Skocz do zawartości

Ranking

  1. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      2 318


  2. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      896


  3. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      7 323


  4. KNKS

    KNKS

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      1 657


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 28.12.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo ponad trzy tygodnie pauzy, to zdecydowanie za dużo
    10 punktów
  2. Bo za oknem beee, a jakiś czas temu wszystko ładnie zamarzło
    10 punktów
  3. 6 punktów
  4. Tak jest. Niektóre posty idealnie pasują do folderu KOSZ.
    3 punkty
  5. Co Wy tacy spięci przed końcem roku...? 🤣 Martwy sezon, więc i takie rzeczy można poczytać. Lepsze to niż kolejne przepychanki w stylu kasków 😉.
    2 punkty
  6. @Thomlodz to z przejedzenia, z powodu upadku na rowerze coś stało ci się w głowę, ktoś ukradł ci konto i trolluje, czy po prostu masz za dużo wolnego czasu i na złość wrzucasz nam taki gówniany kontent? To musi być któreś z powyższych, bo nie widzę powodu, dla którego dorosły, jak mniemam, facet miałby przeklejać na forum linki z plotkarskich portali i robić wokół tego zamieszanie. Ja widzę, ze umyślnie nas prowokujesz, ale najwidoczniej nie wszyscy to zauważają, skoro tak wielu użytkowników daje się w to wciągać. Zerknąłem w historię twoich wątków i nie tak dawno temu były to tematy stricte rowerowe, normalne, pasujące do tego miejsca, a teraz zrobiłeś się jakimś kolarskim "Pudelkiem".
    2 punkty
  7. Czterdzieści km z plusem i tylko kilku mijanych rowerzystów.
    2 punkty
  8. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
    1 punkt
  9. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
    1 punkt
  10. 1 punkt
  11. Witam serdecznie rowerową brać. Od niedawna jestem posiadaczem wyżej opisanej latareczki i jak dla mnie jest godna uwagi dla Tych co rozważają zakup oświetlenia. Nadmienie tylko że nie wiem jak świeci w wersji oryginalnej ale po przeróbce kolegi Marcina świetnie się spisuje. Krótkie testy w lesie jak na razie podczas biegania i w porównaniu z czołówką Petzl Actik Core zdecydowanie lepiej oświetla teren, szeroko i mocno, a podczas dwu godzinnego biegu też nie czułem dyskomfortu związanego z wagą samej latarki 😉 powiedział bym latareczki. Póki co czekam na uchwyt do montażu na kiere do roweru i docelowo będzie śmigać na nim gdzie z pewnością się sprawdzi, a nie będzie miała lekko 😅. Na plus oczywiście jeszcze jej praca na ogniwach 18650. Moim zdaniem warta rozważenia jeśli ktoś szuka latarki na rower do biegania do lasu i w piwnicy też się sprawdzi😉. Pozdrawiam serdecznie Artur.
    1 punkt
  12. TPI produkuje łożyska dla DT. Jednak w exp są zastosowane tzw. łożyska rowerowe (nie są to standardowe przemysłowe) stąd trudności w znalezieniu przyzwoitych zamienników na rynku. To niestety największa ch...a jaką odwaliło DT wprowadzając exp zrównująca ich rozwiazania z chińskimi, tanimi piastami gdzie te łożyska stosowane są od lat. Jesteś skazany na drogie łozyska firmowane przez DT czy Enduro albo tanią chińszczyznę (w tym badziewne łożyska tzw. hybrydowe).
    1 punkt
  13. @tobo Daj mu już spokój, skoro kolega znalazł już swoje docelowe miejsce. 😁Teraz przynajmniej zagadnienia najwyższej rangi będą poruszane w odpowiednim dla ich majestatu dziale 🙃
    1 punkt
  14. Możesz użyć tych sterów i tak, mają bieżnię.
    1 punkt
  15. Zapytaj sprzedawcy jak wygląda serwis gwarancyjny a szczególnie pogwarancyjny dla systemów E shimano. Dostępność części, koszty serwisu itd. Dla wszystkich systemów shimano dostępny jest zestaw łożysk tylko do silników serii 8000. I nie jest to oficjalny "service kit" (shimano nie oferuje typowych serwisów i przebudowy silników w których padły bebechy). Oznacza to że wszelkie naprawy będziesz musiał (jeśli w ogóle będą możliwe) po partyzancku.
    1 punkt
  16. Można ale trzeba obniżyć do 100mm. a stery to zintegrowane tapered is42 i is52 czyli takie jak te https://allegro.pl/oferta/zintegrowane-stery-neco-h-373-tapered-1-1-8-11538042178 (Nie koniecznie z tej firmy)
    1 punkt
  17. Mi raz zrobili planowanie mufy w serwisie. Cała powierzchnia była w ząbkach, nie była gładka. Idealnie równoległe też raczej nie były, bo trzeba było robić jakieś "samoróbki" żeby narzędzie pasowało. O nabijaniu sterów, opierając główkę o kamienny parapet nie wspominam.
    1 punkt
  18. A no właśnie, nie rób tego błędu co nadal robię ja i nie kupuj "na przyszłość". Żebyś Ty wiedział, ile ja kasy utopiłem w ten sposób...
    1 punkt
  19. Silnik ok, bateria ok, przekładnia nie najnowsza ale sprawdzona i wytrzymała, pozostałe elementy budżetowe ale od sprawdzonego producenta (Shimano). Powiem szczerze dla mnie 12 tyś za rower na sztywnej ramie z najprostszym osprzętem to i tak dużo. Wiem, że ceny tego typu rowerów u największych dostawców oscylują w granicach 20 tyś zł ale są to ceny dla ludzi którzy zarabiają w euro albo w dolarach. Jeżeli Ci pasuje to bierz i nie szukaj drugiego dna, kupujesz przecież nowy rower z dwuletnią gwarancją
    1 punkt
  20. @ChuChu Kiedyś tutaj chwaliłem zestaw Neo Tools, że przyzwoity, że do zastosowań rowerowych wystarczający. Owszem, wystarczający, ale do 30Nm. Powyżej bity skręcają się jak lody włoskie albo po prostu pękają. Imbus 8mm jest już wykręcony, a 14mm pękł przy pierwszej próbie odkręcenia bębenka piasty. Torx 10 ułamał się po kilku użyciach (podobnie w multitoolu Topeak'a). Tanie narzędzia no-name sprzed 20-30 lat, które ma na warsztacie mój ojciec, są lepsze niż te nowe markowe ze średniej półki. Stąd też moje duże wątpliwości co do jakości klucza z Aliexpress. Myślałem o tym, żeby zajrzeć do serwisu, ale tak - trzeba tam dojechać, niby 10km w jedną stronę, ale auto na wodę nie jeździ; trzeba im coś zapłacić za odkręcenie tego, nikt za darmo nie robi; po serwisie piasty trzeba znowu pojechać, żeby wkręcili nakrętkę w piastę i znowu ta sama historia. Mógłbym oczywiście zlecić serwis całości piasty, ale wtedy zapłacę więcej, niż za narzędzie do Ratcheta. No i przede wszystkim - nie ufam serwisom (pracowałem przez pewien czas jako mechanik, odwiedzałem też różne serwisy z jakimiś "pierdołami" i mam podstawy, by tak mówić). @Sabarolus na drugie zdanie odpowiedziałem wyżej. Co do imadła i stołu, to mam do dyspozycji warsztat ojca ze stołem takim, że można się pod nim przed nalotem bombowym chować. 😛 Imadło dość stare, ale wielokrotnie sprawdzone w boju, przytwierdzone porządnymi śrubami, nawet nie drgnie.
    1 punkt
  21. Możesz go rozebrać i nasmarować ślizgi oraz uszczelki przeciwkurzowe tym smarem: https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_specjalistyczny-smar-do-amortyzatorlw/1858 A spręzynę tym: https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_smar-do-sprazyn-amortyzatorlw/1045 Cudów jednak nie oczekuj, bo to jest tania atrapa amortyzatora, która nawet nie ma tłumika, tylko samą blokadę. Niestety, najtańszy sensowny amortyzator (Raidon) kosztuje ok. 1000 zł; https://activia.sgl.pl/czesci/amortyzatory-przednie/raidon/29-cali/43
    1 punkt
  22. Gwiazdor przez brak śniegu miał obsuwę. Fanty zaczynaja spływać z opóźnieniem kaseta sram 12NX
    1 punkt
  23. A tego się domyśliłem 🙂 Pomarańcz też nie moja, choć kupiłem i przerobiłem pod klientkę - żonę. Przyniosłem w nocy, rano żona mocno się zdziwiła, a dzieci myślały że to kolejny rower dla mnie 🤣
    1 punkt
  24. No właśnie, mój drogi @marvelo , sam odpowiedziałeś sobie na pytanie dlaczego jestem zagorzałym zwolennikiem kasków. Obojczyk skręcą na śruby, stabilizującą płytką, chirurdzy na dowolnym SOR i za 2 miesiące będziesz jak nowy. Podobnie z kośćmi kończyn górnych i dolnych, których uszkodzenia rzadko stanowią zagrożenie dla życia . W przypadku urazu głowy sytuacja nie wygląda już tak kolorowo. Taki uraz niekoniecznie może ustąpić przed chirurgią twardą, bo tam już wchodzi w grę neurochirurgia. Tak więc minimalizowanie powstania urazów czaszkowo-mózgowych, krwiaków nad i podtwardówkowych oraz temu podobnych, uważam za kluczowe. Oczywiście jak przewali się przez ciebie TIR z naczepą pełną węgla to styropianowy kask niekoniecznie pomoże, nawet jeśli ma MIPS 😉, ale przy klasycznych glebach, takich przy 30-32km/h, bez uderzenia w przeszkodę stałą, dość skutecznie ochroni, jeśli nie przed bezpośrednim uderzeniem w nawierzchnię, to przynajmniej przed obcierką. A każdy kto doświadczył, dajmy na to, wstrząśnienia mózgu, wie że nie jest to coś do czego warto wracać. Oczywiście możesz się nie zgodzić. Do argumentów o "jeżdzie na kole" jak i bezsensu kraks w peletonie nie odniosę się, bo do dyskusji na temat techniki jazdy w grupie/wyścigu powinni być uprawnieni kolarscy praktycy, a znawcy sprzed telewizora, wędkarze, dojeżdżacze i działkowcy tylko zaciemniają obraz tejże.
    1 punkt
  25. @Thomlodz zlituj się i naprawdę stwórz temat zbiorczy w dziale "Nierowerowe..." i tam wrzucaj swoje linki i przemyślenia. Zaczyna się robić tutaj jakiś Pudelek.
    1 punkt
  26. Nie musisz zakładać, ale jeżeli ma to być nowy amortyzator to na pewno będzie taniej kupić po prostu wersję bez manetki. Do tego kupując przystosowany do manetki i nie zakładając jej, nie masz możliwości usztywnienia go, ponieważ nie będzie się dało tego zrobić z poziomu goleni.
    1 punkt
  27. A tam amortyzator od razu... xcr to kiepska atrapa imitacji amortyzatora. Szkoda każdej złotówki.
    1 punkt
  28. Nie dopuszczasz jazdy bez kasku, ale jazdę w grupie już tak? A czy jazda w grupie, czyli w domyśle z wykorzystaniem jazdy w cieniu aerodynamicznym za innym kolarzem, nie jest naruszeniem jednej z podstawowych zasad bezpiecznego poruszania się wszelkimi pojazdami, czyli zasady zachowania bezpiecznego odstępu od pojazdu poprzedzającego? Cała istota kolarstwa szosowego polega na łamaniu tej zasady. No bo czym jest jazda w peletonie, jazda na kole? Jedno liźnięcie koła, jeden błąd któregoś z zawodników i już leży nawet pół peletonu. Jedni wpadają na drugich, lecą przez kierownicę na pysk lub łamią obojczyki. Przytoczę choćby ostatni wypadek Ryszarda Szurkowskiego podczas wyścigu weteranów w Kolonii w 2018 roku. Był kask na głowie, było ogromnie doświadczenie, ale to w niczym nie pomogło, bo słynny kolarz doznał ciężkich obrażeń twarzy i kręgosłupa, wraz ze zmiażdżeniem rdzenia kręgowego i czterokończynowym paraliżem. Po prostu ktoś się przed nim przewrócił, a on był tym drugim. To jest ryzyko jazdy w peletonie i wykorzystywania cienia aerodynamicznego. Można jechać w kasku, ale tak naprawdę jedyną pewną metodą na uniknięcie tego ryzyka jest całkowita rezygnacja z takiego sposobu aktywności. Może to brzmi brutalnie, ale taka jest prawda. Dlatego dla mnie kolarstwo szosowe jest zbyt niebezpiecznym sportem, bo nie akceptuję takiego ryzyka. Kolarzem szosowym nigdy bym nie chciał być, choć jazdę po szosie jako taką bardzo lubię. Nawet w małych grupach czy w duecie już od wielu lat nie jeżdżę. Jedyny element jazdy w peletonie z jakim mam do czynienia to ze trzy, cztery wyścigi mtb w roku, gdzie zaraz po starcie jest trochę tłok i tą część wyścigu zawsze uważam za najbardziej niebezpieczną. Kogoś bulwersuje jazda bez kasku, a mnie bulwersuje oglądanie kraks w peletonie i myślę wtedy: "Jak można dopuścić do takiego idiotyzmu?". Takie same mam wrażenie oglądając nokauty w boksie czy zamroczonych po zderzeniu głowami (przepraszam, kaskami) futbolistów amerykańskich. Ktoś zakłada kask, żeby zminimalizować ryzyko i jedzie na ustawkę, a ja nie zakładam kasku i nie jadę na ustawkę, tylko samotnie sobie pojeżdżę. W trosce o swoje bezpieczeństwo. Ktoś inny zakłada fullface'a i ochraniacze i jedzie na jakieś tory robić takie rzeczy, że aż mnie ciarki przechodzą. Ma "niedolota", wali chronioną kaskiem głową w ziemię, otrzepuje się lekko zamroczony, chwali swój kask i po chwili wykonuje drugą próbę. Ale przecież on dba o bezpieczeństwo, bo ma kask. On się nie naraża. Ale ten bez kasku jadący Ukrainą po bułki to samobójca.
    1 punkt
  29. Shimano pasują do Sram. Tyle wiem.
    1 punkt
  30. Jest to amortyzator olejowo/sprężynowy czyli na lewej stronie jest sprezyna a na prawej kartridż olejowy
    1 punkt
  31. Jak widać na załączonym w poprzednim poście rysunku, jest to amortyzator sprężynowy.
    1 punkt
  32. Na to wychodzi. Wymienić na coś innego. Nie wiem co miałeś na myśli, ale to widelec za 400 zł, używany, w zapewne nieznanym stanie, więc koszt części i poświęcony na serwis czas przewyższą jego aktualną wartość. Ale może się mylę i @ACTIVIA mnie poprawi.
    1 punkt
  33. https://www.srsuntour.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded views/2015/Suspension Fork/SF15-XCT/SF15-XCT-DS-HLO-27.5-80%2C100-(3).PDF Co za lenistwo... Wystarczyło wklepać numer części/produktu ze zdjęcia w google, żeby się wszystkiego dowiedzieć.
    1 punkt
  34. Nasz "tfurca pszydatnyh treździ" widzę że znowu szaleje. Zlituj się... Zastanawiam się czy autor spłodził tą historię w czasie sesji na kiblu czy może mocząc się w wannie. A może utrwalił na papiórze swój koszmarny sen.
    1 punkt
  35. Miałem kiedyś taki genialny pomysł, wiedziałem, że jeździ na szosie, ona nie wiedziała, że robię to samo. Dobrze, że wcześniej jej stravę sprawdziłem bo byłby wstyd jak uj jakby mnie ciągle urywała
    1 punkt
  36. @sznib Ta wersalka. Taka klasyczna. Taka piękna. Spójrzcie tylko na kartony i folię na niej. Tło w kolorze PRL-błękitu udekorowane margaryną i śladami po oponach. Dawno się tak nie wzruszyłem na tym wątku.
    1 punkt
  37. Jakby temperatura się utrzymała z poprzedniego tygodnia , za okna byłoby widać śnieg. Wesołych Świat.
    1 punkt
  38. 1 punkt
  39. Bo w tym zamglonym lesie czułem się jak w jakimś horrorze 😱
    1 punkt
  40. Dt swiss to najlepsze zaciski jakie wymyślono 🙂
    1 punkt
  41. Nie myślałeś żeby może... pojeździć i ocenić co Tobie pasuje?
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...