Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 04.04.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
17 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
Zacytuję artykuł, którego w 90% jestem autorem: W skrócie - od początku maja będzie można nad morzem śmigać bezpiecznie i na dobrze utrzymanych ścieżkach. Zdjęcia i więcej informacji: https://www.facebook.com/TSMTB/posts/pfbid022HVt19vmMHxmbQAjKHHRoaFfQfDTaPwU7YugtCs7QZKtEuQzMawtP6Jg7FUmQnzSl https://www.youtube.com/@bigfootworks1257 http://www.3citymtb.pl/5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
@Mentos nie to żebym uważał Onet za najlepszy polski portal medialny… Ale jak na razie opluwasz go całkiem niemerytorycznie, w stylu właśnie szmatławców.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
@Mentos zastanów się nad tym co piszesz o plemiennej wojnie. Konkretnie to zauważ, że sformułowaniem "oksymoron media+onet" sam zacząłeś temat. A emocjonalnym tonem dolewasz oliwy do ognia. Ja Ci piszę rzeczowo: Polsat robi telewizję dla władzy. Widać było zmianę przekazu, gdy Solorz dogadał biznesy z udziałem państwa i postawił Gawryluk na czele Wydarzeń. Przed świętami Rymanowski śpiewał kolendy z Michałem Wójcikiem (SP) a Ty widzisz obektywne medium 🤣 A Twoje odpowiedzi: "widzę dyrdymały jak wyżej. Chłopie, puknij się w głowę, widzę ta plemienna choroba " Dyrdymały, bo mam inną ocenę onetu i polsatu i rzeczowo ją uzasadniłem (zwłaszcza onet)? Puknąć się w głowę, bo? Bo zaliczyłeś mnie do lewactwa? Plemienna choroba... Kto choruje? Chyba ktoś, kto każe mi się pukać w głowę a argumenty nazywa dyrdymałami. Do tego przenośnie umieszcza mnie jako muchę latającą wokół kupy. Chopie, weź się w garść! EOT z mojej strony. To nie ma sensu na takim poziomie. Ewentualnie sprzątającą moderację proszę o pozostawienie linku do artykułu o prywatyzacji lasów z Polityki. Jest to dość w temacie, bo pokazuje źródło patologii - dlaczego leśnicy traktują lasy jak prywatny folwark.2 punkty
-
I w tym momencie wszyscy użytkownicy hamulców Shimano zamarli z przerażenia, lecz po chwili namysłu stwierdzili że jednak to nieprawda.2 punkty
-
Coś sobie ubzdurałeś. Nikt nie pisze, że onet jest "mucha nie siada". Dla mnie teksty typu felieton o świętach to jest ta część zrównana z "Plotkiem". Nie czytam głupot. Dla mnie to nie jest powód, że nadawać onetowi ranking śmieciowy jak TVP Info. Grot - właśnie dlatego onet ma u mnie 4. Zrobili burzę może ponad miarę. Ale to jest też praca dziennikarza. Temat ujrzał światło dzienne. Można przedstawić inne stanowisko. Na końcu może Grot stanie się lepszym karabinkiem. Starasz się nas postawić w sytuacji zero-jedynkowej. Ja jestem za stary na to. To nie jest tak, że ich praca jest tylko dobra albo tylko zła. I mam być albo kochać albo nienawidzić. U mnie mają 4. U Ciebie jak rozumiem 1 i wyobrażasz sobie, że jak ktoś czyta to od razu 6. No to masz w pełni polskie TVP i TVP Info. Są Twoim zdaniem lepsze?2 punkty
-
Nie ma w tym żadnej logiki. Prasa to nie ogień. Ogień zawsze parzy. Tytuł prasowy to zbiór działalności dziennikarzy pod wodzą naczelnego. Zarówno dziennikarze jak i naczelny mogą się zmieniać. Czyli jakość tytułu może zmieniać się w czasie. Mogą być lepsze i gorsze teksty obok siebie (lepszych i gorszych autorów). Natomiast ogień zawsze parzy, wiec nie wkładasz rąk do ogniska. Ocena wiarygodności tytułu to ocena. Nie można jej kwalifikować w kategorii logicznej prawdy lub fałszu. Oceny mogą być lepiej lub gorzej uzasadnione. Każdy może mieć inną, ale na ogół oceny są podobne. Np. TVP/TVP Info wiadomo że jest ściekiem, bo celowo zostało w ściek przekształcone - nawet twórcy to wiedzą, że robią propagandę a nie dziennikarstwo. Oceniam onet jako źródło co do zasady wiarygodne i wartościowe. Taka szkolna czwórka - można ufać, ale zachowując czujność. Z zastrzeżeniem, że tam jest wiele działów a ja wypowiadam się o tym relacjonującym bieżące życie społeczno-polityczne. Na pewno wartością jest to, że posiadają realnych dziennikarzy a nie tylko przepisywaczy komunikatów. Dołączam się do pytania o źródła wiarygodne.2 punkty
-
@Mentos jakie źródło według ciebie jest niezainfekowane, godne zaufania?2 punkty
-
Właśnie Myślę, że dobrze jest też zdawać sobie sprawę z pewnej kwestii: (chyba nie było o tym mowy wcześniej?) to, że nie ma idealnego narzędzia do nawigacji w Polsce, bierze się z czarnej dupy, w której jesteśmy z naszą infrastrukturą. Algorytmy globalnych aplikacji, a na pewno Garmina, tworzone są w odniesieniu do bardziej rozwiniętych, bardziej spójnych drogowych ekosystemów. Więcej autostrad i ekspresówek = lepszy routing dla samochodów, więcej infrastruktury rowerowej = lepszy routing dla rowerzystów. W konsekwencji też wszystko to co "pomiędzy" jest zarówno pozbawione większości "ścigantów", większości ciężkiego ruchu, ale i rowerzystów, którzy zwykle na jakiejś równoległej, rowerowej nitce (nomen omen) w krzakach mają dla siebie lepsze miejsce. W takiej sytuacji trafiając na podrzędną drogę, dla której istnieje szybsza alternatywa, też czujemy się bezpieczniej, ale też nikt nie pogania "pana w kapeluszu", jadącego 40 km/h na zakupy. W Polsce przeważnie wszyscy jesteśmy na jednej drodze, od rowerzysty przez kapelusznika po TIR-y. Pierwszy chce odpoczywać na świeżym powietrzu, drugi chce tylko kupić bułki i wrócić do wnuków, a trzeci jest po prostu w robocie i musi na czas dowieźć ładunek. Tego nigdy nie ogarnie żadna aplikacja 😕 Szy.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Do tej pory było tak, że Trek był np. stosunkowo długi - podobnie jak GT, a niektóre modele Cube (Attention, Acid) stosunkowo krótkie, zresztą z tego co pamiętam, to Reaction też nie jest zbyt długi. Trek i GT miały też niski przekrok, podczas gdy Cube czy Canyon już niekoniecznie. Jakby co, to wrzucaj linki ze stron producentów z tabelkami z geometrią, bo nie chce mi się szukać, a być może niektóre roczniki nieco się różnią. Co dostajesz, po części zależy od danego modelu i jego ceny - najtańsze modele może rzeczywiście wabią samym napisem (osprzętowo jest najczęściej gorzej niż w mniej znanych, czy tańszych markach), ale pewnie i gwarancją (Trek).1 punkt
-
Metzen chlapnął kikka bzdur o świecie bez podatków i już elektorat Konfy czuje się skarbnicą mądrości wszelakiej1 punkt
-
A ironizujcie sobie tak "mądrze" do woli, mam to w nosie, tak samo jak te Wasze obrony polskojęzycznego portalu dla "myślących", nie mój problem, jak tak lubicie tą ojkofobiczną "perfumę" nie moja sprawa, pławcie się tam dalej.1 punkt
-
@MentosSkoro nie chcesz się dzielić wiedzą, to po co się odzywałeś ? W myśl zasady: "a ja wiem a nie powiem" ? Sam nas wywołałeś do tablicy 😄 Skoro jesteś takim świadomym wolnomyślicielem i posiadłeś dar najczystszego poznania to zaszczep nam, prostym, gen zgłębiania jedynie słusznych prawd. Osobiście zawsze uważałem że to wszelakiej maści emeryci-działkowcy i dziady-wędkarze wiedzą wszystko najlepiej, ale mógłbyś uchylić rąbka tajemnicy i wyjawić skąd czerpać wiedze o świecie współczesnym aby móc prowadzić merytorycznie bogate dysputy 🙄1 punkt
-
@gyrillbardziej miałem na myśli kompletne rowery, choć ramy oczywiście też się znajdą. Hamulce są w razie czego do ogarnięcia adapterem, osie... no tu będzie problem, poza w/w Surly nic mi nie przychodzi do głowy.1 punkt
-
Rowery Lazaro/Kands mają bardzo dobry stosunek cena/osprzęt, ale mają też trochę przeciwników na forum. W porównaniu do ww. Unibike `a różni się przede wszystkim napędem. Dużo nie ważysz, więc kołami bym się nie przejmował tym bardziej, że potwierdzonych negatywów na ich temat brak (był kiedyś, na forum nawet, jeden problem z piastą, ale została bezproblemowo wymieniona). Waga będzie podobna, bo obie marki to ciężkie kloce.1 punkt
-
1 punkt
-
Kilka szybkich uwag: 1) Nie wyobrażam sobie powrotu do telefonu w roli nawigacji - z przyczyn o których pisał @KSikorski(znikająca bateria i zero widoczności). 2) Gdyby jednak, to właśnie kupiłbym drugi telefon pod tę funkcję (duża bateria, niskocenność ze względu na wypadki/kradzież). 3) Nie zaufałbym trasie wyznaczonej w locie - w sytuacji awaryjnej ok ale żebym na takie 100+ czy kilkudniowe sakwy miał jechać bez przygotowanej kreski? Never. 4) Z tego powodu podgląd wyznaczonej trasy jest istotny. Wszyscy wiemy, jakie głupie figle potrafi płatać algorytm w aplikacji (dowolnej). 5) Owszem, nawet kreska nie chroni przed wjechaniem w leśną, zarośniętą drogę ale można to ryzyko zminimalizować - będę niekonsekwentny - z użyciem Googla. Tak, ma nieaktualne mapy ale można po prostu skorygować trasę - dwa razy nabrałem się na skrót wzdłuż Noteci - widoki przecudne ale piach jak na plaży, 2x dłuższy przejazd asfaltem trwałby krócej. Ten drugi raz mogłem być mądrzejszy, chociaż właśnie w te kilka dni (między "tam" i "z powrotem") słońce wysuszyło ubity piach i zrobiła się plaża Ale patrząc na GM można skorygować trasę, jeśli nie wiedzie asfaltem. 6) Teraz po prostu jak w trasie okazuje się, że kreska mnie źle prowadzi (nie podoba mi się np. nawierzchnia albo ciągnie mnie do lasu a ja wolę zostać na asfalcie) to oddalam widok w Garminie, tak by widzieć czy z grubsza jadę w tym samym kierunku. W telefonie na dowolnej aplikacji sprawdzam sobie czy względnie szybko wrócę na trasę. 7) @MikeSkywalkerNie wpisuj adresów. Wpisuj współrzędne. Pisałem tu o tym Jest ze 2x szybciej a poza tym masz pewność, że Garmin ogarnie. Dokładność adresów zależy od map - jak masz kiepskie to może okazać się, że Twoje 5 minut pisania joystickiem poszło w 3,14... ach1 punkt
-
Kim są wszyscy? 591 i 592 są nadal oferowane do napędów 9sp. Shadow w przypadku napędów 9sp to wyłącznie 592. 4000, 3100 i altus oraz acera z tym systemem to fabrycznie wyluzowane padaczki które miewają problem od nowości z pracą z kasetami o najwiekszej koronce większej niż 32.1 punkt
-
Tomcaty, które pierwotnie chciałeś są znacznie lżejsze i calkiem dobrze się trzymają (mój syn robi na tym drugi sezon w ht ścieżkowcu). Pierwotnie byly na piastach mt410 ale już tył jest na d792sb-b12 (shimano nie przetrwało niecałych 4m-cy garażowania). Przód też pprzeplotę jak znajde wolną godzinę.1 punkt
-
Czy jest jakiś "bridge" Google-Garmin - nie wiem. Ale wiem, że Google Maps i rower to przeważnie fatalne połączenie. Google nie umie w rowery, często nie posiada aktualnej mapy infrastruktury, ani w mieście, ani poza, więc wytyczanie dróg jest przeważnie niewiele warte. Używam tylko i wyłącznie do szybkiej orientacji kilometrowej, nigdy do konkretnego routingu. Szy.1 punkt
-
Tak zwane dłuższe ramię siły 😁 Czasami też wyżsi biorą krótsze korby żeby mniej obciążać kolana, nie ma reguły - ja jestem wysoki i na przykład w commuterze przy wymianie napędu na 2x7 z premedytacją założyłem korbę 170 mm1 punkt
-
Moc potrzebna do utrzymania jakiejś prędkości (czyli przezwyciężenia wszystkich oporów ruchu) jest dokładnie taka sama niezależnie od przełożenia (pomijając różnice w oporach samego napędu wynikające z różnych kombinacji zębatek, przekosów, itp. - w czym akurat duże zębatki mają przewagę). Żeby osobnik X mógł na rowerze Y w danych warunkach jechać z prędkością Z potrzebne jest generowanie konkretnej mocy P. Koniec, kropka. Nie myl mocy z siłą. Sposób uzyskania mocy to już sprawa indywidualna i jedni wolą kręcić szybciej z mniejszą siłą, a inny wolniej z większą. Liczy się efekt końcowy i tylko on decyduje o prędkości. Nie wiem jak Ty, ale ja rowerem zwykle jeżdżę po terenie pagórkowatym (wyżynnym) i tu często są sytuacje, że jedzie się z góry i z wiatrem. Wtedy przełożenie 48/11 wcale nie jest zbędne. Jeśli na zjeździe, bez pedałowania osiągniesz 50 km/h, to dokładając dowolnie małą moc możesz tą prędkość zwiększyć. Ale koszty mechaniczne uzyskania tej dodatkowej mocy będą różne w zależności od przełożenia. Na przełożeniu 32/11 to będziesz już głównie mielił powietrze, usiłując dogonić uciekające pedały.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Odkopię temat bo ostatecznie dziś założyłem widelec, który wrócił z serwisu w PL po wymianie goleni. Robotę zrobił Not Bad Suspension, mogę spokojnie serwis polecić, bo to pełna profeska, od początku do samego końca. Sama wymiana goleni 670 pln. Do tego doszedł przegląd, mechanik zdecydował, że jeszcze nie trzeba wymieniać pełnego service kitu tłumika, ustaliśmy, że zostawiam decyzję w jego rękach, jeżeli stan tłumika tego wymaga to robimy pełny, jeżeli uzna, że można jeździć jeszcze sezon to też spoko. Założono lepsze uszczelki przeciwkurzowe, kalibracja i gotowy do jazdy. Więc jak ktoś szuka dobrego serwisu to polecam.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00