Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 23.06.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
12 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
Czy baranek czy normalna kierownica - nie ma znaczenia, mieszam dwa rowery i nie powiem który jest lepszy. Na początek warto przeliczyć i znaleźć sztywny widelec o odpowiedniej wysokości( z uwzględnieniem sagu. Suport nie może zejść za nisko… Można zostawić to co jest, o ile amor nie jest zepsuty, założyć korbę 2x np 38x24 do tego tył 8 albo 9, hamulce BB7road i klamki Shimano takie pod uciąg szosowy- przełajowy [ Edyt: koła są tylko pod V ? To mini V brake i klamki jak wyżej, po taniości w razie ewentualnych przyszłych testów z barankiem klamkomanetkami szosowymi tylko mini V albo cantilever zadziałają dobrze ] I zrobić sobie poglądowo 1000 km po krzakach i asfaltach raz na gumach z bieżnikiem raz na prawie slikach - ocenić potrzeby… Taki 1000 km da odpowiedź na co mamy ochotę. Baranek to kierownica do walki z wiatrem, gorsza dla ludzi wysokich, i nie jest niezbędna do odczuwania frajdy, czasem założenie le-mondki do prostej kierownicy wystarczy. Złożenie zestawu super kół i karbonowego widelca może być bardziej zasadnym wydatkiem niż symulowanie optyczne rasowego grawela. Lekki rower łatwiej zbudować z prostą kierownicą, a będzie rączy jak jeleń. Zakładałem baranki do różnych rowerów, i troska innych że czasem to nie jest praktyczne , hmm zawsze najlepiej przekonać się samemu, ale w ramach MTB trzeba sięgać po krótkie mostki a z nimi jest inna dynamika. Masz set kierownica i kątowy mostek - możesz zastanowić się nad pozycją nie ubierając od razu tego Rometa w barana i klamkomanetki.3 punkty
-
3 punkty
-
I to też trzeba brać pod uwagę, że moje X bar z Y pompki nie musi być tym samym X z pompki Z. Ba nawet od sztuki do sztuki tego samego modelu mogą być różnice. Wątpię, żeby większość producentów pompek jakkolwiek je kalibrowała, a już na pewno nie jakoś precyzyjnie. A już z pewnością nie w tych tanich modelach. Nie ma co się kłócić o wartości jak nie ma pewności czy 3,9 bar jednego, to nie jest więcej jak 4,2 bar innego. Grunt, żeby konkretna sztuka używanej pompki była powtarzalna, żeby jak raz się dobierze, to można było następnym razem tak samo napompować.3 punkty
-
@KurczakNorristylko zobaczyłem tą/tę ramę i widzę potencjał/eł Gravel jak się patrzy, baranek Venturemax, klamkomanetka prawa tiagra 10s z tyłrzutką grx400, lewa sram apex, heble avid bb5/bb7, koła 650b 2,0 lub 700 1,75, sztywniutki widelec cro-mo, hi-ten lub alu, koła u gooralshop za 7 paczek, korba na kwadrat NW lub HT II, reszta to drobiazgi. Pozdrow'er Mui pierwszy gravel na tiagrze 😉3 punkty
-
Cieszymy się, że wpadłeś nam o tym oznajmić. Czy jakieś pytanie w związku z tym masz? Dodam, że potrzebujesz też znaków interpunkcyjnych.3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
A co jest złego w składaniu rowerów dla zabawy czy nauki? Nauka kosztuje, ale jak ktoś się nauczy, to będzie to mieć na zawsze. I aj tam zaraz frankensztajn. Będzie jego. Dzisiejsze czasy to nie 1993, kiedy korbę się zdejmowało młotkiem a wolnobieg odkręcało przecinakiem. I wszystko było ekstremalnie drogie, niedostępne a bardziej zaawansowana obsługa roweru to była wiedza tajemna.2 punkty
-
Nikt Wam tych stopek nie wpycha do Waszych rowerów 😀 A ze swoim będę robił to, na co mam ochotę 😎 - czy to się komuś podoba, czy nie. A na co ktoś wydaje swoje pieniądze, to generalnie jego sprawa. Dobra rada - lepiej pilnować własnych, niż cudzych. Ad meritum: oprócz Topeaka, jest jeszcze coś takiego "za korbę": https://www.allmountainstyle.com/products/ams-kickstand-black Topeak jest dwukrotnie tańszy i chyba go zamówię w przyszłym tygodniu, jak mi posiadana stopka nie przypasuje do ramy. Jest on co prawda bardziej pod ekspozycję roweru ale może trzyma stabilnie.2 punkty
-
W sumie przepraszam za otwarcie tematu. Nie sadziłem, że się zrobi taka gównoburza. Dla mnie osobiście fajna, jeszcze najlepiej oryginalnie mocowana stopka wcale nie szpeci ładnego roweru. Po prostu widzę w niej bardzo, ale to bardzo praktyczne rozwiązanie, niż półśrodki typu opieranie o tylne koło itp.2 punkty
-
Wsiadanie wysiadanie zawsze jest nerwowe, zwłaszcza jak się jedzie samemu z sakwami. Jest problem z przeciśnięciem się, więc zazwyczaj trzeba zdjąć, a wtedy coś przez chwilę jest bez opieki, rower lub bagaże. No i trzeba latać w jedną i drugą stronę. Ostatnio jak wracałem z urlopu, to przy wynoszeniu roweru zaczęli mi zamykać drzwi (chyba że miały jakiś licznik czasu i same zaczęły), no ale to był dosyć szczególny przypadek, bo jakiejś kobiecie się zamuliło z wyciąganiem roweru i się trochę przeciągnęło. Najwygodniej na pierwszej/ostatniej ale nie zawsze się da. Przeważnie jeżdżę przez Wrocław, więc tam większego problemu nie ma, bo zazwyczaj to stacja końcowa/początkowa. W Gdańsku musiałbym dociągać do Gdyni, co bezsensownie przedłuża sprawę. W ramach przyzwyczajania, można spróbować robić sobie jednodniowe wypady. Najłatwiej wywieźć się gdzieś pociągiem i wracać na kołach. Trudniej wracać pociągiem, bo albo są to jakieś podmiejskie i coś się zawsze trafi, albo trzeba zdążyć na konkretne połączenie, a wtedy już wycieczka trochę się psuje, bo zamiast jechać swoim tempem, to zaczyna gonić by zdążyć. Zdecydowanie nie był tak nowoczesny. Coś w stylu: https://www.facebook.com/photo/?fbid=4463519317049033&set=czeski-wagon-rowerowy-na-relacji-świnoujście-bohumin2 punkty
-
To może zawczasu się zastanów dlaczego kupiłeś wyścigowe mtb? Jak ci stopka w takim sprzęcie potrzebna to wątpię, że będzie wykorzystywany zgodnie z przeznaczeniem. Obawiam się też, że zaczniesz od stopki a później przejdziesz na regulowany mostek "bo co tak się leży na tym rowerze" a później siodełko na sprężynach "bo twardo". Może warto podejść do sprawy inaczej i kupić sprzęt dopasowany do twoich potrzeb2 punkty
-
2 punkty
-
Jakoś te żony trzeba udobruchać, ja też swojej składam właśnie rower, rama na stojaku wisi i czeka... A odnośnie do tematu, to, w sumie, czemu nie? Ta rama jest pod 28". Założyć do niej jakieś niedrogie koła od jakiegoś crossa pod VBrake. Dokupić sztywny stalowy nawet z kanalizy wideł ahead, takoż Vbrake. I założyć jakieś mini VBrake albo i normalne VB. Kierowniczka baran z mosteczkiem też niedroga sprawa. Z napędem troszkę trudniej. Ale ja poszedłbym w używane klamkomanetki Clarisa albo Sory najwyżej, kasetę 11-32, przerzutę tył jakieś używane Deore 9s. Korba jakaś na kwadrat szosowa używana dwublat (FSA?) i przerzutka przód np. Claris. Taki eksperyment ale chyba ciekawy.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Moim zdaniem to ta rama i geometria jest typowa dla roweru crossowego. Jeżdżę na takim rowerze i nie obrażam sobie żeby był tam baranek. Taka rama jest przeznaczona do jazdy z nachyleniem ciała około 60°, a nie około 40° jak np. W szosie z barankiem. Moim zdamiem jak wsadzisz tam baranka to będziesz się męczył jazdą, a nie cieszył. Pewnie, że wszystko można zrobić, tylko pytanie czy to ma sens🤷♂️1 punkt
-
To że pod górkę będzie ciężej podjechać. A ja w moim commuterze mam Tourneye i z przodu i z tyłu i śmigają jak trzeba i nie mam z nimi żadnych problemów. Przejechanie tym rowerem trasy 50 km nie stanowi najmniejszego problemu. Ale wiedziałam co kupuję i zbyt dużo od nich nie wymagałem - rower miał być wygodny, miał dać możliwość pojechania na kilkudziesięciokilometrową wycieczkę po pracy i miał nie kusić złodziei. A jakby skusił to miał być na tyle tani w momencie zakupu żebym mocno za nim nie płakał i nie głodował następne kilka miesięcy żeby kupić następny1 punkt
-
napisałem, że na możliwie najtańszych częściach, czyli nie chce żeby mi ktoś podawał produkty z górnej półki tylko takie, które są wystarczająco dobre. Tak jak wspomniałem wcześniej, robię to frajdy i nauki. Jestem świadomy, że może nie wyjść to najlepiej ale mimo wszystko chce spróbować. Jeżeli nie wyjdzie to trudno.1 punkt
-
@Dowaid, popatrz na ofertę Intersport np. https://www.intersport.pl/rower-gorski-mtb-genesis-2023-impact-comp-29-1912942.html - 100 zł, ale dość ciekawy rower.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
A kto tu mówi o stopce na zawodach, litości. Człowiek napisał, że nie jeździ hardcorowo, zostawmy kwestie bezpieczeństwa. Pytanie jest konkretne i o konkretny rodzaj użycia tu chodzi, projekcje o wypadkach na zawodach to zwykłe bicie piany i tyle. Problemem jest brak miejsca montażu takiej stopki. Po prostu. A purystom przypiminam, że mają obowiązek wyposażyć rower w dzwonek 🤣 Fulla i szosę też, bez wyjątku. Chodzi wszak o bezpieczeństwo i szacunek dla przepisów 😎 O chińskich lampkach jest kilka kilometrów wpisów, a o dzwonkach jakoś nie widzę 🤣1 punkt
-
U nas się nie opłaca, rower miejsce zajmuje,jak więcej to przyczepę trzeba do autobusu,pobrudzić się można przy załadunku ...... W Badenii się opłaca, rower jedzie za darmo ......ale może zjem w lokalnej knajpie,nocleg wynajmę,pójdę do muzeum albo na festyn.....sam fakt pobytu turysty generuje jakiś przychód.1 punkt
-
Ten Maxim górski jest tylko z nazwy. Nijak ma się do roweru do jazdy w terenie, nie mówiąc już o jakimkolwiek ściganiu się. Przeciętny rower na kole 29 będzie o niebo lepszy. Jeśli chodzi o tego Krossa to raczej celowałbym w rower w okolicach 3 tysięcy, a za tysiaka i to co uda się odzyskać ze sprzedaży zdjętego z roweru widelca kupił lepszy amortyzator. To jest podstawa w terenie.1 punkt
-
1 punkt
-
Nic nie polecamy. Rama nie posiada odpowiednich mocowań, zaś stopki 'uniwersalne' będą kancerować ramę i / lub narażać ją na uszkodzenie - zakładając, że zmieszczą się za suportem oraz ominą zacisk flat-mount tylnego hamulca. @spidelli Stopka w trekingu służy właśnie temu, że mając te 20-30kg bagażu może być problem z podniesieniem roweru. Jeżeli jeździsz bez bagażu, i nie ma w okolicy słupka / murka czy innej ściany, to zawsze możesz położyć rower na płask.1 punkt
-
@Mihau_ ma rację, a ja Ci napiszę to inaczej. Kupiłeś rower wyścigowy, na trasy XC itd. No i możesz sobie nim jeździć, bo od tego się nie umiera. Tylko trzeba zadać sobie pytanie: po co? Gdybyś kupił rower bardziej przystosowany do tego gdzie jeździsz, to: - Mógłbyś bez problemu zamontować upragnioną nóżkę - Miałbyś prawdopodobnie lepszą pozycję. Jestem niemalże pewny, że zrobisz z tego roweru trochę pokrakę, bo uznasz że jest mało wygodnie. - Siła nóg by była zamienia na prędkość, a nie tracona przez widelec o sporym skoku, szerokie opony i niskie ciśnienie - Spora szansa że byłby lżejszy - Napęd byłby lepiej dostosowany do miejskich zastosowań To tyle co mam w głowie na ten moment, a powodów jest pewnie znacznie więcej. Dodatkowo, masz tam napęd 1x12. Współczuję kosztów wymiany. Pewnie jakiś Cross lub Fitness byłby idealnym wyborem. Na rynku są modele, które wyglądają naprawdę dobrze, a przy okazji pasowałyby znacznie lepiej do Twoich zastosowań. No ale jak lubisz toczyć się na kartoflach po mieście tracąc siłę, a przy okazji robić kombinacje z podnóżką, to już Twoja decyzja. A wracając do tematu: będzie Ci ciężko, bo takie rowery nie są projektowane pod montaż takich akcesoriów.1 punkt
-
Jeżeli chodzi o efektywność jazdy, to nie spodziewałbym się przepaści. Chyba że jeździsz z prędkościami > 30km/h i dasz radę większość zrobić na dolnym chwycie. Podstawowa różnica, to dobrze dobrany i wyregulowany baranek będzie wygodniejszy od prostej kierownicy, choć mając rogi już nie będzie takiej różnicy. Niedopasowany baranek będzie utrapieniem. Wypadałoby podać konkretny model jaki masz. Evado to rowery od 1,5k do 4k, spora różnica między najniższym i najwyższym. Warto też napisać co męczy w obecnym, czy po prostu zmęczenie wysiłkiem, czy jakieś niewygody (siodełko, plecy, ręce). Zdecydowanie warto praktycznie spróbować jak się jeździ na takim sprzęcie, żeby nie było rozczarowania.1 punkt
-
Wcześniej wiele lat jeździłem na MTB i dałem radę, więc powinienem poradzić sobie i z tym. Poprzedni rower to Cannondale F5 z 2008, więc to też nie był sprzęt rekreacyjny. Generalnie wybrany rower ma mi się podobać przede wszystkim. Ten wybrany podoba mi się wizualnie i mieści się w pieniądzach, które mogę wydać. Rowery rekreacyjne z kolei mi się nie podobają. Mimo to uważam, że stopka to dobry gadzet. Nie każdy wykorzystuje rowery hardcorowo - a ja na pewno nie. I o wiele lepiej rower postawić na stopce, czy kłaść lub opierać. Swoją drogą wczoraj widziałem całkiem fajnego Gianta z elegancką stopką, tylko akurat tam w pobliżu hamulca było oryginalne miejsce do przykręcenia. I "temu Giantu" było bliżej do mojego, niż do jakiejś rekreacyjnej damki. Czyli można?1 punkt
-
Blake z GMBN testował nóżkę do górala. Przy ostrzejszej jeździe to się samo może rozłożyć. Nie wyobrażam sobie nóżki w górach, na lepszym wertepie. Jak rower na równe ścieżki i drogi to co innego. Ale w górach dodanie elementu, który waży, może tłuc i się rozłożyć - bez sensu. Nóżkę mam w miejskim.1 punkt
-
Słaby pomysł. Obręczy 27,5 nie założysz, chyba, że zrezygnujesz z hamulców. Jak wyżej - zbieraj na nowy. Wydolność trenuj na tym, który masz.1 punkt
-
W moich rowerach tylny trójkąt to raczej przekrój prostokątny. W dwóch gravelach zakładałem stopkę z Dekla, taki podstawowy model, coś ala obejma - pikantne szczegóły w linkowanym przeze mnie wątku. Pomaga kawałek dętki. Ale rama i tak ucierpiała, są otarcia i przetarcia lakieru. Jeden z rowerów ma dedykowane otwory, ale stopka kosztuje 40 funtów, kolejne 20 - przesyłka. Każdy użytkuje rower, tak jak chce albo musi, czasami trzeba iść na kompromis, bo nie ma fizycznej możliwości mieć rower na każdą okazję. Marzy mi się rower pokroju Pine Mountain albo Breezer Thunder do turystyki poza szosą ale niestety - skończy się pewnie na bagażniku w moim fullu (ze zmianą opon na coś szybszego) i... - montażem stopki 🤣 Chwaliłem się już ostatnią wyprawą sakwiarską wzdłuż Dunaju - w większości piękne, asfaltowe drogi rowerowe, miałem wrażenie, że moja opona 40c w gravelu po prostu zamula, bo było jak i gdzie się rozpędzić. Tymczasem awaryjnie dołączył do nas kolega na fullu (ale bez stopki), z dosztukowanym bagażnikiem i dzielnie przejechał 400 km, bez słowa skargi - bo nie miał innego roweru. Cała reszta jechała na gravelach i trekingach. Mnie czasami mierzi ta pseudoortodoksja o przeznaczeniu roweru i uważam to za zwykłe ględzenie. Czasami trzeba oszukać przeznaczenie Dla wielu z nas rower nie jest celem samym w sobie tylko narzędziem - celem jest relaks, przygoda czy choćby - dojazdy do pracy.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00