Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.07.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Oto jest następca gravelowej wersji Advent X. Dostępny jako 2x i 1x10. Lewa łapa obsługuje droppera. Klamkomanetki mają podwyższony punkt obrotu względem Adventa, coś jak w GRX. Względem adventa jest również różnica w prowadzeniu linek - idą po kierownicy, a nie bezpośrednio z łapy. Microshift oferuje teraz także własne korby. https://www.bikeradar.com/news/microshift-sword/ https://www.microshift.com/products/groups/sword/2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Ludzie idą tam gdzie istnieją drogi i wyjścia, ale wystarczy niektóre drogi i wyjścia zablokować oraz pobudować nowe, a ludzie pójdą nawet tam, gdzie kiedyś by wcale nie chcieli. Przełożeń się nie analizuje na spokojnie, tylko się na nich jeździ po określonym terenie o jakimś ukształtowaniu. Idzie amator szosowego kolarstwa do sklepu, celuje w 11-rzędową grupę 105 i dostaje jedynie słuszne stopniowanie kasety 11-13-15-17-19-21-23-25-27-30-34, bo w tej grupie kaseta CS-HG700 innego stopniowania nie ma. Ze wspomnianej kasety CS-HG700 w płaskim terenie amator może spokojnie wyrzucić kilka zębatek, bo nigdy ich nie użyje - 11 i 34 od razu, 30 w zasadzie też niepotrzebna, 13 będzie używał może na zjazdach z wiaduktów, a przeskoków co dwa zęby między 15-17-19-21 może nie zauważy, chyba że przesiądzie się na chwilę na rower znajomego, którego kaseta będzie miała stopniowanie np 14-15-16-17-18-19-20... i wtedy pewnie się zastanowi kto i dlaczego wcisnął mu taki kit...2 punkty
-
Sorry, ale dobrze sprawdziłeś pudło od roweru, folie zabezpieczające, różne woreczki z kompletu?2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Witam. Jak w tytule. Przyczepka nowa. Niestety nie mogę już dodać zdjęć do aukcji olx gdzie przyczepka jest skończona w 100%. Więcej info 510618068 lub aukcja olx https://m.olx.pl/845473102/?bs=olx_pro_listing Pozdrawiam1 punkt
-
Mi się podział Superflow na sekcje akurat podoba. Sprawdziłem teraz na Trailforks i połowa sekcji jet niebieska, a połowa czerwona. To by się mniej więcej pokrywało z rzeczywistością. Za to nie nie uznałbym Traila Dr Weisnera za trasę zieloną @killgore, Myślę, że bez problemu objedziesz Podjazd + Superflow + pętlę północną. Jej wschodnia część jest łatwa, ale prowadzi nad potokiem i jest całkiem ciekawa, a zachodnia to taka traska familijna.1 punkt
-
akurat na superflow jest fajne że podzielona jest na kilka sekcji, jeżdżą ludzie o różnych poziomach umiejętności więc można kogoś przepuścić jak czuło się jego oddech na plecach albo wyprzedzić jak się widziało że jedzie wolniej od Ciebie.1 punkt
-
Jakich to opcji jest kilka? Owych opcji jest coraz mniej, bo zwiększanie "rzędowości" poszło w stronę dodawania biegów w praktyce nieużytecznych na większości obszarów planety Ziemia albo w stronę napędów ekstremalnie stopniowanych i zjadających zębatki w zastraszającym tempie jak w MTB 1x Stopniowanie korb szosowych nie zmieniło się od dekad - wprowadzenie kompaktów 50/34 jest pewnym złudzeniem, bo 50/11 odpowiada 53/11,66, więc nie dochodzimy nawet do zębatki 12, której też przeciętny amator jazdy po szosie zwykle i tak nie używa nawet mając 50 na korbie. A czy 1x12 jest lepsze? Korba jednorzędowa z blatem 46 nie sprawi, że amator zacznie używać zębatki 11 w kasecie, dopiero zębatka 40 spowoduje, że jazda na koronce 11 będzie odpowiednikiem 53/14,5, ale wtedy ja przynajmniej powiedziałbym, że zamiast 40 z przodu zdecydowanie wolę mieć 52-36 (da się nawet 52-34), a kasetę 12-rzędową zaczynającą się od 14 lub 13 i niekoniecznie kończącą się na 32 lub 34 - ale nie ma już takiej opcji, bo główni rynkowi gracze poszli w upraszczanie oferty i niepraktyczny uniwersalizm (obrazek niżej), zostali tylko niszowi producenci kaset w rodzaju Miche... Tak przy okazji, pojedyncze rowerowe dinozaury mogą kojarzyć owianą legendami włoską firmę Marchisio, produkującą kasety umożliwiające dowolne stopniowanie - ta firma jako producent kaset w zasadzie już nie istnieje, ot taki znak czasu, ale jeszcze da się coś kupić: https://clemenzo.com/en/marchisio (treść tej strony zaczyna się niemal od mowy pogrzebowej) Aaa... i jeszcze Ultegra 10-rz 6600 - to można było nazwać "możliwością wyboru opcji"...1 punkt
-
To jest kołnierz na piaście. Instrukcja nie jest w stanie przewidzieć każdej sytuacji 😉 Grunt że się znalazł, bo to niby mała rzecz, a jednak problem byłby spory. Pocieszę Cie, że każdy zalicza wpadki. Ja ostatnio odebrałem dwie paczki. Żeby nie nieść opakowań do domu, rozpakowałem je w bagażniku. Tak się tym przejąłem, że ostatecznie zawartość jednej z paczek poszła razem z nią do kontenera1 punkt
-
1 punkt
-
Witam kolejnego tcr'a. Ja w swoim tcr na początku wsadziłem alu dt swiss r511, piasta dt350, szprychy cx-ray, zaplot 24/28h, stożek 32mm. Waga niby 1720gram, ale koła mega sztywne i rower zaraz zaczął lepiej się odpychać, fajnie podjeżdża, bardzo stabilny na zjazdach, lekko się toczą, fajne koła za 2 koła (zł). No ale nie byłbym sobą żeby nie próbować i te wylądowały w gravelu, a do tcr'a wjechały karbony. Wybierałem między evanlitami 38mm, a giantami 36 lub 42mm stożek. Poszedłem w karbonowy zestaw gianta slr 1, stożek 42mm, tylna piasta na ratchecie, szprychy cx ray. waga 1450gram więc bardzo miło. Obręcze hookless zalane mlekiem. Koła lekkie, sztywne, wytrzymałe, na płaskim super, w górach na wietrznych zjazdach trzeba uważać bo już przy stożku 40mm potrafi nabroić. Co do mleka fajnie bo niższe ciśnienie, ale wk...a mnie jak stoi zimą i mleko zaczyna schodzić. Lubię karbon, ale czy koła karbonowe to jakiś must have to nie wiem. Jeździłem już na paru i dobre alu też nie jest złe. Drugi raz wybierałbym pewnie ponownie między tymi moimi alu , które mam, alexrim rxd3. To jeśli chodzi o alu. Z karbonów pewnie teraz spróbowałbym evanlite new disc 38 black. Nie mówię, że moje gianty slr1 są złe- są bardzo oki, ale trzeba pamiętać, że obręcz hookless jest pewnym ograniczeniem jeśli chodzi o wybór opon. Co do mleka to każdy ma swoje preferencje. Jeśli chodzi o stożek i Twoje tereny to w alu raczej poza 32 i tak nie wyjdziesz, w karbonie szukaj między 38-50mm. Nowe koła warto ubrać w dobre opony jak np.; conti gp5000 -uwzględnij to w budżecie.1 punkt
-
1 punkt
-
Sama pętla północna nie jest moim zdaniem warta tego, żeby specjalnie dla niej tam jechać. Superflow jest na bank trudniejszy od wszystkich Glacensisów. Jeśli chodzi o SG, to mogę polecić Ostoja+Pod Śnieżnikiem, Międzylesie, Orłowiec, Rudka i pętle w Lądku są ponoć też fajne.1 punkt
-
Sorrki, już poprawiłem (cytat z cytatu 😁)1 punkt
-
Ci się cytowanie potentegesiło, cytat który przypisujesz mi jest cytatem z Mentosa:) I zgadzam się w pełni, że opowieści serwisantów z PL na temat tego kto robi olej dla Shimano i z czym jest on zgodny to opowieści z mchu i paproci.1 punkt
-
Gorzej bo przy pakowaniu wypadł im end game cap i masz łikend z głowy😉1 punkt
-
Czyli znowu wszystko zależy od punktu widzenia. Ja bym się ze stopniowaniem 14-15-16-17-18-19-20 zamęczył w górach a na płaskim przeskoki o 2 ząbki są zupełnie ok powiedzmy do tych 15% różnicy między biegami. To zmiana kadencji przy tej samej prędkości o ~10-12 i ja nie mam z tym najmniejszego problemu i uznaję za wygodne. Zmiana 4km/h między najczęściej używanymi biegami jest wg mnie zupełnie ok bo umiem kręcić nogami trochę wolniej na tym wyższym biegu albo trochę szybciej na tym niższym. Temat chyba wyczerpany. Opcji na szczęście jest kilka więc każdy ma wybór. Na razie jeszcze jest kilka bo co przyszłość przyniesie to nie wiadomo1 punkt
-
Przy takich rurach to bez problemu jakieś obejmy/opaski ogarniesz. To mogą być otwory pod błotnik, sporo elektryków widziałem z takowymi, a tuż za rurą podsiodłową też jest mocowanie. Jeśli to jakiekolwiek inserty w które można wkręcić śrubę (może ktoś z Haibike potwierdzi), to jesteś w domu, bo z przodu zawsze można dać zacisk sztycy z mocowaniem do bagażnika, a z tyłu pokombinować z dorobieniem jakiegoś adaptera. Jeśli o moje poszukiwania chodzi - obejrzałem Gianta Talona, niegłupi, ponoć bateria w zupełności mu starcza, silnik oszczędny (żałuję że nie przetestowałem) ale wizualnie kompletnie mi nie leży. Ten rower wygląda jakby go ktoś skrzywdził, i jak powypadkowy - z wgniecioną ramą pod główką Naprawdę przyjemny silnik miał tani Kross Hexagon Boost, rzekomo jakiś Bafang, internet pokazuje mi że to jakiś Truckrun. No i pozycja na rowerze wygodna. Ale, za Krossem nie przepadam i wizualnie też rama nie taka jak trzeba, trzy - to jednak niska półka. Sprawdziłem też Kellys Tygon R90, fajnie działa ten Panasonic, pokazuje znacznie niższe zasięgi niż inne systemy, ale być może są bardziej realne. Wizualnie bardzo mi się podoba. Nie wiem czy nie pójdę właśnie w ten model, tylko niżej. R90 już nie potrzebuje zmian, napęd XT, widelec RS, hamulce czterotłoczkowe, dropper - no ale na starcie wydatek zaboli. Z kolei Bosch CX jest rzekomo prądożerny - jakie jest Wasze zdanie?1 punkt
-
Dlatego jak zobaczyłem numer produktu na piaście, wpisałem i wyszło szydło Beata z worka.1 punkt
-
Na rowerze o prędkości decydują dwa czynniki - opór aerodynamiczny oraz opory toczenia. Nic więcej. Opór aerodynamiczny to opory kolarza (strój oraz pozycja na rowerze) oraz opory roweru. Te ostatnie nie różnią się w istotny sposób ale zwiększają je wszelkie elementy dokładane do niego, np. sakwy. Natomiast opory toczenia to opony i tutaj przychodzi z pomocą strona: https://www.bicyclerollingresistance.com/ Szacujesz poprawnie. Jednak bez radykalnych posunięć (czyli zakup szosy) nie oczekuj że ze średniej 17-20 km/h wejdziesz na średnią 25-30 km/h. Te 2 km/h o których wspomniałeś jest wartością bardziej realną.1 punkt
-
Na start najlepsze Międzygórze jak dla mnie, ruszasz pętlą Pod Śnieżnikiem. Sprawdzaj ich FB czy nie ma utrudnień na pętlach.1 punkt
-
Oczywiście możemy podyskutować 1) Przy 2x11 mam na blacie dostepnych w sumie to 9 przełożeń a nie 11 - dwóch największych zębatek na kasecie serdecznie nie polecam używać bo przy długości łańcucha pozwalającej jako tako jeździć również na małej koronce z przodu grozi to urwaniem przerzutki. Di2 8050 jest jak już pisałem bardzo ułomne pod tym względem. 2) To teraz odpal mój link i pokaż mi te dziury - piszesz ogólnie i nie wiem o czym, serio. Według mnie jest jedna dziura i mam tu na myśli coś, co mogłoby mi potencjalnie przeszkadzać - między przełożeniem 4.0 i 3.38 wygodnie byłoby mieć jeszcze coś. Poza tym na moje potrzeby reszta jest równo rozłożona, przy lżejszych przełożeniach odstępy są większe i to akurat dobrze bo to w górach uważam za pożądane, nie trzeba tyle machać łańcuchem po kasecie przy zmianach nachylenia. 3) Przełącz sobie wyświetlanie z "ratio" na "speed" i przy kadencji 90 (norma po płaskim dla mnie to raczej 100-110) prędkość 34km/h wypada przy koronce 15z a 30km/h przy koronce 17z. Czyli odpowiednio 4 i 5 od dołu. Czyli typowa przelotowa prędkość znajduje się w miarę w środku kasety. Czyli dobrze. 4) Zakres jest ~taki sam. Nie tracę najcięższego biegu (tylko do szybkich zjazdów, właściwie 50x11 w szosie nie używam... prawie nigdy? Ale i tak go nie tracę) a najlżejszy mam nawet odrobinę lżejszy niż obecne 34x32. 5) Mam już 1x12 w gravelu (36 zębów z przodu, 10-50 z tyłu) i zdecydowanie nie narzekam. Na koronkę 10z również - używana bardzo sporadycznie i nie odczuwam na tym wibracji. I strasznie jara mnie cisza tego napędu gdy jest czysty :) Można woleć 2x11 oczywiście. Z perspektywy moich potrzeb dzisiaj zdecydowanie szedłbym w 1x12. Myślę, że analizując na spokojnie przełożenia w rowerze zamiast ogólników "duże odstępy" coraz więcej osób będzie iść w tę stronę. To nie musi być żadna "moda" - to może po prostu ludziom pasować.1 punkt
-
1 punkt
-
Glacensis i Rychleby to jak rybka i pipka Co Ty porównujesz w ogóle? W takim wypadku tylko to pierwsze. Co konkretnie to Ci nie powiem. Jechałem Lądek Zdrój - Bardo i z powrotem. Na pewno pierwsza pętla z Lądku jest świetna, chyba najlepiej wykonana z tych co widziałem. Ale całość jest po prostu fajna, gdzie by się nie pojechało.1 punkt
-
Zdejmij endcapy w D041-9, sprawdź zewnętrzną średnicę łożyska a potem porównaj newralgiczne wymiary z tym rysunkiem D041-15. Jeżeli są takie same, będzie w 99% p&p. Jeżeli nie, kup piastę i przepleć koło. Rozstaw otworów pod szprychy i wymiary kołnierza są takie same, ale na wszelki wypadek jeszcze możesz porównać z tymi, które masz u siebie.1 punkt
-
Ajfonizacja jest jednokierunkowa. Ludzie lubią łatwo, i bez zbędnej rozkminy, więc za ~5lat na szosie będziemy mieli 14 rzędowe napędy szosowe z kasetami 10-4x jako standard. Jeżeli dołożysz do tego wygibasy typu AXS Transmission - z możliwością jedną wajchą przelecenia przez całą kasetę bez zająknięcia - to jest pozamiatane.1 punkt
-
1 punkt
-
Całe to dzielenia na "poważne" i "niepoważne" jest głupie i tyle, nie wiadomo czemu to ma w ogóle służyć. Każdy kupuje rower pod swoje potrzeby i preferencje, to wszystko.1 punkt
-
Bo poważnie rower traktuje ten co wyciska z niego średnie i waty. Jazda na rowerze to " projekt", nie przyjemność.Ten kto jedzie na wyprawę 1500 km to niepoważny rowerzysta😃1 punkt
-
Musiałbyś przejechać się czymś takim 70 km, jeśli masz zamiar takie trasy robić. Wtedy dopiero będziesz w stanie obiektywnie ocenić jak Ci się jeździ, czy i co po jakim czasie zaczyna boleć itp.. Gravel jest optymalizowany pod osiągi kosztem wygody. Cena też zawsze jest +25% za sam fakt, że jest gravel-em, więc jak szukasz dobrego stosunku cena/jakość to nie do końca te drzwi. No tak, bo przecież trekkingów z sakwami w ogóle się w turystyce nie spotyka.1 punkt
-
A ja myślę, że nie do końca jest tak jak piszecie, bo nie każdemu baranek odpowiada, a crossa traktują jako coś pomiędzy commuterem a uprawianiem sportu. Tak, jest coś pomiędzy i niekoniecznie musi być twardo i niewygodnie 😀. To, że kupisz dobry rower nie oznacza, że znikną wszelkie Twoje problemy...1 punkt
-
1 punkt
-
a po co bulić i przepłacać jak być może jest to na dodatek lepsze? produkt na bazie piany aktywnej podobnej do chwalonego fenwicka więc dlaczego nie sprawdzić ?? nie denerwuje Cię że głupia lineczka i pancerzyk szymano kosztuje 100zł ? No wiadomo jest popyt frajerów , jest sprzedaż.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00