Skocz do zawartości

Ranking

  1. kipcior

    kipcior

    Użytkownik


    • Punkty

      25

    • Liczba zawartości

      2 982


  2. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      7 407


  3. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      4 586


  4. dfq

    dfq

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      841


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.07.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo momentami jest stromawo, a końskie muchy atakują stadami ale za to ominąłem łagodny podjazd asfaltem. No i widać jakieś zaburzenia horyzontu
    16 punktów
  2. Bo musiałem się pochwalić złożonym 26erem dla nastki latki. Goatlink do Acery, kaseta 8s 11/42t, korba 155mm 32t Pozdrow'er😘
    9 punktów
  3. 9 punktów
  4. Bo początek wesołej przygody, rower jeszcze czysty, ludzi nie ma, a cel jest zupełnie gdzie indziej.
    9 punktów
  5. Bo osiedle nowych domów - wszystkie kryte strzechą... średniowiecze normalnie jakieś 😁
    8 punktów
  6. 7 punktów
  7. Bo da się januszowozem wjechać w głęboki las😁
    6 punktów
  8. Bo walka z wiatrem podczas rowerowej wyprawy jest jak pojedynek z wiatrakiem - bez sensu. A fotka z dzisiejszego kręcenia bardziej pasuje do zbędnej około rowerowej 😉
    5 punktów
  9. Bo takie miejsca przypominają że czas na przerwę 🙃
    5 punktów
  10. Bo kapelusze wisiały mi nad głową.
    4 punkty
  11. 4 punkty
  12. Bo ten Uvex ma mipsa i to w środku powinno się delikatnie kręcić na boki. Cały system na tym polega.
    1 punkt
  13. Nowej M7000 się już nie kupi. M8000 są w kosmos cenie i są sprzedawane bez blatów.
    1 punkt
  14. Fidlock ma opcję montowania na dowolny bidon swojego mocowania (na boa), tanie to to nie jest ale masz pewność że się nie porysuje.
    1 punkt
  15. No ale zębatkę musisz kupić extra - albo z manufaktury typu Banless albo od korby FC-MT510/511.
    1 punkt
  16. @Rafa1- nie wydaje mi się. Co prawda w moim przypadku temat ogarniał bezpośrednio szef sprzedaży Ridleya na Polskę, ale oni te wszystkie rowery mają bezpośrednio ściągane z Belgii. I taki też zapewne dostaniesz - fabrycznie zapakowany. Karton nie miał żadnych specjalnych oznaczeń, które sugerowałyby, że są różne partie. Jakby robili jakieś ulepy, to w Belgii musieli by dokonywać tego procederu. Oczywiście jest tak, że każdy producent zastrzega sobie prawo do podmiany osprzętu na tej samej klasy (wg własnego mniemania), ale raczej to wynika faktycznie z problemami z dostępnością czegoś, a nie że robi jedną partię prawilną, a drugą ulepy z tego, co ma. Patrząc obecnie na stronę, miałem dokładnie to samo.
    1 punkt
  17. Drobne uwagi: Lewy pedał (ten z literą L) ma lewy gwint czyli odkręcasz go zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Spłaszczenia pod klucz mogą być dość wąskie i zwykły płaski klucz czasem nie wejdzie. Musisz wtedy użyć klucza do pedałów (z kawałka płaskiej blachy). Suport masz Thomsona z wbijanymi miskami. Korby mocowane na klin: https://allegro.pl/oferta/suport-wbijany-thomson-40x151mm-os-na-klin-30313-11753302638 Upierdliwe rozwiązanie. Jeśli rower nie ma być 100% ori, to możesz przejść na suport na kwadrat. https://allegro.pl/oferta/os-suportu-na-kwadrat-kompletna-13515402469 Ale wtedy musisz wymienić korby. Jesli masz przy rowerze przez przypadek oryginalne klucze To nimi powinno dać się ogarnąć odkręcenie suportu czy pedałów. W teorii, bo jakośc tych "narzędzi" była beznadziejna. Ale gdyby były, to co szkodzi spróbować.
    1 punkt
  18. Nie wiem czy się liczy, ale działa https://allegro.pl/oferta/przetwornica-step-up-xl6009e1-8040172714
    1 punkt
  19. Tak na szybki rzut oka Merida powinna dawać najmniej pochyloną pozycję z tej trójki, mimo, że ma też minimalnie dłuższą tt od pozostałych. Ogólnie wydaje mi się, że różnice między tymi rowerami są stosunkowo nieduże.
    1 punkt
  20. nasadowy bikehand sobie odpuść bo ma taki wielki luz że ja się obawiałem że obrobi wielowypust a nie odkręci, jest na tyle za duży że wielowypust tam ledwo łapie wcięcia w misce.
    1 punkt
  21. Nie mam suportu HT ale sugerując się renomą firmy to może Bitul: https://bitul.pl/pl/p/KLUCZ-NASADKA-DO-SUPORTU-HT2-BBR60-BB106-ALU/330
    1 punkt
  22. https://www.rowertour.com/p/177022/prox-rc-b929-klucz-do-korb-shimano-hollowtech-ii uzywam tego rodzaju klucza, nie pamiętam czy tej firmy ale sprawdz się i nie ześlizguje.
    1 punkt
  23. Cześć Wieksze tarcze to jedno do tego możesz dorzucić klamki z servo wave. Od mt500 zwyż posiadają ten system. Co do tarcz to wyższe modele nie są kompatybilne z niższymi modelami haulców, można to sprawdzić na stronach shimano i o ile pamietam to raczej klocki B05S nie są zamienne z G05S Są do innych zacisków i tarcz. Znaczenie ma szerokość tarczy w miejscu gdzie trze po niej klocek.
    1 punkt
  24. Bierz karbonowe stożki. Nie ważysz dużo więc nie polecę 50-60 ale 35-45 już można. Zastanowił bym się również nad różnymi stożkami, np. 50 tył i 38 przód. Sam tak zrobiłem 50 przód i 60 tył, pisałem po różnych firmach w PL i tylko w jednej nie było żadnego problemu z taką konfiguracją, falconwheels. https://falconwheels.pl/produkt/kolo-s-t/#konfiguracja https://falconwheels.pl/produkt/kolo-s-t-kopia/#konfiguracja albo ładne 45 :d https://falconwheels.pl/produkt/disc-50-mm-fvs/#konfiguracja Nie widzę powodu kupowania al kół ze stożkiem 30+ bo to waży 1700g+, al koła do szosy to z obręczami 421 albo 470, 24 szprych aero wyjdzie waga 1500-1600g. Wiadomo najbezpieczniej piasty DT Swiss, tanio 350 drożej lepiej 240. Sam chciałem 240 ale się okazało, że mój znajomy i jego klub kupują koła od falcona na ich piastach i przez kilka lat nie mieli z nimi problemów więc kupiłem na jego piastach. Wiadomo, że z chin ale wygląda na to, że dobre. Po 5 miesiącach jeżdżenia i kilku tysiącach km, czasem w deszczu, czasem szutrze a generalnie na asfalcie, takim 2 - 3 kategorii koła i piasty działają dobrze Wpadłem też w kilka dziur, przeciąłem też na jednej oponę a koła działają bez zarzutu i nie ma śladu.
    1 punkt
  25. Dokończyłem diamanta, nasmarowałem, wyczyściłem, wycentrowałem, zarobiłem wszystkie linki, ustawiłem, gotowy do drogi, 10,1kg😉 MBK w kolejce, 26'er na kołach 27,5/ opony na mleku 47c Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  26. Ja w gravelu mam DT Swiss RR521 na piastach DT Swiss 35, szprychach Sapim Race i nyplach aluminiowych, ale do szosy bym Ci polecił DT Swiss RR511 na piastach Evanlite, szprychach Sapim D-Light albo Sapim CX-Ray i nyplach aluminiowych. Fulcrumy bym odrzucił - większe trudności z dostępnością części podczas serwisowania.
    1 punkt
  27. Ja kupiłem z decathlon Rockrider ST 120 na kołach 20cali dla 6lataka. W promocji za 800zł. Śmiga aż miło. Jest w stanie przejechać 20 km w ciągu jednej wycieczki. Amortyzator zbędny. Teraz pewnie wszyscy będą pisać że decathlon to syf bo ich 6latkowie robią KOMy na stravie na lepszych rowerach. Rower dla 6 latka ma być przede wszystkim dobrany do wzrostu dziecka (czyli za 2 lata zmieniamy na większy) i bezpieczny.
    1 punkt
  28. Grubaski postanowiły zostać "sportowcami" na rowerze z barankiem więc im się tworzy dedykowane rozwiązania;P
    1 punkt
  29. Masz w sumie 4 wyjścia: 1. Kupić starszą, nieboostową korbę np. M7/8000 oraz kupić do niej blat z jakiejś manufaktury typu Banless żeby szerokość zębów pasowała do łańcucha 12s od shimano (w napędach do 11s włącznie nie było prob, teraz wymyślili łańcuch węższy również wewnątrz) 2. Pogodzić się z kobrą z linią pod 52mm z resztą napędu 49mm - będzie drażniło, będzie głośno, ale z czasem się przyzwyczaisz (zapomnieć się nie da) 3. Zakupić korbę M5100+blat jak w pkt 1 - tutaj można dać podkładki (stosując dłuższe kominy/śruby) 4. Kupić korbę producenta niezależnego i blat pod 12s z odpowiednim offsetem (np. prowheel mpx-11 + blat "GXP" z offsetem 6mm) - tak mam np. tutaj: "skot skejl" stealth black ;) - 29er - Forum Rowerowe - Największe w Polsce
    1 punkt
  30. Jako że Tdf nam się dzisiaj zakończy...
    1 punkt
  31. Wyprawa BARDZO UDANA ! Pracuję nad filmem z wyprawy i snuję plany na przyszły rok 😁
    1 punkt
  32. To jasne, przecież nikt nie pisze, że można zalewać niesprawdzonym olejem czy generalnie czymkolwiek, tylko czymś co jest ponad 20 lat sprawdzone (nie tylko przeze mnie) i działa bardzo dobrze, a jesli tak to po co przepłacać? Totala stosuję od jakiegoś czasu bo Bendixa nie mogłem dorwać w PL, ale nie ma absolutnie żadnego z tym problemu. Mam wrażenie, że Ci co zalewają drożej niby "oryginalnym" olejem chcą na siłę się usprawiedliwiać, że nie są frajerami i nie dają się nabijać nomen omen w butelkę 😉. Wiadomo, bo 'ASO', 'oryginał', 'jak producent przewidział', 'nie ryzykować' i inne takie marketingowe bełkoty usprawiedliwiające wyższe ceny za brandowanie własną marką. W VAGowskim aucie mi zalecają olej - śczyny 0W20 co 30tys km lub 2 lata (oczywiście droższy), ja robię po swojemu i leję też dopuszczony spełniający VAGowskie normy Motul 5W30 i zmieniam co 15tys lub 2 lata (oczywiście jest tańszy, choć już dziś niewiele). I co? I jestem pewien że silnikowi to lepiej służy! Tak więc niech se każdy leje co chce, a skoro chce drożej nic mi do tego. To jest forum, ktoś zadał pytanie a ja podzieliłem się opinią i sugestią, nikogo do niczego nikt nie zmusza, wolna wola, wolny wybór.
    1 punkt
  33. Powiedzieli że biorą od Bendixa, i że to dokładnie olej LHM+, widocznie ten konkretny który producent miał w produkcji potwierdzili że będzie pasował. Nie rób z tego rocket since. Zresztą najważniejsze są testy, ponad 20 lat używam nie tylko ja, także serwisanci których znam, mieszam z czerwonym Shimano jak są hample nowe, idelanie hample działają i nic się nie dzieje, dodatkowo cena powoduje że hamulce częśćiej przelewam co tylko im służy, nie szukajcie dziury w całym. Tu chodzi o to że można spokojnie lać LHM+, teraz od Totala. "Jak nie ma różnicy to po co przepłacać" 😉
    1 punkt
  34. Nakamura do Wrocławia z błotnikami😉 Pozdrow'er😘
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...