Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 23.12.2022 uwzględniając wszystkie działy
-
W niedziele byłem na nartach 95 % ludzi było w kaskach. Jeszcze parę lat temu proporcje były odwrotne. Osoby w kaskach wyglądały wtedy jakoś dziwnie, teraz jest inaczej, gościu w czapce sprawia wrażenie jakby z innej epoki. Kiedyś podobnie było z pasami w samochodach jak wszedł nakaz zapinania, ile było filozofowania, teraz młodzi się nie zastanawiają, wsiadają do samochodu i odruchowo zapinają pasy. Może kiedyś tak będzie z kaskami rowerowymi.3 punkty
-
2 punkty
-
Ja juz przerabialem ten temat :). @spidelli Potrzebujesz downhillowego fulla , tylko budzet za mały . Czy potrzebny Ci następny "gravel" z prostą kierownicą i amorem z przodu? Czy masz koło domu trasy które można jezdzić na takim rowerze? Bez dojazdu 50km w jedą stronę? Jeżdzisz z sakwami kikudniowe wyprawy. Pomyś że teraz na HT pojedziesz to samo, tylko polnymi dorgami i przez las. Fajnie brzmi, tylko zajmie to dwa razy więcej czasu. Pierwszy raz będzie fajnie, ale potem wrocisz do asfaltu i gravela. No chyba ze jestes juz na emeryturze i masz czas i pieniadze . Jak masz wozić rower samochodem (a na to wygląda) to kup jak najbardziej różny od tego co masz, a na który Cię stać. I tak go wykorzystasz pewnie kilka razy w roku.2 punkty
-
Dojeżdżasz szosą aero na Sram Red, upstrzoną w dodatki CeramicSpeed i z przerażeniem patrzysz jak sól zżera kasetę za 1500zł i łańcuch za 300zł ? Jeśli tak, to właśnie po to wymyślono, tak zwany, rower zimowy czyli pojazd drugiej, jak nie trzeciej kategorii uwielbienia, który to traktujemy jak Sancho Pansa osiołka. Nie litujemy się nad nim specjalnie bo taki jego żywot, ma dowozić właściciela do pracy i z pracy do domu. Po jeżdzie wycieramy łańcuch suchą szmatą i smarujemy czymkolwiek. Na warunki sniegowo-błotne nikt nie wynalazł jeszcze optymalnego smarowidła, bo i sam rower nie jest konstrukcją przeznaczoną do eksploatowania w tychże. Nawet wosk nie da rady 🤪2 punkty
-
Ślęża... hehe. Powiem tak: Bez fulla nie podchodź. Też mam tam ponad godzinkę i objechałem całość razem z Radunią. To nie jest łatwa góra. Na XC się zawiedziesz bo nie za wiele czasu spędzisz tam w siodle, a każdym innym, mocniejszym hardtailem to będzie duże wyzwanie... O ile mówimy o ścieżkach innych niż dwa, czy trzy równe dukty, prowadzące spiralnie do góry. W deszczu na tych kamieniach to już w ogóle jest hardcore. Tam większość szlaków na rowerowych mapkach jest oznaczona na czarno... Nie bez powodu. Jak marzą ci się takie miejsca i chcesz się czuć na rowerze w miarę bezpiecznie, to zapomnij o jakimkolwiek XC. Mocny, ciężki minimum trail i koniecznie z myk-mykiem, to będzie to czego szukasz. Nad fullem też dobrze pomyśl. Jak zwiększenie budżetu stanie się bardziej realne i faktycznie zdecydujesz się na coś bezkompromisowego, to całe Sudety staną sie dla ciebie ogólnie dostepne. W innym przypadku, planowanie wypadów będzie łączyło się z lekką irytacją, że "tam się nie da, tu za ciężko, a o tamtym to w ogóle mogę zapomnieć..."2 punkty
-
Miałem garmin instinct solar. Przesiadłem się na fenixa 6pro, choć instinctowi nic nie brakowało do takich zastosowań jak piszesz .wygląd g shockowy Teraz mam fenixa 6 pro . I długo chyba na nic nie zmienię ma wszystko .bateria bardzo dlugo trzyma ,około 2 tygodni ,wiadomo w gps krócej, ma mapy ,niezwykle czytelny ,no jak pisze .dla mnie idealny. Duza zaleta jednego i drugiego jest bateria .ponad 30 godzin w gps .jako smartwatch 14 dni .1 punkt
-
Ja się na rower spojrzałem dziś, dwa razy.1 punkt
-
Wkładasz w gniazdo śrubę z minimalnie grubszym oringiem. Możesz przymocować ją kawałkiem taśmy izolacyjnej, na czystą powierzchnię korpusu i tak dociśnie śrubę guma klamkomanetki a roweru do góry nogami nie stawiasz, raczej. Układ musi być szczelny między tłokiem podawczym i zaciskiem tam pracuje pod ciśnieniem.1 punkt
-
1 punkt
-
https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrder-am-50-s/_/R-p-331990?mc=86418731 punkt
-
Podziwiam samozaparcie, współczuję zwłaszcza tym co wzrok mieli, ale nagle stracili, to musi być tragedia, chyba bym poprosił o pomoc i skoczył z mostu, ale nie za bardzo wiem czego to ma dowodzić? Głuchy na koncercie, niewidomy na rowerze czy w aucie, wspinający się inwalida bez kończyn, co jeszcze? Bardziej sensowne jest pokazywanie jak bionika idzie naprzód i może kiedyś rozwiąże całkowicie problemy takich nieszczęśników.1 punkt
-
Też spojrzałem. Coś tam nawet jest, coś pewnie zniknie, coś pewnie się pojawi... jak to na OLX. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-marin-rift-zone-2-CID767-IDRJihI.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=4 https://www.olx.pl/d/oferta/rower-bergamont-contrail-7-0-2018-fox-deore-xt-130mm-CID767-IDRbfoq.html https://www.olx.pl/d/oferta/marin-mount-7-carbon-full-27-5-CID767-IDRuln5.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gt-sensor-2020-roz-s-29-enduro-trial-okazja-remedy-jeffsy-CID767-IDRj1TS.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-dartmoor-bluebird-intro-mullet-rozm-l-CID767-IDS2qRa.html https://www.olx.pl/d/oferta/gt-sensor-sport-29-2019-CID767-IDNh5d6.html https://www.olx.pl/d/oferta/full-polygon-sisku-d-seven-sztywne-osie-rock-shox-deore-jak-nowy-CID767-IDRRfMx.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-da-bomb-27-5-shimano-xt-x-fusion-160mm-dartmoor-ns-am-eduro-CID767-IDPyY2J.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-enduro-marin-rift-zone-1-29-l-CID767-IDR3yGM.html Wszystko wklejone na szybkości. Do poddania głębszej analizie. Droższych nie szukałem, ale warto takich wypatrywać i negocjować np. koszty dojazdu i takie tam...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Sakła kastom wymiata. Stare Spece były niczego sobie.1 punkt
-
@spidelli Brutalny fakt jest taki, że od pół roku, ciągle się zastanawiasz czego tak właściwie chcesz... Ciągnie cię do lasu i chcesz poczuć czym jest nawet nie jakiś ciężki teren, ale totalnie nie wiesz jak się za to zabrać. Koledzy z forum pociągnęli trochę za język i już wiedzą to lepiej od ciebie. Potrzebujesz typowego entry-level sprzętu, który używany zgodnie z przeznaczeniem, pozwoli ci się mentalnie przestawić z kilkudniowej włóczęgi, na bardziej zadaniowy i intensywny sport. Taki rower ma dwa główne zadania zanim się rozpadnie: Nauczyć cię podstaw techniki takiej jazdy i w miarę bezpiecznie dać frajdę. Nie traktuj tego jak zakupu samochodu dla rodziny. To nie będzie coś, co będzie tyrane codziennie. Z gwarancji najprawdopodobniej w ogóle nie skorzystasz, a jeśli już to będzie ona dotyczyła jedynie wad fabrycznych nowego sprzętu. Ja wiem, że nowe jest nowe i są papiery i nie ma rys i ładnie się na takie patrzy... ale mając jedynie 6,5k da się poszukać czegoś, co te dwa główne zadania spełni lepiej. Ten Zaskar LT jest spoko. San Quentin też będzie dobry, jak nawet nie lepszy. Na Dartmoory też można spojrzeć. Octane One też coś tam w ofercie ma... Ale to używany full w dobrym stanie, ma w tym momencie najwięcej zalet, pomimo tego, że na żadnego jeszcze nie patrzyłeś. My nie chcemy cię teraz naciągać na "Mercedesa", tylko realnie patrzymy na to co można zdziałać mając 6500pln. Zjechałeś już w życiu kilka sztywniaków, licząc na efekt "wow" przy kolejnym. Dać się da i ten efekt będzie, ale po co go sobie pomniejszać? Temat budżetu jak rozumiem jest zamknięty. Ok, całkowicie zrozumiane... To moja propozycja jest taka: Popatrz, podumaj, pożycz, potestuj i jak trzeba to poproś o pomoc w zakupie. Na okolice między Wrocławiem a Opolem nawet sam się mogę zaoferować. Na inne rejony kraju też się tu ktoś pewnie znajdzie... A gdyby nie wyszło, to zawsze można wrócić do planu "A" i zająć się tym, co ma gwarancję i oglądane było wcześniej.1 punkt
-
W jaki sposób taśma teflonowa miałaby spowodować niedziałanie hamulca? Śruba od odpowietrznika jest na górze korpusu. W praktyce śrubę można włożyć w gniazdo nawet jeśli jest luzem. Miejsce styczne śruby z korpusem zabezpieczyć silikonem. Zbiornik jako taki nie jest pod ciśnieniem. Śruby nie musisz wkręcać, wystarczy ją włożyć do gniazda. Jest ono na górze korpusu, w najwyższym miejscu. Możesz uszczelnić silikonem punkty styczne, czyli na obwodzie. Śruba będzie dociskana przez gumę klamkomanetki. Problemu nie będzie tak długo jak nie będziesz potrzebował odpowietrzyć hamulca. Nawet w takim przypadku możesz zamontować lejek uszczelniając gniazdo taśmą teflonową - lejek zbiera płyn, nie ma w tym miejscu ciśnienia. Przegwintowanie pod inną śrubę może być utrudnione- korpus jest plastikowy. A nawet jeśli to musiałbyś znaleźć śrubę która ma bardzo płaski łeb żeby nie był wyczuwalny pod gumą.1 punkt
-
Są stery ze stoperem obrotu, pytanie jaką masz główkę ramy, pod jaką sterówkę... https://www.bike-discount.de/en/acros-az-44bl-blocklock-headset-upper-part https://www.ebay.com/itm/1543476675921 punkt
-
kup RR AM100HT z niebieskiego marketu. Za 4.5k masz rower z obsługą gwarancyjną nie do pobicia, na dobrych kołach, grupie Deore, który jest dobry i tani w utrzymaniu. Do wymiany hamulce. Za chwile pojawią się głosy że RS Judy, ale na początek Ci wystarczy, jak go zajedziesz (w co wątpie, o ile bd go serwisował) to kupisz sobie RS 35 albo Yari. Inne dywagacje są poprostu bez sensu, jeżeli nie wiesz nawet czy Ci się to spodoba.1 punkt
-
Nie martw się, już niedługo LP zamiotą lasy z drzew i będziesz się czuł jak na polu buraków.1 punkt
-
Jak kupisz nówkę na kiepskich częściach to niech ci się nie wydaje, że nie wsadzisz tych 3 tys jak byś chciał tak jeżdzić jak przedstawiasz. To tylko kwestia czasu. Sztywniak jest prostszy w serwisie ale też co sam będziesz robił z amorem czy myk mykiem? Trzeba mieć jakiś ogarnięty serwis tak czy siak wiec używka wcale nie wychodzi żle. O ile oczywiście od kopa nie zacznie ci ktoś bredzić o popękanych ramach i tym podobnych bzdetach bo wtedy faktycznie nie ma tematu. A tak w ogóle po to jest forum by doradzić a już z samych fotek ich ilości, jakości ja osobiście wiem 60-70% tego co jest potrzebne do zakupu.1 punkt
-
Już nie przesadzajmy, żeby zamiatać lasy. Nie po to się jedzie w takie tereny, żeby czuć się jak w parku miejskim.1 punkt
-
Można, tylko trzeba jeszcze znaleźć odpowiednią śrubę. Musi mieć płaski łeb, bo inaczej guma będzie odstawać, nie dopasuje się. I trzeba zrobić to tak, żeby - jak wspomniał @ChuChu - do układu nie powpadały opiłki. Można wepchnąć do środka jakiś kawałek szmatki na żyłce, zawsze ograniczy się ilość tego, co wpadło do wnętrza. Ale poczekajmy na zdjęcia od @Tomatini, może się okaże, że to coś innego...1 punkt
-
Tak, w układzie ma być olej mineralny, a nie powietrze. Wychodzi na to, że nie musiałeś odpowietrzać hamulca, a zamiast tego narobiłeś sobie kłopotu... 😅 No ale wrzucisz zdjęcia to zobaczymy jak to dokładnie wygląda. Postaraj się zrobić takie, żeby było też widać wnętrze gniazda.1 punkt
-
Ale to właśnie ta cena buduje poczucie produktu elitarnego Brat mój pracuje w ToyotaMotorPL. Pokazywał mi katalog części zamiennych do toyoty i lexusa. Część dupereli ma ten sam p/n tyle, że żarówka w katalogu lexusa jest 6x droższa niż ta sama żarówka z tym samym p/n w katalogu toyoty. Klienci marek premium wręcz oczekują pewnych poziomów cenowych inaczej mogliby zwietrzyć jakąś tandetę1 punkt
-
Remi Gaillard już to przerabiał... 😂😂 To nagranie z pierwszego posta, to reklama multitoola marki "Husky", nic więcej. Przejechał gość 20 metrów i "end credits". Ciekawe, jakby sobie tym cmokaniem na Gassach poradził. 😆 Albo na DDRze w centrum dowolnego miasta.1 punkt
-
Tak w mocnym uproszczeniu, to różnica między rowerem XC a trailowym jest taka, że na tym pierwszym urwiesz więcej sekund i przejedziesz większy dystans, ale masz mniejszy margines błędu... a na tym drugim będzie odwrotnie. Obrazowo rzecz ujmując, to jak planujesz wypady na jakieś Czechy i trasy typu Superflow na Rychlebach, czy inne podobne oznaczone głownie na niebiesko na TrailForks, to nie pchaj się w XC. Bierz traila i się nim ciesz na każdym zakręcie, który na innym rowerze byś wyglebił. To też dotyczy pieszych górskich szlaków, które rowerem często nie są takie łatwe do pokonania. W takich miejscach rower XC jest potrzebny jedyne dla tych doświadczonych, którzy się ścigają... Bo całą resztę osób irytuje fakt jak często trzeba z niego schodzić. Zaprzeczą temu jedynie ci, którzy nie mają porównania. Do tego sakwy nie powinny być żadnym wyznacznikiem przy zakupie. Przecież można je zamontować nawet do "freeride'owej endurówy". PS. Ten Zaskar LT, w porównaniu z resztą tego co jest dostępne, wygląda faktycznie przyzwoicie... Tyle, że ja w tej kwocie szukałbym używanego fulla na OLX, nawet jakbym maił dorzucić 2-3k na jego odpicowanie.1 punkt
-
Takich ludzi jest więcej. To tylko pokazuje, jak ogromne są możliwości ludzkiego mózgu. Tak, wiem że z YT, więc wrogowie niech nie oglądają. Ich strata. Osoby widzące też w pewnym stopniu mogą korzystać z tego sposobu postrzegania świata (choć zwykle nieświadomie). Dlatego ja nigdy nie jeżdżę w słuchawkach na rowerze, bo czasem jedna informacja zdobyta drogą słuchową może uratować życie. W samochodzie też nie słucham radia ani zapisanej muzyki. Nawet w długiej trasie. Zresztą, zbyt lubię muzykę, by słuchać jej w samochodzie, i zbyt lubię jazdę samochodem, by zagłuszać ją muzyką.1 punkt
-
To nie zobaczycie tego menela który głową rozbija szybę w zaparkowanym aucie? Duże rozczarowanie...1 punkt
-
Linka ma/może mieć wpływ jeśli jest uszkodzona przed śrubą mocującą, nie za. Okładziny organiczne czy półmetaliczne są porowate. Jeśli jest coś na nich i dodatkowo zlejesz je środkiem do mycia tarcz to ten spenetruje okładzinę i rozniesie brud , niekoniecznie go usunie. Jedyny sensowny sposób to wymiana.1 punkt
-
1 punkt
-
Jak dla mnie to może się pojawiać nawet jedna dziennie. Część dzieciństwa spędziłem jeszcze w czasach, gdy jak chciałeś kupić rower to do wyboru był Romet lub gówniany Romet. Tak więc wolę mieć wybór niż go nie mieć. A to czy dana firma ma coś ciekawego do zaoferowania, co ma szansę na sukces, to już jej zmartwienie, a nie nasze.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00