Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.03.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
10 punktów
-
8 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
Swego czasu wiele osób było zainteresowanych całkiem przyzwoitymi, nylonowymi pedałami wzorowanymi na RaceFace Chester oferowanymi za pośrednictwem znanej, chińskiej platformy sprzedażowej pod marką WheelUp. Były to platformy skonstruowane w oparciu o 3 łożyska "maszynowe" (pod tym względem przewyższały pierwowzór). Z czasem powstało wiele wariancji "podróbek" "podróbki", w których z czasem pazerny Chińczyk zaprzestał montowania łożysk nośnych zastępując je kawałkiem plastiku (wyglądającego jak teflon, ale to zwykły podły, twardy plastik nie leżący nawet obok PTFE). Jednocześnie te prawilne WheelUp praktycznie zniknęły. Szybki pomiar tego ślizgu... ... wskazuje, że można by to zastąpić 2 szt. łożysk 6700-2RS o wymiarach 10x15x4, do zdobycia w cenie kilka zł za 10szt. I wtedy nasze łożyskowanie wygląda jak w pierwotnych "podróbkach". "Brakujące" 2mm na wysokości łożysk względem ślizgu nie mają znaczenia. Luz osiowy jest kontrolowany przez małe łożysko osadzone na końcu osi (właściwie jedyna jego rola) a gniazdo w korpusie pod ślizg jest tak wyprofilowane, że większe łożyska nie wędrują wzdłuż osi. Docelowo wszystko należy umiziać wodoodpornym smarem i skręcić. U mnie tak zmodyfikowane 2 komplety jeżdżą już 3 sezon (kilkanaście tysięcy km).3 punkty
-
No to pora na dealerów samochodów 🤣 "Rozpakuj swój samochód przy kurierze"2 punkty
-
2 punkty
-
Po czymś takim, to nawet lokalizatora nie trzeba włączać bo będzie się widocznym z daleka 😜2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Sram wypuścił nowy napęd - tym razem przerzutka mocowana bezpośrednio do ramy, bez haka, śrub regulacyjnych, linek. https://magazynbike.pl/2023/03/21/nowa-generacja-napedow-sram-eagle-upraszcza-montaz-i-obsluge-roweru/ https://magazynbike.pl/2023/03/21/montaz-i-pierwszy-test-sram-xx-eagle/1 punkt
-
Cześć, z tych rowerów pod względem osprzętu najlepiej wypada Esker 4.0. Wyróżnia się też stalową ramą, co ma swoje dobre i złe strony. Jeśli 40% czasu spędzasz na drogach szutrowych to lepiej się zainteresować typowym gravelem (chyba że te szutry to są niemal idealne gładkie drogi bez dziur).1 punkt
-
Teoretycznie rzecz biorąc przy projektowaniu linii damskich brana pod uwagę jest specyfika budowy kobiecego ciała - dłuższe nogi względem tułowia, węższe barki, itp. Teoretycznie. Jak jest w praktyce? Pewnie różnie, zależy od marki1 punkt
-
Cześć, Unibike wyróżnia się korbą ze zintegrowaną osią oraz najlepszymi hamulcami. Przy Twojej wadze raczej nie dopłacałbym 900 zł do tych części. Moim zdaniem w relacji cena/jakość najlepiej prezentuje się Giant, ale warto zaznaczyć, że jest on rocznik 2016, pytanie czy przez te lata był przechowywany w odpowiednich warunkach.1 punkt
-
Latem ubiegłego roku przeszedłem na wosk. A dokładnie na PRO WAX od BIKE7. Była to jedna z najlepszych decyzji. Wcześniej stosowałem różnych firm oliwki, ale nigdy nie byłem zadowolony. Jeżdżąc na nich napęd szybko robił się brudny, czarny jak smoła oraz głośny od brudu. Po przejściu na ten wosk kolosalna różnica, na korzyść wosku. Dwa rowery jeżdżone w każdych warunkach, w każdej pogodzie, w każdym terenie i nie zauważyłem żadnych opisywanych przez Ciebie wad stosowania wosku. Napęd cały czas jest czysty i cichy, a o braku śladów korozji pomijam. Po każdej ostrej jeździe rower jest na koniec czyszczony, wycierany z syfu i kurzu lub myty na myjce. Nie bawię się w bicie rekordów ile przejadę na jednym smarowaniu. Raz w tygodniu, a po ostrej jeździe zawsze, nakładam na koniec jazdy wosk na łańcuch. Tak sobie czysty i przesmarowany rower czeka do następnego wypadu. Statystycznie zdarza się, że na jednym smarowaniu przejeżdżam ponad 200km, a innym razem 50. Dodam tylko, że przez ten czas nigdy nie stwierdziłem, że "wosk się skończył" i muszę szybko go zaaplikować. Temat głośnego i brudnego łańcucha zakończył się dla mnie w momencie przejścia na PRO WAX. Oczywiście nie twierdzę, że wosk to idealny środek do smarowania łańcucha, ale dla mnie, jest najlepszy. Być może jest jeszcze lepszy produkt, ale osobiście nie czuję potrzeby szukania lepszego.1 punkt
-
Najlepiej kup co Ci wpadnie w oko. Ważne, żeby Tobie się podobał Możesz też zwrocić uwagę na sztywne osie. Daje to możliwość rozwoju pod względem osprzętu w przyszłości. Giant posiada damską linię rowerów gravelovych o nazwie Liv. W tym budżecie również brałbym pod uwagę używki. Czasami mozna trafić jakąś perełkę1 punkt
-
5 tysięcy za rower na Clarisie 😬 Zerknij na Triban grvl 520 na 105-tce.1 punkt
-
Po zewnętrznej wygląda jakby klocek szedł niżej niż tarcza z 0.5 mm. Musiałem do okładziny przyłożyć śrubokręt i dopiero wtedy jak pojechałem w stronę tarczy, się zatrzymał, co świadczy że tarcza jest powyżej okładziny. Na dole jest frezowany z 2mm i myślę że to ma minimizowac tarcie długa częścią okładziny jak się będzie docierać. Nie wgryzie się po kącie prostym tylko po skosie. Ale tu spokojnie na tą powierzchnię wlazł by klocek do tarcz szerokich, to strata powierzchni roboczej.1 punkt
-
Ciężko będzie znaleźć coś bardziej wypasionego i nowego. Popatrz na OLX. https://m.olx.pl/d/oferta/amortyzator-rock-shox-recon-silver-tk-26-solo-air-100-czarny-CID767-IDTDfrG.html Tu masz jeden nowy.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Jak masz kupować coś takiego to lepiej przykręcać na wyczucie. W tym kluczu masz potężną dźwignie co przy imbusach o małych średnicach może narobić więcej szkody niż pożytku.1 punkt
-
1 punkt
-
Główka prosta, ale z drugiej strony amortyzator powietrzny, więc i potrzeba wymiany chyba nie taka duża. Ale do jazdy uniwersalnej przydała by się większy blat z przodu. Ideałem była by taka mieszanka crossa i mtb. Czyli amorek o mniejszym skoku, ale mieszczący szeroką oponę, napęd o bardziej uniwersalnym zakresie, bardziej sportowa pozycja niż w typowym crossie. Może zerknij w stronę takich modeli jak: https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-disc-1 - wg producenta wejdzie opona do 53mm albo https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-polygon-heist-x71 punkt
-
Ja kupiłem swój pierwszy "poważny " rower przez neta i daleko mi było do świadomego rowerzysty . Zaryzykowałem strzeliłem i trafiłem za 1 razem, bo wiedziałem jakie prawo mi przysługuje. Po prostu, każdy kupujący przez neta może oddać towar w ciągu 14 albo 30 ( tyle ma Canyon ) dni bez podawania przyczyny i chyba głównie o to jest to halo. Że nagle byłyby zwroty bo komuś jednak rower nie przypasował albo się jednak nie spodobał, bo nie zawsze przymiarka na miejscu, czy rundka po parkingu załatwia sprawę, nie wspominając już o dostępności modelu jaki nas interesuje . Ale racja z tym że wszyscy powinni dostać kary, a nie tylko Merida.1 punkt
-
Politycy, ustawodawcy są absolutnie bezkarni, zero odpowiedzialności. A nawet przyłapany na kradzieży sporej kasy z PE niesławny poseł R. Czarnecki nadal jest posłem, zapraszany jest do TV. Żadnych społeczeństwo nie rozliczyło za marnotrawstwo, nepotyzm i kradzieży. W ogóle w polityce panuje odbiór negatywny, taki odwrócony darwinowski. LP jest tylko skrawkiem problemu polskiej tzw demokracji.1 punkt
-
Jeśli głównie asfalt to zastanów się, czy nie lepiej poszukać czegoś na sztywnym widelcu. Taki rower będzie sporo lżejszy i bardziej dynamiczny niż sprzęt z uginaczem niskiej klasy Np. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-2-disc-equipped/p/35018/?colorCode=greydark1 punkt
-
Panowie, chłop się pochwalił że lubi dobrze zjeść i sam gotuje a wy wyskakujecie z cebulą, czosnkiem i ziołami. Zastanówcie się proszę, na pewno poczuł się urażony i teraz 😭 w kącie że nikt go nie rozumie.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Cytat z amerykańskiego filmu: Czy to ciasto jest domowe ? Tak na puszce było napisane „Domowe”1 punkt
-
Bo piątek, to dobry moment, żeby nadłożyć drogi z pracy i zobaczyć kolosa w stoczni: https://dziennikbaltycki.pl/dzwigowiec-les-alizes-zachwyca-swoimi-rozmiarami-w-gdanskiej-stoczni-czeka-go-przebudowa-zdjecia/ar/c3-17363421 Najbliżej można podjechać od ul. Wiślnej, zwykle po godzinach pracy jest wymarła, wczoraj trochę samochodów mnie minęło i większość też żeby zobaczyć i coś pstryknąć. Z większej odległości, to prawie z każdego zakątka Trójmiasta będzie widać, byle nic nie zasłaniało tej części stoczni/portu.1 punkt
-
To co napiszę poniżej jest szczerą prawdą i nie bierz tego do siebie. Jeżeli szukasz pocieszenia to nie tu, a to co chcę przekazać ma jedynie uchronić Cię przed wyrzuceniem pieniędzy w błoto... 5000 zł powinna kosztować dobra bateria do elektryka, a gdzie reszta roweru? Niestety 8-9 tys. zł to realnie najniższy budżet na sensownego elektryka. Jeżeli chodzi o pagórki to silnik w piaście niestety nie jest dobrą opcją. Rama 19 cali jest dobra od wzrostu ok. 175 cm, więc trochę jej brakuje. W skrócie idź do sklepu z samą zainteresowaną i zderz się z rzeczywistością. Później wróć do domu, opróżnij drugą skarpetę i dopiero wtedy zadawaj pytania co jest lepsze, bo to o co zapytałeś powyżej jest jedynie wyborem pomiędzy mniejszym złem.1 punkt
-
Jeśli smarujesz już kilka razy łańcuch to za bardzo nowa warstwa nie ma gdzie wpływać bo tam w ogniwach już jest stara warstwa. Tak więc to czekanie można miedzy bajki włożyć. Ma to sens przy pierwszych smarowaniach. Inna sprawa, ze oczywiście suszarka nie zastąpi smarowania wieczorem a jazdy na drugi dzień.1 punkt
-
1. mucc off Dry lube - to nie wosk. Kup momum albo squirta 2. to co zrobiłeś z łańcuchem to pomyłka. Musisz do zupełnie odtłuścić. Przetarcie nie załatwia sprawy. Ważne by po odtłuszczeniu zaczekać aż łańcuch i napęd wyschnie. Ma być suchy na wiór. 3. jak woskowałeś ten łańcuch? Aby to miało sens za pierwszym razem robi się tak: - nakładasz sporo momum albo squirta, - kręcisz i zmieniasz przełożenia tak, by wosk pokrył koronki i blaty, - czekasz pół godziny i robisz raz jeszcze to, co powyżej, - zostawiasz na kilka godzin i dopiero używasz, Warto też pamiętać, że z każdym kolejnym nałożeniem jest coraz lepiej. Kolejne nakładanie może być uproszczone do jednej aplikacji, ale zawsze przed warto suchą szmatą przetrzeć łańcuch. Nie trzeba go myć jakoś szczególnie, przecierasz na sucho i aplikujesz. Po 3-4 cyklach można mówić o tym, że jest optymalnie. U mnie momum daje radę w MTB i jestem bardzo zadowolony. Smaruje co ~150 km. Napęd jest czysty.1 punkt
-
Czyli nasmarowałeś fabrycznie nasmarowany łańcuch, olejem, myśląc, że to wosk, tymczasem pod wosk należy łańcuch WYJAŁOWIĆ w pełnym tego słowa znaczeniu a Ty przetarłeś łańcuch chusteczką. To jest komedia pomyłek1 punkt
-
0 punktów
-
Drugi test smarowania łańcucha olejem rzepakowym, dystans 30 kilometrów, tym razem z pełną premedytacją jechałem po wszystkim co mokre, błotniste i syfjate. Efekt widać na zdjęciach, łańcuch bez drobin piachu, po przejechaniu palcem po łańcuchu pozostaje tłusty ślad, po roztarciu na palcach nie czuć typowego efektu papieru ściernego co najwyżej trafi się jakieś pojedyncze ziarno piachu, na kasecie widać drobne kropelki wody z efektem perlenia się wody co dobrze świadczy gdyż woda nie łączy się z olejem, olej świetnie wypiera wodę i nie ma rudej na kasecie o przebiegu około 20000 kilometrów i tanim łańcuchu HG54.. Jak dla mnie obecnie jest to najlepsze smarowidło do łańcucha na zimę.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00