Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      27

    • Liczba zawartości

      7 322


  2. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      22

    • Liczba zawartości

      10 432


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      4 519


  4. Jurek63

    Jurek63

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      775


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 23.04.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. 15 punktów
  2. 13 punktów
  3. Bo spotkałem @CoolBreezeOne i pożegnałem go 🥹😉🫢😀 Pozdrow'er
    12 punktów
  4. 11 punktów
  5. Bo jakoś tak jeszcze za stromo 🙃
    7 punktów
  6. Wyprowadzając się na wieś z miasta królów polskich liczyłem się z tym, że dostęp do szeroko pojetej kultury będzie utrudniony. Tymczasem, prawdopodobnie wczorajszego wieczora w okolicy a dokładniej na końcu mojej działki pojawiła się ta szklana instalacja artystyczna! Niestety, będąc zajętym wyrywaniem starych pni z pomocą c330, który boi się przeglądu bardziej niż Walaszek nowego odcinka Bomby nie mogłem obserwować procesu tworzenia. Na szczęście prawdopodobny autor, prawdopodobny bo trudno dziś na pierwszy rzut oka odróżnić artystę od menela, zwrócił wcześniej moją uwagę transportując w pozycji dwunożnej elementy dzieła i przy najbliższej okazji zostanie nagrodzony wiadomo czym w wiadomo co.
    6 punktów
  7. Bo przez Świder da się przejechać rowerem, tyle że wodnym...
    6 punktów
  8. 6 punktów
  9. Bo ktoś zgubił rowerowe gatki. Ciekawe jak wracał do domu?
    5 punktów
  10. Cześć chłopaki 😘🥹😉 Pozdrow'er
    4 punkty
  11. 4 punkty
  12. Olałem ostrzeżenia @Sobek82 przed porannym deszczem (pewnie mu się nie chciało wstać), razem z Żanetą zrobiłem mleczną dolewkę i ruszyłem w trasę. Wyrkęciłem prawie 71km'ów, z czego ostatnie 25 w... wykrakanym deszczu Generalnie fajowo było. Ręka/łokieć naprawiony - można jeździć. No i Skociszcze poznał nowego stalowego kolegę wykutego przez @Sobek82
    3 punkty
  13. Wprawdzie wczoraj, ale czwarty wyjazd po półrocznej przerwie. Przy okazji serdecznie witam wszystkich Użytkowników po dłuższej nieobecności 😁
    3 punkty
  14. Bo...informacyjnie i zdjęcie z siodełka... Do zainteresowanych, droga rowerowa Wałami Przeciwpowodziowymi J. Dąbie od Dąbia do Lubczyny w 100% gotowa. W końcu
    3 punkty
  15. Bo przystanąwszy na przystanku na chwilę.
    3 punkty
  16. Kolego ja na Twoim miejscu nie przejmowałbym się pierdołami tylko w końcu zaczął jeździć, bo Cię jesień zastanie. Co do rdzy, zamaluj farbkami albo zetrzyj papierem, a najlepiej zakryj kapslem to nie będzie widać. Co do koła to bicie nie jest czasem na oponie? Z tego co pamietam miałeś problem z dętka, może opona nierówno wskoczyła przy zakładaniu?
    2 punkty
  17. Brevet 200 Charsznica (to lubię) Brevet 200 Charsznica
    2 punkty
  18. Ja bym zwiększył Flare z 24 do 90 stopni, a Drop z 67.5 do 0 mm. Wtedy można będzie ogłosić w końcu, że mamy nowy typ roweru... Reach też fajny, 52 mm. Jeszcze ma chyba gięciengórny które nie jest wspomniane...
    2 punkty
  19. Pokręciłem troszkę przy krossie, tylne koło idzie z polskiego sklepu ponad tydzień, tyle ile sobie w widełkach wysyłki zaznaczyli. Czyli, przyjęcie zamówienia, dwa dni zastanawiania, dwa dni pakowania, dwa dni nadawania i dwa dni dostarczania. W poniedziałek powinno być. :Pozdrow'er
    2 punkty
  20. Cześć wszystkim, ja dostałem swojego Neurona AL 7 po prawie 2 tygodniach (zamówiony 7 kwietnia w piątek, przyszedł w czwartek 20). Rozmiar M, 182/183 cm 88/89 cm przekroku. Rozmiar okazał się super, chociaż, wstawiłem do niego o 10 mm dłuższy mostek. Zrobiłem dziś ok 60 km i z każdą chwilą coraz bardziej mi pasował. Żadnych dyskomfortów, żadnego szukania innej pozycji - pierwszy rower tak dobrze dopasowany. Na L na pewno też by się spoko jeździło, ale z M łatwo zrobić L, a odwrotnie będzie ciężko. Poza tym zawsze nieco lżejszy. To jest w ogóle chyba jeden z najlżejszych fulli aluminiowych, o ile nie najlżejszy. Warto zwrócić uwagę, że między AL 6 a AL7 jest ponad kilogram różnicy. A między AL 7 a carbonem za 29 tys. zł już tylko 200 gramów.
    2 punkty
  21. Witam serdecznie wszystkich. Zdecydowałem się na ten post by przybliżyć zainteresowanym jak wykonać takie oklejanie, ile to kosztuje i ile czasu zajmuje. W internecie jest trochę filmików, trochę tematów na zagranicznych forach ale nie natrafiłem na kompleksową informację jak to wykonać. Natomiast filmiki z oklejania są ale tylko fragmentów ramy lub gotowych naklejek dedykowanych pod konkretne elementy roweru. Materiał Do wykonania takiego moda zakupiłem arkusz folii Oracal - Premium Wrapping Cast 970 Rapid Air. Jest to folia samochodowa, do profesjonalnego oklejania nadwozia, odporna na smary, warunki atmosferyczne itp. Bardzo gruba. dostępnych jest wiele kolorów, od podstawowych, do metalizowanych, z połyskiem, matowych a także z efektem kameleon(bardzo droga) Poza samą folia korzystałem z precyzyjnego nożyka segmentowego, skalpela, taśmy tnącej oraz opalarki. Koszt arkusza folii to sto złotych z hakiem. Cena może być niższa, ja wybrałem dość drogą bo metalizowaną folię z kanalikami rapid air, które ułatwiają odprowadzanie bąbli powietrza spod klejonej powierzchni. Wziąłem tez trochę większy kawałek by w razie błędów był zapas folii. Wykonanie Niestety rama rowerowa nie daje możliwości oklejenia jej z jednego kawałka bez zakładek tak jak robią to z samochodami, zakładki materiału muszą być, choć nie są zbyt widoczne. dodatkowo chcąc nieco ułatwić sobie oklejanie celowo kleiłem niektóre miejsca z kilku fragmentów folii. Są to takie miejsca jak widelec(trzy kawałki folii) Czy miejsca łączenia się poszczególnych rurek, haków. Osobno okleiłem też miejsca zamocowania pancerza z hamulca tylnego. Do oklejenia zdjąłem z roweru totalne minimum, został łańcuch i korba, choć teraz wiem że bez korby było by dużo łatwiej i precyzyjniej oklejone w kilku miejscach. Po wcześniejszym odtłuszczeniu okleiłem najtrudniejsze miejsca jak haki, środek widelca, czy połączenia przy rurze pod siodłowej. Oklejanie jest dość łatwe. Należy przygotować nieco większy fragment folii, nieco go pogrzać przez kilka sekund (50 stopni Celcjusza) i wykorzystując plastyczność materiału mocno naciągnąć, tak by ładnie dopasował się do kształtu. Dla estetyki trzeba dociąć nadmiar folii po całkowitym zaklejeniu elementu z zakładką. Ja starałem się docinać tak by było to na linii spawów i nie rzucało się w oczy. Samo docinanie może być trochę stresowe. można to wykonywać bezpośrednio na elemencie ale trzeba uważać by nie przeciąć się aż do lakieru. Sama folia jest gruba i umożliwia zrobienia takiego cięcia by nie uszkodzić malowania. Sam w to nie wierzyłem ale robiłem dwa lub trzy delikatne cięcia w tym samym miejscu i nadmiar folii dało się usunąć bez uszkodzenia lakieru(jeśli ktoś nie jest pewny swoich sił to odradzał bym tą metodę). Testowałem też druga metodę, bardziej pracochłonną ale też bardziej bezpieczną z pomocą taśmy tnącej. Taka taśma to wąski pasek folii z umieszczoną centralnie na całej długości nitką. Taką taśmę należy wcześniej nakleić na elemencie i normalnie zakleić folią. Po tej czynności w miejscu zakładki należy delikatnie oderwać nitkę która przetnie nam ładnie folię. Potem trzeba usunąć jeszcze paski folii taśmy tnącej które znajdują się pod właściwą okleiną, więc ta metoda jest dość pracochłonna i wydłuża cały proces oklejania. Najfajniej okleja się same rurki, mimo że są zagięte i cieniowane to folia jest tak gruba, i tak ładnie się poddaje że można ja bardzo ładnie dopasować. Wszystkie rurki okleiłem bez użycia opalarki. Oczywiście z zakładką i docinałem bezpośrednio folie na folii nożem. Jak już wyżej napisałem, błędem było pozostawienie korby. Przez co by okleić to miejsce musiałem użyć kilku kawałków folii. Bez korby myśle że załatwił bym to jednym lub dwoma fragmentami okleiny. Podczas oklejania należy pamiętać o zachowaniu czystości, umytych rękach, i najlepiej gdyby dłonie nie były spocone. Klej na folii jest mocny ale zdarzało się że wymieniałem kawałki folii by od naciągania, podgrzewania i macania klej słabo juz trzymał na końcach. Detale jak spawy czy ostre zakończenia ramy traktowałem delikatnie ciepłym powietrzem i dodatkowo zaciskałem by uzyskać idealne dopasowanie folii. Podsumowując to bardzo fajna wizualna modyfikacja. dodatkowo zabezpiecza lakier roweru i jest tańsza od malowania i na pewno lepsze od powłok typu Plastidip (testowałem wcześniej dwa razy) Z nożykami, taśmą tnąca koszt jakieś 160 zł. Można zredukować ta cenę wybierając bardziej pospolity kolor folii. Czas pracy to kilka godzin wieczorami po pracy, przez tydzień, na spokojnie. Najpierw okleiłem sobie trudne elementy, potem widelec i kolejno rury ramy. Myślę że w dwa dni do zrobienia gdyby całkowicie się temu poświęcić. Końcowy efekt według mnie jest naprawdę fajny.
    1 punkt
  22. 2.5 cala to 63.5mm. Na 19mm max 2 cale
    1 punkt
  23. Odłóż trochę, sprzedaj starego i kup coś nowego. Pamiętaj tylko, że wieść gminna niesie iż wagi podawane przez producentów są lekko zaniżone więc na zmianie wagowo zyskasz 1-1,5kg natomiast jakościowo/wydajnościowo znacznie więcej. Ten z linka nie jest zły, ale wolałbym to: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066 Tylko pytanie do czego chcesz go używać. Jak masz zacięcie sportowe, lubisz docisnąć, myślisz o xc/maratonach, lepszym tempie to raczej xc100z deca. Jakbyś chciał rzeźbić ze swoim czyli wymienić amora, napęd na deore, hample to pewnie wyjdzie drożej.
    1 punkt
  24. Do 4000 zł raczej nie kupisz niczego lepszego niż ten Rockrider. Rama ma stożkową główkę i sztywną w aktualnym standardzie (148x12 mm), więc w przyszłości nie będzie najmniejszych problemów z ulepszaniem roweru. W Marlina nie warto inwestować, bo ma przestarzałą ramę, z której na dłuższą metę i tak nic nie będzie. Lepiej zbieraj na nowy rower.
    1 punkt
  25. Uważam w tej cenie ciężko o coś lepszego. Czasami jest sprzedawany nawet ponizej 700zł w okolicach 660-670 ale to może po sezonie. Na Olx ten sam sprzedawca ma taniej. Ten amor może chyba nawet przyjąć koło 29 o czym wiele osob nie wie. Suntour ma przeważnie wiecej miejsca na opone od inncyh marek oraz można mu łatwo przestawić skok. Jest taki tani bo 27,7 są passe i wszysko jest na wyprzedażach do tego koła ... Co do trwałości to uważam że jest to lepszy amor niż RS 35, Judy, Recon w wersji silver (czarne golenie ale wykonane ze stali i pokryta jakimś prześwitjącym słabej jakości lakierem). Trzeba go cześciej serwisować bo pracuje na smarach a nie na oleju w dolnych lagach.
    1 punkt
  26. https://www.decathlon.pl/p/okladziny-btwin-do-hamulcow-tarczowych-shimano-deore-tektro/_/R-p-117956?mc=8325111 jesli masz halumec shimano to te a jesli tektro to te ( tym modelu to chyba trektro) https://www.decathlon.pl/p/okladziny-do-hamulcow-tarczowych-tektro-e10-11-2-szt/_/R-p-198525?mc=8514548
    1 punkt
  27. Oczywiście, że jest lepszy. Tylko dla samej lepszości nie warto pakować kilka stówek, jeśli obecny działa i nie masz z nim problemów typu brak sztywności czy trwałości?
    1 punkt
  28. hotspot będzie ciągnął straszne ilości prądu - bo to raz wszystko przez Internet pójdzie więc transmisja komórkowa będzie w użyciu + WiFi + ekran. Kawał porządnego sprzętu za 42zł ? Trudno mi w to uwierzyć, no ale spróbować możesz
    1 punkt
  29. Garminowy soft w teorii zawiera poprawki kumulatywnie. W praktyce kolejne aktualizacje potrafią na nowo popsuć coś co wcześniejsze naprawiały. Takie tam przypadłości lidera rynku:P
    1 punkt
  30. Ten Elops 500, który zaproponował @Mihau_ jest zdecydowanie lepiej skomponowany od pozostałych propozycji. Przede wszystkim nie ma ciężkiego, udającego amortyzator "uginacza". Ma prosty napęd z 1 tarczą z przodu i tylko z tylną przerzutką. Nie ma nic prostszego, przełożenia zmienia się jedną manetką, co dla większości ludzi będzie proste i intuicyjne. W Krossach jest z tyłu wolnobieg z bardzo małym zakresem 14-28, więc główne zmiany robi się wachlując trzema tarczami z przodu. Przy niskiej klasy napędu, Tourney, to będzie strasznie upierdliwe. Na plus dla Elops też waga, deklarowane 14,4kg. Unibike jest wyposażony lepiej niż Krossy tj ma już z tyłu kasetę o większej rozpiętości a przód dwurzędowy. Jak dla mnie to przegrywa ze wszystkimi wizualnie, wygląda brutalnie mówiąc jakby wyciągnięto go zapomnianego z jakiegoś magazynu z lat 90-tych...
    1 punkt
  31. Źle się zrozumieliśmy - ja tam niczego nikomu nie zabraniam ani nie oceniam. Każdy niech sobie używa wskaźników jakich potrzebuje - po prostu śmieszy mnie postawa, że akurat monitorek przełożeń jest jakiś absurdalnie nieprzydatny (i owszem mi jest nieprzydatny). Jeśli ktoś chce wiedzieć na czym jedzie - w czym problem?
    1 punkt
  32. Popatrz na to https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-dlugodystansowy-elops-500-niska-rama/_/R-p-305054
    1 punkt
  33. G-one 40c na obręcze Thunder'a 32mm wew, pasują jak ulał 😉 A że do krossa koło tył idzie tydzień to wsadziłem na próbę do 24era Wspomnę jeszcze o przeróbce korby dziecięcej pod NW Pozdrow'er Docelowo wpadła już czerwona Deckas'a 34t, wygląda lepiej chowając się za oryginalną 36t
    1 punkt
  34. Muirwoods to chyba jeden z niewielu rowerów który bardzo fajnie się modyfikuje, z oryginału pozostawiłem tylko ramę i widelec a resztę dobrałem wedle własnego uznania i tak powstał gravel o bardzo agresywnej geometrii. Polecam Muirwoods-a, pod względem ceny i własności jezdnych jest to świetny rower.
    1 punkt
  35. Bo na razie jestem cieniem samego siebie z ubiegłego sezonu, ale bedzie lepiej😉
    1 punkt
  36. Bo nad morzem w okolicach Poddąbia:
    1 punkt
  37. 1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...