Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 06.07.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Oczywiście, że Shimano samo nie produkuje oleju do hamulców i wielu innych komponentów, podobnie jak pewnie 90 % firm w obecnych czasach. Zamawia produkt o określonej specyfikacji pewnie u któregoś z dużych producentów smarów i olejów. Cały problem polega na tym, że tak naprawdę nikt poza technologami Shimano nie wie co jest w tej specyfikacji. Jeżeli ktoś chciałby zrobić zamiennik to musiałby wydać sporo kasy aby przeprowadzić analizy, potem przetestować itd, ponieważ skala jest niewielka a ryzyko dużo (ewentualne procesy o odszkodowania) nikt się w to nie bawi. Nie ma jak ponowie serwisanci wtajemniczeni w źródło pochodnia i specyfikacje oleju, Bond przy nich to mały pikuś.2 punkty
-
Wtem: @leejoonidas- dzięki za polecenie zawodnika. Fajnie wyszło, bo projekt tańszy był przez promkę, na dodatek kupiliśmy jeden zamiast lewego i prawego - bo to są lustrzane części - także wystarczyło obrócić. I w ten oto sposób mam zapas wahadełek. Jakby komu było potrzebne, to służę pomocą. A w razie czego chłop z OLXa ma projekt i może drukować do upadłego.2 punkty
-
Polecam choć jeden typowy trip po górach dla choćby widoków. Pętelka ze Szczyrku od Chaty Wuja Toma przez Hyrcę, Halę Jaworową, "Strumyk" od Grabowej do żółtego szlaku , Salmopol, Malinów, Malinowska Skała, Skrzyczne i na koniec najlepszy techniczny zjazd w Polsce czyli czerwony do Buczkowic. Taki prosty przykład.2 punkty
-
Dziedzic to ten na drugim planie? Jeśli tak to też tego nie widzę - chyba za niski na 29era.2 punkty
-
Pomyślałem sobie, że założę wątek o Rondo Ruut AL2. Chcę w tym miejscu pozbierać wszystkie doświadczenia i przygody, które mnie spotkały podczas użytkowania tej maszyny. Jest to mój pierwszy w życiu baranek, kupiłem do jazdy codziennej, ogarniania różnych spraw, ale i wypadów bliższych i dalszych po lasach, w lekkim terenie i klasycznych DDR-kach. 1) Stan fabryczny Pełna specyfikacja na stronie => https://rondo.cc/ruut-al-2,617,pl 2) Sklep Kupiłem w sklepie lokalnym, który sprzedaje Rondo. Cena była zacna, ale szybko się okazało, że nie wynikało to z niczego. przy mnie na filmach szajbajka uczyli się jak przybliżyć klamki, zajęło to z 30 minut... w ofercie brak podstawowych części. Haka nie mieli, zapewniano mnie, wszystko jest tubeless i wystarczy wsadzić wentylek i gotowe, W związku z powyższym poza zakupem więcej się tam już nie wybrałem. 3) Rozczarowania i zaskoczenia tubeless to były wyłącznie obręcze. Opony nie były TL, taśmy brak, notoryczne problemy z tylnym hamulcem REVER MCX - niby działa, po jednej jeździe jakby luzowała się linka i traci moc, trzeba od nowa ustawiać, uszkodzony gwint w korbie - jeden komin w korbie ma uszkodzony gwint. Nie trzyma, nie da się komina wymienić, bo śruba wchodzi w otwór gwintowany w korbie, owijka Selle to dramat, papier, zero tłumienia, fabryczne siodło SELLE ITALIA MODEL X to zaskoczenie na plus. Zostaje, bo jest totalnie wygodne i pasuje do mojego zadka. I na koniec największe zaskoczenia, które wymaga wyróżnienia. Urok Rutta to detale! W przypadku tego modelu to subtelne złote dodatki. Na przykład część mostka trzymająca kierownice jest złota. No i wyszło mi, że trzeba zmienić mostek na krótszy. Szukałem w sieci i nie znalazłem mostka. Napisałem do 7Anna w sprawie krótszego mostka. Odpisało mi, że nie mają, nie będą mieć i, że to jedynie część montażowa i nigdy nie była w sprzedaży. Efekt jest taki, że mostek został a ja szukam takiego, który będzie mieć złoty element. 4) Modyfikacje Zamysł był taki, że nic nie wkładam i jeżdżę, bo nie wiem, czy mi się spodoba. Niestety życie pokazało, że to nie takie proste... Opony - to była pierwsza rzecz jaka wymagała wymiany. nowe opony => Continental Terra Trail 700x40 taśmy tubeless Stan's mleko Stan's wentyle Trezado, Korba - skoro jeden gwint jest uszkodzony a dodatkowo na fittingu wyszło, że powinienem mieć 170-ke, to zamówiłem nową korbę. Planuję cały napęd zmienić na GRX-a więc czekam na kuriera, który przywiezie mi korbę Shimano GRX 600 1x. 5) Plany przejście na pełen napęd GRX - klamkomanetki, zaciski, przerzutka 1x11s, wymiana kół coś ze stajni DT Swissa, 6) Wrażenia Takie zupełnie pierwsze to dziwnie, niewygodnie. Pierwsza jazda (30 km) prawie skończyła pozostawieniem Rondla w krzakach. Wóz drabiniasty lepszy dawał lepszy komfort. Zabawa z ciśnieniem pozwoliła wrócić do domu i było lepiej. Fitting poprawił komfort użytkowania w znaczącym stopniu. Ustawienia baranka nigdy mnie nie interesowały i stąd konieczne było wsparcie. Wpadła węższa kierownica, kokpit poszedł w górę, poza tym zabawy z siodłem, blokami, etc. Wyszło też zalecenia zmiany korby na 170. Wszystkie zmiany spowodowało spory wzrost komfortu. Rondel zostaje! Decyzja zapadła. Martwi mnie tylko, że full aktualnie więcej stoi niż jeździ1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Do każdej opony możesz założyć dętkę. Nie każda opona da się zalać mlekiem.1 punkt
-
Swampero HD dotarły. Nie wiem jeszcze jak to jeździ, ale jak to się zakłada to szacun. Nigdy w życiu żadnej nowej opony tak łatwo nie założyłem. Po napompowaniu też od razu ładnie się ułożyła, nie trzeba było z tym walczyć, równiutka jest. No w szoku jestem. Ja co prawda z założeniem Thundero też nie miałem jakichś większych problemów jak niektórzy, ale aż tak dobrze to nigdy nie było. Warto też nadmienić, że musiałem to zamówić u producenta w Czechach, bo u nas tego modelu nie znalazłem. Zamówiłem dwie, przysłali mi jeszcze Tufowy bidon1 punkt
-
Myślę że ucieka Ci sezon;) Capra to rower to cięższego rypania. Waży wg specyfikacji prawie 17 kg. Trzeba mieć super kondycję by tym gdzieś podjeżdżać regularnie. Do mieszanego użytkowania z YT to bardziej Jeffsy lub Izzo. Ja kiedyś się napalalem na Izzo, ale znalazłem w necie kilka opinii o pękających ramach i kiepskim supporcie producenta.1 punkt
-
1 punkt
-
Różnica faktycznie nie polega tylko na kolorze, bo kolor to jedynie barwnik. Ważne by lać olej wysokiej jakości trzymający dokładnie takie same parametry. Od zawsze, od kąd Shimano stworzło hydrauliczne hamulce i od kąd w "sekrecie" panowie serwisanci na targach mi potwierdzili, że Shimano żadnego oleju nie produkuje, i że to dokładnie jota w jotę to samo co np. Bendix LHM+ do Cytryn, od tąd użyuwam właśnie tego typu oleju. Obecnie ciężko dostać olej Bendixa, ale Total LHM+ ma dokładnie te same parametry i teraz takim zalewam. Wiadomo, że Shimano może zmieniać dostawcę oleju, ale paramtery ma takie same. LHM + od Totala za litr kosztuje obecnie ok 35PLN. Owszem nie ma już takich różnic bo Shimano znacznie spuściło z tonu widząć, że nikt nie chce się dać dymać za to samo tylko 10x więcej, więc to już nie te czasy i litr z 90PLN kosztuje co ju z jest akceptowalne faktycznie. Ale LHM+ jest nadal ponad 2 x tańszy, można go spokojnie lać, 20 lat praktyki nie kłamie 😉 I zgadzam się że częstsze przelewanie ma duży sens, zwłaszcza z okolic zacisku wypływa zabrudony płyn i warto częściej przelewać, to tylko pozytywnie wpływa na trwałość, ale wówczas oleju jednak schodzi. Mnie przy 4 rowerach z pół litra na rok.1 punkt
-
W nowym, takim nowym ze sklepu przed pierwszą jazdą to raczej nic nie powinno się smarować bo wszysko teoretycznie powinno być nasmarowane w fabryce. Prędzej niektóre części trzeba wytrzeć z nadmiaru smaru, np. łańcuch. Później, często znacznie poźniej czasem nawet wcale (poza łańcuchem, chociaż jak widzę "zwykłych zjadaczy chleba" to łańcucha też nie smarują) to już jak kolega powyżej napisał1 punkt
-
Każdy element złączny z wyjątkiem miejsc gdzie musi zachodzić tarcie.1 punkt
-
1 punkt
-
800 mają ceramiczne tłoczki, nie rozszerzają się od temperatury i słabiej przenoszą ciepło z tarczy i klocków na zacisk i płyn hamulcowy. Są też mniej podatne na pękanie, które czasem jednak się zdarza. Jak nie możesz znaleźć zacisków 800 to możesz kupić ultegre r8000 a najlepiej r8100 bo mają lekko większy rozstaw klocków to zmniejsza ryzyko ocierania tarczy. Jakość i siła hamowania jest nierozróżnialna.1 punkt
-
Moim zdaniem tak. Pytanie czy nie poczekać aż wejdzie GRX na 2024 rok, 1x12 z nowym hamulcami, więc jest szansa, że obecna generacja wyląduje na wyprzedażach.1 punkt
-
O ile się nie mylę to zaciski są identyczne, ale tłoczki w wyższej grupie są ceramiczne. Z kolei przewód w obu jest ten sam - BH90. Co do klamek to główna ale i znacząca różnica to ServoWave, bo regulacja wychyłu nie jest aż tak istotna.1 punkt
-
Jak w każdym tego typu produkcie, jak nie wiesz o co chodzi, to chodzi pewnie o wagę1 punkt
-
@spidelli mam u siebie całkiem sporo kierunków i pomysłów na wypady. Nowy rower powoduje, że inaczej patrzę na te kierunki i inaczej jeżdżę... Ale masz rację, nie mam zamiaru się śpieszyć1 punkt
-
Ja w połowie sezonu czuję już pewien przesyt takimi popołudniowymi przejażdżkami. Po pracy brak czasu na dłuższe jazdy więc w końcu nadchodzi znużenie. A tymczasem MTB daje jakąś odmianę. Również zimą, kiedy pogoda odstrasza od jazdy po asfalcie... Trzymaj fulla 🙂1 punkt
-
1 punkt
-
To tak jak u mnie Zdecydowanie wolę nawijać kilometry bocznymi trasami po okolicy. Ale od czasu do czasu, jak czuję przesyt, jadę do lasu i pozjeżdżam sobie (i zaraz banan na ryju) albo w niedzielę zamiast asfaltem zwiedzam okolicę polami Fajna maszynka 👍 Zdaje się, że do Marinów widziałem różne zaślepki (o ile mnie pamięć nie myli) może coś podejdzie?1 punkt
-
U mnie Mezcal 2.35'' ma 59.5mm, Barzo 2.6'' ma 64mm (mierzone suwmiarką na szybko 😀) Więc obstawiam koło 61 - tyle tylko że to zależy od ciśnienia też. Mogę zmierzyć Barzo 2.35 za tydzień jak znajomy któremu sprzedałem swój poprzedni rower wróci z urlopu.1 punkt
-
1 punkt
-
Miałem pierwotnie w planach jechać tam na 2 tygodniowy urlop w tym roku. Stanęło jednak ostatecznie na Pogórzu Izerskim. Niemniej Dolina Baryczy zdecydowanie rowerowo zachęcająca. Piękne widoki, super ujęcia. Zrobiłeś świetny materiał promocyjny 👍 Niejeden będzie chciał się tam wybrać.1 punkt
-
A jak pisałem że serwis się robi co rok, żeby nie było niespodzianek, to mi niektórzy chcieli oczy wydłubać 😛 @uzurpator przecież ta oś jest kompletnie zajechana. Rowki powinny być ostre i równe.1 punkt
-
1 punkt
-
Zasady ogólne są raczej proste. Nie jeździsz głodny, jedz coś w trakcie jazdy, koniecznie pij, najlepiej z elektrolitami. To tak nie dział, że jak jesteś gruby to wystarczy za jedzenie. Zanim porwiesz się na 100-200-300km przejedź 30-50-80. Raz, że się przyzwyczajasz do wysiłku, czasu w siodle a dwa, że zobaczysz co i kiedy jeść i pić. Styl jazdy zależy od oczekiwań, chcę być wielbłądem, chcę śmigać szosą, chcę walczyć w lesie itd. Początek będzie podobny ale potem już trzeba przemyśleć co się robi, wyższa kadencja dla każdego jest lepsza a kolana podziękują. Mój pierwszy przejazd rowerowy w dorosłym życiu miał 7km i ledwo wróciłem do domu. Pierwsze 100km zrobiłem po roku. 200km miesiąc później, dajcie sobie czas na budowanie formy i czerpanie radości z jazdy.1 punkt
-
Moja Sutra w obecnym wydaniu, to akurat zdjęcie z Pomorskiej 500 Geometria idealna dla mnie - podjeżdża i zjeżdża, zarówno na asfalcie jak i w terenie, dużo lepiej niż poprzedni Toughroad, na długim dystansie tez idealnie się sprawdziła - 275 km pierwszego dnia i 225 km drugiego i jedyny ból to nacisk kości na Brooksa, będę chyba jednak szukać innego siodła jeszcze). napęd 1x12 z Ratio kitem działa elegancko a opony 2.6 pożerają wszystkie trudności w terenie Ta edycja była wyjątkowo piaszczysta przez susze, pierwszy odcinek piachu w lesie był groteskowy, jak gravelowców omijałem jadąc jak czołg naprzód Ale docelowo będą kola 29 cali z 700x47 z błotnikami lub 29x2.2 bez, zależnie od potrzeb.1 punkt
-
Z Warszawy do Działdowa Koleją Mazowiecką. Potem Grunwald, Ostróda, Ruś, Orneta, Braniewo, Frombork, Tolkmicko, Stegna, Gdańsk, Sopot i meta w Gdyni. Po drodze dwa noclegi w agroturystykach (miał być namiot, ale pogoda była fatalna). Trasa bardzo prosta, głównie asfalt. Szczególnie polecam piękne aleje na Warmii, wijące się we wszystkich kierunkach (tam także sporo niewielkich podjazdów). Mniej więcej od Braniewa robi się płasko.1 punkt
-
Cieszymy się, że wpadłeś nam o tym oznajmić. Czy jakieś pytanie w związku z tym masz? Dodam, że potrzebujesz też znaków interpunkcyjnych.1 punkt
-
Mam ten barbieri. Kupiłem w czasie pandemii żeby mieć olej, brakowało shimano na rynku. Zalewałem nim wszystkie heble na mineralny poza shimano, względy gwarancyjne. Nie kojarzę żadnego przypadku reklamacji. Te specjalistyczne tzn shimano? Bo odrobinę inna lepkość to niekoniecznie znaczy że to "po prostu " olej X.1 punkt
-
@uzurpator, @ChuChu, @Dokumosa, dzięki chłopaki za zainteresowanie. Każdy z was coś wniósł do tematu. Zacznę od tego, że grzebaniem przy rowerze, to nie jest tak, że się nie chce. Chce się, ale okoliczności losu sprawiają, że nie od razu jest się majstrem. Zbierałem się do przerzutki i zbierałem, aż sama się upomniała. Poza wspomnianą, zapieczoną ośką wszystko inne w przerzutce bez zarzutu. Luzów na pantografie nie ma. Poza tym, standardowe ślady używania. Ośkę udało się jakoś lepiej ogarnąć. Nawet jakiś oring się dosztukował. Montaż i demontaż ośki bez użycia młotka Jest obrót. Człowiek szczęśliwy. Zarzucam odpowiednie smarowanie tam gdzie trzeba i zaczynam skręcanie. No i co? Już witałem się z gąską, już otwierałem szampana, a tu... kolejny zonk. @Sobek82, słyszał hasło z warsztatu. Aż drabina mu się ugięła Kolejny fakap. Gwint mi się zniknął🤬 Koncepcja jest taka, że leci do mnie nowa przerzutka. Tematu obecnej poturbowanej nie zarzucam. Potrzebny będzie wózek zewnętrzny (Jeśli ktoś ma "trupa" przerzutki z wózkiem GS/SGS, to z chęcią podejmę negocjacje). Jak zabangla, to będzie git i obezna zrzutka wróci do pracy do czasu kolejnej awarii lub zajechania kasety/blatów/łańcucha. I wtedy albo będę leciał z fabrycznym napędem, albo... ulegnę zasłyszanym głosom, podszeptom, sugestiom, pomysłom, wskazówkom i w ogóle, żeby przy zaatakować napęd x1. Hmm...? Tak, czy siak c.d.n.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00