Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      4 519


  2. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      896


  3. keltu

    keltu

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      1 874


  4. Strek

    Strek

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      823


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.02.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo słońce wyjrzało zza chmur.
    13 punktów
  2. Bo żeby nie było, u mnie też świeciło
    12 punktów
  3. Oprócz błękitnego nieba nic nam więcej nie potrzeba.
    12 punktów
  4. Bo jeszcze jedno z budowy na rowerowej Trasie Pojezierzy Zachodnich.
    11 punktów
  5. Bo brak prądu w pensjonacie okazją do mycia roweru po trasie
    10 punktów
  6. Bo po pracy dobrze odstresować się w lesie
    8 punktów
  7. Piękna geometria, kąty i długość, kunszt inżynierii Na bazie tej ramy można zrobić wszystko, no prawie wszystko, nie wejdzie tam @rambolbambol 27,5 na 3" 😁
    6 punktów
  8. Bo..., lubię te ukryte po lasach stare brukowane odcinki.
    6 punktów
  9. 5 punktów
  10. Ostrzegam, projekt jest w fazie "kolejna rama schowana przed żoną na strychu". Projekt zakłada złożenie roweru dla syna idącego w ślady Mini Muirwoodsa złożonego niedawno dla córki. Rama ma rozmiar S (42cm), jakby ktoś pytał.
    4 punkty
  11. Bo jak już mówimy o brukowanych odcinkach, to też mam na jednej ze swoich ulubionych tras taki, ża nawet na Paris-Roubaix by się nie powstydzili 😁
    4 punkty
  12. 3 punkty
  13. Nie bądź jak inne gołodupce na tym forum, bierz urlop i startuj w ultra. Przepraszam, ale to tylko cytat z innego tematu. Nie miałem zamiaru urazić forumowiczów. Zainteresowani będą wiedzieć o co chodzi 😉. Odnośnie tematu - kup nowy rower, bo masz zapewne pieniądze. W tego nie warto inwestować.
    3 punkty
  14. Chyba sam podświadomie znasz odpowiedź na to pytanie, no nie bardzo jest sens. Spd to dobry kierunek, ewentualnie fajne siodło bo też możesz je później przełożyć. Odkładać kasę i jeździć, czego byś nie zrobił z tym rowerem to i tak będzie Cię ciągnęło do zmiany.
    3 punkty
  15. Czysta demagogia. Ta zasłyszana opinia może dotyczyć szosowych SPD SL, gdzie istotnie, żle ustawione bloki mogą zrobić krzywdę. Jednak SPD przeznaczone do MTB mają tak duży luz roboczy, że chyba trzeba by dokumentnie spierniczyć montaż bloków żeby pogruchotać sobie kolana. Oczywiście taka sytuacja może mieć miejsce, ale jeśli nie mamy pojęcia jak ustawić bloki, to lepiej zlecić to lub udać się do kogoś kto wie co i jak. Jak ze wszystkim zresztą 😆 To chyba dotyczyło SPD vs SPD SL. Na trasach w przedziale 80-100km również ?
    2 punkty
  16. 2x Tufo Gravel Swampero 40c 😄 @ChuChu + zestaw błotników topeak defender TX + Rock Shox Paragon Gold
    2 punkty
  17. Mówimy o 27.5x3.0 przód i tył 🙂 A to z tego ta cała konfuzja wynikła ... nie dodałem że to 27.5 a nie 29. To przepraszam. Jednakże w tyle jest sporo więcej miejsca niż w poprzednim Muirwoods i w Genesis HL. 29x2.6 też na tył wchodzi. Linii łańcucha nie pokażę jeszcze, bo nie mam ani korby ani łańcucha. Na razie mam koła, rurki i ramę. Docelowo trafi tam napęd 1x10, więc się specjalnie linią łańcucha nie przejmuję.
    2 punkty
  18. bo nieco dłużekj tu zabawiliśy w drodze do Wiednia... 😃 nie bez powodu... 🤣 Hostinec U Štamgastů Hukvaldy, Czechy
    2 punkty
  19. Mamy to Rys historyczny - rower powstał trochę przez przypadek, szukałem względnie taniego framesetu, na którym mógłbym poćwiczyć zabawę palnikiem. Z czasem fura zaczęła we mnie 'rosnąć' i ostatecznie postanowiłem to poskładać do kupy, ale z zamiarem wypróbowania co i jak i ewentualnego pchnięcia dalej. Potem trafiłem okazyjnie na OLX korbę Middleburna i przepadłem :] Oczywista inspiracja pewnym uprzejmym Duńczykiem, który swoją działalnością doprowadził ro renesansu retro MTB w wersji takiej jak poniżej, dodatkowo podkreślona subtelną wlepą #rideslowdiewhenever - i wszystko jasne. Taka fura moim zdaniem nadaje się głównie do jazdy po mieście, ewentualnie na krótkodystansowe szutrowanie. Ale to się nawet dobrze składa, bo odkąd pozbyłem się czerwonej Kuwaharki, to bujałem się wszędzie Puffinem na 29+ co jest średnio optymalne Także GT na razie zostaje, a potem się zobaczy. Pyrsk! Wincyj fotek TU
    2 punkty
  20. Takie tam netoperkowe tańcowanie - zdaje się, że ozdrowieńców
    2 punkty
  21. W rebach od 2017 zaczęto stosować kurzówki flangless (bez kołnierza) ale nie we wszystkich do tego były 3 kompletnie różniące się modele w zależności od zakresu skoku.
    1 punkt
  22. Doszedłem do wniosku że Baran plus 40kg przyczepa z dwójką dzieci plus teren leśny plus wiosenne roztopy to wyjątkowo głupi pomysł. W związku z tym faktem na podstawie zgliszcz kupionych za 800zł składam "suspension flat bar gravel", czyli rower crossowy z pełnymi błotnikami i napędem alfine, jako holownik/zimową dojazdówkę. To mój debiut z tufo, ale za 240zł żal było nie wziąć kompletu.
    1 punkt
  23. Chcesz byc bardziej pro? To usuń stopkę xd. Ale tak na serio to polecam ci filmy wstał sprzed kompa, bo ból może wynikać ze złej wielkości ramy czy ustawienia siodełka- może wymiana mostka na nieco dłuzszy/krótszy coś pomoże - jak już będziesz wiedział czy przypadkiem twój rower nie jest za duży bądź za mały. Co do siodła to też warto spróbować bo może być tak że przez źle ustawione siodło/niewygodne siodło kompensujesz rękoma masę ciała która powinna opierać się o 4 litery.
    1 punkt
  24. E, nie widziałeś materiału, że najlepszy gravel na ultra to TM2 z bagażnikiem Taiffina za 800 - 900 zł + koszta wysyłki z UK Nalepka cudownie zmienia rower za 2 000 zł z korbą na kwadrat w rower za 6 000 zł Na poważnie - Team Marin ma wadę konstrukcyjną, jest kilka przypadków złamanych tylnych widełek. Producent ramy wymienia ale po co się bujać? Chyba że ktoś nie katuje roweru albo waży mało... Naprawdę przegapiłem moment, kiedy z DSX przeskoczyliście na TM DSX 2 albo FS z amorem też jest opcją. Korbę na kwadrat zmienisz na korbę na kwadrat, w najlepszym wypadku na octalinka. Sztywne osie też nie są must have ale z tym też zostaniesz - nic nie zrobisz. Po prostu kupujesz rower ze starymi standardami i bez opcji znaczącego ulepszenia. Jak wspomniał przedmówca - w rowerze budżetowym to jest ok ale czy Ci/Wam to wystarczy? Moja żona ma Treka DS 3, kupiony ze 3,4 lata temu, ciężkie toto, na kiepskim osprzęcie. Ale opękała na nim 3 wyprawy sakwiarskie, w sumie ponad 2 500 km, pewnie drugie tyle w krótszych i dłuższych wypadach. Nie przekonasz jej, że to kloc, ona jest zadowolona, rower trwały, serwis jej robią w sklepie, jest na "ty" z obsługą, wszyscy zadowoleni, włącznie ze mną Ale pomału dojrzewa do drugiego, lżejszego i szybszego roweru
    1 punkt
  25. Na wstępie powiem, że jestem zaskoczony liczbą odpowiedzi! dzięki każdemu za wkład! Odpowiadając tematycznie (bez żadnej kolejności): - spd. Dlaczego o nich myślę? po pierwsze z ciekawości - jak się w czymś takim jeździ. po drugie - zauważyłem, że mam jakiś niekontrolowany odruch podkurczania palcy u stóp podczas pedałowania, po pewnym czasie czuję mrowienie w stopach. Jeśli świadomie rozluźnię wtedy stopę i o tym myślę to przechodzi. Zauważyłem to, że robię to, żeby utrzymać stopę w optymalnej pozycji. Tym bardziej im wyższą mam kadencję (najczęściej koło 100rpm). Wczoraj pierwszy raz trenowałem na siłowni na rowerze z noskami i nie musiałem spinać stopy, żeby utrzymać ją na pedale. Nie zależy mi więc na wydajności, co bardziej na tym, żeby nie musieć utrzymywać stopy i pilnować pozycji mięśniami, tylko móc rozluźnić mięśnie, które nie pchają. I jak w tym kontekście się mają spd? Pomogą, czy wręcz przeciwnie? - ta kenda kwick będzie w czymkolwiek lepsza od mitasów? ona jest nawet tańsza od nich a myślałem, że te mitasy to było najtańsze co mogłem kupić Sprawdziłem też wagę mitasów i tych continentali contact i... jest taka sama, wszystkie te gumy ważą w okolicach 700g (continentale contact 1.4' ważą 610g). Tylko te kendy wg. specyfikacji są lżejsze (ale też mniejsza szerokość). Przy czym nie wydaje mi się, żeby wkładanie węższych opon od obecnych miało sens przy mojej jeździe. Czasami 'zabłądzę' gdzieś w jakieś błoto (rzadziej piaski) i wtedy już te obecne opony okazują się dość wąskie. - gripy - od dawna założone ergony gp1. Dobra, to chyba po raz kolejny potwierdzacie moje przemyślenia - zostawić rower, dbać, jeździć, a docelowo zostawić go na dojazdy do sklepu, a do zabawy i treningów kupić coś nowego... No nic, trudno się mówi Jeszcze raz - dzięki.
    1 punkt
  26. Kupilem meridę big nine 500 lite. Czekam na dostawę Dzięki za pomoc.
    1 punkt
  27. Ceny speca już poleciały u nas w sklepie ale tylko MTB. Szosa dalej trzyma fason.
    1 punkt
  28. Kiedy masz Knoga, a chcesz mieć Petzla Bindi, wykorzystaj materiały: -gumka ze starej maski ffp2 -kasetka po starym filmie bez szpulki albo inna rurka korek o średnicy kierownicy i włala można w namiocie czy na biwaku mieć żarówkę na głowie 😀 resajkling!!!
    1 punkt
  29. Ja tam o MTB, to się nie będę wypowiadał, ale na gravelowych grupach regularnie są osoby, które narzekają na ból po przejściu na spd. Sam zresztą się do nich częściowo zaliczam (tak jak po zmianie wkładek i pewnym przesunięciu bloków/siodła jest sporo lepiej niż było, ale na ultra... i tak zazwyczaj jakiś ból odczuwam). Do tego buty spd są często wąąąąskie, mają niski przód i jest je po prostu znacznie ciężej dobrać, szczególnie jak ktoś ma w miarę szeroką stopę czy wysoką przednią część stopy. Zresztą, u bikefitterów jedną z głównych usług jest właśnie odpowiednie ustawianie bloków spd, dobieranie wkładek do butów itd. W przypadku butów pod płaskie pedały nikt sobie tym głowy nie zawraca, bo... problemy występują po prostu znacznie rzadziej. Co do stabilności, to ja miewałem problemy ze stabilnością jedynie na płaskich, plastikowych pedałach, gdy padało. SPD będą dawały pewną przewagę przy mocnych sprintach, przyspieszaniu w zakretach, nieco pomogą przejechać przez ciężkie błoto albo piach, ale jednocześnie zwiększają ryzyko upadku w takich warunkach. Jeden z forumowiczów ostatnio linkował testy kolesi z gcn, z których wynikało, że różnice w szybkości/generowanej mocy na spd/płaskich pedałach są pomijalne. I ja średnie na trasie dom-praca-dom mam prawie takie same.
    1 punkt
  30. Nie zgadzam się z punktem SPD. Ten system to przede wszystkim stabilność nogi na pedale. Nie ma znaczenia czy jeździsz rekreacyjnie, czy się ścigasz. Żeby sobie zrobić krzywdę złym ustawieniem, zwłaszcza w MTB, trzeba naprawdę się postarać.
    1 punkt
  31. ... dając jeszcze 4mm luzu po każdej ze stron. Chodzi o opony 27.5 x3.0!
    1 punkt
  32. Do dzisiaj nie wiem dlaczego kupiłem kombii od volvo kiedy podobała mi się ar spider
    1 punkt
  33. Jak wyżej, inwestowanie w ten rower nie ma sensu. Dotyczy to także siodełka, bo ... inne siodełko będzie wygodne na obecnym a inne może być na docelowym (kwestia innej pozycji na rowerze). SPD - tak, i nie. To znaczy jeżeli nie zamierzasz być wśród tych walczących o wygraną, to i tak raczej Ci wiele nie dadzą (największe zyski są przy "agresywnej" jeździe), a są potencjalną przyczyną (przy nieoptymalnym ustawieniu czy dopasowaniu do stopy) dodatkowych problemów: bóle kolan, stóp. Jazda 50km-> 100 km, to nie powinien być żaden problem, po prostu dłużej jedziesz. No chyba że mówimy o jakimś bardzo wysokim tempie.
    1 punkt
  34. @spidelli znalazłem filmik Za tym SuperB przemawia metalowa głowica. Minusem jest średnia regulacja rozwarcia szczęk. Może to mieć znaczenie jak na zmianę łapiemy rower np. za ramy albo sztyce. Ciekawostka. Jest jeszcze taka wersja => https://www.szumgum.com/stojak-serwisowy-rowerowy-super-b-ws40.html Tyle, że bez płyty (do kupienia oddzielnie). Cena płyty raczej zaporowa, ale wydaje mi się, że to się da dorobić
    1 punkt
  35. W SuperB obrót głowicy jest blokowany gałką, ale tam są uzębione tarcze (grube zęby) - nie ma szans, by się łapa przekręciła, tylko, że ustawienie kąta jest skokowe - co ząb. Tak na oko co jakieś 10 stopni. Rower da się ustawić pod kątem, ale jak będzie duże niewyważenie to strach - bo siły w łapie będą duże - nawet nie próbuję np. dać roweru w pionie trzymanego za sztycę, bo mam dropery i nie będę ich na maksa ściskał. Poza tym przy dużym niewyważeniu rower może się też obrócić w łapie. Jednak sama łapa w osi poziomej się nie obróci - zęby są bardzo mocne. Do warsztatu tego stojaka nie polecę - przy różnych rowerach co chwilę, regulowanie łapy może być uciążliwe, a w warsztacie nie jest potrzebny składany stojak, ale sztywny. Jednak do celów amatorskich powiem, że to przynajmniej średnia półka.
    1 punkt
  36. Ostatnio tak próbowałem - za długo nie dalem rady, teren z lekka pofalowany i pod górkę mnie odsadziła. A kobita jak zobaczyła, że jej siadłem na ogon to jeszcze przyśpieszyła... Może myślała, że zbok jakiś w obcisłych gaciach 😁
    1 punkt
  37. Jeśli chcesz wykorzystywać rower rekreacyjnie, myśl o trekkingu. W TPK raczej nie sprząta się dróg ;), więc - na chłopski rozum - jedną z pierwszych rzeczy, jakie dokupisz, i tak będą błotniki. I przejrzyj tez inne marki ze sklepów rowerowych - zobacz rzadsze marki w rowerystylowe.pl, zobacz Raymona w Centrum Rowerowym, zobacz piękne Gazelle na gazelle.pl, trekkingi o ładnej linii ma Trek, jeśli dobrze pamiętam - to Specialized ma przedłużony błotnik, jakby z myślą o Twoich dzieciach Cross w rekreacyjnym, miejsko-rodzinnym użyciu jest dość niepraktycznym rowerem. Szy.
    1 punkt
  38. A rozpoznaje ktoś tego Marzocchi Bombera z okolic ( chyba) 2000 roku jeszcze z piwotami ale już grubą osią? co w nim siedzi ? czy to ciekawostka?
    1 punkt
  39. Bo... w końcu namiastka zimy J. Dąbie.
    1 punkt
  40. Bydgoszcz 2023 ... Zachem DARK Edition ? Dla odważnych jazda na pumptracku po dnie jeziorka "zielona".
    1 punkt
  41. Zjedz kawałek serniczka 😁 I poszukaj głębiej Pozdrow'er
    1 punkt
  42. A nie myślałeś żeby, jeszcze przed wyjazdem, przeznaczyć część swojej wielkiej fortuny na zakup słownika ortograficznego, a urlop, zamiast na jazdę na trzykołowym rowerku wykorzystać na lekturę tegoż i przyswajanie zasad gramatyki i poprawnej pisowni ? 😆
    1 punkt
  43. żadnego... inni producenci w tych kwotach oferują lepsze, lżejsze i na dodatek tańsze rowery. Porównaj sobie te Gianty np. z tym rowerem: https://skiteam.pl/rowery-przelajowe---cyklo-cross/820-rower-cube-551200-sl-road-pro-4054571374417.html?gclid=EAIaIQobChMI46GhhpGD_QIVpkiRBR20nQAKEAQYAyABEgJ-1vD_BwE
    1 punkt
  44. A może jednak ... https://immotion.pl/rowery-gorskie/2250-rower-gorski-specialized-rockhopper-sport-29-2.html https://immotion.pl/rowery-elektryczne/1967-rower-elektryczny-specialized-turbo-levo-hardtail-1.html https://immotion.pl/rowery-elektryczne/2305-rower-elektryczny-specialized-turbo-levo-alloy-2.html https://immotion.pl/rowery-szosowe/2960-rower-szosowy-specialized-roubaix-pro-2.html https://immotion.pl/rowery-przelajowe/2233-rower-przelajowy-specialized-crux-pro-2.html Specjalized tylko jak była mowa na filmie i tylko ten sklep czy jeszcze gdzieś, ktoś. Wszyscy tu pisali że nie możliwe, mówili o podwyżkach a jednak coś jest na rzeczy.
    1 punkt
  45. Pooglądaj jutuba, np serwis rs reverb, jakikolwiek. Oceń skalę trudności, sprawdź ceny narzędzi. Kumaty mechanik mający doświadczenie z taką sztycą, zakładając że nic nie jest zapieczone, to ze 30 minut. Pooglądaj serwisy innych sztyc tu poleconych, tych wymagających serwisu, odbudowy i całej reszty. Oceń jak się w tym względzie widzisz. Serwis 3 sztyc z kartridżem, bez żadnych narzędzi dedykowanych, praktycznie bez żadnych narzędzi (poza imbusem do demontażu jarzma i czegoś do złapania mechanizmu zwalniającego sztycę (jakiś klucz płaski, najczęściej) z reguły, (jeśli nic nie zgniło od zaniedbań) robię w 15 minut. Może szczęściarz ze mnie ale sztycę gianta miałem 3 lata i nie wymieniłem kardridża. W ascendzie na razie kilka miesięcy bez żadnego wkładu czasowego. Moje możliwości pozwalają nabyć praktycznie każdego droppera. Tylko zastanawiam się , przynajmniej w moim przypadku, po co. Przykładowo kardridż do ascenda to 150 zł. Jeśli mieszkałbym na koncu świata to kupiłbym wraz ze sztycą jeden zapas. I tak całość wyszłaby sztyca plus kardridż za niecałe 700. Miałem w mojej karierze - dwa ks'y, serwisowalne, pierwszy naprawiany gwarancyjnie, drugiego sprzedałem - trzy reverby, każdy serwisowany lub naprawiany przynajmniej 2 razy - taniego Ks'a, kardridżowego, zacinał się, ale , być może to urok wszystkich z mocowaniem linki pod siodlem - gianta contact kardridżowego - ascenda kardridżowego - satori kardridżowa, ale za tania żeby była dobra. Odrzucając dwie najtańsze na polu bitwy zostały 7 sztyc, 2 na kardridżu, 5 na serwisowych zestawach to awaryjne sztuki to 4 z 5 a kardridżowe zero. Jeśli mam przy wyborze kierować się tym jak coś działa to w przypadku np amotyzatora, hamulców różnice są wyczuwalne i mogą wpływać na decyzję. Natomiast to jak pracuje dropper bardziej (w przypadku tych działających lub popsutych w czasie gdy działały) jest zdeterminowane typem i konstrukcją manetki. Wszystkie sztyce ostatecznie miały zamienione fabryczne na chińską ztto, kopię woolftoth'a, na łożysku maszynowym. Takie moje spostrzeżenia
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...