Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.01.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
12 punktów
-
8 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Wczoraj po pracy. Wybaczcie jakość zdjęć ale byłem na długu tlenowym a okulary zaparowane, dopiero na kompie okazało się, że niemal wszystkie zdjęcia to crap, oto dwa najlepsze: Natomiast sobota to wolna sobota, można śmigać od rana, nawet bez śniadania: Może nie do końca rower używam zgodnie z przeznaczeniem, przynajmniej jak dotychczas, bo nie kręcą mnie rąbanki ko kamieniach ale jazda po śniegu - z****bsta zabawa. Cieszę się, że zdecydowałem się jednak na 29" i dość szeroką oponę. Naprawdę dzisiaj cieszyłem się jak głupi sam do siebie, w szczerym polu, z gilem pod nosem3 punkty
-
3 punkty
-
Jam Spark Brothers, minimalistyczniej niż ubijaki, montaż do stopy na tri-tytkę. Do karbonowej podeszwy nie polecam! 🤡2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Szukam właśnie małej pompki z wężykiem która można zamontować na rowerze. Jak kogoś stać to kupi oczywiście polecane pompki firmowe (np Lyzene) ale mój budżet skupia się w granicach 30-60zł. Jako ze znalazłem kilka ciekawych produktów postanowiłem sie nimi z wami podzielić abyście nie tracili czasu na ich szukanie. Kryteria: mała pompka ręczna która posiada wężyk a tłok nie jest z plastiku Osobiście wolałbym by pompka była długości 30cm którymi sie mniej "namachasz" jednak takiej niestety w tym zakresie cenowym oraz kryteriach nie widziałem. Oczywiście są jakieś chińskie plastiki, pompki bez wężyka lub za 150zł ale nie o to tu chodziło. Zatem przejdźmy do podsumowania poszukiwań: Prawie najtańsza pompka z wężykiem DEONE DE018 ok 15zł to tak naprawdę chyba najtańsza pompka WestBiking na ali od 5$* a na allegro YP0711069 50zł, ViVo 270135 od 22zł M-Wave AWR1830 od 30zł (chyba to samo co wyżej) Wszystkie trzy to podobna półka cenowa -Niby aluminium ale co w środku? Jak ktoś chce może spróbować. Beto CPS-002A za ok 30zł Beto to podobno bardziej znana chińszczyzna, podobno sprawdzona i nie najgorsza jakościowo. Podobno. Beto CTH-009A od 25zł (długość pompki 265 mm) martwi mnie konstrukcja rączki. Enero 1033136 za ok 40zł ona chyba najbardziej mnie interesuje. Beto CHMP-003AG alu z manometrem - od 40zł która ma bodaj przycisk na rdzeń wentyla, wkładkę (czy jak to tam sie zwie) z metalu a nie z plastiku (a to też bardzo ważne): KROSS HVG (lub HPG) 4.0 z manometrem - od ok 60zł Beto BETO TH-004AG za 60zł z manometrem ZEFAL AIR PROFIL FC01 - FC03 od ok 65zł filmik producenta: https://www.youtube.com/watch?v=X1Ud6AK8TeY ---------------- Poza konkurencją: LEZYNE Sport Drive - od 85zł Ciekawostka: miniaturowa (10cm) XLC PU-A06 za ok 40zł najprawdopodobniej jest to WESTBIKING z Ali za 5* dolców Do rankingu można by dorzucić jeszcze kilka pompek z Aliexpress w granicach 12 dolców (np firmy WESTBIKING czy Sireck) ale czeka się na nie 3-12 tygodni, nie ma gwarancji i często nie ma zwrotów (widzę że nawet producent tego nie oferuje) oraz jeszcze w tym roku wchodzi Vat na art z Chin więc odradzam wam tę przygodę i też odradzał bym wam kupować je na Alledrogo od Chińczyków bo to opcja chyba jeszcze gorsza niż kupno z Aliexpress. Przy tych pierwszych pompkach oprócz oczywiście spasowania/luzów i szczelności wężyka interesowało by mnie z czego jest gwint w części roboczej pompki (DEONE DE018 ma plastikowy -> https://www.youtube.com/watch?v=WdUk3_GZ3Xg) Z drugiej strony jeśli jeździcie po mieście i pompka ta (jak u mnie) ma służyć do ewentualnego kapcia to może nie warto inwestować wiele bo zawsze może sie napatoczyć jakiś amator pompek.) * - jak bardzo dobrze poszukasz To tyle co zdołałem znaleźć. Może coś jeszcze dorzucicie. Sam jeszcze żadnej nie wybrałem.1 punkt
-
1 punkt
-
A mojepytaniebedzietakie czy Ania umi pisać po polska?1 punkt
-
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, były bardzo pomocne. Postanowiłem w najbliższym czasie oddać rower do fachowego serwisu i przy okazji sprawdzić linki i pancerze, jak się uda kupię też i wymienię manetki na M4000. Pozdrawiam.1 punkt
-
Żeby dostać jakaś opinie w temacie doboru odpowiedniego rozmiaru ramy do wzrostu, to trzeba zacząć od podania na forum swoich wymiarów. Minimum to wzrost i długość nogi. Koleżankę nie interesowała nasza opinia na ten temat, bo uznała że zna się na tym lepiej i nawet nie raczyła podać wzrostu. I tak jeden rower który był szyty na miarę, okazał się być delikatnie za duży, co zaowocowało zamówieniem obstawiam za małego rozmiaru. Gdyby nas koleżanka traktowała poważnie, to by się dowiedziała, że najpewniej wystarczyło skrócić mostek w tej Mce o centymetr, może skrócić kierownicę i pobawić się z ustawieniem roweru pod siebie zamiast zamawiać za mały rower.1 punkt
-
1 punkt
-
Lepiej aby za kierowców seniorów się zabrali, bardzo dużo jeździ choć ledwo chodzić umie. Niestety taka prawda że ten kraj nie jest dla seniorów, komunikacja miejska kosztuje bardzo dużo1 punkt
-
Iskry krzeszesz butem , ale tylko prawym 🙃 nieokrzesanie całkiem co za pomysł, a wiesz że pedały od starej Ukrainy mają inny gwint? na wyścigach crank braders często się ludziom w świece zmieniały!!!1 punkt
-
Sprawdź nazwę opis i czy do Vbrake czy Cantilewer- szosa . Linki już wiesz trzeba nie szosowe. Shimano bl mc 16 bl r R550 np są dobre.1 punkt
-
Dobry njus jest taki, że po miesiącach posuchy w tej chwili mają we wszystkich 3. rozmiarach. Lepiej nie czekać, bo przerwy w dostawach trwają wiele miesięcy.1 punkt
-
no wiec witam wszystkich po krótkiej przerwie (niestety trzeba trochę czekać na towar z allegro...) chciałem zaprezentować szybka aktualizacje. zmiany: - szeroka kiera (plusy - wygoda, minusy - trochę pracuje cala ta konstrukcja ale z drugiej strony przy tym przekroju rurek to chyba w latach '90 byl standard) - krótkie klamki na dwa palce (chciałem shimano ale były same długie), - manetki shimano (wcześniej kupiłem razem z klamkami ale wyglądały jak kupa wiec zmieniłem na osobne), czekam jeszcze na lewa - przewody "jagwire" zgodnie z zaleceniami - kola shimano (najtańsze używki jakie znalazłem) - opony z promki z allegro, - siodełko (twarde ale ładne ) - prowadnica linek pod korba (niestety nie miałem jak złapać wiec musiałem zastosować drobne druciarstwo trytytkami ale jest ok) musze dokupić linki hamulcowe bo zamówiłem do szosy, maja inne "łby" i nie pasują do tych klamek. no i jeszcze mam do was dwa pytania: - co myślicie o wywaleniu przedniej przerzutki i zostawieniu jedynie tylu? (lubię jak rower wygląda "lekko" bez zbędnych pierdół ) - rozebrałem tylna przerzutkę (tzn. jedynie te małe kolka) żeby wyczyścić i nie wiem czym to nasmarować. czy może być smar do łożysk?1 punkt
-
A ja nic nie robię. No, siedzę w Norwegii i na rower zarabiam1 punkt
-
1 punkt
-
Zacząłbym od wymiany linki i pancerza. Bo przednia przerzutka to nawet w przypadku Tourneya działa okej.1 punkt
-
Ten Ghost wygląda o.k., dobry osprzęt. W sumie naprawdę ładny rower. Możesz się umówić skoro w regionie i się przejechać, zobaczyć czy pasuje pozycja, rozmiar roweru, itp.1 punkt
-
@some1 nie masz racji kolego. Nie obronisz tej tezy. O kluczowych właściwościach ram szosowych decydują milimetry. Chyba że komuś wszystko jedno, wtedy równie dobrze możesz twierdzić, że każdy rower z barankiem ma typowo szosową geometrię. Radzę przejechać się współczesna szosa RC w odpowiednim rozmiarze. Od razu poczujesz różnicę. Nie wszystkiego dowiesz się studiując tabelki.1 punkt
-
No to w przypadku żony sprawdza się zasada: im więcej zainwestujesz tym bardziej będziesz rozczarowany.1 punkt
-
Nie porównuj jazdy szosą do innych typów rowerów, bezsens. Poza tym korbę w crossie masz inną więc już totalny mismatch Ghost wygląda bardzo spoko za taką kasę.1 punkt
-
Ja rozumiem, że niektóre cechy geometrii roweru w amatorskich warunkach znaczenie mają żadne ale bez jaj, 2 cm dłuższa rura to przesunięcie osi obrotu kiery o 2 cm, stosując identyczną kierownicę w obydwu przypadkach różnica będzie kolosalna1 punkt
-
@some1 piszesz głupoty i Grail nie ma absolutnie nic wspólnego z "typowym rowerem szosowym". Przy kombinacjach z mostkiem, w zasadzie z każdego roweru można zrobić swój rozmiar. Kiedy ostatnio widziałeś rower szosowy dla osoby 180 cm+ z mostkiem 80 mm? Fajnie że wrzuciłeś kawałek tabelki. Ja wrzucę resztę. Wysokość suportu: Grail ma wyższą o 11- 16 mm Baza kół: Grail ma wyższą o 17- 45mm (!!!) Długość tylnych widełek: Grail ma dłuższą o 10- 15 mm Te wyższe wartości, dotyczą roweru Endurance! Endurance, a nie nawet Race. Tutaj tabelka z "typowym rowerem szosowym" Race i wspomnianym Grailem. Orca ma rozmiar taki jak bym wybrał, gdybym kupował "typowy rower szosowy", a Grail to co podaje producent. https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=canyon-grail-7-2023;*z.SM|w.700,orbea-orca-m30-2023;*z.51cm|w.700 Z której strony te rowery są podobne? Tutaj grafika z Twojego linka, tylko usunąłem Treka, żeby obraz był lepszy. Czyli Gravel vs szosa Endurance. Jeżeli dla Ciebie to są małe różnice, to: Obawiam się, że jedyną ofiarą marketingu jesteś Ty. Przez X lat były przyjęte standardy dla ram danego typu. Jakiś czas temu pojawiły się Gravele i nagle wszystko stanęło na głowie. Nie ważne że baza kół jest mniejsza o 4 cm, nie ważne że rama jest nagle dłuższa o 1- 2cm. W ogóle nie ma to znaczenia nic a nic, bo obrazki przecież prawie się pokrywają. Gravel jest rozwiązaniem wszystkich problemów rowerowych i w zasadzie nie ma potrzeby posiadania innego roweru. Jak chcesz jechać w teren, to sobie wrzucisz opony 50 mm. Ja na asfalt, to 25c i też będzie super. Właśnie tak marketing robi papkę z mózgu, co sam udowodniłeś. Tym tokiem rozumowania, w zasadzie można stwierdzić że wszystkie rowery szosowe i Gravele można wrzucić do jednego worka. Przecież różnica to będzie zaledwie kilkanaście, kilkadziesiąt mm. @Chociemir mało sprostowanie. Ten tekst w poprawnej wersji brzmi: "Kończ waść, wstydu oszczędź" Oznacza tyle, że osoba to wypowiadająca, prosi o zakończenie dyskusji, bo jej wstyd i jest ośmieszana.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo potrzebuję już słońca! Wtedy się przyjemniej jeździ Bo mam już dość tej beznadziei w pogodzie...1 punkt
-
Bo dzisiaj na wypadzie wywiało solidnie, ale 3 dyszki zaliczyliśmy. Kumpel na objeździe fortu.1 punkt
-
Serwisuję sporo rowerów eksploatowanych w bardzo wymagających warunkach. Właściciele preferują oryginalne klocki shimano i praktycznie nie zakładam żadnych alternatyw w przypadku szos. Jak wszystkie żywice shimano są dość podatne na piski czy wycie w przypadku zabrudzeń i w takim przypadku szansa na ich przywrócenie do używalności jest minimalna.1 punkt
-
Jeździłem z oponami na styk - było 2, może 3mm odległości opony od widelca. Widełki miały zdarty lakier, a jazda w zdecydowanej większości w suchych warunkach. Wystarczą gumowe włoski na oponie i też poździerają.1 punkt
-
Jaką realnie szerokość ma opona, zależy od producenta, modelu i obręczy na której została zamontowana. Mam Tufo Gravel Speedero 40c, które mają ponad 42mm. Na tej samej obręczy, Continental Terra Speed 40c miały 39mm. Szosowe Vittoria Corsa N.EXT 34c mają 33mm, na dość szerokiej obręczy 22.5mm. Co do miejsca w ramie/ widelcu. 5mm na stronę wydaje się rozsądnym dystansem. W rowerze typowo szosowym, można mieć nieco mniej. No ale jeżeli dochodzi błoto, piach + lekkie bicie obręczy/ opony, to trzeba mieć zapas.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Decathlon.pl - negatywny Rower kupiony w środę około południa, zapłacony, info że w magazynie w Łodzi 12 szt. Zamówione kurierem do domu. Oprócz roweru inne części. Było info że w piątek FedEx przywiezie i faktycznie przyjechał ale tylko te przedmioty dodatkowe a roweru brak. Email z Decathlon że przepraszają za opóźnienie, że rower będzie w ciągu trzech dni. Piszę, dzwonię, że sam odbiorę skoro mają 12 szt w Łodzi. Odpowiedź, nie ma takiej możliwości. Wniosek, albo nie mają rowerów, albo są nie poskładane. Ktoś powie czekaj bo i tak jest śnieg ale w dzisiejszych czasach gdzie na Amazonie czy nawet Allegro, przychodzi paczka na kolejny dzień to słabo im to wychodzi. Decathlon już cię nie lubię. A serwis Decathlon w Pasaż Łódzki to też już porażka.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00