Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 24.06.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
12 punktów
-
Ja tam pociągu do pociągu nie mam, ale on ewidentnie na mnie leci, aż mu się oczy na mój widok świecą.12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Ludzie są różni, (siła, wytrenowanie, wiek, technika) i warunki są różne (płasko, pagórkowato, górzeście. Dlatego nie ma co na siłę wtłaczać ich w jeden schemat.2 punkty
-
W punkt kolega napisał, kosztorys to podstawa! Rama i koła, kierownica jest. Ale każdy brakujący puzzel to kasa kasa kasa. Jeśli w piwnicy dużo części można składać prawie bezkosztowo, ale od podstaw: tanio nie jest przerzutka kabel pancerz jarzemko hamulec siodełko pedał korba kaseta chwyty widelec bieżnia łańcuch klamki manetki, brakujące klucze. Kosztorys na kartce dobra sprawa!2 punkty
-
Cieszymy się, że wpadłeś nam o tym oznajmić. Czy jakieś pytanie w związku z tym masz? Dodam, że potrzebujesz też znaków interpunkcyjnych.2 punkty
-
Rd m5120, CS m4100 11-42/46 i kmc x10. Z przodu 34/38. Świetna sprawa dla młodych. Prosto i wygodnie... U młodego mam 1x7 i uważam że super rzecz dla dziecka które nie przejmuje się jaki ma bieg przód tył. Tutaj zmienia tylko tył w zależności od sytuacji, co czuje w nogach.1 punkt
-
1 punkt
-
Najpierw na Kaszuby - potem z Białego Boru nad Odrę a potem po niemieckiej stronie do Świnoujścia. Trasa po linii 933 km a znając życie wyjdzie ponad 1000 km1 punkt
-
Wszystko jest w absolutnym porządku. Miałbym obiekcje w rowerze z pełnym zawieszeniem ( tzn, osobiście nie miałbym - dołożyłbym łańcucha i niech sobie na mała-mała wisi ). Wystarczy, że zorganizujesz sobie korbę z 10T różnicy na koronkach - np przełajowe 46/36. Chociaż to może wymagać zmiany przedniej przerzutki. PRoblem w tym, że RD-M8000-SGS jest pewno identyczna w kwestii geometrii i długości wózka do tego co aktualnie posiadasz. Na 2x11 nie musisz przechodzić, bo te XT działa na tym samym systemie co RD-M6000-SGS. RD-T6000-SGS to przerzutka pod system 3x10 - maksymalna kaseta to 11-36 i korba o 22T rozstawu. Musiałbyś pewno wymienić 3/4 napędu. Shimano nie wypowiada się w takich kwestiach, zostaje Ci jedynie rowerowy folklor. Można domniemać, że skoro projektują napędy tak, aby w fabrycznej konfiguracji obsługiwały wszystkie konfiguracje to "nie zalecamy, ale wisi nam to, kupisz więcej staffu". W przerzutkach z offsetem kółka prowadzącego i dużą różnicą rozmiaru przednich tarcz tak to wygląda.1 punkt
-
No przecież kaseta ci ich nie zrobiła🙃 A generalnie luz na bębenku to normalka w tanich piastach1 punkt
-
Bez dramatyzmu. Nie wiesz jak działa ten układ bo nim nie jeździsz. I shimano w specyfikacji nie pisze czy bieg ma się zmienić w pól sekundy czy 1/4. Ale jeśli stwierdziłeś to po zdjęciu to szacun....1 punkt
-
Trudno to opisać słowami, ale prawidłowo ustawiona przerzutka tej klasy, przy założeniu, że wszystko jest sprawne i proste, ma zrzucać biegi na mniejsze zębatki bez zająknięcia, a z powrotem na większe łańcuch ma się "wdrapać" ułamek sekundy przed tym zanim usłyszysz kliknięcie manetki, absolutnie bez konieczności jakiegokolwiek podciągania na manetce. Widząc odległość w jakiej znajduje się wózek od kasety podejrzewam, że na pewno tak nie jest. Jestem w stanie pokazać Ci moją crossówkę na blaszanym altusie 3x8, gdzie działa to lepiej niż nie jeden napęd z grupy XT w nowym rowerze1 punkt
-
Nie, dyskusja nie schodzi na te same tory, tylko Ty chcesz ją na te same tory sprowadzić, gdyż jesteś ignorantem nie przyjmującym merytorycznych argumentów i nie chcącym w ogóle dyskutować, a jedynie wyśmiewać. Tak, w realnych warunkach rowerem jeździmy praktycznie zawsze z wiatrem lub pod wiatr oraz z góry i pod górę. Jeśli twierdzisz inaczej to po prostu mijasz się z prawdą. Znajdź mi choć jeden 100-metrowy odcinek idealnie płaskiej drogi i taki dzień, by prędkość wiatru wynosiła okrągłe zero. Nawet jeśli znajdziesz, to będzie to właśnie jedynie incydentalna sytuacja. Normalne warunki do jazdy są zwykle zupełnie inne. A kadencja 90 obr/min nie jest normalną kadencją, bo to czy jest optymalna zależy od obciążenia. Przy małym obciążeniu 90 obr/min to trwonienie energii i takie są fakty naukowe. Jeśli ich nie akceptujesz, to jesteś ignorantem. Zupełnie inne będą też koszty energetyczne utrzymania takiej kadencji dla 100 kg otłuszczonego chłopa i 55 kg chuchra - patyczaka. Tak, tak skrajnie różni ludzie mogą chcieć jeździć na tym samym rowerze i producent powinien zapewnić taki napęd, by wszystkim umożliwić optymalne wykorzystanie ich możliwości, przynajmniej w produkcie adresowanym do szerokiego grona, a nie do wąskiej grupki zawodowców. Normalny człowiek jadąc spokojnie rowerem jedzie na niskiej kadencji, bo tak podpowiada mu organizm, który nie lubi trwonić energii na darmo. 90 obr/min przy małym obciążeniu będzie kręcił ten, komu nakładziono głupot do głowy, że musi jeździć cały czas z wysoką kadencją, bo zniszczy sobie kolana itp. To są szkodliwe bzdury, które i Ty powielasz. Brett Sutton: co z tą kadencją? - MagazynBieganie.pl1 punkt
-
Rower to jedyna aktywność która moja żona może wykonać, pod warunkiem że będzie to elektryczny rower. Rower już kupiony, właśnie żona wraca, dzięki za porady, padło na Cube Kathmandu Pro 750 . Dzięki chłopaki za pomoc, rowerek bajka, żona mówi że już się ludzie oglądają na ulicy i pytają o niego, hehe Jeszcze mam do was pytanie, jak ładować taka baterie ? Jak telefon? Między 20 a 80 % czy od 0 do 100?1 punkt
-
Do 2015 roku jeździłem w kasku typu orzeszek trek z 1998r, ale mój był czarny. To nie ja. Ale rama stalowa, pozycja toczna profesjonalna, opory powietrza niskie, mistrzostwo! ( całe sportowe życie przejechałem w tym Treku, choć nie upadłem na głowę na szczęście to chyba upadłem na głowę nie zmieniając go tyle lat, za to byłem powtarzalny i ludzie mnie poznawali, tzn kask poznawali… )1 punkt
-
Ja potrzebowałem krótszy uchwyt niż dodawany w komplecie do zwykłej wersji 530 i zakupiłem taki https://pl.aliexpress.com/item/1005001822982697.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.21ef1c24kIxkAw&gatewayAdapt=glo2pol Polecam, super jakość i cena1 punkt
-
Jeśli ma być na tarczach to ja kół nie widzę 😉 flosky nie napalaj się, sprawdź cenę 😁 nie pamiętam dokładnie, ale ~400 zł. A odpowiedź na Twoje pytanie już jest sl-m7000, ale możesz dać cokolwiek choć dual realese w tym temacie to podstawa. Prawdę mówiąc mój projekt pokazuje, że się nie opłaci. Ja go robiłem w czasie kiedy nie było graveli w tych cenach i choć jestem super zadowolony z tego jak się jeździ, tak dzisiaj silex 400 byłby mój. Niemniej zabawa przednia, rower się wszystkim podoba i budzi uznanie i jest zbudowany pod konkretne wymagania. I tak, klamkomanetki grx600 już mam na oku (1100zł), do tego przerzutka Grx 400 i kierownica 😆, ale na razie mocno walczę żeby się utrzymać w przekonaniu, że to nie ma sensu 🙈🤣 to uzależnia. Z drugiej strony żony rower zyska(???) trochę na osprzęcie hihi. Jeśli chcesz sprawdzić baranka, to hamulce obręczowe, a wtedy masz szansę zmieścić się do 1000zł. Obejrzyj polecony kanał przeze mnie. Poszukaj filmik o budowie takiego roweru. Samo składanie takiego roweru jesteś w stanie ogarnąć z podstawowymi narzędziami. Młotek, punktak, klucz do rur i da radę - ja już bawię się rowerami z 10 lat, więc warsztat doposażony.1 punkt
-
Przy dzisiejszych cenach nie ma to większego sensu, bo taką Meride silex 400 można już kupić w cenie trochę ponad 4K zł. A zakup gravela na mechanicznych hamulcach (w uproszczeniu będzie na tańszym osprzęcie) to kwestia nie wiele większej kwoty niż 2k. A tutaj spokojnie przekroczysz 2k żeby była frajda, a niestety wzrasta wprost proporcjonalnie do wydanej kasy 😁 same hamulce mechaniczne to już nie mała kasa. Pewnie kupisz chińskie i będzie kupa. Do hydraulików nie mają podejścia. Widelec sztywny to min 200, koła, opony, korba. Można po taniości, pewnie nawet poniżej 1k. Obejrzyj na yt kanał wr - we ride. Są filmiki na chińskich częściach z budowy podobnego projektu. Co do ramy, nada się. Ja tam w sumie widzę jeden kłopot, bb drop bardzo mały. Sztyca będzie wysoko żeby efektywnie pedałować, a to spowoduje, że będzie ciężko złapać podłoże na postoju. Tutaj z pomocą może przyjść dropper (z Chin np. Zoom) o skoku 70-100 mm. Zamiast baranka można dać corner bar (z Chin w karbonie zniino czy jakoś tak) i wtedy zostajemy przy osprzęcie Mtb. Nie będzie jazdy na klamkach (tego najbardziej brakuje), ale wrażenia są mega pozytywne. Zbudowałem sobie taki rower na ramie Mtb (bulls copperhead 2), na kołach 27.5 x 2”, ale od początku miałem pomysł gdzie będę na nim jeździł. To zabawka do jazdy po lesie, z tym że w moich okolicach wiąże się to przy okazji z podjazdami więc dropper ma tu sens nie tylko z powodu niskiego obniżenia suportu. Mam go na hamulcach hydraulicznych (mt500) i napędzie 1x11 (38t x 9-42z) slx m7000 i uwielbiam ten rower, ale kosztował mnie ok 3k zł. Waga z pedałami 11.3kg na używanych częściach i ramie kupionej za 120zł. Z tym, że budowałem go bez kompromisów, a części kompletowane w ubiegłym roku (czyli nie było tak różowo z dostępnością i cenami jak obecnie). Foty jeszcze bez sztycy regulowanej, ale w zabawowym rowerze to chyba najlepszy mod jaki można zrobić 😉1 punkt
-
Czy baranek czy normalna kierownica - nie ma znaczenia, mieszam dwa rowery i nie powiem który jest lepszy. Na początek warto przeliczyć i znaleźć sztywny widelec o odpowiedniej wysokości( z uwzględnieniem sagu. Suport nie może zejść za nisko… Można zostawić to co jest, o ile amor nie jest zepsuty, założyć korbę 2x np 38x24 do tego tył 8 albo 9, hamulce BB7road i klamki Shimano takie pod uciąg szosowy- przełajowy [ Edyt: koła są tylko pod V ? To mini V brake i klamki jak wyżej, po taniości w razie ewentualnych przyszłych testów z barankiem klamkomanetkami szosowymi tylko mini V albo cantilever zadziałają dobrze ] I zrobić sobie poglądowo 1000 km po krzakach i asfaltach raz na gumach z bieżnikiem raz na prawie slikach - ocenić potrzeby… Taki 1000 km da odpowiedź na co mamy ochotę. Baranek to kierownica do walki z wiatrem, gorsza dla ludzi wysokich, i nie jest niezbędna do odczuwania frajdy, czasem założenie le-mondki do prostej kierownicy wystarczy. Złożenie zestawu super kół i karbonowego widelca może być bardziej zasadnym wydatkiem niż symulowanie optyczne rasowego grawela. Lekki rower łatwiej zbudować z prostą kierownicą, a będzie rączy jak jeleń. Zakładałem baranki do różnych rowerów, i troska innych że czasem to nie jest praktyczne , hmm zawsze najlepiej przekonać się samemu, ale w ramach MTB trzeba sięgać po krótkie mostki a z nimi jest inna dynamika. Masz set kierownica i kątowy mostek - możesz zastanowić się nad pozycją nie ubierając od razu tego Rometa w barana i klamkomanetki.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Jeśli olej by się wylał to masz odpiwiedź czemu amortyzator nie osiąga skoku nominalnego. Lustro oleju ma być na poziomie dolnego oringu tłumika kompresji kiedy ten jest umieszczony na swoim docelowym miejscu.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Jest fajny film na kanale Janka Kilińskiego - zgadzam się z nim w pełni. Plastikowe pełne zbroje z długim rękawem to trochę overkill - utrudniają ruch, człowiek się gotuje. Kiliński poleca wygodne kolana (zależności od ryzyka - z plastikiem lub bez) i buzzer. Łokcie już fakultatywnie. Ja mam miękkie kolana foxa, koszulkę Evoq (sztywne plecy, miękki ochraniacz piersi i ramiona) oraz łokcie ale nie jestem hardcore’em jeśli chodzi o prędkości. Psychicznie brakuje mi pancernych gaci - miałem już poobijane biodra. Córka ma buzzer Foxa (jedyny realnie na kobietę, choć formalnie męski) z plecami D30 i plastikowym przodem - „przetestowała” go na górze Żar - biorąc pod uwagę jak wygląda jego powierzenia po teście i jakie były dziury w koszulce to spełnił zadanie na 100%. Drastycznie wygodniejszy niż wcześniejsza pełna zbroja tej firmy z pokryciem z plastiku. Kolana POC (super wygodne) i łokcie fox. Ja zawsze już jeżdzę w kolanach, a pełny sprzęt zakładam tylko na naturalne trasy w bikeparku, bo na flow to już mniej.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@Sobek82 Tylko daj i daj, ale na miesięcznicę piwa to nie postawił. Izerski orzeł bielik Teżewe mi odjechało. Minizapylacz Czasem ktoś z góry próbuje podpowiedzieć cel rowerowania. Czekaj, ino ci sprawdzę czy dobrze dokręciłeś. Ja - ostrość na rower. Aparat - taaaa...1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00