Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 08.02.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
12 punktów
-
12 punktów
-
Bo jeszcze jedno z budowy na rowerowej Trasie Pojezierzy Zachodnich.11 punktów
-
10 punktów
-
8 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Nie bądź jak inne gołodupce na tym forum, bierz urlop i startuj w ultra. Przepraszam, ale to tylko cytat z innego tematu. Nie miałem zamiaru urazić forumowiczów. Zainteresowani będą wiedzieć o co chodzi 😉. Odnośnie tematu - kup nowy rower, bo masz zapewne pieniądze. W tego nie warto inwestować.3 punkty
-
Chyba sam podświadomie znasz odpowiedź na to pytanie, no nie bardzo jest sens. Spd to dobry kierunek, ewentualnie fajne siodło bo też możesz je później przełożyć. Odkładać kasę i jeździć, czego byś nie zrobił z tym rowerem to i tak będzie Cię ciągnęło do zmiany.3 punkty
-
2 punkty
-
Czysta demagogia. Ta zasłyszana opinia może dotyczyć szosowych SPD SL, gdzie istotnie, żle ustawione bloki mogą zrobić krzywdę. Jednak SPD przeznaczone do MTB mają tak duży luz roboczy, że chyba trzeba by dokumentnie spierniczyć montaż bloków żeby pogruchotać sobie kolana. Oczywiście taka sytuacja może mieć miejsce, ale jeśli nie mamy pojęcia jak ustawić bloki, to lepiej zlecić to lub udać się do kogoś kto wie co i jak. Jak ze wszystkim zresztą 😆 To chyba dotyczyło SPD vs SPD SL. Na trasach w przedziale 80-100km również ?2 punkty
-
2x Tufo Gravel Swampero 40c 😄 @ChuChu + zestaw błotników topeak defender TX + Rock Shox Paragon Gold2 punkty
-
Mówimy o 27.5x3.0 przód i tył 🙂 A to z tego ta cała konfuzja wynikła ... nie dodałem że to 27.5 a nie 29. To przepraszam. Jednakże w tyle jest sporo więcej miejsca niż w poprzednim Muirwoods i w Genesis HL. 29x2.6 też na tył wchodzi. Linii łańcucha nie pokażę jeszcze, bo nie mam ani korby ani łańcucha. Na razie mam koła, rurki i ramę. Docelowo trafi tam napęd 1x10, więc się specjalnie linią łańcucha nie przejmuję.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Mamy to Rys historyczny - rower powstał trochę przez przypadek, szukałem względnie taniego framesetu, na którym mógłbym poćwiczyć zabawę palnikiem. Z czasem fura zaczęła we mnie 'rosnąć' i ostatecznie postanowiłem to poskładać do kupy, ale z zamiarem wypróbowania co i jak i ewentualnego pchnięcia dalej. Potem trafiłem okazyjnie na OLX korbę Middleburna i przepadłem :] Oczywista inspiracja pewnym uprzejmym Duńczykiem, który swoją działalnością doprowadził ro renesansu retro MTB w wersji takiej jak poniżej, dodatkowo podkreślona subtelną wlepą #rideslowdiewhenever - i wszystko jasne. Taka fura moim zdaniem nadaje się głównie do jazdy po mieście, ewentualnie na krótkodystansowe szutrowanie. Ale to się nawet dobrze składa, bo odkąd pozbyłem się czerwonej Kuwaharki, to bujałem się wszędzie Puffinem na 29+ co jest średnio optymalne Także GT na razie zostaje, a potem się zobaczy. Pyrsk! Wincyj fotek TU2 punkty
-
Takie tam netoperkowe tańcowanie - zdaje się, że ozdrowieńców2 punkty
-
W rebach od 2017 zaczęto stosować kurzówki flangless (bez kołnierza) ale nie we wszystkich do tego były 3 kompletnie różniące się modele w zależności od zakresu skoku.1 punkt
-
Chcesz byc bardziej pro? To usuń stopkę xd. Ale tak na serio to polecam ci filmy wstał sprzed kompa, bo ból może wynikać ze złej wielkości ramy czy ustawienia siodełka- może wymiana mostka na nieco dłuzszy/krótszy coś pomoże - jak już będziesz wiedział czy przypadkiem twój rower nie jest za duży bądź za mały. Co do siodła to też warto spróbować bo może być tak że przez źle ustawione siodło/niewygodne siodło kompensujesz rękoma masę ciała która powinna opierać się o 4 litery.1 punkt
-
E, nie widziałeś materiału, że najlepszy gravel na ultra to TM2 z bagażnikiem Taiffina za 800 - 900 zł + koszta wysyłki z UK Nalepka cudownie zmienia rower za 2 000 zł z korbą na kwadrat w rower za 6 000 zł Na poważnie - Team Marin ma wadę konstrukcyjną, jest kilka przypadków złamanych tylnych widełek. Producent ramy wymienia ale po co się bujać? Chyba że ktoś nie katuje roweru albo waży mało... Naprawdę przegapiłem moment, kiedy z DSX przeskoczyliście na TM DSX 2 albo FS z amorem też jest opcją. Korbę na kwadrat zmienisz na korbę na kwadrat, w najlepszym wypadku na octalinka. Sztywne osie też nie są must have ale z tym też zostaniesz - nic nie zrobisz. Po prostu kupujesz rower ze starymi standardami i bez opcji znaczącego ulepszenia. Jak wspomniał przedmówca - w rowerze budżetowym to jest ok ale czy Ci/Wam to wystarczy? Moja żona ma Treka DS 3, kupiony ze 3,4 lata temu, ciężkie toto, na kiepskim osprzęcie. Ale opękała na nim 3 wyprawy sakwiarskie, w sumie ponad 2 500 km, pewnie drugie tyle w krótszych i dłuższych wypadach. Nie przekonasz jej, że to kloc, ona jest zadowolona, rower trwały, serwis jej robią w sklepie, jest na "ty" z obsługą, wszyscy zadowoleni, włącznie ze mną Ale pomału dojrzewa do drugiego, lżejszego i szybszego roweru1 punkt
-
Kupilem meridę big nine 500 lite. Czekam na dostawę Dzięki za pomoc.1 punkt
-
Ceny speca już poleciały u nas w sklepie ale tylko MTB. Szosa dalej trzyma fason.1 punkt
-
To nie jest zasłyszana opnia, nie jesteś jedyną osobą, która na spd jeździ(ła). Internet jest pełen przypadków osób, które miały problem z kolanami na pedałach spd (czy to w wersji mtb czy sl). I tak, dobrze ustawione bloki pomogą, dobrze ustawione siodełko również, dobrane wkładki/customowe wkładki również, ale niekoniecznie problem w 100% rozwiążą. I o tym potencjalnym wysiłku, który w dopasowanie pedałów spd trzeba włożyć chciałem autorowi wspomnieć - to nie zawsze jest coś w stylu plug&play (choć u niektórych tak może być). Niektórzy naprawdę zachowują się jak sekciarze. Nie można, napisać nic co burzyłoby pomnik czemuś czemu są oddani, bo inaczej od razu atakują jak rottweilery Dla niektórych jest to Tusk, dla niektórych Kaczyński, a jeszcze dla innych pedały SPD Nie, spd-sl (z tego co pamiętam) vs płaskie. Na trasie 20 km, którą przejechałem wieeeeeeeeeele razy. Dlaczego na trasach dłuższych miałoby mieć większy wpływ niż na krótszych? Akurat na dłuuuugich objawia się największa zaleta płaskich pedałów: można bez problemu zmieniać pozycję stopy.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
U mnie w Konie też było na styk. I to z korbą 52mm, więc i linia łańcucha była takase. Jeśli na dużą zębatkę zagląda się z łańcuchem rzadko to nie problem. Ale jak częściej, a opona może być ubłocona - wtedy zaczyna się problem.1 punkt
-
Będzie, będzie zabawa! Będzie się działo! Dobra, to idę po chipsy i czytam kolejny temat o SPD... Nie, nie pójdę jednak, w robocie jestem 🙂. Może wystarczyło pokombinować coś z mostkiem? Nie wiem co takiego musiałoby być nie tak z odpowiednio dobranym rozmiarem ramy żeby było tak źle. 🤔 Patrząc na zdjęcia niektórych rowerów z innych tematów to aż dziw, że one jeżdżą 🤣.1 punkt
-
Ja tam o MTB, to się nie będę wypowiadał, ale na gravelowych grupach regularnie są osoby, które narzekają na ból po przejściu na spd. Sam zresztą się do nich częściowo zaliczam (tak jak po zmianie wkładek i pewnym przesunięciu bloków/siodła jest sporo lepiej niż było, ale na ultra... i tak zazwyczaj jakiś ból odczuwam). Do tego buty spd są często wąąąąskie, mają niski przód i jest je po prostu znacznie ciężej dobrać, szczególnie jak ktoś ma w miarę szeroką stopę czy wysoką przednią część stopy. Zresztą, u bikefitterów jedną z głównych usług jest właśnie odpowiednie ustawianie bloków spd, dobieranie wkładek do butów itd. W przypadku butów pod płaskie pedały nikt sobie tym głowy nie zawraca, bo... problemy występują po prostu znacznie rzadziej. Co do stabilności, to ja miewałem problemy ze stabilnością jedynie na płaskich, plastikowych pedałach, gdy padało. SPD będą dawały pewną przewagę przy mocnych sprintach, przyspieszaniu w zakretach, nieco pomogą przejechać przez ciężkie błoto albo piach, ale jednocześnie zwiększają ryzyko upadku w takich warunkach. Jeden z forumowiczów ostatnio linkował testy kolesi z gcn, z których wynikało, że różnice w szybkości/generowanej mocy na spd/płaskich pedałach są pomijalne. I ja średnie na trasie dom-praca-dom mam prawie takie same.1 punkt
-
Do dzisiaj nie wiem dlaczego kupiłem kombii od volvo kiedy podobała mi się ar spider1 punkt
-
Jak wyżej, inwestowanie w ten rower nie ma sensu. Dotyczy to także siodełka, bo ... inne siodełko będzie wygodne na obecnym a inne może być na docelowym (kwestia innej pozycji na rowerze). SPD - tak, i nie. To znaczy jeżeli nie zamierzasz być wśród tych walczących o wygraną, to i tak raczej Ci wiele nie dadzą (największe zyski są przy "agresywnej" jeździe), a są potencjalną przyczyną (przy nieoptymalnym ustawieniu czy dopasowaniu do stopy) dodatkowych problemów: bóle kolan, stóp. Jazda 50km-> 100 km, to nie powinien być żaden problem, po prostu dłużej jedziesz. No chyba że mówimy o jakimś bardzo wysokim tempie.1 punkt
-
Ujmę to tak - każda złotówka zainwestowana w ten rower to złotówka mniej na inny rower. Bo to najtańsza rama, i nikt się nad takimi detalami nie zastanawiał. Dla mnie rowery Lazaro to są rysowane na kolanie, albo spawane z rurek jakie akurat są pod ręką - ergonomią nie grzeszą. Znam niejedną osobę która określała je jako "niewygodne" - a problemy zniknęły po przesiadce na coś z wyższej półki. Barki i drętwiejące palce to po pierwsze chwyty - trzeba zmienić na wygodniejsze, po drugie pozycja na rowerze, a po trzecie - może to być wina taniego widelca. Widzę to po tym jak w miejskim fitnessie zmieniłem najtańszy widelec stalowy na coś lepszego, cieńszego, CrMo - komfort jazdy znacząco się poprawił. Wyrzuć tego taniego Mitasa na śmietnik - bo to i kiepska guma, i spora waga, i kup sobie coś bardziej szosowego - np. Conti Ride Tour, Contact, może coś z Kendy - są niedrogie, wcale nie takie ciężkie, i trwałe. https://allegro.pl/oferta/opona-kenda-700x32c-k1053-kwick-trax-30tpi-czarna-11354053467 Do tego zmiana chwytów - to już indywidualna sprawa. I więcej bym nie inwestował - tylko odkładał do skarbonki.1 punkt
-
Wg mnie 19 cali. Romet kontra Unibike - Unibike ma lepsze hamulce, ale te w Romecie spokojnie wystarczą. Unibike ma miększe przełożenia - 26x36 kontra 26x32 w Romecie. Unibike ma lepsze piasty i pewnie również koła. @markos17, popatrz dla porównania na gorszy osprzętowo Giant Roam 2 z napędem 2x9 (przełożenia jeszcze twardsze niż w Romecie) bądź decathlonowski Riverside 920 z napędem 1x11 (najtwardsze przełożenia). Na Twoim miejscu raczej bym szukał "miękkiego" napędu. @szy, nie gadaj! Ja sprzedałem dwa lata temu i do tej pory żałuję, a błotniki założyłem dopiero jak przestałem ciągać przyczepkę 🤣.1 punkt
-
W SuperB obrót głowicy jest blokowany gałką, ale tam są uzębione tarcze (grube zęby) - nie ma szans, by się łapa przekręciła, tylko, że ustawienie kąta jest skokowe - co ząb. Tak na oko co jakieś 10 stopni. Rower da się ustawić pod kątem, ale jak będzie duże niewyważenie to strach - bo siły w łapie będą duże - nawet nie próbuję np. dać roweru w pionie trzymanego za sztycę, bo mam dropery i nie będę ich na maksa ściskał. Poza tym przy dużym niewyważeniu rower może się też obrócić w łapie. Jednak sama łapa w osi poziomej się nie obróci - zęby są bardzo mocne. Do warsztatu tego stojaka nie polecę - przy różnych rowerach co chwilę, regulowanie łapy może być uciążliwe, a w warsztacie nie jest potrzebny składany stojak, ale sztywny. Jednak do celów amatorskich powiem, że to przynajmniej średnia półka.1 punkt
-
Ostatnio tak próbowałem - za długo nie dalem rady, teren z lekka pofalowany i pod górkę mnie odsadziła. A kobita jak zobaczyła, że jej siadłem na ogon to jeszcze przyśpieszyła... Może myślała, że zbok jakiś w obcisłych gaciach 😁1 punkt
-
Kupiłem Bindi Petzla, chociaż założenia ciut inne - jak najlżejsza i na USB (cel: sakwy). Ciut poza budżetem, bo pod 200 zł. Ale fanie świeci.1 punkt
-
wypoziomuj siodełko i poeksperymentuj z jego wysokością. Najlepsza zmiana i stosunkowo tania to kupno szybkich opon. W drugiej kolejności piasta pod kasetę i sztywna korba (czyli napęd). Cała reszta z twojej listy da ci marginalną zmianę bez znaczenia dla amatora. Przy czym przeskok z 50 do 100 w sezon może być ciężki.1 punkt
-
Jeśli chcesz wykorzystywać rower rekreacyjnie, myśl o trekkingu. W TPK raczej nie sprząta się dróg ;), więc - na chłopski rozum - jedną z pierwszych rzeczy, jakie dokupisz, i tak będą błotniki. I przejrzyj tez inne marki ze sklepów rowerowych - zobacz rzadsze marki w rowerystylowe.pl, zobacz Raymona w Centrum Rowerowym, zobacz piękne Gazelle na gazelle.pl, trekkingi o ładnej linii ma Trek, jeśli dobrze pamiętam - to Specialized ma przedłużony błotnik, jakby z myślą o Twoich dzieciach Cross w rekreacyjnym, miejsko-rodzinnym użyciu jest dość niepraktycznym rowerem. Szy.1 punkt
-
A rozpoznaje ktoś tego Marzocchi Bombera z okolic ( chyba) 2000 roku jeszcze z piwotami ale już grubą osią? co w nim siedzi ? czy to ciekawostka?1 punkt
-
1 punkt
-
Bydgoszcz 2023 ... Zachem DARK Edition ? Dla odważnych jazda na pumptracku po dnie jeziorka "zielona".1 punkt
-
A nie myślałeś żeby, jeszcze przed wyjazdem, przeznaczyć część swojej wielkiej fortuny na zakup słownika ortograficznego, a urlop, zamiast na jazdę na trzykołowym rowerku wykorzystać na lekturę tegoż i przyswajanie zasad gramatyki i poprawnej pisowni ? 😆1 punkt
-
żadnego... inni producenci w tych kwotach oferują lepsze, lżejsze i na dodatek tańsze rowery. Porównaj sobie te Gianty np. z tym rowerem: https://skiteam.pl/rowery-przelajowe---cyklo-cross/820-rower-cube-551200-sl-road-pro-4054571374417.html?gclid=EAIaIQobChMI46GhhpGD_QIVpkiRBR20nQAKEAQYAyABEgJ-1vD_BwE1 punkt
-
A może jednak ... https://immotion.pl/rowery-gorskie/2250-rower-gorski-specialized-rockhopper-sport-29-2.html https://immotion.pl/rowery-elektryczne/1967-rower-elektryczny-specialized-turbo-levo-hardtail-1.html https://immotion.pl/rowery-elektryczne/2305-rower-elektryczny-specialized-turbo-levo-alloy-2.html https://immotion.pl/rowery-szosowe/2960-rower-szosowy-specialized-roubaix-pro-2.html https://immotion.pl/rowery-przelajowe/2233-rower-przelajowy-specialized-crux-pro-2.html Specjalized tylko jak była mowa na filmie i tylko ten sklep czy jeszcze gdzieś, ktoś. Wszyscy tu pisali że nie możliwe, mówili o podwyżkach a jednak coś jest na rzeczy.1 punkt
-
No to ja może klasycznie... NIE OGLĄDAĆ/SŁUCHAĆ PRZY DZIECIACH! oraz oczywiście: Wciąż bawi.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00