Skocz do zawartości

Ranking

  1. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      1 950


  2. bazzz

    bazzz

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      755


  3. Greg1

    Greg1

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      1 835


  4. Thomass13

    Thomass13

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      1 667


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 14.07.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. 14 punktów
  2. Od wczesnego dzieciństwa najlepiej czuję się w PIASKOWNICY.
    13 punktów
  3. Bo tak się zdobywa piękne miejsca(Czorsztyn) 🙂
    11 punktów
  4. Bo wyjeżdżam z mało uczęszczanej, lekko dzikiej drogi technicznej na Główny Szlak Beskidzki, no to teraz będzie autostrada. Eee.... szlak się nieco wydeptał
    8 punktów
  5. Bo rankiem trza wyskoczyć do Tyńca 🤩
    7 punktów
  6. No i już wiadomo skąd u ciebie te wszystkie ramy i reszra szpeju.
    6 punktów
  7. 6 punktów
  8. Bo nie po to do lasu jechałem 🤪
    5 punktów
  9. @ernorator lepiej pasuje stare powiedzenia "okazja czyni złodzieja". Tutaj odcinamy przypadkowych amatorów. Bo Ci, co faktycznie polują, to mają ze sobą odpowiedni sprzęt i pokonają ulocki, łańcuchy, etc.
    5 punktów
  10. Ja tym zapinam rower przy sklepie w czasie wypadu rowerowego, żeby się nie stresować, że przez 2-3min ktoś podejdzie i odjedzie, wyniesie, zapakuje na samochód. Wszyscy chyba maja świadomość, że to zapięcie nie chroni przed kradzieżą przygotowaną bo ta linka to 3 sekundy ze szczypcami. To ma chronić przed kradzieżą oportunistyczną (nie wiem czy do końca pasuje tu ten termin ;p).
    5 punktów
  11. Mam też coś takiego, ale szukałem czegoś co da się zamontować na stałe do ramy. Wybrałem model Sportflex od Abusa. Idealne zabezpieczenie na szybkie wypady, montuje się to do miejsca na bidon i oczywiście sam koszyk też się da zamontować, bo śrubki są na tyle długie że nie ma problemu.
    5 punktów
  12. Bo czy zawsze musi być rower... Bo rower nie złapał się w kadr @Maciorra da się jakąś fajną pętelkę przez ten Worek Raczański zrobić?
    5 punktów
  13. @Eathan Mam to dopiero od roku gdzieś, ale było już myte i póki ci nie ma z problemów. @ChuChu A jaki ma to sens odkręcać, skoro taką linkę sforsujesz dobrymi obcęgami w pół sekundy? W dodatku jak to przeciągniesz przez ramę to okręcenie nic nie da bo trza obciąć To jest zabezpieczenie tymczasowe na przypadkowych amatorów, rower i tak trzeba mieć na widoku.
    4 punkty
  14. @RabbitHood ten ABUS od @Cross90 jest świetny. Nie należy go traktować jako zabezpieczenia przed klasycznymi kradzieżami. To raczej zabezpieczenia antyporwaniowe, na 2-3 minuty albo w sytuacji, gdy stawiasz rower, masz go oku, ale jesteś od niego oddalony (np. jesz obiad w knajpianym ogródku, rower stoi kilka metrów od Ciebie na stojaku). Doskonale chroni przed przypadkowymi amatorami cudzej własności, którzy korzystają z chwili nieuwagi właściciela.
    4 punkty
  15. W tym swoim procederze musiał kiedyś trafić na rower pod napięciem bo kombinerki mają izolację do 1000 Voltów.🤣
    3 punkty
  16. Raz zapomniałem kodu i uwierz, szarpanie na ostrej k***** nic nie dało. Licytujecie się jak to jest słabe ale wyobraźcie sobie te sytuacje, o których pisze @Eathan i @Mandoleran - to w zupełności wystarcza. Tak, każdy przechodzeń nosi w kieszeni imbusy, cęgi i flexa na aku 🤦‍♂️
    3 punkty
  17. Przerzutka przednia SHIMANO Deore FD-M6025 czarny-srebrny Łańcuch KMC X10 Grey szary Szczypce do rozpinania spinek łańcucha BIKE HAND YC-335
    3 punkty
  18. Bo gdyby nie było tak płasko to prawie jak tapeta z Windowsa😉
    2 punkty
  19. Bardzo dobre do cięcia nawet grubych linek tych bez jak i w otulinie, polecam. Pozdrow'er 😘
    2 punkty
  20. Wskazany spectral 125 (mam inną specyfikację) to fajny rower na trudne lub bardzo trudne warunki górskie gdy nie jeździmy bardzo szybko za to podjeżdżamy. Da się jechać po mieście - ale szkoda opon i napędu. Dla mnie jego geometria jest wygodna jak się jedzie stromo pod górę albo stromo w dół. Na płaskim się męczę. Kupowanie używanego roweru za 10.000 wymaga bardzo dobrego rozeznania i zdolności oceny stanu technicznego.
    2 punkty
  21. Podsychający worek. Raczański.
    2 punkty
  22. 2 punkty
  23. Gravel. Słowo klucz, niczym suv w samochodach. Dzisiaj wszystko musi być suvem, a w światku rowerowym wszystko musi być gravelem, bo jak powszechnie wiadomo inne rowery przestały jeździć. I coś w tym jest, bo po zakupie gravela mój full zaczął się kurzyć. Czym jest więc gravel? Dla każdego czymś innym. Jedni chcieliby tylko szosę na szerszych oponach, a inni full fata z barankiem. I kto ma rację? Wszyscy. Zależy kto czego oczekuje i co komu potrzebne. Amortyzator w gravelu. A komu po potrzebne i czemu tak drogo? Potrzebne każdemu, kto ma nierówno pod kołami, co najwyżej może o tym nie wiedzieć A jeszcze bardziej sensownie to wygląda jeśli te nierówności są widoczne za oknem i nazywają się górami. Niektórzy mogli by rozprawiać jak to 5mm szersze opony, niższe ciśnienie i stalowa rama wspaniale tłumią nierówności ale tak realnie to są rozwiązania niemalże homeopatyczne. Amortyzowany mostek Redshift, którego używałem przez ostatnie 3,5 roku, działa ok na pojedyncze rzeczy. Zjazd z krawężnika, dziura jakaś, daje radę i jest dobrze. Telepanie się po kamieniach albo betonowych płytach, czy bruku, no to już nie. Tymczasem RS Rudy ma całe 4cm skoku, ale to jak on działa sprawia wrażenie jakby było więcej. Ma jednocześnie taką charakterystykę pracy, że ciężko byłoby go dobić. Czuć, że wybiera i to znakomicie, a nie że wszystko w ręce idzie. Działa tak, jak amor działać powinien. Drogo jest, bo płaci się od litery, a on ma długą nazwę. Dowód tego twierdzenia sami możecie sobie sprawdzić: - Suntour GVX 700C - jest znacznie tańszy - Rock Shox Rudy Ultimate XPLR 700c Solo Air 40mm - jest drogo - Fox Racing 32 K Float TC 700c Factory FIT4 3Pos-Adj Tapered Kabolt - jest bardzo drogo. - Lefty Oliver - wyjątek potwierdzający regułę. Ale on ma bardzo długą nazwę, tylko reszta jest na tej uciętej goleni - Tu jest drogo w... sami wiecie co. Jak to jeździ? Po równym tak samo, a jak ma jeździć. Tak samo się rozpędza i utrzymuje prędkość. No może promień skrętu się nieco popsuł. Ale po nierównym to jest zupełnie inna bajka. Szutrówka, czy jakaś polna dziurawa droga, w zasadzie wrażenia z jazdy są takie jak na fullu. To jest gigantyczna poprawa wygody. Powinienem napisać trakcji ale ona jest tutaj na drugim miejscu, bo nie ona była powodem zakupu. Taką poprawę poczułem drugi raz w życiu. Pierwszy raz to była zamiana kowadła Suntour XCT na powietrznego Epixona jakieś 10 lat temu. Płyty betonowe - pewnie każdy się kiedyś natknął na taki szajs. Znam taki odcinek mający kilka kilometrów. Jak się tam przejechałem kiedyś na Redshifcie to wiedziałem, że więcej już tamtędy nie pojadę. 100-200m spoko ale po kilometrze zacząłem patrzeć na mapę co mam dalej zrobić. Tymczasem z Rudym miałem to gdzieś. Prędkość jazdy jak po asfalcie. Kostka brukowa - to zależy od odcinka i wielkości dziur między kostkami. Przy współczesnym bruku jest bez problemu, jeśli to jakaś zabytkowa droga z równie zabytkowymi ubytkami to różnie może być. Jednak na wszystkich "odcinkach specjalnych" jest po prostu szybciej, pewniej, wygodniej. Choć są momenty, gdzie mimo terenu amor jest potrzebny jak świni siodło Jednak najbliższa piaskownica z prawdziwego zdarzenia jest jakieś 100km ode mnie, i to nie w każdym kierunku. Więc jak to mówią, u mnie działa. W wersji Ultimate można zablokować skok na goleni ale tak realnie to ma sens głównie przy jeździe na stojąco, lub bardzo stromych asfaltach. No i można wpakować oponę do 700x50mm max. I gdzie ja tym będę jeździł, na single? No jasne, że nie. To się do tego nie nadaje, nie ma sensu i w ogóle co to za pomysł... ...tak bez myk-myka jeździć, jak w zeszłym stuleciu. No ale proste rzeczy można tym przejechać, choć funu takiego jak na MTB to z tego nie ma i nie będzie. Jedynie jak się trafi robiący dobre wrażenie singielek gdzieś po drodze, to można bez strachu tam wjechać. A ile to waży? Wiadomo, że niecałe 1300g ale ile się dokłada? Otóż karbonowy wideł do Meridy Silex 400 waży 700g. Sądziłem, że mniej, a w takim razie amortyzatorem dołożyłem wagę jednego bidonu. No nie potrafię wyczuć tej różnicy. Powinna być pod górę i od mniej więcej 1kg to już czuję. Czyli, jak wezmę lustrzankę na plecy z małym obiektywem albo dodatkowe dwa bidony/butelki 0,5l to tak, pod górę muszę się bardziej namęczyć. Natomiast subiektywnie przy dołożeniu tego 0,6kg nie ma to dla mnie znaczenia. A co z geometrią? Główka ramy oczywiście poszła do góry o 4 cm. Ło panie, to tak się nie da jeździć. Otóż u mnie da się, bo kierownica pozostała na tym samym poziomie. Zwyczajnie wcześniej była wyżej, teraz ją obniżyłem, zdjąłem podkładki, odwróciłem mostek i jest tak samo jak było. Ale to sobie trzeba sprawdzić indywidualnie w każdym przypadku. U mnie pozycja pozostała tak samo wygodna jak była. Było Jest Mostek Redshift VS RockShox Rudy Redshift nie ma startu do żadnego działającego amortyzatora no ale coś tam jednak działa i jest bardzo lekki. Natomiast nie przeszkadza w pracy z Rudym, a wręcz pomaga. Tutaj zaznaczę, że na zwykłym mostku (fabryczny Meridy) zrobiłem z amorem ledwie kilkanaście km. Po tym mogę stwierdzić, że Redshift nie jest konieczny ale nadal poprawia wygodę i robi wrażenie jakby uzupełniał pracę amortyzatora na drobnych nierównościach. Dlatego zostawiłem go. Jak to się ma do innych gravelowych amortyzatorów? A skąd mam wiedzieć, jeździłem tylko na tym Suntour jest za ciężki, 400g więcej to już by się u mnie 1kg różnicy zrobił. Tyle to ważą "pełnowymiarowe" amory do XC. Z kolei Fox ma jeszcze bardziej odjechaną cenę, w momencie zakupu był droższy o 170 Euro. Kashima jest wprawdzie znacznie ładniejsza niż takie plebejskie czarne badziewie ale tyle hajsu za 4cm koloru? No jest jeszcze Lefty ale to już egzotyka, która mimo ucięcia kątówką jednej goleni nadal jest minimalnie cięższa od RS i Foxa. Z totalnej egzotyki mamy jeszcze Laufa. Drogi, brzydki, inny, no ale za to lekki. Jednak również nie jeździłem, choć mam wątpliwości czy to działa równie dobrze co tradycyjne rozwiązanie. No dobra, pozachwycałem się, to teraz coś o wadach. 1. Już Redshift jest drogi, a to? A jak ktoś ma żonę, to jak jej to "sprzedać"? Choć przynajmniej na rowerze nie rzuca się w oczy. Ale to pół roweru jest. I jasne, to jest najlepsze co RockShox ma do zaoferowania, tłumik Charger Race Day, podobnie jak w SID, który też ma taką cenę. Tylko SID jest do wyścigów, a RUDY dla przyjemności i taki wydatek boli bardziej. 2. Koszty serwisu również niewątpliwie wzrosną. 3. Tracimy dwa mocowania na bidony z widelca. Ja z tego korzystałem i nadal kombinuję jak to zastąpić. Tu mała dygresja: Kupiłem Topeaka Tri-Backup Elite i rozczarowałem się. Może do szosy to będzie ok, ale w gravelu i tłuczeniu się po dziurach to się po prostu nie sprawdza. Mocowanie na jednej śrubce zwyczajnie się luzuje. Konstrukcja jest wprawdzie taka, że śruba nie może wypaść, więc się tego nie zgubi. Ale na 500km musiałem 3 razy poprawiać w terenie mocowanie. Do tego całość, łącznie z koszykiem na bidon to 4 różne śruby, a luzuje się akurat ta, do której trzeba rozkręcić pozostałe, więc jest to irytujące i niezbyt dobrze przemyślane. Aktualnie mam podsiodłówkę i to jak na razie rozwiązuje problem. A tak podumowując, jakby dołożyć jeszcze jeszcze damper i myk-myk to byłby gravel idealny Gravel może więcej niż wygląda, choć w terenie MTB nie zastąpi. Amor pozwala jeździć dokładnie to samo co wcześniej tylko szybciej i wygodniej, przy jednoczesnym nie traceniu niczego na asfalcie. To najlepszy zakup do roweru od czasu zakupu roweru
    1 punkt
  24. Cześć, jestem Tomek, mieszkam w województwie Mazowieckim. Wpadłem na forum żeby poradzić się w sprawie zakupu roweru, na pewno zostanę tu na dłużej, bardzo ciekawe forum
    1 punkt
  25. Jeżdżę na aluminiowym Force29 od kilku lat i kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Byłem z nim w górach, na nizinach, w lasach i na asfaltach. Żadnych niepożądanych dźwięków. Nie do zajechania. Jednak nadgarstki muszą się przyzwyczaić.
    1 punkt
  26. @Harnasbike Dostałeś kilka opinii, że rower full to zły pomysł na rower do miasta. Nie przyjąłeś ich. Zależy ci na "lansie" to kup taki rower, który nie jest sensowny, ale lansuje ciebie w odpowiednio "lansowny" sposób, np. że ma amortyzatory FOX i XT na wszystkich podzespołach, pasuje kolorem ramy do koloru butów. Tu wszelka merytoryka zawodzi niestety. Dlaczego jednak obrażasz kolegów z forum, zwłaszcza tak zasłużonych jak Sobek82, którego tu wszyscy znają i lubią? Nazywanie kogoś "przygłupem", "idiotą" to nadużycie i nie będzie akceptowane na forum. Sobek82 ma cięty język, ale nie nazwał ciebie w żaden obraźliwy sposób. Nasze forum rowerowe nie zna się na "lansie", tu musiałbyś uderzyć o poradę na wizaz.pl Zamiast roweru sugeruję trochę ochłonąć, wypić ciepłą herbatę, przejrzeć "Słownik języka polskiego".
    1 punkt
  27. Świadomie przeczytałem, górski interesuje do jazdy po mieście i lansu.😉 "Zwykły las , taki bez amortyzatorów,sama rama jest zbyt nie wygodny do lasu .Źle się jeździ sztywny taki nie lubię takich" No i ten tekst, z kim Kardashian mamy przyjemność? Do lansu, do kwadransu ta Sherpa, ładna sztuka, urzytkowa rzekł bym.
    1 punkt
  28. Do podejdź do salonu rowerowego np. Gianta albo Decathlonu i przejedź nowoczesnym crossem z amortyzatorem, jak polecane szeroko: Giant Roam 1 lub Riverside 920. Kupowanie używanego fulla to w ogóle loteria, jeszcze Rocky Mountain, który jest, bardzo dobrą, ale egzotyczną marką w Polsce, nie ma dystrybutora, a zdobycie części do zawieszenia graniczy z cudem.
    1 punkt
  29. Fleksem na baterie też się da przeciąć zabezpieczenia za kilkaset złotych.
    1 punkt
  30. Linka zapinasz tak, że jednak oplata ramę wiec samo odkręcenia nic nie da. Poza tym to jest rozwiązania na chwilę. Brakło wody na trasie, stajesz pod sklepem, wchodzisz do środka i kupujesz. Nie ma Cię 2-3 minuty, rower widzisz, ale jesteś od niego kilka metrów.
    1 punkt
  31. Abus Combiflex wygląda, jakby miał się poddać na jedno mocniejsze szarpnięcie. Na Youtube jest film jak gość tnie tę linkę mini cążkami bez problemu (link ). Nożykiem albo nożyczkami też by się dało. Nie zaufałbym takiemu wynalazkowi w ogóle. Mówienie, że to zabezpieczenie ma sens to jak powiedzenie, że skarpetka zadziała tak samo jak prezerwatywa.
    1 punkt
  32. Chcesz fulla do jazdy po lesie i mieście? To nie są rowery przeznaczone do tego typy jazdy są ciężkie, mają grube opony z dużymi oporami toczenia, są drogie w utrzymaniu. Chyba że mówimy o lesie gdzieś w górach...
    1 punkt
  33. Zmień serwis. Większego..........nie widziałem. Wszystkie przerzutki Shimano pod " wielkie "kasety mają specjalnie krzywy wózek na dolnym kółku . To jest specjalnie tak zaprojektowane aby minimalizować przekos łańcucha na korbie gdy łańcuch jest na 51 na kasecie. Nie pierwszy raz się spotykam z prostowaniem " przerzutek ". Jeden to nawet prostował wózek w XTR Rd-M9100 SGS co zakończyło się pęknięciem i rozwarstwieniem kompozytu. Od takich artystów to z daleka. Jedynie to można zrobić korektę haka delikatną bo jak jest konkretnie zgięty po dzwonie to też najlepiej wymienić.
    1 punkt
  34. Trochę w nich pojeździłem, może jeszcze za wcześnie na jakieś wnioski, ale póki co to jestem z nich zadowolony. Na plus że są lekkie i przewiewne, nie mają wkładek prócz jednej małej chyba na śródręczu ( nie znam się zbytnio na anatomii dłoni ) i widać bardzo dobrą jakość wykonania. Na pewno po wielo godzinnych jazdach mnie nie męczą. Na minus to kiepsko się je ściąga . Rękawiczki z tych co się nadają na szosę, albo gravela. Zobaczymy jak będą one wyglądać po zakończeniu sezonu, bo jednak koszt nie jest zbyt atrakcyjny.
    1 punkt
  35. https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-g3-disc-ultegra-2023/
    1 punkt
  36. Szczerze mówiąc przy wiejskich sklepikach zadarzało mi się wielokrotnie zostawiać rower nie przypięty na te 3 minuty. W mieście bym się bał.
    1 punkt
  37. Najlepiej zapodaj zdjęcia, to na pewno coś się doradzi...
    1 punkt
  38. Czyli masz za luźny mostek. Odkręć srubę od gwiazdki i zdejmij dekielek. Włóż palec do rury sterowej i poruszaj kierownicą. Jak bedziesz czuł, że rura jest nieruchoma gdy ruszasz mostkiem, to znaczy, że jest za luźny. W skrajnym przypadku będziesz mógł go zdjąć bez luzowania 2 śrub zaciskających. Albo zdejmij ten mostek, zmierz średnice wewnętrzną i porównaj ze średnicą oryginalnego
    1 punkt
  39. Ja od kilku lat do "stylizacji grawelowej" używam spodenek trekkingowych z Decla Forclaz MT500, najpierw kupiłem czarne, później dokupiłem jeszcze beżowo-brązowe. Do tego zakładam sportową koszulkę polo (mam kilka w różnych kolorach - czerwoną i oliwkową do czarnych spodenek i czarną do tych beżowych) i jak jakiś rok później zobaczyłem w Decu reklamę któregoś z graweli i gości ubranych niemalże jak ja (w międzyczasie Decathlon wprowadził polówki grawelowe - te moje mają ten minus, że nie mają kieszonek na plecach) to sobie czasem myślę, że ktoś się wzorował na mnie 😁 Zdjęcie poglądowe ze strony Deca
    1 punkt
  40. @Sobek82 Przy zachodzie syćko wygląda epicko. Nawet grawel z własnym księżycem.
    1 punkt
  41. Bo habazie, tyle że nie tak epicko jak u @elkaziorro i w pełnym słońcu😉 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  42. Bo ścier kosy siano Pozdrow'er😘
    1 punkt
  43. Bo nowa trasa Glacensis wchodzi na szczyt Trojaka.
    1 punkt
  44. Bo uwielbiam te stare, dębem obsadzone, brukowane i wijące się polami drogi. Jest klimat 👍
    1 punkt
  45. Wrzucam zdjęcie jak to u mnie wygląda w tej chwili. Wiem, że lipa bez relacji w trakcie robótki, ale jest jak jest. -tuleja redukcyjna jest czarna -wkręcona miska suportu jest srebrna Od strony napędowej nic nie widać bo taka ciasnota jest. Długi element tulei jest wbijany od strony nienapędowej.
    1 punkt
  46. Witajcie Od ponad pół roku mam latarkę z przeznaczeniem rowerowym: Fenix BC35R, model na rok 2018 i czas napisać kilka słów o niej.Czym w zasadzie jest latarka z przeznaczaniem rowerowym i czym różni się od np. Convoy S2+?Wbrew pozorom różnic jest niewiele, ponieważ sterownik np. Convoya możemy dostosować do naszych potrzeb, w tym przypadku ważne jest coś zupełnie innego - sposób prezentowania światła na drodze.Zaczniemy od opakowania. Latarka zapakowana jest w klasyczne pomarańczowo-czarne opakowanie, znane z innych produktów Fenix. Na opakowaniu znalazły się podstawowe informacje o latarce.W opakowaniu poza samą latarką znajdziemy:- kabel USB do ładowania latarki- pilot do sterowania latarką i aktywowania alarmu- uchwyt montażowy + akcesoria- instrukcja obsługi, karta gwarancyjnaNa froncie latarki znajdują się dwie pomarańczowe diody oraz główna dioda – XHP50 o neutralnej barwie, umieszczona w specjalnie zaprojektowanym reflektorze, który odcina cześć wiązki światła, który podobnie jak światła w samochodzie, poprawnie ustawiony nie powinien oślepiać kierowców i przechodniów. Szybka wykonana jest z plastiku, bez żadnych powłok, na plus należy zaznaczyć, że praktycznie bardzo trudno jest ją ubrudzić, na minus, że podczas dłuższej eksploatacji i czyszczenia mogą pojawić się rysy.„Główka” latarki w odróżnieniu od reszty pokryta jest srebrną farbąOd spodu znajdziemy port USB, służy on do dwóch celów: ładowania wbudowanych ogniw, niestety tylko 5200mAh (szkoda, że producent nie umieścił dwóch ogniw o pojemności po 3400mAh) oraz podłączenia pilota, który znajduje się w zestawie. Gumka zabezpieczająca port USB siedzi ciasno i nie powinno być problemu ze szczelnością.Od góry znajduje się wyświetlacz OLED, bardzo czytelny, pod nim znajdują się trzy przyciski podświetlane na zielono do sterowania latarkąNa stronie kolba.pl możemy przeczytać, że uchwyt wykonany jest z nylonu wzmacnianego włóknem szklanym, czy rzeczywiście tak jest – nie wiem, natomiast samo mocowanie sprawia wrażenie solidnego. Pilot montujemy w wygodnym miejscu (ja wybrałem pod prawym kciuk) i podłączamy do latarki. Jak oceniam obsługę pilotem? Montując pilot na kierownicy nie musimy w ogóle dotykać latarki.Latarkę włączamy przytrzymując górny przycisk pilota, tym samym przyciskiem zmieniamy tryby, dwukrotne szybkie jego wciśnięcie aktywuje strobo (światło białe i pomarańczowe boczne migają przemiennie).Producent podaje, że latarka emituje maksymalnie 1800lm – szkoda, że ten tryb działa jedynie w momencie, w którym trzymamy dolny przycisk (a może to jednak dobre rozwiązanie?). Po wciśnięciu dolnego przycisku na pilocie aktywuje się Burst 1800lm i na wyświetlaczu zaczyna się odliczanie od 20 do 0 – i UWAGA, ten tryb działa tylko jeżeli trzymamy przycisk!A teraz coś o sterowaniu za pomocą przycisków umieszczonych na latarce.- Latarkę włączamy górnym przyciskiem (tym samym przyciskiem aktywujemy też strobo rowerowe wciskając go szybko – 2 razy)- przyciskami + i – zmieniamy tryby w górę i w dół, przy każdej zmianie trybu latarka pokazuje szacunkowy czas działania latarki (do rozładowania akumulatorów). Mając na uwadze fakt, że latarka nie posiada możliwości wymiany ogniw, najbardziej opłacalne jest korzystanie z niższych trybów, ponieważ tryb wysoki (1000lm) to niecałe 1,5h pracy latarki,- jeżeli do latarki podłączony jest pilot, wciskając jednocześnie + i – aktywujemy alarm. Żeby nasz alarm zadziałał w sytuacji, gdy ktoś próbuje ukraść nasz rower, musimy odłączyć pilot, po odłączeniu usłyszymy jeden pisk potwierdzający, że alarm jest włączony, jeżeli ruszymy latarkę (rower) usłyszymy trzy piski przypominające nam o podłączeniu pilota, żeby nie aktywował się alarm, jeżeli tego nie zrobimy i lekko ruszymy rower, alarm włączy się (lub jeżeli ktoś zechce ukraść nasz rower)Co zrobić, żeby wyłączyć alarm? Wystarczy podłączyć pilot, ale wtedy wyłączy się jedynie sygnał dźwiękowy, alarm jest cały czas aktywny, następnym razem, jeżeli zostawimy gdzieś rower, wystarczy odłączyć pilot i alarm jest ponownie uzbrojony.A co, jeżeli zgubimy pilot? Wciskamy + i – na 15 sekund do momentu aż na wyświetlaczu pojawi się przekreślony alarm.- z poziomu wyłączonej latarki wciskając raz górny przycisk możemy sprawdzić poziom naładowania akumulatorówLatarka posiada system zabezpieczający przed zbyt wysoką temperaturą – ograniczając jasność oraz zabezpieczenie przed zbyt niskim rozładowaniem ogniw, aby wydłużyć czas działania latarka „zabiera” nam kolejne tryby świecenia.W mojej ocenie sterowanie jest bardzo proste, intuicyjne i przemyślane. Co do alarmu, fajny dodatek, pytanie jak dużo osób będzie z niego korzystać i czy potencjalny złodziej zrezygnuje z kradzieży nawet z działającym alarmem?To o czym pisałem wcześniej, latarka „zabiera” tryby, aby wydłużyć czas działania na jednym ładowaniu i tak po ok. 75 minutach zabiera najwyższy tryb dostępny z podstawowej grupy trybów (czyli 1000lm) obniżając stopniowo jasność.Waga? Dla osób szukających oszczędności w każdym aspekcie niecałe 300 gram może okazać całkiem dużą wartością, pamiętajcie, że to masa już z pilotem i całym systemem montażowym. Zabierając klasyczną latarkę na 1*18650, ja często zabieram zapasowe ogniwo 18650 co w połączeniu ze standardowym uchwytem daje masę około 200 gram. BC35R nie jest zwyczajną latarką, ten produkt został stworzony, aby nie oślepiać szczególnie kierowców. Wiele razy jeżdżąc w nocy spotykam się z niemiłą reakcją innych uczestników ruchu drogowego, zawsze staram się maksymalnie skierować latarkę w dół i jeździć na niskich trybach (np. z latarką, którą widzieliście na poprzednich zdjęciach, czyli np. klasycznym Convoy S2+), że w odpowiedzi ja moje światło z roweru włączają światła drogowe (długie). BC35R ma temu zapobiegać. Odpowiednio ustawiając latarkę, jej głównym strumień światła świeci na poziomie, który nie oślepia innych – czyli tak samo, jak poprawnie ustawione światła w samochodzieZdjęcia w terenieZdjęcia od Low (45lm) do Burst (1800lm)Najlepiej barwę oddaje 3 zdjęcie, 4 i 5 czyli tryby kolejno 1000 i 1800lm aparat strasznie prześwietlił zdjęcia i zmienił barwę (w rzeczywistości jest jasno i bardzo ładnie)Zdjęcie jak to wygląda z perspektywy kogoś obok nasJeżdżąc po mieście wystarczy ustawić latarkę w taki sposób żeby nie raziła innych użytkowników, a wyjeżdżając gdzieś poza miasto gdzie nie ma ludzi, wystarczy lekko zmienić ustawienie latarki i świeci znacznie dalejTutaj idealnie widać, jak wygląda odcięcie strumienia światła w zależności od ustawienia latarki (przez obracanie na kierownicy)Dla porównania latarka EAGTAC DX3B, świeci bardzo szeroko i przeszkadza innymI jeszcze jedno porównanie jak w praktyce wygląda odcięcie strumienia światła w BC35R i szerokie świecenie z latarki EAGTACKilka słów podsumowaniaLatarkę Fenix BC35R posiadam od ponad pół roku, ale korzystam z niej od kilku tygodni, wcześniej pogoda nie pozwalała na przyjemne wieczorne wycieczki. Pod względem jakości wykonania – to poziom innych latarek Fenix, czyli dobre wykonanie. Na minus na pewno brak możliwości wymiany ogniw podczas korzystania z latarki, akumulatory są niewymienne, co w pewnym stopniu wymaga od nas częstszego kontrolowania poziomu naładowania latarki. Alarm – potrzebny czy nie? Osobiście staram się nie zostawiać roweru bez opieki, wydaje mi się, że lepszym zabezpieczeniem będzie po prostu dobry ulock.Podoba mi się, że Fenix zastosował neutralną diodę, większość latarek Fenix oferowana jest jedynie z diodą o zimnej barwie. Kolejnym miłym dodatkiem jest pilot, początkowo myślałem, że będzie zbędny, ale często jeżdżąc z latarką ustawioną na 400lm (w większości przypadków to naprawdę wystarcza) wciskam jedynie przycisk Burst (1800lm). Oczywiście… większość funkcjonalności (poza właśnie Burstem) dostępna jest z poziomu latarki, ale korzystając z pilota nie musimy odrywać dłoni.Najważniejsze pytanie – czy warto?Dla osób jeżdżących sporadycznie po mieście zdecydowanie nie. Dlaczego? – ponieważ latarka nie należy do najtańszych, dla osób, którym nie zależy na ogromnej ilości światła, a chcą być dobrze oświetleni na drodze nie utrudniając życia innym – wybrałbym model BC25R, również posiada specjalnie zaprojektowany reflektor, 600lm jest wystarczające do bezpiecznego poruszania się po mieście i poza nim.Właściwie to dla kogo BC35R? największą wadą tej latarki będzie jej wysoka cena (porównując do BC25R). Z pewnością dla osób, które jeżdżą dużo ten model będzie lepszym wyborem. W trybie 400lm pozwala na ponad 6h nieprzerwanej pracy, dodatkowo mamy alarm, który potrzebny czy nie, może odstraszyć złodzieja, jeżeli zatrzymamy się na kilka minut i zostawimy rower bez opieki. Dla wygody jest pilot i większa pojemność zastosowanego akumulatora.Dziękuję Wam za uwagę.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...