Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      4 519


  2. Joker86

    Joker86

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      422


  3. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      5

    • Liczba zawartości

      2 318


  4. revolta

    revolta

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      627


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 20.12.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo trochę lata , a jednak mroźna zima.😀
    6 punktów
  2. Bo dobrze, że na tej szklance jest choć jeden pewny stojak na rower
    5 punktów
  3. 4 punkty
  4. W sumie to nie wiem po co mi dwie... no ale były tanie to sie nie opanowałem.
    2 punkty
  5. Ja najbardziej lubię jak pomijane są najbardziej problematyczne zadania. - a teraz poprowadzimy przewody ze zintegrowanego kokpitu wewnątrz ramy do przerzutek i hamulców - ja już jestem gotowy, żeby zobaczyć co i jak - tamam! już zrobione - ale nic nie pokazaliście.... - jeszcze łańcuch ale najpierw musimy sprawdzić jakiej długości potrzebujemy - no czekam jak dobierasz długość łańcucha - a tak wygląda skrócony i już założony łańcuch - ale nie pokazaliście nic... I jeszcze składacze kół, siada typ i skręca sam na kanapie kluczem do szprych koła z karbonową obręczą a potem wkłada do roweru i jedzie. Zero centrowania, zero sprawdzania szprych. Jak sam sobie tak skręciłem koło to było mniej okrągłe niż moja głowa, a moja głowa nie jest okrągła wcale 😜
    2 punkty
  6. Jest zima, więc mój gniew wywołało coś nie na rowerze, ale po prostu związanego z rowerem. Wszelkiego rodzaju "Bike Dream Build". Kilka lat temu to był temat niszowy i aż miło było obejrzeć. Można się było czegoś nauczyć, a przy okazji zobaczyć jak skonstruowane są najnowsze, najdroższe rowery. Potem ilość takich kanałów rosła, a każdy chciał pokazać swój "Dream Build". No i efekt jest taki, że niektórzy nadal trzymają poziom, a innym strach oddać rower po obejrzeniu ich profesjonalizmu. Taki drobny szczegół. Pan mechanik ciął rurę sterową i chyba mu się ucięło nieco za dużo. Szczegół. Wkręcanie tylnej przerzutki. A kto bym tam używał smaru na gwint. Nie ważne że przy wkręcaniu aż piszczy. Taki to właśnie profesjonalizm i pokaz umiejętności. Można też przesadzić w drugą stronę. Już nie znajdę tego filmiku, ale mechanik przy wkręcaniu zacisku hamulca, dokręcił go od razu kluczem dynamometrycznym. No i bardzo dobrze można powiedzieć! No tak, tylko szkoda że dokręcił od razu, kiedy nawet nie miał założonego koła. Kilka scen dalej ponownie regulował ten sam zacisk. No i jak tego nie nazwać inaczej, niż robienie z widza idioty, pokazując rzeczy których nie powinno się robić albo najzwyczajniej w świecie nie ma sensu? Oprócz wspomnianych kwestii mechanicznych, bardzo często pojawia się też motyw picia piwa/ kawy/ czegokolwiek. Jest to wyraźnie podkreślone i pokazane, jakby było najistotniejszą częścią filmu. Nie ma także mowy że coś pójdzie nie tak. Zawsze wszystko idzie gładko, opony uszczelniają się za pierwszym razem, a regulacja hamulca trwa 3 sekundy. Oczywiście, można napisać: nie podoba się, to nie oglądaj. No i jest to prawda. Ubolewam tylko nad tym, że z ciekawego tematu, ponownie zrobiła się maszynka do drukowania kasy, gdzie stawia się na ilość, a nie jakość. Najbardziej doceniam kanały typu "Rides of Japan". Nie dość że można obejrzeć fajne rowery, posłuchać opinii, to jeszcze od czasu do czasu wpada "Dream Build". Tyle że tam jeżeli autor coś zrobi źle, to sam przyznaje że jest głupi i tak się nie robi. Taka drobna różnica.
    2 punkty
  7. W takiego Globetrottera to już nic więcej nie można włożyć. No, może... ... ładowarkę Szy.
    1 punkt
  8. To znaczy, że jeszcze nie znalazłeś gwintownika, który poradzi sobie z czymkolwiek w serwisie?
    1 punkt
  9. Producenci rowerów nie testują części które kupują. Niby dlaczego mieliby to robić? Testują (jeśli w ogóle) części które projektują do swoich rowerów. A to jest widelec dużego uznanego producenta. Kupiony od niego, z gwarancją przydatności do użycia. Jeśli dec je kupuje to z założeniem że jest to produkt zaprojektowany, wykonany i wyprodukowany zgodnie z normami jakości i bezpieczeństwa. To w interesie manitou jest kontrolować jakość tego co oferuje. To oni stemplują widelce "qc passed" i takie produkty trafiają do montowni danej firmy rowerowej. Decathlon wypuszcza na rynek nowy rower np w 2022 roku. Produkcja odbywa się w 2021. Części do niego są produkowane w 2020. Zakładając że rower przeszedł fazę projektowania i prototypów to sztuki testowe są na częściach z rocznika 2019. I te mogą być sprawdzone co do zgodności z oczekiwaniami deca.
    1 punkt
  10. Tarcza mechanizmu Shimano FC-M3000 40T - Y1RT98010 - 12782949576 - Allegro.pl Zębatka SHIMANO 40T-AX FC-M3000 FCM3000 M3000 - Y1RT98010 - 12888067346 - Allegro.pl Tak na marginesie to chore te ceny mają. Cała korba z 3 blatami pod kwadrat potrafi kosztować mniej niż jeden odkręcany blat. Gdzie tu sens a gdzie logika...
    1 punkt
  11. No są, zależnie od prędkości, lampek, ładowarek, dynama 5-25 wat dodatkowego oporu. Jak ktoś ma 200+, to powiedzmy tylko ~10%, ale jak ktoś ma 100 albo mniej, to już jednak jakiś problem jest. A dynamo SON nie frustruje nawet jak się kręci ręką Tylko swoje kosztuje...
    1 punkt
  12. Opory frustrują tylko podczas próby ręką podczas jazdy zero stresu. Są artykuły na ten temat. W skali całego dnia bez znaczenia. Dobra lampa na dynamo świeci naprawdę spoko, nie ma porównania do czasów Wigry trzy. W prostym terenie nie ma tragedii.(?w granicach rozsądku) Ale współczesne mocne ledy robią z nocy dzień więc warto mieć dodatkowo silną lampę na kierownicę czy czoło wedle uznania. 😊 ale rzeczywiście oczywiście hotelowa turystyka może być bez dynama.
    1 punkt
  13. W Twoim rowerze (według specyfikacji 48/38/28 i wolnobieg 14-28)) najlżejsze przełożenie było 28/28, czyli równe 1:1. Ten rower z Deca ma 26/36, czyli 0,72, więc będzie zauważalnie lżej. Szybkich przełożeń też będzie znacznie więcej, włącznie z już naprawdę długim 48/11. Osobiście polecę właśnie ten rower, bo jest kompletny, przemyślany, całkiem ładny no i ma napęd 3x (o zgrozo, nowy rower z napędem 3x, i to nie w muzeum!). Tego Brooksa bez problemu sprzedasz (zwłaszcza jako dziewicze, bez przebiegu) i odzyskasz trochę kasy. No i te oryginalne pancerne opony (waga ponad 1 kg/szt.) też od razu bym sprzedał i założył coś lżejszego. Modyfikacja Twojego roweru też może mieć sens i za dużo mniejsze pieniądze, ale to już wymaga trochę wiedzy i sprecyzowanych oczekiwań, bo wachlarz modyfikacji jest ogromny.
    1 punkt
  14. Z naprawą paska/napędu na pasek w trasie będziesz miał znacznie więcej problemów niż z hydraulikami. Hydrauliki od lat są dostępne już w rowerach budżetowych, a napędy na pasek są popularne w kilku krajach. W Polsce nie każdy serwis Ci takim rowerem się zajmie, a co dopiero w biedniejszych krajach. Jeździłeś na obecnym rowerze w górach z bagażem?
    1 punkt
  15. Opcje pierwsza bym odrzucił. Ten pasek może i jest dobry, ale jak coś Ci się zepsuje to gdzie będziesz szukał części? Poza tym to wygląda na rower miejski, w takiej pozycji robienie setek kilometrów może nie być efektywne. Dwójka wygląda najlepiej, ale ja bym za ta kase wyremontowal opcje 3
    1 punkt
  16. Jak zwykle jest wiele interpretacji, jedną z nich jest stwierdzenie, że przejazd dla rowerów jest integralną częścią drogi dla rowerów, kierujący przecinający ddr jest zobowiązany do ustąpienia poruszającym się tą drogą. Inna, to rowerzysta nie ma obowiązku ustępowania, nie ma też nic o wjeżdżaniu pod zbliżający się pojazd. W momencie kiedy taki zapis był wykreślany z przepisów, było to właśnie interpretowane jako pośrednie danie pierwszeństwa rowerom. No i jak są wątpliwości, to zawsze są zasady podstawowe, czyli prawa wolna, plus zasady przy skręcaniu. W tym konkretnym przypadku, rowerzysta na zdjęciu będzie miał pierwszeństwo przed wyjeżdżającymi z bocznej i przed skręcającymi w boczną. Robiący zdjęcie w zasadzie powinien ustąpić wyjeżdżającemu z bocznej. Odnośnie A7, to ddr z tego co wiem jezdnią nie są, więc ten znak ich nie dotyczy. Tak czy siak najlepiej zachować zdrowy rozsądek, bo nawet w sytuacjach gdzie kierowca ewidentnie nie ma pierwszeństwa, to i tak często nie ustępują.
    1 punkt
  17. A ja sobie pod choinkę kupiłem skarpetki rowerowe 🙂
    1 punkt
  18. 1 punkt
  19. Ten Pan tak pisze, przyglądnij się. Dramat.
    1 punkt
  20. Bo... znalazłem zimę "Droga Bieszczadzka" Puszcza Bukowa.
    1 punkt
  21. Bo w dzień na mieście też biało
    1 punkt
  22. Próbowałem zjechać z tej górki- nie da rady😅
    1 punkt
  23. 1 punkt
  24. https://www.snowboard-online.pl/rower-kona-kahuna-29-pewter/?gclid=CjwKCAiAheacBhB8EiwAItVO23rlyU56-eTGk3VduGLPPLs7eS6BSLlUcwB7CS05X104sHdMCD21ThoC8vQQAvD_BwE#l-178-188cm W sklepie pewnie nie znajdziesz ale maszyna zacna. Tak wygląda moja Kona
    1 punkt
  25. Nigdy niekończąca się powieść mojego autorstwa - "Don Kichot - tym razem w krainie wiatraków".
    1 punkt
  26. Korona Gór Polski na dwóch kółkach Chełmiec
    1 punkt
  27. 1 punkt
  28. Bo w takich okolicznościach, to czysta przyjemność z jazdy
    1 punkt
  29. Do Tribana nie jestem przekonany. Sporo o braku sztywności ich ram czytałem, jak zobaczyłem jak się gną w trenażerach to też dało mi to do myślenia. Mądrze napisał to kiedyś @kazafaza - nie tylko geometria ma znaczenie, kształt, materiał rurek itd. również. Kaziu - niestety, kolano mam wstępnie zdiagnozowane i niestety wszelkie przeciążanie nie wchodzi w grę. Więc Elopsik dostanie Sturmeya - zamiast singla, a na dłuższe trasy trzeba psierzutki i już. Ale i tak ta rama jest super przy krótki mostku i prostej kierownicy - baranek zburzyłby wszystko. @Mihau_ popatrzę, nigdzie ich nie spotkałem więc omijałem tę markę. Geometrią patrząc w tabelki trochę się różnią. W którą byś celował na moim miejscu?
    1 punkt
  30. Pod balaklawą jest uśmiechu, nawet w drodze do pracy w poniedziałek 😁
    1 punkt
  31. Bo buro i ponuro dzisiaj było , a mnie zamarzły obie manetki ...
    1 punkt
  32. Bo łapki marzną na zjazdach, ale na tyłku ciężko usiedzieć...
    1 punkt
  33. Bo na tripie dobrze jest mieć gdzie się zatrzymać na popas
    1 punkt
  34. Bo pies szuka ściółki pod śniegiem
    1 punkt
  35. Bo śniegu dziś po łańcuch i to jeszcze pod domem ale radocha jest 😀
    1 punkt
  36. Bo wczoraj wrzuciłem zdjęcie, a dzisiaj jest dzisiaj, czyli codziennie jedno zdjęcie jak pisze w temacie, zdjęcie wrzucam bardziej dla Pana @Brombosz porównanie ... Dartmoor Hornet VS Dartmoor Hornet Pro ( Hamulce + Koła + Amortyzator ... sprzedałem kumplowi za fajną cenę, jeszcze parę rzeczy jest w tym rowerze z mojej spiżarni rowerowej )
    1 punkt
  37. @_Piotrek Dzięki za te informacje. Dla mojego celu to właśnie ma być mała rama. Nawet S by było ok... 3kg to nie tak źle. Na pewno lepiej niż jakieś zmęczone, stalowe, archaiczne sprzęty do tego celu z OLX. Takiego czegoś już się po prostu nie produkuje. Dlatego miałem serię pytań. Przepraszam moderację. Więcej off-topu już o tym nie planuję. Mam nadzieję, że nam wybaczą. W ramach przeprosin leci odnalezione przypadkiem foto z 2018r. O ile mnie pamięć nie myli, to było moje pierwsze 100km po lesie w 4,5 godziny. EDIT: Musiałem jeszcze to sprawdzić. https://ibb.co/DMS5y4v Szkoda, że straciłem już tą formę.
    1 punkt
  38. Bo jutro pod ciepły prysznic + płyn do mycia garów, trzeba umyć rower ...
    1 punkt
  39. Bo jeszcze NIE zamarzło jezioro ..
    1 punkt
  40. Bo troszku zamarzła kałuża, ostatnie dni bez śniegu, aktualnie pada śnieg, jutro chyba będzie biało ...
    1 punkt
  41. 1 punkt
  42. Bo mnie ładna pogoda wyciągnęła na traile.
    1 punkt
  43. Bo czasem trzeba pomóc........🥰
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...