Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      27

    • Liczba zawartości

      7 405


  2. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      4 585


  3. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      7 622


  4. revolta

    revolta

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      629


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12.04.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. 11 punktów
  2. Bo nic tak nie smakuje na koniec dnia jak małe rowerowe co nieco.
    6 punktów
  3. Ostatnio udało mi się kilka fotek zrobić. Na wstępie wielkie dzięki dla @akkwlskza fantastyczne uchwyty. Już od dłuższego czasu szukałem czegoś podobnego i nic nie mogłem znaleźć a tu cyk i na forum się znalazło, Trochę ostatnio udało pokręcić się marino. Pewnie jak będzie ładniejsza pogoda to będą zamontowane przerzutki. Korci mnie żeby zrobić muleta i na tyle dać 27,5cala. Na pewno będzie mykmyk bo jestem bardzo ciekaw jak się będzie jeździło
    5 punktów
  4. Bo w lesie ciągle paskudne błoto ale co tam, słońce świeci 🙂
    5 punktów
  5. Gravel jest świetny jako: - rower uniwersalny którym jeździmy przede wszystkim po lepszym lub gorszym asfalcie, z możliwością zjechania z niego na drogi gorszej jakości ale utwardzone - drugi rower, uzupełniający np. MTB Natomiast z racji mody producenci zaczynają montować do nich amortyzatory, dają możliwość wkładania szerokich opon i z gravela zaczyna się robić MTB z barankiem. Pojawiają się "gravele" z prostą kierownicą. Pozostaje tylko czekać kiedy rowery MTB zaczną się nazywać gravelami z prostą kierownicą przeznaczone do jazdy terenowej. Nie ma sensu poddawać się tej modzie. Typ roweru trzeba dobierać do swoich potrzeb i nie sugerować się marketingowym bełkotem. Także w Twoim przypadku taki zakup się nie sprawdzi. Ale niezależnie od tego jak będziesz miał okazję wypożycz gravela. Zawsze to nowe, ciekawe doświadczenie. Może kiedyś się przeprowadzisz albo zmienią Ci się preferencje co do tras i taka wiedza Ci się przyda.
    4 punkty
  6. Bo dzisiaj Maniek jechał spacerowym tempem...
    4 punkty
  7. 4 punkty
  8. 4 punkty
  9. 27.5er na 29'' z Thickslick'ami 2,1'' Napęd 1x10 z nową deorką 5130 i starymi heblami i manetką XT serii 785, do tego stalowy wideł z AC 485mm, kierownicą od moto 780mm, korbą srama 36t, siodło i sztyca pod system pivotal, bagaj, wpadnie jeszcze skrzynka na zipy i koszyczki do bidonów. Pozdrow'er
    3 punkty
  10. @Thomass13Zacytuje Mrożka... - Postęp, proszę pana. - Ale jaki postęp? - Postępowy. Do przodu.(...) - A tył? - Tył też do przodu. - Ale wtedy przód będzie z tyłu? - Zależy, jak patrzeć. Jak od tyłu do przodu, to wtedy przód będzie z przodu, choć do tyłu. - To jakieś mętne. - Ale postępowe, proszę pana. 😁
    3 punkty
  11. U mnie full poszedł w odstawkę od kiedy gravela kupiłem. Uwielbiam ten rower, daje mi znacznie więcej przyjemności z jazdy. Długie, całodniowe wypady to jest to, do czego ten rower nadaje się idealnie. Natomiast w góry... no da się na siłę. Ten rower przejedzie znacznie więcej niż wygląda ale powoli. To jest walka i na pewno nie na beskidzką rąbankę, natomiast tam gdzie jest twardo można próbować. Jest masa dróg pożarowych czyli szutrówek na miarę naszych możliwości ale to gruboziarnisty kamień z drewnianymi korytkami do odprowadzania wody. Jechać się da ale nie za szybko. No i napęd graveli jest za twardy i trzeba mieć świadomość, że to nie podjedzie wszędzie tam gdzie mtb. Natomiast full daje w górach nieporównywalnie większą frajdę. A skoro masz przyzwoite ale jednak HT to po prostu zbieraj kasę i kup gravela jako drugi rower. A potem dalej zbieraj i pozbądź się tego HT na rzecz fulla, bo nic nie daje takiej radochy górach Zmiana z HT na gravela ma sens jeśli wybierzesz inne trasy, niż szczyty górskie. Tu i ówdzie można się zapuścić ale trzeba wiedzieć gdzie się jedzie, a nie jak na mtb, jakoś to będzie.
    3 punkty
  12. 3 punkty
  13. Zamiana Xc 120 na grawela przy twojej jeździe nie zda egzaminu. Nie da się grawelem zastąpić MTB. To nie wypali, poza przypadkami gdzie ktos wladowal sie w zakup "gorala" zeby pokrecic kolka w parku. Zbieraj kasę i kupuj drugi rower Ja tak zrobiłem i mam teraz 3
    2 punkty
  14. 2 punkty
  15. Ciekawe ta dętka jest chyba tubuless ready? Takie cuda tylko między uda!! I z przodu i z tyłu a potem ziuuu rower idzie jak perszing lub perszeron. ...pięknie podziatkował za zbliżenia z bagażu nośnikiem, knuję z ramami i bagażnikami z piwnicy i na razie ani Krampusia anu Eugenika nie mają bagażnika bo mi dopasowanie znika... generalnie rowery jak rewolwery wiszą na haku, z braku wiosny i słońca nie jast aura na rower bieżąca... mam jednak nadzieję że na Pomorski Zachód ku lecie dojadę, i oby. Z bagażnikiem albo i bez...
    1 punkt
  16. 1 punkt
  17. Pancerz przerzutki jest żółty bo skończyły mi się pancerze🙃
    1 punkt
  18. Witam. Jestem Michał i potrafię jeździć na rowerze
    1 punkt
  19. Skoro już jesteśmy przy analogiach motoryzacyjnych to zadam Ci kilka pytań: Czy silnik w samochodzie ma jakąś idealną kadencję (obroty) które musisz utrzymywać niezależnie od sytuacji i wymaganego zadania? Czy może ma pewien zakres użytecznych obrotów, zwykle bardzo szeroki i swoją charakterystykę, czyli przebieg mocy i momentu obrotowego w funkcji obrotów? Nawet w popularnym, małym benzynowym silniku bez turbodoładowania ten zakres to zwykle od obrotów tuż powyżej biegu jałowego do 6000 - 6500 obr/min (w dieslach ta górna granica to zwykle 4500-5000 obr/min). Tocząc się w korku na jedynce można spokojnie jechać z obrotami 1200 obr/min i nic złego się nie stanie (bo obciążenie i zapotrzebowanie na moc jest małe). Poza miastem można spokojnie sunąć 80 km/h na najwyższym biegu z obrotami 2000 obr/min i cieszyć się ciszą i niskim spalaniem (bo korzystamy wtedy z okna największej sprawności silnika). Ale jak zacznie się podjazd lub będziesz chciał sprawnie wyprzedzić ciężarówkę to może być wymagana redukcja nawet o trzy biegi w dół. I co, po wyprzedzeniu dalej będziesz trzymał silnik na obrotach np. 5000 obr/min i trzecim biegu, czy zrzucisz na wyższy? Tak samo na rowerze, są sytuacje wymagające generowania wysokiej mocy chwilowej i wtedy wysoka kadencja (powiedzmy 90-120) jest niezbędna, ale jest też całe mnóstwo sytuacji gdy długie przełożenie jest bardziej efektywne niż krótsze i spokojnie wystarczy wtedy kadencja 70-80 obr/min. Nawet 60 obr/min w pewnych warunkach wcale nie musi nadmiernie obciążać kolan, a utrzymywanie wtedy jakiejś "świętej" wysokiej kadencji jest zupełnie pozbawione sensu i jest tylko marnowaniem energii, bo zwiększasz straty w napędzie i te wynikające z biomechaniki organizmu. Twierdzisz, że nie wykorzystujesz nigdy przełożeń 40/15, 40/13 i 40/11? 44/15 przy całkiem wygodnej już ( i ekonomicznej) kadencji 75 obr/min daje około 27 km/h (przy kole 28 z oponą crossową). Nawet na nizinie nigdy nie jest idealnie płasko i zawsze wieje jakiś wiatr, więc co? Nigdy nie masz warunków, by z tą prędkością kręcić 75 obr/min? Różnica w oporach jazdy z wiatrem i na spadku 2% a pod wiatr i na wzniesieniu 2% będzie dość znaczna i na pewno ten sam bieg nie będzie optymalny w obu przypadkach. Nie rozumiem tej nagonki na długie przełożenia i duże tarcze w rowerach (jak ktoś jeździł szosą z blatem 53 z to nawet te 48 z wcale nie są duże). To tak jakby narzekać, że w samochodach dają 6-biegowe skrzynie z nadbiegiem, na którym nie da się osiągnąć prędkości maksymalnej na płaskim). No tak, przecież większość samochodów w Polsce (poza autostradami i drogami ekspresowymi) znacznie przekracza dopuszczalną poza zabudowanym prędkość już na trzecim biegu, a niektóre nawet na drugim. Po co pozostałe biegi? Przecież kadencja (obroty) wszystko załatwi i autostradą można jechać 140 km/h trójką, z obrotami tuż przed ogranicznikiem.
    1 punkt
  20. Jeżeli długo nie jechałeś to powinno wystarczyć dokręcenie kasety.
    1 punkt
  21. Za 3400 jest na discouncie https://www.bike-components.de/en/Surly/Disc-Trucker-700c-28-Frameset-p81984/ W różnych kolorach i rozmiarach. Jest nawet Ogre w ikselce za 3,9k I karate 🐒
    1 punkt
  22. Nie opłaca się przechodzić z 530/830 na 540/840 zwykłą. Jak ktoś ma parcie na czas działania urządzenia to może przejść na 540/840 Solar. Wtedy jest korzyść ....ale to kosztuje. Nie ma żadnej rewolucji czy gruntownej ewolucji. Jest tylko kosmetyka. Tak samo jest 1030+ i przesiadką na 1040. Te same bebechy, lepsze akumulatory, dołożony panel (w wersji solar) a resztę "cudów" robi oprogramowanie. A zaprzęgnięcie Edge 540/840/1040 do turystyki z buta jak najbardziej możliwe. Wgrywasz do urządzenia nakładkę szlaki , kupujesz fajny uchwyt do plecaka, paska itp i można działać w terenie. Ma algorytmy do liczenia tras dla kolarstwo szosowe, jazda po różnej nawierzchni, kolarstwo szutrowe, jazda górska, jazda samochodem, jazda motocyklem, , pieszy, po linii prostej
    1 punkt
  23. Strasznie chaotycznie i nieskładnie napisane. Popracuj nad precyzją i stylem wypowiedzi, bo w takiej postaci może wręcz zniechęcać nie tylko do udzielenia odpowiedzi, ale nawet do przeczytania posta... Co do meritum... 1. Jadąc Gniewowską w stronę Drogowców: cały czas jezdnią (do ronda to oczywiste, za rondem na Drogowców moim zdaniem także - po drugiej stronie Drogowców jest wprawdzie droga dla rowerów i to może nawet dwukierunkowa, ale nie masz, jak na nią wjechać). Rozumiem, że w okolicach przejścia dla pieszych za rondem nie ma przejazdu rowerowego, więc w żaden sposób nie masz możliwości wjazdu na drogę dla rowerów. Przejazd przez przejście jest nielegalny, a oczekiwanie, że dojedziesz do przejścia, zejdziesz z roweru i staniesz się pieszym, by przejść przez jednię i za nią znów stać się rowerzystą, jest nie tylko niedorzeczne (nikt ni każe kierowcom wysiadać z samochodów i przepychać je przez jakieś fragmenty drogi), ale także niebezpieczne, bo trudno mi sobie wyobrazić, jak to zrobić bez narażania siebie i innych uczestników ruchu (jedziesz..., jedziesz i nagle zatrzymujesz się na zjeździe z ronda, żeby zamienić się w pieszego...?). Nawet jakby przy tym przejściu był przejazd rowerowy przez ulicę Drogowców, to też chyba bym z niego nie skorzystał, bo skręt w lewo z jezdni w przejazd rowerowy (ze zmniejszeniem prędkości rowerzysty), to też manewr niebezpieczny i denerwujący jadących za tobą kierowców. Tam powinna być zupełnie inna infrastruktura.: zjazd z ronda (na łuku, albo zaraz przed przejściem dla pieszych) w prawo na kilkumetrowy fragment drogi dla rowerów prowadzącej do przejazdu obok tego przejścia. 2. Jadąc Drogowców w stronę Gniewowskiej też problem jest tylko do ronda, chociaż to w sumie żaden problem., bo przepisy są jasne. Z drogi dla rowerów lub drogi dla pieszych i rowerów musisz korzystać jeśli są wyznaczone dla kierunku, w którym się poruszasz lub zamierzasz skręcić. Twoim zamiarem jest skręt w Gniewowską a nie w prawo na rondzie, tam gdzie prowadzi droga dla rowerów. Nawet na odcinku wzdłuż Drogowców nie masz obowiązku korzystać z tej drogi dla rowerów, bo nie ma, jak z niej zjechać w kierunku, w którym zamierzasz jechać (kłania się brak przejazdu rowerowego przy przejściu dla pieszych i możliwości dalszego włączenia się do ruchu na Gniewowskiej. Wjazd na tę drogę dla rowerów przy składzie węgla oznacza, że jesteś zmuszony jechać w innym niż docelowy kierunku. Nawet jeśli byłby ten przejazd rowerowy przy przejściu, to jeśli nie prowadziłby jakąś drogą dla rowerów wzdłuż Gniewowskiej, albo nie pozwalał później włączyć się do ruchu na tej ulicy (czyli byłby po prostu ślepo zakończony po drugiej stronie jezdni), to też nie uważam, że należałoby z niego korzystać, bo nie prowadziłby tam, gdzie chcesz jechać.
    1 punkt
  24. Dzięki wszystkim za wpisy Przekonaliście mnie że nie warto wymieniać roweru (a więc moje wątpliwości były słuszne) ale kiedyś jak będę mieć więcej czasu to gdzieś wypożyczę gravela chociaż na 1 dzień na jakąś dłuższą wycieczkę.
    1 punkt
  25. @_Piotrek Jedna sprawa to co wskazuje katalog a druga co akurat w danym momencie można zamówić. A2 z offsetem 38mm w moich zaprzyjaźnionych dwóch hurtowniach w .de mają stan SoldOut (podejrzewam, że jeszcze ich nie mieli). Więc gdybyś bardzo chciał z takim offsetem na szybko to wymiana CSU. Tylko co realnie wniesie zmiana offsetu z 44 na 38mm?
    1 punkt
  26. Rozumiem że Twoje kontrowersje wzbudził brak widelców amortyzowanych na stanie sklepowym? Moja propozycja: odpal stronę marzocchi, foxa, rs, policz wszystkie oferowane modele widelców pomnożone przez ilość wersji w których są oferowane. Następnie policz ile kosztuje taka kolekcja trzymana na stanie sklepu uwzględniając ceny katalogowe /z oficjalnej dystrybucji. Etap drugi: ustal ilość sprzedawanych amortyzatorów rocznie. Etap trzeci: powiedz jakie kryterium miałoby być roztrzygające do wybrania tych które będą miały wzięcie. Podpowiedź: pracując w jednym z największych sklepów Treka w Europie, w kraju gdzie ludzie mają dużo szmalu sprzedaż roczna amortyzatorów wynosiła detalicznie sztuk... 2. I były to najtańsze złomki pokroju sr xcm. Jakie uzasadnienie, poza finansowymi skłonnościami samobójczymi miałoby kupowanie czegoś tak bezsensownego w obrocie jak amortyzatory?
    1 punkt
  27. Gravel to taka uterenowiona szosa. Nie nadaje sie na dziury, kamienie, korzenie, itp. Przejechalem na gravelu >20tys. km. Teraz (z racji przeprowadzki) zaczynam przygode z mtb. Gravel i mtb to rowery komplementarne, a nie wymienne. O ile mona jechac mtb po asfalcie, o tyle gravelem w ciezszym terenie juz nie. Jezdzisz ponizej 10% asfaltem, gravelem bedziesz sie meczyl.
    1 punkt
  28. Ja mam założone 700x30. Wszystko ok. Koła się kręcą, nic się nie dzieje. Folii ochronnej nie uszkadza. Czasem zawinie się liść. Komfort do 700x25 jest nieporównywalny
    1 punkt
  29. Widzę, że kolega to raczej trol niż przyszły szosowy rowerzysta. Na ustawkę to mogę przyjechać dowolnym rowerem w dowolnym ubraniu i odpaść na pierwszym kilometrze. Ale przejechałem i próbowałem i będę wracał i będę próbował. Jak wyglądam i co mam nie ma tu znaczenia dla mnie, a to właśnie dlatego jeżdżę na rowerze, dla mnie. Wstyd to jest nabijać się z kogoś, że ma gorszy sprzęt i wychodzi na niedzielnego przebierańca.
    1 punkt
  30. https://www.itemfix.com/v?t=jw211r Ten to wymyślił objazd
    1 punkt
  31. Proste. Jak to ma być jedyny rower i robisz trasy jakie jakie opisałeś, to gravel odpada na starcie. A parcie to robią głownie sponsorowani influencerzy.
    1 punkt
  32. Jak zwykle z mojej własnej perspektywy. W garażu mtb/xc z nalotem wielu maratonów mtb, szosa, gravel/szutrówka. Nie żałuje zakupu, dla mnie to brakujące ogniwo pomiędzy mtb, a szosą. Jesień/zima głównie na szutrówce. Od momentu zakupu szosa służy do zapi...nia po asfalcie i na jakieś tam amatorskie ścigi, mtb do szaleństw na singlach, w górach itp (czyli do tego, do czego został stworzony),a szutrówka do nabijania jesień/zima kilometrów na wielkopolskich szutrach/lasach bo dobrych duktów leśnych u nas nie brakuje. Ale jeśli nie jara Ciebie szosa, dużo jeździsz po singlach, mało u Ciebie ubitych dróg leśnych, zjazdy bywają kamieniste i usłane korzeniami to gravela raczej nie pokochasz. Pewnie więc w codziennych Twoich okolicach będzie oki, ale te weekendowe wypady to jednak lepsze pod xc/mtb. Nawet z szerokimi oponami ponad 40c to nigdy nie będzie mtb. Może być tak, że ten rower będzie dla Ciebie większym ograniczeniem niż obecny mtb. Prędzej pomyślałbym o lżejszych kołach i oponach do Twojego xc.
    1 punkt
  33. Wg katalogu RS Zeb A2 (2023) dla koła 27,5" występuje z offsetem 38 i 44mm dla 29" może być 44 lub 51mm. Potwierdza to też katalog części zamiennych dla tego modelu - są CSU pod offset 38, 44 i 51mm.
    1 punkt
  34. @Franekfrankchłopie, chcesz składać rower (pomijając już, że pojęcia nie masz o szosie a tym bardziej tak bezkompromisowej) a nie wiesz czym jest suport, ja odpadam
    1 punkt
  35. Bo oparłem Mańka o drzewo i... To był moment...
    1 punkt
  36. Bo bobry zaszalały - wycinka taka, że nawet LP by się nie powstydziły 😁
    1 punkt
  37. Bo sałatka ziemniaczana będzie wchodzić jak złoto.
    1 punkt
  38. Na górze zima, na dole wiosna. Daj starej kwiatka, będzie radosna.
    1 punkt
  39. Zabrałeś ze ścieżki czy przykryłeś grubszą warstwą liści? 😉 Telefonu nie nosisz, zdjęcie byś zrobił to bym ocenił jakość wykonanej zasadki gdyż lubuję się w deskach i gwoździach.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...