Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 05.04.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
4 punkty
-
Jak z wszystkimi baśniami, tak i gravel został poczęty na potrzeby spragnionej gawiedzi 🥹😉😘3 punkty
-
I w tym momencie wszyscy użytkownicy hamulców Shimano zamarli z przerażenia, lecz po chwili namysłu stwierdzili że jednak to nieprawda.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Zabrałeś ze ścieżki czy przykryłeś grubszą warstwą liści? 😉 Telefonu nie nosisz, zdjęcie byś zrobił to bym ocenił jakość wykonanej zasadki gdyż lubuję się w deskach i gwoździach.2 punkty
-
To był temat do LP, ktoś z piaseczyńskich włodarzy był w to zaangażowany i miał dograć formalności, czego jak się okazało nie zrobił. No i nagle po kilku latach jak tam jeździmy zaczęło to komuś przeszkadzać, trzeba było usunąć wszystkie oznaczenia z drzew. Na szczęście oficjalnego zakazu jazdy nie ma, więc kto ma ślad albo zna przebieg pętli, to może śmigać. Być może uda się to jeszcze sformalizować, "projekt" jeszcze nie został porzucony. Oby, bo mieliśmy ambitne plany zbudowania kilku fajnych przeszkód na trasie.2 punkty
-
Słuszna uwaga! Nawet najlepszy kufel na nic się nie zda, jak nie będziesz miał czego do niego nalać... Z mapami jest oczywiście różnie, ale zwykle jestem w stanie coś znaleźć, żeby sobie wrzucić do mniejszego mapnika na torbie na kierownicę Ortlieba czy Extrawheela. Niestety, upierdliwe bywa zmienianie mapy w mapniku Ortlieba - przez to cholerne rolowanie - gdy skala jest zbyt duża. Trzeba się zatrzymać, zdjąć mapnik, rozlować, zmienić i złożyć mapę na nowo, zrolować zamknięcie na równej powierzchni, założyć ponownie... 😠 Skala jest tu kluczem, wiadomo. Zbyt duża powoduje, że przejeżdżasz mapę w godzinę albo dwie i musisz przekładać zawartość. Zbyt mała - mało potrzebnych treści, mały sens używania. Zwykle skale 1:60 000, 1:75 000 wypadają najpraktycznej. Setka to czasem za mało informacji, 50-tkę przejeżdża się za szybko. Czasem zaglądam do punktów informacyjnych po chociazby schematyczne mapki szlaków, bo to też niezła pomoc, gdy trzeba komuś z ekipy na trasie pokazać: "tu jesteśmy, musimy dojechać tutaj", itp. Z takich schematów szlaków chętnie korzysta moja Ola - nie potrzebuje szczegółów do nawigacji, ale właśnie szybkiej orientacji i do tego wystarcza to mniejsze "okienko" na wierzchu mniejszej torby na kierownicę Ortlieba. Szy.2 punkty
-
2 punkty
-
OK, po wielu miesiącach nadszedł czas na ocenę jednego z dużych graczy na polskim rynku. Greenbike.pl - NEGATYWNA !!! Omijajcie z daleka. Na etapie zamawiania roweru z segmentu - jak sami określają - premium, wszystko jest pięknie, "latają" wokół klienta, tu jakiś rabat, tu jakiś gratis, no wszystko cacy. Ale gdy już klient zamówienie złoży, gdy dostaną kasę na konto, sielanka się kończy i zaczynają się schody. Opóźnienie wysyłki towaru to ich standard i najwidoczniej mają to wpisane w statucie. Reklamacja to droga przez mękę. Utrudniają jak tylko się da, bezsensownie wszystko przedłużają, czasami odnoszę wrażenie, że robiąc klientowi na złość. Nie dotrzymują terminów, które sami gwarantują. Minęły ponad dwa miesiące od otrzymania roweru, a temat doprowadzenia go do zgodności ze specyfikacją i umową nadal nie został zamknięty. Komedia, parodia, żenada - te słowa najlepiej opisują działalność tego sklepu. A co do tych rabatów - wcale nie są tak atrakcyjne, inne sklepy dają lepsze, jeśli umie się pogadać, więc to też żaden pozytyw. Zmarnowany czas i nerwy nie są warte zaoszczędzenia kilkuset złotych, więc jeśli macie możliwość zakupienia tego samego towaru gdzieś indziej, nie zastanawiajcie się.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
To łajno od Srama. Nie ma znaczenia ile mają przebiegu.1 punkt
-
@tobo @sznib @Pawel84 @Electronite @Daimos77 Dziś odebrałem rower. Sprzedawca powiedział, że odpowietrzył hamulce i dolał plynu. Wszedłem na rower. Bardzo niewielka różnica w działaniu. Przed wizytą, gdy chciałem na maksa zahamować, klamka była zbliżona ok 1,5 cm do kierownicy. Dziś nie miałem linijki ale odległość może 2,5 - 3 cm. Hamowanie dalej dość trudne i słabe (dalej muszę mocno wciskać klamkę). Sprzedawca powiedział, że więcej nic nie jest w stanie zrobić. Jakiś czas temu interweniowałem u chińskiego sprzedawcy roweru. Napisałem, że hamulec słaby, nie działa jak powinien. Okazało się, że sprzedawca, oficjalny sklep Shengmilo, wysłał mi pocztą nowy, tylni hamulec. Wysłał mi też filmik na maila, jak wymienić hamulec. Przesyłka dotarła wczoraj. Wysłał całkiem inny hamulec. Wcześniej bez żadnej nazwy, obecnie jakaś marka Simaers. Wyszedłem dziś zdenerwowany ze sklepu od sprzedawcy hamulców i pomyślałem: a czemu nie spróbować tych chińskich hamulców. Wpierw odkręciłem tylko zacisk Sram Level, w jego miejsce włożyłem zacisk Simaers + włożyłem klamkę nowego hamulca na kierownicę. Pierwsza próba : mega. Klamka dość twarda, koło zatrzymuje się w miejscu. Pierwsza próba jazdy - super. Zupełna inna jakość hamowania. Stwierdziłem - mam dość. Włączyłem filmik od chiniola, zdemontowałem Sram Level TL, zainstalowałem Simaers, podkręciłem jeszcze nową klamkę. Tym samym pierwszy raz sam coś zrobiłem w rowerze 😍 Efekt : wow, wow, wow. Tego oczekiwałem. Można skutecznie hamować? Można. Szkoda tylko, że w praktyce okazało się jednak, że przy takim rowerze chińskie hamulce o wiele, wiele lepiej sprawdzą się niż markowy Sram. Szkoda, że sam musiałem do tego dojść a nie doradził mi dobrze sprzedawca z lokalnego sklepu. Dziękuję Wam wszystkim raz jeszcze za pomoc. Odtłuszczę jeszcze tarczę, jak radziliście i pobawię się w wolnym czasie, aby przesunąć klamkę w głąb kierownicy. Ostatnie pytanie. Pisaliście, że Sram jest czasem awaryjny. Czym objawiają się problemy? Czy też niskim poziomem hamowania i miękką klamką? Pytam, bo zastanawiam się, czy mogę reklamować zakupione hamulce. Nawet po odpowietrzaniu hamulec nie działał zbyt rewelacyjnie, czy jest to podstawą by zwrócić się do producenta o zwrot środków?1 punkt
-
Kompatybilny typ suportu|OCTALINK✔ Zalecany suport szosowy|Gwintowana (normalna)BB-ES300 Długość osi BB-UN/ES (mm)|Gwintowana (normalna)1261 punkt
-
Mufę sobie zmierz miarką Długość suportu jaki musisz kupić znajdziesz w specyfikacji korby na stronie shimano1 punkt
-
Nowy to wszystko razem z dodatkowym podatkiem od towarów typu gravel 😉1 punkt
-
Na pewno będzie to niepopularna opinia ale sam kiedyś podobną deskę (a nawet dwie) wykonałem i umieściłem w koleinach kiedy ktoś zaczął jeździć po mojej działce mimo. że droga jest wyznaczona 2m obok tylko nierówna i poryta przez terenówki czy traktory. W odróżnieniu od tabliczek czy taśm zadziałało.1 punkt
-
Może grzybiarz zgubił drapak do pleców, szukacie sensacji. 🥹😉1 punkt
-
1 punkt
-
Pytałem różnych lekarzy, lecz odpowiedzi były niejednoznaczne lub wymijające. Być może ktoś na forum przerabiał już ten temat, robił głębsze rozeznanie i ma większą wiedzę niż ja,1 punkt
-
To pytanie bardziej do flebologa, angiologa albo chirurga naczyniowego.1 punkt
-
1 punkt
-
Są takie kapturki z kluczem do dokręcania, trzeba po prostu dokręcić: Np. Schwalbe na oponach czy wewnątrz czy na pudełku, nie pamiętam, ma napisane jaka dętka pasuje do danej opony. Dla ciebie będzie to najbardziej uniwersalna dętka Schwalbe czyli numer 17, która pasuje do opon od 700x28c do 700x45c. Każda inna firma też podaje zakres opon do jakich pasuje1 punkt
-
Nie widzisz różnicy podczas jazdy z dętką a jazda na mleku??? Przejście na TL to chyba najbardziej odczuwalna różnica jakiej można doświadczyć podczas jazdy na MTB. I nie mówię tutaj o mniejszej podatności na utratę ciśnienia na skutek przebicia. Dodam tylko, że w zamleczonej szosie efekt tubeless jest jeszcze bardziej odczuwalny.1 punkt
-
Masz cztery "części zamienne" do shimano: zacisk, przewód, dźwignia hamulcowa i, tylko do niektórych, sama "łopatka" dźwigni. Drobnica nie jest oferowana poza śrubami przyłączeniowymi. Gwarancja oczywiście że obejmuje problem o którym piszesz tym bardziej że hamulec ma tylko kilka miesięcy. Sprzedawca powinien rozwiązać ten problem a jeśli rower masz zadbany to nie będzie miał punktu zaczepienia żeby roszczenie odrzucić.1 punkt
-
Grubsza dętka to cięższa dętka. Co tu tłumaczyć ? Oczywiście, że ma. Grubsza dętka rozciąga się w mniejszym stopniu niż cieńsza (przy podobnym cisnieniu). Tak. Zwiększy się podatność na uszkodzenia, a zmniejszy masa koła, a tym samym masa roweru. TLR = 😃1 punkt
-
1 punkt
-
A ja "walczę" sam ze sobą czy pozostać przy dwóch rowerach Meridzie Cross i Sensie szosówce, czy wymienić na jeden i to Gravela? 🤔1 punkt
-
Oświeć mnie co jest nieprawdą? Że shimano to łajno? Nie wnikam w twoje doświadczenie, bazuję na własnym jako użytkownika i pracownika/właściciela serwisu. Zakładając że własnymi doświadczeniami się dzielimy to raczej użytkownicy tego forum nie będą wkręcać innych użytkowników. Z części do hamulców mam na stanie przynajmniej jeden zestaw klocków do popularnych na rynku hamulców oraz , stale, 5-10 zacisków shimano. Największe wzięcie mają deore, mt 401, 105tki i ultegry z szosowych. Wielkim biznesem nie jestem ale i tak rocznie wymieniam kilkadziesiąt sztuk. Problem opisany w tym temacie jest znany od początku romansu shimano z heblami hydraulicznymi. Guma używana do produkcji uszczelek współpracujących z olejem mineralnym jest wrażliwa np na temperatury , w zimie sprowadza się to w przypadku wielu sztuk do takiego zjawiska jak opisane tu. Kilka razy zerknąłem się z heblami S w których skok klamki zmalał blisko do zera tak jak w opisanym tu przypadku i nie miało to nic wspólnego z niskimi temperaturami. Gdyby moje sugestie o kałowej jakości siemano były nieprawdą to chińczycy nie robiliby biznesu na tłoczkach do zacisków, dźwigni oraz na uszczelkach. W Polsce też ktoś zatrybił że to może być niezły interes i takie oferty jak na Aliexpress pojawiły się także na allegro. Jeśli autor tematu znajdze inną przyczynę niż podałem- brawo on. Zawsze można zacząć od serwisu zacisków i ich rozbiórki, bez wkładu w części zamienne.1 punkt
-
@Wanard, moze jednak oddaj do servisu . Oczywiscie ze jest przyczepiona. Ty masz ten rower, czy to pytanie teoretyczne?1 punkt
-
Na wszystko jest klient. Nie każdy potrzebuje S-Works'a. Tym bardziej że temu podobne "komunijne" konstrukcje z lat 90' śmigają do dzisiaj na mniej zurbanizowanych terenach.. A do sklepu w sąsiedniej miejscowości chyba lepiej dojechać takim wynalazkiem niż zasuwać piechtolotem. Tak więc nie demonizujmy.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Zwróć tylko uwagę na nośność bagażnika, Max obciążenie haka w twoim aucie, rozstaw kół rowerów (niektóre bagażniki na pasują do nowoczesnych enduro o rozstawie ponad 125cm) oraz o odległościach między rynienkami - niektóre są wąskie. Ale ogólnie to najlepsza metoda (po vanie). Ogólnie trzeba się dobrze przyjrzeć, bo niektóre systemy są niewygodne. Najlepsze to Thule i Uebler.1 punkt
-
Jako wyśmiewany tu często "Kowalski" szukający akurat nowego roweru i potencjalna ofiara działów marketingu powiem Ci, że moim zdaniem moda na gravele nie została nakręcona przez firmy rowerowe a przez samych użytkowników graveli. Otóż gdzie się nie ruszyć masz wpisy albo filmiki zadowolonych rowerzystów, którzy przekonują, że kupno gravela to był super pomysł. I jestem pewien, że nikt im za to nie płaci tylko po prostu są zadowoleni. No i jak byś się zachował jakbyś był na moim miejscu? Na 90% będę kolejnym użytkownikiem jakiegoś gravela. Ba! Presja społeczna idzie dalej. Amator jeden z drugim (np. ja) szuka roweru żeby przyjemnie spędzić czas a tymczasem okazuje się, że "nie ma sensu bez sztywnych osi", "z korbą na kwadrat to totalny badziew", "jak napęd to tylko grx" i tak dalej. Potem niejeden kupuje rower za 10k z tymi wszystkimi bajerami i żal mu przejechać po kałuży. Inna sprawa, że firmy rowerowe to wykorzystują i teraz wszystko co tylko może być skojarzone z "gravelem" jest kilkadziesiąt procent droższe.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00