Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 24.05.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
Już po zachodzie, a tu taki ananasek bez oświetlenia ciśnie. Przyznać się - który to?15 punktów
-
12 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
Tak. Okolica Ślęży. Dokładnie w tym miejscu Bo dobra to była ścieżka, czyli singiel na Czernicy9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
W tym roku zauważyłem jakieś przetasowanie cenowe - tzn. ceny rekreacyjnych MTB już tak bardzo nie odbiegają od dawnych liderów cena/jakość, głównie Unibike i Decathlon. Jeszcze Lazaro mocno wybija się z ceną w stosunku do komponentów, ale reszta niekoniecznie. Coś tam niby można zyskać, ale mniej niż kiedyś. Rekreacyjne MTB Treka i Gianta są, RELATYWNIE, bardziej przystępne niż wcześniej. Nie upieram się, może jestem w błędzie, ale takie mam wrażenie.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Chyba oczywistym jest, że mając do wyboru jakiś dziwaczny samodział z marketu sportowego, lepiej kupić sobie rower z Wisconsin. Nie rozumiem co cię dziwi... Za czasów kiedy te klamory z Deca były tanie, to można było gdybać i deliberować... Ale w obecnej sytuacji ? W Decu naburmuszony praktykant wyda ci niewyregulowany/ nieposkręcany rower, jeśli będziesz miał szczęście i ktokolwiek ruszy się z zaplecza, żeby z tobą porozmawiać 🙄 A Trek ? Trek ma szeroka ofertę, rozwiniętą sieć sprzedaży, pełne spectrum akcesoriów z Bontragera a do tego niezłą gwarancję. O czym rozmowa...2 punkty
-
2 punkty
-
Wymieniłem żonie siodełko w gravelu; to już trzecie. Fabryczne było do bani, Wymieniliśmy na Bontragera - deseczka z dziurką, a jakże (mowa o siodełko, nie żonie) ale noga jej drętwiała w czasie długiej jazdy, więc wymieniliśmy na kolejne. Dziś testy. My wymieniamy siodła na twarde, więc czytam z niedowierzaniem wpisy o amortyzowanych sztycach i kanapowych siodełkach ponieważ u mnie miękkie siodło, w połączeniu ze spodenkami z wkładką powodowało saunę i drętwienie. Ba, takie 4 - 5 godzin w siodle wolę robić bez wkładki, bo komfort podobny (i tak w końcu boli) ale nic się nie gotuje. Ale rozumiem, że każdy ma inne odczucia, inną budowę itp. Myślę jednak, że spodenki mam z za grubą wkładką i może przed czerwcowym weekendem uda się kupić coś na cienkiej wkładce, bo szykuje się wypad na kilkaset km i trochę obawiam się kumulacji "nacisku w kroczu".2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Rowery które proponują koledzy są niezłe jako rowery górskie . Przy opisanym przez autora tematu zastosowaniu ich napędy 1x.... z korbą 30-32 zęby mogą być irytujące . Geometria też może odbiegać od oczekiwań autora . Kros Hex 8 ma całkiem solidny osprzęt . 2 blatowa korba 36/22 zapewni dość twarde przełożenia , a miękkich też nie zabraknie . Kiedyś ramy hexów było bardzo rekreacyjne czyli pozycja była dość wyprostowana . Nie wiem jak jest teraz . Max obciążenie rowerów Kross to 120kg ( łącznie z wagą roweru ) więc jesteś na granicy .Unibiki mają max obciążenie 140 Kg . Znalazłem tylko model 2022 - ma klasyczny i uniwersalny napęd 3x9 ( akceptowalnej klasy ) i niestety słaby amor .1 punkt
-
Następnem razem dej mie tu zuma na strecza Rambo, bo niedowidzę - ewentualnie można mię poratować jakie Miś starymi brylami, ażebym w końcu dojrzał, a przy tem wreście sfokusował te niebieskie etykietem z Kopernikiem u Szkopka na tej staropolskiej butli z żółtem wnętrzem, bo gdzieś żem obaczył i nocema spać nie idzie...1 punkt
-
Chciałem się pochwalić kurtką letnią, jaką kupiłem niedawno - wisi na drzwiach. Udało mi się kupić trzy duże rolki folii stretch w dobrej cenie, więc też się chwalę. Zdjęcie według mnie zbyt dobrze doświetlone i jakoś tak centrycznie wykadrowane. Muszę popracować nad ekspozycją, bo przesłona aparatu zrobiona z mokrego ręcznika naciągniętego na nocnik wypełniony substancją światłoczułą za dobre efekty daje jak na ten wątek.1 punkt
-
Temat można zamknąć. Genesis impact ride 29 2x9 kupiony 🙂1 punkt
-
Rurociąg z bitą smietaną? Gdzie mam się podpisać?1 punkt
-
Akurat w temacie, bo tak z tydzień temu w ramach pełzającego, generalnego remontu marketo-trekkinga zakładałem B920AL - skusiły mnie właśnie te dodatkowe uszczelnienia. Wersji HAL nigdzie poza chinami (a i tu ograniczony wybór długości osi) nie widziałem, być może już nie robią. Uszczelnienie jest usztywnione metalowym pierścieniem i siedzi ciasno na ośce, więc wygląda to naprawdę solidnie. Trochę niepokojące było obrócenie ośką palcami po wyjęciu z pudełka, bo nie obracała się ona płynnie, ale jak już pojeździłem to jest ok 🙃 Neco zastąpiło mocno wysłużony BB-UN26, który jakiegoś wielkiego wyczuwalnego luzu nie miał, ale przy obracaniu coś w nim przeskakiwało i strzelało pod obciążeniem. Rozważałem też BB-UN300, ale w nowych 'kwadraciakach' Shimano ze swojego zamkniętego rozwiązania przeszło na łożyska maszynowe, które w dodatku 'na oko' zdają się być węższe o jakieś 30% od łożysk na takim choćby Neco, zastanawiające jest więc, jak wymiary łożyska przekładają się na jego żywotność 🤪 No właśnie... tak w temacie łożysk maszynowych zostając... Chciałem przedłużyć życie swojego kilkunastoletniego przedniego koła. Bieżnie w starej piaście chin-haur na konusach miały już wżery i nie dało się już tego nasmarować i wyregulować tak, by się płynnie obracało bez znacznego luzu. Wybiłem więc te bieżnie i wprasowałem łożyska maszynowe, ot taki gotowiec ośka + łożyska. Niby wszystko weszło prosto, bo obracało się gładko, ale dzisiaj jak zsiadłem z roweru, to tak z czystej ciekawości przyjrzałem się piaście, i ech... Generalnie nie mam zastrzeżeń do samych łożysk, pękły bo są z twardego materiału, tak jak bieżnie łożysk być powinny. Piasta piaście nierówna, i najwyraźniej wewnętrzna średnica była ułamek milimetra zbyt mała. Podejrzewam, że pękło już przy wprasowywaniu. Chyba się nie będę z tym już bawił, bo prawdę mówiąc całe koło jest już mocno zmęczone - nadszedł jego koniec.1 punkt
-
1 punkt
-
Widocznie producent stwierdził że jeden to za mało i przy jednym odbojniku mogłoby dojść do uszkodzenia tłumika który jest w formie kartridża, lub górna część dolnych goleni zderzyłaby się z koroną widelca.1 punkt
-
Zamówiłem już Treka, w GoodSport - cena trochę niższa niż w Airbike, bo 2659zł Poproszę o zaproszenie do klubu 😀1 punkt
-
Kupiłem Trek Dual Sport 2 gen 4, szczerze polecam.1 punkt
-
Ze specyfikacji wynika, że "Shimano" to tylko tylna przerzutka jest, reszta to zbiór chińskich osobliwości. Jak na asfalt, to wspomniany wyżej sztywny widelec będzie najlepszym wyborem. Można założyć też "markową atrapę widelca" typu Suntour za 250PLN albo tani widelec markowy za ok 1000PLN. Dopisuję się do głosów, że MT200 jako tanie hamulce hydrauliczne to w tym przypadku dobry wybór. Jak napęd działa, rozmiar pasuje, to można jeździć, tylko nie wybieraj się na Turbacz te rowery nigdy nie staną się dobrymi rowerami górskimi. Wycieczki z synem to bardzo niejasne określenie - dla ilustracji zdjęcie z wycieczki z córką...1 punkt
-
Idiotyczna rada. Serio. 5100/5120 są natywnie przeznaczona do tego napędu i będzie działać. Nie 'lepiej', ale po prostu. Kombinowanie ze starymi XT z grup 2x10 i 3x10 skończy się tak, że jak wszystko jest nowe to "jupi działa", a jak łańcuch się nieco zużyje to przestaną wchodzić wysokie biegi. Natywne rozwiązania _zawsze_ działają lepiej. Takie kombinowanie ze starymi przerzutkami miało opary sensu 10 lat temu, jak 1xX wchodziło. Teraz zawsze kupujemy natywne rozwiązania. Zdjęcie? Bo to brzmi jak "jestem serwisantę który chce ci sprzedać nowy sprzęt".1 punkt
-
Kiedyś widziałem u koleżanki w pracy na rowerze bagażnik tylny w kształcie litery L, na którym stał plecak stojący tyłem do kierunku jazdy i był przypięty jakimiś paskami, żeby nie spadł. Coś w tym stylu: https://allegro.pl/oferta/steco-monkey-mee-stelaz-do-bagaznika-na-plecak-11150470241?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax_sc&ev_campaign_id=17958852426&gclid=EAIaIQobChMIsOmMoZWM_wIV-uyyCh1MQQpuEAQYASABEgLw3PD_BwE Tylko tamten miał dorobione w dolnej części boczne wzmocnienia z jakiegoś plastiku, żeby plecak nie mógł spaść na boki. Ona miała taki cały bagażnik, a to wyzej to jest tylko stelaż montowany na innym bagażniku.1 punkt
-
I Reign e+3 ma silnik Yamahy, według moich doświadczeń ( dwa egzemplarze po 15 tyś. km przez 5 lat ) bezproblemowy. Właściciele Bafangów opisują swoje kłopoty z nimi, na Yamahę narzekał raz ktoś - ale okazało się że mył go regularnie pod wężem, przed czym ostrzegają wszyscy producenci e-bajków.1 punkt
-
Jeśli to ma być zwykły plecak to moim zdaniem marny pomysł . Musiałbyś mieć jakiś specjalny ,,wytłumiony" plecak albo wkładkę , pokrowiec . ??? Tak czy siak ,,klapa " nie załatwi sprawy . Będzie się telepać . Gumy już lepiej ale i tak nie polecam . Moim zdaniem sakwa + amortyzujący pokrowiec . Są sakwy które można ,,przerobić " na plecak .1 punkt
-
Naprawdę sądzisz że na czymś takim będzie wygodnie ? Być może kilkanaście kilometrów po mieście da się na tym przejechać. Ale o dłuższych wypadach turystycznych zapomnij. Zresztą sam poszukaj na YT kanałów o turystyce i zobacz na czym jeżdżą ludzie którzy pokonują setki tysięcy kilometrów.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bardziej powinieneś zadać pytanie jaką odporność na wodę mają woski - odp brzmi...żadnej - te wszystkie wyniki 200+ czy nawet 400+ to tylko w sterylnych warunkach - czyli głównie szosa i słoneczko i asfalty. Jak wosk - jakikolwiek czy to momum czy squirt dostanie wodę (ogólnie mokre warunki) ich wydajność spada drastycznie do ok 30-50km nie wspominając o tym, że woski nie mają żadnych właściwości antykorozyjnych - chyba, że mają jakieś dodatki jeszcze ale aż tak się tym nie interesowałem. Na mokre warunki pozostają Ci klasyczne oliwki. Ostatnio testowałem to: https://allegro.pl/oferta/smar-do-lancucha-x-sauce-watts-lube-125ml-12383965232 I mocno daje rady w mokrych warunkach, coś tam jednak wybrudzi napęd - nie jest to wosk - jednak w porównaniu do rohloffa który ciągnie wszystko to jest mega. Napisane jest, że realnie zrobi się 150-200km na smarowaniu w mieszanych warunkach ja jednak zrobiłem sporo więcej. No i plusem jest to, że nakładasz, czekasz jakieś 10-15 minut i jazda, nie to co przy woskach.1 punkt
-
W końcu znalazłem chwilkę by coś naskrobać, ale w sumie nie ma za bardzo co dodawać, bo wszystko dobrze opisał cervandes. Sam pomiar uważam że jest bardzo dobrze wykonany, jestem pewny że przetrwa próbę czasu nawet gdyby był eksploatowany w barze, dzięki swojej końcówce do otwierania butelek 😁 Same te wszystkie dodatki pomiarowe ani mnie nie ziębią ani grzeją, mam neutralny do nich stosunek, ale akurat pomiar luzu na rolkach który znajduje się na dźwigni uważam za dobry pomysł, no chyba że ostateczny koszt byłby niższy, ale i tak uważam że jest dobrze wyceniony. Bardzo fajnie że znajduję się instrukcja w zestawie, bo faktycznie może pomóc komuś takiemu jak ja, który o prawidłowym mierzeniu nie miał pojęcia.1 punkt
-
Bronisław prosił abym dopisał, że miernik nie huśta się podczas 'spinania' łańcucha. Potwierdzam Jego słowa, sprawdziłem osobiście, chociaż sam nie używam w żadnym z narzędzi tej opcji - łańcuch jest trzymany a miernik go nie wykręca. @Mandoleran, @Lezia, @vincek - PW.1 punkt
-
Kupiłem od @ACTIVIA jakiś czas temu to: https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_specjalistyczny-smar-do-amortyzatorlw/1858 Do sztycy spisuje się świetnie. Do amortyzatorów jednak pod uszczelki i na ślizgi nakładam RSP Slick Kick.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00