Skocz do zawartości

Ranking

  1. Marinbiker

    Marinbiker

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      258


  2. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      1 950


  3. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      10 432


  4. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      2 318


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 24.06.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo Windows po sianokosach! Złomiak na wolności.
    12 punktów
  2. Ja tam pociągu do pociągu nie mam, ale on ewidentnie na mnie leci, aż mu się oczy na mój widok świecą.
    12 punktów
  3. Bo deszcz mnie gonił ale nie dogonił 😁
    11 punktów
  4. 10 punktów
  5. Bo się locha uwaliła i tak leży
    9 punktów
  6. Bo wystarczy przejechać przez tunel, żeby znaleźć się w Narni😉
    5 punktów
  7. Bo dwa gravele 😉 Pozdrow'er 😘
    4 punkty
  8. Bo sucha szosa, a dziś minął pierwszy z czterech dni bez jazdy na rowerze i już mnie coś strzela😐
    4 punkty
  9. Bo zakończenie roku i dzień taty:)
    4 punkty
  10. Bo wakacje się już zaczęły, a jakoś pusto
    4 punkty
  11. Taki mi wyszedł prosty gravel, oval'a nie poczułem, po prostu jedzie. Pozdrow'er😘
    2 punkty
  12. Ludzie są różni, (siła, wytrenowanie, wiek, technika) i warunki są różne (płasko, pagórkowato, górzeście. Dlatego nie ma co na siłę wtłaczać ich w jeden schemat.
    2 punkty
  13. W punkt kolega napisał, kosztorys to podstawa! Rama i koła, kierownica jest. Ale każdy brakujący puzzel to kasa kasa kasa. Jeśli w piwnicy dużo części można składać prawie bezkosztowo, ale od podstaw: tanio nie jest przerzutka kabel pancerz jarzemko hamulec siodełko pedał korba kaseta chwyty widelec bieżnia łańcuch klamki manetki, brakujące klucze. Kosztorys na kartce dobra sprawa!
    2 punkty
  14. Cieszymy się, że wpadłeś nam o tym oznajmić. Czy jakieś pytanie w związku z tym masz? Dodam, że potrzebujesz też znaków interpunkcyjnych.
    2 punkty
  15. Kolega @uzurpatornapisał wszystko co tu trzeba napisać. Co do sztuki można wyregulować dodatkowo śruba B minimalna działającą odległość kółka prowadzącego do zębatki największej na minimum przy używaniu blatu. W praktyce i tak pisze się żeby nie używać blatu z największą zębatka kasety przy układzie 2x. Tak samo z najmniejszą zębatką korby nie zaleca się używać dwóch najmniejszych koronek kasety. Dlaczego? Bo to duży przekos, bo łańcuch może trzeć o klatkę przerzutki z przodu, no i że względu na napięcie tylnego wózka (duża przód i tył) i zwis łańcucha (mala/mała.) . Może też zdarzyć się ze w układzie najmniejsza z przodu i z tyłu, łańcuch będzie kolidować z blatem korby (teoria?). Nie ma co się doktoryzować...
    1 punkt
  16. 1 punkt
  17. Niedoróba produkcyjna. Działa? Działa - to do pudła "qc-pass"
    1 punkt
  18. Najpierw na Kaszuby - potem z Białego Boru nad Odrę a potem po niemieckiej stronie do Świnoujścia. Trasa po linii 933 km a znając życie wyjdzie ponad 1000 km
    1 punkt
  19. Wszystko jest w absolutnym porządku. Miałbym obiekcje w rowerze z pełnym zawieszeniem ( tzn, osobiście nie miałbym - dołożyłbym łańcucha i niech sobie na mała-mała wisi ). Wystarczy, że zorganizujesz sobie korbę z 10T różnicy na koronkach - np przełajowe 46/36. Chociaż to może wymagać zmiany przedniej przerzutki. PRoblem w tym, że RD-M8000-SGS jest pewno identyczna w kwestii geometrii i długości wózka do tego co aktualnie posiadasz. Na 2x11 nie musisz przechodzić, bo te XT działa na tym samym systemie co RD-M6000-SGS. RD-T6000-SGS to przerzutka pod system 3x10 - maksymalna kaseta to 11-36 i korba o 22T rozstawu. Musiałbyś pewno wymienić 3/4 napędu. Shimano nie wypowiada się w takich kwestiach, zostaje Ci jedynie rowerowy folklor. Można domniemać, że skoro projektują napędy tak, aby w fabrycznej konfiguracji obsługiwały wszystkie konfiguracje to "nie zalecamy, ale wisi nam to, kupisz więcej staffu". W przerzutkach z offsetem kółka prowadzącego i dużą różnicą rozmiaru przednich tarcz tak to wygląda.
    1 punkt
  20. No przecież kaseta ci ich nie zrobiła🙃 A generalnie luz na bębenku to normalka w tanich piastach
    1 punkt
  21. 5130 ma krótszy wózek Korba jest rozbieralna w tym Mirage, więc w prosty sposób zakładasz wybraną przez Ciebie zębatkę NW 104bcd
    1 punkt
  22. Kaseta Shimano Deore CS-M4100 11-42. Łańcuch Shimano hg54, lub dużo wytrzymalszy hg95. Może być również KMC X10, ale że kaseta jest od Shimano to łańcuch najlepiej będzie pasował też od Shimano.
    1 punkt
  23. A co ma do tego rodzaj roweru ? Nie skaczesz po kasecie góra dół po przegibku? Skaczesz … po prostu jako konserwa tylko w jednym rowerze MUSIAŁEM założyć 1x12 dlatego mam rozpiętość do 50 bo to mtb. Zresztą tak jak napisałem w mtb bez ścigania się, to mniej dokręcania na zjazdach i w zasadzie tych ruchów przerzutki nie nadużywam… ale już na wąskich oponach szybkich szutrach czy asfaltach zawsze lubiłem ruch przedniej przerzutki ( a na „grawelowych” kołach katowałem się 2000-2006, i dopiero wtedy przeszedłem na 29 era) stosowałem korby 52/39 52/42/32 i klasyczną górską 3x od 44z. Tak tak, był czas że ma maratonach Golonki używałem 52 z 😬 ciekawe zamieszanie w dynamice jazdy zrobiła ta korba z 42 na środku, szybko musiałem szukać 39 na wymianę… zrzucanie z blatu na 42 psuło misterne przyzwyczajenia na wyścigach, i wymagało korekty tylną, przerzutką, a 39 było super… czyli mój stopień redukcji optymalny….. to pokazuje siłę nawyków… i każdy adaptuje się do swoich „oooo ptymalnych” ustawień. Na maratonach jeszcze w czasie 26” i 9s prof jeździli 1x9 z blatem 40 i kasetą 11-34 , podjeżdżając wszystko tylko się kurzyło, i nie skarżyli się na brak młynka także tak masz rację, że da się bez przedniej przerzutki ja tylko dodałem, że niektórzy lubimy ją wciąż
    1 punkt
  24. Jeśli ma być na tarczach to ja kół nie widzę 😉 flosky nie napalaj się, sprawdź cenę 😁 nie pamiętam dokładnie, ale ~400 zł. A odpowiedź na Twoje pytanie już jest sl-m7000, ale możesz dać cokolwiek choć dual realese w tym temacie to podstawa. Prawdę mówiąc mój projekt pokazuje, że się nie opłaci. Ja go robiłem w czasie kiedy nie było graveli w tych cenach i choć jestem super zadowolony z tego jak się jeździ, tak dzisiaj silex 400 byłby mój. Niemniej zabawa przednia, rower się wszystkim podoba i budzi uznanie i jest zbudowany pod konkretne wymagania. I tak, klamkomanetki grx600 już mam na oku (1100zł), do tego przerzutka Grx 400 i kierownica 😆, ale na razie mocno walczę żeby się utrzymać w przekonaniu, że to nie ma sensu 🙈🤣 to uzależnia. Z drugiej strony żony rower zyska(???) trochę na osprzęcie hihi. Jeśli chcesz sprawdzić baranka, to hamulce obręczowe, a wtedy masz szansę zmieścić się do 1000zł. Obejrzyj polecony kanał przeze mnie. Poszukaj filmik o budowie takiego roweru. Samo składanie takiego roweru jesteś w stanie ogarnąć z podstawowymi narzędziami. Młotek, punktak, klucz do rur i da radę - ja już bawię się rowerami z 10 lat, więc warsztat doposażony.
    1 punkt
  25. Przy dzisiejszych cenach nie ma to większego sensu, bo taką Meride silex 400 można już kupić w cenie trochę ponad 4K zł. A zakup gravela na mechanicznych hamulcach (w uproszczeniu będzie na tańszym osprzęcie) to kwestia nie wiele większej kwoty niż 2k. A tutaj spokojnie przekroczysz 2k żeby była frajda, a niestety wzrasta wprost proporcjonalnie do wydanej kasy 😁 same hamulce mechaniczne to już nie mała kasa. Pewnie kupisz chińskie i będzie kupa. Do hydraulików nie mają podejścia. Widelec sztywny to min 200, koła, opony, korba. Można po taniości, pewnie nawet poniżej 1k. Obejrzyj na yt kanał wr - we ride. Są filmiki na chińskich częściach z budowy podobnego projektu. Co do ramy, nada się. Ja tam w sumie widzę jeden kłopot, bb drop bardzo mały. Sztyca będzie wysoko żeby efektywnie pedałować, a to spowoduje, że będzie ciężko złapać podłoże na postoju. Tutaj z pomocą może przyjść dropper (z Chin np. Zoom) o skoku 70-100 mm. Zamiast baranka można dać corner bar (z Chin w karbonie zniino czy jakoś tak) i wtedy zostajemy przy osprzęcie Mtb. Nie będzie jazdy na klamkach (tego najbardziej brakuje), ale wrażenia są mega pozytywne. Zbudowałem sobie taki rower na ramie Mtb (bulls copperhead 2), na kołach 27.5 x 2”, ale od początku miałem pomysł gdzie będę na nim jeździł. To zabawka do jazdy po lesie, z tym że w moich okolicach wiąże się to przy okazji z podjazdami więc dropper ma tu sens nie tylko z powodu niskiego obniżenia suportu. Mam go na hamulcach hydraulicznych (mt500) i napędzie 1x11 (38t x 9-42z) slx m7000 i uwielbiam ten rower, ale kosztował mnie ok 3k zł. Waga z pedałami 11.3kg na używanych częściach i ramie kupionej za 120zł. Z tym, że budowałem go bez kompromisów, a części kompletowane w ubiegłym roku (czyli nie było tak różowo z dostępnością i cenami jak obecnie). Foty jeszcze bez sztycy regulowanej, ale w zabawowym rowerze to chyba najlepszy mod jaki można zrobić 😉
    1 punkt
  26. Nie, nie. W komplecie z Explore 2 jest uchwyt mocowany na kierę za pośrednictwem gumek. Nie chciałem mocować go w ten sposób, bo miałem plan na torby właśnie. Oryginalny uchwyt Garmina jest dwa razy droższy od Shanren, a różnią się właściwie tylko znakiem firmowym. Poza tym Shanren można zamocować na dwa sposoby: poniżej mostka (z prawej strony) i nad mostkiem (lewa strona).
    1 punkt
  27. Po zakupie dwóch wyprawowych toreb i uchwytu na Garmina, musiałem przeprojektować kokpit. Teraz jest bardzo wygodnie i do wszystkiego mam łatwy dostęp. P.S. Uchwyt Shanren z Allegro a torby Rhinowalk z Aliexpress🙃
    1 punkt
  28. napisałem, że na możliwie najtańszych częściach, czyli nie chce żeby mi ktoś podawał produkty z górnej półki tylko takie, które są wystarczająco dobre. Tak jak wspomniałem wcześniej, robię to frajdy i nauki. Jestem świadomy, że może nie wyjść to najlepiej ale mimo wszystko chce spróbować. Jeżeli nie wyjdzie to trudno.
    1 punkt
  29. U nas się nie opłaca, rower miejsce zajmuje,jak więcej to przyczepę trzeba do autobusu,pobrudzić się można przy załadunku ...... W Badenii się opłaca, rower jedzie za darmo ......ale może zjem w lokalnej knajpie,nocleg wynajmę,pójdę do muzeum albo na festyn.....sam fakt pobytu turysty generuje jakiś przychód.
    1 punkt
  30. Nie znacie się. Grawel to oczywiście rower z pełnym zawieszeniem, barankiem i oponami slick.
    1 punkt
  31. Wydaje mi się, że problem leży po stronie tłumika. Wlałeś odpowiednią ilość oleju ? Tak, wszystkie elementy montujesz na shaft w kolejności jak na rysunku.
    1 punkt
  32. Udało się kupić za 90 zł. Sprawdzony na crossie i na szosie, odpukać nie przerywa i nie pokazuje głupot.
    1 punkt
  33. Jest fajny film na kanale Janka Kilińskiego - zgadzam się z nim w pełni. Plastikowe pełne zbroje z długim rękawem to trochę overkill - utrudniają ruch, człowiek się gotuje. Kiliński poleca wygodne kolana (zależności od ryzyka - z plastikiem lub bez) i buzzer. Łokcie już fakultatywnie. Ja mam miękkie kolana foxa, koszulkę Evoq (sztywne plecy, miękki ochraniacz piersi i ramiona) oraz łokcie ale nie jestem hardcore’em jeśli chodzi o prędkości. Psychicznie brakuje mi pancernych gaci - miałem już poobijane biodra. Córka ma buzzer Foxa (jedyny realnie na kobietę, choć formalnie męski) z plecami D30 i plastikowym przodem - „przetestowała” go na górze Żar - biorąc pod uwagę jak wygląda jego powierzenia po teście i jakie były dziury w koszulce to spełnił zadanie na 100%. Drastycznie wygodniejszy niż wcześniejsza pełna zbroja tej firmy z pokryciem z plastiku. Kolana POC (super wygodne) i łokcie fox. Ja zawsze już jeżdzę w kolanach, a pełny sprzęt zakładam tylko na naturalne trasy w bikeparku, bo na flow to już mniej.
    1 punkt
  34. 1 punkt
  35. Poranna zaduma nad sensem kupna kolejnego roweru.
    1 punkt
  36. @Sobek82 Tylko daj i daj, ale na miesięcznicę piwa to nie postawił. Izerski orzeł bielik Teżewe mi odjechało. Minizapylacz Czasem ktoś z góry próbuje podpowiedzieć cel rowerowania. Czekaj, ino ci sprawdzę czy dobrze dokręciłeś. Ja - ostrość na rower. Aparat - taaaa...
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...