, że na trzech największych zębatkach coś tam chrobocze 😀
    1 punkt
  26. Udało mi się z WD-40 i mocną wiertartko-wkrętarką, która miała na sobie uniwersalny klucz. Po jeździe próbnej okazało się, że tarcza ociera o zacisk i po poluzowaniu go lekko, przestała. Oś jest idealnie wysunięta w lewą i prawą stronę, czy przez to, że mogłem zapomnieć podkładki po nakrętce tak się dzieje?
    1 punkt
  27. Jest tak jak mówisz Nie mamy porównania, to będą nasze pierwsze, samodzielnie kupione rowery. Dodatkowo, mamy za sobą traumy tzw. rowerów komunijnych, które skutecznie zniechęcały do jeżdżenia. Twarde, strasznie niewygodne siodełka, ogólnie niedopasowane... Oczywiście, że mam dystans. Dlatego też założyłem ten temat i poprosiłem o pomoc ludzi, którzy się znają Wiadomo, że z rundki pod sklepem nie wie się wszystkiego, ale jakieś pierwsze odczucia zawsze są (tak jak z tym Creme Molly), gdzie na necie wyglądał OK, a na żywo jak atrapa roweru. Właśnie po to jeździmy i oglądamy. Teraz cel to przejechanie się i porównanie wrażeń z jazdy na jakimś miejskim/trekkingowym za podobne pieniądze, czy to od Krossa, Gianta, Rometa, Treka itp.
    1 punkt
  28. Ta z linku do olx nie będzie pasowała bo jest do napędu 1x z szerokim łańcuchem. Jeżeli zamierzasz zostać przy korbie na kwadrat, to najłatwiej dostępna opcja to różne korby aluminiowe noname z zębatka NW, podobne do tego co masz teraz. Pełne aliexpress jest tego - a, b, c , na allegro też znajdziesz, tylko drożej - a, b.
    1 punkt
  29. Nie macie porównania z przyzwoitymi rowerami i dlatego Gazelle itd. wydają się Wam super. Każdy rower, jeśli ma sprawne piasty, w miarę wygodne siodełko i pasującą pozycję wyda się nowicjuszowi mega na rundce koło sklepu równym asfaltem. Choćby ważył ponad 20 kilo i był zrobiony z drewna. A głodnemu smakuje i zupka za 99 groszy. Potem wszystko wyjdzie w eksploatacji, waga, hamulce, piasty, napęd itd. - wszystko będzie ciężko chodzić, topornie, po pewnym czasie z różnymi odgłosami, opony będą miały marne właściwości jezdne - a nawet tego nie zauważycie, bo nie będziecie mieli punktu odniesienia. Tego punktu odniesienia nie dadzą Wam też porównawcze rundki różnymi rowerami wokół sklepów, bo wszystko się zauważa dopiero po iluś tam km, po poznaniu podjazdów, różnych podłoży, wtedy też wychodzą jakość i właściwości osprzętu. Posłuchajcie kolegów i od razu skreślcie te wynalazki i patrzcie na te Mariny czy inne zaproponowane lub podobne. Wiem z dawnego doświadczenia gorzkiego, co mówię... Dobre porównanie z tym dzieckiem, co pierwszy raz spróbowało lodów. Jeśli tak mówisz, to masz dystans i prawdopodobnie nie wtopisz z imitacjami rowerów.☺️
    1 punkt
  30. Kup pan jakiś mocny dwuskładnikowy klej do powierzchni metalowych i wklej tam padał już na zawsze. Po co to tyle inwestować skoro rower może po takim zabiegu jeździć jeszcze długo. https://novato.cz/produkty/klejenie-i-uszczelnianie/masy-uszczelniaj-ce-i-klej-ce/duotmel-r
    1 punkt
  31. Nie sądzę. Różne materiały, działające siły, przeciążenia, czynniki zewnętrzne... Nie warto ryzykować zdrowiem. Nowa korba takiej klasy to koszt maksymalnie 200 zł.
    1 punkt
  32. Czepiacie się. Nie każdy chce mieć wątpkiwą przyjemność spotkania z KAS. W tym kraju na takim chałupnictwie nie da normalnie funkcjinować. Oni się takich bardziej czepiają (bo roboty mniej a premia ta sama) niż korpo kręcocych na miliony ale z wynajętą rzeszą prawników. A pedros cc2 plus ma ograniczoną funkcjonalność - próba otwarcia nim piwa zmienia go w pogjętą blaszkę... pozostawiając piwo nadal nieodkapslowane
    1 punkt
  33. To wygląda jak sprzedaż dragów mam pedrosa. 80 zeta. Działa jak powinien .
    1 punkt
  34. Trek Dual Sport 2 - https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-trek-dual-sport-2-gen-4 pewnie w innym sklepie znajdziesz jeszcze taniej - na Twoje potrzeby wystarczy, zostanie jeszcze na oświetlenie, bagażnik, czy co tam będziesz chciał. Tu dodatkowe akcesoria do tego roweru (opcjonalnie). Błotniki - SKS Velo 42 Urban (62,99 zł) - https://allegro.pl/oferta/blotniki-rowerowe-sks-velo-42-urban-28-42mm-13520021452 Wsporniki do błotników (32,99 zł) - https://allegro.pl/oferta/wsporniki-prety-do-blotnikow-velo-42-urban-47-trek-12548095747 Stopka - XLC KS-C06 (70,32 zł) - https://www.rowertour.com/p/248049/stopka-rowerowa-xlc-ks-c06-24-29#rozmiar-18-x-5-mm - na pewno będziesz rozstaw otworów montażowych - 18 mm, nie jestem pewien, czy średnica otworów będzie 5 czy 6 mm. Możesz zapytać podczas zakupu roweru. Bagażnik - Trek Lightweight Rear Rack (96 zł) - https://e-velomania.pl/Bagaznik-Trek-Lightweight-Rear-Rack Lampki komplet - EYEN Cubiq Max (84,99 zł) - https://www.centrumrowerowe.pl/zestaw-lampek-rowerowych-eyen-cubiq-max-pd26955/ - taka sensowna opcja. Za 347 zł dodatkowo masz wszystko. Łącznie ze stopką. Tą kwotę da się oczywiście jeszcze bardziej ściąć - można kupić tańsze rzeczy.
    1 punkt
  35. Bo co zrobisz, nie polubisz kotka?
    1 punkt
  36. Bo gąsieniczka była od tego małego robaka
    1 punkt
  37. Celem pomielenia korbą znalazłem się na właściwym wybiegu.
    1 punkt
  38. Bo przed burzą (udało się wrócić do chałupy!).
    1 punkt
  39. 1 punkt
  40. Bo było narzekanie, że nic nie wrzucam
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...