Skocz do zawartości

Ranking

  1. GrzeGT

    GrzeGT

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      213


  2. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      4 519


  3. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      7 322


  4. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      10 432


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.06.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo jak zwykł mówić stary góral: Okolica niby pikna ale dziura straszna 😜
    16 punktów
  2. Bo musiałem zaczekać, aż mi się maszyna odblokuje w ekwipunku Widoczek za to całkiem ładny.
    14 punktów
  3. Bo słupek przy drodze - roweru oparcie.
    14 punktów
  4. 13 punktów
  5. 12 punktów
  6. Bo dwa gravele 😉 Pozdrow'er 😘
    10 punktów
  7. Bo widać że wakacje się zaczęły
    8 punktów
  8. Powiedziałbym, że ucieka od ciebie Bo ratuj się kto może:
    8 punktów
  9. Bo wyjechaliśmy z lasu na lodyyyyy
    7 punktów
  10. Bo... musiałem na "stronę" i rower miałem o co oprzeć
    7 punktów
  11. 6 punktów
  12. Bo się locha uwaliła i tak leży
    6 punktów
  13. Ja tam pociągu do pociągu nie mam, ale on ewidentnie na mnie leci, aż mu się oczy na mój widok świecą.
    6 punktów
  14. 4 punkty
  15. Bo Windows po sianokosach! Złomiak na wolności.
    4 punkty
  16. Pożegnałem dziś Peak'a Nowy właściciel, braciszek 😉 Nowy kąt 😀 Pozdrow'er 😘
    3 punkty
  17. Z owalami to jest tak, że nie czuje się jego obecności, dopiero jak się przesiądziesz nazot do okrągłej zębatki to poczujesz jego brak - tylko pojeździj z nim dłużej Aaaaa i jeszcze jedno Sobuś, taki głos błagalny od ludu, bo my Cię tu wszyscy jak jeden mąż szanujemy i tolerujemy, ale weź Ty może wrzucaj po jednym zdjęciu z każdego roweru, co? Bo ja to tak sobie myślę, że tego i tak nikt nie ogląda, tylko czemprędzej skroluje do kolejnych postów - ale może jestem odosobniony
    2 punkty
  18. @vincek masz rację nie ma co czekać... mnie udało się kupić na black weeku w ubiegłym roku za 899 zł bodajże. Kupiłbym jeszcze raz, super sie sprawdza, jestem zadowolony🙂 i pukam w niemalowne żeby nie przechwalić😂
    1 punkt
  19. W poprzednim modelu Explore czas pracy podawany przez producenta jest realny przy jasności ustawionej na 10%. Ekran najbardziej zużywa energię więc jak mocno go rozjaśnisz czas pracy ulega skróceniu.
    1 punkt
  20. @Cross90 cenę trzyma na poziomie 949 zł. Jak Amazon zejdzie z ceną, to inni też czasami zjeżdżają do podobnej. Czasami Decathlon na Allegro da dobrą cenę. Jednak cen jak kiedys ok. 730 zł, to nie ma co aktualnie jak sezon trwa. Może w końcu potanieją, ale życie jest za krótkie by czekać. Obserowalem rynek na 530, 830 i Bolt 2, trafiła się 530 w dobrej cenie to kupiłem 🙂
    1 punkt
  21. W weekend dwie wycieczki po Suwalszczyźnie. W tym nasza ulubiona wycieczka 8 jezior - niezbyt imponujące 30km w terenie i trochę ponad 400m podjazdu (ścieżki w tym nasz tajny Sectret Enduro, dróżki, szuter), dające możliwość kąpieli w jeziorach: Konopisko (?), Czarne, Jaczne, Kameduł, Kluczysko, Jeglówek, Szurpiły, Kopane. To są te, które mamy sprawdzone kąpielowo, choć przy trasie jest więcej. Mieszanie roweru z pływaniem w ciepły dzień to pełnia szczęścia.
    1 punkt
  22. Kask kupiony? Pamiętaj, jest ważniejszy od lepszych przerzutek czy hamulców, a limit szczęścia już chyba wykorzystałeś.
    1 punkt
  23. Wiadomo że najlepiej idealnie trafić z rozmiarem. Ale wg. mnie lepiej mieć za wąską niż za szeroką. Ja bym spróbował 380 mm na Twoim miejscu.
    1 punkt
  24. Na rowerzystach zarabia się systemowo od ponad 100 lat w podobny sposób to jest powstrzymywanie rozwoju roweru: do szosy doszły mtb, gravel, wersje turystyczne natomiast rower w zasadzie się niewiele zmienia ten produkowany masowo, tzn. jego główne cechy, cały postęp ludzkości nakierowany jest na eliminowanie słabości i wspieranie silnych punktów a tutaj tego nie ma: - kolejne ograniczenia w modyfikacjach aerodynamicznych rowerów nastawionych na prędkość, ich lista przyrasta a rzeczy tak absurdalne jak kąt przedramion, długość skarpetek, detale w kaskach, drobne fragmenty w ramach, np z laminatu można zrobić każdy kształt a praktycznie niczego nie wolno zmienić, - nadal dominują napędy otwarte, które zużywają się bardzo szybko, - z szerokiego możliwego spektrum rowerów akceptowalne jest kilka procent max w zależności od sportowej dyscypliny, - ponieważ nie ma możliwości rywalizacji w konstrukcji roweru rywalizacja od trzech pokoleń poszła w kierunku człowieka tzn. coraz lepsze środki farmakologiczne, co wywołało swoisty wyścig zbrojeń pomiędzy unikaniem i próbami wykrycia dopingu, - technologia która się nie rozwija nie daje perspektyw w konsekwencji nie licząc się z tym, że rower coś wniesie prawdziwie do komunikacji jest on wypychany z drogi za wszelką cenę to znaczy tworzone są na siłę absurdalne w przebiegu i rozwiązaniach ścieżki rowerowe gdzie do konfrontacji rower - pieszy dochodzi regularnie i zamiast poruszać się drogą, tam gdzie miejsce dla pojazdów tworzone są rozwiązania jak dla rowerków dziecięcych byle nie przeszkadzać na drodze, - gdyby rower po równym płaskim poruszał się bez większego wysiłku rowerzysty 50-60km/h nikt nie poddawał by w wątpliwość, że jest to wartościowy środek transportu a jego miejsce jest na drodze ale choć jest to już od dawna możliwe odpowiednie zabiegi blokują taki rozwój, nie wykorzystujemy swojego potencjału, nadal utylizujemy w zamian archaiczne rozwiązania techniczne zarówno jeśli chodzi o rower jak i nie poddany dostatecznej presji z jego strony samochód, kierunek rozwoju naszej cywilizacji ma charakter stagnacyjny, - w powszechnej świadomości utrwalone są wzorce niezgodne z prawdą podpartą fizyką, jesteś dzieckiem i poruszasz się małym rowerkiem, marzysz, że będziesz pędzić jak panowie na szosowych, szybkich rowerach bo takie są przecież najszybsze, dorastasz i sam stajesz się takim jak oni rowerzystą a na wszelkie wątpliwości czy to aby na pewno najlepsze możliwe rozwiązanie do dyspozycji masz przykłady ludzi, którzy zrobili tak samo jak ty, jeśli cię to męczy wybierasz teren ale to ten sam rower tylko uodporniony na nierówności, pokolenie po pokoleniu nic się nie zmienia i nawet nie wiemy jak wyglądał by rower gdyby nie ten zamknięty krąg, - postępu nie da się na zawsze zatrzymać, historia uczy, że tak zawsze było, kiedy oprócz aut środkiem transportu będzie dron, pociąg będzie się poruszał lewitując w tunelu próżniowym z prędkością kilka Mach a rower lub jakiś podobny mu lekki pojazd hybrydowy przy 100km/h wymagać będzie 200-300W jak głupio będzie tym wszystkim, którzy twierdzili, że teraz wszystko jest w porządku, jak bym chciał to zobaczyć, tyle lat już na to czekam, wiem, że to kiedyś nadejdzie i nawet jeśli tego nie zobaczę to przeświadczenie, że to nastąpi daje mi nadzieję bo alternatywa bardzo mi się nie podoba.
    1 punkt
  25. Bierz 380, może być z symboliczną flarą. Ja mam 188 wzrostu, też jestem wąski w ramionach. Schodziłem stopniowo chyba nawet kiedyś miałem dawno temu 440, potem 420, 400, 380. Ja minusy widzę tylko w jeździe gravel, ale też nie na tyle żebym rozważał zmianę. Jak trafić z rozmiarem - no mierzysz rozstaw punktów i do tego dobierasz. Z tego co piszesz to 420 to na pewno za szeroko. Z taką skończyłem: https://www.pro-bikegear.com/pl/road/handlebars/plt-carbon-compact-handlebar
    1 punkt
  26. Eeee? Zakres, to skrajne przełożenia, czyli tyle ile potrzebujemy pod górkę i tyle ile potrzebujemy z górki. Pomiędzy to pomiędzy jest wybór na aktualną potrzebę. To że część przełożeń się pokrywa nie jest żadną wadą i czymś złym. No właśnie, Ty, "dawało radę". 40:42 to nadal dosyć twarde przełożenie i nie każdy swobodnie na tym podjedzie kilkunastoprocentowe nachylenia. Nie każdy ma lekki rower, nie każdy ciśnie na sportowo. Nie każdy ma kondycję, żeby po 5h dalej cisnąć takie podjazdy. Wychodzi mi, że przy moich typowych 20-25km/h (typowa kadencja w okolicach 80), zostawiając obecną 10rz kasetę 11-42 musiałbym dać blat 50. Ciekawe jak miałbym robić podjazdy... Może podpowiesz jaki napęd 1x zastąpi mi obecny 28-42 z kasetą 11-42 (dla ułatwienia zakres przekraczający 570%), rower to hybryda mtb z gravelem na bazie crossa, niezbyt lekki bo w okolicach 15kg. Kaset o zakresie 570% nie ma, najszersze to 520% i wymagają odpowiedniej piasty (co gorzej każdy producent ma inny system mocowania). Jaka przerzutka ogarnie taki zakres i da się pożenić z klamkomanetką? Jak chorą kasę będzie trzeba za to dać? Patrząc realnie na przełożenia, powiedzmy że można z czegoś zrezygnować i zejść do zakresu 520%, czyli kasety 10-52. Wtedy pogarszając trochę możliwości podjazdu do okolic 0,75 muszę zejść z blatem do 38-39. Zębatka 10 niby załatwia sprawę maksymalnej prędkości ale przeskoki między najmniejszymi koronkami są jeszcze większe. No i tak czy inaczej przy typowej prędkości na płaskim ląduje się w dolnej części kasety. Napęd 1x to praktycznie wieczna jazda na przekosie, bo środek kasety to prędkości zbyt wysokie na podjazdy, zbyt niskie na płaskie. Napędy 1x to kompromis, mam taki kompromis w mieszczuchu z 8 biegową planetarką, mam z musu 1x12 w fullu. W żadnym przypadku nie mam takiej swobody zestrojenia napędu jak w 2x10. Do tego wszystkiego dochodzi kiepskie stopniowanie kaset z szerokim zakresem. Na wolnych biegach są zbyt ciasne, na szybkich zbyt rozstrzelone. Np. moja 11-42 Sunrace ma nieprzyjemną dziurę między 18 i 15 (dla mnie przejście z okolic 25-27km/h na ponad 30). W 12 10-52 jest w tym przejściu ciut lepiej ale zrzucenie na najszybszą to 20% dziura. Rotor 11-52 zbliża się do lepszego ale cena zabija. Mając kasetę 11-42 i blat 40, to najlżejsze przełożenie jest w okolicach 0,95. Przy typowym dwublacie 30-46, dół to 0,71. Jakim cudem to nie jest bardziej miękko? Wymieniając kasetę na 11-50 i zostając przy blacie 40 będzie 0,8, czyli twardziej. Nawet przy kasecie 10-52 zejdzie się tylko do 0,76. Jedyny problem, to gotowe rowery ze sklepów, tam faktycznie przy 2x dają kasety pokroju 11-32/34, zamiast 11-42.
    1 punkt
  27. Taki mi wyszedł prosty gravel, oval'a nie poczułem, po prostu jedzie. Pozdrow'er😘
    1 punkt
  28. Ja potrzebowałem krótszy uchwyt niż dodawany w komplecie do zwykłej wersji 530 i zakupiłem taki https://pl.aliexpress.com/item/1005001822982697.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.21ef1c24kIxkAw&gatewayAdapt=glo2pol Polecam, super jakość i cena
    1 punkt
  29. Bo deszcz mnie gonił ale nie dogonił 😁
    1 punkt
  30. Bo wystarczy przejechać przez tunel, żeby znaleźć się w Narni😉
    1 punkt
  31. Moim zdaniem to ta rama i geometria jest typowa dla roweru crossowego. Jeżdżę na takim rowerze i nie obrażam sobie żeby był tam baranek. Taka rama jest przeznaczona do jazdy z nachyleniem ciała około 60°, a nie około 40° jak np. W szosie z barankiem. Moim zdamiem jak wsadzisz tam baranka to będziesz się męczył jazdą, a nie cieszył. Pewnie, że wszystko można zrobić, tylko pytanie czy to ma sens🤷‍♂️
    1 punkt
  32. Bo sucha szosa, a dziś minął pierwszy z czterech dni bez jazdy na rowerze i już mnie coś strzela😐
    1 punkt
  33. Bo zakończenie roku i dzień taty:)
    1 punkt
  34. https://allegro.pl/oferta/spank-spoon-31-8x800x60-kierownica-riser-raw-silve-12870918540
    1 punkt
  35. Tuż przed północą podmieniłem korbę z zębatką owal którą kupiłem przez pomyłkę, owala nigdy nie miałem, co najwyżej shimanowskie bio-pace w dzieciństwie. Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  36. Miałem Rockrider AM100HT. Tam też była korba Shimano. Po zakupie zwróciłem uwagę że jedna z śrub ramienia korby ma przekręcony łeb. Użyłem śruby od hamulca. Później okazało się że nagle od strony tego ramienia, łożysko suportu hałasuje. Po sprawdzeniu okazało się że podkładka między korbą a łożyskiem zmieliło się. Dziwne i sam tego nie rozumie, co to było. Decathlon wymienił suport. Następnie po kolejnych setkach kilometrów ramie zsuwało się z osi i rozerwało plastikową śrubę z osi. Ta plastikowa podkładka z bolcem działa jak ramie prawie do końca zejdzie z osi. Na ten problem pomogła aluminiowa śruba zamiast tej plastikowe. Ona imbusem jest wkręcana i robi robotę. Po czasie kolejny właściciel roweru powiedział że Decathlon wymienił na gwarancji całą korbę i jeszcze raz suport. Oś podobno była nie okrągła a owalna. I teraz, na początku mówiłem że śruba była zniszczona, śruba ramienia korby. Wniosek, że w fabryce tak mocno skręcili że łeb poległ a oś się w jajko zrobiła. To chyba wszystko tak wyglądało.
    1 punkt
  37. Konus dobiera się pod średnicę kulek, u ciebie są kulki w rozmiarze 3/16 cala. Z piasty HB-M535 będą pasować, na Allegro jest do kupienia przednia nowa piasta za 49 pln-ów
    1 punkt
  38. Bo często klucz pneumatyczny którym dokręcane są m.in. korby w montowni rowerów nie jest totalnie zdezelowany i dokręca jakimś tam momentem uniemożliwiającym luzowanie. Ale śmiem twierdzić, że 80% rowerów na rynku pochodzi z takich montowni: https://www.forumrowerowe.org/topic/256310-znalezione-w-internecie-filmy-zdjęcia-gify/?do=findComment&comment=2419411
    1 punkt
  39. Bo... na staaarym domku, gdzieś tam w lesie...
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...