Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      10 622


  2. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      4 585


  3. revolta

    revolta

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      629


  4. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      2 366


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 31.03.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo zawsze światełko jest na końcu.....
    8 punktów
  2. 7 punktów
  3. Bo jeszcze kwiecień nie przyszedł, a już przeplata.
    7 punktów
  4. Bo " czekam na wiatr co rozgoni." 😉😁
    6 punktów
  5. Po kilku latach powracam do Traila RS. Tym razem w słusznym kolorze.
    4 punkty
  6. Kurde. Ale trzeba mieć malutkiego siurka żeby jako "męski sport" (czy jak to nazywają) traktować piłowania samochodu żeby przejechać przez głęboką kałużę Ciekaw jestem co daje im taką frajdę, bo poza kręceniem kierownicą i wciskaniem sprzęgła/gazu zbyt wiele nie trzeba się tam wysilać. I bardzo szanuję postawę. Bardzo trafnie podsumował takich ludzi Złomnik
    3 punkty
  7. Są guanem max. Nowe altusy, acery i alivio "shadow" to szajs. Jakość w porównaniu do deore 592/591 jest mizerna. Jeśli mam komuś zamontować tylną acere czy altusa to sugeruję wersje 8sp które są lepiej wykonane. Czym są txy? Przerzutkami do rowerów hiper budżetowych. Deore 591 i 592 nie są wycofane, nadal są produkowane jako najwyższe modele 9sp. W ich przypadku zachowano reżim jakościowy z czasów gdy na rynku były grupy 9sp.
    2 punkty
  8. Hej. Wszystko zależy od terenu preferencji, budżetu. Ja wybrałem 125 (czyli koła 29"), ponieważ dotychczas jeździłem na Spectralu 29 6.9 (skok 130/130 koła 29"). Stary Spectral wydawał mi się być całkiem uniwersalnym rowerem, zarówno nadawał się do jazdy w okolicach Warszawy, ale nie odstawał też na wszelkiego rodzaju trasach typu Rychlebskie, Enduro Trails itd. Doszedłem w pewnym momencie do wniosku, że rower nieco zabiera mi pewności siebie, stara geometria, ostre kąty co powodowało, że rower był nerwowy i chętnie "wyrzucał z siodła". Nowy Spectral 125 to zupełnie inna geometria i podejście do roweru. 125 to "mini enduro" z resztą wielu recenzentów określa ten rower jako idealny sprzęt dla użytkowników ednuro, którzy szukają czegoś żwawego, nieco lżejszego. Mam na nim już kilka jazd i rower daje bardzo duży bufor bezpieczeństwa, spory reach, płaski kąt, duża baza kół, powodują, że większość krajowych tras jesteś w stanie na nim pokonać (jak nie wszystkie o ile umiejętności pozwolą). Jeżeli chodzi o rozmiar to Spectral 6.9 był w rozmiarze S, teraz postawiłem na rozmiar M (170 cm), zmiana nie było na pierwszy rzut mocno odczuwalna z pozycji kierownicy natomiast dłuższy rower dodaje animuszu i nie jest za duży jak na moje parametry. Co do Spectrala 29 to już zbyt dużo skoku dla mnie i nawet nie przymierzałem się do podobnych rowerów. Mój wybór padł na 125 CF9 ponieważ chciałem rower, który będzie na tyle dobrze wyposażony, bym po zakupie nie musiał patrzeć i myśleć, że jednak coś mi w nim przeszkadza. Bardzo dobry napęd, świetne zawieszenie, bardzo dobre koła, nic więcej mu nie potrzeba.
    2 punkty
  9. Offtop: W jakim rozmiarze ten Spectral i jaki model? Mój Trance w L waży ok. 14.5 z pedałami, a na stronie Canyona podają że Spectral to dużo wyższa waga. Ciekawe co będzie ze Spectralem 125, bo oferują go już tylko w jednym modelu w wersji aluminiowej na ten moment. Trochę Neuronem pozbawili, moim zdaniem, ten model sensu.
    2 punkty
  10. @enxnowy neuron: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/trail-bikes/neuron/al/neuron-7/3168.html
    2 punkty
  11. No ale brak sztywności można dzisiaj skutecznie leczyć... takie niebieskie tableki.
    2 punkty
  12. Rower dotarł. Zrobiłem już jakieś 250km i moje spostrzeżenia: Po pierwszych 50km... Pozycja wcale nie jest wyścigowa czy agresywna. Nie wiem skąd ta opinia. Wysokość kierownicy jest dla mnie idealna. W górnym chwycie jest mi bardzo komfortowo i wygodnie, jeżeli chcę mieć bardziej aerodynamiczną pozycję to schodzę na dolny chwyt i jest super ale... "na łapach" mam wrażenie, że jest za daleko. Wolałbym mieć trochę bliżej. Okazało się jednak, że na rowerze mam tyłek wypięty za bardzo do tyłu i nie trzymam prostej linii pleców ( być może przez lekkie przodopochylenie miednicy ). Kierownica wydaje mi się za wąska, a w rozmiarze M jest jeszcze węższa, Kolejne 50km, pozycja skorygowana i jest dużo, dużo lepiej. Chociaż mogłoby być "ciut" bliżej Wrażenie wąskiej kierownicy ustało, wynikało to raczej z przesiadki z MTB, bo teraz nie mam z tym żadnego problemu. Jakby była te 2cm węższa to pewnie też nic by się nie stało. Tyłek obolały od siodełka, a właściwie to trochę poniżej. Kolejne 50km, po idealnym wypoziomowaniu siodełka jest OK Ale zauważyłem 2 rzeczy, na które nie zwracałem wcześniej uwagi. Po pierwsze: skręcając przy wolnych prędkościach butem prawie zahaczam o przednią oponę, w rozmiarze M ten problem mógłby być większy. Po drugie i ważniejsze: podczas podjazdu na stojąco pomiędzy moimi kolanami a kierownicą jest bardzo mało miejsca. Myślę, że jakby kierownica była 2 cm niżej to już miałbym problem. Kolejne 100km to już sama przyjemność z jazdy. Do roweru się przyzwyczaiłem i w zasadzie pozycja mi już odpowiada. Ustawiłem już dobrze przedni amor, z którego jestem mega zadowolony. Rower jest szybki i świetnie się prowadzi. Nie ogarniam do końca zasady działania półsprzęgła w nim ( może ktoś coś? ) i czasami trochę irytuje mnie krzyżujący się łańcuch, ale taki urok 2 rzędów z przodu. Nie ma żadnego problemu z bólem szyi. Mostek 80mm zamówiony i zamierzam go zmienić, myślę że po tym będzie już idealnie. Ostatnią rzeczą zostanie mi przejście na mleko. Ciężko jest mi powiedzieć, czy Mka byłaby dobra. Raczej nie chciałbym schodzić niżej z kierownicą, teraz jest naprawdę wygodnie, a poza tym dochodzą 2 punkty opisane wyżej, zwłaszcza jeśli chodzi o miejsce na kolana. Jeśli chodzi o to, co pisał kolega SpinOff to tak, chyba rzeczywiście mam długie łapy. Według pomiarów na stronie Meridy wychodzi mi 2-3 cm powyżej przeciętnej dla mojego wzrostu. To samo z przekrokiem: przy jednym pomiarze 90cm, przy innym nawet 91. Podsumowując: jestem bardzo zadowolony i i uważam, że rower jak najbardziej spełnia moje oczekiwania. Morał z tego taki, że żadna opinia nie da tyle, co własne odczucia, bo każdy ma inną budowę i preferencje. Ale... nie jest też tak, że przy moim wzroście polecam Grizla w rozmiarze L. Przy długości moich kończyn tak, jak najbardziej Jednak jeśli ktoś ma standardowy przekrok 87-88cm, to M może być lepszym wyborem. Dziękuję skończyłem
    2 punkty
  13. Masz korbę z trzema zębatkami, każda ma określoną ilość zębów a występują one w różnych konfiguracjach, masz kasetę deore 9s a występowały one w różnych rozpiętościach - najmniejsza koronka ma 11 zębów, największe mogą być różne. Łańcuchy są sprzedawane najczęściej w długościach 114 lub 116 ogniw i skraca się je (albo i nie) według potrzeb - to, że masz według specyfikacji np. hg93 który jest sprzedawany w długości 114 nie oznacza, że nie masz go skróconego do np. 110
    1 punkt
  14. Może i faktycznie jakoś chatycznie to napisałęm, Mianowicie chodzi o to ze klamki m7100 są i-spec EV a manetka którą obecnie mam ( bo przyszla z rowerem ) neistety już nie posiada tego systemu tylko obejmę, to miałem na mysli.... dlatego chciałem dokupić adapterl W kazdym razie, kupiłem manetkę ispec-ev więc mam nadzieje że wszystko zagra jak powinno, faktycznie cena adaptera przewyższa cenę nowej manetki z systemem mocowania ispec ev i dotrze do mnie w ten sam dzien jak hamulce W kazdym razie dzieki za wszystkie odpowiedzi, rozjasniliscie mi sprawę
    1 punkt
  15. Pewnie jeździłeś na tym ładnych, kilka lal, a szukasz czegoś jeszcze bardziej wytrzymałego to czeka Cię rozczarowanie bo nie ma takich Kup to samo i tyle...jeśli chcesz jakieś wyższe grupy to musisz polować bo ciężko coś znaleźć. Co do korby to kombinuj czy może nie wystarczy zmienić tylko jednej z trzech koronek - z reguły środkowy blat leci najszybciej. No i łańcuch musisz też zmienić.
    1 punkt
  16. Okazyjnie nowy stojak serwisowy z Lidla. Nie wiedziałem, że jest taki duży w paczce i musiałem dziś samochodem go przywieźć, bo rowerem nie dałem rady.
    1 punkt
  17. U mnie pewnie będzie 125 CF8 - liczę, że jutro na Bike Expo będzie go można zobaczyć.
    1 punkt
  18. Spectral AL6 M. Ważyłem z plastikowymi platformami Crank Brothers, natomiast Trance 29 2 M rzeczywiście kiedyś ważył 14,5 ale ważony był wczoraj z pedałami SPD z platformą, osłoną dołu ramy ze starej opony, cięższą oponą, koszykiem - czyli nie waga sklepowa ale realna dla nas. Spectral też utyje bo już Assagai na przód przyjechała. W porównywalnej konfiguracji to może być i ponad 1Kg różnicy a nie 200g. No i jeszcze waga - chińska, elektroniczna waga do bagażu.
    1 punkt
  19. Faktycznie dwa aluminiowe, chyba mi się zlały w jeden model ze względu na malowanie.
    1 punkt
  20. Ja tam w tej chwili widzę na ich stronie gotowe do zamówienia 6 wariantów spectrala 125, w tym 2 aluminiowe.
    1 punkt
  21. Kupiliśmy dla córki AL 6 - bardzo ładny - raw :). Masa z pedałami 15,4 dla M. Widelec już nowy - Lyrik Select+ z Charger 3 RC2 i zaworkami odpowietrzającymi. Rozmiarowo - ostrożnie trzeba - mimo, że na papierze jest zapas rozmiaru, to rower jest "zwarty" (wzrost 179). O dziwo nawet nie trzeba było ustawiać przerzutki ani odpowietrzać hamulców. Wady - łańcuch SX jest brzydki i robi złe wrażenie w dotyku - biegi działają OK, ale to na czysto. Zobaczymy. Gripy są bardzo twarde. Poza tym super. Koła mają niezwykle cichy wolnobieg, ale tak na oko tylko 18 ząbków - więc mało. Szkoda też, że korba 32 - pewnie zmienimy na 30. Pierwsze próby w garażu - bunny hopy wychodzą ślicznie - ładnie podjeżdża (mamy wyjątkowo stromy wyjazd z garażu). Hamulce wymagają dotarcia - czytaj słabo jest, ale się poprawia. Opony DHR z przodu i z tyłu to dziwny wybór. Montaż prosty.
    1 punkt
  22. W tej cenie szału nie ma. Kands bardzo sensowny. Dla porównania lżejszy, ale droższy https://www.decathlon.pl/p/rower-crossowy-riverside-500-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-300777 z napędem 1xx i mechanicznych tarczówkach albo lżejszy https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-aero-v2-męski-2022_pid=494 tylko sztywny widelec i v-brake.
    1 punkt
  23. Spectral 125 to takie nie bardzo enduro (skok 125/140 ale wytrzymałość i kąty jak enduro) - naczytałem się recenzji w różnych językach - niektóre mówią, że to dobre rozwiązanie na techniczne trasy, a "wolno" to określenie względne. Są też opinie, że to rower skoczny i zabawowy, ale wszyscy są zgodni - z szybkością jest gorzej niż na 29 - przez kamienie/korzenie pełny spectral pojedzie znacznie szybciej. Ale do tematu - Neuron w porównaniu do Trance ma podobne kąty - jest tylko nieco dłuższy, ale mi fox 34 wydaje się wiotki i (w wersji Rythm) zapewniający słabe podparcie. Hamulce 180mm też się już przegrzewały. Neuron jest idealny dla mojej żony - lubi (i rower i ona) podjeżdżać i lubią długie wycieczki. Ale ze szczytu żona wybierze łatwiejszy szlak, ale ja z córką jakąś ścieżkę i stąd różnica w potrzebach. Realnie - na wycieczkę z żoną idealny byłby Neuron (a nawet dwa) a na wyjazd do bikeparku z córką - Spectral i to raczej ten duży. A tu trzeba wybrać. Trochę zazdroszczę koledze, który ma (bo ma na nie miejsce i środki) 5 rowerów - miejski, dirt, xc, trail i enduro. A ja muszę się zmieścić w miejskim i "górskim".
    1 punkt
  24. Moim zdaniem kupno spectrala by jeździć wolno to słaby pomysł. Ogólnie rowery enduro słabo działają jak się wolno jedzie.
    1 punkt
  25. Ja też to badam - wczoraj przyjechał nowy Spectral 29 dla córki - pojeździłem po garażu - na moje potrzeby za bardzo czołgowaty - choć o dziwo (a to jest AL) tylko jakieś 200g cięższy niż jej Giant Trance 29. Dziecko zachwycone, bo zakręcone na enduro. Ja się waham między karbonowym 125 a neuronem - ale ja mam już Gianta Trance 29 i chcę rower nie do lasu, ale na trudniejsze szlaki górskie - w moim przypadku nie jazdę na łeb na szyję po trasach, ale wolniej, choć często stromo i trudno. W tym wariancie 125 wygląda ciekawiej. Neuron wydaje się zbyt podobny do Trance.
    1 punkt
  26. Ciężko to stwierdzić jednoznacznie, ale myślę że neuron jest zestrojony (geometria + parametry zawieszenia + tune dampera) 50/50 pedałowanie/zjazd, natomiast w Spectralach można strzelać w podział 30/70... a różnica między spectralem 125 i 160 to po prostu dostosowanie do wielkości kamieni występujących na szlaku i preferencji co do "skoczności" 🙂
    1 punkt
  27. Trance jest realnie w okolicach 14k. https://www.greenbike.pl/rower-gorski-giant-trance-29-1-2022-p-3616.html https://trekking24.pl/pl/gorskie/10060-giant-trance-29-1-zielony-2022-4712878778184.html Bierzesz pod uwagę marki wysyłkowe czy tylko sklep/serwis stacjonarny?
    1 punkt
  28. Jak możecie obrażać rowery?! Nie lepiej cisnąć już klasycznie po swoich starych? LOL
    1 punkt
  29. Tak, nie używać opon drutowych... Lub zwinąć drutówkę w ósemkę, następnie złożyć na pół i do plecaka.
    1 punkt
  30. @Kettler Mogę potwierdzić organoleptycznie bo wczoraj przyszedł - suport to zwykły SM-BB52.
    1 punkt
  31. Bo zagadka: co było pół godziny później?
    1 punkt
  32. Upgrade z igs10, cudów nie oczekuję liczę tylko na poprawne prowadzenie po śladzie.
    1 punkt
  33. Bo myślałem że ostatnie śniegi tej zimy już za nami...
    1 punkt
  34. Nie wyrobił, ale z tego wyjdzie
    1 punkt
  35. Być może koledze chodziło o coś zupełnie innego. Przełożenie wartości pieniądza tam i tu jest zupełnie inne. Zarabiając w € możesz sobie pozwolić na znacznie więcej. Więc zakup takich marek jak: Gore, Asosa, Treka czy Speca nie boli aż tak mocno i nie wymaga tylu wyrzeczeń dla np takiego przeciętnego Niemca zarabiającego w euro w porównaniu do Polaka, który nawet mając średnią krajową do dyspozycji pewnie jakiś kredyt na nieruchomość na karku, no musi inaczej podchodzić do zakupu rowerów i bardziej patrzeć na stosunek ceny do jakości, aniżeli przywiązanie do jakiejś konkretnej marki. Kolega może to ujął mało fortunnie, ale jeśli dobrze zrozumiałem jego intencje, to trochę nie dziwię się, że woli kupić sobie coś z marek premium niż jeździć na przykładowym Authorze.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...