Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 11.01.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
Oprócz drogi szerokiej, oprócz góry wysokiej Oprócz kawałka chleba, oprócz pomarańczy nieba czy jakoś tak to leciało13 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
4 punkty
-
Jednak Trek stanął na wysokości zadania i już odwołanie od decyzji gwarancyjnej zostało pozytywnie rozpatrzone. Sklep skontaktuje się z Trekiem w celu ustalenia jakie ramy/kolory posiadają na wymianę Wszystko odbyło się zadziwiająco szybko ~4godziny.4 punkty
-
4 punkty
-
Tu się pojawia aspekt ekonomiczny. Polskie forum i polska rozkmina nad (nie)normalnością ceny 81k. Żaden duży producent nie produkuje rowerów na polski rynek. Podam ci taki przykład: - załóżmy że sklep jest w jakimś zachodnim Pcimiu. Ze starystyk sprzedaży wynika że cena uśredniona sprzedawanego roweru to nie jak w Pl w podobnym Pcimiu, czyli powiedzmy 2k, tylko 6k. - przeciętna sprzedawana szosa to cena w okolicy 10k. - wymiana dętki z dętką w cenie - 80 zł. - centrowanie koła 150 - wymiana łańcucha 90. Bez łańcucha. Rower za 80k jest dla ludzi którzy za wymianę dętki płacą tyle co powyżej. Rower za 8 dych nie jest docelowo na rynek polski. I w takich przypadkach nie jest to cena śmieszna. Dwa lata temu w apogeum pandemii sklepy były puste. Na praktycznie wszystko co w nich było ludzki napał był niewyobrażalny. Nawet jeśli kosztowało 80k. Jeśli chcesz zrozumieć zasadność tej ceny musisz przestać być Polakiem. To nie jest przytyk, to stwierdzenie faktu. Nie wiem gdzie pracujesz ile zarabiasz. Uwierz mi, żyjąc bez trosk i bez myślenia o kosztach życia zaczynasz inaczej myśleć o absurdach. W sensie - przestają być absurdami. Zmieniając kraj o wielu rzeczach przestałem myśleć polskimi kategoriami. Trwa to trochę ale w pewnym momencie zaczyna być normą. Wtedy granice normalności i absurdów się przesuwają. Zdarza się że o jedno zero, przed przecinkiem. Dobra które nie są pierwszej potrzeby , wszystkie, nie mają takiej wartości jak cena podana na ich metce. Jestem pewien że gdyby twoja miesięczna wypłata urosla o jedno zero myślałbyś inaczej. Mój stały klient przyszedł do mnie ostatnio ze specem za 70 klocków. Na pytanie dlaczego ten? "Bo tylko ten był czerwony". Klient upierniczył łeb śruby od mocowania bidonu. Aluminiowe paszkwile, płytkie gniazdo pod imbus. Śrubę wykręciłem. Założyłem inną, bezproblemową. Stwierdził że chce taką jak była. Na pytanie "dlaczego"? Odpowiedział "bo jest na niej napis "s-works". Jaką wartości ma ta śruba? Wartość 6 liter. Żeby to zrozumieć musisz spróbować mentalnie znaleźć się w położeniu kogoś takiego. Te litery mają dokładnie taką wartość która uzasadnia wydanie 70 klocków na rower przykręcony do tej śruby.3 punkty
-
NO I NAMÓWILIŚCIE!!! 😆 Bitul odesłany, a kupiony: Klucz do demontażu / blokowania kaset - Decathlon Na zdjęciach ze strony na taki nie wyglądał, ale to naprawdę niezły kawał żelastwa. 34cm długości, prawie 4mm grubości i 530g wagi. @cervandes widzę też masz photobombera lub jak to woli - kontrolera jakości.3 punkty
-
2 punkty
-
Ponad 0,5 kg - to przytrzymywać tego nie trzeba by odkręcić kasetę 😉2 punkty
-
Cześć, ostatnio przeglądając Kickstartera natknąłem się na zrzutkę w której 16 latek stworzył aplikację (w pełni działające demo już jest) do generowania trasy i zbiera razem z mamą fundusze, aby móc ją uruchomić zarówna dla iOS i Android i chciałbym im w tym pomóc bo ten chłopak jest Polakiem i mam nadzieję, że i Wy pomożecie, bo aplikacja fajnie się zapowiada. Dzięki Triply - bo tak nazywa się aplikacja, można łatwo generować trasy dostosowane do ilości kilometrów, które chce się pokonać. Wystarczy wybrać środek transportu (rower, pieszo, samochód) - aplikacja nie jest oparta jedynie o rower, wprowadzić lokalizację początkową i wprowadzić długość trasy, a jeśli się chce - dodatkowo można dodać lokalizację końcową. Pozwala ona odkrywać miejsca, o których mogliśmy nie mieć pojęcia lub po prostu wyznaczy nam trasę, którą zwykle byśmy nie pojechali. Więcej można przeczytać na Kickstarterze (w języku angielskim) i zobaczyć kilka screenów z aplikacji Kwota do zebrania nie jest spora, bo jest to tylko 1500 zł (licencja Apple - 100$ (~450 zł) za rok, a reszta na wsparcie aplikacji w przyszłości aktualizacjami), a w pierwszy dzień uzbierało się już 9% z celu, więc każda złotówka pomoże. Link do Kickstarter'a: Profil młodego twórcy (profil LinkedIn z doświadczeniem w programowaniu): https://www.linkedin.com/in/martin-gogolowicz/2 punkty
-
Dokładnie. Wolę mieć towar dobrej jakości, którego nie będę musiał reklamować, niż dobrą obsługę dla kiepskiego produktu.2 punkty
-
2 punkty
-
M6120 działa 1:1 jak m7120 i m8120. Praktycznie to są te same hamuce. Różnica polega na regulacji odległości klamki imbusem zamiast pokrętłem oraz zaciski są podłączane przewodem zakończonym na prosto a nie banjo. Tym samym analogicznie jak m7120 i m8120 będą naście % mocniejsze względem m7100 oraz będą miały lepszą modulację.1 punkt
-
Ja wsadziłem Axa Juno - bateryjne zasilanie, odblask. Raczej nie jest wodoodporna ale jadąc na sakwy owinąłem ją folią stretch Co do użytkowania to się nie wypowiem, bo ostatecznie odpaliłem ją ze dwa razy, a potem zdemontowałem bagażnik. Po starej znajomości poszedłem do stajni i sprawdziłem - świeci1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Poszukaj hasła "0.5W LED" na Allegro. Większość z tych lampek to klon Wallee i ma wsuwkę, którą spokojnie zamocujesz na bagażniku. Ja takie mocowanie pod wsuwkę z dwóch trytrytek zrobiłem.1 punkt
-
Temat zakończył się na Rose Backroad w zieleni. Model GRX RX810 https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-grx-rx810-2696924?product_shape=*evil+pepper+green Rowerek jest śliczny. Siedzi na razie w trenażerze. Zaryzykowałem i wziąłem rozmiar 62 zgodnie z wskazaniami producenta i któregoś kolegi z forum, który stiwerdził że dopasuję się zarówno do 59 jak i 62. Potwierdził mi to również jakiś kalkulator Przy 62 bałem się że będzie za długi i przygotowałem się już psychicznie na zakup krótszego mostka od Rose, z kolei przy 59 obawiałem się że zabraknie mi regulacji na sztycy. Po ustawieniu wstępnym siodełka i pomiarach okazało się, że przy rozmiarze 59 zostało by mi max 1cm zapasu na regulacji wysokości sztycy do kreski granicznej przy pedałach SPD. Z platformami mogło by już brakować :/, więc to troche uspokoiło moje nerwy związane z doborem rozmiaru. Po pierwszej przymiarce postanowiłem odrzucić wszystkie swoje poprzednie przyzwyczajenia, wywalić wszystkie podkładki z pod kiery i na nowo, od początku ustawić się na tak zwanego czuja. Empirycznie, wygodnie nie wygodnie, co drugi dzień dokonując korekt. No i w praktyce wyszło, że się dopasowałem do oryginalnego mostka, powiem więcej mam wrażenie, że było mi wygodniej niż na mojej szosie Rose Pro Sl w rozm 61 w której mostek skróciłem i obróciłem na +. Eksperymentalnie postanowiłem iśc za ciosem i dopasować szosę do gravela, wywaliłem podkładki z pod mostka, ustawiłem na nowo klamki , założyłem oryginalny mostek i obróciłem go w negatyw i o dziwo jest mi wygodniej. Nie wiem jak to się stało bo po zakupie pozycja na szosie to była katorga ale teraz po roku jazdy mam wrażenie że w końcu odnalazłem właściwe ułożenie. Przy obniżonej i wydłużonej kierownicy lepiej układają mi się dłonie i nadgarstki, nie drętwieją i nie bolą. Siodełko też poszło do przodu o kilka centymetrów. Wygląda na to, że przez ten czas się rozciągnąłem i że miałem siodełko ustawione zbyt daleko do tyłu Pokazuje to również, że nie zawsze pozycja bardziej zbliżona do wyprostowanej to pozycja bardziej komfortowa W związku z powyższym chciałem wszystkim podziękować za pomoc. Wiem że smęciłem nie miłosiernie ale chyba się udało Jak trochę pokręcę na chomiku i przyzwyczaję mięśnie do nowego położenia spróbuję umówić się jeszcze na BF.1 punkt
-
@szymyślę, że o coś na pewno poprosił jak ma już kupioną licencję na wydanie apki na Androida, skromne 25$ kosztuje ale zawsze coś, tak samo na pewno korzysta z Macbooka do programowania, a to też tanie nie jest w zakupie. Jak otworzył zbiórkę to raczej już nie miał innej możliwości i potrzebuje wsparcia - nie wiem, nie znam go ale tak obstawiam.1 punkt
-
bieda ronka nacięła mnie na pomidory po 24 zł w domu zobaczyłem, i na tym polega handel. klient ma płacić. jeden z trzech pomidorów mi spleśniał w dodatku. Gary Fiszer mi pękł , po bojach z polskim Ski Timem i ponad 6 miesiącach i liście do Stanów, przysłali mi z centrali głównej ramę z Karbonu ( 2009 rok) Ski tim kazał mi …dopłacić 400 zł na „cło” … ale machnąłem , dopłaciłem, pojeździłem, rama pękła, tylny trójkąt dolna rura lewa. Już Trek - nowa rama po tygodniu. Trzecia trafiła do mnie !!! I takie firmy premium rozumiem. Jeden zakup w 2005 roku a rama trwa w kolejnej reinkarnacji. To tak jako iskierka nadzieji. Karbon jest czasem lekki i pod Warszawą modny. Koła i rowery. Ludzie zarabiają u nas mnóstwo pieniędzy, nakupowali sobie mieszkań i suwów to i na rower nie brakuje, tylko że rowery z węgla to szczyt braku ekologii, materiał gorzej się starzeje, i jest drogi w zakupie i nie na całe życie, w dodatku na złomie karbonu nie przyjmują. Zepsute zwyczaje Zachodu, przysłane często ze Wschodu, a to nawet nie zgniły zachód bo gniją tylko poczciwe rury ze stali. Zupełna degrengolada. Treka oddać i kupić porządną stalową ramę !!l i koła na niskim profilu!!! Zgolić brodę nie pić late, jechać bez licznika ! I buraki zamiast pomidorów. 😊 a na poważnie powodzenia, nowy rower, za dużo siły i takie miejsce, to uszkodzenie, nie zniknie , i rozumiem samopoczucie Ps stalowe też pękają takie jest życie 🙃 Ps2 Trek generalnie to jest ok, to może jednak pomogą i tego życzę. W sumie to powinni wiedzieć czy ramy i kiedy im pękają w tym miejscu, może taka polityka, że pierwsza odpowiedź zssyła klienta na drzewo. No, ale to jak czytam nowy rower!!! Powodzenia do kwadratu!1 punkt
-
Przecież Hulk wysłał już : 7 sprawdzałeś trasę wisła 1200? Wycinając oesy po krzakach to też jest opcja. z samej Warszawy możesz jechać wzdłuż Wisły, pod nią, do Płocka potem w górę gdzieś na Gniew czy Rypin albo w lewo na Bydgoszcz. Ale nawet na tych bocznych z pozoru drogach zdarza się Tir setką . Do Płocka sam jechałem przez Kampinos potem mostem na Bzurze i wały wiślane , piasek płyty asfalty pod wałami . a do Włocławka przez lasy już nie przy samej Wiśle tylko niżej Generalnie plan na 150-200 dziennie z pozoru dobry może podupaść, kiedy masz huraganowy wiatr w twarz albo trzy dni ulewy pod rząd, wtedy warto … pojechać z trasy - pociągiem 😵 bo nad samym morzem bywa inna pogoda.1 punkt
-
Z tym, że rejestruje się żeby zbierać tylko o datki - fakt, głupio trochę ale z forum korzystałem już jako przeglądający bez konta, ale przyznaje rację. A z tym, że takie aplikacje istnieją, mógłbyś dać nazwę takiej na Android? Chętnie bym skorzystał, bo po prostu sam pomysł/zamysł tej apki mi siedzi i dlatego chciałem ją wesprzeć (szczególnie, ze jest od Polaka). A co do tego czy 16 latek sam może zrobić taką aplikację - no jak pokazały inne aplikacje robione przez pojedyncze osoby - może, ten chłopak ma 3 lata doświadczenia w aplikacjach patrząc na jego profil więc raczej wie co robi.1 punkt
-
Trzeba mieć otwór w korbie Szosowe ( przynajmniej wszystkie Shimano i FSA które mam) go nie mają.1 punkt
-
Takie moje przemyślenia i kombinowanie jak Adam Słodowy. Zostaje się udac do tokarza i dorobienie,wytoczenie (z np.sruby wiekszej M16) podobnej sruby o dłuzszym gwincie oraz nakreti M10x1.0 o szerokości 2mm lub spawanie nakrtki/ek w tym miejscu, aby zwiększyć długość gwintu. Nakretki M10x 1.0 i szerokosci 3mm dorwałem ze starego rozebranego żyrandola do sprawdzenia czy sie nadają. Taki typ nakretki jest wytłaczany wiec to nie jest pełny gwint, warto wytoczyc z wałka wywrezowac pod klucz i nagwintować i uciąc 2 mm i skerecic od wewnatrz, gdzie idzie łancuch i to jest na styk i 2-3mm i mamy luzu. Lepsza opcja to dospawanie do otworu dodatkowego elementu z gwintem od zewnątrz (np. nakretka M10x1) o szerokosci 2-3mm i mocujemy przerzutkę ze sruba z dłuższym gwintem.1 punkt
-
1 punkt
-
jak sie nie trudno domyslec, rower kupilem uzywany wiec i jego historia nie jest mi znana. z tego co widzialem to i przedni widelec nie jest oryginalny. na codzien poruszam sie na ostrym ale chcialem cos na czym mozna chwile odpoczac podczas jazdy. zaplacilem za to niecale 300 z mysla zrobienia jakiegos daily a, ze jestem laikiem w temacie, postanowilem Was zapytac. przy okazji dziekuje za pomoc i szybka reakcje. itr, masz racje. tylne widly to 126 i jak slusznie zauwazyles nowe kola to 130. nie myslalem ze drobne naciagniecie (po 2 mm) na strone to duzo. tez nie bardzo widzialem inne rozwiazanie. faktycznie rama jest dosc spora bo 62 cm. sam mam 196 i 100 kg. natomiast jesli chodzi o cala reszte to nie mam pojecia co do mnie piszesz jaka znowu satyna?1 punkt
-
1 punkt
-
Po przebiegu 1500km przełożenie opon tylnych na przód, a przednich na tył. Przy okazji przesmarowanie wazeliną techniczną wewnętrznej strony felg i opasek pomiędzy dętkami a felgami. Od razu inaczej opona siada, a i w przyszłości będzie łatwiej się ściągać przy pomocy łyżki. Prośba o poradę w nast. sprawie. Zauważyłem że tylne koło znacząco szybciej wytraca prędkość - jest na łożyskach lub bębenku jakiś opór. Porównywałem z innym rowerem również 28". W tym, w którym wcześniej wytraca prędkość, już kiedyś był rozbierany i czyszczony bębenek ponieważ kręcąc kasetą na jazdę do przodu, nie napędzała koła. Piasta Shimano FH-RM30 8S. Zgodnie z oznaczeniem kaseta 8 rzędowa. Poza tym prawie nie słychać już cykania, kiedy rower się toczy. Nie chcę się bawić w rozbieranie bębenka, dlatego planuję jego wymianę, a przy okazji przeczyszczenie i smarowanie konusów, a i fajnie byłoby wymienić zacisk QR. Prośba o poradę czy to dobry kierunek działań.1 punkt
-
@bmw750 i jak się sprawuje ten Marin? Zakładam, że pomimo zimy jesteś już po kilku przejażdżkach. Zastanawiam się nad rowerem o podobnym zastosowaniu i w podobnych pieniądzach. W grę wchodzi jeszcze Cube Reaction C:62 Race. Ile waży ten Marin, bo ciężko znaleźć informacje na stronie producenta?1 punkt
-
1 punkt
-
Ktoś jeszcze młotem zaklepywał trochę hak a potem poprawiał gwintownikiem , ale to pomysł dla człowieka z kużnią w genach, bo zaraz będzie po haku albo ramie. 💐💐🌺💐🔩🔩🔩🔩 piękna tabelka dziękujemy! Mam nadzieję że niebawem będzie meldunek o pełnym sukcesie. Sam nie bardzo wiem jak interpretować luzy przykręconej przerzutki. Moim zdaniem w rozwalonym gwincie w haku śruba nie da się dokręcić i będzie „obrotowa” Ps. te zwoje podawane w TPI do starego Campagnololo i inne tematy to specjalnie są aby mechanik rowerowy był jak już to prosto z Monthy Pythona 😀1 punkt
-
Gwint pod hak przerzutki (o ile rower to nie jakiś egzotyczny wynalazek) to M10x1,0mm. I to jest gwint drobnozwojny Do gwintowania potrzebny jest gwintownik: https://rowerplus.pl/inne-narzedzia/4538-unior-1695-gwintownik-m10-do-haka-przerzutki.html?s=0 lub podobny np. Fabory za 1/4 tej ceny. Oczywiście gwintować można o ile jeszcze jest w czym. Jak stary gwint jest wyrwany, to zostaja wkładki helicoil lub podobne wynalazki (hak może być za cienki do nich) albo rozwiercić, wspawać tulejkę stalową i nagwintować. Jeśli śruba przerzutki wystaje do środka ramy przynajmniej 5mm to mozna spróbować wkręcić delikatnie śrubę w hak na Loctite a następnie zakontrować niską nakrętką M10x1 (ideał to nie będzie, ale powinno jakiś czas posłużyć)1 punkt
-
1 punkt
-
Nie mam pod ręką przerzutki, ale może to być właśnie M10. Kojarzę kominy zębatek i są mniejsze niż gwint przerzutki. Przynajmniej tak się wydaje z pamięci.1 punkt
-
Tylko po co robić taką tandetę, jak można użyć HeliCoil?1 punkt
-
Dobrać coś takiego w odpowiednim rozmiarze => https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawy-do-gwintow-m6x1-helicoil-naprawczy-129868898141 punkt
-
W zasadzie to byś musiał rozwiercić hak i powinno działać, bo dlaczego nie? Tylko upewnij się, że przerzutka ma ten sam skok gwintu co komin. Jeżeli skok jest standardowy, to możesz też użyć chociażby HeliCoil.1 punkt
-
Użyć tymczasowo hak Hak na alle jak w starych ramach , jeśli rama nie jest zbyt szlachetna to po odcięciu starego.1 punkt
-
Wstawienie tulei i jej nagwintowanie pewnie byłoby najpewniejszym rozwiązaniem. Śruba kominkowa teoretycznie "dałabyradę" o ile znalazłbyś odpowiednio długą. Problemem mogą być luzy na mocowaniu - przerzutka ma sztywno siedzieć na haku a nie się bujać.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ostatnio męczyłem ten temat i skończyłem na zakupie przerzutki X4, która kosztuje około 70-80zł. Czy widzę różnice w przerzucaniu w porównaniu ze starą X9 - nie. Kółka zdają się być solidne, ale nie chce mi się sprawdzać czy mają łożyska. Generalnie to się elegancko kręcą.1 punkt
-
Nie będzie. 10 rzędowy SRAM mtb to swój własny ekosystem, który w sumie został przez srama osierocony. Do ESP będą w miarę pasować 10/11/12 rzędowe przerzutki shimano. Do Twojego roweru to pewno będzie Deore RD-M6000-sgs.1 punkt
-
W Internecie nic nie ginie: https://web.archive.org/web/20150321051231/http://blog.artscyclery.com/science-behind-the-magic/science-behind-the-magic-drivetrain-compatibility/ (może się dość długo ładować, więc nie rezygnujcie, jak nie wczyta się w 0.9273 s )1 punkt
-
Była taka tabelka na http://blog.artscyclery.com/science-behind-the-magic/science-behind-the-magic-drivetrain-compatibility/ ale stronka już umarła :/ Tak czy inaczej, z ESP najbardziej kompatybilne miało być Shimano 11spd dla mtb.1 punkt
-
Nie do końca rozumiem dlaczego gravele i różnorodność rodzajów rowerów wzbudza takie emocje🤔 Przykład innego sportu -narciarstwo. 100 lat temu istniał jeden rodzaj nart na, których się podchodziło, zjeżdżało, biegało a nawet skakało. Teraz są narty: biegowe (2 rodzaje), zjazdowych trudno się doliczyć, skitour-y jakby było tego mało to jeszcze ktoś wymyślił jazdę na desce😁. Każdy jeździ na czym ma ochotę i nikt nie próbuje udowadniać, że na biegówkach da się zjechać z Gubałówki a na skitourach wystartować w Biegu Piastów.1 punkt
-
Miałem Authora Vision z 2014 i jeździło mi się "naprawdę dobrze" i gdyby nie to że rama postanowiła sobie pęknąć to pewnie do dzisiaj bym na nim jeździł 🤣 Później miałem GT Avalanche z 2018 i jeździło mi się "naprawdę super". Postęp był spory i myślałem że nic więcej nie da się już ugrać na geo. Trafiła się okazja przesiadki na Kone Fire Mountain z 2022 za psie pieniądze więc postanowiłem zaryzykować. I się opłaciło. "Jeździ mi się dobrze" jest pojęciem względnym jeśli nie wynika ono z porównania. Jestem daleki od twierdzenia że jakiś rower jest passe i pojawiające się nowości generują nagła potrzebę zmiany roweru, sam mam słabość do retro MTB. Twierdzę tylko że jak kupować i wydawać worek kasy to na coś co jest teraz na topie. Sytuacja jest obecnie o tyle specyficzna że część producentów jeszcze nie wypuściła nowych sztywnych ram do XC.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00