Skocz do zawartości

Ranking

  1. TheJW

    TheJW

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      6 204


  2. oles

    oles

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      40


  3. Brombosz

    Brombosz

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      2 784


  4. kazafaza

    kazafaza

    Elita


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      3 920


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 05.01.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. taki se komutereko - przełajówek. Projekt oparty na modelu Thunderbolt, takie śmieszne pierwsze próby rowerów typu fitness Wheelera z kołami 26(najwyższy model był na 105). Kupiłem taki nowy leżak magazynowy z jakieś 3-4 lata temu, przechodził różne wcielenia aż skończyło się na razie na tym. Rama i wideł z alu, reszta z tego co było z barankiem zmiana biegów pomodzona z uszkodzonego thumba Sunrace manetka w stylu retroshifta/gevenalle. Idealny bicykl na co dzień, że tak powiem.
    4 punkty
  2. Wodzu, ryzykujesz w tych rejonach ze sprzętem na glinosłupie ale że sprytnie i zgrabnie porobiony to linczu raczej nie będzie. No i uśmiałem się szalenie z tańczącej rudej, choć lepiej widywać ją na innej rurze. A ramę dziurawą zanim do piachu można wykorzystać na piórnik na ten przykład a widła (lub tylne haki) na butlotwieracz, moje też niekoszerne, profanujemy wspólnie 😉
    2 punkty
  3. Witam. Przy wyciąganiu tylnego koła coś wypadło, chyba z przerzutki. Jestem zielony w kwestii rowerów i nie mam pojęcia co to jest. Co to może być i gdzie to z powrotem zamontować? Przerzutka to sram x-3 Bardzo dziękuję za każdą odpowiedź 🙂
    1 punkt
  4. Ciekawe w jakim mieście najlepiej wystawiać na sprzedaż żelaznego konia? Link rama olx dziwna Poszukałem zdjęć całego roweru, wygląda dziwnie i ciekawie :€
    1 punkt
  5. Mentos pyta o standard osi grawelowych. Odpowiadam, że nie ma, bywa różnie, z reguły jakośtam. Tobo pisze o ustandaryzowaniu OKOŁOSZOSOWYM. Ja z żartem* odpisuję, że nowy "standard" wprowadzają. Ty wyskakujesz na nie, q-factor na pewno będzie zły, w rowerach SZOSOWYCH. Ale nie o nich tu mowa. Ja odpisuję, że wolna amerykanka, powtarzam brak sensu "standardyzacji". Ty piszesz, że ROAD BOOST to martwy pomysł. Odpisuję, że nie wszędzie, jednak jest na rynku, nie można zatem pisać, że "nikt" tego nie zazna. Ty nie masz sobie nic do zarzucenia, wyzywasz mnie na sprawdzenie sensu wypowiedzi. Teraz Twoja kolej *Miałeś prawo nie wyczuć 🤭
    1 punkt
  6. Wypadł Tobie klocek hamulcowy.
    1 punkt
  7. (na masową skalę) No chyba, że masz potwierdzone dane, że np. Rose nie sprzedali ani jednego zestawu kół w takim rozmiarze. Dosyć swobodnie wymachujesz słowem "nikt", ale co tam, ja Ci bronić nie będę.
    1 punkt
  8. @Alsew tak, zamówiłem, po pierwsze żeby wybrać czy Race czy Speed, ale Race nie byłby żadnym progresem wagowym względem Mezcala, a w trudniejszy teren się póki co nie zapuszczam, więc nie ma sensu się w niego pchać. Po drugie chciałem na własne oczy dowiedzieć się jakie są realne wagi i wrzucić je do wątku dla potomnych. 😁 @KNKS ktoś musiał to zrobić bo o Wolfpackach krążą już różne opinie, ale żadne nie są potwierdzone. Jak ktoś ma ochotę to mam zdjęcia każdej sztuki na wadze. 😉
    1 punkt
  9. @Dokumosa To jest oczywiste. Tyle, że znamy przecież fizyczne możliwości kolegi @TheJW. Lepiej żeby łańcuch na baciku strzelił, niż koronka się rozpadła. PS. Tylko złotego nie kupuj.
    1 punkt
  10. bacik do kaset Bitul CS001 klucz do Ratcheta EXP Bitul SR2 Łańcuch w baciku to jakiś wyjątkowo gruby KMC, ciekawe czy nie będzie trzeba go wymienić na coś węższego do obsługi kaset 12rz.
    1 punkt
  11. Tu chodzi o czułość węchu i możliwość jego uszkodzenia nieodpowiednim środkiem. Odstraszyć jak najbardziej tak, ale jednocześnie nie wyrządzając długoterminowej krzywdy. Dlatego stężenie kapsaicyny ma być takie, a nie inne. Wielkość pupila nie ma znaczenia, w przeciwieństwie do stopnia jego agresywnego nastawienia. Woziłem jakieś dwa lata taki gaz na mostku po wcześniejszych incydentach. Nie przydał mi się ani razu to oddałem koledze. Psy to cwaniaki, wiedzą kiedy masz jak się bronić, a kiedy nie. A co do tematu, to fakap z dzisiejszego dnia: Pierwsza jazda od wypadku... Ulewa, wichura, złamane żebro, zerwany mięsień... i na koniec, żeby za mało wrażeń nie było, kapeć. 😕 Spacer na szczęście tylko 5km.
    1 punkt
  12. Spokojnie. Jak pisałem wcześniej i jak pisze @iroweremtu chodzi przede wszystkim o zabezpieczenie przeciw korozyjne więc nie ma jakiś wymagania co do smaru.
    1 punkt
  13. Tylko po co takie drogie zębatki kupować, zębatka Shimano FC-MT610 lub Shimano FC-MT510 są tańsze ze stali i więcej wytrzymają niż te aluminiowe plastelinki. Rozmiary dostępnych zębatek to 30, 32, 34 zęby.
    1 punkt
  14. Może to oryginał z alibaby po dystrybucji od uczciwego, lokalnego pośrednika?
    1 punkt
  15. Jak już kiedyś pisałem - ja tam smaruję wszystkie (prawie) elementy złączne w rowerze. Jak już Ketler napisał - w "środku" piasty lubi zbierać się woda i tworzyć rdzawy nalot - po co to komu, jak można nasmarować pierwszym lepszym smarem? Z samą dźwigienką może być podobny problem - co więcej jeśli ma smarowanie ułatwić działanie całego mechanizmu i zlikwidować otarcia na widełkach to CZEMU NIE posmarować?
    1 punkt
  16. Jako wyśmiewany tu często "Kowalski" szukający akurat nowego roweru i potencjalna ofiara działów marketingu powiem Ci, że moim zdaniem moda na gravele nie została nakręcona przez firmy rowerowe a przez samych użytkowników graveli. Otóż gdzie się nie ruszyć masz wpisy albo filmiki zadowolonych rowerzystów, którzy przekonują, że kupno gravela to był super pomysł. I jestem pewien, że nikt im za to nie płaci tylko po prostu są zadowoleni. No i jak byś się zachował jakbyś był na moim miejscu? Na 90% będę kolejnym użytkownikiem jakiegoś gravela. Ba! Presja społeczna idzie dalej. Amator jeden z drugim (np. ja) szuka roweru żeby przyjemnie spędzić czas a tymczasem okazuje się, że "nie ma sensu bez sztywnych osi", "z korbą na kwadrat to totalny badziew", "jak napęd to tylko grx" i tak dalej. Potem niejeden kupuje rower za 10k z tymi wszystkimi bajerami i żal mu przejechać po kałuży. Inna sprawa, że firmy rowerowe to wykorzystują i teraz wszystko co tylko może być skojarzone z "gravelem" jest kilkadziesiąt procent droższe.
    1 punkt
  17. Nie trzeba ale nie zaszkodzi. Teoretycznie są zabezpieczone przed korozją ale praktycznie mogą pokryć się ładnym żółtym nalotem. Dlatego warto zaaplikować jakiś smar a potem przetrzeć szmatką. Ja będąc ze starej szkoły dodatkowo na gwint daję smar grafitowy nie wiem czy to w czymś pomaga ale tak mnie ojciec uczył 🙂
    1 punkt
  18. Nie trzeba. To ma Ci jedynie "zacisnąć" ramę na kole. Nie ma żadnego wpływu na pracę piasty, przechodzi jedynie przez otwór w jej osi, więc smar nie jest tu do niczego potrzebny. No i to nie jest ośka piasty. To jest tylko zamykacz, "szpilka".
    1 punkt
  19. Używałem z 1xx. Nie wiem czy z 2xx działa, ale coś takiego z 2x11 widziałem. Pewnie trzeba kombinować z długością łańcucha.
    1 punkt
  20. Spec to zupełnie inny rower niż Muirwoods, to rower głównie na dobrej jakości asfalty, taka szosa z prostą kierownicą, wąskie opony aluminiowy widelec, na kiepskiej nawierzchni komfortu za dużo nie będzie. Co do Muirwoodsa, akurat nie zgodzę się z kolegą ALSEW i nie opierałby się na Twoim miejscu na tej jednej opinii. Obecny muirwoods jest inny od poprzedniego ale czy gorszy to wcale nie jestem pewien. Geometria idzie w stronę rowerów mtb, co ma swoje zalety w terenie, a napęd może trochę dziurawy, ale szczerze nikt się na tym nie ściga i dla amatora wątpię żeby była to przeszkoda. Za to jest prostszy i łatwiejszy w regulacji i konserwacji, a advent x to naprawdę fajny osprzęt w swojej cenie. Polecam kanał bushcraftowego
    1 punkt
  21. @chopmaz Knog Plus. Możliwość zapięcia praktycznie wszędzie nawet na ubranie, nic nie waży, nie trzeba za często ładować, nie blędzi po gałach że masz ochotę zepchnąć rowerzysty do rowu.
    1 punkt
  22. Kup adapter od Wolf tooth lub tańszy zamiennik od Sunrace i Twoja GRX400 będzie obsługiwać kasety z zakresu 11-42. Użytkowałem taki adapter przez kilka miesięcy, nie odczuwałem żadnej różnicy w pracy przerzutki.
    1 punkt
  23. Poszukaj na Allegro "czerwona lampka 0,5w". To wszystko dobrze świeci i można za 15zl dostać lampkę co daje tyle mocy co sławny Mactronic Wallee.
    1 punkt
  24. grx 10 jest kompatybilny tylko z tiagrą 4700 spośród grup 10s
    1 punkt
  25. Na przykład taki zestaw, z możliwością szybkiej regulacji kąta mostka i kierownicy w obejmie mostka. Będziesz mógł eksperymentować z ustawieniem do woli. Mostek PROMAX regulowany jak GAZELLE BATAVUS - mostekPromaxregulowanywpuszczany - 12585107573 - Allegro.pl KIEROWNICA ALU MTB GIĘTA M-WAVE-620 mm - Z-401222 - 13007081524 - Allegro.pl
    1 punkt
  26. Ostatnio kilka pierdół po taniości: Dętka 29", dwa nowe zaciski SLX, dwa przewody SM-BH59 (1000mm i 1700mm), podwójna obejma sztycy PRO, klamki M4100, których na zdjęciu zabrakło, tak samo jak dwóch różnych kół 29" (jedno Alexrims z jakiegoś Cube, drugie Bontrager A550). Do tego dwie strzykawki 20ml bo stare już były nie do domycia po wielokrotnym używaniu na różnych olejach. Trzeba postawić jakiegoś zimowego paździerza na 29 calach, bo z tym to wstyd z domu wychodzić. Tak swoją drogą to ta chińska sztyca 400mm za 19,50zł z Allegro, wystającą 2cm ponad maksymalne dopuszczone przez producenta miejsce, jeździ tak już 5 zimę i amortyzuje poziomo na jakieś 2cm. Naprawdę polecam. Zakup dekady.
    1 punkt
  27. Chodzi o alu? Bez różnicy, zostały "przeksięgowane" na nowy rok Zakupiłem model 29 2 / 2022, przy wzroście 182/85 wziąłem rozmiar L i jest to wielki kawał ramy, praktycznie na styk. Giant pozwala teoretycznie od 179cm wsiadać na L-kę, ale myk-myk daje zbyt duży. Musiałem skrócić skok myk-myka o 25mm - pomimo tego mam sztycę ustawioną prawie na minimum (kwestia milimetrów). Taki dobór ramy był celowy - do wycieczek, nabijania przewyższeń i kilometrów przez cały dzień. Myślę że jesteś w podobnej sytuacji co ja, tylko o rozmiar wyżej. Weźmiesz L to będziesz miał plac zabaw, XL jazda długodystansowa po górach.
    1 punkt
  28. Możesz wyłączyć GPS w ustawieniach urządzenia. Tylko musisz liczyć się z tym, że wtedy nie będziesz miał zapisanego śladu trasy, nie zrobisz KOMa na Stravie , a dane o prędkości będą musiały pochodzić z dobrze skonfigurowanego czujnika na kole.
    1 punkt
  29. Moja nastoletnia dziedziczka rodu, Rambolbambolówna postanowiła znacznie urosnąć w ciągu ostanich dwóch lat. Jeszcze moment a przegoni wzrostem swoją mamę. Zaczynała rok 2021 rowerem z ramą Alpinestars 13 cali a kończyła rok 2022 znacznikiem końca sztycy w 15 calowym retro Marin Muirwoods. Trzeba było kupić jej większy rower na nadchodzący sezon. Wszystkie sugestie rodziny, że "taką_ładną_damkę_mają_w_media_saturn_agd_idź_kup" oczywiście przyjąłem z należną ignorancją. Ja, jako kochający tata, postanowiłem złożyć jej rower "od serca". Miał być rozsądnie prosty, lekki i miał adresować największe bolączki młodej, to jest piach w lesie i paniczny strach przed schodami. Dziedzic rodu nie ma z tym problemów, bo schodami w dół lata na dwóch kołach wybornie, ale dziedziczce w tej kwestii potrzeba odpowiedniej zachęty. Jako, że kolega z forum @leejoonidas pozbywał się swojego poczerniałego, wcześniej tęczowego Marina w rozmiarze 17 cali, sprawa nabrała tempa. W te pędy zaatakowałem OLX zbierając szpejt, którego akurat nie miałem na stanie. Początkowo projekt miał być 29/29 potem 27.5/27.5 potem 27.5/29, ale żadna z tych opcji mi nie pasowała. Suport na kołach 27.5x2.1 był o wiele za nisko (26,5cm) a na kołach 29x2.2 za wysoko dla młodej (30,5cm). W końcu uznałem, że trzeba spróbować innego podejścia. Co by było, gdyby i z przodu i z tyłu dać 27.5 na najgrubszym kapciu jaki tam wejdzie, ale tak bezkompromisowo? Tak też zrobiłem. Bałem się, że suport mimo to będzie za nisko, ale wyszło rozsądne 28cm, co przy korbie 170mm dobrze się komponuje. Wyrwałem tanio opony, mostek, hamulce tarczowe, obręcze 27.5 30mm. Koła sam zaplotłem na piastach konusowych Joytech/Novatec i wyszły wybornie. Cały projekt zamknął się w 1500zł. Wynik? Jak ten rower wspaniale jeździ! Jest szybki i zwinny, mimo faktu, że wygląda jak mały czołg. Zrywa się pięknie do sprintu i na pełnej prędkości ciśnie po kamlotach, gałęziach i co tam go na drodze spotka. Przednia opona, szeroka na 7 cm i napompowana do 1.6 bar wybiera wszystko. Mimo, że rower jest dla mnie trochę za mały, to pierwszego dnia jeździłem na nim 3 godziny po zmroku w lesie i dawno tyle zabawy nie miałem. Muirwoods to jednak wspaniała rama i teraz żałuję, że swoją 19tkę sprzedałem, chociaż Surly Karare Monkey jest jednak oczko lepsze. Podsumowując: Takiego Marin Muirwoods, jakiego złożyłem, jeszcze na świecie nie było 🙂 Przedstawiam wam przednio gruby Marin Muirwoods 77plus'erTM Specyfikacja, w razie jakby kogoś to interesowało: Rama Marin Muirwoods 2020 17 cali Piasty Joytech/Novatec na konusach Obręcze Alexrims Volar MD30 (27.5 cala, 30 mm wew) Rocket Ron 27.5x3.0 przód / Racing Ralph 27.5x2.25 tył (obie zwijane) Napęd 1x9 na Shimano Alivio (będzie lepszy) Hamulce Shimano BR-M375 (miałem lepsze ale nie mieszczą się w tylny trójkąt w ramie) Kierownica On-One Mike Pedały Dartmoor Candy Chwyty chińskie silikonowe za 10zł (nie ma między nimi a Esi Chunky żadnej różnicy, bo macałem oba) Siodełko Selle Royal Seta Kross Waga z pedałami i dzwonkiem 13.1kg Młoda kończy więc przygodę z mini Marin Muirwoods , którego rama czeka owinięta w folię bąbelkową na dziedzica rodu.
    1 punkt
  30. Nowy na dzielni: Stary na sprzedaż / zamianę: https://www.olx.pl/d/oferta/frameset-surly-krampus-small-2019-kolor-static-sunset-29x3-0-CID767-IDSpWEW.html
    1 punkt
  31. Poskładany byle jak, pod jazdy testowe - jak na razie nic nie odpadło rzułte pancerze i białe pedały wylecą na bank, szukam też mostka srebrnego ale jak na razie lipa. Widzi mi się tu mostek BMX top load, ale znaleźć taki długi na 60mm w sensownych pieniądzach graniczy z cudem.
    1 punkt
  32. Marketing, propaganda, jeszcze spisek w branży rowerowej oczywiście Jak czytam takie opinie to już sam nie wiem czy to w ludziach drzemie jakaś wewnętrzna potrzeba przekonania wszystkich w koło, że "jak mi się coś nie podoba, to znaczy że jest do d...". I w koło Macieja, ta sama dyskusja jak to na gravelu nie da się jeździć po czymś innym niż po asfalcie i gładkim szutrze, jak to baran się nie nadaje do jazdy po lesie. A prawda jest jak d... i każdy ma swoją. Jak ktoś siedzi na rowerze spięty, jak na przesłuchaniu w urzędzie skarbowym, to potem wypisuje na forach, że wszystko boli a [gravel] to [kupa]. Kto inny wstaje z siodła i jeździ, tylko jeden nie może zrozumieć, że drugi tak może, więc wietrzy spiski i zmowy. To, że rower A (nazwijmy go roboczo "szosą") jest dobry w jednym konkretnym zastosowaniu i kiepski w każdym innym, nie czyni go lepszym pojazdem niż rower B, który lepiej lub gorzej radzi sobie w całej gamie różnych zastosowań. Specjalizacja jest przeciwieństwem wszechstronności i jako taka może być zarówno zaletą jak i wadą, w zależności od tego czy chcemy śrubować parametry w jednej konkretnej kategorii zastosowań, czy też nie. Jakoś nikt nie wylewa żali, że szosa nie nadaje się do zajadów w wąwozach lessowych, a na enduro ciężko wykręcić czasy na strawie po obwodnicy Wrocławia. Bo te rowery mają jasno określone spektrum zastosowań, a gravel nie ma, więc zaraz się pojawiają opinie, że nie nadaje się do MTB (niespodzianka!) a asfalcie wolniejszy niż szosa (niemożliwe!). Tymczasem nikt przy zdrowych zmysłach, kto takiego gravela użytkuje na co dzień, nie oczekuje, że ten rower mu zastąpi wszystkie inne maszyny. Za to jak chcesz przejechać 80 km, wstęgi szos przeplatając z jazdą po leśnych drogach i polach, a na wyłożonych twardą nawierzchnią aodcinkach gładki asfalt przeplata się z dziurami jak po nalocie dywanowym to nagle taki rower zaczyna wyglądać atrakcyjnie. Bo nie trzeba przed wyjściem na rower analizować każdego skrzyżowania, tylko wsiadasz i ruszasz przed siebie i gdzie się nie wpakujesz, to rower sobie jakoś tam poradzi. I tak samo ma sens gravel z prostą kierownicą, bo tak jak mi nie odpowiada prosta kiera, tak komuś może nie leżeć baran, bo sama esencja roweru zostaje, a uchwyt, którym jeździec przytwierdzony jest do maszyny ma znaczenie drugorzędne.
    1 punkt
  33. Problem z zobaczeniem na żywo jest taki, że u nas jeszcze nikt ich nie ma (wedle mojej wiedzy). Karbonowe korby SRAMa są od wewnętrznej strony gładkie, tak samo jak Shimano, więc nic się w nich nie schowa. 😕 Patrząc po zdjęciach rozmiarów pomiarów mocy, to nie ma szans, żeby taki Inpeak czy Stages się tam zmieścił. Zawsze można niby założyć pomiar na pająku, ale z tym Orbea miała już problemy wcześniej i też nie wszystkie się mieściły... 😅 Jak odbiorę swoją, planuję nagrać jakiś filmik z unboxingu i składania, gdzie chciałbym opisać słabe punkty widoczne na pierwszy rzut oka. Mam nadzieję, że nie będzie ich za wiele...😅 Jeśli wierzyć słowom sprzedawcy, to będę jednym z pierwszych właścicieli w kraju, także taki materiał może być przydatny.
    1 punkt
  34. Dotarła... bez ogniwa w cenie 112 zł. Próby domowe wypadły pozytywnie, na "turbo" daje mega. Czekam na lepszą pogodę bo jak na razie jest za zimno a po zachodzie słońca to już lepiej z domu nie wychodzić. Zdjęcie temperatury o godz. 14.05 w załączeniu
    1 punkt
  35. przydatny wątek dopiero teraz go zauważyłem. Kilka lat temu kupilem tandem Jasid, składany. Powszechny sprzęt wsród niewidomych ( tylko że nieskładane, z tego co zauważyłem. Być moze dlatego ze w Polsce (chyba) nie ma innych producentów). (zeby nie było - niewidomy siedzi na tylnym siedzeniu, a rower prowadzi osoba pełnosprawna). Właściciel reklamuje się , że o rowerach wie wszystko, jest inżynierem z wykształcenia, biegłym sądowym. reklamuje się na rajdzie niewidomych - ok 50 tandemów bierze w nim udział. 1. tandem nigdy się nie złożył, bo nie dało rady go złożyć. 2. po niecałych 4 tys km rama się złamała, samoistnie, na prostej drodze . BOGU DZIEKI tylko ja sie zraniłem. 3. na ramę było jesli dobrze pamietam (sprawdze później )TYLKO 2 lata gwarancji. Normamlnie jest 10 albo dożywotnio 4. wysłalem zdjęcie złamanej ramy do producenta. Korespondencja z "fachowcem" żałosna. Brak konkretów, nie widzi przyczyny i wiele innych bulwersujących odpowiedzi, w przeciwieństwie do mnie. Przeciął rame w najcieńszym miejscu i przyspawał zawias, aby się składała - rama pękła na spawie. 1 rura, między pierwsza a druga kierownicą. (NB obecnie mam kupiony za granicą (znacznie tańszy niż Jasid nawet z kosztami transportu morskiego, ciekawe!) z 3 rurami z przodu i z tyłu i przejechałem na nim 4 razy wiecej, bez istotnych problemów, poza zużyciem piasty, ale o ty może innym razem ). UWAGA PRODUKT NIEBEZPIECZNY!
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...