Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 20.12.2022 uwzględniając wszystkie działy
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
2 punkty
-
Ja najbardziej lubię jak pomijane są najbardziej problematyczne zadania. - a teraz poprowadzimy przewody ze zintegrowanego kokpitu wewnątrz ramy do przerzutek i hamulców - ja już jestem gotowy, żeby zobaczyć co i jak - tamam! już zrobione - ale nic nie pokazaliście.... - jeszcze łańcuch ale najpierw musimy sprawdzić jakiej długości potrzebujemy - no czekam jak dobierasz długość łańcucha - a tak wygląda skrócony i już założony łańcuch - ale nie pokazaliście nic... I jeszcze składacze kół, siada typ i skręca sam na kanapie kluczem do szprych koła z karbonową obręczą a potem wkłada do roweru i jedzie. Zero centrowania, zero sprawdzania szprych. Jak sam sobie tak skręciłem koło to było mniej okrągłe niż moja głowa, a moja głowa nie jest okrągła wcale 😜2 punkty
-
Jest zima, więc mój gniew wywołało coś nie na rowerze, ale po prostu związanego z rowerem. Wszelkiego rodzaju "Bike Dream Build". Kilka lat temu to był temat niszowy i aż miło było obejrzeć. Można się było czegoś nauczyć, a przy okazji zobaczyć jak skonstruowane są najnowsze, najdroższe rowery. Potem ilość takich kanałów rosła, a każdy chciał pokazać swój "Dream Build". No i efekt jest taki, że niektórzy nadal trzymają poziom, a innym strach oddać rower po obejrzeniu ich profesjonalizmu. Taki drobny szczegół. Pan mechanik ciął rurę sterową i chyba mu się ucięło nieco za dużo. Szczegół. Wkręcanie tylnej przerzutki. A kto bym tam używał smaru na gwint. Nie ważne że przy wkręcaniu aż piszczy. Taki to właśnie profesjonalizm i pokaz umiejętności. Można też przesadzić w drugą stronę. Już nie znajdę tego filmiku, ale mechanik przy wkręcaniu zacisku hamulca, dokręcił go od razu kluczem dynamometrycznym. No i bardzo dobrze można powiedzieć! No tak, tylko szkoda że dokręcił od razu, kiedy nawet nie miał założonego koła. Kilka scen dalej ponownie regulował ten sam zacisk. No i jak tego nie nazwać inaczej, niż robienie z widza idioty, pokazując rzeczy których nie powinno się robić albo najzwyczajniej w świecie nie ma sensu? Oprócz wspomnianych kwestii mechanicznych, bardzo często pojawia się też motyw picia piwa/ kawy/ czegokolwiek. Jest to wyraźnie podkreślone i pokazane, jakby było najistotniejszą częścią filmu. Nie ma także mowy że coś pójdzie nie tak. Zawsze wszystko idzie gładko, opony uszczelniają się za pierwszym razem, a regulacja hamulca trwa 3 sekundy. Oczywiście, można napisać: nie podoba się, to nie oglądaj. No i jest to prawda. Ubolewam tylko nad tym, że z ciekawego tematu, ponownie zrobiła się maszynka do drukowania kasy, gdzie stawia się na ilość, a nie jakość. Najbardziej doceniam kanały typu "Rides of Japan". Nie dość że można obejrzeć fajne rowery, posłuchać opinii, to jeszcze od czasu do czasu wpada "Dream Build". Tyle że tam jeżeli autor coś zrobi źle, to sam przyznaje że jest głupi i tak się nie robi. Taka drobna różnica.2 punkty
-
W takiego Globetrottera to już nic więcej nie można włożyć. No, może... ... ładowarkę Szy.1 punkt
-
To znaczy, że jeszcze nie znalazłeś gwintownika, który poradzi sobie z czymkolwiek w serwisie?1 punkt
-
Producenci rowerów nie testują części które kupują. Niby dlaczego mieliby to robić? Testują (jeśli w ogóle) części które projektują do swoich rowerów. A to jest widelec dużego uznanego producenta. Kupiony od niego, z gwarancją przydatności do użycia. Jeśli dec je kupuje to z założeniem że jest to produkt zaprojektowany, wykonany i wyprodukowany zgodnie z normami jakości i bezpieczeństwa. To w interesie manitou jest kontrolować jakość tego co oferuje. To oni stemplują widelce "qc passed" i takie produkty trafiają do montowni danej firmy rowerowej. Decathlon wypuszcza na rynek nowy rower np w 2022 roku. Produkcja odbywa się w 2021. Części do niego są produkowane w 2020. Zakładając że rower przeszedł fazę projektowania i prototypów to sztuki testowe są na częściach z rocznika 2019. I te mogą być sprawdzone co do zgodności z oczekiwaniami deca.1 punkt
-
Tarcza mechanizmu Shimano FC-M3000 40T - Y1RT98010 - 12782949576 - Allegro.pl Zębatka SHIMANO 40T-AX FC-M3000 FCM3000 M3000 - Y1RT98010 - 12888067346 - Allegro.pl Tak na marginesie to chore te ceny mają. Cała korba z 3 blatami pod kwadrat potrafi kosztować mniej niż jeden odkręcany blat. Gdzie tu sens a gdzie logika...1 punkt
-
Opory frustrują tylko podczas próby ręką podczas jazdy zero stresu. Są artykuły na ten temat. W skali całego dnia bez znaczenia. Dobra lampa na dynamo świeci naprawdę spoko, nie ma porównania do czasów Wigry trzy. W prostym terenie nie ma tragedii.(?w granicach rozsądku) Ale współczesne mocne ledy robią z nocy dzień więc warto mieć dodatkowo silną lampę na kierownicę czy czoło wedle uznania. 😊 ale rzeczywiście oczywiście hotelowa turystyka może być bez dynama.1 punkt
-
Jest wiele głosów czasem sprzecznych, dobre hamulce typu V do zwykłej turystyki siłowo spokojnie wystarczą ( jeśli nie ma trasy przez błoto po osie) Ich wadą jest możliwy problem w przypadku uszkodzenia obręczy lub rozcentrowania koła. Dynamo w piaście jest cudownym wynalazkiem i żaden power bank go nie zastąpi. Dobrze mieć przednią lampę z ładowarką usb żeby doładować telefon w pełnym słońcu, natomiast w szare dni jedzie się cały dzień świecąc bo bezpieczniej. Moim zdaniem warto przygotować posiadany rower na wyprawę już w te wakacje np dookola Śnieżki z dwoma noclegami , jeden w Czechach jeden w Polsce. Nie tylko jako obwód, ale promieniste wjazdy w stronę Śnieżki po stromych czeskich asfaltach, można spać np w Pecu i w Szklarskiej. To dobry test dla sprzętu nogi sakw i koncepcji. 😀 a brooksa za dobrą cenę od razu zamawiam bo mój po latach się już tak rozklapciał że czas na zmienę 😀 Rower z Deka jako gotowy do turystyki rzeczywiście jest kompletny i ogranicza grzebanie wyszukiwanie i zestawianie patentów, i być może jest też jakaś międzynarodowa gwarancja, w razie np pęknięcia ośki, ramy czy bagażnika.1 punkt
-
W Twoim rowerze (według specyfikacji 48/38/28 i wolnobieg 14-28)) najlżejsze przełożenie było 28/28, czyli równe 1:1. Ten rower z Deca ma 26/36, czyli 0,72, więc będzie zauważalnie lżej. Szybkich przełożeń też będzie znacznie więcej, włącznie z już naprawdę długim 48/11. Osobiście polecę właśnie ten rower, bo jest kompletny, przemyślany, całkiem ładny no i ma napęd 3x (o zgrozo, nowy rower z napędem 3x, i to nie w muzeum!). Tego Brooksa bez problemu sprzedasz (zwłaszcza jako dziewicze, bez przebiegu) i odzyskasz trochę kasy. No i te oryginalne pancerne opony (waga ponad 1 kg/szt.) też od razu bym sprzedał i założył coś lżejszego. Modyfikacja Twojego roweru też może mieć sens i za dużo mniejsze pieniądze, ale to już wymaga trochę wiedzy i sprecyzowanych oczekiwań, bo wachlarz modyfikacji jest ogromny.1 punkt
-
Z naprawą paska/napędu na pasek w trasie będziesz miał znacznie więcej problemów niż z hydraulikami. Hydrauliki od lat są dostępne już w rowerach budżetowych, a napędy na pasek są popularne w kilku krajach. W Polsce nie każdy serwis Ci takim rowerem się zajmie, a co dopiero w biedniejszych krajach. Jeździłeś na obecnym rowerze w górach z bagażem?1 punkt
-
Opcje pierwsza bym odrzucił. Ten pasek może i jest dobry, ale jak coś Ci się zepsuje to gdzie będziesz szukał części? Poza tym to wygląda na rower miejski, w takiej pozycji robienie setek kilometrów może nie być efektywne. Dwójka wygląda najlepiej, ale ja bym za ta kase wyremontowal opcje 31 punkt
-
Jak zwykle jest wiele interpretacji, jedną z nich jest stwierdzenie, że przejazd dla rowerów jest integralną częścią drogi dla rowerów, kierujący przecinający ddr jest zobowiązany do ustąpienia poruszającym się tą drogą. Inna, to rowerzysta nie ma obowiązku ustępowania, nie ma też nic o wjeżdżaniu pod zbliżający się pojazd. W momencie kiedy taki zapis był wykreślany z przepisów, było to właśnie interpretowane jako pośrednie danie pierwszeństwa rowerom. No i jak są wątpliwości, to zawsze są zasady podstawowe, czyli prawa wolna, plus zasady przy skręcaniu. W tym konkretnym przypadku, rowerzysta na zdjęciu będzie miał pierwszeństwo przed wyjeżdżającymi z bocznej i przed skręcającymi w boczną. Robiący zdjęcie w zasadzie powinien ustąpić wyjeżdżającemu z bocznej. Odnośnie A7, to ddr z tego co wiem jezdnią nie są, więc ten znak ich nie dotyczy. Tak czy siak najlepiej zachować zdrowy rozsądek, bo nawet w sytuacjach gdzie kierowca ewidentnie nie ma pierwszeństwa, to i tak często nie ustępują.1 punkt
-
@CoolBreezeOne Ja wychodzę z założenia, że jeśli chodzi o widoczność na drodze i bezpieczeństwo, to nie istnieje pojęcie "za mocno".1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Do Tribana nie jestem przekonany. Sporo o braku sztywności ich ram czytałem, jak zobaczyłem jak się gną w trenażerach to też dało mi to do myślenia. Mądrze napisał to kiedyś @kazafaza - nie tylko geometria ma znaczenie, kształt, materiał rurek itd. również. Kaziu - niestety, kolano mam wstępnie zdiagnozowane i niestety wszelkie przeciążanie nie wchodzi w grę. Więc Elopsik dostanie Sturmeya - zamiast singla, a na dłuższe trasy trzeba psierzutki i już. Ale i tak ta rama jest super przy krótki mostku i prostej kierownicy - baranek zburzyłby wszystko. @Mihau_ popatrzę, nigdzie ich nie spotkałem więc omijałem tę markę. Geometrią patrząc w tabelki trochę się różnią. W którą byś celował na moim miejscu?1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo @Brombosz jest z drugiej strony, mam nadzieję, że Krzysiu @sznib nie usunie. Zamiast grać na PlayStation 5 ganiam na rowerze, przylazł śnieg w ilości masakrycznej i pada cały czas, zdjęcie z dzisiaj ... Aha ... i rower dzisiaj umyłem pod ciepłym prysznicem z dodatkiem płynu do garów i mięciutkimi ściereczkami ( nie żałowałem płynu )1 punkt
-
Bo wczoraj wrzuciłem zdjęcie, a dzisiaj jest dzisiaj, czyli codziennie jedno zdjęcie jak pisze w temacie, zdjęcie wrzucam bardziej dla Pana @Brombosz porównanie ... Dartmoor Hornet VS Dartmoor Hornet Pro ( Hamulce + Koła + Amortyzator ... sprzedałem kumplowi za fajną cenę, jeszcze parę rzeczy jest w tym rowerze z mojej spiżarni rowerowej )1 punkt
-
@_Piotrek Dzięki za te informacje. Dla mojego celu to właśnie ma być mała rama. Nawet S by było ok... 3kg to nie tak źle. Na pewno lepiej niż jakieś zmęczone, stalowe, archaiczne sprzęty do tego celu z OLX. Takiego czegoś już się po prostu nie produkuje. Dlatego miałem serię pytań. Przepraszam moderację. Więcej off-topu już o tym nie planuję. Mam nadzieję, że nam wybaczą. W ramach przeprosin leci odnalezione przypadkiem foto z 2018r. O ile mnie pamięć nie myli, to było moje pierwsze 100km po lesie w 4,5 godziny. EDIT: Musiałem jeszcze to sprawdzić. https://ibb.co/DMS5y4v Szkoda, że straciłem już tą formę.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00