Skocz do zawartości

Ranking

  1. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      2 318


  2. cervandes

    cervandes

    Użytkownik


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      5 549


  3. szy

    szy

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      911


  4. forscher

    forscher

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      265


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10.01.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Wyścigowy Ralph i Ray w wersji ewolucja świetna ziemia i narzędziownik Lezyne V Pro 10, którego prawdopodobnie nigdy nie użyję a kupiłem tylko po to, by mieć przy sobie lżejszy niż obecny + skuwacz.
    5 punktów
  2. Cześć, zapraszam na przejażdżkę po Alpe-Adria, prawdopodobnie najbardziej atrakcyjnym, turystycznym szlaku rowerowym w Europie. Na to transalpejskie "naj" składa się wiele czynników, włącznie z genialnymi inwestycjami w odświeżenie starej infrastruktury i dopracowanymi usługami transportowymi. Na blogu wyszło tego aż ponad 50 tysięcy znaków i prawie 400 zdjęć: Szlak Alpe-Adria, czyli rowerem przez Alpy nad Morze Adriatyckie Warunki do turystycznej jazdy rowerem, czyli wygodne nawierzchnie, bezpieczeństwo, odsunięcie od ruchu samochodowego, atrakcyjność krajobrazowa - na naprawdę wysokim poziomie. Jeździmy właściwie po wszystkim, są i asfaltowe drogi rowerowe, i jakieś lokalne asfaltki między gospodarstwami dla rowerów i gospodarzy, sporo szutrów, ale zawsze twardych i przyjemnych, zdarzają się fragmenty trasy po zwykłych drogach publicznych, ale zawsze w przy bardzo niewielkim ruchu. Nie było momentu, gdzie jest wprost niebezpiecznie, chociaż jadąc z małym dzieckiem na kilku kilometrach w Austrii przed Werfen trzeba jednak uważać, podobnie jak na zjeździe z Mallnitz do Karyntii. Ogólny poziom satysfakcji - top , przy takiej pogodzie, ze wszystkimi atrakcjami, z włoskim żarciem, całą organizacją - naprawdę, perfekcyjny rowerowy urlop. Przy okazji - jedzie się około 7 dni, dojeżdża się około dwóch w każdą stronę, jakiś zapas na pogodę czy odpoczynek i wychodzi z tego 14-dniowy wyjazd. Uśmiechnięte pyski naszej ekipy mówią chyba same za siebie. Zapraszam do szybkiego przeglądu trasy , to początek, pierwsze 100 km z hakiem do Bad Gastein, oczywiście wybrane obrazki: Za Bad Gastein z solidnym podjazdem wpadamy na jeden z tych "czynników" pokazujących poziom organizacji szlaku. Ponieważ w tej okolicy przez Wysokie Taury, czyli najwyższe pasmo Alp w Austrii, nie prowadzi żadna droga (alternatywą jest przejazd przez słynny Hochtor i Grossglocknerstrasse, dwie doliny dalej), samochody i rowery przewożone są tunelem przez tzw. śluzę kolejową - 11-minutowe wahadłowe połączenie między stacjami Böckstein i Mallnitz. Pociąg ciągnie kilkanaście platform dla samochodów i kilka wagonów osobowych, w tym jeden całkowicie przystosowany na nasze, rowerowe potrzeby, który o tej porze (ok. 9 rano) był całkowicie wypełniony. Potem zjazd do Karyntii - najpierw szosa, serpentyny, potem zjeżdżamy na drogi rowerowe i jakieś lokalne drobiazgi. Jesteśmy trzeci rok pod rząd w Karyntii i trzeci rok cieszymy się przyjazdem. Cisza, spokój, widoczki, świetne turystyczne trasy rowerowe. Podobał mi się wyjazd z Villach - zanim dojechaliśmy na włoski, pokolejowy odcinek, jechaliśmy przez leśne okolice pod Villach, sprytnie wyprowadzeni z dość gwarnego obszaru: A potem jest ten odcinek, który dominuje w artykułach o Alpe-Adria, w prospektach czy reklamach biur podróży - 60 kilometrów po linii kolejowej z Tarvisio do okolic Carni, którą pod koniec XX wieku "przełożono" w nowy dwutorowy ślad, czasem na drugą stronę doliny, czasem w nowe, lepsze tunele. Ze starej infrastruktury zostały budynki, dworce, mosty, tunele, którymi teraz cieszą się rowerzyści. W dodatku w tym kierunku dzieje się to na delikatnym, 1-2%-owym zjeździe, więc przy dobrej pogodzie, przy dobrych widokach, to jest naprawdę chyba najlepsze co zrobiono dla turystyki rowerowej w Europie. Kilka obrazków (więcej w galerii na blogu): Prawie na końcu tego odcinka znajduje się stary dworzec w Chiusaforte, który pełni rolę miejsca spotkań rowerzystów - to chyba miejsce, gdzie spotkaliśmy największą grupę ludzi na rowerach na raz. Fajny rowerowy klimat, pełne stoliki ludzi, a na nich piwo, wino, espresso. Końcówka jest mniej efektowna, ale to nadal przyjemna jazda w zróżnicowanych warunkach po Nizinie Weneckiej - ddry, szutry, polne ścieżki, drogi lokalne, jakieś różne infrastrukturalne niespodzianki, ale cały czas wygodnie, twardo, równo. ... aż docieramy do końca, na 5-kilometrową groblę przez lagunę przed Grado: Na sam koniec jeszcze jedno rozwiązanie transportowe, jakie oferują lokalni przewoźnicy właśnie rowerzystom na Alpe-Adria - bezpośrednie połączenie autobusowe Grado-Salzburg z opcjonalnym przystankiem w Villach. Jest znacznie droższe od najtańszego pociągu (z kilkoma przesiadkami), niewiele droższe od najszybszego pociągu (z jedną przesiadką), ale nas do skorzystania z usług takiego przewoźnika skłoniły remonty na liniach kolejowych we Włoszech, przez które zamiast pociągów kursowały autobusy ze znacznie mniejszą (o ile w ogóle) liczbą miejsc dla rowerzystów. No i wylądowaliśmy w jednym z takich autobusów z budowaną na zamówienie przyczepą: Wśród wspominanych "czynników" jest jeszcze infrastruktura noclegowa - wszystkie z ośmiu miejsc, w których spaliśmy, posiadało swoje miejsce na rowery. Nigdzie recepcjonista nawet nie mrugnął słysząc pytanie, gdzie bezpiecznie zostawić rowery. Ale w jednym miejscu - B&B w Udine - była to tylko otwarta, chociaż monitorowana, wiata na terenie hotelu. A jak mowa o spaniu, to musi być też wspomnienie o jedzeniu... Powiem tylko, że wrzucając te foty sam przełykam ślinę. W końcu Włosi nie są narodem, który do jedzenia zniechęca Oczywiście na trasie są jeszcze ciekawe, krajoznawcze miejscówki, które robią za kolejny dobry, urozmaicający element wyprawy, ale o nich to już w szczegółach na blogu - zapraszam , tu tylko rzucam kilka obrazków: Z pozdrowerrrem Szy.
    4 punkty
  3. ....bo jak ktoś tam był to z pewnością powróci...
    4 punkty
  4. Gadasz jak potłuczony. Co wlezę - koleś z Łodzi znowu coś napłodził. Wykopałeś niułsy o randce na rowerach z wypadem po zapasy w tle, potem masa innych fantastycznych wieści. Zasugerowano parę razy że nuda cię zabija. "Żegnam ozięble" to NAJLEPSZY tekst twojego autorstwa. Oziębłość to raczej aspekt seksualności, nie aktywności na forum Tylko błagam - trzymaj się tego "żegnam".... Ps. Pożegnałeś się 7 godzin temu, wchodzę na profil, "ostatni raz widziany 2 godziny temu". No to jak z tymi nadziejami które zostawiasz ludziom? Ulgę im fundujesz, nigdy więcej już nic nie wyprodukujesz, zniknąłeś a tu co? Are you still here??
    2 punkty
  5. Tak samo, jak nie masz ciekawszych tematów niż kolejne wygrzebane gadżety z sieci, to nie zakładaj tematu. Jak chcesz przedstawić tą technologię, to załóż odpowiedni temat, z MIPS w tytule. Dodatkowo opisz to swoimi słowami, a nie kopiuj cudze teksty, do tego sensowne linki do źródeł, żeby sobie doczytać. To co tutaj zrobiłeś, to nic innego jak plagiat, podpisałeś swoim nickiem cudzy tekst. Forumowa wyszukiwarka zwraca ponad 100 wpisów z MIPS... A odnośnie historii, to jest już dosyć długa: https://mipscorp.com/about-mips/history/
    2 punkty
  6. @chudzinki po zastosowaniu podkładki przy 12s różnica na stojaku jest mega na plus, dodatkowo wymagało to ustawienia śruby B przerzutki nie tak jak instrukcja shimano mówi, ale tak aby dobrze działało - czyli mniej wkręcona, testy w terenie jak ze zdrowiem będzie lepiej.
    2 punkty
  7. Ten prawiepro to taki sam farmazon jak szajsbajk czy KłulŁowełów. To są gwiazdorzy dla nastoletnich adeptów kolarstwa z dużym kieszonkowym i podstarzałych niespełnionych tatuśków, w których nagle obudził się duch sportowca. 😜 Każdy inteligentny i rozsądnie myślący człowiek po obejrzeniu losowego fragmentu stuknie się w głowę i to wyłączy. No i oczywiście "audycja zawiera lokowanie produktu". Najlepiej poszukać opinii poza stronami producentów i kolarskich celebrytów, bo mogą być i coraz częściej są moderowane lub sztucznie generowane.
    2 punkty
  8. Bo jeleń skacze, konie stoją a rower przyklęknął przy kapliczce.
    2 punkty
  9. Absolutnie nie przeszkadza, ja szukałem zresztą czegoś mniejszego, dlatego wybrałem Bolta a nie Roama. Bez najmniejszych problemów wszystko widać na ekranie, oczywiście jak chce się zrobić podgląd drogi to najlepiej zrobić to z poziomu fona i apki Elemnt lub jak kto woli z google maps. Z poziomu komputerka też się da ale to już niezbyt wygodne, ale nawet uważam to za + bo przynajmniej skupiamy się na jeździe.
    1 punkt
  10. A ja tam dziś szalałem w deszczu. Ci byłem w pomieszczeniu, to wydawało się, że przestaje padać lub nie pada ale jak tylko wyszedłem i odjechałem z kilometr to zaczynało lać... Ale co tam, wiosna coraz bliżej 🤪 przynajmniej bez większego wiatru i 5 °C ciepła ;)
    1 punkt
  11. Dlatego też zdecydowałem się nagiąć budżet bo tyle nasłuchałem się o pro konsumenckim podejściu do klienta Do tego dochodził jeszcze wygląd... piękny...
    1 punkt
  12. Po przebiegu 1500km przełożenie opon tylnych na przód, a przednich na tył. Przy okazji przesmarowanie wazeliną techniczną wewnętrznej strony felg i opasek pomiędzy dętkami a felgami. Od razu inaczej opona siada, a i w przyszłości będzie łatwiej się ściągać przy pomocy łyżki. Prośba o poradę w nast. sprawie. Zauważyłem że tylne koło znacząco szybciej wytraca prędkość - jest na łożyskach lub bębenku jakiś opór. Porównywałem z innym rowerem również 28". W tym, w którym wcześniej wytraca prędkość, już kiedyś był rozbierany i czyszczony bębenek ponieważ kręcąc kasetą na jazdę do przodu, nie napędzała koła. Piasta Shimano FH-RM30 8S. Zgodnie z oznaczeniem kaseta 8 rzędowa. Poza tym prawie nie słychać już cykania, kiedy rower się toczy. Nie chcę się bawić w rozbieranie bębenka, dlatego planuję jego wymianę, a przy okazji przeczyszczenie i smarowanie konusów, a i fajnie byłoby wymienić zacisk QR. Prośba o poradę czy to dobry kierunek działań.
    1 punkt
  13. - głowica do nabojów CO2 - Łącznik pancerzy Jagwire obrotowy - Łącznik pancerzy nieobrotowy - rękawiczki Endura Singletrack
    1 punkt
  14. Tak, potrzebujesz tego adaptera. Używałem tego trenażera z rowerem z osia boost...
    1 punkt
  15. No dobra, ale czy zawsze uda się wykorzystać przewagę szosy? Na trasie o różnej nawierzchni V średnia może być wyższa na gravelu z kapciem 40. Fakt, że na gładkim toczy się wolniej ale nadrabia na złej nawierzchni. Przynajmniej takie są moje doświadczenia, zawsze szkoda mi było roweru na przelatywanie po asfalcie z wyrwami ...
    1 punkt
  16. A konieczność nagłego hamowania na stromym zjeździe przy dużej szybkości?
    1 punkt
  17. Czy tylko ja nie rozumiem pytania?
    1 punkt
  18. Nie mam porównania między E a RS, ale od końca października mam na przodzie te drugie i mogę polecić. Deszcz, śnieg, błoto nie stanowią dla nich problemu. Jest cicho, nie trzeba ich rozgrzewać, generalnie nie mogę się do niczego przyczepić. Co do trwałości nie mogę się wypowiedzieć, bo za mało przejeżdzone. Dla kontekstu napiszę, że kupiłem je, bo oryginalne klocki Shimano (z zacisków BR-RX810) poszły na śmietnik. Zeszkliły się i straciły w zupełności moc hamowania - za to zaczęły piszczeć jak potępione. Szlifowanie i odtłuszczanie IPĄ nic nie poprawiło. Po zmianie na SwissStop RS jak do tej pory spokój, a warunki wcale nie sprzyjają.
    1 punkt
  19. Zbyt dużo informacji nie wiadomo gdzie szukac, mam zamówiłem te: https://www.bikester.pl/endura-fs260-pro-spodenki-na-szelkach-mezczyzni-M119382.html?vgid=G603601&_cid=21_1_-1_9_2298_603601__pla&campaign_detail=smart_shopping&gclid=Cj0KCQiAtvSdBhD0ARIsAPf8oNkOOQAc36ZDkLCZP5CBo3ptypa_8nlFnNDdIBMpV3Z130AjM8b1yVUaAkcuEALw_wcB Bo przecena i kolor mi pasuje (ten pomaranczowy ściągacz do pomarańczowych elementów na kasku) Może będą dobre okaże sie po kilku jazdach i tak od czegoś trzeba zacząc.
    1 punkt
  20. Dzisiaj mi się wyświetliło jako reklama jak odpaliłem kompa: https://www.globetrotter.de/wide-path-camper-fahrradanhaenger-bicycle-camper-white-1247949/?utm_source=criteo_de&utm_medium=display&utm_campaign=325485&utm_content=353244&utm_keyword=11268015&utm_id=PTID13002409 Jestem zachwycony wyższy poziom turystyki rowerowej - nocowanie na bogato a nie pod jakimś tarpem w krzakach . Tylko weź uciągnij te 90 kg - chyba tylko elektrykiem...
    1 punkt
  21. MIPS, nowość na sezon 2017. Gratuluje refleksu 😆
    1 punkt
  22. Różne można rzeczy pisać ale kłamać nie wypada. Jak jesteś taka fachura w branży to chyba wiesz gdzie robią, kto robi i jak. Swego czasu mieli nawet 4 zawias. Robili, robią nadal bardzo dobre fulle do turystyki a największy ból wiadomo czego mają tacy jak ty. Lepiej kupić najpodlejszego alu Scotta za 16 tys z Judy na pokładzie. Bujać to myy ale nie nas
    1 punkt
  23. W sumie może być problematyczne dla kolarza szosowego, bo wtedy faktycznie może przez jakieś pola czy inne atrakcje poprowadzić . Ale mimo wszystko będzie szukał tej drogi, a nie pikał w nieskończoność że masz się na sztywno trzymać wyznaczonego śladu. A co do komoota to świetna apka do planowania/rysowania, sam mam i korzystam, nawet sobie roczne premium aktywowałem co była promocja.
    1 punkt
  24. Nie wyznaczy innej drogi? Wielokrotnie miałem takie sytuacje i nigdy nie było problemów, co prawda nie na Roamie tylko na Bolcie v2.
    1 punkt
  25. Przeleciałem przedwczoraj na swoim stalowym HT ze 120mm skoku i z górskimi nabitymi oponkami 2.2 (no dobra Maxiss CrossMark II więc ciężko się nie toczą) traskę "wkoło komina" ponad 100km. Takie tam boczne asfalty, szutrówki, trochę lasu i terenu i zauważam, że mam już jakieś skrzywienie. Patrzę kto po tych szutrach i szosach pomyka. Zawsze myślałem, że to ci szosowcy na tych kregołamaczach "kolarzówkach", a tu zonk, bo już wiem i obserwuję - to nie szosy, to gravele! 😉 I na dodatek oglądam tych tuberów gravel influencerów co tam mają do powiedzenia, masakra jakaś 😁 Ale abstrachując czy najpierw rowerzyści czy najpierw marketingowcy gravela wymyślili, to podoba mi się poniższy powrót z przeszłości. 1989ty, pierwszy seryjny wideł do MTB, pamiętam, skok 40-45mm (ale na małej kiszencji) i dziś 2023 wideł do "szosy na kamyczkowe drogi" skok 30-40mm, ale sztywna oś i to na dużej kiszce. Świat się kończy, świat się kończy, albo zaczyna od nowa 😉
    1 punkt
  26. Rano wstałem i rowerem pojechałem Na wschód słońca zdążyłem, ale to przypłaciłem Zmrożonymi palcami i dwoma kapciami Dobrze, że do domu blisko i choć było ślisko To i tak rower prowadziłem, więc się nie wypierdzieliłem.
    1 punkt
  27. Bo trafiłem na okienko pogodowe, że akurat nie padało 😁
    1 punkt
  28. 1 punkt
  29. Odgrzewam, ja używam tego komputera w wersji TrimmOne LITE od 1,5 roku. Przejechałem z nim sporo tras i problemów nie było. Obsługa łatwa, mapy prowadzą różnie w zależności czy jedziesz szosą czy mtb. Mam ten z solarem. Faktycznie daje radę i w trakcie jazdy potrafi ładować komputer. Ostatnio nawet wszedł polski test tego urządzenia, czyli ktoś się w Polsce tym tematem zajmuje. I cena atrakcyjniejsza niż garmina.
    1 punkt
  30. Każdy ma wybór. Tu przynajmniej rama jest projektem własnym a nie wziętym z katalogu.
    1 punkt
  31. Microshift advent jest moim zdaniem bardzo ciekawą alternatywą dla shimano i srama. Chłopaki mieli pomysł, wyłożyli swoje środki, pozyskali inwestorów i chcą zarabiać na życie robiąc rowery... czy taka postawa zasługuje na obśmiewanie ? Wbrew pozorom to jest ciekawa propozycja, gdy szuka się czegoś w kategorii "do 6 tysięcy, sztywne osie, carbonowy widelec i rozmiar dla osoby poniżej 170cm potrzebny latem 2022".
    1 punkt
  32. Geo fajna. Takie cuś z rurek chromo i z napędem 2x10 kupowałbym (gdybym już nie miał szutrówki:p)
    1 punkt
  33. Nie ma niczego do obsmiania. Rower w ciekawej konfiguracji. Bardzo rozsadkowo poskladany. Im większa konkurencja na rynku, tym rowerzyści bardziej zyskują. Jak dla mnie ciekawa nowość.
    1 punkt
  34. Witam was, Zastanawiam się czy warto zakładać spinkę do roweru dirt iż wymieniam cały napęd i myśle czy ma to sens? W drugim rowerze typu MTB mam ją ale czy pasuje ona do dirta? Zależy mi aby to wyglądało estetycznie
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...