Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 24.01.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
U mnie też WTB Ranger. Ale myślę jeszcze nad Bontragerami. Chyba będę musiał się z tym przespać i przemyśleć sparwę. A w temacie malowania Ale żeby nie było skoro już jesteśmy w temacie to widelec malowany proszkowo. Wcześniej malowałem proszkowo ramę Genesisa. Lakier proszkowy jest bardzo mocny w porównaniu do tradycyjnego. Kilka lat temu malowałem ramę w Guli Custom w Poznaniu [W sumie wtedy jeszcze swoją siedzibę miał pod Poznaniem], bardzo dobrze pomalowane ALE ale takie malowanie miało poważną wadę. Lakier był dość delikatny i łatwo łapał rysy. Być może wynikało to z tego, że rama na koniec nie była malowana lakierem bezbarwnym i nie miała żadnej twardej[mocnej powłoki zewnętrzenj]. Przy malowaniu proszkowym problem jest dużo mniejszy. I kilka fotek. Niestety ale udało mi się zrobić tylko kilka jazd i jeszcze nawet sterówki porządnie nie skróciłem.5 punktów
-
4 punkty
-
Tylko się cieszyć, że Sprzedawca dba o klienta i mu zależy na tegoż zadowoleniu a nie tylko na sprzedaży i ilości zarobionych dukatów3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Pozdrawiam z Kanady. Dzisiaj 3 godzinny trening, niezwykle cieplo -1 jak na ta pore roku. Pozdrawiam I zapraszam na moj kanal na YouTube kolarzZkanady 😀3 punkty
-
W piaście są łożyska, które pozwalają na montaż różnych typów osi. Tutaj przykład Novatec: Z zewnątrz wymiar jest identyczny, natomiast różnią się mocowaniem. Z przodu na ogół jest jeszcze łatwiej, bo tam nie ma osi, tylko same End Capy. Jak rozpoznać? Musisz poszukać, czy dana piasta ma możliwość konwersji. Pewniakami są piasty DT Swiss, w większości przypadków także Novatec. Shimano odpada w 100%. Na koła systemowe, czyli gotowe danego producenta, też bym nie liczył. Jaki masz budżet?2 punkty
-
Każdy liczący się producent kół/piast robi piasty z możliwością konwersji na różne rodzaje mocowań. Chyba najpopularniejszą obecnie na świecie piastę dt350 możesz mieć w czterech standardach https://www.dtswiss.com/en/components/hubs-and-rws/hubs-road/350 które sobie możesz "zmieniać" stosując dedykowane endcapy, np. za pomocą tego robisz zmieniasz sobie sposób mocowania koła na qr https://daveo.pl/dt_swiss_endcap_tyl_135mm_qr-1061i2 punkty
-
Kupić koła z wymiennymi osiami, wtedy problem nie istnieje. Ja tak zrobiłem i nie żałuję. Pierwotnie jeździły w Gravelu z QR9, a teraz wsadziłem je do szosy z osią 12mm.2 punkty
-
I wspomniana świeżynka na blogu, chociaż w praktyce to taki recykling treści : zestawienie tych najbardziej zauważalnych, najciekawszych szlaków rowerowych prowadzących po dawnych, nieczynnych, zlikwidowanych liniach kolejowych - tych, po których jeździliśmy. Wstęp ma miejsce tutaj: https://www.facebook.com/znajkraj/posts/pfbid0XpXjYhXoatR4XU5Bx2iGVGnC7BeHjgQtpynHV96w2KBLhHzmBXQKGNFX4WBgoE4cl Tam wylądowały m.in. obrazki ze szlaku Alpe-Adria, szlaku wokół Tatr, Kolejowego Szlaku Rowerowego Hesji czy Starego Kolejowego Szlaku: A całe zestawienie dwunastu naszych rowerowych szlaków kolejowych jest dostępne na blogu, zapraszam: Kolej na rowery. 12 kolejowych szlaków rowerowych w Polsce i w Europie (Znajkraj) Szy.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Kolega dostał tydzień urlopu od pisania na forum celem przemyślenia postawy. BTW. Nawet nie wiedziałem że nazbierał 15 punktów. Niezły "dorobek". Smarowniczka, po prostu.2 punkty
-
Jakiś czas temu jeszcze bylem modem na forum . Korciło mnie żeby cię posprzątać ale uznałem że może się ogarniesz a/lub w każdym miejscu jakaś forma folwarku bywa okej. Zapytałem modów czy obecnie mogą zrobić to co ja chciałem zrobić wcześniej. Zobaczymy. Wychodzisz, wracasz, kręcisz się jak ten przysłowiowy smród w portkach. Masz cokolwiek do powiedzenia na jakikolwiek temat, jesteś w stanie cokolwiek doradzić, co komukolwiek do czegoś się przyda? Musisz mi wybaczyć, nie mieszkam w Polsce, rzeczywistość zachodnioeuropejska nie stymuluje mózgu, upośledza zdolności komunikacyjne. Ale w takim wypadku dlaczego ta polska rzeczywistość nie stymuluje umysłowo ciebie?2 punkty
-
Zawsze mi się Silverado bardzo podobało, w sumie chyba najbardziej z siodełek WTB. Kiedyś spróbowałem i musiałem sprzedać - za wąskie. Teraz, kiedy WTB oferuje ten model również w szerokości 142mm kupiłem ponownie A tak się prezentuje po montażu:2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Będzie dużo "bo" zaczynam: bo warszafka, bo malo już śniegu, bo kija szukałem, bo kij był daleko, bo udało sie postawić rower na kiju, bo zawsze chciałem tam zajechać i strzelić fotkę, ale jechałem dalej i mialem to w "pamięci", bo w końcu tam zajechałem i zrobiłem fotkę, bo od nowa wyliczanka, bo warszaf.... bo zdjęcie w końcu:2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Cześć :), pozazdrościłem Mambie i Wooykowi - pozwalam sobie założyć tu blogowy wątek i dzielić się nowościami ze Znajkraju. Znajkraj to blog podróżniczy, w którym 100% opisywanych aktywności to turystyka kwalifikowana (czyli tzw. "adventure travel") - zdecydowana większość na rowerze z sakwami i niewielka (niestety - śnieg!) część na biegówkach. Podróżujemy tylko po Polsce i po Europie - to nie wielkie wyprawy po świecie, a raczej ta "mniejsza" turystyka dostępna dla naprawdę każdego - na dzień, weekend, kilka lub kilkanaście dni. Na miejsce wyjazdu staramy się dojeżdżać przede wszystkim koleją. Wiślana Trasa Rowerowa w Małopolsce Po tym jak w Niemczech posmakowaliśmy europejskiego standardu uprawiania turystyki rowerowej, szczególną uwagę zwracamy na trasy z prawdziwego zdarzenia, których najważniejszą zaletą jest szeroka dostępność. Nie raz widzieliśmy osoby niewidome na rowerach, na wózkach elektrycznych, całe rodziny z dzieciakami. Na szczęście tego typu infrastruktura ostatnio zaczęła pojawiać się w Polsce i to opisy takich szlaków należą do najpopularniejszych na Znajkraju, między innymi: Kaszubska Marszruta w Borach Tucholskich, szlak wokół Tatr w Małopolsce i na Słowacji, Wiślana Trasa Rowerowa w Małopolsce, Velo Dunajec - z Zakopanego do Tarnowa, nowe Pomorze Zachodnie - w przygotowaniu! Na szlaku wybrzeża Morza Bałtyckiego przed Rostockiem We wspomnianych Niemczech trafiamy na trasy o różnym charakterze, gromadząc różne doświadczenia. Trasy rowerowe prowadzące po każdym niemieckim landzie dowodzą jednak, że w każdym regionie można zrobić coś dla turystyki rowerowej. Czasem nawet umożliwić wyścig z zabytkowym pociągiem ;). Przez to zróżnicowanie, połączone z wygodą, bezpieczeństwem, walorami krajoznawczymi, także smakowymi, Niemcy to nasz ulubiony cel zagranicznych podróży. Nasze niemieckie wyjazdy to między innymi: szlak Odra-Nysa - spokojny, świetny dla rodzin, szlak Morza Bałtyckiego - idealny na lato, przeciekawy, przepyszny i przewygodny Men, fragment słynnej Łaby z kameralną Hawelą, zróżnicowana, wygodna północ Brandenburgii. Na Starym Moście nad Menem w Würzburgu we Frankonii Na Znajkraju jeszcze między innymi kilka relacji z Podkarpacia (w tym Green Velo) i ze Śląskiego, jest bardzo popularny Bornholm, Norwegia do której bardzo tęsknimy, tegoroczna Łotwa, oczywiście wyśmienite na rower Włochy - Trentino i Emilia-Romania - które wcale nie są za gorące na lato, jak się często uważa, a także inne miejsca. Pisanie o turystyce rowerowej - które początkowo miało tylko być odtrutką na koszmarne wypalenie zawodowe - wciągnęło mnie do tego stopnia, że obecnie zdarza mi się pisać w Rowertourze, National Geographic Traveler wyróżnił mnie nominacją do Travelera w kategorii "Podróżnik online", a w sierpniu reprezentowałem Małopolskę w pierwszych Turystycznych Mistrzostwach Blogerów, organizowanych przez Polską Organizację Turystyczną. Tyle na początek, mam nadzieję że wątek wniesie coś do życia forum Dzięki&pozdro Szy. PS. A przy okazji jeszcze zapraszam na Instagram!1 punkt
-
Kupilem w metalowym. Łeb z duży ale działa. Dziekuje za porade i motywacje1 punkt
-
Póki jeszcze sezonu nie ma postanowiłem jednak przyśpieszyć zakup na nowy sezon i zakupiłem dokładnie te spodenki. Mierzone w sklepie nie kupowałem w ciemno bo potem zabawa z odsyłaniem ewentualną wymianą. Wyglądają dobrze i czuje się w nich dobrze a to jest najważniejsze Poza tym znajomy je posiada przejeździł cały sezon, dół nogawek się nie podwija mimo tego że nie posiadają silikonowych pasków.1 punkt
-
Nie jestem pewny czy rozumiem. Słowem kluczowym jest "górną" czy "poziomą"? XC już od dobrych kilku lat, idzie niebezpiecznie w kierunku naprawdę dużych przeszkód i długich skoków. Chyba że pisząc XC, masz na myśli jazdę rowerem po lesie, gwiżdżąc i oglądając ptaszki. Tylko wtedy to nie jest XC.1 punkt
-
Ja mam z Deca spodnie zimowe z szelkami Triban RC500 i z czystym sumieniem mogę polecić. Jeżdżę w nich codziennie do pracy, po pracy dłuższe wycieczki 1,5-2 godz., temperatury od 0 do 3 stopni C i jest naprawdę ciepło. Jak było 5-7 stopni C to było wręcz trochę za ciepło. Nawet w dość silnym i zimnym wietrze nie przewiewają. Ja ma dość typowy rozstaw kości kulszowych i dla mnie wkładka na te 1,5-2 godz. jest o.k., wygodna ale nie jeździłem dłużej więc nie wiem jak by było dalej. Kosztowały chyba coś około 35 EUR, więc naprawdę rozsądna cena. Teraz nie widzę ich w ofercie ani w Polsce ani w Niemczech tu znalazłem, gdzieś aby tylko pokazać o które mi chodzi: https://www.decathlon.com/products/mens-bib-tights-rc500? Skarpetki zimowe akurat też mam z Deca, z wełną merynosa, Van Rysel 900. Kupiłem je jakoś tydzień czy dwa temu i są rewelacja - mimo, że jak je zobaczyłem to myślałem, że będą przewiwać bo przód jest dość cienki a tylko z tyłu jest grubsze frotte. Używam je jako drugą warstwę, pierwsze są zwykłe letnie rowerowe a te na wierzch i w tych temperaturach od 0 do 3 stopni C te 1,5 godz. jest mi ciepło bez zewnętrznych ochraniaczy, później zaczyna być lekko chłodno i muszę zacząć ruszać palcami (chyba sobie w końcu kupię ochraniacze). Wcześniej jako drugą warstwę używałem też jakieś z wełną merynosów, jakieś biegowe, które w dotyku wydawały się grubsze i było mi chłodniej. W tych jest naprawdę nieźle, sam jestem zaskoczony bo kosztowały tylko 14,99 EUR. Ja mam czarne ale są też neonowe żółte: https://www.decathlon.pl/p/skarpetki-rowerowe-van-rysel-900-zimowe/_/R-p-342453?mc=8753713&c=Czarny Ochraniaczy nie mam (jeszcze) ale ostatnio przymierzałem Shimano i Radvik i te Radvika jakoś bardziej mi podpasowały bo się łatwiej nakładały. Ale te Shimano też występują w kolorze żółtym fluorescencyjnym, więc jest większa widoczność jakby co (chociaż pewnie się łatwiej brudzą) Edit: Te spodnie to na początku przez kilka dni testowałem, tzn. nie oderwałem metek i jak było sucho to pojechałem na wycieczkę żeby zobaczyć jak się sprawują bo miałem jeszcze jedne do testowania, też z Deca, jakieś do XC, nie pamiętam dokładnie ale chyba te, i te drugie, do XC były bardziej sztywne i je oddałem po przejażdce a te RC500 zostawiłem. Tak samo zrobiłem z zimowymi mtb: miałem Rockrider ST500 i Endura Singletrack II i po próbach oddałem Rockridery i zostawiłem Endury1 punkt
-
1 punkt
-
Jak skarpety to tylko z wełny, najlepiej merino albo angora, merino jest cienka ale super grzeje1 punkt
-
1 punkt
-
Są też takie za 40 zł do kupienia z dnia na dzień => https://www.lidl.pl/p/parkside-mini-smarownica-do-plynnego-smaru/p100352531 Niczym nie różni się od tych z Ali. Działa bardzo fajnie.1 punkt
-
26 km po pracy, miało być na odstresowanie i prawie się udało, tylko pod koniec 2 panie podniosły w sposób negatywny ciśnienie.1 punkt
-
Zigfir - 1113.2 km (szosa, MTB, trenażer) michalr75 - 506 km (MTB) ernorator - 341 km (szosa, gravel, trenażer) TheJW - 181,1 km (MTB, trenażer) Sansei6 - 150 km (MTB) Greg1 – 149 km (szosa/gravel, MTB) Zbyszek.K - 133 km (cross/szosa) CoolBreezeOne - 101,8 km (MTB) Hulk14 - 94 km dfq - 94 km (MTB, trenażer) sznib - 52.8 km (MTB) spidelli - 50 km (MTB, trenażer - 11,5 km) PJ4cK - 41km Cross90- 40 km (trenażer) revolta - 21.2 (MTB) JWO - 19.5 km (rower miejski) Poprawiam pozycje @Sansei6 i @Greg1 bo coś Was wyrzuciło na koniec rankingu.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Oprócz drogi szerokiej, oprócz góry wysokiej Oprócz kawałka chleba, oprócz pomarańczy nieba czy jakoś tak to leciało1 punkt
-
Cześć. Wszystkie sześć polskich szlaków rowerowych "nowej generacji" w jednym zestawieniu i z wrażeniami z jazdy po każdym z nich. Nowej generacji, czyli budowanych z dużym udziałem wydzielonych dróg rowerowych, za czym idzie komfort i bezpieczeństwo uprawiania turystyki rowerowej. Na mojej liście: Velo Dunajec Szlak wokół Tatr Blue Velo Wiślana Trasa Rowerowa Trasa Pojezierzy Zachodnich Kaszubska Marszruta Kolejność - według subiektywnej oceny ogólnego potencjału szlaku, stąd chociażby Blue Velo przed małopolską Wiślaną Trasą Rowerową. Kaszubska Marszruta na ostatnim miejscu ("last but not least") ze względu na nieasfaltową nawierzchnię. Warto zauważyć, że - jeśli nie brać pod uwagę Marszruty - wszystkie pięć szlaków to... zaledwie dwa województwa. Z szesnastu! :/ Zapraszam: Rowerem po Polsce. 6 europejskich szlaków rowerowych w Polsce Szy.1 punkt
-
Dzięki Pierwsza nowość, na tyle istotna że starym zwyczajem jednak jeszcze wrzuciłem w osobny wątek - tylko o drogach rowerowych: Tu artykuł na blogu, zarówno o nowych drogach rowerowych, jak i o miejscach do zobaczenia na trasie: https://www.znajkraj.pl/blue-velo-i-trasa-pojezierzy-zachodnich-pomorze-zachodnie-na-rowerze W skrócie - na Pomorzu Zachodnim ruszyła budowa ponad 1000-kilometrowej sieci dróg rowerowych o nazwie "Rowerem przez Pomorze Zachodnim". W tej chwili najwięcej robi się nad morzem, gdzie projekt Velo Baltica przynosi remontowane nawierzchnie i nowe drogi rowerowe na starym R-10, którym prowadzą też EuroVelo 10 i 13. Ale gotowy jest też odcinek Gryfino-Siekierki o długości 80+ kilometrów, na który mniej więcej po połowie składają się dwie trasy - Blue Velo i Trasa Pojezierzy Zachodnich. I to po nim i dojazdowym fragmencie do Kostrzyna nad Odrą można juz teraz zrobić sobie fajny, prawie że komfortowy, rowerowy weekend. Start ze Szczecina lub Gryfina, po drodze m.in. Trzcińsko-Zdrój, Moryń, most w Siekierkach i Rejon Pamięci Narodowej Cedynia-Gozdowice-Siekierki. Fotograficzna piguła: Zapraszam! :) Szy.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00