Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      21

    • Liczba zawartości

      10 578


  2. Greg1

    Greg1

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      1 912


  3. Zbyszek.K

    Zbyszek.K

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      301


  4. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      7 537


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 15.03.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. 14 punktów
  2. Jasne Błonia - Szczecin. Trafiłem w okno pogodowe...
    13 punktów
  3. U mnie nie, jesienią było więcej. Ale sezon na wiatry się jeszcze nie skończył. Bo pierwszy:
    12 punktów
  4. Bo wiatr wieje, drzewa łamie jak zapałki. Pojeździłem dziś trochę po lasach, gdzie akurat nie ma wycinki i zastałem mnóstwo zwalonych drzew, nie wspominając o gałęziach. U Was też tak?
    5 punktów
  5. 4 punkty
  6. Garbaruka kupił i zdjęć nie dał. Ciesz się, że Ty jesteś modem a nie ja, bo by punkciki wpadły U mnie ulubione chwyty na nowy rok HURRAA do starego roweru NIE HURRAAA. Przekonało mnie to nich to, że można ich używać do ponad 200*C!
    3 punkty
  7. Czekam aż moda na woski dojdzie do motoryzacji i ludzie zaczną pakować świeczki do silnika zamiast oleju. Moje doświadczenia już opisywałem i są tragiczne - taki sam łańcuch po 200km na momumie, którego oddałem komuś z forum zużył się tak, jak bliźniaczy na oleju po 2000km. Do tego woskowanie co każdą jazdę, bo po 70km łańcuch wręcz jazgotał błagając o kolejną dawkę. I tak, prawidłowo nałożony, szejków kilka, benzyny, ipa, potem dwukrotne woskowanie i zostawione do wyschnięcia. Maszyny smaruje się olejami i smarami, nie woskiem. Tyle.
    3 punkty
  8. @cervandes że jeden łańcuch to podróba. Na Ali pełno jest łańcuchów.
    2 punkty
  9. Łożyska do naprawy zimowych kół na wiosnę. Kół, na których nie jeździłem zimą... ...bo były zepsute. Teraz je naprawię, ale też nie będę jeździł, bo na sezon letni mam inne. Czego nie rozumiecie? 🤣 Jakość tak goowniana, że szumią i chrupią od razu po wyjęciu z opakowania... A zamiast smaru, w środku są chyba jedynie łzy azjatyckich robotników. 😆
    2 punkty
  10. Masz kolego oko do czających. Poniżej zdjęcie zrobione chwilę później. Polowanie na duże dżdżownice (15-20cm, napięta jak struna) na zalanej łące. Chodziły o dziabały ziemię. Zrozumiałem po co to robiły jak zobaczyłem trafienie. Czasem warto przestać tylko gnać przed siebie. Tak odkryłem kolejne wspaniałe miejsce na tej ciekawej trasie rowerowej.
    2 punkty
  11. Nie podałeś budżetu więc pewnie jest bez znaczenia. W takim razie: https://www.specialized.com/pl/pl/s-works-romin-evo-with-mirror/p/205228?color=330429-205228
    2 punkty
  12. https://www.olx.pl/d/oferta/hulajnoga-kola-26-cali-CID767-IDFaqoV.html
    1 punkt
  13. Używane: kierownica Cube Gravel Race Bar 420 mm i mostek Cube CPS Pro 90 mm - bo się akurat trafiło po sąsiedzku za 14 eur 😁
    1 punkt
  14. Zdjęciami pochwalę się po weekendzie, jeśli jest na nie zapotrzebowanie 😉
    1 punkt
  15. Byłem w tym miejscu i finalnie skończyłem na dwóch rowerach-mtb z pełnym zawieszeniem i crossowym z błotnikami, bagażnikiem etc. Niemniej nie daj sobie wmówić że wszelkiej maści bikepackingowe torby są 100% zamiennikiem dla sakw w stylu crosso na sztywnym bagażniku. Przy codziennym biwakowaniu, ładowaniu prowiantu itp preferuję tradycyjne sakwy, a akcesoria bikepackingowe używam do wypadów "na lekko", bez śpiwora i namiotu. W kontekście Twoich potrzeb to linkowany wcześniej cannondale będzie dobrym wyborem. Geometria sprawdzi się też w spektrum od xc po lekki trail, skompletowany przyzwoicie i zgodny z aktualnymi standardami. Wspomniany canyon oczywiście bije cannondale na głowę kompletacją, ale patrząc po zdjęciach, nie wydaje się mieć możliwości montażu uczciwego bagażnika. Być może górne otwory pod bagażnik są od wewnętrznej strony widełek, trzeba byłoby dopytać. Co do twardych biegów, to mam korbę 30 i kastę 10-51. Da się jechać 40km/h i pedałować, po co więcej na sakwiarskim wypadzie?
    1 punkt
  16. Główny problem to dobry góral z mocowaniem do bagażnika. Cannondale i Trek nią dają najlepszego stosunku ceny do jakości. A może twój wymarzony rower to Marin Pine Mountain 2 - dedykowany góral wyprawkowy, choć osprzęt trochę rozczarowuje? Ja bym jednak zachęcał do przyjrzenia się Canyonowi Grand Canyon 9. Fox, XT, koła DT. Pełny wypas bez kompromisów. Według strony producenta ma oczka do bagażnika tylnego (z ograniczeniem do 10kg) przy osi na od środka na widełkach. Ma zdjęciach nie widać, ale w tańszych wersjach widać. Trudno mu dorównać specyfikacją.
    1 punkt
  17. Pomysł popieram bo sam podobną turystykę uprawiam . Natomiast napęd 1x ...nawet 12 nie przemawia do mnie . W obu podlinkowanych rowerach na korbie masz 30 zębów ! Nawet z zębatką 10 nie daje to twardych przełożeń . W treku możesz założyć max 32 co niewiele poprawia sytuację ,w canonie nie widziałem takiej informacji . Oczywiście tobie takie przełożenia mogą odpowiadać ale powinieneś się nad tym zastanowić , policzyć . Inna sprawa że napęd 1x12 jest drogi ( dla mnie bezsensownie drogi ) w eksploatacji . Ja najpierw zorientowałbym się czy w tych rowerach da się zamontować przednią przerzutkę i korbę z dwoma blatami . Jeśli nie zostaje kupno prostszego modelu i ew wymiana części (np amora ) na lepsze .
    1 punkt
  18. Kyk to nie firma, tylko dźwięk, jaki wydają przy pracy. Kyk kyk kyk kyk kyk...
    1 punkt
  19. 1 punkt
  20. Jak wszyscy kupują to i ja 😁 okładziny metaliczne od Shimano
    1 punkt
  21. Może niezbyt precyzyjnie napisałem . @KSikorski tego etrexa "rozpatruje"😉 w kategorii rowerowej i jako do niej się odnoszę. Co do "ręczniaków" to GPS Mapowce zwłaszcza nowa 67 nie ma żadnej konkurencji. Zresztą są to tak niszowe "aparaty" dla "twardzieli" ,że raczej nikt nawet nie próbuje zaistnieć w tej kategorii. Nawet kiedyś potęga na amerykańskim rynku jak Magelan się z tego wycofał i został tylko w off-road. A co do konkurentów tego nieszczęsnego etrexa - to proszę bardzo kilka tylko bo lista jest przebogata- TwoNaw, Bushnell, Canmore , Beeline , Aqxreight, Dpofirs , Naroote itd. Ostatnio Garmin mocno zaskakuje nawet ludzi "z branży" , więc pewnego dnia można się zdziwić i to bardzo
    1 punkt
  22. Kupno bagażników żeby na noc na postoju zapiąć w nie rowery ? To nie lepiej łańcuch w jakimś kondomie i przez felgę w aucie przeciągnąć ?? Bezgłośnie hartowanego raczej nie przetnie, a koła nie odkręci bo zastawiona rowerami, a nawet jeśli to z kołem i rowerami nie ucieknie
    1 punkt
  23. Człowieku weź się ogarnij. Na temat wosków napisano wszystko co można sobie wymyśleć. Przetestowano je w różnych warunkach. Poświęć chwile swojego czasu i poszukaj a nie zadawaj dziwnych żeby nie powiedzieć durnych pytań 🙂 Tia momum jest liderem czystości chyba u króla rowerów i tych innych jutuberów co im za to płacą. To największy badziew z pośród wosków jakie testowałem
    1 punkt
  24. A zauważyłeś chociaż, że rower na tych zdjęciach ma koło cofnięte o jakieś 25-30 cm? "Przedłużone" miały nie wchodzić w grę ponoć a właśnie taki wrzuciłeś Srodkiem ciężkości jest dvpa matki a nie dzieciak na foteliku. Rower na kołach 20 względem 28 ma same wady, będzie bardziej "nerwowy", mniej stabilny, gorzej się toczy. To co niby zyskasz umieszczając dzieciaka niżej stracisz z uwagi na same cechy takiej a nie innej konstrukcji Oczywiście warto też zwrócić uwagę, że rower ze zdjęć ma napęd na pasku i piastę planetarną, konfigurację o niebo "bezpieczniejszą" niż łańcuch i zewnętrzna przerzutka
    1 punkt
  25. Kolejny temat tasiemiec. Jest już (o zaletach wosku też):
    1 punkt
  26. Czy na pewno lepsze ? Na dłużej wystarczają ale Momum jest liderem pod względem czystości napędu. Jak jeździłem tylko na nim to zjechałem łańcuch (około 4500 km) bez mycia napędu i był czysty. Co prawda w lato i po szosie ale jednak.
    1 punkt
  27. Wszystkie woski są lepsze od Momum. Jeśli jesteś zadowolony to po co zmieniać 🙂 Bike 7 pro lub Soudal
    1 punkt
  28. Gdyby dorosły chciał kupić rower dla siebie to w ogóle bym nie zabierał głosu. Niech sobie kupi jaki chce i na nim jeździ. Ale szkoda mi dzieciaka. Dlatego się wypowiedziałem a spotykam się z Twojej strony, nie wiedzieć czemu, z agresją. No więc nie są to głupstwa tylko realia. Moje córki też miały ciężkie kloce i jeździły na nich niemal z niechęcią. Dopiero kiedy im kupiłem normalne rowery, dostosowane do ich wieku wagi i wzrostu zaczęły z przyjemnością na nie wsiadać. A mali ludzie jeżdżą od małego na niedopasowanych rowerach bo to dorośli podejmują za nich decyzje i to oni im kupują takie rowery.
    1 punkt
  29. @BromboszCo tej ramie wyrosło za podsiodłówką?
    1 punkt
  30. 1 punkt
  31. 1 punkt
  32. Bo przyroda się budzi do życia.
    1 punkt
  33. Dostępne na już. Virtualbike.pl
    1 punkt
  34. Bo czekam na wiosnę W ostatnią sobotę października przejeżdżałem przez Nowe Guty jak robiłem kółko wokół Śniardw
    1 punkt
  35. Bo jest nadzieja, że to ostatnie podrygi zimy, no i jakoś dziwne, że się nie przewróciłem patrząc na przechył
    1 punkt
  36. Bo w lasach już dywany ze śnieżyczek są
    1 punkt
  37. Zasobnik na podkładki dystansowe do sterów z opakowania po tabsach musujących. W środku mieści się też kilka gwiazdek.
    1 punkt
  38. Po płaskim nic nie idzie nadgonić elektrykiem bo odcinasz wspomaganie po przekroczeniu 25 km i spada Ci prędkość Dla mnie góry i pagórki to właśnie jest radość z jazdy. Plaskate trasy i elektryk ..toż to się totalnie nie spina.
    1 punkt
  39. Nie. Wejdź sobie na stronę FOX-a: http://www.ridefox.com/2016/filter.php?m=bike&t=forks&ref=offcanvas i tam jak przewiniesz trochę w dół to są 4 obrazki reprezentujące poszczególne rodziny amoryzatorów FOX, a niżej konfigurator, w którym można sprawdzić, jakie rodzaje tłumika itp. są dostępne dla wybranego typu amortyzatora. FOX produkuje 4 rodziny amortyzatorów - 32 (XC), 34 (Trail), 36 (All Mountain) i 40 (DH). Te liczby oznaczają szerokość goleni górnych w milimetrach. Float to nazwa sprężyny powietrznej dostępnej we wszystkich amortyzatorach FOX, a Talas to jej odpowiednik dostępny tylko w rodzinach 34 i 36. Pytasz o amortyzatory XC, więc interesuje Cię rodzina 32 i tam we wszystkich modelach dostępna jest tylko sprężyna Float. Możesz to sprawdzić wybierając w konfiguratorze na stronie (Fork Builder) rozmiar goleni (Stanchion): 32. Podobnie z innymi parametrami - np. jak wybierzesz serię Performance to automatycznie podświetli się tłumik Grip, bo innych w tej wersji nie ma. Tak jak pisałem, generalnie masz do wyboru tańszą wersję Performance, w której jest tłumik GRIP i czarne golenie (ta wersja jest stosowana we wszystkich rowerach we w miarę normalnej cenie, czyli gdzieś do 12k PLN) albo droższą wersję Factory, która ma złotą powłokę Kashima na goleniach oraz tłumik FIT4 lub ewentualnie iRD, czyli jakieś elektronicznie sterowane cuda na kiju bazujące na FIT, ale to jest chyba przydatne głównie w rowerach z pełnym zawieszeniem, bo obsługuje od razu przód i tył. Tłumik GRIP to budżetowa wersja FIT4, która różni się tym, że w FIT4 jest gumowy pęcherz, a w GRIP jest tłok na sprężynie. FOX podaje, że GRIP jest tańszy w produkcji i ma wyższą trwałość, co dla mnie brzmi sensownie. Minusem jest pewnie niższa czułość, ale nie wiem na ile jest to odczuwalne. W zeszłym roku FIT4 był też w tańszej wersji Performance, np. ta Merida taki posiada: BIG.NINE 800 (2016). W tłumiku FIT4 w wersji Factory oprócz 3 ustawień tłumienia kompresji (tak jak w GRIP oraz zeszłorocznym FIT4 w wersji Performance) jest Open Mode Adjust, czyli 22-stopniowa regulacja wolnej kompresji. Forx to raczej określenie na amortyzatory po prostu. Po angielsku fork to widelec / amortyzator. Forks - widelce. Forx - w wymowie brzmi tak samo jak Forks i tyle.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...