Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 18.01.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
12 punktów
-
8 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
4 punkty
-
@_Piotrek Ty startujesz w M4, tak jak ja ? Czyli 40-45. Na podstawie merytoryki twoich postów myślałem że masz cos koło 13 lat i do szkoły pod górkę... ehhh 🙄3 punkty
-
Myślałem że kryzys wieku średniego leczy się nowym Porsche i lekami na prostatę ale amortyzator skoku 190 i offsetem 44mm to dla mnie jakaś nowość3 punkty
-
No bez jaj - IX Ogólnopolski Maraton MTB o puchar Ministra Sportu i Turystyki który odbywał się w Kraśniku? start hornetem z 180 mm zebem na dystansie 30 km... zacytuje regulamin: Trasa – „pętla” 30 km przebiegać będzie w 99% terenami leśnymi (nadleśnictwo Kraśnik) – ścieżki i drogi leśne Nadleśnictwo Kraśnik. Ludzie tam startowali na gravelach i trekingach. Nie mówię, że start sztywną endurówką jest wytaczaniem armaty na wróbla (ale jest) i w sumie może być czymś w stylu absurdalnej zabawy dla beki ale w kontekście powyższych wywodów o potrzebie większego skoku, pisząc: "Ostatnio byłem na takich troszku mniej lajtowych zawodach"... takie foto jest nieco samozaoraniem a i czemu nie pokazałeś się na trasie? w galerii z maratonu na FB jest twoje foto na hornecie - dość śmieszne bo jedziesz po płaskim z siodełkiem w dole że ci kolana to wytrzymują3 punkty
-
@KSikorski Krzysiu Jak mam czas to gram. Gry konsolowe są super hiper super ... PlayStation !!!2 punkty
-
Pozazdrościć genów co do utrzymywania młodego wyglądu. Ale wypowiedzi i pomysły korelują z wyglądem a nie z czwórką z przodu co wywołuje konsternację 🙄2 punkty
-
Masz 45, wyglądasz na 18, a piszesz jak 13 🙄 Benjamin Button... W sumie nic, wszystko OK, normalna sprawa... 😁2 punkty
-
No serio ma ponad czwórkę z przodu, a wyglądam na 18 - 19 lat, to co ? mam się martwić ?2 punkty
-
i serio masz powyżej czterdziestki, że w tej kategorii startowałeś (kolega którego fotkę wrzuciłeś zresztą też)? bo po zdjęciu i głównie wypowiedziach w życiu bym ci nie dał.2 punkty
-
@_Piotrek Poważne zawody. Poważny wynik... Widzę że trzeba na ciebie uważać... Jest moc 😆2 punkty
-
2 punkty
-
byłeś w kategorii mini (30km) M4 - 41-50 lat na 51 miejscu (na 59) z prędkością średnią 19,4 km/h i stratą 32 minut 46 sekund do pierwszego w kategorii. Więc ciężko uwierzyć w twoje " do roboty mam jakieś 5 km, zmieściłem się rowerem w osiem minut, może troszku więcej" bo to daje około 37,5 km/h. No chyba że mieszkasz na szczycie 5 km góry a pracujesz u podnóża.2 punkty
-
2 punkty
-
Pewien Groźny kolega dobijał się lokalnie dla mnie do PlanetX, kiedy rozsypały się śruby nowej ramy Tytusa, żle skręcone zawieszenie. gniazda śrub były nie obrobione, brakowało podkładek i skok odbywał się po ruchach na gwincie a nie łożysku :)))) zgubiłem śrubę lewą pierwszą jazdą, a druga wypadła mi kiedy pakowałem po niej rower do bagażnika, pierwszy dzień urlopu z nowym rowerem nad Gardą, Takiego w nosie mania klienta się nie spodziewałem. Włosi w sklepie żelaznym mi pomogli szukając odcinając i dopiłowując metodą gospodarczą. O śrubach w Planecie nie ma co pisać, ale nawet nie mieli grama informacji jak ich zawieszenie ma katalogowo wyglądać, co wypadło, co dorobić. Schemat specyfikacja turorial spis elementów NIC zero pomocy!!! To są wyspiarskie karaluchy, a nie sympatyczna firma…. No, ale czemu nie napisać, mail nie kosztuje, popieram… batem ich przez plecy!!! Rama Inbreda Ostrego też przyszła spuszczona na hak z tira, wysyłali do Polski, wiedzieli, że nie będzie odsyłania. inbred wersja singiel zagięty był hak koła otwarty do tyłu z odbiciem lakieru i az zaklepaniem ostrej krawędzi od walnięcia. Żeby wprowadzić koło trzeba było odginać i podpiłować …Karton nie uszkodzony, to nie było w transporcie. Tylko w head kłater albo majn fabryk, lecz po lakkierungu. Workersi i menadżersi tej firmy ulegają Entropii niestety.2 punkty
-
@kazafaza A ja bym na twoim miejscu wysłał do PlanetX maila z tymi zdjęciami. Napisz, że szkody moralne, na rowerze fizyczne i cielesne odniosłeś i że zażenowany jakością jesteś i jako wieloletni klient straciłeś zaufanie, że pies przestał jeść nawet karmę z tego powodu, że dyshonor dla rodziny i że zwrot pieniędzy za tej szajs co najmniej i jakiś kupon na przeprosiny się należy.2 punkty
-
2 punkty
-
Aktualny wygląd GT Avalanche. Zmiany to: - fabryczna korba na kwadrat zastąpiona Shimano SLX - tylne koło z Ardentem zalane mlekiem Postanowiłem wykorzystać zainstalowany bagażnik, na którym latem woziłem córkę w foteliku i zamontowałem torbę Topeak. Dzięki czemu nie muszę brać plecaka 😎2 punkty
-
Potrzebuje pomocy posiadam piastę shimano FH-TX505 (z hamulcem tarczowym 36h)oraz koło 26 cali. Nie wiem jaką długość szprych wyprać ponieważ za każdym razem gdy wykonuje pomiary pokazuje inną długość. Gdyby ktoś mógł wysłać długość jaką mógłbym zastosować był bym wdzięczny.1 punkt
-
Wygrałeś ? Jeśli nie, to 200mm skoku jest koniecznością 😁 Tylko ten offset 😆 @_Piotrek Pochwal się ta fotką. Dawaj troszku zdjęć, rowerowy świrze 😎1 punkt
-
Pewnie zrobił się luz na ślizgach. Zniwelowanie może być niemożliwe, bo zapewne części do tej sztycy nie znajdziesz. Ogólnie wypadałoby to rozebrać, zrobić serwis i zobaczyć jak będzie po. Nie wróżę poprawy, ale spróbować nie zaszkodzi.1 punkt
-
Trza było do góry nogami. Niech zbiera z przedziała 😁1 punkt
-
Czytałeś o problemie z montażem tych opon? Tu masz mój temat, dodatkowo z informacjami że opony się rozklejają.1 punkt
-
Zródło zdjęcia: https://www.se.pl/wiadomosci/galeria/czarnecki-chce-wygrac-tour-de-pologne/gg-KsFw-79BM-a5t2/gp-feKz-u6VE-3QAE1 punkt
-
Tak samo jak mój, którego zdjęcie wrzuciłem. Nie wiem skąd przekonanie wielu, że wszystko jest złe…. Tak jak a Mazowszu błotnik głównie ułatwia pranie tak zjazd nawet dobrze utrzymaną górską drogą w Sudetach czy Beskidach z przepustami w ulewie , w dół 40-60 km/ h bez błotnika na widelcu zamienia się w koszmar bez widoczności i gdy w końcu po zgubieniu i połamaniu błotników złych trafi się dobry błotnik przez duże B to pozostaje pytanie dlaczego dopiero teraz! Także kto nie miał dobrego, niech nie pisze, że błotnik w mtb to zło, bo po prostu dotąd nie potrzebował na swoich ścieżkach , i nie miał okazji wykorzystać dobrego egzemplarza…. błotnik ze zdjęcia sprawiłem sobie grubo za późno ( chyba nie było go w ofercie w czasach przed 29 calowych, no i drogi jest )1 punkt
-
Gdyż iż ponieważ? Jaka jest przewaga hamulca obręczowego nad tarczowym? Bo według mnie żadna, a siła hamowania, przy dobrych klockach nawet mechanik znacznie lepszy i niezależny od pogody i zabrudzenia koła. Nie wspomnę już o zużyciu klocków, obręczy, czy regulacjach. Nie sztuką jest zablokować koło, ale nie o to w tym wszystkim chodzi.1 punkt
-
Miałem Tribana 540, wg Dekla to byl rower endurance. Opona 25 albo 28, wysokie ciśnienie, slick. A na dziurach łeb mi skakał tak, że okulary tłukły o kask. A pewnie, że opony to nie jedyna różnica ale o ile "szosa" to pojęcie raczej sprecyzowane, to "gravel" - znacznie mniej. Popatrz ile rowerów ma w ofercie Marin w kategorii gravel. Od Gestalta i Lombarda, przez Nicasio i Four Cornersa po Gestalt X. Dla mnie taki Gestalt to niemal Road +. Sprzeczalem się o to jeszcze z niejakim skom25 i wrzucałem to porównanie Zmierzam do tego, że emanacji graveli jest znacznie więcej niż szos i rowery podobne mogą być sprzedawane w odrębnych kategoriach. Kupując formalnie gravela wcale nie musisz kupić roweru na oponie 50, z GRX i z milionem oczek na bagażniki.1 punkt
-
1 punkt
-
Kocham to. Założenia "będę jeździł na ustawki" a później zdziwienie kiedy okazuje się, że trzeba chociaż dwóch lat treningu żeby chociaż z najsłabszą grupą (których w sumie coraz mniej jeździ) przejechać całą trasę 😂 Szukaj po prostu czegoś co nie będzie wybitnie agresywne i nastawione na zarzynanie się i będzie ok. Jak masz 10k to trzeba szukać karbonu. A jeśli karbon to ewentualnie jakiś wyższy model krossa jeśli się trafi używka bo romet nic takiego w ofercie nie ma (tak wiem, są huragany disc i całe kilka sztuk wypuścili na rynek po dwóch latach od pokazania) Pewnie bym odpuścił. Raz, że dziadkowóz a dwa, że kasy wystarczy (i tu kolejny minus, że płacisz za znaczek) co najwyżej na używanego sl5, który waży 10kg. Jeśli trek to do twoich zastosowań raczej emonda i pomyślałbym o "poprzednich generacjach", które miały bardziej luźną geometrię h2, nawet nowe się trafiają na wyprzedażach Jakie znowu produkują ramy? Ściągają ze wschodu i co najwyżej malują u siebie. Trzeba sobie zdawać sprawę, że kupując rower takiej marki łączysz się z nim do końca życia, swojego lub roweru. Nikt tego od ciebie nie odkupi, jedynie za darmo będziesz mógł oddać. To działa w dwie strony. Jeśli masz kasetę o szerokim zakresie to pod górę podjechać może i lżej ale przeskoki pomiędzy sąsiednimi przełożeniami są większe co wpływa na płynność jazdy i możliwość dobrania przełożenia - co jest mega ważne kiedy jedziesz "na wynik" lub musisz się dostosować do tempa grupy. BTW w ogóle się takimi głupotami nie przejmuj, przełożenia się modyfikuje wg potrzeb a ty nawet nie wiesz jakie masz potrzeby bo na szosie nie jeździłeś. Oby tylko korby 53-39 nie było bo wymiana jest droga a chętnych na zakup używki niewielu1 punkt
-
Z żelichoogliny czyli z błotnika ruda w hucie przetopiona, wchodząc w tematykę z wątku dnia, a serwisanci bezprudroryjni podają stop w tajemnicy „zgór wnolitu”… sam najbardziej poległem np z kluczem do sterów 32 niegrównociętym który niszczy 1” calowe stery, bikehand, i kluczem rozsypką do korb kwadrat pro1 punkt
-
Zależy jakie masz na myśli dłuższe wyjazdy, takie w których jeździsz i znasz te rejony, czy takich gdzie pierwszy raz? Bo jak to drugie, to lepiej wybrać rower na którym teren nie będzie przeszkodą ( oczywiście wszystko w ramach rozsądku ) i tutaj bym polecił gravela, bo mimo wszystko lepiej mieć więcej miejsca na oponę niż mniej, a wierz mi że ma to znaczenie. Ja kupiłem rower z myślą właśnie poznawania nowych terenów i dłuższych wypadów. Też głównie poruszam się po drogach publicznych, oczywiście nie unikam lasu, polnych duktów, wszelakiego żwirku, bruku i innego "przyjaznego" dla rowerzysty podłoża. Rysując trasę i wrzucając ją do nawigacji nie muszę aż tak dobrze ją analizować, że gdzieś po drodze teren będzie nieco mocniejszy w obawie że coś uszkodzę, albo że będzie jakiś objazd i komputerek poprowadzi przez jakiś gorszy leśny odcinek. Jedziesz przed siebie i cieszysz się jazdą, a tereny leśne bardzo wciągają w szczególności gdzie ich nie znamy. A po drodze i tak będziesz szybszy niż większość użytkowników, a nawet jak noga pozwala to nie jednego szosowca da się zaskoczyć1 punkt
-
Nie, podstawowy serwis zrobiłem sam, na forum nawet gdzieś opisałem w kilku zdaniach.1 punkt
-
1 punkt
-
Błotniki, cóż... Jestem niekonsekwentny, bo w jednym rowerze mam, a w drugim nie, i raczej nie planuję (oba MTB) - do której grupy się zaliczam, i dla kogo jestem zdrajcą ? Z tyłu mam tak jak marvelo i Mentos SKS X3, a z przodu SKS Shockboard (rower wygląda mniej więcej jak u Mentos'a). Co takie błotniki dają ? Ano to, że tyłek suchy i w dziób nie leci, ale reszta obrywa rykoszetem - dobre i to Jeszcze jest kwestia gdzie i jak kto jeździ - czasem zastanawiam się dlaczego ktoś jest czysty bez błotników, a ja zbryzgany mimo, że je mam. Odpowiedzi są dwie, no może trzy (biorę pod uwagę głównie las, pola + jakieś utwardzone dojazdówki, w mniejszym stopniu asfalty i najmniejszym DDR'y) : 1. większość ludzi (czyt. przeciętnych/niedzielnych rowerzystów) jeździ wolniej 2. ludzie ci omijają te najbardziej syfiaste miejsca 3. szerokość opon robi swoje - mam szersze, to dostaję bardziej, dodatkowo jeżdżę szybciej i pakuję się w syf, mimo że miałem go unikać Tyle ode mnie. PS Nawet myślałem o innym typie roweru, żeby ograniczyć chociaż czasami to uwalenie się jak świnia, ale pewnie i tak wjeżdżałbym tam, gdzie nie powinienem, więc nie kupiłem Z błotnymi pozdrowieniami Kriss1 punkt
-
@Rafu tak właśnie jest. I takie dokumenty są dostępne dla każdego modelu. Zawsze ich za to szanowałem. W przypadku innych producentów, jak np. wspomniany Scott, czasem nawet sprzedawcy nie mają dostępu do kompletu informacji o danym modelu... Kiedyś chciałem się dowiedzieć czegoś o swoimi Scale, to szybciej go rozebrałem i to sprawdziłem, niż sklepowi udało się ustalić z dystrybutorem. 😂1 punkt
-
Widząc Twojego Author'a Traction'a z tak wysoko podniesioną kierownicą wnioskuję, że na rowerze oczekujesz wyprostowanej pozycji. Ale te bardziej sportowe crossówki, będą oferowały trochę bardziej nachyloną pozycję nawet względem tego górala i pytanie czy Ci to spasuje? Spróbuj przetestować Unibike, bo one będą w miarę zbliżone do tego co masz w obecnej konfiguracji. Zastanawiasz się nad przekrokiem w odniesieniu do Twojego Tractiona... Ok, crossówki niby mają większe koła i trochę dłuższą główkę ramy, ale w Twoim "góralu" jest zaś amor o większym skoku, co niweluje tę różnicę w przekroku. A co do tego Authora, którego fotkę wkleilem to wiadomo, że kolorek kontrowersyjny, ale pytanie czy wiesz, że to jest wersja damska? Wrzuciłem go celowo, bo Author jako jeden z nielicznych producentów robi również crossówki dla kobiet, ale na ramie, która ma trochę wyglądać jak męska (pomijając podgięcie górnej rury, które akurat dla Ciebie może być zbawienne) Są również inne modele z tej serii nie tylko w różowych kolorach, a tego wrzuciłem tylko jako przykład kształtu ramy i właśnie bardziej chodziło mi o to czy odpowiadałby Ci wizualnie ten kształt, a nie kolor? Bo te podgięcie może dać Ci kolejne parę mm luzu i może będzie wystarczająco.1 punkt
-
@Luccaso, nie nie. Przytoczyłem tylko wypowiedź, która może Ci coś podpowie.1 punkt
-
W tym budżecie raczej używany, np. Unibike Voyage, Vision - sprawdzone, trwałe rowery.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Zapewne jednym będzie to nie w smak, inni się w tym odnajdą, dziwi jednak że w XXI wieku ludki nadal twierdzą że coś jest cacy a coś jest be. Osiem miliardów istnień na tym łez padole, każdy inszy więc niech żrą co chcą jeśli im smakuje byle tylko nie pluli ani rzygali na boki. Słowa "standard" i "rower" nie powinny występować w jednym zdaniu IMO.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00