Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 07.04.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
9 punktów
-
Na górze zima, na dole wiosna. Daj starej kwiatka, będzie radosna.9 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
Najpierw odebrałem graty z Paczkomatu. Potem je pooglądałem, posprawdzałem, pobawiłem się. Kombinowałem jak w FC-M8100-1 na leniucha wymieniać samą zębatkę bez demontażu korby i pająka, ale potrzebny jest do tego torx T15 z dziurką. Moje bity okazały się za twarde, żeby wywiercić w nich otwór, muszę więc poszukać po sklepach odpowiedniej nasadki. Później po raz pierwszy umyłem Oiz'a. Gdybym wiedział, ile z tym pierdzielenia, to nie kupiłbym fulla. Jak na zewnątrz zrobiło się ciemno, to wziąłem się za prace domowe - ku uciesze sąsiadów odpaliłem udar i zamontowałem ostatnio kupiony uchwyt, na którym powiesiłem wcześniej umyty rower. Teraz będziemy mieć się ciągle na oku.4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Zwróć uwagę jak jest czysty asfalt... regularnie sprzątają "taką" fajną maszyną ze szczotką i to są jej ślady. Choć nie zawsze tak było... zaczęli sprzątać jak "przeczołgali" Zieleń Miejską we wszystkich możliwych gazetach i forach internetowych a zawstydził ich starszy Pan który z własnej woli zaczął sprzątać liście z drogi... Tak wyglądał droga w zeszłym roku...3 punkty
-
Zamleczyłem i troszkę okleiłem folią nowy rower. Potem jeździłem po podziemnym garażu. Wreszcie przestało padać. Jutro pierwsza jazda w terenie. Canyon Spectral 125 CF8. A! Jeszcze bidon przykręciłem.2 punkty
-
Zębatka Shimano SM-CRM85 36t - bo na prostych brakuje kasety... ¯\_(ツ)_/¯ Pompka do amortyzatorów Pro PRPU0050 - bo chciałem do dampera coś precyzyjniejszego niż Decathlonowa, ale ta "bezstratna" głowica i tak gubi ok. 10-12PSI przy każdym dokręceniu/odkręceniu. 😕 Uszczelniacz Muc-Off No Puncture Hassle 1l - bo pachnie cukierkami. 😜 A poważnie, to ma dobre opinie, znośną cenę no i nie może być gorszy niż Trezado. Naboje CO2 Zefal 16g Aluminiowe końcówki pancerza przerzutkowego Accent Niebieskie końcówki linek Accent - bo lubię detale2 punkty
-
2 punkty
-
Jutro, po miesiącu naprawiania łokcia, powrót na rower - no przynajmniej taki plan. No, a jak powrót, to kilka nowych gratów - na zajączka2 punkty
-
Zacytuję artykuł, którego w 90% jestem autorem: W skrócie - od początku maja będzie można nad morzem śmigać bezpiecznie i na dobrze utrzymanych ścieżkach. Zdjęcia i więcej informacji: https://www.facebook.com/TSMTB/posts/pfbid022HVt19vmMHxmbQAjKHHRoaFfQfDTaPwU7YugtCs7QZKtEuQzMawtP6Jg7FUmQnzSl https://www.youtube.com/@bigfootworks1257 http://www.3citymtb.pl/2 punkty
-
To raczej na samochody, żeby nie mogły wjechać. Patrząc po trawie z prawej, to są "skuteczne".2 punkty
-
Ja miałem ostatnio podobnie. Kilka miesięcy jeździłem na siodełku, które ostatnio musiałem wymienić bo nagle nie mogłem na nim usiedzieć. Tylko zamiast szukać przyczyny zmieniłem siodełko Zdecydowałem się na Ergon SM Comp. Dla mnie jest tak wygodne że aż nie potrafię tego opisać.2 punkty
-
Ładne słupki do przydzwonienia, wystarczyło linię przerywaną maznąć i kierunki jazdy dla niewtajemniczonych.🥹😉2 punkty
-
Nowość, jeszcze ciepłe: Polska na rowerze. 13 najlepszych szlaków rowerowych, których nie ma [2023] ... czyli trochę taka polska lista rowerowego wstydu. Szlaki, którymi w świetnym standardzie powinniśmy jeździć od lat, a tymczasem albo ich nie ma, albo zabija się je na lata paździerzowymi płytami, jak to ma miejsce chociażby na mazowieckim Velo Mazovia. Pierwsza szóstka: Velo Mazovia - Mazowsze Wiślana Trasa Rowerowa - Kujawsko-Pomorskie, Mazowsze Warta na Rowerze - Wielkopolska Blue Velo / Odrzańska Trasa Rowerowa - Dolny Śląsk, Lubuskie Polska Dolina Loary - Dolny Śląsk Węglowy Szlak Rowerowy - Śląskie Po resztę tych - wyjątkowo - "nieinspiracji" zapraszam na Znajkraj. Szy.2 punkty
-
@1938, tak czytam i rozkminiam twoje rozterki i już mi się popcorn kończy. Tak jak napisał kolega wyżej, to nie twój świetny rower jest ograniczeniem tylko Ty. Ujeżdżam Scale 940 z 2018 i jako barszczyk jestem mega happy jak na starcie przez 3min jestem w grupie. Później to już przyjemność z jazdy i banan jak dukulam się do mety w zanim mi ją zamkną. Sprzęt masz spoko. Zacznij więcej oczekiwać od siebie. nic nie wyszło na siodełko i teren. Pracuj nad formą i techniką.2 punkty
-
Góra ramy i widełki z boku taśmą Oraguard z Allegro. Ta taśma jest klejoną na mokro i jak się postarać to bardzo dobrze wychodzi. Zaś widełki pod łańcuchem (osłona w Spectralu jest za krótka) samoprzylepną gumą. Kawałki tej gumy trafiły też na boki widelca na dole - tam jest zagrożenie przy transporcie na haku.1 punkt
-
1 punkt
-
Zamontuj nowa korbę i zobaczysz. Korba z przypisanym jej suportem ustawia linie łańcucha tak żeby w korbie 3 rzędowej środkowa zębatka wypadała na srodku kasety z tyłu. Jeśli założysz tą korbę z krótszym suportem to łańcuch lepiej będzie się układał na dużych zębatkach kasety. Bo linia łańcucha korby przesunie się w kierunku ramy roweru. Możesz spróbować i zobaczysz, poczytaj o linii łańcucha. Możesz później spróbować sprawdzić jak korba wypada w stosunku do kasety, jak będzie źle i złe się będzie jeździć to kupisz ten polecany.1 punkt
-
1 punkt
-
Suport sugerowany do danej korby podaje Ci producent. Do różnych korb może być inny, bo korby mają różna budowę.1 punkt
-
1 punkt
-
Ok, zrobiłem swój research, może komuś się przyda #monstercross #gravel #allrounder moja lista na dzień dzisiejszy obejmuje następujące rowery: Kona Sutra 2017,18 - QR, PM Kona Sutra 2019, 2020 - nowsze ośki - PM Radar Breezer - QR, PM Surly Straggler (do 50mm) - post 2020 ośki sztywne Surly Disc Trucker (do 50mm a jak się popieści...) - post 2020 ośki sztywne Surly Bridge Club - 2.0 I to na QR! Radar Breezer X ma "upgrejdy" - taperowana główka, sztywne osie Zaczynam nawet dojrzewać żeby sprzedać mojego tłuściocha bo go użyłem 2 razy w górach jak na razie i nie zanosi żebym często tam gościł... Zamiast n+1 będę miał rowerów n-1...1 punkt
-
@keltu, rano zobaczyłem Twój wpis odnośnie Bobcata w okolicach 2000 zł i miałem podesłać Twój post autorowi tematu, w którym się udzielałem, a który to pytał o rowery do tej kwoty. Otwieram link, a tu 2400... To mówię sobie - za drogo. Teraz faktycznie 2800 😄.1 punkt
-
Przejeżdżałem takimi fragmentami w lasach murckowskich albo gdzieś dalej w kierunku Tychów. Rzecz w tym, że to się pojawiło na rekreacyjnych ścieżkach podmiejskich - czyli ścieżkach dla wszystkich. Mistrzostwem było zrobienie takiej nawierzchni na zjeździe (tzn. ja akurat zjeżdżałem). OK, ja sobie poradziłem bo leciałem XC HT 29" i jestem objeżdżony w górach, ale to są ścieżki na niedzielną przejażdżkę dla rodzin z dziećmi. Od razu miałem jasność, że tego nie zrobili dla dobra rowerzystów, tylko żeby im się ciężarówkami łatwiej drewno wywoziło. A reszta ma z tym jakoś żyć - tzn. z przerzedzonymi lasami i ścieżkami "ulepszonymi" pod ciężki sprzęt.1 punkt
-
Mega. Super inicjatywa i szacun za zaangażowanie. Gratulacje!1 punkt
-
Gratulacje że się udało i wielkie podziękowania, że wam się chciało1 punkt
-
Mój 125 CF8 L przyszedł dwa dni temu. Na razie jazdy po podziemnym garażu. Porównuje do Gianta Trance 29 i Spectrala 29 córki (M). Rama - karbonowy 125 jest śliczny. Rama ma zdecydowanie inny kształt niż zwykły Spectral ALU. Wykonanie pierwsza klasa,, rama jest bardzo niska i z droperem 200mm daje ogromny zakres ruchu na rowerze. W porównaniu do Gianta L istotnie większa, co jest dla mnie dużą zaletą, bo Giant był maławy - Spectral M jest niewiele mniejszy. Robiąc próbę zawracania między liniami widzę, że mniejszym giantem uzyskuję kilkanaście centymerów mniejszą średnicę zawracania. Między karbonowym 125 a Alu 150 różnica masy przekracza kilogram. Osprzęt - hamulce XT znacznie mocniejsze niż sram code R, mimo, że sram miał więcej docierania. Napęd XT bardziej twardy, „karabinowy” niż GX. Na podjeździe wyczuwalna jest zębatka 32t - w Giencie miałem 30t. I najważniejsze - zawieszenie - mimo wielu prób (ale jeszcze bez usuwania tokenów) jest w 125 zdecydowanie twarde, a właściwie silnie progresywne i wykorzystuje tylko część skoku. Te same manewry wyciskają ze zwykłego Spectrala większy procent skoku - czy to przez statyczny nacisk czy skakanie. Progresja 125 jest bardzo silna. Oba rowery Canyona mają jeszcze spory zapas gdy Giant już kończy skok - zapas w Spectrala wynika z ogólnej wielkości skoku a w 125 z progresji. Samo wrażenie z wejścia na rower jest takie, że zwykły Spectral i Giant są miękkie, a 125 ugina się o SAG i dalej progresja go hamuje. Podczas jazdy pod górę (wyjazd z garażu jest wyjątkowo stromy i długi - dwa piętra) 125 nie przeszkadza, nie buja. Jest duża szansa, ze zwrócę 125 i wymienię na zwykłego Spectrala. Będę to rozważał przez święta. Testy garażowe nie są najlepsze a ciagle pada. Córka jest zachwycona swoim spectralem - była już na pierwszej wycieczce - skakała jak koza. Rower łyka wszystko. Ja jestem zachwycony wyglądem, dopasowaniem i działaniem 125, ale mam wątpliwości co do zawieszenia - tył Trance, mimo 115mm wydawał się jednocześnie miękki i bezdenny. Tu tył jest twardy i mało aktywny, natomiast widelec choć też mocno progresywny, jest OK.1 punkt
-
Endurance nic tobie nie pogorszy bo nie jeździłeś na szosie na zawodach. Wyścigowy tobie pogorszy osiągi bo będziesz się męczył złożony na rowerze. Kup rower endurance najlepiej taki z miejscem na opony 35-38 (np. Domane tak ma). Będzie szosa do wszystkiego + road+/gravel do zabawy i frajdy. Jak na takim nie utrzymasz się grupy to na wyścigowym też nie. Jak na takim będziesz miał słabe wyniki na zawodach to na wyścigowym też. To nie jest tak, że tarmac daje +5km/h średniej, to jest rower do zdejmowania kilku minut na dystansie 100km.1 punkt
-
Łeee... Amatorka One są fajne w zestawie obu wersji, przód+tył. (M i R) Np. takie, tylko w dobranym rozmiarze: Tylko te godne uwagi to okolice 600zł za komplet. Naprawdę dobre gumy, ale za krótko je miałem żeby sprawdzić ile można i jak długo. Design przy bieżniku też mi się podobał. Zdjęcie jest z neta. Ja mialem 29"2.4".1 punkt
-
1 punkt
-
Napędy z jedną zębatką z przodu są ok jeżeli zakres przełożeń Ci odpowiada. Masz tam mniej kombinacji, ale też mnie problemów z czyszczeniem i regulacją. Trzeba zwrócić uwagę na graniczne wartości, czyli czy nie będzie ograniczać Cię na płaskim gdy będziesz chciał przycisnąć, albo czy będzie wystarczająco miękko pod górę. Zawsze można to też sobie dopasować w jędną bądź drugą stronę wymieniając zębatkę z przodu. Z reguły te napędy są bardzo uniwersalny i przy amatorskiej jeździe nie spotkają Cię sytuacje gdy napęd będzie ograniczeniem. Rowery mtb, mają do siebie to, że tam nacisk położony jest na miękkie przełożenia, czy na płaskim często może brakować tej prędkości. Crossowe z większą zębatką są bardziej uniwersalne. Zobacz tego Treka, fajny rower waga 13 kg w fajnej cenie, nie wiem tylko jak z dostępnością. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-gen-4/p/35104/?colorCode=red1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Złej baletnicy to i zapaska zawadza u ... albo jak się nie lubi jazdy rowerem to się szuka w nim kwadratowych jajec. Szczególnie tyczy się tej kwestii amora i tego co on potrafi a czego nie i co robi za niego rama.1 punkt
-
@flamner: tak ustawiony hebel może nie oferować odpowiedniej siły ścisku, jest też ryzyko że fajki będą pękać od pracy pod kątem. Spróbuj jak to naprawdę paca, porównaj z canti jak masz okazję i wybieraj co lepsze! @homzal: koło w osi będzie jeśli nie było ingerencji w haki. No chyba że nasz Nadworny Tuner walczył grubiańsko a beztrosko... @krakonos: a czy to jest 4130 czy Hi-Ten? Gdzieś mi mrugnęło info że bombowce zrezygnowali z 4130 na rzecz zwykłej kanalizy ale to już jakiś czas temu było i też chyba nie we wszystkich modelach. @Sobek82: za każdym razem gdy widzę Twoje rękoczyny w potylicę masuje mnie Tina Turbina ze szlagierem “The best” 😉1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00