Skocz do zawartości

Ranking

  1. forscher

    forscher

    Użytkownik


    • Punkty

      21

    • Liczba zawartości

      265


  2. Greg1

    Greg1

    Użytkownik


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      1 835


  3. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      10 432


  4. kazafaza

    kazafaza

    Elita


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      3 920


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 16.01.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Nigdy nie wiem jakie to "bo". Sami ustalcie.
    13 punktów
  2. Bo reklama (sprzed kilku lat) w naszym kraju, choć tu nad Odrą:
    9 punktów
  3. 9 punktów
  4. ..bo jak ktoś tam był to z pewnością powróci... /Krzyżowa, Ciężki schron bojowy „Kustroń”/
    9 punktów
  5. Bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić reklamy o takiej treści na przystanku w naszym pięknym kraju nad Wisłą 🤔
    6 punktów
  6. Bo potrzebuję już słońca! Wtedy się przyjemniej jeździ Bo mam już dość tej beznadziei w pogodzie...
    6 punktów
  7. Bo dzisiaj na wypadzie wywiało solidnie, ale 3 dyszki zaliczyliśmy. Kumpel na objeździe fortu.
    6 punktów
  8. Dodałbym jeszcze, że to nieprawda, że rower z błotnikami wygląda źle. Np. tu jest gravel z pełnymi SKS Speedrocker i w ogóle tego nie widać
    5 punktów
  9. ..bo jak ktoś tam był to z pewnością powróci... /Jeleśnia, Stara Karczma/
    4 punkty
  10. Bo ... standard kotwica, przypasowała pogoda na szosę
    4 punkty
  11. Błotniki mam tylko na jednym rowerze, nie mam ich na kilku. Mam w nosie czy innym pasuje mój ubłocony rower lub dracha na plecach. Oczywiście, gdybym miał jechać w peletonie to zapewne bym ubrał rower w chlapacze ale na szczęście ekipa z którą śmigam ma podobne do mnie zdanie i odrobina błota na ryju nam nie szkodzi. Inna sprawa, że musiałbym się nieźle nagłowić, żeby zamontować błotołap na wunglowym forku pod oponę 29+ i żeby to jakoś wyglądało. Przełajowcom to nie przeszkadza, ba, jest to nieodłączna część ich sportu.
    3 punkty
  12. Ja zakładam błotniki na zimę. Rower mi się tak nie podoba, że nim nie jeżdżę. Potem jak je zdejmuję to od razu ciepło jest i słońce świeci
    3 punkty
  13. 3 punkty
  14. Bo resztki śniegu uchowały się tylko na stoku.
    3 punkty
  15. ..bo jak ktoś tam był to z pewnością powróci... /Kęty/
    3 punkty
  16. Bo podziwiając widoczki przy tym ładnym dniu.
    3 punkty
  17. Ci chyba już są gotowi do ciągnięcia kilka postów wyżej wymienianej przyczepki :
    2 punkty
  18. Bo ponoć ludzie się kurczą na starość
    2 punkty
  19. Dokładnie tak. W dodatku prawdziwe, pełnowymiarowe łyżki a nie jakieś mini popierdółki. Tymi co są w multitoolu to sobie można co najwyżej w nosie podłubać.
    2 punkty
  20. Nie wiem co dla Ciebie znaczy "jazda w chłodniejszym okresie" - bo dla mnie to poniżej zera. W takich warunkach stosuję kominiarkę z membraną: https://outdoorzy.pl/catalog/product/view/id/60989?gclid=EAIaIQobChMI4P32863L_AIVWAmLCh0JrgrDEAQYBiABEgIf3PD_BwE Jak jadę w takiej temperaturze to unikam tempa, które spowodowało by znaczne podniesienie tętna aby uniknąć nadmiernego pocenia.
    2 punkty
  21. ..bo jak ktoś tam był to z pewnością powróci... /Mały Piękny Zachód, Międzyrzecki Rejon Umocniony - Bunkier z jazem w Ołoboku/
    2 punkty
  22. Ostatnio zaplotłem koła do roweru córki według instrukcji od Park Tool (link). Znajomy, który pracuje w serwisie rowerowym powiedział, że mam zły kierunek szprych od strony hamulca. Postanowiłem zgłębić temat i sprawdziłem jak zaplatają koła fachowcy. Okazuje się, że każdy fachowiec zaplata koła inaczej i można to zrobić na cztery różne sposoby. W kole przednim podobno nie ma to znaczenia. Pytanie brzmi: Jak poprawnie powinny iść szprychy w kole tylnym? Które powinny pchać a które ciągnąć? Czy ma to jakiekolwiek znaczenie? Park Tool / Sheldon Brown / Bontrager (prawe zewnętrzne pchają, lewe zewnętrzne pchają) DAVEO (prawe zewnętrzne pchają, lewe wewnętrzne pchają) Dandy Horse / Shimano (wyższej klasy) / DT Swiss (prawe wewnętrzne pchają, lewe zewnętrzne pchają) Shimano (budżetowe) / Americal Classic / Nukeproof / Lemonbike (prawe wewnętrzne pchają, lewe wewnętrzne pchają)
    1 punkt
  23. Nie bardzo rozumiem po co znoszone skarpetki wkładać do prezerwatywy?
    1 punkt
  24. Zobacz sobie też ofertę Cube SL Road - sam producent określa je jako gravele z prostą kierownicą. W zależności od modelu jest tam napęd 2x8 Claris w podstawowym modelu SL Road, poprzez 2x10 GRX 400 w modelu SL Road Pro, 2x11 GRX 800 w modelu SL Road Race i karbonowym SL Road C:62 SLT do 2x11 Ultegra w modelu SL Road SL. Prześwit na opony, jak przystało na gravela też jest dość duży i już w konfiguracji fabrycznej są wypuszczane na oponach 40-622 Schwalbe Little Big Ben lub G-One. Ten Sirrus bodajże jest chyba na oponach 30c i nie wiadomo czy szersze tam wejdą a więc jest to bardziej fitness, czyli szosa z prostą kierownicą niż gravel z prostą kierownicą
    1 punkt
  25. @RabbitHood A oczywiście, swoją drogą Oracal Oraguard idealnie się do tego nadaje
    1 punkt
  26. Błotnik w MTB musi być, przynajmniej tyłek, plecy, pysk i nogi od kolan wzwyż są czyste. Zobaczcie jak wygląda mój rower po jednej przejażdżce w lesie, tylne koło i okolice ufajdane błotem, ale za to większość roweru jest czysta a szczególnie sztyca i siodło.
    1 punkt
  27. Ja tam mam wymontowany każdy "szpej" z jednego, prostego powodu - mniej przyczepionych gratów, mniejsza szansa, że coś będzie skrzypiało, trzeszczało, stukało podczas jazdy (zbieracz błota i brudu jak sznib napisał to też dobry powód). No i lubię minimalizm.
    1 punkt
  28. Żeby to stwierdzić wystarczy zajrzeć do katalogu części zamiennych. Poza tym zmiana offsetu odbywa się tak samo we wszystkich RSach (górne golenie się zmienia)... 2 11.4018.090.032 FORK CSU - DEBONAIR - 27B 38 OFF-SET TAPER ANO BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.033 FORK CSU - DEBONAIR - 27B 38 OFF-SET TAPER DIFF BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.034 FORK CSU - DEBONAIR - 29B 51 OFF-SET TAPER ANO BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.035 FORK CSU - DEBONAIR - 29B 51 OFF-SET TAPER DIFF BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.036 FORK CSU - DEBONAIR - 27/29B 44 OFF-SET TAPER ANO BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.037 FORK CSU - DEBONAIR - 27/29B 44 OFF-SET TAPER DIFF BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.038 FORK CSU - DEBONAIR - 27/29B 44 OFF-SET 1.8 TAPER ANO BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.039 FORK CSU - DEBONAIR - 27/29B 44 OFF-SET 1.8 TAPER DIFF BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.040 FORK CSU - DUAL POSITION AIR- 27B 38 OFF-SET TAPER ANO BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.041 FORK CSU - DUAL POSITION AIR- 27B 38 OFF-SET TAPER DIFF BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.042 FORK CSU - DUAL POSITION AIR- 29B 51 OFF-SET TAPER ANO BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.043 FORK CSU - DUAL POSITION AIR- 29B 51 OFF-SET TAPER DIFF BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.044 FORK CSU - DUAL POSITION AIR- 27/29B 44 OFF-SET 1.8 TAPER ANO BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.045 FORK CSU - DUAL POSITION AIR- 27/29B 44 OFF-SET 1.8 TAPER DIFF BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.046 FORK CSU - DUAL POSITION AIR- 27/29B 44 OFF-SET TAPER ANO BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.047 FORK CSU - DUAL POSITION AIR- 27/29B 44 OFF-SET TAPER DIFF BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.048 FORK CSU - DEBONAIR - 27/29B 44 OFF-SET - 59OD-TAPER ANO BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.049 FORK CSU - DEBONAIR - 27/29B 44 OFF-SET - 59OD-TAPER DIFF BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 (2021) 2 11.4018.090.050 FORK CSU - DEBONAIR - 27/29B 44 OFF-SET - 69OD-TAPER ANO BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 - TREK (2021) 2 11.4018.090.051 FORK CSU - DEBONAIR - 27/29B 44 OFF-SET - 69OD-TAPER DIFF BLACK (NO GRADIENTS) ZEB A1 - TREK (2021) Zeb A2 (2023) względem A1 ma możliwość opcjonalnego montażu PressureReliefValve (taki zaworek do odpowietrzania dolnych goleni), jest nowy Charger3 i w najwyższych modelach ButterCups (pochłaniające małe nierówności). Dodatkowo jest przewidziany montaż adapterów w dolnych goleniach ułatwiających montaż kół bez TorqueCups.
    1 punkt
  29. Jeżeli na trasie jest takie błoto (właściwie to glina), która wywołuje takie skutki to przy rowerze z błotnikami wszedłby ten syf pomiędzy koło i błotniki tak, że koła by się nie mogły kręcić. Ja mam tylko mały błotniczek z przodu, ale w.w. sytuacji doświadczyłem.
    1 punkt
  30. 1 punkt
  31. Jeśli przekładasz pasującą bieżnię z "amortyzatora" na widelec sztywny i wszystko na górze składasz jak należy to obstawiam, że kapsel/pokrywa sterów przy próbie skasowania luzu opiera się już na rurze sterowej widelca. Trzeba jeszcze ze 3-5mm podkładkę założyć pod mostek albo pod kapsel.
    1 punkt
  32. Jeśli chodzi o mnie to najsensowniej wygląda ten Genesis. Całkiem fajny napęd jak na ten budżet no i taperowana główka ramy pozwoli wymienić amortyzator na coś lepszego bez większego kombinowania a uginacz to jednak najsłabsza strona tego i wszystkich innych rowerów wymienionych tutaj, wszystko to XCM/XCT itp. W drugiej kolejności brałbym pod uwagę tego Cube'a Aim Pro, napęd trochę słabszy ale za to bardziej uniwersalny (2 rzędy) też jest taper no i jakby zmienić te gripy to nawet nie brzydki, plus normalna rozpoznawalna marka rowerowa. Zgodzę się też że najlepiej było by trochę dołożyć do tego Explore 540 z Deca.
    1 punkt
  33. Raczej cena/osprzęt bo jak zaczniesz się przyglądać ramie u pozostałym komponentom to za wiele jakości nie dostrzeżesz. Więc idź sobie na bikefitting przed zakupem. Istnieje usługa pod nazwą "dobór rozmiaru ramy /roweru". Ustawią cię na retulu, będziesz wiedział jaki rozmiar kupić a po zakupie przeniosą ci wymiary na rower. Przy okazji się może okazać, że triban w ogóle nie jest dla ciebie. Jeśli i tak masz zamiar robić bf to rozsądniejszej opcji nie widzę Kwestia anatomii, proporcji ciała, kąta miednicy czy przygotowania fizycznego. Każdemu będzie wygodnie na czymś innym. Ja np. na typowych ędurensach w teoretycznie odpowiednim rozmiarze czuję się co najmniej dziwnie.
    1 punkt
  34. To nie jest nawet pocenie się. To jest film z oleju, bo przecież dolne golenie cały czas w nim pływają. Tak ma być, a będzie go nawet odrobinę więcej po jeździe, w miejscu gdzie kończy się skok.
    1 punkt
  35. Weź cokolwiek markowego do tego 2 osobne łyżki i będziesz zadowolony. Łyżki do opon muszą być porządne bo idę o zakład, że z nich będziesz korzystał częściej niż z samego toola.
    1 punkt
  36. Trzeba było napisać że masz na myśli wykopalisko archeo.
    1 punkt
  37. Formalnie offset jest mierzony od osi (środka) rury sterowej do środka osi przedniego koła. I jesli dany wideł występuje z różnym offsetem to zmianę tą wprowadza korona.
    1 punkt
  38. Obecnie opakowania są szare. Były niebieskie. Jeśli kupiłeś tarcze z normalnego sklepu i jest podana Japonia jako miejsce produkcji to raczej trudno oczekiwać jakiegoś oszustwa
    1 punkt
  39. No chyba chłop nie po to bierze ze sobą fulla xc żeby drogą wojewódzką po asfalcie jeździć 😁 Generalnie wakacje w Międzyzdrojach to nudy - bardzo małe miasto, do którego przyjeżdża bardzo dużo ludzi, bardzo wąska plaża, na której trzeba sobie już o świcie miejsce rezerwować poprzez ogrodzenie parawanami. Ja bym chętnie uciekł do lasu na szutro-nudy od tego zgiełku i tandety kiermaszowej. Niestety wszystkie tego typu miejsca są pełne ludzi i generalnie mało atrakcji. Jak sobie jadę na przykład przez Ahlbeck, Heringsdorf w kierunku Koserow i dalej Peenemünde (naprawdę bardzo fajna trasa na brzegiem morza, ze skarpami i ładnymi widokami) to jest tak dużo ludzi na rowerach z wypożyczalni, że aż się nie chce jeździć. Wtedy wybieram trasy od południa, przez Kamminke i dopiero gdzieś w Bansin wjeżdżam nad morze. Nawet teraz jest tam sporo rowerzystów i takie widoki:
    1 punkt
  40. ...bo jak ktoś tam był to z pewnością powróci... /Salzburg/
    1 punkt
  41. bo.... wyprawa wakacyjna zapowiada się wybornie
    1 punkt
  42. Zamiast poddawać pod dyskusję lepiej w ogóle nie wrzucać takich "poradników". Większość tego typu materiałów piszą ludzie nie mający pojęcia o rowerach ale trzeba zapchać stronę jakąś treścią. Nie warto tego czytać, a tym bardziej rozpowszechniać dalej.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...