Skocz do zawartości

Ranking

  1. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      1 950


  2. Mihau_

    Mihau_

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      8 449


  3. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      7 322


  4. TheJW

    TheJW

    Użytkownik


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      6 204


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01.03.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Niby patriota a jednak nie na Romecie
    5 punktów
  2. Bo iść, ciągle iść, (a może jechać) w stronę Słońca...
    4 punkty
  3. Bo niemiecki prom co się Kołobrzeg zowie 🤔
    2 punkty
  4. To niestety nie jest rzadkość. Zaciski (a co za tym idzie klocki) masz dedykowane tarczom sm-rt6x i wyższym numerom (czyli tarczom o grubości 1,8mm i wąskiej powierzchni przeznaczonej pod klocki) a producent roweru (nagminna praktyka) montuje sm-rt5x i niższe numery czyli tercze o grubości 2,0mm o szerokiej powierzchni pod klocki.
    2 punkty
  5. Zakupy spod znaku "Shimano OEM". 2x łańcuch Shimano CN-M8100 120l ze spinką 2x pin+oliwka Shimano do przewodów BH90 5x linka przerzutkowa Shimano Optislick 10 metrów pancerza Shimano OT-SP41 Ciekawa sprawa z pancerzem. Dotychczas cięty na metry z opakowania serwisowego miał srebrne nadruki, a przynajmniej ja zawsze taki dostawałem. W tej chwili jest całkiem czarny w wytłoczonym "Shimano" co ok. 10 centymetrów. Cięcie kosztów, czy coś się zmieniło w samym pancerzu? Ktoś coś wie? Nie mam już niestety w domu ani kawałka poprzedniej wersji żeby porównać... Nie ważne...zerknąłem na opinie Allegro i wychodzi na to, że już od dawna jest w tej wersji. @vincek urzekła mnie ta niezerwana naklejka do zrywania. :)))
    2 punkty
  6. @next u mnie wszystko się zgadza. Udało mi się kupić w bardzo dobrej cenie 🙂
    2 punkty
  7. Po zmianie kierownika z 600 na 720 jest bardzo ok. AC 450 vs 520 więc geo niewiele się zmieniło 😉 @itr😘
    2 punkty
  8. 1 punkt
  9. Archiwalne, https://allegrolokalnie.pl/oferta/rower-cube-ams-pro-130 Szukałem informacji o tym rowerze bo kupiłem koła używane od podobnego, bo mój white xc 26'er PRo po zdjęciu kasety a uprzednim centrowaniu pokazał że łańcuch nie raz spadał za kasetę i trzeba będzie przepleść koła, ogólnie wiesz bałem się z tym rowerem 😉
    1 punkt
  10. @keltuBtw, masz chyba złe klocki do tej SMrt10 coś mało zbierają.
    1 punkt
  11. Wystarczy sobie wyobrazić piastę na oś 15 i 20mm. Gdzie miałby wejść klucz do kasety?
    1 punkt
  12. Miałem ten suport w MTB, podkładki rozmieszczasz wedle schematu, tj. zależnie od szerokości mufy (68 lub 73) oraz typu napędu - w Twoim wypadku Road.
    1 punkt
  13. Mogę sprawdzić. U mnie będzie z tą kasetą 11-40 pracowała, ale mam w innym rowerze Adventa 1x9 - mogę spróbować podmienić przerzutkę.
    1 punkt
  14. Miałem to szczęście dziś rano w przednim kole poszło łatwo, w tylnym trochę rozjechałem nakrętkę bo było mocno skręcone, koniec końców udało się, od razu zamówiłem dwie pod klucz do kaset, w swoim rowerze składanym w 2k15 tarcze przyszły właśnie z nakrętką pod klucz do kaset, do teraz nie wiedziałem że są dwa standardy.
    1 punkt
  15. ... i ta Acera RD-M3020 na 99% będzie też działać z dużymi kasetami 9s.
    1 punkt
  16. Nie obejdzie się, chyba, że żabką jak tutaj: 😀 Tak na marginesie to ciekawi mnie dlaczego masz takie nakrętki przy takich osiach, o ile to oryginalny montaż ... Chętnie się dowiem od kogoś mądrzejszego . PS. Wąskawy ślad po klockach.
    1 punkt
  17. A o czym ja wyżej pisałem? Do tej kasety Shimano wypuściło nawet specjalną Acerę. Nic 10 rzędowego nie będzie z tym poprawnie hulać. Temat-rzeka o kompatybilności napędu, polecam
    1 punkt
  18. Ta kasetę obsłuży ci na styk Rd m591. 10 rzędowe raczej nie bo z moich obserwacji wynika że 9rz przerzutki nie działają z manetką 10rz, więc 10rz przerzutka nie zadziała ci z 8 czy 9 rzędowa manetką. Może złapie ci ja też ten Rd m3100. Poszukaj w necie.
    1 punkt
  19. Podpierając się tym co przeczytałem: 1. wspólne dla wszystkich kaset 9-10-11 są TYLKO dwie najmniejsze koronki - reszta jest indywidualna - może mieć różne profilowania różną grubość, różne w związku z tym naprowadzanie łańcucha... Może być i będzie na PAJĄKACH. 2. LG jest nieliniowe... każdy bieg minimalnie ale się jednak różni długość wyciąganej linki. Mój wniosek (opinia nie wiedza) - manetka (podobnie jak za czasów 7-8-9 i rapid-fire) decyduje co robi przerzutka - czyli o jaką odległość (w ramach tego systemu) przesuwa się wózek na jeden klik. Szerokość rozstawu koronek będzie jednak nieznacznie różna dla kaset 9-10-11 - wściekle źle by to wyglądało przy równym rozstawie... trzeba by było jakimś dystansem uzupełniać brakujące miejsce w kasecie 9s żeby była takiej szerokości co 11s. To jednak czy dystanse będą szersze (te inne niż ten pomiędzy najmniejszymi koronkami) biorąc pod uwagę że to będą dystanse zintegrowane z pająkiem czy tam dwoma pająkami - bez znaczenia.
    1 punkt
  20. Tylko estetyka Pewnie i tam jakieś tematy aerodynamiczne i minimalnie cięższa rama ale to bez znaczenia na co dzień
    1 punkt
  21. Opony rowerowe zwykle posiadają mikro-nieszczelności i bez mleka powietrze spitoli jeśli nie od razu to np. po dwóch dniach. Tylko raz (na naście użytkowanych bezdętkowo gum) udało mi się trafić szczelną gumę na której ciśnienie utrzymało się 2 tyg (obręcz spawana, fabrycznie oklejona, opona i wentyl montowane z użyciem smaru do montażu opon samochodowych). Nawet jeśli by się udało to mały kolec jakich w lesie pełno powoduje konieczność montażu dętki lub zalania mleka. Pamiętaj też że mleko w przeciwieństwie do dętki NIE jest bezobsługowe. Trzeba okresowo uzupełniać, koła powinny być regularnie używane żeby mega-glut nie zrobił się w jednym miejscu, co jakiś czas trzeba rozbebeszyć i rozprawić się z zaschniętym mlekiem. No i większość preparatów jest trudna lub niemożliwa do usunięcia np. z ubrań. W zamian dostajesz możliwość jazdy na obniżonym mocno ciśnieniu (amortyzacja, przyczepność) oraz pewną odporność na przebicia. Najłatwiej sprawdzić czy mleko spuszczając powietrze i wykręcając rdzeń zaworu. Jęśli na nim śladów mleka brak to dętka.
    1 punkt
  22. Mówisz o Linkglide. Trochę dużo hałasu o nic. Zmiana szyldu a sprzęt ten sam, okej, ciąg linki w 9 - 10 - 11 rzędów będzie ujednolicony, pewnie pod kątem producentów rowerów. A samo Cues będzie miało podgrupu Uxxxx zastępujące obecne nazwy czyli same-old same-old Na minus moim zdaniem fakt, że skupiają się na napędach bez przedniej przerzutki, a przecież Cues ma być też pod rowery trekkingowe. Edit: oba artykuły są niezgodne ze sobą. Bikeradar twierdzi, że Cues jest oparte na Linkglide, natomiast Singletrackworld dokładnie odwrotnie - Linkglide będzie kolejną podgrupą Cues z przedrostkiem LG zamiast U.
    1 punkt
  23. Tak czekam jeszcze na nową grupę Deore Aliexpres, która uspokoi rynek części do wycowfanych grup na następne 10 lat
    1 punkt
  24. Mleko i uszczelnia dziury i uszczelnia połączenie z obręczą "na dzień dobry" a i czasem uszczelnia ścianki opony czy niedoskonałości taśmy. Póki napompowane, to nawet jak zaschnie powinno trzymać. Ale jak zdejmiesz oponę, w której już nie ma płynnego mleka, to po założeniu na powrót nie musi być szczelne. Wszystko zależy od opony, obręczy i szczęścia. Jak nie chcesz rozszczelnić opony, to spuść powietrze i odkręć kontrę wentyla - wówczas można wyczuć, czy wentyl jest połączony z dętka, czy osadzony solo. Poza tym możesz wykręcić sam zaworek wentyla i jakimś patyczkiem (przy zaworku na dole) "pomacać" czy jest jeszcze mleko. Ale ja bym się nie cackał - zjął oponę - jak będzie suche mleko to warto dodać, jak będzie mokre to OK, a jak dętka - to wiesz co masz.
    1 punkt
  25. Porządkowanie? Jakiś czas temu deore stała się zbiorem grup a nie grupą... teraz tym zbiorem być przestaje a bałagan zostaje wyprowadzony w inne miejsce... I tu się zacznie eldorado. wszystko do wszystkiego pasuje... taaaa, do czego niby? ety o kompatybilności ... na dodatek jako czymś nowym? Przecież to po prostu dynasysowe * LG ratio - "przemalowali deore" 10 i 11 na cues ot tak po prostu, acerze zmienili mocowanie linki żeby do uciągu pasowała do owego cuesu - to wszytsko. Nie ma altusa acery i alivio, sory i clarisa? (kompatybilnych ze sobą systemów szosa-mtb) Teraz są w takiej samej ilości cuesy... dalej na tym poziomie kompatybilne i dalej niekompatybilne z tym co wyżej. To na pewno nie jest system kompatybilny z wyższym szosowym i gravelowym. Jak za jakiś czas dorobią do tego klamkomanetki na baranka to nie będą pasowały do grxa czy 105'ki. To jest oczywiste nawet bez tego że dowodem jest skasowanie tiagry... która by uja pasowała do czegokolwiek i nie dałoby się mitu "nowe frontem do klienta i że to tylko dla was" utrzymać. * Edyta, której sens jest poniżej.
    1 punkt
  26. Spokojnie możesz zajrzeć a przy mleku to nawet przy kupionym rowerze to wypadało aby sprawdzić czy mleko ciągle tam jest no chyba że wyraźnie "chlupie" w oponie. Potem musisz z powrotem "wstrzelić" oponę co zwykłą pompką nie zawsze się udaje. Pomaga pompka nożna albo wizyta na stacji benzynowej.😁...
    1 punkt
  27. VINCEKu ,daj znać co Ci przyszło gdy przyjdzie.
    1 punkt
  28. Troche po czasie może ale dołoże trzy grosze Ja Koge kupiłem żonie dwa lata temu. Chyba najtańszy model z serii F3, jakiś "powystawowy" po sporej przecenie, ale faktycznie nie miał najmniejszych śladów uzytkowania, chyba sprzed seoznu lub dwóch bo jeszcze na V-brake'ach, oznaczenie F3 2.1, na pełnej deorce 3x10 Sam wcześniej marki nie znałem wcale; żona zakochała się w tym rowerze od pierwszego wejrzenia i chcieć nie chcieć zakup dokonany mimo że znacznie przekraczał założony budżet Jeżeli chodzi o strone wizualną to rower wygląda jak milion dolarów (mimo chyba podstawowej wersji). Wszystko idealnie do siebie pasuje i jest przemyślane. Czuć jakość Jedzie jak złoto, sam go wziałem na 25km przejażdżkę (ja 100kilowy gość) i nie było się do czego przyczepić. Wszystko chodzi jak żyleta, nawet te hamulce Vbrake były jak żyleta, jeszcze nigdy nie widziałem żeby szczękowy hamulec tak łapał. Nie mamy tego amora w sterach to nie wiem ile jest wart. Ale uważam że jego wysoka cena ma swoje uzasadnienie w produkcie, bo jest tak dopracowany że ciężko to przebić. Jeżeli chodzi o wagę roweru - (ten tekst kogoś wcześniej o kiepskich stopach i ciężkiej ramie to pomijam zupełnie bo szkoda na takim poziomie dyskutować) rower jest realnie dużo lżejszy niż się wydaje. Ja byłem zdziwiony jak jest lekki mimo zapęcia i dynama w piaście. Jest też dość sztywny a przy tym nie męczący na nierównym podłożu Ja sobie Kogi nie kupie bo mnie nie stać na takowy - jakby się kiedyś trafiła jakaś fajna używka w mega promocji to może wtedy. Ale jak kogoś stać to wg mnie nie pożałuje. Jedyny minus to zintegrowana blokada - dla mnie jest bez sensu bo waży swoje i to wozisz, a i tak musisz mieć drugie zapięcie z łańcuchem żeby go do czegoś przyczepić bo rower drogi i lekki to nawet na plecach nowego właściciela może się łatwo oddalić... PS ktoś już wcześniej pisał ale autor kanału CyclingAbout objechał na Kodze cały świat i to kilka razy. Nie wiem czy to gdzieś u niego czy gdzie indziej ale trafiłem na info że Koga jest składana w całości przez jedną osobę, która potem podpisuje się na karcie gwarancyjnej, a nie przy taśmie produkcyjnej. Ile w tym prawdy - nie wiem :P, możesz spytać dytrybutora PS2 Nawet żona boi się spuścić swojego roweru z oka, także takiej maszyny to raczej nie zostawisz nigdzie bez widoku na nią na tym firmowym zapięciu - to jest jednak spory minus. Nawet zakupy w sklepie przy dordze będziesz robił z niepokojem...
    1 punkt
  29. Bo trasa się wczoraj nie kleiła. A było gorzej
    1 punkt
  30. A skąd Ty masz kasetę 8 rzędową 11-36? Wydaje mi się że na 34T się kończyły, i do tego zakresu obsługuje ta przerzutka. Co do eksperymentowania: to nie wiem którą wersję, pewnie M360 używałem, działa, nic więcej nie można od niej wymagać. Obsługiwała kasetę 9sp bez problemów - zakresu nie pamiętam. Ale, jest tani Altus 9rzędowy, M2000, obsługuje katalogowo 36T, po co kombinować? No i chyba najnowsza przerzutka do kasety 8 rzędowej 11-40: https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/acera-m3000/RD-M3020-8.html# W mojej opinii wspomniana wyżej M3100 działa nieco lepiej jak niższe modele, więc w okolicach stówki to dobry wybór. Są jeszcze używane XT, ale nie mam pojęcia w jakiej cenie, ja swojej nie oddam
    1 punkt
  31. Ja też, ja też chcę być w kadrze jak spidelli
    1 punkt
  32. https://www.olx.pl/d/oferta/piasta-xtr-950-fabrycznie-nowa-czarny-kruk-jedyna-na-swiecie-CID767-IDTk9og.html?bs=olx_pro_listing Fabrycznie nowa piasta XTR, jedyna na świecie. Dziękuję, do widzenia. Amatorzy...
    1 punkt
  33. Kiedy myślisz, że w temacie rowerów już wszystko widziałeś * gravele to zupełnie przypadkiem przeglądałem xd https://www.olx.pl/d/oferta/moj-prywatny-grawel-rondo-ti-CID767-IDTe5BL.html
    1 punkt
  34. @Arth1987 E bike jak najbardziej się sprawdzi do dojazdów do i z pracy, ale na pewno nie przerabiałbym takiego który jest na V-brake hamplach, tym bardziej że jak sam piszesz: Więc jak już chcesz od czegoś zacząć, to bym zaczął od nowego roweru, może być oczywiście jakaś używka, ale taki co mi da te minimalne poczucie bezpieczeństwa. Strzelam że twój rower to granice 13-15 kg i naprawdę chcesz dokładać do tego kolejne tyle?
    1 punkt
  35. Nie ma problemów prawnych. Zakładasz zestaw 250w, bez manetki, wspomaganie aktywowane tylko pedałowaniem i ogranicznik 25kmh. W pełni legalny. Plusów jest masa: dostępność zestawów, cena silników i części zamiennych, łatwość, wręcz banalna, serwisu. Konfigurowanie z dowolnym pakietem kompatybilnym jedynie co do napięcia, pojemności od 8 do dowolnych Ah. Cena takiego pakietu to ulamek ceny dedykowanego.
    1 punkt
  36. swego czasu zastanawiałem się podobnie jak Ty nad konwersją na dojazdy do pracy i doszedłem do tego samego co sugeruje @Kettler. Za pieniądze, które przeznaczysz na konwersję można mieć spoko podstawowy rower ze sklepu. Po drugie pojawiają się problemy prawne, przez które zrezygnowałem. Ale gdybyś chciał jednać motać to prawne uwagi: motor 250w wg. przepisów to maks, rower nie może mieć wspomagania jeśli nie pedałujesz (czyli potrzebny jest specjalny czujnik, najczęściej dostepny w zestawach do konwersji), wspomaganie powinno stopniowo maleć i wyłączać się całkowicie przy 25km/h. Nie chcesz wbić się komuś w zderzak jego porsche bo nawet jakbyś miał ubezpieczenie OC to jak ktoś (policja?) sprawdzi twój rower, który nie spełnia wymogów to poniesiesz sam wszelkie koszty. O zrobieniu komuś krzywdy w wypadku nawet nie wspominam. Ze względów prawnych wybrałbym zdecydowanie rower ze sklepu, który jest legalny i spełnia wszystkie wymagania. Tym bardziej, ze jeździsz po mieście, a nie po lasach itd.
    1 punkt
  37. Ja na pierwszym miejscu zastanowiłbym się czy jest sens przerabiania Twojego roweru. Zestaw do konwersji to wydatek rzędu 3-3,5 tyś zł które włożysz do roweru, nie obraź się wartego 200-300 zł. Czy nie lepiej kupić gotowy rower np. w Decathlonie, gdzie masz wszystko zrobione po bożemu gwarancje na 2 lata ? jak np. ten poniżej: https://www.decathlon.pl/p/rower-elektryczny-romet-wagant-rm-1/_/R-p-X8819140
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...