Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      33

    • Liczba zawartości

      7 322


  2. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      895


  3. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      7 457


  4. kipcior

    kipcior

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      2 931


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 15.06.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Solar Storm od Chińczyka. Wygrzebałem w czeluściach rowerowej szafki i postanowiłem sprawdzić jak to się sprawuje. Bo w lesie daje radę (nawet na "drugim biegu"), ale ma wadę -> 1,5h i wyzerowany.
    11 punktów
  2. Bo nie zrozumiem dlaczego w tym kraju fatbajki się nie przyjęły. Pewnie przez ten brak baranka.
    8 punktów
  3. Parę szpejów: 1. Nowe smarowidło dla Gryzonia 2. Szczoteczka, bo gdzieś stara się zgubiła 3. Szczypce do spinek łańcucha
    3 punkty
  4. Ja tam trochę będę bronił, to jest przypadek podobny do Adama z Bozeman w stanie Montana, który zaczynał karierę tuż po studiach i osiągnął climax (cenowy również) niewiele później. Aktualnie stwierdził, że nie chce mu się już budować customów, bo ludzie średnio wiedzą czego chcą i zleca produkcję masową, według własnych projektów, na Tajwanie Jeden powie, że gdzie z buciorami pomiędzy budowniczych takich jak Sachs czy FranK the Welder, a drugi... drugi nic nie powie, bo średnio siedzi w branży i nigdy nie słyszał o tych starych dziadach, a ten młody ma dobry marketing i pełno go w trendsetterskich komjunitis No i na naszym podwórku jest podobnie, chłopaki zaczęli niedawno, ale z mojej strony czapki z głów za pokazanie praktycznie całego procesu budowania publice. Nie ma lipy, do tego dużo autorskich rzeczy typu dropouty kompatybilne ze sramowskim UDH robione ręcznie, zintegrowane zaciski sztycy itp. Niby nic takiego, ale jednak trzeba mieć tę Prawdziwą Miłość do fachu, żeby się w takie rzeczy bawić. A że drogo? Dobry marketing nigdy nie był tani od tego mamy fry-wolny rynek, żeby weryfikował takie rzeczy, a tymczasem cieszmy się z kolejnych budowniczych na naszym podwórku, pyrsk
    3 punkty
  5. 3 punkty
  6. Bo chociaż raz w roku z tego miejsca jest zdjęcie Pozdrow'er😘
    3 punkty
  7. Bo nie wiem czy szlaban nie spełnia swojej roli od dłuższego czasu czy właśnie spełnia ja bardzo dobrze.
    3 punkty
  8. Tak niewiele potrzeba do pełni szczęścia
    3 punkty
  9. Gatki, szmatki: wiatrochron on VanRyśka (stary gdzieś wywiało na trasie) i lajkra z czerwoną pieluchą. Cztery litery wkrótce sprawdzą czy lepsza nowa czerwona czy stara niebieska
    2 punkty
  10. Czujniki Magene S3+. Po pierwszych testach wnioski są następujące: działają i kosztują dużo mniej niż garminowskie.
    2 punkty
  11. Zostaw w spokoju te rowery górskie. Taki rower służy do jazdy w trudnym terenie. Jest wybierany jako rower uniwersalny a taki nie jest. To tak jakby sobie kupić Land Rovera Defender (tą starą wersję) do jazdy po mieście. Cross, fitness, rower miejski - w tego typu rowery powinieneś celować. Pisząc rower miejski mam na myśli np. coś takiego: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-presidio-2
    2 punkty
  12. oddaj go/wymień na M bo żadnymi czarami nie poprawisz. niech ci nawet koła zamienią jak bardzo pobrudziłeś opony https://geometrygeeks.bike/bike/rockrider-xc100-2021/
    2 punkty
  13. Najlepiej prześledzić geometrię ramy lub popytać na forum. Mało który sklep pozwoli sobie, że ludzie kupowali rowery, pojeździli, a później oddawali... W opisie Explore 540 jest "Jednorzędowy 30 zębów (kompatybilny z 32 zębami).", a Ty potrzebujesz roweru do "Poznań, trasy asfaltowe, niekiedy jakiś wskok przez drogę leśną, ogólnie asfalt + sporadycznie średnio wymagający teren leśny. " - wg mnie to nieporozumienie, o czym @NerfMe wspomniał. A jakim rowerem wcześniej jeździłeś? Trekkingiem może?
    2 punkty
  14. Kupiłeś rower nie najlżejszy, ale też nie najcięższy, dodałeś do niego akcesoriów bez wnikania w ich wagę, kierując się przede wszystkim innymi cechami użytkowymi i teraz chciałbyś zmniejszyć wagę całości, a najlepiej wrócić do wagi wyjściowej. To się da, ale nie w sposób, który wybrałeś i niestety może być całkowicie nieuzasadnione ekonomicznie, bo w sumie by wymagało wymiany wszystkich dołożonych akcesoriów na lżejsze (kupowane od nowa i w większości droższe), a najlepiej odchudzenia samego roweru (jeszcze wyższe koszty). Będę złośliwy: jeżeli on waży 700 g, to wcale nie jest ultralight. Nie mam orientacji w bagażnikach, ale na szybko można znaleźć lżejsze, np. https://www.centrumrowerowe.pl/bagaznik-rowerowy-tylny-tubus-vega-classic-pd35523/ (540g vs 700 g, stal cromo vs aluminium, udźwig 25 kg vs 18 kg, ale oczywiście wszystko ma swoją cenę). Pewnie są też lżejsze... Trzeba się zastanowić, czy ma to być pełny bagażnik, pod jaki udźwig itp., bo np. taki https://www.centrumrowerowe.pl/bagaznik-rowerowy-tylny-ortlieb-quick-rack-light-pd29639/ z szybkim montażem pod sakwy Ortlieba jest jeszcze lżejszy (440 g) Jedyną zaletą mostka regulowanego jest właśnie możliwość odpowiedniej regulacji, ale już po znalezieniu pasującej ci pozycji, wyrzuć go w diabły i wstaw zwykły mostek z takim wzniosem i długością, żeby zachować pozycję. System regulacji w mostku zawsze będzie zwiększał jego masę. Zwykły mostek nie powinien być cięższy 100-130 g. (choć są i takie 70-80 g i to aluminiowe, ale zabijają ceną), dla ciebie może być cięższy niż 150 g, bo jeżeli wybierasz mostek z dużym wzniosem 17 lub 35 stopni, to i materiału będzie więcej. Niestety im lepsze zapięcie, tym więcej ma materiału i więcej waży. Co oczywiście nie oznacza automatycznie, że każde cięższe będzie lepsze. Choć podejrzewam, że te 600 g nie musi być wcale optymalnym wyborem. Najlżejszy na szybko znaleziony w sklepie, który pozwala sortować po wadze, ulock to https://r2-bike.com/KRYPTONITE-U-Lock-NEW-U-Evolution-Lite-Mini-6 (700 g) ale wcale nie wiem, czy bym na niego postawił. Najlżejsze zapięcia typu linka, a w zasadzie łańcuch (do noszenia jak pasek, na biodrach) to Hiplock https://r2-bike.com/HIPLOK-Chain-Lock-SPIN-neon-yellow (770g). Nie wiem ile ważył oryginał (pewnie z 200-250 g), ale jeżeli ten Wittkop dodaje 300 g, to ile on waży...? 0,5-0,6 kg. To musi być niezwykle wygodne siodło, jeżeli na nie postawiłeś. Z tą wagą plasuje w rejonach zarezerwowanych dla skórzanych Brooksów na stalowych prętach. To już nawet Brooksy z linii cambium (czyli wulkanizowana guma zamiast skóry), są lżejsze - najpowszechniejszy model C17, który uznaję za pieruńsko ciężki, waży 464 g. Zastosowanie malutkich lampek w rodzaju bontragerowskich ion 200/flare rt, dzwonka w rodzaju knog oi, lekkiej pompki (jakaś Lezyne lub Pro w okolicach 70-80 g) i karbonowych lub tworzywowych koszyków na bidon czy mini-lusterka mocowanego na końcówce kierownicy pewnie pozwoliłoby zejść do 200-250 g, ale czy gra warta wydatków...? A tego prawdę mówiąc nie rozumiem... Użycie tych dwóch (kierownica i sztyca) karbonowych elementów jest cool i w ogóle, ale realne zyski wagowe są albo niespecjalnie porażające, albo super lekkie komponenty z karbonu, które naprawdę są wagowym game changerem są potwornie drogie (kierownice po 300-400 czy nawet 500 EUR), ale zazwyczaj i one mają zastrzeżenia dot. użytkowania (najczęściej wyrażone w postaci limitu wagowego użytkownika). Nie wiem, ile ważyła oryginalna kierownica w Tribanie, ale całkiem normalne aluminiowe kierownice typu baranek ważą do 300 g. (oczywiście tu dochodzi zróżnicowanie z uwagi na rozmiar). Te ciekawsze, wciąż aluminiowe to waga 240-250 g). Przy tym wszystkim - jeśli odrzucimy cholernie drogie kierownice karbonowe, które mogą ważyć i 130-150 g - a przejdziemy do rejonów cen umiarkowanych (jak na karbon oczywiście), to okaże się, że takie nie przesadnie drogie kierownice karbonowe ważą 200-230 g. Nie wiem, czy sama różnica w wadze uzasadnia taką wymianę. Podobnie jest ze sztycami. W tej sytuacji postawienie na karbon w sztycy i kierownicy, karbon w sumie niewiadomego pochodzenia (wiem, że i tak wszystko jest produkowane na Dalekim Wschodzie, ale za wyrobami z Ali lub jakichś chińskich producentów, nie stoi żaden podmiot na zachodnim rynku, do którego mógłbyś chociaż wysuwać roszczenia w razie kłopotów), to dla mnie trochę za dużo. Własne zęby są zbyt cenne, że by tak ryzykować. Tak przy okazji, jaką wagą mogą pochwalić się te komponenty? W rowerze możesz szukać oszczędności wagowych (bez ruszania ramy i widelca) w zestawie korba+suport, kołach, może kasecie i siodełku (jeżeli było wyjątkowo ciężkie). Wszystko inne - komponenty w rodzaju sztyca, kierownica, mostek, klamki, przerzutki - będzie dawało jednostkowo małe zyski, 50 g tu, 50 g tam, choć oczywiście w sumie zbierze się z tego nawet sensowna waga do zbicia. Suport i korbę wymieniłeś, choć nie wiem jak były ciężkie i na jakie wymieniłeś. Te dwa elementy potrafią dać nam spore zyski, bo zazwyczaj suport pod kwadrat jest ciężki, typu cartrige, a ramiona korby i pająk nie są najwyższych lotów (czyli też ciężkie). Jak to zamieniasz na lekki, minimalistyczny suport w postaci aluminiowych misek z łożyskami i na lżejszą (nawet mimo dodania jej ciężaru osi) korbę, to zysk jest - zwłaszcza jeśli ta nowa korba jest droga, z karbonowymi ramionami i np. z mocowaniem tarczy direct mount (oszczędzasz na pająku). Ale jak zmieniasz wysokiej klasy korbę na kwadrat i hi-endowy suport na kwadrat (np. z tytanową osią) - tak kiedyś takie były i dziś też się takie da znaleźć - na przeciętną korbę z osią 24 mm i przeciętny suport, to zyski wagowe będą niewielkie, albo w ogóle ich nie będzie... Można zbijać wagę napędu - na dwa sposoby - po prostu redukując ilość "żelastwa" - czyli: jedna tarcza zamiast dwóch, kaseta o mniejszej rozpiętości lub korzystając z droższych (zazwyczaj lżejszych) komponentów. Pierwszy sposób musi być dobrze przemyślany, bo wpływa na korzystanie z roweru, a drugi w sumie wymaga tylko pieniędzy... Chociaż w twoim przypadku mówimy o napędzie 8-rzędowym, do którego nie będzie aż takiego wyboru kaset, jak do nowszych napędów (jak będą, to będzie to raczej ten sam poziom cenowo-wagowy co ten Microshift). W sumie taka ciekawostka, waga tego Microshifta jest taka sama jak 11-rzędowej kasety Sram Force 22 (tylko, że ona ma 3 koronki więcej i maks. 36 zębów). Najwięcej można zyskać na kołach. Te twoje 2,2 kg są po prostu ciężkie. Tym bardziej, że nie są ani na wysokim stożku, ani nawet nie mają 32 szprych, co by tłumaczyło wyższą wagę. Komplet kół , nawet aluminiowych może ważyć 1,5-1,7 kg. Tylko zmiana kół będzie niezwykle kosztownym sposobem na zbicie wagi. Możesz natomiast szukać wagowych oszczędności w oponach i dętkach. Jeżeli te twoje opony rzeczywiście ważą po 410 g, to zmiana na lekkie zwijane opony w granicach 220-250 g da kolosalne oszczędności. Dorzuć jakieś lżejsze dętki (jak nie będą lateksowe, albo zbyt wycieniowane, to nie powinny tracić powietrza z dnia na dzień...) i jesteś do przodu co najmniej 0,5 kg. Na koniec niestety dochodzimy do smutnej konkluzji... To wszystko oznacza koszty. Im więcej chcesz oszczędzić na wadze, tym więcej będzie to cię kosztowało. Pytanie, czy dla Decathlonowskiego Tribana warto iść w te koszty...?
    2 punkty
  15. Bardzo fajna emanacja Muirwoodsa: Źródło
    2 punkty
  16. Mnie dziwi dlaczego w tym kraju jest tyle rowerów MTB gdzie 80% Polski przejedziesz na składaku. 😉
    2 punkty
  17. Bo nastawiali tych maszyn do robienia wiatru i cały dzień się męczyłem
    2 punkty
  18. Bo mega rozluźniająca przejażdżka po ciężkim dniu. 🙂
    2 punkty
  19. Na tym korcie trawiastym 1ga będzie się przygotowywać do Wimbledonu.
    2 punkty
  20. 2 punkty
  21. 2 punkty
  22. 2 punkty
  23. Bo gravelowałem moim januszowozem i było super🙂
    2 punkty
  24. Bo tak mocno się śmiałem, że musiałem zawrócić i zrobić zdjęcie
    2 punkty
  25. W zimie rower stał w zamkniętym garażu. W lecie stoi w pokoju lub na tarasie, gdzie jest osłonięty przed słońcem. Nigdy nie stał na deszczu itp. Dojeżdżam nim do pracy ok. 40km dziennie. Głównie droga asfaltowa, ale oczywiście nie idealnie gładka. Pytam już teraz, żeby później się nie okazało, że zbyt długo zwlekałem ze zgłoszeniem takich usterek. W załącznikach zdjęcia jak to wygląda - telefon nie oddaje tego tak bardzo jak jest to w rzeczywistości niestety.
    1 punkt
  26. Z tego co mówisz - rower za duży i najlepiej zmienić. Jak rozmiary mniejszy jest mały, to zmienić na inny model. Ten, to tani rower wyścigowy - pochylona sylwetka to jego natura. Jak się nie da to: Obciąć kilka cm sztycy aby prawidłowo ustawić siodło. Odwrócić jednak mostek - niby proste, choć wyczucie przy ustawieniu ściągnięcia łożysk sterowych się przyda niestety. Wymienić mostek na niższy i krótszy. Ewentualnie kierownicę, ale ona da 2-3 cm a więcej zrobi z roweru dziwadło. Niestety wzrost wzrostowi nie równy - jedni mają dłuższe nogi, inni tułów a jeszcze inni długą szyję i jajowatą głowę - co też daje wzrost ale wpływa an pozycję na rowerze.
    1 punkt
  27. W zasadzie jesteś na granicy rozmiarów. Możliwe że przez predyspozycje powienieś jednak mieć mniejszy rozmiar. Można próbować odwrócić mostek i przesunąć siodło maksymalnie do przodu, powinno to trochę zmienić. Jak możesz to wstaw jeszcze zdjęcie całości roweru - tak by było widać wysokość siodła.
    1 punkt
  28. Ja ostatnio na takim ulepie z Muirwoods-a po MPR śmigałem 🙃 do tych piacho-uebów jakby stworzony 😉 Za często tam bywam, to wiem czego się spodziewać.
    1 punkt
  29. Klej do dętek też powinien trzymać, tylko najpierw trzeba ten zamsz zaimpregnować tym klejem (w odróżnieniu od gotowych łatek, których już klejem nie smarujemy, a tylko dętkę).
    1 punkt
  30. Bo leże po zachodzie Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  31. 1 punkt
  32. Bo wczoraj w lesie nie zasnął nikt
    1 punkt
  33. Bo leniwe, lekko deszczowe popołudnie.
    1 punkt
  34. Nic tak w życiu nie ucieka jak olej z vtec'a
    1 punkt
  35. 1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...