Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 04.02.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
9 punktów
-
7 punktów
-
5 punktów
-
Tak się składa, że na północnym zachodzie naszego pięknego kraju polskie prognozy pogody się zupełnie nie sprawdzają i bardziej wiarygodne i oddające rzeczywiste warunki są te niemieckie 😁 A ja dzisiaj wybrałem się mtb aby się umęczyć w lesie na pagórkach (po niemieckiej stronie granicy nota bene) i wpadł mi jakiś patyk w tylne koło na zjeździe i wyrwał przewód tylnego hamulca z mocowań na tylnym trójkącie - na szczęście miałem kilka trytytek w podsiodłówce i ogarnąłem temat tak, żeby wrócić do domu3 punkty
-
Nowy w rodzinie, On One Huntsman. Cudów w osprzęcie nie ma niestety, napęd SX, hamulce Srama low level, koła budżetówki, opony drutówki. Gdzie mogłem to zrobiłem upgrade'a. Dodałem dropper, carbon kierownicę i RS 35 Gold amorek. W planach przełożenie napędu NX z Inbreda, opony i mleko. Zastanawiam się jeszcze czy nie przełożyć moich sprawdzonych hebli Schimano z Inbreda. Tak czy inaczej jest gdzie i co zmieniać. Waga około 15.5kg 😬3 punkty
-
Wyżej wspomniana Vittoria. Kolorki według ceny, gustu i dostępności. Barzo na przód, co by w lesie nie było lipy: 1) 2.25" wersja TLR https://www.decathlon.pl/p/opona-do-roweru-mtb-29x2-25-vittoria-barzo-tlr-wzmocniona/_/R-p-X8629479?mc=8629479&&cd=17694599510&ad=&kd=&gclid=EAIaIQobChMI7JK6hsj6_AIVUAqiAx3quQmZEAQYByABEgJxDvD_BwE&gclsrc=aw.ds 2) 2.1" wersja TNT https://www.sportpoint.pl/pl/opony-rowerowe-przeznaczone-do-mtb/31520-opona-vittoria-barzo-g20-29x21-czarno-antracyt-zwijana-tnt-11a00013-8022530017350.html?gclid=EAIaIQobChMI86uX-8r6_AIVCOuyCh1OcQLOEAQYBSABEgJQ4fD_BwE Mezcal na tył, co by po piachu i asfalcie dobrze szło: 1) 2.25" wersja TLR https://www.decathlon.pl/p/opona-do-roweru-mtb-29x2-25-vittoria-mezcal-tlr-wzmocniona/_/R-p-X8629480?mc=8629480&srsltid=Ad5pg_EVi155Vkap05GLfU0B3DwgeNL15WIneQIa7yGKno6n-Jjry53jrwM 2) 2.1" wersja TNT https://allegro.pl/oferta/vittoria-opona-mezcal-29x2-1-xc-tnt-graphene-g2-0-13132943800?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax_sc&ev_campaign_id=17958852426&gclid=EAIaIQobChMIvryas8r6_AIVjteyCh1GzwmwEAQYAiABEgI5Z_D_BwE3 punkty
-
3 punkty
-
Buty na rzepy i trzymadełka z żelkami do lookpedałów. @cervandes, @Eathan, dzięki za pomoc w podjęciu decyzji odnośnie kapciuchów2 punkty
-
Freizeitkarte jest jedną z najlepiej "narysowanych" map i ma jeszcze jeden atut "jest zoomowalna" . Jest też dostosowana do wielu aktywności - pieszej ,rowerowej, jeździeckiej, narciarskiej i wspinaczkowej. A mapy możesz wgrywać gdzie chcesz a w razie problemów ją w menu wyłączasz. Jak chcesz żeby Garmin szybko się odpalał i lekko pracował to wszystkie mapy na których akurat w regionie nie pracujesz wyłączaj w ustawieniach nawigacyjnych. Możesz zrobić taki eksperyment - odpal wszystkie mapy jakie masz i spróbuj uruchomić. Zobaczysz jak go to zamula - będzie mielił i mielił . A teraz wszystko wyłącz i zostaw tylko jedna mapę. Różnica jest i to kolosalna.2 punkty
-
2 punkty
-
A ja napiszę, że Dwa Mezcale G 2.0. Wybitnie trwałe, wybitnie odporne, niskie opory i jednocześnie sensowna dzielność terenowa. Race Kingów nie polecam do takiego zastosowania, bo one nie mają płaskiego czoła, nie kładą się na podłożu jak walec, tylko mają zaokrąglony balon, przez co wcinają się głębiej w piasek. Xkingi też mam, Race Sporty i też nie polecam - błyskawicznie znikną, a w terenie robią podobnie jak Mezcale, bo... są wąskie. 2.2 X-King a 2.25 Mezcal to chyba z 1cm różnicy w szerokości. Dawaj dwa Mezcale TNT G 2.0 i rób tubelessa.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Nie ma na to szans. Już do kasety 10-45 shimano proponuje przerzutkę z innym wózkiem niż do kasety 10-51.1 punkt
-
Bo pancerna. Wyobraź sobie, że od 2018 roku nie złapałem kapcia 😍 25kkm!1 punkt
-
1 punkt
-
I jeszcze - w MapSource jest narzędzie Mapa. Możemy nim wybrać tylko część danej mapy, np. dany region, jeśli wiemy, że przez najbliższe tygodnie się z niego nie ruszamy. To też ograniczenie ilości danych, jaką musi przemielić pamięć odbiornika. Szy.1 punkt
-
Składane koło no tego się nie spodziewałem temat ciekawy, ale dość taki rzadko spotykany, powodzenia !1 punkt
-
Kupuj ten rower śmiało. Serio1 punkt
-
1 punkt
-
Do 300 zł to jest dobra promocja na Lezyne Pro 80 na Greenbike https://www.greenbike.pl/lampka-rowerowa-przednia-lezyne-lite-drive-pro-115lux-310lumenow-stvzo-usb-p-8001.html?gclid=Cj0KCQiAofieBhDXARIsAHTTldpz1m6mOMXHS5k2nP3acS75U-yWMEOFggcVUG1WEJOPFgd1IgmUkyMaAofaEALw_wcB Za około 400 zł można kupić Ixona Rocka: https://www.rowertour.com/p/220198/lampka-przednia-busch-muller-ixon-rock?gclid=Cj0KCQiAofieBhDXARIsAHTTldovXZCZ-GWtydsFuWxj9u0RXp7VrzDRO-TukfziFcgnjzvgZqY29eoaAuElEALw_wcB Up: Luminotop nie ma certyfikacji StVZO. Ogólnie ją zdobyć wcale nie jest tak łatwo i lampka musi też mieć sporo ograniczeń.1 punkt
-
W którymś temacie sugerowałem, że @Sobek82 nie jest Polakiem, bo dobrze komuś życzył. No i się wydało: jest Niemcem.1 punkt
-
Oczywiście, że są węższe. Jak zmieniam Mezcale TNT na X-Kingi Race Sport właśnie na zimę, to jakbym na nożyku do pizzy jechał Bieżnik - owszem, kostkowy bardziej, więc lepszy na mokre czy śniegowe warunki, ale szerokość to jest bardzo słaba strona tych opon.1 punkt
-
W mojej ocenie, do 150 zł to zarówno Lumintop B01 jak i Rockbros R3-1000/Kingseven L3-1000 to sensowne rozwiązania. Lumintop ma ponoć StVZO. Dwie ostatnie nie mają, ale jakieś odcięcie jest. Na pewno nie rażą jak Convoye. No i czas działania mają przyzwoity, 10 godzin przy 300 lm i wg mnie da się z tym jeździć.1 punkt
-
Lampki Sigmy z serii Buster nie mają odcięcia. Certyfikacje StVZO mają lampki Aura. Co d polecanej lampki to w dużej mierze zależy od budżetu. Jeżeli ma być certyfikat I przyzwoita bateria to Cateye robi ciekawe lampki z Serii Gvolt.1 punkt
-
miałem przerzutkę,co sekundę łańcuch spada, cokolwiek robiłem nic to nie dało1 punkt
-
Jakoś tak po fotkach @cervandes zapragnąłem przygotować się do zabawy z piastami DT. Wybijak wydawał się fajną opcja i akurat jeden z fajniejszych producentów ciekawych narzędzi wrzucił nowość - wybijak do osi DT Swiss. Wybijak fajny, bo ogarnia ośki 12 i 15 mm. Do tego producent lokalny to się umówiłem i odebrałem. Przy okazji wpadły rączki do krótszej praski. Na stroniehttps://www.goodmoodbike.eu/ jeszcze nie ma, ale na grupach facebookowych już się pojawił.1 punkt
-
1 punkt
-
Mam 9 kę 11-23 … Za ciasno w rowerze codziennym, skacze się o dwa biegi. Albo wcale. Ciasne stopniowanie pomaga z mocą maksymalną gdy czerwony zakres wysiłku na szosie . Nie wiem czy nie lepszy zakres do 28, chociaż może gdy z 38z blatu napęd to lepiej mieć Tiagrę jak wyżej, jeśli korba do zmiany ma 46 to wolałbym mieć mniej upakowane skoki.1 punkt
-
Dziś popatrzyłem pomyslelem, że śmignę troszke kilometrów. Jednak się nie udało. To rzutem na taśmę złożyłem zamówienie na kilka części rowerowych 😀1 punkt
-
1 punkt
-
Jako że sezon mam cały rok, czasami codziennie w deszczu jeżdżę : Od dobrych kilku lat używam XHP 222 w piastach i łożyskach suportu - jedno trzeba powiedzieć by był w miarę świeży ( bo po 5latach w tubie traci chyba trochę swoje właściwości ). Czy odporny na wodę tak ale po "wodowaniu" i dalszej jeździe można zaglądać a raczej powinno się i tak. Jeśli dostała się tam woda i zmieszała się z xhp 222 to kolor zmieni się na jasno niebieski, i pasuje go wymienić. Jeśli będzie sporo wody to po jakimś czasie możemy zobaczyć że będzie niebiesko brązowo, szczególnie jeśli nie jeździmy codziennie tylko z przerwami. Niebiesko czary zapewne smar dostaje ostro i pasuje go wymienić, i sprawdzić czy coś tam się nie dzieje z kulkami, konusami. Ostatnio po 3 latach rozkręciłem jedną piastę której nie używałem wcale (leżała w garażu) i co zobaczyłem kolor zmienił się na ciemno zielono morski. I z wiekiem staje się coraz mniej wodoodporny, przynajmniej z moich obserwacji tak wynika. ------------------------------------ W tamtym roku kupiłem Silkolene Pro RG2 i dosłownie miesiąc temu byłem na myjni ( w grudniu zmieniłem z xhp ), i dostała się woda do miski w piaście od strony kasety. I nawet bym o tym nie wiedział, ale kilka dni później krótka trasa i w połowie drogi jakieś trzaski z tylnego koła, to rozebrałem i zobaczyłem, że kulki mają na sobie coś w rodzaju "rudego smaru". Co do kręcenia się łożysk i kół jest ok, niska lepkość robi swoje. -------------------------------------- Używałem też chwile CX-80 Molibdenowy w piastach i nie wiem co o nim napisać. Dość szybko zmienił kolor w miejscu styku kulek z miską i konusami na czarny. Wiec jak to zobaczyłem wróciłem do xhp. Czasem używam zamiast grafitowego na gwinty. --------------------------------------- W moim drugim rowerze którym jeżdżę najwięcej w zimie i jak pada deszcz, od jesieni 2022 - Orlenowski Greasen Syntex HT 2. Niska lepkość, koła kręcą się bardzo ładnie (jak zwykle odczucie). Co do wodoodporności to się zawiodłem (choć pewnie powinienem napisać to o uszczelnieniu piasty), choć jak to piszą im mniejsza lepkość tym gorzej z wodoodpornością. Szumienie koła rozebranie, i ładny rudawy odcień na kulkach i misce, znowu koło tylnie od strony kasety. Użyłem też w pedałach accent hellium (łożysko ślizgowe i mechaniczne) i drugich jakiś tanich na samych kulkach, w nich wygląda to obiecująco. W piastach po czasie zmienia się lekko jego konsystencja na bardziej płynną. ---------------------------------------- Orlenowski Liten EP-2 testowo na zimę w suporcie na kwadrat accent. Zobaczę na wiosnę co tam będzie w środku. ------------------------------------------ Axenol smar grafitowy - do gwintów ------------------------------------ Texaco Multifak T EP2 - bardzo lepki ( lepkość 680 w 40 stopniach), bardzo źle się go nakłada, ciągnie się bardzo. "Klej na wszystko" aktualnie w jednej tylnej piaście i dopiero kilka km zrobione. ---------------------------------- Mam też Fuchs Renolit CA-LZ - wapniowy, o lepkości 800 ale jeszcze w niczym nie użyłem. Plan na duże kulki tylnych piast. ------------------------------------ ŁT-43 lata temu po przejechaniu 10km rozkręciłem piastę i zobaczyłem tą czarną breje i że wypchało resztę na boki to przestałem używać w rowerze. ------------------------------------ Ogólnie mam na oku jeszcze np. Shell Gadus S3 V460 - mineralny z lepkością 460, jako tani zamiennik Mobila SHC 460 🤣. Ale kiedy ja te smary posprawdzam 😆. Jak będę miał nowsze uwagi co do smarów to napisze.1 punkt
-
Mam koła z piastami DT350, też klnę przy wymianie łożysk i kocham koła Shimano XT z roku 2009, bo są na kulkach, które wymagały wymiany w tylnej piaście dopiero po 50 000km. Koła pamiętają jeszcze tyranie na maratonach u GG. Przednia oryginał ma ponad 60 000km i nadal jeździ. Rozmontowanie, wymycie, nasmarowanie, skręcenie zajmuje mi porównywalną ilość czasu czasu, co mocowanie się z łożyskami w DT350. Co prawda czyszczenie i smarowanie bębenka na 72 mikroskopijnych kulkach to szkoła cierpliwości, ale robię to raz w roku i wystarcza. Bębenek w DT350 serwisowałem po każdym bardziej wilgotnym wyścigu, łożyska wytrzymywały jeden-dwa błotne starty i stawały dęba. Oryginalne wytrzymały półtora roku i się poddały, każde następne niestety maks. 50-80km. Do demontażu ratchet-a używam klucza Bitul, jest naprawdę trudno zniszczalny. Jeżeli nie mamy imadła, to dobrze jest zablokować klucz w gnieździe za pomocą śruby i nakrętki na wylot przez piastę, żeby się nie omsknął. Wystarczy zostawić 1-2mm luzu, żeby nakrętka miała gdzie się wykręcić, dalej już pójdzie.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
A w Szczecinie uciekł Emu o imieniu Lolek, w Puszczy Wkrzańskiej nie lata, bo emu to nielot. Kaziu chyba w takim razie też wystawię coś, trzeba się będzie pożegnać może Wicher może Diamant, ten pomalowany na najstarszych wąskich piastach. A Surly piastę mam - ostra już na imbus , nie było takich w Europie, kolega kupił i przywiózł mi ze Stanów, chwała mu za to. Ponad 100 dolarów zielonych. Fajnie, gdy rozpakowałem musiałem odsyłać bo w hameryce ręka wzięła z półki wersję pod wolnobieg, i czekałem na reklamację jeszcze długo… piasta w Daj Łonie kręci, po Wsobniaku, fajnie mieć piastę Surly ale Krampusi nie będę raczej Surlić bardziej. Nie na ostro. Dziennik pisany nocą, znowu kapnął okruch śniegu, co będzie jutro? Sobek - kiedyś nie mialem diaxunia i wykręciłem z Wichra korbę razem z pakietem suportu i tak czeka na Ciebie, do przecięcia zięcia zdjęcia tylko nie bardzo rozumiem jak, ale utkwiło ramię lewe, musiałem odkręcać prawą miskę wyprasowując ją z pakietu… korby to były exage 400lx mój pierwszy zakup z allegro gdzieś tak na początku wszechswiata, odebrany prawie osobiscie w Sztumie, prawa pedałuje razem z opisaną piasta surly w ostrym gargrawelu tylko dostała 46 NW Dekaso!1 punkt
-
Mam je, niespecjalnie zawadzają raczej chyba nie pamiętam, ale wizja dzwonu z wbiciem manetki centralnie do stawu kolanowego zawsze poruszała mnie do głębi. Nawet skomstruowalem z silikonu jądro nakładane na koniec mametki ( patent zastrzerzony) kulka miękka na jej końcu ułatwia obsługę. Radość ergo z używania raczej niewielka, lepiej kupić klamkomanetkę sora 8s i taką kasetę czy wyższe grupy , co tam pasuje na 9s … bardzo dobrze wspominam 105, 10 spid przerzutka 9mtb , kaseta 10 to działa u mnie 11-40 sora na 8s ma kabel w powietrzu ale też i cyngiel z boku który lubię. 105 na 10 już oba kable pod owijką1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00