Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 18.02.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
10 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
Wykończone pod klucz mieszkanie na Faweli 😉3 punkty
-
3 punkty
-
Jak u rzeźnika Rozumiem, dlaczego czarno - białe zdjęcie Ja poprawiłem oklejenie ramy w smoczycy (jak dobrze, że zostawiłem sobie po poprzednim razie szablony z tektury), ustawiłem uchwyty sakw pod bagażnik, wymieniłem lampki z bagażników z bateryjnych (i dobrych) AXA Juno na XLC CR R19 pod USB (w ramach przechodzenia na jeden standard ładowania w podróży); z jakichś g6wnolitowych części zbieranych przez lata ulepiłem uchwyt na... aparat Nikon Coolpix - będzie moja pierwsza kamera, mam nadzieję, że dłużej niż pierwszy wybój 🤣 Uporządkowałem trochę graty rowerowe.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Serwis pedałów i tylnej przerzutki2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Tłusty czwartek to najlepszy dzień na rozpoczęcie sezonu zimowego! Bo asfalt płaski jak naleśnik.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Te są pod szytkę i nie wiem czy preferujesz to rozwiązanie. Jeśli chodzi o koła/obręcze karbonowe to raczej z tymi pod hampel tarczowe nie miałbym problemu, ale pod zwykły hampel to chyba szukał bym z jakiegoś zaufanego źródła. Czyli kumpel, kumpel kumpla, ktoś od kumpla kumpla itp. Oczywiście ryzyko związane jest głównie z bieżnią hamulca i samymi klockami. Czyli co było i jak używane. 50mm w góry będą spoko. Nie wiem też jakie średnie kręcisz? A może warto dołożyć trochę i szukać jakiejś promki u naszych kołodziejów na nowy set?1 punkt
-
Jeśli miałby iść do kolejnego roweru, tak jak piszesz "downcountry", to brałbym coś z: - rura stożkowa, nawet jeśli do talona będzie trzeba kupić adapter sterów za 60zł (bo talon chyba ma walcową główkę ramy 1,125"). - golenie 34-35 (110kg masy) -skok 120-130mm z możliwością ograniczenia do 100mm dla talona (choć zawsze można zostawić te 120mm i jeździć z 25% sag`u). Rozważyłbym na przykład: https://www.olx.pl/d/oferta/widelec-rowerowy-manitou-magnum-120mm-CID767-IDOAt8E.html https://www.olx.pl/d/oferta/amortyzator-sr-suntour-auron-rl-rc-29-120-160mm-140-150-os-15x100mm-CID767-IDPh5gF.html https://www.cyklomania.pl/313-29/rock-shox-amortyzator-revelation-debonair-rc-120mm-29-15x110mm-boost-tapered.html?price_from=822&price_to=2100&price_min=822&price_max=4543&ob=p.priceAn&od=DESC1 punkt
-
Ja bym mimo wszystko wziął Amortyzator wyższej klasy, a resztę zostawił. Jeśli jeszcze nie dostałeś kół to poproś o przednią oś 15x110. Jeśli już zapletli to pewnie można do przedniej piasty wziąć endcapy 15x100. W zależności od tego co da się zrobić z przednią piastą dałoby się zaproponować duży skok jakościowy do 2000zł. Amortyzator pracuje cały czas, opony cały czas, hamulce zdecydowanie rzadziej 😉1 punkt
-
1 punkt
-
@itr Jestem za, a nawet przeciw. Pomiędzy 2,6 a 3,0 jest przepaść, nie ma co porównywać w zasadzie, ale pomiędzy takim 2,4 a 2,6 to już zależy od której strony jednośladu patrzeć. W zasadzie cały annodomini '22 przejeździłem na 2,4 na zadku i 2,6 z przodu i wyciągnąłem z tego co następuje: te nędzne 0,2 cala więcej z przodu robi zauważalną korzyść komfortową, bez większych strat na areło-szpeed faktorze, te nędzne 0,2 cala mniej na zadku niewiele wnosi jeśli chodzi o trakcję, a czuć że kula się taki zestaw nieco żwawiej, za każdym razem jak wracam do pełnego zestawu 3,0 to banan na mordce gości i obiecuję sobie że już tak zostaje, do czasu aż przyjdzie wiosna i chęć na większe dystanse w krótszym czasie po ~sezonie cały cykl powtarzam. Zadługo&nieczytałem - jeśli ramiak pozwala, to należy żonglować rozmiarami wedle kaprysu i korzystać z dobrodziejstw inwentarza nie ma się co sztywno nastawiać która opcja lepsza, a dostosowywać zestaw do kaprysu i okoliczności. Pyrsk!1 punkt
-
Jak ktoś płakał , że S-Works Tarmac za 70 patoli to drożyzna to ma............😆 A gość od Treka zapomniał dodać - rama z 14 karatowego złota z XTR wysadzanym diamentami. 🤣 https://allegrolokalnie.pl/oferta/mobilna-stacja-naprawy-rowerow1 punkt
-
Nie opłaca się. Posiadając amortyzator powietrzny, potrzeba spełnić odpowiednie warunki: umieć ustawić taki amortyzator, posiadać pompkę do amortyzatora, wymagany jest co najmniej raz w roku serwis. Potrzebna jest wymian olei i sprawdzenia uszczelnień, można to zrobić samemu, lub zlecić serwisowi jeśli znajduje się taki w okolicy który zajmuje sie obsługą takiego amortyzatora, to raczej nie są rzeczy które załatwisz w kilkadziesiąt złotych. Popularność amortyzatorów powietrznych rozpowszechniła się w MTB głownie ze względu na obniżenie wagi. Amortyzatory w crossach to nie jest ta liga ktora znajdziemy w mtb, dlatego gdyby mi zależało na rowerze crossowym z amortyzatorem powietrznym, wybrał bym mtb. w tej kategorii masz o wiele lepszy i większy wybór. Rowery crossowe jeżdżą w lekkim terenie o niewielkich nierównościach z niewielką pracą skoku, tutaj sprężyną daje radę. Czy opłaca się dokładać 1,3k do amortyzatora, zależy jaki tam jest amortyzator. Amortyzator od SR Suntour cena to ok 800PL, od Rock Shox Paragon już można dostać za 1000pln. Osobiście przy kupnie crossa nie skupiał bym się za bardzo na osprzęcie. jak to ma być rower do jazdy rekreacyjnej to wystarczy tylko regularnie zadbać o rower, regularny serwis i nie trzymać pod chmurką lub w innych badziewnych warunkach, a będzie służył latami.1 punkt
-
W stylu retro. No właśnie to guzik nie retro... to będzie grat. Może ja nie robię w odbiorze zbyt miłego wrażenia ale uwierz mi jestem życzliwym człowiekiem. Moim zdaniem (inni mogą sobie mieć inne) albo z pełnym zrozumieniem tematu składasz rower retro retro i godzisz się na to ze będzie miał właściwości jezdne 5 razy gorsze niż zakichany najtańszy vento za 1200zl z oeliksa ale robisz to dla frajdy z renowacji, dobierania po "czeskich stronach" obejmy dokładnie z 1971-szego roku - duszy, zachwytu nad odtworzonym ręcznie paskiem od nosków albo darowujesz sobie retro i kupujesz właśnie owo "vento" bo taniej, łatwiej i LEPIEJ! Jeżeli wybierzesz inną niż te dwie drogi to dostaniesz na końcu kiepski rower z przypadkowymi częściami, na dodatek droższy niż technicznie lepszy nowocześniejszy "vento". Po prostu wyjdzie grat bez duszy na jakich żarcie rozwożą Hindusi PS. "renowacja" oraz "projekt" maja konkretne znaczenia. Poskładanie z byle czego roweru nie ma nic wspólnego ani z projektowaniem ani renowacją1 punkt
-
@spidelli, imho, do wyżej wspomnianego celu najlepszy będzie klasyczny stojak serwisowy na tylny trójkąt, np: https://bitul.pl/pl/p/STOJAK-SERWISOWY-RS001/218 Mam i polecam, choć cena ostatnio skoczyła. Zdecydowanie wygrywa z popularnymi tanimi "czarnymi" stojakami. Swoje waży, ale nie za dużo, płynna regulacja haków, no i spawy trzymają.1 punkt
-
1 punkt
-
Ale to bzdura (kompletna) jest. Mam treka madone serii 6 z 2013 roku z prostą kierownicą. Wygląda i jeździ rewelacyjnie. Karykatura to jedynie "w głowie", pochodna nastawienia. Trek miał w ofercie madone 3.1 na ramie karbonowej, na identycznej był oferowany też fitness. Od kilku lat mam wyścigową szosę przerobioną na flata. Zamiast fabrycznego mostka 100 mm w szosie flat jest podpięty do 110tki. Ja nie straciłem na tym nic a zyskałem dużo.1 punkt
-
Wiadomix ale jednak człowiek się łudzi i ma nadzieję. @abdesigna później Jasiu robi karierę w socialmediach, staje się celebrytą do naśladowania, ma kupę siana, nie tylko w butach i namawia do takiego życia, kupa się toczy i przybiera na rozmiarach. 😉 W Biedronce są zeszyty i długopisy z Jasiem, lody, słodycze, bluzy, piórniki i plecaki 😉 Jasiu zostaje prezydentem 🪄 W sumie to już jest 😁1 punkt
-
Dodałbym jeszcze, że podstawą do taniej jazdy jest ignorancja. Kategorycznie nie wsiadamy na rowery znajomych, szczególnie jeśli są lepsze. Pod żadnym pozorem nie dotykamy mocniejszych hamulców czy amora, a już zdecydowanie nie, jeśli sami mamy kowadło. Sprężynę znaczy, ale ignorancja sprawia, że nie wiemy co to kowadło. Opony to tylko taka prezerwatywa na koła i nie warto wnikać dalej. A jakiś DT Swiss ewidentnie zawiera w sobie słowo Szatan, jak się poprzestawia litery i doda kilka innych1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Panowie, taka nauka - po jedzeniu ptak ma problemy ze wznoszeniem się. Wiesz, że będziesz latał ptakiem? Nie obżeraj się przed startem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Mój też ukończony. Zostało tylko okleić ramę w czułych miejscach. Od ostatniego zdjęcia zmienił się damper, tylna tarcza i mostek. W planach jest obniżenie kierownicy o te 15-20mm, ale najpierw sobie to potestuję.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00