Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 11.01.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
Oprócz drogi szerokiej, oprócz góry wysokiej Oprócz kawałka chleba, oprócz pomarańczy nieba czy jakoś tak to leciało13 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
4 punkty
-
Jednak Trek stanął na wysokości zadania i już odwołanie od decyzji gwarancyjnej zostało pozytywnie rozpatrzone. Sklep skontaktuje się z Trekiem w celu ustalenia jakie ramy/kolory posiadają na wymianę Wszystko odbyło się zadziwiająco szybko ~4godziny.4 punkty
-
4 punkty
-
Tu się pojawia aspekt ekonomiczny. Polskie forum i polska rozkmina nad (nie)normalnością ceny 81k. Żaden duży producent nie produkuje rowerów na polski rynek. Podam ci taki przykład: - załóżmy że sklep jest w jakimś zachodnim Pcimiu. Ze starystyk sprzedaży wynika że cena uśredniona sprzedawanego roweru to nie jak w Pl w podobnym Pcimiu, czyli powiedzmy 2k, tylko 6k. - przeciętna sprzedawana szosa to cena w okolicy 10k. - wymiana dętki z dętką w cenie - 80 zł. - centrowanie koła 150 - wymiana łańcucha 90. Bez łańcucha. Rower za 80k jest dla ludzi którzy za wymianę dętki płacą tyle co powyżej. Rower za 8 dych nie jest docelowo na rynek polski. I w takich przypadkach nie jest to cena śmieszna. Dwa lata temu w apogeum pandemii sklepy były puste. Na praktycznie wszystko co w nich było ludzki napał był niewyobrażalny. Nawet jeśli kosztowało 80k. Jeśli chcesz zrozumieć zasadność tej ceny musisz przestać być Polakiem. To nie jest przytyk, to stwierdzenie faktu. Nie wiem gdzie pracujesz ile zarabiasz. Uwierz mi, żyjąc bez trosk i bez myślenia o kosztach życia zaczynasz inaczej myśleć o absurdach. W sensie - przestają być absurdami. Zmieniając kraj o wielu rzeczach przestałem myśleć polskimi kategoriami. Trwa to trochę ale w pewnym momencie zaczyna być normą. Wtedy granice normalności i absurdów się przesuwają. Zdarza się że o jedno zero, przed przecinkiem. Dobra które nie są pierwszej potrzeby , wszystkie, nie mają takiej wartości jak cena podana na ich metce. Jestem pewien że gdyby twoja miesięczna wypłata urosla o jedno zero myślałbyś inaczej. Mój stały klient przyszedł do mnie ostatnio ze specem za 70 klocków. Na pytanie dlaczego ten? "Bo tylko ten był czerwony". Klient upierniczył łeb śruby od mocowania bidonu. Aluminiowe paszkwile, płytkie gniazdo pod imbus. Śrubę wykręciłem. Założyłem inną, bezproblemową. Stwierdził że chce taką jak była. Na pytanie "dlaczego"? Odpowiedział "bo jest na niej napis "s-works". Jaką wartości ma ta śruba? Wartość 6 liter. Żeby to zrozumieć musisz spróbować mentalnie znaleźć się w położeniu kogoś takiego. Te litery mają dokładnie taką wartość która uzasadnia wydanie 70 klocków na rower przykręcony do tej śruby.3 punkty
-
NO I NAMÓWILIŚCIE!!! 😆 Bitul odesłany, a kupiony: Klucz do demontażu / blokowania kaset - Decathlon Na zdjęciach ze strony na taki nie wyglądał, ale to naprawdę niezły kawał żelastwa. 34cm długości, prawie 4mm grubości i 530g wagi. @cervandes widzę też masz photobombera lub jak to woli - kontrolera jakości.3 punkty
-
2 punkty
-
Ponad 0,5 kg - to przytrzymywać tego nie trzeba by odkręcić kasetę 😉2 punkty
-
Cześć, ostatnio przeglądając Kickstartera natknąłem się na zrzutkę w której 16 latek stworzył aplikację (w pełni działające demo już jest) do generowania trasy i zbiera razem z mamą fundusze, aby móc ją uruchomić zarówna dla iOS i Android i chciałbym im w tym pomóc bo ten chłopak jest Polakiem i mam nadzieję, że i Wy pomożecie, bo aplikacja fajnie się zapowiada. Dzięki Triply - bo tak nazywa się aplikacja, można łatwo generować trasy dostosowane do ilości kilometrów, które chce się pokonać. Wystarczy wybrać środek transportu (rower, pieszo, samochód) - aplikacja nie jest oparta jedynie o rower, wprowadzić lokalizację początkową i wprowadzić długość trasy, a jeśli się chce - dodatkowo można dodać lokalizację końcową. Pozwala ona odkrywać miejsca, o których mogliśmy nie mieć pojęcia lub po prostu wyznaczy nam trasę, którą zwykle byśmy nie pojechali. Więcej można przeczytać na Kickstarterze (w języku angielskim) i zobaczyć kilka screenów z aplikacji Kwota do zebrania nie jest spora, bo jest to tylko 1500 zł (licencja Apple - 100$ (~450 zł) za rok, a reszta na wsparcie aplikacji w przyszłości aktualizacjami), a w pierwszy dzień uzbierało się już 9% z celu, więc każda złotówka pomoże. Link do Kickstarter'a: Profil młodego twórcy (profil LinkedIn z doświadczeniem w programowaniu): https://www.linkedin.com/in/martin-gogolowicz/2 punkty
-
Przecież Hulk wysłał już : 7 sprawdzałeś trasę wisła 1200? Wycinając oesy po krzakach to też jest opcja. z samej Warszawy możesz jechać wzdłuż Wisły, pod nią, do Płocka potem w górę gdzieś na Gniew czy Rypin albo w lewo na Bydgoszcz. Ale nawet na tych bocznych z pozoru drogach zdarza się Tir setką . Do Płocka sam jechałem przez Kampinos potem mostem na Bzurze i wały wiślane , piasek płyty asfalty pod wałami . a do Włocławka przez lasy już nie przy samej Wiśle tylko niżej Generalnie plan na 150-200 dziennie z pozoru dobry może podupaść, kiedy masz huraganowy wiatr w twarz albo trzy dni ulewy pod rząd, wtedy warto … pojechać z trasy - pociągiem 😵 bo nad samym morzem bywa inna pogoda.2 punkty
-
Dokładnie. Wolę mieć towar dobrej jakości, którego nie będę musiał reklamować, niż dobrą obsługę dla kiepskiego produktu.2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Nie bardzo rozumiem te pitolenie... Jakbym słyszał moją żonę 🤣 To jest forum rowerowe i nie na miejscu tu płacze że opona do roweru kosztuje więcej niż opona do Yarisa🤣 Jak widać za 80 tys można kupić sobie nowe budżetowe auto, wypasiony rower szosowy albo zegarek na rękę... A to jest nadal "tylko" zegarek i nikt nie kwestionuje jego wartości skoro taniej nigdzie takiego nie kupisz.😜 Faktem jest natomiast że porównując cenę tego Madone np z najdroższym Supercaliber, można zadać sobie pytanie za co oni chcą tyle kasy, bo jednak szosa to dużo prostsza konstrukcja.1 punkt
-
Poszukaj hasła "0.5W LED" na Allegro. Większość z tych lampek to klon Wallee i ma wsuwkę, którą spokojnie zamocujesz na bagażniku. Ja takie mocowanie pod wsuwkę z dwóch trytrytek zrobiłem.1 punkt
-
@szymyślę, że o coś na pewno poprosił jak ma już kupioną licencję na wydanie apki na Androida, skromne 25$ kosztuje ale zawsze coś, tak samo na pewno korzysta z Macbooka do programowania, a to też tanie nie jest w zakupie. Jak otworzył zbiórkę to raczej już nie miał innej możliwości i potrzebuje wsparcia - nie wiem, nie znam go ale tak obstawiam.1 punkt
-
@KNKS chodzi o poziom skomplikowania konstrukcji. Koenigsegg jest samochodem sportowym o olbrzymich osiągach. Obciążenia, dokładnosć i poziom skomplikowania są niewiarygodnie wysokie. A rower to... rower. Rama z karbonu. Co tutaj skomplikowanego? Ani jednego ruchomego elementu, a na koniec i tak nie udaje im się tego skleić tak, żeby sztyca nie opadała, a suport nie trzeszczał... No i porównanie Trek do Koenigsegg jest nie na miejscu. Ten drugi, to produkcja małoseryjna. Jeżeli jest bity jakiś rekord, pojawia się jakaś nowość, to właśnie oni są gdzieś tam w okolicy. A Trek? Trek to takie Audi/ BMW/ Mercedes. Klepią całe mnóstwo przepłaconych modeli, zrobią kilka droższych Premium, a wszyscy mlaskają jakby to to sam Prezes z Papieżem kleili te rowery. Tak się właśnie robi kasę na naiwniakach.1 punkt
-
Mam coś takiego, tylko poprzedniej generacji. Sprawdza się. https://rtrbikes.com/produkt/azor/1 punkt
-
Takie moje przemyślenia i kombinowanie jak Adam Słodowy. Zostaje się udac do tokarza i dorobienie,wytoczenie (z np.sruby wiekszej M16) podobnej sruby o dłuzszym gwincie oraz nakreti M10x1.0 o szerokości 2mm lub spawanie nakrtki/ek w tym miejscu, aby zwiększyć długość gwintu. Nakretki M10x 1.0 i szerokosci 3mm dorwałem ze starego rozebranego żyrandola do sprawdzenia czy sie nadają. Taki typ nakretki jest wytłaczany wiec to nie jest pełny gwint, warto wytoczyc z wałka wywrezowac pod klucz i nagwintować i uciąc 2 mm i skerecic od wewnatrz, gdzie idzie łancuch i to jest na styk i 2-3mm i mamy luzu. Lepsza opcja to dospawanie do otworu dodatkowego elementu z gwintem od zewnątrz (np. nakretka M10x1) o szerokosci 2-3mm i mocujemy przerzutkę ze sruba z dłuższym gwintem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Po przebiegu 1500km przełożenie opon tylnych na przód, a przednich na tył. Przy okazji przesmarowanie wazeliną techniczną wewnętrznej strony felg i opasek pomiędzy dętkami a felgami. Od razu inaczej opona siada, a i w przyszłości będzie łatwiej się ściągać przy pomocy łyżki. Prośba o poradę w nast. sprawie. Zauważyłem że tylne koło znacząco szybciej wytraca prędkość - jest na łożyskach lub bębenku jakiś opór. Porównywałem z innym rowerem również 28". W tym, w którym wcześniej wytraca prędkość, już kiedyś był rozbierany i czyszczony bębenek ponieważ kręcąc kasetą na jazdę do przodu, nie napędzała koła. Piasta Shimano FH-RM30 8S. Zgodnie z oznaczeniem kaseta 8 rzędowa. Poza tym prawie nie słychać już cykania, kiedy rower się toczy. Nie chcę się bawić w rozbieranie bębenka, dlatego planuję jego wymianę, a przy okazji przeczyszczenie i smarowanie konusów, a i fajnie byłoby wymienić zacisk QR. Prośba o poradę czy to dobry kierunek działań.1 punkt
-
@bmw750 i jak się sprawuje ten Marin? Zakładam, że pomimo zimy jesteś już po kilku przejażdżkach. Zastanawiam się nad rowerem o podobnym zastosowaniu i w podobnych pieniądzach. W grę wchodzi jeszcze Cube Reaction C:62 Race. Ile waży ten Marin, bo ciężko znaleźć informacje na stronie producenta?1 punkt
-
1 punkt
-
Można spróbować wstawić coś takiego: Tulejka do naprawy gwintu M10X1X12MM 1.szt 27682 za 12 zł z KRAKÓW - Allegro.pl - (5361580334)1 punkt
-
Co? Jak niby śruba z gwintem 7.5 mm ( nie istnieje taki), ma się wkręcać w komin 9.9 mm? 9.9mm to może ma na zewnątrz komin... Nie wiem co robisz, ale lepiej się za to nie zabieraj.1 punkt
-
1 punkt
-
Nie mam pod ręką przerzutki, ale może to być właśnie M10. Kojarzę kominy zębatek i są mniejsze niż gwint przerzutki. Przynajmniej tak się wydaje z pamięci.1 punkt
-
nakrętka jest ciasna czyli drobnozwojowa, ze złomu rowerowego , Stawiam że 1 mm ma śruba, a o,75 ta nakrętka, generalnie osie retro to nie mój temat. Śruba to chyba 10 przynajmniej ma średnicę 10 skąd pomysł na m8?1 punkt
-
Tylko po co robić taką tandetę, jak można użyć HeliCoil?1 punkt
-
Inny pomysł to odchudzenie tego zużytego haka w ramie diaksem i nakrętka. na zdjęciu poglądowo z hakiem starego typu; zamiast nakrętki stary konus, tylko gwint tego typu w piastach nie jest normą są takie, są inne, geste i rzadkie , w warsztacie rowerowym pewnie mają szufladę i dobiorą hak na zdjęciu z blachy 4mm. Śruba z przerzutek sram.1 punkt
-
Ok słabo widać ale wygląda na niewymienny hak pionowy, ostatecznie ( na szybko i do czasu naprawy prawdziwej ) możesz ten z mojego linku założyć tył na przód tylko trzeba wypiłować opór na ząbek przerzutki… ale lepiej jak już chyba zrobić u prawdziwego ślusarza, naprawę gwintu wg zasad jak koledzy piszą, lub dospawanie nakrętki na rympał. kominy od aluminiowych haków mają małą średnicę Albo ordynarna śruba od tyłu spasowana płasko ( np na imbus ) tylko super dobrana z tulejkami po drodze aby nie było luzów i nakrętką od zewnątrz.1 punkt
-
Dobrać coś takiego w odpowiednim rozmiarze => https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawy-do-gwintow-m6x1-helicoil-naprawczy-129868898141 punkt
-
W zasadzie to byś musiał rozwiercić hak i powinno działać, bo dlaczego nie? Tylko upewnij się, że przerzutka ma ten sam skok gwintu co komin. Jeżeli skok jest standardowy, to możesz też użyć chociażby HeliCoil.1 punkt
-
Wstawienie tulei i jej nagwintowanie pewnie byłoby najpewniejszym rozwiązaniem. Śruba kominkowa teoretycznie "dałabyradę" o ile znalazłbyś odpowiednio długą. Problemem mogą być luzy na mocowaniu - przerzutka ma sztywno siedzieć na haku a nie się bujać.1 punkt
-
Rano wstałem i rowerem pojechałem Na wschód słońca zdążyłem, ale to przypłaciłem Zmrożonymi palcami i dwoma kapciami Dobrze, że do domu blisko i choć było ślisko To i tak rower prowadziłem, więc się nie wypierdzieliłem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ostatnio męczyłem ten temat i skończyłem na zakupie przerzutki X4, która kosztuje około 70-80zł. Czy widzę różnice w przerzucaniu w porównaniu ze starą X9 - nie. Kółka zdają się być solidne, ale nie chce mi się sprawdzać czy mają łożyska. Generalnie to się elegancko kręcą.1 punkt
-
Nie będzie. 10 rzędowy SRAM mtb to swój własny ekosystem, który w sumie został przez srama osierocony. Do ESP będą w miarę pasować 10/11/12 rzędowe przerzutki shimano. Do Twojego roweru to pewno będzie Deore RD-M6000-sgs.1 punkt
-
W Internecie nic nie ginie: https://web.archive.org/web/20150321051231/http://blog.artscyclery.com/science-behind-the-magic/science-behind-the-magic-drivetrain-compatibility/ (może się dość długo ładować, więc nie rezygnujcie, jak nie wczyta się w 0.9273 s )1 punkt
-
Była taka tabelka na http://blog.artscyclery.com/science-behind-the-magic/science-behind-the-magic-drivetrain-compatibility/ ale stronka już umarła :/ Tak czy inaczej, z ESP najbardziej kompatybilne miało być Shimano 11spd dla mtb.1 punkt
-
Nie do końca rozumiem dlaczego gravele i różnorodność rodzajów rowerów wzbudza takie emocje🤔 Przykład innego sportu -narciarstwo. 100 lat temu istniał jeden rodzaj nart na, których się podchodziło, zjeżdżało, biegało a nawet skakało. Teraz są narty: biegowe (2 rodzaje), zjazdowych trudno się doliczyć, skitour-y jakby było tego mało to jeszcze ktoś wymyślił jazdę na desce😁. Każdy jeździ na czym ma ochotę i nikt nie próbuje udowadniać, że na biegówkach da się zjechać z Gubałówki a na skitourach wystartować w Biegu Piastów.1 punkt
-
No ja nie wiem mój drogi jak Ty w ogóle jesteś w stanie jeździć rowerem z tak przestarzałą geometrią!!! Przecież Ty masz jeszcze kąt główki ramy 69° pewnie a nie "współczesne" 68,5° i kąt rury podsiodłowej 73° zamiast 74°!!! Na tym nie da się już jeździć!!! Zdecydowanie musisz kupić nowy rower!!! 😁1 punkt
-
Miałem Authora Vision z 2014 i jeździło mi się "naprawdę dobrze" i gdyby nie to że rama postanowiła sobie pęknąć to pewnie do dzisiaj bym na nim jeździł 🤣 Później miałem GT Avalanche z 2018 i jeździło mi się "naprawdę super". Postęp był spory i myślałem że nic więcej nie da się już ugrać na geo. Trafiła się okazja przesiadki na Kone Fire Mountain z 2022 za psie pieniądze więc postanowiłem zaryzykować. I się opłaciło. "Jeździ mi się dobrze" jest pojęciem względnym jeśli nie wynika ono z porównania. Jestem daleki od twierdzenia że jakiś rower jest passe i pojawiające się nowości generują nagła potrzebę zmiany roweru, sam mam słabość do retro MTB. Twierdzę tylko że jak kupować i wydawać worek kasy to na coś co jest teraz na topie. Sytuacja jest obecnie o tyle specyficzna że część producentów jeszcze nie wypuściła nowych sztywnych ram do XC.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00